't Kont van 't Paard in Brielle

1208236931 88
1222012131 91
1394202127 83
1456190526 86

1. We hebben heerlijk gegeten de spareribs waren goed en het stoofvlees was ook erg lekker, het minpuntje was de bediening. We hadden niet gereserveerd zei de serveerster dat ze vol waren, via eet.nu konden wel alsnog reserveren dat was een beetje raar maar wel een hele gezellige avond gehad!!

2. Voor de tweede keer wezen eten bij 't Kont. Mijn eerste recensie gaf al aan dat we zeker nog eens terugkwamen.

Omdat een recensie vaak een momentopname is, maar onze eerste ervaring zo goed bevallen was, gauw nog eens terug gegaan.

De kwaliteit blijft, het eten is fantastisch en de serveerster gewoon geweldig!

We gaan hier vaste prik van maken!

Het onbeperkt spareribs eten is overigens van de kaart, maar staat nog wel op de website. Keuken deed hier niet moeilijk over overigens, wanneer je toch nog graag iets meer op kon als wat je in de eerste gang krijgt ;)

3. Van Elburf

Super gezellig en sfeervol. Soms wat langer moeten wachten op de volgende gang, maar door de vriendelijke bediening en het heerlijke eten was dat niet zo erg. Ook de hond was op z'n gemak en werd verwend. Al met al een geslaagde avond.

4. Vanavond zijn wij heerlijk samen uit eten geweest bij " 't Kont". Met de nadruk op heerlijk!

Een voorgerechtje van carpaccio wat er niet alleen heerlijk uit zag maar ook zeker zo smaakte. Een voorgerechtje van avocado en Hollandse garnaaltjes, was subliem. Nog nooit van mijn leven ooit avocado gegeten, en ik dacht laat ik eens gek doen. Het was een bijzondere combinatie en geserveerd met de frisse salade een waar feestje!

De hoofdgerechten; een mooie, goed gekruide en klaargemaakte T-bone steak en ontzettend geweldige spareribs met een marinade van ketjap en honing. De spareribs zijn al een beleving op zich. Volgens de recensies waren ze het beste uit de omgeving en dat heeft deze zaak echt waargemaakt. Nog nooit heb ik ze lekkerder gegeten. Onze complimenten voor de kok!

Als toetje hebben we beide voor een cheese cake gekozen, een banaan en een aardbei variant. Ook deze waren in ons geval perfect. Precies de juiste verhouding en smaak. Een waardig toetje en eens wat anders dan het standaard ijs.

Vooraf ook even bij onze buren gespiekt die een heerlijke vanille ijs hadden met meloen en limoncello dacht ik. Hun ijs werd geserveerd in een echt meloen! Fantastisch om te zien en volgens de buren smaakte hij fantastisch!

't Kont van 't Paard in Brielle is een kleine eettent, maar naar ons idee zeer sfeervol en knus. Het eten is er goed en de bediening is fantastisch. Onze serveerster was alleen en we begrepen dat dit op minder drukke dagen normaal is, maar ze deed het fantastisch en we hebben geen moment gemerkt dat ze alleen was. Er was aandacht voor alle gasten en dit deed ze op een persoonlijke en zeer vriendelijke fatsoenlijke manier.

Deze klantvriendelijkheid zorgde ervoor dat we na het toetje langer zijn blijven zitten.

Kortom; ben je in de buurt? Zeker langsgaan! Ben je niet in de buurt? Rij er voor om! Een mooi plekje in Brielle!
    Wij komen zeker terug!!

5. Priscilla

6. Isabel

Onverwacht fantastisch gegeten!! De spareribs en (kip)saté waren geweldig.

7. Eten was ok, maar het wachten op alles was niet leuk. Na 3 kwartier zelf gevraagd om brood met kruidenboter. 2e keer patat kwam toen ons bord zo goed als leeg was. Na 2 uur zelf om de rekening gevraagd. Zonder nagerecht. Aangegeven dat 't me te lang duurde. Geen reactie op.

8. Ruud van der Kraan

Onlangs tweemaal kort achter elkaar met vrienden hier gegeten. Tot grote tevredenheid. Bediening was zeer attent en correct. Het eten was prima bereid, goed van smaak en in hoeveelheid beslist niet te weinig. Een avond konden we bovendien genieten van levende muziek; zeker niet vervelend. Sfeervolle opzet, goede ambiance. Beslist vatbaar voor herhaling. Ga door op deze ingeslagen weg.

9. De bediening was goed en vriendelijk. Ze namen de tijd om uit te leggen, waar uit een bepaald gerecht uit bestond. De zaak straald een gezellige sfeer uit. Oma's pannetje was erg lekker. Dit gold ook voor de varkenshaas en het beenhammetje. Ook de T-bone steak was groot en goed bereid. Het is zeker een aanrader.

