't Halve Maentje in Breskens

5. Betalen Visa Master Card pin

1304198265 56
1375520260 57
1442087456 53

1. 25-08-2017 geweest en nooit meer.
    Wat een slecht eten, sliptongetjes 3 stuks 27,50 !
    Tong met meer kuit dan vlees.
    Onvriendelijke bediening.
    Never.

2. Fam. Ubels

Redelijk paviljoen, met redelijke uitstraling, mooie ligging. Inrichting is een mix van een leuk paviljoen met een bedrijfskantine. Je zit prima, maar het is het net niet. Maar wat de pret echt bederft zijn de absurde prijzen. Dit is waanzin. Langs de gehele kust geen duurder paviljoen tegengekomen met als topper; Bananensplit, drie bolletjes ijs en een gehalveerde banaan € 10,50!!! Of sliptong voor € 27,50!! Wij hebben de bananensplit gehad! Het is dus een banaan met drie bolletjes ijs😔. Mooie plek, voor ons wel goede bediening, maar absurde prijzen. Als deze prijzen tien jaar hetzelfde blijven vanaf nu, zijn ze redelijk te noemen. Voor ons dus tot over tien jaar.

3. Viel erg tegen na jaren van bezoeken.
    Kortweg ongezellig en te duur. Jammer

4. Dacht gezellig met mijn vriend uit eten te gaan voor mijn verjaardag. Heb ik een vraag over mijn geleverde hoofdgerecht, wordt deze meegenomen naar de keuken. Krijg ik een niet bevredigend antwoord en mijn eten niet terug... Bij het afreken zegt mijn vriend hier iets van en of hier wat aan gedaan kan worden. Loopt de serveerster naar de keuken en moeten twee volwassen mannen ons komen vertellen dat wij ongelijk hadden. Wat een bagger service, dus zeker GEEN aanrader.

5. Gereserveerd, maar pas 20 minuten nadat we waren gaan zitten kwam er iemand vragen of we wat wilden drinken. Meteen maar het eten besteld. Dat kwam snel en was wel okay. Wel voor één persoon de frites vergeten. Daarna tijdenlang volstrekt genegeerd (we hadden een tafel in de verre hoek gekregen). Drinken maar aan de bar gaan bestellen, want geen personeelslid kwam in de buurt en als ze bij de tafel naast ons kwamen dan draaiden ze direct weer om. Op de tap stond Brugse Zot blond maar toen ik dat bestelde kreeg ik een Brugse Zot Dubbel. Slordig. Na het hoofdgerecht vroeg de serveerster of we de dessertkaart wilden bekijken. Dat wilden we wel, maar toen werden we weer helemaal vergeten. Na ruim een kwartier maar besloten om geen dessert en koffie meer te nemen en de rekening te vragen (aan de bar, er kwam toch niemand), ze willen blijkbaar niks verkopen. Wel jammer, het eten was niet slecht maar je moet écht attentere bediening hebben, of meer personeel want zo wordt het niks.

6. 26-7-2015 Daar wezen eten met 4en. Binnen 5 minten eten op tafel na bestelling, dit vonden wij wel erg snel. We hadden ons mandje brood net op, de zalm leek wel opgewarmd in de magnetron en daarna even tussen de grill geduwd voor de grill-streepjes. We gaan daar dan ook niet meer heen

7. Hans 11 punten

Jammer! Wij komen al vele jaren in Breskens op vakantie en wij vinden het heel erg dat het halve maentje zo is achteruit gegaan. Een trage bediening die als je uiteindelijk je drankjes krijgt nog niet de moeite kan nemen om te vragen wie wat besteld heeft maar het voor het gemak maar midden op de tafel zet. Alle bijzaken zijn belangrijker dan de gasten. Het eten was wel redelijk, maar waarom dan de kant en klaar sauzen in een plastic bakje op je bord? Jammer dat we ons vaste stekje kwijt zijn.

8. van hove anita

Vandaag komen lunchen. We zaten nog niet neer en er kwam al iemand vragen "wat willen jullie drinken?". We hebben 25 minuten moeten wachten en dan kwam de dienster vragen wat we wilden eten. Vispannetje; is dit met brood? "Dat weet ik niet. Kijk eens op de kaart, ik denk met frietjes. Ik werk hier nog maar 2 dagen" zo zei de serveerster. Dan nog 45 minuten moeten wachten op het eten. De kok en het andere personeel was bezig de deuren te beplakken met een poster.

Voor de verbouwing kwamen we er geregeld. Nu komen we nooit meer terug. Het eten was lekker maar de bediening kon niet slechter. De andere gasten zagen er ook niet gelukkig uit.

