Nieuwste foto's in Bruinisse

Laatste updates in Bruinisse

1. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Bru 17

rrrobb

Een visrestaurantje aan de haven van Bruinisse waar ik volgens mij lang geleden ook al eens gegeten heb. Ik weet wel dat we het later nog eens geprobeerd hadden, maar toen was het vol en konden we er niet meer bij. Deze keer waren we op woensdagavond in de gelegenheid en konden we gelukkig plaats nemen op het terras buiten met een leuk uitzicht op de haven en de vissersboten. Ik heb al eens eerder gepleit voor wat ouder bedieningspersoneel en ook hier werd ik weer bevestigd. Er waren twee jonge meiden met weinig uitstraling en die niet meer deden dan wat van ze verwacht werd. Een zesje dus. Maar er was gelukkig ook nog een wat oudere dame die wel voor een leuke en gezellige interactie zorgde. Een acht. We hebben ze alle drie aan onze tafel gehad. We namen kibbeling en sliptongetjes en het was allemaal erg lekker. Ook de huisgemaakte remouladesaus was boven gemiddeld. Dat maakt echt verschil. Lekker glaasje witte wijn erbij en het was heerlijk vertoeven daar in het zonnetje. Absoluut voor herhaling vatbaar. En nou maar hopen dat er volgende keer weer plaats is want we zijn eigenlijk bijna altijd op doorreis als we daar in de buurt zijn en dus is vooraf reserveren meestal niet van toepassing.

2. Puurr heeft een nieuwe foto
  3. Puurr heeft een nieuwe foto
  4. Puurr heeft een nieuwe foto
  5. Puurr heeft een nieuwe foto
  6. Puurr heeft een nieuwe foto
  7. Puurr heeft een nieuwe foto
  8. Marcel's profielfoto
    Marcel heeft een recensie geschreven voor Tempesta

Echt Italiaanse sfeer, heerlijke pizza, s. Zeer ruime keuzes. Echt een aanrader! Komen hier zeker terug.

9. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor The Sailor's Inn

Op tweede paasdag op aanwijzen van de bediening plaatsgenomen op het terras. Nog voor we iets konden bestellen werden we op zeer onvriendelijke wijze door de bedrijfsleidster verzocht te vertrekken omdat ze het zo ook wel druk genoeg had en volgens haar zeggen twintig man personeel tekort kwam. Ook al is dat zo dan nog ga je niet op deze manier met de klanten om. Niet eerder meegemaakt en ongehoord! Na eerder mindere / slechte ervaringen met deze vreetschuur staan ze nu definitief onder aan het lijstje

10. Dik's profielfoto
    Dik heeft een recensie geschreven voor Bru 17

Dik

Een prima restaurant. Heerlijk eten voor een goede prijs. Uitstekende bediening.
    Hadden overal erg in, ook bij de andere gasten. Iets te lang moeten wachten? (Vonden zij, wij niet…) een gratis consumptie. Echt top daar!

11. J. Visscher.'s profielfoto
    J. Visscher. heeft een recensie geschreven voor 't Kombuis

Echt eetcafé wat betreft inrichting, goede kwaliteit, goede portionering, vriendelijke bediening, we gingen voldaan weg. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

12. Pj roozemond's profielfoto
    Pj roozemond heeft een recensie geschreven voor Bru 17

Pj roozemond

Heerlijke vis.
    Fijne sfeer.

13. Edwin  lohman's profielfoto
    Edwin lohman heeft een recensie geschreven voor Restaurant Grevelingen

Edwin lohman

Mooie restaurant goede sfeer en bediening.
    Lekker gegeten. En genoten, met een mooie uitzicht.
    Ze hadden alleen de verwarming wat hoger mogen zetten. Het was beetje koud binnen.
    Verder zeer tevreden.

14. emhe van duin's profielfoto
    emhe van duin heeft een recensie geschreven voor Restaurant Grevelingen

emhe van duin

Minpunten.
    Parfumgeurtjes bij binnenkomst ws. Geurkaarsjes, waardoor ik direct een niesaanval kreeg.
    Lang moeten wachten op het eten. Dat kwam ws. Omdat we à la carte aten, om 12 uur een tafeltje besteld en we dus de eersten waren omdat het à la carte restaurant 12 u open gaat.

