Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Briltil verdeeld zijn.

1. Esther Oost

Het menu wat wij andere jaren gewend waren, Vol Smacht een avondje niet kokkerellen En lekker smullen bij dré. Maar het menu van nu.... kan niet bij lange na niet meer tippen aan onze dré dokter van tegenwoordig, en een Broodje Briltil wat wij altijd vol watertandend kwamen halen viel ons zo ontzettend tegen, geen verse burger maar een groothandel burger. Gaat het hele idee van het lekkere afhaal menu van Andre dokter ophalen compleet ten onder. Wij komen hier in ieder geval niet meer om eens op een stormachtige zondag avond geen trek aan kokkerellen laten we lekker Dré doen. Nee voor dit geld al helemaal niet, een Bolletje van de Appie geen lekkere verse Bol. En de Spareribs één en al velllen en bellen en bijna :$40 kwijt. Jammer. Zeer Jammer dit doet de Naam André Dokter compleet Versmutselen.

2. Lekker eten.
    Bediening was echt top.
    Leuk restaurant te zitten.

3. J.jong

4. Tabita Tiggelaar

5. Gisteren voor het eerst bij dit restaurant gegeten op aanraden van familie omdat de herberg van Smallingerland gesloten was ivm vakantie. Ben iemand met een zeer verwende smaak en erg kritisch.
    Maar ik was zeer aangenaam verrast en heb enorm genoten van het verrassingsmenu. Alles was zeer goed op smaak en heel origineel van samenstelling.
    Gegeten met de smaak en kwaliteit van een top restaurant maar met portie grootte van steakhouse. Ook de bijgerechten zeer smaakvol en ruim voldoende.
    Bediening zeer prettig en "tempo" van de gerechten was perfect voor een gezellige avond.
    De huiswijn (wit/ droog) was zalig en zou daar graag een doos van willen kunnen bestellen.
    Kortom ik snap de slechte resenties niet want wij hebben alle drie enorm genoten in dit restaurant.

6. P. Koopmans

Gisteravond samen met vrienden voor het eerst bij Andre Dokter gegeten. We hadden er goede dingen van gehoord, maar erg teleurstellend geweest. De jonge gastheer (moest het nog leren, is prima), kwam wel 7 keer vragen of we nog iets wilden drinken. We hadden allemaal een verrassingsmenu, op de site staat 34,50, maar op de kaart 38,50, niet aangepast, kan gebeuren, dat is nog daar aan toe, maar kan niet! Voorgerecht was karig, hoofdgerecht vis (van mijn man en ik) ook niet echt veel, kon ermee door. De groenten was echt voor twee personen, moesten het met z'n vieren delen, nou ja… Nagerecht kwam er nog het beste vanaf! Om ons heen veel lawaai, we konden elkaar eigenlijk niet verstaan, zat erg vol en op elkaar! Iedereen doet erg z'n best, leuke meiden en proberen het iedereen naar de zin te maken, maar dit is niet voor herhaling voor ons, kwaliteit/prijsverhouding is te groot. En als je voor een kwart glaasje wijn dan 4,75 moet neertellen, nou dat is wel erg veel, mensen doe er wat aan, dit kan echt niet. Je weet als je uit eten gaat dat je daarvoor goed moet betalen, maar dit was op het randje. We gaan geregeld uit eten, dit nog niet eerder zo meegemaakt, jammer.

7. Tja...altijd goed meteen, maar vanavond met een grotere groep (10 personen) was zeer teleurstellend. Na 1 uur en 45 minuten wachten maak je een opmerking dat het hoofdgerecht wel lang duurt, reactie "dat is heel normaal hoor"...zucht. Daarna komt een ober die blijkbaar dacht dat hij eten serveert in het leger. Met bulderende stem "Rib eye van wie is dat!! Nou wie? Hallo, een ribeye". Uiteindelijk zei een tafelgenoot "ooh is dat de dagschotel, ja die is van mij", reactie "dat zeg ik toch!!!". Een tafelgenoot slaakt een zucht, ober erg agressief "wat is dat!, was dat voor mij?!". Daarna komt mijn vleesspies, mijn reactie "ooh dat ziet er goed uit zeg", reactie van de ober "ja, u mag er ook zijn!". Ongelooflijke reactie. Deze ober commandeerde richting de tafel in plaats van dat hij de gastheer was. Die heeft nog veel te leren of hij moet een carriereswitch overwegen richting drilsergeant in het leger, zou hij uitstekend passen. En het geserveerde vlees was lauw, ook jammer. En inderdaad apart afrekenen mag niet van de baas. Tja wil je omzet, of wil je die niet. Jammer, een slechte beurt voor Andre Dokter deze keer.