9. Na een aantal bezoeken vinden wij het nieuwe halve maentje niet kloppen. De beheerder combineert matig eten, met een matige bediening en service, een onpersoonlijke gastvrijheid in een mooi verbouwde strandtent. Geen aanwinst voor de Zeeuwse kust en heel jammer.

10. Mooie strandtent met prima eten. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Bijzondere ambiance en vriendelijk personeel. Vlotte bediening. Zeker een aanrader!

11. Een prachtig nieuw paviljoen met een geweldig wauw effect bij binnenkomst!! Wat een werk is daar geleverd op 4 maanden tijd! Petje af!! Na een hapje gegeten te hebben blijkt de prijs-kwaliteit verhouding ineens zeer slecht. Een zompige schnitzel, de kwaliteit van de tongetjes is niet wat we gewend waren. De friet frikandel was gehalveerd in hoeveelheid, saus moesten we er apart bij betalen en sla is niet te vinden op het bord. En dat voor dezelfde prijs of misschien zelf meer? Je mag toch verwachten dat er bij een frikandel/friet mayonaise of ketchup is inbegrepen. Bij een kindermenu moet appelmoes apart betaald worden, waanzin appelmoes moet toch standaard bij een kindermenu zitten. Al met al deze ervaring vonden wij erg vreemd.

Na een tijdje alles goed bekeken te hebben vroegen wij ons af of de oude eigenaar er misschien meegestopt was. En jawel ons vermoeden werd bevestigd! Het werd ons ineens heel duidelijk allemaal! De nieuwe eigenaren hebben totaal geen feeling met klantvriendelijkheid en vraag me af of ze wel ervaring hebben met de horeca! We waren blij dat we nog een aantal oude gezichten zagen die de pijn een klein beetje konden verzachten! Ook vraag ik mij af of het oude team het met de nieuwe formule gaan volhouden. Ook vraag ik mij af of de eigenaren zelf kinderen hebben. Anders zou je toch denken dat er een aankleed kussen aanwezig is in de toiletten voor de kindjes te verschonen. De kinderen miste de kleurtjes, kleurplaten, speelrek en de aandacht van het oude personeel. Je kon zien dat ze in de bediening met te weinig mensen liepen waardoor er geen aandacht meer was voor de gasten wat we altijd gewend waren. Ook aan honden denken ze niet meer, niet eens meer een bakje water voor ons boefje!

Wij komen al jaren op t Halve Maentje waar een goede sfeer hing met een team wat meedacht en altijd klaarstond voor elke gast met leuke gerechten, een goede service en een goede prijs-kwaliteitsverhouding! Kortom een zeer ontevreden gezin die hoopt dat de nieuwe visie snel weer veranderd naar de oude visie. Waar wij ons welkom voelen met ons gezin. Wij hebben te doen met het oude personeel! Wij hopen dat de nieuwe eigenaren hun visie nog 180 graden bij stellen! Leuke strandpaviljoens genoeg aan de Zeeuwse kust!

12. Ad Boonman

Slechte ervaring. De vismaaltijd met broccoli, wortel en puree was overgoten met veel saus. Daardoor was de smaak van de verschillende vissoorten niet te proeven. De puree was uitgedroogd.

Ik kreeg geen bonnetje bij de afrekening! Dit restaurant is niet voor herhaling vatbaar.

13. Heel slecht. Eerst drie kwartier wachten op opnemen eerste drankje! Daarna afspraak over apart geleverde saus bij spaghetti niet nagekomen. Zalm van binnen totaal rauw. Hele bord incl groenten in de magnetron gezet om zalm gaar te maken. Kwam als bagger terug. Bestelde drankjes niet geleverd (wel op de rekening). Daarna nog verkeerde drankjes geleverd. Geen sprake van enige genoegdoening na onze klachten. De baas wilde er niet bij komen. Uiteindelijk ging men akkoord met een (door ons voorgesteld) lager bedrag onder voorwaarde "dat we nooit meer zouden terugkomen". Het hele restaurant kon meegenieten !!

14. Gegeten met een klein kind. Hiervoor was weinig aandacht. Erg lang moeten wachten op ons eten. Stokbrood wat vooraf was besteld kwam samen met voorgerechten. Pas na 1,5 uur kregen we ons hoofdgerecht. Vlees en vis waren erg droog. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

15. Strandpaviljoen waar het prima verblijven is, met een prachtig uitzicht over de Schelde. Geen ingewikkelde kaart, meedenkende bediening en een prima prijs kwaliteit verhouding. Recent,verspreid over een aantal dagen drie keer gegeten.