Pluspunten.
    Eenvoudig maar goed en smaakvol eten.
    Regelmatig vragen of alles naar zin was.
    Afwijken van de menukaart was geen probleem.

15. De Schrijver's profielfoto
    De Schrijver heeft een recensie geschreven voor Bru 17

Oesters (plate en creuses) waren heel lekker en ook de grieten.

16. DE SCHRIJVER's profielfoto
    DE SCHRIJVER heeft een recensie geschreven voor De Vrienden van Bru

In het algemeen zeer positief. Een opmerking: griet had iets minder gebraden moeten worden.

17. Elvira's profielfoto
    Elvira heeft een recensie geschreven voor Restaurant Grevelingen

Prima sfeer en service. Hebben lekker gegeten! Alleen jammer dat de groente niet goed gekookt waren.

18. FM's profielfoto
    FM heeft een recensie geschreven voor Aquadelta | Restaria De Branding

Wij waren met een groter gezelschap vrijdag avond om half acht in het restaria. Hadden dit van te voren afgesproken. Vrijdagavond schnitzel avond (acht uur keuken dicht) dus wij doen makkelijk en bestellen allemaal een schnitzel. Personeel heel vriendelijk en behulpzaam maar toen kwamen de schnitzels. Gewoon om te huilen. Totaal doorbakken en keihard. Dus vanuit de diepvries zo in de pan en bakken maar. Volgens mij kwam iemand ergens op het idee dat ze misschien weleens gaar konden zijn. De kwaliteit was zo geweldig dat een persoon na afloop een stukje kies miste. Jammer. Voor ons begin van geweldig weekend en we wilden niet beginnen met klagen. Na betaling heel voorzichtig gezegd dat de schnitzels wel erg doorbakken waren. E\en schouder ophalen was de reactie en dat deed letterlijk de deur dicht.

19. P van de Graaf's profielfoto
    P van de Graaf heeft een recensie geschreven voor De Meeuw

Bediening zeer slecht, zoals altijd heel lang wachten. Men begon al met het dekken van de lege tafeltjes terwijl onze tafel al een half uur afgruimd moest worden. Ga er nooit meer heen!

20. A.Claassen's profielfoto
    A.Claassen heeft een recensie geschreven voor Aquadelta | De Brasserie

A.Claassen

Prijs kwaliteit in goede verhouding. Gevarieerde menu kaart. Wel jammer dat in een mosselplaats de op het menu vermelde mosselen niet beschikbaar waren. Dat was voor liefhebbers in ons gezelschap heel teleurstellend.

21. Bianca van der Stelt's profielfoto
    Bianca van der Stelt heeft een recensie geschreven voor Bru 17

Heerlijk restaurant, goede bediening.
    Buiten op terras gezeten later op de avond op de chesterfield nog nagetafeld.
    Garnalencocktail was super en onwijs veel.
    Gegratineerde oesters aan te raden.
    Mosselen waren heerlijk niet super groot maar ligt misschien nog aan het seizoen.
    Kortom een aanrader. O ja en de witte wijn van het eiland is super!

22. De Cock's profielfoto
    De Cock heeft een recensie geschreven voor De Meeuw

Bij reservatie plaats gekregen onder overdekt terras, wegens volgeboekt binnen. Bij aankomt (op tijd) bleek tafel nog niet vrij te zijn. We mochten wachten in de doorgang naar het zijterras, waar we zowat wegwaaiden...
    Nadat we dan toch op onze plaats beland waren mochten we bestellen. Bij een vraag om verduidelijking van de menu kregen we het brutale antwoord ' dat kan je toch op het menu lezen'. OK, besteld en intussen mochten we van het buffet achteraan groentjes kiezen. Daar bleek in een bijna leeg restaurant (volgeboekt?) een bijna even leeg buffet te staan. Keuze tussen rode koolsla of witte koolsla. Wat de overige groenten geweest waren konden we raden aan de hand van de minuscule restjes. Toen na een uur wachten onze buurtafel (die een half uur na ons was toegekomen) bediend werd, kregen we dan op de kop toe de melding dat het eten dadelijk kwam, want men was vergeten de bestelling door te geven... Excuses: niet nodig...
    De bestelde mosseltjes en steak was lekker, maar je zal wel begrijpen dat ons dit in dergelijke omstandigheden niet meer gesmaakt heeft. Dat we bij gebrek aan plaats binnen (?) buiten tussen de nicotinejunkies mochten tafelen zorgde ook niet voor direct voor smakelijk tafelen.
    Eenmaal, maar nooit meer!