10. Theo Schop

11. Vanuit het Drentse Hoogeveen weer eens op Voorne-Putten en wederom heerlijk gegeten in eetcafé 't Kont van het Paard. Vooral de gegratineerde mosseltjes waren om je vingers bij af te likken en daarna Oma's draadjesvlees, geserveerd in een pannetje waren de reis ruimschoots waard ! Het klassieke toetje deed letterlijk en figuurlijk de deur dicht. Na een geslaagde avond toch nog voor 24 uur weer thuis !

12. Ad Wester

We hebben onlangs met 30 man onze westerfamiliedag in Brielle gevierd. Met binnenkomst een drankje, borrelen en uitgebreid Indisch buffet met tussendoor muziek hebben wij in een sfeervolle omgeving, dat 't Kont van het Paard zeker is, genoten van kwaliteit en vriendelijke bediening.

13. 2e Kerstdag gegeten in 't Kont met 6 personen, waarvan 2 personen altijd wat te zeuren hebben en erg kritisch zijn. Je hoorde ze niet tijdens het hoofdgerecht. Mooi om te zien hoe ze helemaal opgingen in de kwaliteit van de gerechten. Ze willen graag volgend jaar weer de kerst hier eten. 6 keer een 10. Ook graag een pluim voor de dames van de bediening. Vriendelijk personeel is zo bepalend voor de sfeer. Bedankt.
    Groet

14. Heel redelijk allemaal. Wat donker en slordig interieur. Prijzen zijn wat je mag verwachten.

15. Na wat jaren afwezigheid heb ik 't Kont weer herontdekt en wat een culinaire verrassing!!
    Was het eten er vroeger 'gewoon' goed,nu is het een klasse verder omhoog gegaan dan gewoon goed.
    Ik had er eerst de entrecote en daarvan was de kwaliteit echt geweldig en al helemaal voor die prijs.Super!!
    En dan de spareribs een paar weken later.
    Ben je,zoals ik, nooit zo weg geweest van spareribs omdat het een hoop gedoe is voor niet al teveel vlees?
    Omdat ik anderen er over hoorde heb ik ze toch maar eens geprobeerd en kan alleen maar zeggen;zo kan het dus ook met spareribs...Superieur!!
    Niet alleen de smaak is geweldig,maar ongekend veel vlees met een heel klein stukje bot eraan.Precies het omgekeerde van hoe ik spareribs kende.
    't Kont is niet langer alleen maar een heel goed café met een redelijke kaart,maar heeft met succes de keuken naar een echt hoger niveau gebracht.
    Als er in een keuken met passie en liefde voor het culinaire vak wordt gewerkt,merk je dat gewoon aan alles.
    Dank daarvoor Maarten.

Ook de buffet-avond op Donderdag inmiddels een aantal keren bezocht.Zelfde verhaal,kwaliteit en een prijs waar je voor terug komt.
    Klein punt van aandacht misschien;pas er voor op dat je niet met minimale bezetting probeert te draaien.
    Zeker als het druk wordt is het overlaten van de bediening aan slechts 1 persoon gewoon te weinig.
    Graag tot een volgende keer.

16. Annemarieke en Freek

Vanuit het midden van het land naar Brielle gereden om te gaan eten in het gezellige, sfeervolle eetcafe 't Kont van het Paard. We hebben genoten van heerlijke voorgerechten en van de sublieme spareribs. We werden door de bediening zeer vriendelijke geholpen. Het was een gezellige avond en na afloop zijn we met een goed gevoel naar huis gereden! We zullen zeker weer een keer terugkomen!

17. Iemand vroeg mij laatst naar een leuk restaurant op Voorne-Putten. Zonder aarzelen verwees ik naar 't Kont van het Paerd. Het is een sfeervol eetcafé waar de historie vanaf straalt. Alles ziet er lekker oud en gemoedelijk uit. Een vlekje op de schone houten vloeren mag dan ook niet deren, want daar eet je toch niet van. Wel van schoon blinkend wit serviesgoed en mooi opgepoetst eenvoudig bestek.
    Voorheen reed ik regelmatig flink wat kilometers om, om bij Maarten en de zijnen te mogen genieten van een maaltijd. Dat is nu gelukkig niet meer nodig.
    Je wordt er op erg attente wijze bediend en er ligt ook wat op je bord: je hoeft er niet naar te zoeken. Dat is bij anderen wel anders. En voor de prijs hoef je het niet te laten, want je krijgt hier altijd voldoende. Vooral zijn slibtongetjes zijn een echte aanrader!!
    Ga zo door Maarten.

18. Na recensies te hebben gelezen zijn we hier uitgekomen, maar het is een smoezelige bedoeling, meer café dan eten, eten was niet slecht, maar zeker niet bijzonder.
    Een grote opfrisbeurt zal wonderen kunnen verrichten.