16. Erg leuk paviljoen om een hapje te eten en wat te drinken. We zijn afgelopen zondag geweest en het terras zat helemaal vol, maar dat was ook wel logisch met dat stralende mooie weer. We werden geholpen door een vriendelijke jonge man, waaraan je kon zien dat hij plezier in z'n werk heeft! Ondanks de drukte, werden we ook snel voorzien van een drankje en op het eten moesten we ook niet lang wachten. Even kort samengevat, een top zaak, we gaan hier zeker nog vaker terug komen!

17. Hoe is het mogelijk dat een eetgelegenheid zoveel tegengestelde reacties oproept, blijkens de beoordelingen.
    Wij zijn per toeval op een wandeltocht van Breskens naar Cadzand bij 't Halve Maentje beland rond lunchtijd.
    Het eten was naar onze mening voortreffelijk en ook over de bediening konden wij geen klachten naar voren brengen.
    Om nog maar te zwijgen van de prachtige ligging met de 'skyline' van Vlissingen aan de overkant van de Westerschelde.
    Wij waren zo enthousiast dat wij besloten hebben, hongerig als we waren na een looproute van 16 kilometer, er tegen zessen te dineren en wederom waren we, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding, helemaal in onze nopjes.
    Ik durf te stellen dat ik zelden zulk een heerlijke kabeljauwfilet heb gegeten, iets wat ik dan ook iedereen kan aanraden.
    Mijn reisgenoot onderschrijft bovenstaande volkomen.

18. alexandra

Ik ben vele keren bij 't halve maentje geweest en het is me nog altijd goed bevallen. Hele vriendelijke bediening, erg gezellig en klantvriendelijk. Ik heb nooit lang moeten wachten op mijn eten. Zoals vorige week was het weer een drukke dag, bestelde ik mijn biefstuk en ondanks de drukte kwam het op tijd en het smaakte het weer goed ! Netjes vind ik ook dat nu de salade in aparte kommen wordt geserveerd. Uitzicht is prachtig en het nieuwe terras is nog een verbetering aan het paviljoen. Rondom een prachtige plek. Voor herhaling vatbaar !!

19. Het enige goede aan het Halve Maentje is de ligging, de bediening is slecht op één vrouw na die echt haar best doet en vriendelijk en gastvrij is. Los daarvan zijn er iedere keer nieuwe gezichten, wat ook niet bevorderlijk is voor de sfeer.
    Het menu is al jarenlang hetzelfde waarbij de (piepkleine) salade nog steeds wordt geserveerd in een drinkglas. (?)
    De prijzen zijn in verhouding tot het eten erg hoog waardoor ik op het terras alleen maar wat drink, eten doe ik wel in Breskens of Oostburg.
    Mensen in zwembroek worden niet aangesproken waardoor het "Tokkie-gehalte" ieder jaar hoger wordt. Je mag toch van mensen verwachten dat ze gekleed op een terras gaan zitten.
    Kortom, jammer van het bovenstaande maar ik drink er nog steeds graag mijn Icetea en biertje terwijl ik geniet van het uitzicht op de Westerschelde !

20. Jammer, erg druk, dan zie je of een restaurant het aan kan. Jaren geleden was het eten hier fantastisch.
    Nu duidelijk veel minder. Jammer. Voor een koffie en een biertje prima, om te eten gaan we voortaan maar elders. Sfeer is er uit.

21. Anoniem

Ik zou zeggen ga daar nooit naartoe, erg duur voor wat je krijgt en slecht eten. Sla met zand erin zonder dressing met een kwak slechte mayonaise, frieten die slecht smaken en vis die niet mooi gepresenteerd wordt en eten dat in de verkeerde volgorde bediend wordt. De bediening is ondermaats, klantvriendelijkheid bestaat niet, en je moet zien dat je niet wordt afgezet. Ik heb mijn rekening niet kunnen nakijken omdat ik geen ticket had ontvangen. 2 euro voor een klein flesje water. Rustig genieten van het prachtige uitzicht met een lekker biertje was er voor mij niet bij. En dan stond daar een CD op waarop een aftandse, overjarige, gestoorde en psychopatische filmkwal op lag te krijsen, blèren en kwelen....dat was uiteraard bedoeld om de sfeer te bevorderen maar droeg eerlijk gezegd niet bij tot het genot van het lekkere bier en uitzicht. Hoe irritant zeg! Plus Jamais en ik zou zeggen; allen daar niet heen! Ik vind het principe van de strandbars geweldig als ook het uitzicht van de kustlijn en de prachtige natuur, maar de manier van uitbaten en respect voor een medemens die gewoonweg wil genieten heb ik daar nog niet mogen ondervinden. Waarom? Weet ik niet.