23. An's profielfoto
    An heeft gereageerd op een recensie van Oester & Soja

Goedendag Sandor,

Naar aanleiding van jouw recensie heb ik het even nagekeken en dit restaurant is wel nog open, doch enkel voor groepen en clubavonden. Vandaar dat dit als banner bovenaan de pagina staat.

Mocht ik echter toch iets over het hoofd hebben gezien, laat het gerust weten via info@eet.nu en dan kijk ik het zo snel mogelijk na!

Met vriendelijke groet,
    An
    Redactie Eet.nu

24. Hallo Willeke,

Bedankt voor je positieve reactie en feedback. De blender is bij ons een puntje van aandacht en wordt deze week als het goed is verholpen of minder. Maar daar heeft u helemaal gelijk in. We zouden hem liever in de keuken willen zetten, maar wij gebruiken de blender voor smoothies en icecoffee. En dan is het lastig om hier iedere keer voor naar achteren te lopen.

Maar zoals ik al zei, bedankt voor uw positieve feedback en graag tot ziens!

25. Willeke11's profielfoto
    Willeke11 heeft een recensie geschreven voor Strandrestaurant Meerzicht

wij hadden een gezellige familielunch en waren tevreden. Alleen wat verbaasd over het geluid van de sapmachine in het restaurant, wat van tijd tot tijd alle gesprek overstemde.

26. Sandor's profielfoto
    Sandor heeft een recensie geschreven voor Oester & Soja

Dit restaurant is gesloten

27. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Bij Petit
    Internationaal Bruinisse

Een nieuwe restaurant met een keuken die is geïnspireerd op de Scandinavische keuken. Het gebruik van alleen ingrediënten van Nederlandse bodem, waarvan veel zelf in het wild geplukt, en het toepassen van speciale bereidingsmethoden geven deze plek extra aantrekkingskracht.

Gereserveerd voor een lunch op zondag. Het restaurant ligt in het centrum van Bruinisse tegenover de H.H. kerk. De auto kun je makkelijk in de straat kwijt. Een wit pand dat van buiten een beetje is gemoderniseerd met ervoor een klein terras. Binnen kijk je tegen het puntdak, er is een kleine eerste verdieping als een vide. Moderne inrichting, met verschillende hoekjes, grote bar en mooie open keuken.

Als aperitief een zuid Afrikaanse Chenin Blanc die goed beviel. Het eerste hapje zag er verzorgd uit. Een krokant cornetje gevuld met wilde eendenlever, gepofte paprikagelei en ingelegde mosterdzaadjes, een speciale smakencombinatie.

Gevolgd door een donut van wortel. Erom een gelei van vlierbloesem en afgewerkt met bloemen uit eigen tuin. Milde smakbeleving, mooie vloeibare vulling en lekkere smaak accenten op het eind door de bloemen.

In een houten schaaltje plakjes verse makreel, eroverheen een sausje van wei met bieslookolie. Delicate smaak in een fris sausje, erg lekker.

Op een houten bordje krokante kussentjes van lijnzaad, die van mij was gevuld met tartaar van lam gekruid met kerrie, mooi hoog op smaak met prima textuur.

De laatste amuse vond ik speciaal. Stukje witlof in een siroop van ingelegde dennenappel afgewerkt met verse kruiden en bloemenblaadjes. Een hele mooie balans tussen bitter en zoet.

Geen brood maar poffertjes, dat was voor ons lang geleden. De poffertjes waren klaargemaakt met knolselderij en bruin gebakken in lamsvet, ernaast keurige quenelles van gerookte boter en notenboter. Heel smaakvol.