19. karin 19 punten

Na alle lovende recenties zijn we hier gaan eten. Het eten was niet bijzonder, we vonden het zelfs tegenvallen. De zaak is niet echt heel schoon. Voor een cafe is het een prima zaak maar als eetcafe valt het toch tegen.

20. Joop de V.

Een zeer gezellig eetcafé met een prachtige entourage, gelegen op een van de mooiste plekjes van Brielle. Het eten en de dranken (bier!) zijn subliem en de bediening is sympathiek en ongedwongen. Ikzelf had de spareribs genomen en pretendeer een kenner van dit gerecht te zijn.
    Geloof me, maar ik heb ze nog nergens zo lekker gegeten als hier in 't Kont van 't Paard. Alles bij elkaar genomen, een absolute aanrader!

21. Rob Aberson

Op 25 mei 2012 in de Vergulde Golf mijn afscheidsfeestje met collega's gevierd.
    Heerlijk gegeten, geweldige sfeer en bediening. Alles conform de afspraak gemaakte met de eigenaar Maarten. Mijn complimenten en bedankt.

22. Mandy Taylor / Mick Wilson

Afgelopen vrijdag zijn we hier geweest voor het optreden van Mick Wilson - alles was perfect verzorgd! We komen voor ons werk in vele restaurants maar 'De Kont van het Paard' staat in onze top 10!
    Heerlijk eten, perfecte bediening, vrolijk personeel en alles tot in de puntjes verzorgd!

We hopen hier nog vaak terug te komen!
    Vriendelijke groet,
    Six Degrees Entertainment
    Mandy Taylor / Mick Wilson

23. Mijn dochter heeft vorige week met een grote groep vriendinnen haar verjaardag gevierd met een etentje in 't kont van het paard.
    Helemaal super vonden ze het, heerlijk eten, vriendelijk en attent service en een gezellige sfeer.
    Ze waren allemaal zo enthousiast - wij komen zeker ook een keer de spareribs proeven, hartstikke bedankt allemaal.

24. We waren op vakantie in de buurt en zijn hier 's avonds gaan eten. Toen we binnenkwamen oogde het niet heel erg sfeervol, het oogt meer als een café dan een eetcafé. Zowel de voorgerechten als hoofdgerechten waren heerlijk. Vooral de entrecote is aan te raden. Heerlijk smaakvol vlees en een heel groot stuk! Geserveerd met lekkere verse groenten, dit is tegenwoordig zeer zeldzaam. Van de lekkere friet hebben we bijna niet gegeten omdat de rest meer dan voldoende was. Een dessert kon er eigenlijk niet meer bij, maar omdat de andere twee gangen zo ontzettend lekker waren, toch nog gevulde flensjes op. Ook deze waren verrukkelijk! Echt een aanrader! Bediening was gewoon goed, prijs is ook goed.

25. Maarten is een prima kok. Hij heeft een sfeervol eetcafé. Ook aan de bar is het goed toeven. De keuze uit de speciaalbieren is elke keer weer moeilijk.
    Ik kom hier sinds februari 2011, maar ben zo verslaafd aan 't Kont dat ik regelmatig flink wat kilometers om rijd om bij Maarten en de zijnen te mogen genieten van een maaltijd.
    Vermeldenswaardig is dat Maarten heel vriendelijk en deskundig personeel in dienst heeft. Ze weten wat ze serveren!

26. We zijn in Brielle op vakantie en hebben nu al twee keer bij de Kont van het paard gegeten.

Zeer correcte bediening en het allerbelangrijkste super lekker gegeten. De saté van de haas is zeker een aanrader evenals de pepersteak. Alles met verse groenten. Zeer betaalbaar. Een aanrader!

27. Heerlijk gegeten, bediening was zeer vriendelijk en gastvrij.

Zeker 'n aanrader als je wilt eten in Brielle.

28. Heerlijk eten, leuke bediening!

29. Zeer gezellig en knus eetcafé (zeker als je in 1 van de hokjes zit). Keuze genoeg qua eten en speciaal biertjes. Ook de malt whiskeys zijn een aanrader tijdens het natafelen. Voor de rokers is er ook een aparte rookruimte. Wij komen zeker nog een keer terug!

30. Echt heerlijk eten :)

31. Heerlijke spareribs!

32. We hebben laatst een buffet laten verzorgen door Maarten en dit was werkelijk heerlijk en werd op locatie verzorgd.

Klasse!

33. peter en Dolinda

Heerlijk gegeten en prima bediening en echte aanrader!

34. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Een gezellig bier-eetcafé

35. geweldig heerlijk gegeten!!!

36. een zeer gezellig eetcafe met een goede keuken waar het goed toeven is