Het Smulhuis in Brunssum

’t Smulhuis is beste cafetaria van Nederland

Bezorgrestaurants in de buurt van Het Smulhuis

’t Smulhuis in Brunssum is de beste cafetaria van Nederland. Na een tweede plaats verleden jaar in Snackkoeriers Cafetaria Top 100 maakt het bedrijf nu de laatste stap naar de top.

Het Smulhuis van Hans en Jacqueline Boumans in Brunssum is zojuist in Locomotion in Zoetermeer door Snackkoerier uitgeroepen tot beste cafetaria van het land. Het bedrijf volgt Snackplaza Willem de Boer uit Urk op. Het bedrijf is tevens winnaar van de regio-award beste cafetaria in Zuid-Nederland.

Ambachtelijk
Oog voor detail, een kraakheldere zaak en de zelfgemaakte ambachtelijke frites en snacks maken het Smulhuis tot een authentiek bedrijf. Ondanks het vasthouden aan oude waarden schuwen de ondernemers vernieuwing niet en spelen in op de veranderende vraag van de gasten. Samen met het gedreven ondernemerschap is dat goed voor de nummer één positie.

Drie generaties
Hans en Jacqueline Boumans zijn de derde generatie die aan het roer staan. Het bedrijf is inmiddels meer dan 60 jaar oud maar nog steeds innovatief en springlevend. Ambachtelijkheid wordt gecombineerd met modern ondernemerschap. Een groot deel van de snacks, zoals bamibal en kroket worden op een moderne wijze in eigen keuken bereid.

3. Betalen Master Card Visa pin

1278195107 71
1439120708 77
1450219025 76

1. Ben heel erg blij dat de bamiballen weer als jaren terug zijn, een lekkere dikke bamibal en even lekker als voorheen. Dank je wel, alleen de mayo's niet zoals vroeger is nog wel lekker maar toch niet zo als vroeger. De rest altijd lekker, vooral zuurvlees lapjes. Bedankt

2. Lekker eten en leuk concept, service niet spectaculair, noch de sfeer, maar misschien ook niet echt nodig hier...

3. Heb er een paar keer gegeten. Verschillende snacks zijn homemade, hun bami en nasibal doen het erg goed. Voor mij zijn ze wat te meelderig en weinig vulling. Over het algemeen smakelijk, maar de salade in het restaurant in gewoon saai. De bediening lijkt wel gestrest aan het werk te zijn. Geen gezellige sfeer. Ik zou hier eerder alleen wat willen afhalen.

4. van den Berg

Zeer zeker een aanrader! Ik ben verhuisd naar het Heuvelland, maar er is nergens een cafetaria die kan tippen aan het smulhuis! Veel, ik bedoel heel veel producten worden zelf gemaakt, van zuurvlees tot verscheidene snacks. Tevens ook de overheerlijke eigengemaakte mayonaise. Waar vind je dit? En ook nog eens voor een betaalbare prijs? Dikke tien voor alles!!

5. Bartels

6. Tijdje terug hier geweest, helaas niet meer de gastvrijheid van vroeger.. Jammer, jammer, er is hier een tijd geweest dat het 100% in orde was en dat de communicatie met de klant verreweg goed was.

7. Veruit de beste friture. Heel veel zelfgemaakte en heerlijke producten. De keuze is enorm. Mijn toppers: bamibal, schnitzel en mayonaise. De bediening in de cafetaria is zeer ervaren en al is het heel druk, je hoeft nooit lang te wachten.

8. Ik heb familie wonen in Brunssum, en elke keer als we onder in Limburg zijn, gaan we een bamibal eten bij Het Smulhuis, gewoon overheeerlijk! Frietjes zijn ook erg lekker, service is vriendelijk en zeer snel! Aanrader!