De eerste begeleider werd beknopt toegelicht, een Pinot Blanc 2016 van Boeckel uit de Alsace. In een zwart bord scheermesjes, in kleine stukjes, gedresseerd als een bloem. Aan tafel overgoten met een heldere gazpacho waarin wat olie van sparren toppen. Subtiele smaakjes en zachte, sappige textuur die de wijn wat voller maakte. (9,5)

Verder met een krokantje van kippenhuid, waarop een flinke portie krabsalade afgewerkt met een gelei van ui waarop kleine ingelegde vlierbloemetjes. De hartige smaak van het kippenhuid krokantje in de hoofdrol, de krab maakte er een delicatesse van. (9,5)

Verder met een Argentijnse witte van Masi gemaakt van Pinot Gris met Torrontes 2017 die voor aangename fruitigheid zorgde. Op het bord een plakje gegaarde filet van de haan, erop een kippenhuid krokantje en blaadjes snijbiet aan tafel afgewerkt met een zoetzure saus van vlierbloesem. Mooie textuur en een verrassende smakencombinatie die door de frisse wijn nog wat versterkt werd. (9,4)

Een hele strakke presentatie van in boter gebakken, afgeschroeide tarbot filet bedekt met een bimi salade, aan tafel afgewerkt met een jus van gefermenteerde witte asperges. De bimi was kort geblancheerd met zeesla en nog iets hoger op smaak gebracht met gemalen hazelnoot en dragon gel. Verrassend lekker, de Chileense Chardonnay 2016 van Lapostolle sloot naadloos aan. (9,6)

Een speciaal tussengerecht met peer en tomaat. Ernaast een Rosé 2017, The Whispering Angel met tonen van abrikoos en rode bes. De peer was gekookt in een huisgemaakte soja op verschillende temperaturen over een periode van drie dagen. Hierdoor herken de de pure smaak niet echt meer. Onder de peer een zalf van gefermenteerde knoflook. Aan tafel afgewerkt met een schuimige saus van gefermenteerde tomaat. Een speciale smakencombinatie, wow. De rosé was keurig in balans, mooi! (9,5)

Over naar Italiaans rood met een teruggekoelde Le Mortelle 2015 van Antinori Botrosecco, krachtige smaak met zachte afdronk. Op het bord een lamsfilet, langzaam gegaard op de barbecue, met een crème van romanesco, ingelegde zilveruitjes en bloemen uit eigen tuin. Aan tafel afgewerkt met een olie van daslook. Mooie cuisson met lekkere pure smaken. (9,5)

De dessertwijn was een droge Duitse Riesling spätlese Oppenheimer Sackträger van Martinshof, met mooie zuren. In een ijskoude schaal ijs van gebarbecuede buffel mozzarella, schapenzuring, framboos en granité van framboos. Erg koud, de barbecuetoets was keurig aanwezig evenals de framboos. De wijn was in balans. (9,3)

Bij het tweede dessert geconcentreerd Spaans rood, de Punt Dolç gemaakt van Monastrell en Garnacha. Uit de keuken weer een speciaal gerecht. Een ziltige crème van gefermenteerde aardbeien afgedekt met ingelegde rozenblaadjes, aan tafel afgewerkt met een frisse schuimige saus. Mooie smaken die door de krachtige wijn nog iets versterkt werden. (9,6)

Als afsluiter nog een hele krachtige espresso met een viertal prima friandises, met als uitschieters de vloeibare bolus en de “dolce latte” van karnemelk die lekker fris en ziltig was.

Bediening was zeer goed verzorgd. In de hoofdrol de vrouwelijke maître (die zelf ook helpt in de keuken), ondersteund door de heren uit de keuken.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Kortom een indrukwekkende ervaring, een hele optocht waarin veel nieuwe smaken en verrassende smakencombinaties begeleid door goede wijnen. Een fijne gezellige sfeer en keurige bediening. Wij komen terug.

28. Beppie Zeilt's profielfoto
    Beppie Zeilt heeft een recensie geschreven voor The Sailor's Inn

Beppie Zeilt

Slechte ervaring. WC's zijn smerig, invalide toilet buiten gebruik. Gastvrouw een snippige vrouw die zeker het begrip gastvrijontvangst niet kent. Eten was goed, maar moesten lang wachten voordat tafel afgeruimd werd. Sfeer gespannen en niet gezellig. Afrader om hier je geld te spenderen.