8. Onze ervaring is al even geleden, maar niet zo positief.
    Zeer lang wachten op het eten, uren en pas rond tienen uitgeserveerd.
    Toen we aangaven dat dit niet de ervaring was die we hadden verwacht kwam de baas met de bestelbonnen bij ons. Daarop stond het bestelmoment, de lange wachttijd daaraan vooraf was niet meegenomen. Het afdoen met een kop koffie nam het vervelende gevoel niet weg, ook omdat het ontkend bleef worden.
    Teleurstellende ervaring, en al was het eten goed, de nare smaak in de mond na uren wachten overheerste.

9. Heerlijk gegeten bij André Dokter. Eten van top kwaliteit. Aan alles is aandacht besteed en vers gemaakt. Geen groente uit een potje. Zelfgemaakte mayo. Genoeg warme groenten en niet alleen bakje sla, zoals je tegenwoordig veel ziet. Wij hadden voor de vleesspies gekozen, heel veel vlees van goede kwaliteit.
    Dessert ook allemaal zelf gemaakt. Voor mij een absolute voorwaarde voor een dessert.
    Bediening erg attent en vriendelijk en kennis van zaken.
    Wij zaten buiten, maar het koelde snel af. Na het verzoek om binnen het dessert te nuttigen werd er snel een tafel binnen gereed gemaakt. En buiten werd mij keurig een dekentje over gelegd.
    De prijs ligt iets hoger dan bij de gemiddelde restaurants, maar dan krijg je ook wel iets.
    Chapeau.
    Wij komen zeker terug.

10. Jaap Alberts

Tja... goede verhalen over gehoord maar ze hebben ons flink teleurgesteld. Bediening die steeds met de borden aan de verkeerde tafel staan, zeer matig eten, echt niet voor herhaling vatbaar. Jammer.

3,4
  11. Goede ervaringen gehad bij Andre Dokter in Briltil, maar helaas de laaste 2 keren ervaren dat het minder wordt. Het personeel wat er al lang in dienst is is minder enthousiast, werken op de automatische piloot. Ook de kwaliteit van het eten is minder geworden. Vooral het schaaltje met groenten is zeer matig. Prijs/ kwaliteit verhouding zorgt ervoor dat wij voorlopig hier uitgegeten zijn.

12. A. Zeilstra

Gezellig en geweldig lekker eten. Beste T-bonesteak die ik ooit heb gegeten. Echt een aanrader.

13. Gisteravond hebben we hier met 8 mensen gegeten. Onze eerdere ervaring was heel goed, maar gisteravond was een afknapper. Zaterdagavond en heel erg druk. Onze tafel stond dicht tegen een andere tafel aan, je kon er amper achterlangs. Daardoor was een gesprek alleen maar mogelijk met iemand die naast je zat.

Een aantal van ons hadden het verrassingsmenu. De smaak was prima, maar wel kleine porties. De groenten en de frites kwamen laat en de rauwkost pas nadat iedereen het eten op had en dan voor acht mensen een dessertschaaltje. De bediening was vriendelijk en wat we kregen was ook een mooie combinatie van kwaliteit en smaak, maar wat weinig.

Toen we per stel wilden afrekenen (wat we gewend zijn te doen en nooit een probleem is), moest er toestemming aan de baas gevraagd worden. We kregen een rekenmachine en de bon en mochten dan per stel het bedrag uitrekenen. Bizar. Geen goede reclame en je geneert je ook, ook omdat er een stel bij was die speciaal hiervoor uit Limburg kwam.

14. Vanavond afgehaald spareribs en hete kip schotel. In één woord perfect!!

15. Hannie Nijhof

Heerlijk gegeten, goede ontvangst. Wij waren met 6 personen, nadeel was dat de tafel aan de kleine kant is en je zit dichtbij andere gasten. Ik hoop dat ze aan deze feedback wat hebben.