9. Geweldige sfeer, vriendelijke bediening en vooral overheerlijk eten! Bedankt!

10. Henk Hermens

Reeds ruim VIJFTIG JAAR kom (kwam) ik met veel plezier eten in het Smulhuis. Altijd vriendelijk personeel, en dat vanaf de oprichters van de zaak, leuke sfeer en smakelijk eten. Inmiddels woon ik reeds vele jaren, retourtje woonplaats Brunssum v.v.…200 KM… een afstand die nimmer te ver was om "Bij Thei" een frietje met bamibal te gaan eten. In het restaurant heb ik meermaals gegeten waarbij het nimmer een probleem was dat een van mijn mede-gasten eten bestelde NIET van de lijst van het restaurant. Voor alle duidelijkheid werd er dus wel van die lijst besteld. Vanavond was ik aldaar aanwezig met nog drie volwassenen en een kleuter (3,5jaar) oud. We bestelden twee gerechten van de kaart en twee gerechten NIET van de kaart en die bestelling werd door de medewerkster, die wij hierover informeerden, probleemloos opgenomen. Terwijl we op het eten zaten te wachten verscheen de huidige eigenaar bij ons aan tafel die ons op bijzonder onvriendelijke, ongastvrije, arrogante wijze duidelijk maakte dat het nimmer de bedoeling was dat wij in het restaurant eten bestelden NIET van de kaart en dat dit al vaak een reden was geweest om gasten uit het restaurant te verwijderen!!! Nu echter maakte hij een uitzondering aan gezien het toch niet druk was. Samengevat voor ons een reden om nimmer meer in dat restaurant te gaan eten. Smakelijk gegeten…? Nee dus!!!

11. Catering van het Smulhuis is top, ik heb een catering op de zaak gehad. Het eten was perfect, drank goed verzorgt, bediening was zeer vriendelijk en hielpen ons meer dan gevraagd. Ook doordat we meer gasten hadden dan wat gepland was heeft de eigenaar zeer snel extra eten aangeleverd. Elke gast was er over te spreken. Afspraken zijn nagekomen en ook de prijs was goed! Een compliment voor het Smulhuis team. Teun

12. Heerlijk gegeten, zowel in cafetaria als in restaurant. De frieten zijn net als thuis zelf gemaakt, snacks uit eigen keuken "heerlijk". In het restaurant proef je dat ze met verse ingrediënten werken. Het personeel is heel vriendelijk en het is erg sfeervol in het restaurant, maar ook in de cafetaria.
    Ze hebben er allemaal echt hart voor de zaak. Een echte aanrader voor wie van goed eten houdt.

13. Piet Hein

Mijn ervaring met het Smulhuis is gewoon top. In de afgelopen maanden heb ik twee maal een party-catering door hun laten verzorgen, waarbij ik alles aan hun heb overgelaten om het te regelen.Met alles bedoel ik ook werkelijk alles, van glazen tot biertap, van party-tent tot personeel. Alle gasten op de beide feesten waren vol lof over de tapasschotels, de gevarieerde amuses, de kleine bami en nasiballetjes en de kleine broodjes kroket. Ook hun voorstel voor een welkomsdrankje viel bij de gasten in goede smaak. Het personeel is uiterst vriendelijk en droegen mede bij tot geslaagde avonden.
    Naast de catering heb ik ook een avond in het restaurant gegeten tijdens een thema-avond. Hierbij werd alles uit de kast gehaald om de gasten een gezellig maar vooral smakelijk avondje te bezorgen. Het aanbod was zeer uitgebreid en van een super kwaliteit.
    Een echte aanrader.
    Hans, Jaqueline en het hele team, heel erg bedankt voor de geboden service, inzet, advies en kwaliteit.

Piet Hein

14. Eten werd door de catering thuis gebracht. Er werden amuses geserveerd waarvan 1 plateau niet amuse waardig was aangezien de gast het uit hun hand moesten eten. Terwijl er was afgesproken dat het op lepels geserveerd werd. Toen ik hierover belde werd ik door de chefkok ronduit onbeschoft te woord gestaan. Deze meneer verheft zijn stem meerder malen en beweerde dat het op deze manier was afgesproken. Terwijl de horeca regel toch echt luid: Gast is koning. Uiteindelijk kon het dan wel worden opgehaald en in bakjes gedaan worden tegen een meerprijs. Ronduit belachelijk. Ook al geef je aan dat de manier van benaderen aan de telefoon onbeleefd is, blijft deze meneer geïrriteerd reageren. En hij zei ook nog eens dat hij het maar belachelijk vond dat ik voor deze vraag belde. Klant/gast vriendelijkheid heeft deze tent blijkbaar dus nog nooit van gehoord!