16. Arlette

Wij waren altijd erg fan van dit restaurant maar dit keer was het teleurstellend. Bediening niet alert (moesten zelf om drinken vragen bijvoorbeeld) en gezellig zoals we gewend waren. Ontvangst niet enthousiast. Eten niet geweldig: lasagne (vega) niet gaar, dagvlees: veel vet erin, spare Ribs: te veel marinade. Het enige wat heerlijk was waren de groenten en dat moet toch niet de bedoeling zijn van een steakhouse! Tafels smoezelig (lag nog een gebruikte tandenstoker in het dienblaadje. Dit zijn we niet gewend, jammer, heel jammer...

17. Arjen Veenwijk

18. Lh bulthuis

Bijzondere ervaring deze avond. Parkeren aan het water, ontvangst hartelijk, sfeervol restaurant, bediening geweldig, het eten heerlijk, alleen de groenten waren te gekunsteld, niet passend. Ook het dessert was verrassend goed.

We hebben genoten, en komen graag terug.

19. Altijd gastvrij, je wordt onthaalt als een goede bekende. Bediening is vlot, correct en vriendelijk. Gastheer/vrouw is zeer alert en komt altijd even langs of alles naar wens is.

De sfeer is geweldig. Het eten is geweldig en betaalbaar, de porties meer dan toereikend!

Als je hier nog niet geweest bent dan mis je een heel mooi, lekker en sfeervol punt in het leven!

20. Chris de bruin

Dit restaurant verdiend een Michelin ster. Goed personeel, eten wordt met zorg en liefde bereid.

21. Afgelopen vrijdag hier gegeten met een groep van 7 personen, na heel veel goede verhalen gehoord te hebben. Niks was gelogen! Wat een heerlijk eten, en een super gezellige sfeer. De bediening helemaal niks op aan te merken, heel correct en vriendelijk! Daar kunnen veel bedrijven nog wat van leren, mensen met passie voor het bedrijf. Hier komen wij zeker weer terug! Ik geef niet snel vier 10-en weg maar meer dan verdiend.

22. Een parel in de regio!! Als je in het noorden eens echt lekker wilt eten kun je hier niet nat gaan!
    De bediening is vlot en vriendelijk, het eten super. Alles top, zelden smaakt het eten mij zo lekker. De 8 voor sfeer staat er omdat ik de tafels en stoelen net iets te krap vind, maar eigenlijk is dat gezeur.
    Lees de overige recensies maar, hier moet je gewoon eens heen!

23. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Een lekkere amuse van het huis gehad. En als topper de verschillende warme groeten bij een overheerlijke biefstuk! Een echte aanrader!

24. Ziet er super uit daar. En het allerbelangrijkste, heerlijk eten. Als je vragen hebt over wijn, de dames die reserveren die hebben er echt verstand van. Wel is het een aanrader als je in het weekend gaat om twee dagen van te voren te reserveren. Heb al een keer op een zaterdag ochtend gebeld. Sorry meneer we zitten vanavond vol. Ik vraag morgen dan? Sorry meneer dan zitten we ook vol. Heb er ook een keer een broodje briltil gehaald. Nou dat was het beste broodje hamburger die ik ooit gehad had. Veel en niet duur!!

Al met al een aanrader

25. jan buringa

26. Heel gezellig getafeld met de familie.
    Er werd veel aandacht besteed aan de gerechten.
    Leuk opgemaakte gerechten, alleen dat al maakt maakt een bezoek hier meer dan waard.
    O ja het eten zelf was ook erg lekker.

27. Absoluut 1 van de beste restaurant in de omgeving Groningen. Het eten is hier echt fantastisch.
    Ik kom hier zeker terug!

28. Martin en José

Wat een waanzinnige ervaring om hier te mogen eten, uitmuntend.
    De glazen drinken en de flesjes zijn wel erg klein, dit was dan ook gelijk ons enige commentaar.
    Wij hebben een 50cm lange spies met vlees gegeten en een tapas vooraf, elk stukje vlees, elk detail is een feest.
    We komen hier zeker nog een keer weer, een echte aanrader, we nemen dan gelijk wat meer mensen mee.
    De prijs was erg concurerend, waar voor je geld.

29. Aspergetijd, dus dat ook gegeten. Erg lekker.

Wel jammer dat het velletje niet v(goed) van het eitje was gehaald na het pellen. Dat was namelijk beetje hard geworden en echt niet lekker.

Wij komen hier regelmatig en we eten hier altijd super lekker!

30. Geweldig! Echt een aanrader! Bijzonder lekker gegeten!