15. H.A.W.WIjnne

Wij waren 4 Mei dit jaar bij jullie in de zaak, het was ons zeer goed bevallen. Dus wij komen Vaderdag weer terug.
    Gr

16. De zelfgemaakte bamiballen zijn heerlijk, niet te overtreffen.
    Ook de zelfgemaakte kroketten zijn erg smakelijk.
    De frieten zijn lekker smakelijk en 1 portie is zeker voldoende.
    De bediening is vriendelijk, correct en snel, ook als het druk is.
    In Treebeek zijn wel 4 frieten tenten, maar ik rij vaak naar het
    "smulhuis" voor mijn lekkere trek.

17. Beste frituur uit de buur ongetwijfeld. Je betaald er idd erg veel voor, en je krijgt weinig frieten! mensen die de mayo niet lekker vinden hebben geen verstand van goed eten, deze is mild,romig en erg zacht van smaak.

ga zo door!

18. Mijn man en ik gaan de laatste tijd regelmatig bamiballen en nasiballen halen bij het Smulhuis.
    Wij komen speciaal uit Hoensbroek voor deze lekkere ballen.
    Als we thuis zijn aangekomen zijn de ballen nog lekker warm.
    Het Smulhuis is heel netjes, het personeel is heel aardig.
    En de ballen zijn niet te toppen. De zaak is sfeervol ingericht.

19. Sandy Frijns

Vandaag voor het eerst wat gaan halen daar. En ik vond het helemaal niks! grote friet lijkt is net een kleine friet en het lijkt of de frieten al 3x gefrituurd zijn. fricandel speciaal met 3 snippers uien en ik bgin al helemaal niet over de mayo die is volgens mij verdund. ik ga hier nooit meer heen.!!!

1,3
  20. Tijdens een motortoerrit deze winnaar van de "beste cafetaria van Nederland " aan gedaan als tussen stop.
    Het eten smaakte heerlijk en de bediening was zeer vriendelijk en attent.

Wat betreft het zuurvlees, op het moment dat dit werd besteld werd er direct aangegeven dat dit geen normaal zuurvlees is en aangeboden om een stukje te laten proeven. Dat is pas service!

Conclusie van het bezoek: een tien

21. "Onze friture", al sinds ik klein was. Heerlijke frieten en zelfgemaakte bamiballen (daar kan niemand tegenop) en mijn favoriet: de goulasch! Verrukkelijk!! Als we iets te vieren hebben, gaan we naar het restaurant waar het sfeervol en gezellig is. Leuke bediening en natuurlijk zeer lekker eten. Echt een aanrader!

22. lin 16 punten

Ik ben er 1x geweest met mn gezin.
    Het is belachelijk duur.
    Het zuurvlees is niet te eten!!
    Van die vieze gore lappen vlees, jakkes!
    De bami bal was behoorlijk vettig. Geen aanrader.
    Het enige wat mee zat was een mooi verzorgende cafetaria.

23. Ik ga hier niet zo vaak heer maar als ik daar kom is het best wel te doen. Frites zijn lekker alleen persoonlijk valt de mayonaise mij hier niet zo goed in de smaak. Maar goed bij elkaar opgeteld toch lekker. Ik ga er zeker nog eens heen als ik zin heb.

''well take care man'' gr rodney.

24. Dewi 161 punten

Niet voor niks beste cafetaria van Nederland! Netjes, schoon, mooi, professioneel, beleefd, vers, lekker, verzorgd wat wil je nog meer, ik kan niks bedenken wat beter zou kunnen.

25. mitch

26. In deze friture kom ik al sinds ik klein ben en ik zeg je, dit is de beste friture die ik ken. Ik woon absoluut niet in de buurt en rijd er graag een flink stuk voor om hier lekkere friet met mayo en zuurvlees te eten en een heerlijke bami bal. Alles wordt zelf gemaakt.

Zo'n friture vind je nergens meer. Eten is perfect.

27. Komen er regelmatig eten als we op visite zijn bij familie.

Erg vriendelijke eigenaren en personeel.

Het eten is fantastisch.

Prijs/kwatilteit zeer goed, zeker voor wat je krijgt.

Zaak is altijd heel leuk ingericht en je kunt er van de vloer eten, zo schoon is het er.

Helaas voor ons dat we er 155 km vanaf wonen, anders zeker meer bezoekjes.

Bedankt, familie Zuster Christine uit de Betuwe.

28. B. 170 punten

Ik bestelde een portie friet met mayonaise en curry.

Deze portie was uitgespeid over het bord en de mayo en curry was er dunnetjes over heen gespetterd.

De frieten waren weinig, voor veel geld.

De curry is niet lekker, de mayo viel tegen qua smaak.

De friet was heel luchtig en smakeloos.

Al met al, een no go voor mij.

29. Te duur!

Frieten vind ik persoonlijk niet lekker.

En de mayo al helemaal niet.

Het zuurvlees, tja daar moet je ook van houden, ik niet dus!

Het is er wel schoon en netjes, maar goed dat mag ook wel voor dat geld!

30. Ik vind het erg duur en je krijgt idd meer saus dan frieten.

31. Frietjes zijn wel lekker, maar je krijgt meer saus en weinig friet.

32. Gezellig en sfeervol. Leuke, attente bediening en geweldig goed eten. Veelzijdige keuze in de menu's en voor de kids is het ook super. Echt een aanrader!

33. Rachel

34. Ik heb laatst gewoon hier binnen gegeten en het werd mooi geserveerd alleen kreeg je wel erg veel mayo en curry op je bord! Normaal natuurlijk heerlijk maar het kan ook te veel zijn.

Maar het was heerlijk!

35. Als je écht lekkere frieten wil eten dan moet je hier zijn!

Friture is heel netjes, alles is van goede kwaliteit.
    Je merkt dat de mensen echt serieus bezig zijn met 'het vak'.

Zeer goed.

36. Maar 1 woord.

Geweldig!

37. Cor Corine

Beste friture in omgeving.

Hier staat kwaliteit hoog in het vaandel, en dat proef je.

Mensen doen hier enorm hun best om dat zo te behouden en dat lukt ze uitstekend.

Heerlijke zelfgemaakte snack's, mayonaise, pizza's en nog veel meer.

38. Tom-Eric 2558 punten

Geweldige friture! Ik ben speciaal vanuit Heerlen een keer langsgereden om te kijken hoe deze friture was.

De frieten waren perfect, geen enkel hard stukje friet in mijn zak gevonden, iets wat me vaak stoort bij andere fritures. Ook de kroket was goed van smaak, niks negatiefs op aan te merken. De huisgemaakte mayonaise is ook lekker vol van smaak.

Ik ben blij dat er zo'n goede friture in de buurt ligt. Ik zal in de toekomst zeker vaker op bezoek gaan!

39. Tom-Eric

40. Super friture: vriendelijke bediening, topkwaliteit eten, zelfgemaakte snacks en nog veel meer. Eén van de beste van Nederland (ze hebben de 2e prijs gewonnen!) en bestaan al ruim 45 jaar. Dit zegt toch al meer dan genoeg; de eerste 'recensie' is dan ook compleet ongeloofwaardig!

41. Het smulhuis is een van de beste fritures van Nederland. Punt! Hier heeft men nog liefde voor het vak. Bijna alles wordt zelf gemaakt, bami kroketten, zuurvlees noem maar op. Ook de mayo wordt nog in eigen huis bereidt, en dat is volgens mij uniek!

42. fam. willems

Vreemde gerechten en erg vettig. De mayonaise was een ramp, puur op oliebasis. De frites worden afgeteld in een zak gedaan. En bovendien veel te duur. Geen aanrader, en zeker geen vervolg bezoek waard.