22. Een lekkere mixed-grill genoten op 27 mei 2013.
    Aangenaam uitzicht over de westerschelde. Het was er niet druk, want nog voorseizoen.
    Lekker gedronken, maaltijd besteld. Alles prima in orde.
    Misschien had men kunnen vragen hoe rose de biefstuk had mogen zijn.
    Die was tamelijk Rosé. Hoeft van mij niet zo, mits hij maar mals is.
    Hele vriendelijke bediening, spreekt nederland, engels, duits en geen missers.
    Volgende keer zeker weer daar als we in de buurt zijn.

23. Sil 21 punten

Ligging perfect, mooi ingericht .... en dat was t dan.
    Een gerecht werd door de ober vergeten. Ik kon geen spaghetti bij mijn gerecht krijgen ipv friet, want het was te druk ... het restaurant was voor 1/3 gevuld ??!!! Vervolgens ruimde een ober de borden weg waarbij hij het nodig vond om het bestek van het bord boven mijn hoofd te scheiden. Dan de grote ergernis... We bestelden pikante pasta met vis. Deze pasta was echter mierzoet! Was echt niet te eten.In plaats dat de kok zich ervan overtuigde en er zelf van proefde reageerde hij heel arrogant, hij vond het niet nodig om te proeven. Wel konden we iets anders uitzoeken, maar daar hadden we inmiddels geen trek meer in. Uiteindelijk de pasta's niet betaald. Wij hoefden er niet meer te komen vond de kok. Dat kwam goed uit want dat ligt zeker niet meer in onze planning! De overige gerechten waren overigens wel lekker maar de arrogante houding van de kok heeft alles overschaduwd. Het had een leuke avond moeten worden.......

24. andrea Roggeman

Al meerdere keren zijn we gaan eten in 't Halve Maentje. Altijd goed verzorgd, lekker, vriendelijke bediening.
    Laat de zon maar komen....

25. Prettig en gezellig gegeten, ongedwongen sfeer. Bediening zeer vriendelijk.

26. Wij wonen in Breskens en komen inmiddels niet meer bij het Halve Maentje, het eten is bijzonder slecht en de bediening zeer onvriendelijk, ook bij de nieuwe zaak van dit echtpaar lijkt het dezelfde kant op te gaan. Mijn indruk is dat men denkt dat de toeristen toch wel blijven komen die weten immers niet beter.
    Allebei erg goed en enorm gezellig.

27. 2 Jaar geleden zijn we hier voor het eerst geweest. We waren supertevreden! Daarom kwamen we dinsdag 16 oktober terug...dat viel tegen, érg tegen!
    Onze oudste zoon heeft een eetprobleem, daarom bestelden we voor hem frietjes en frikandel ZONDER GARNITUUR....We kregen met salade...dit gezegd, kregen we het bord nat terug, met de friet er op. De serveerster kreeg in t openbaar op haar kop van de baas (?) ...want dat had hij toch gezegd...Onze jongste bestelde pannekoek spek en kaas, hij kreeg ham en kaas...hij is geen moeilijke eter, dus at t lekker op (waar was de stroop en poedersuiker??)
    Wij hadden snitsel....een kleffe hap....en als toetje had ik crem brulee....vol klontjes. Dit was voor ons dus de laatste keer. Mijn man heeft nog nagevraagd of er soms een nieuwe eigenaar in zat maar dat was niet het geval......

28. Wij komen hier meerdere keren per jaar en zijn elke weer enthousiast over het eten en de gezellige sfeer hier. Dit is gewoon een aanrader als je een paar dagen in het mooie Breskens bent.

29. Geen aanrader, onvriendelijke service, zout en overgaar eten, bij andere tafels zelfs zwartgeblakerd.

30. Heerlijk gegeten met een schitterend uitzicht over het strand en Vlissingen. Goede service en goede prijs kwaliteitsverhouding. Een aanrader.

31. Didier v.d. Burgh

In een woord waardeloos.

Ligging geweldig met pracht uitzicht naar Vlissingen.

Zorg er dan ook voor dat de bediening en eten in orde is.

Misschien einde van het zomerseizoen? Dan kan je nog gastgericht werken en niet chagrijnig zijn.

Ik ga hier nooit meer.

32. Locatie is heel leuk maar het personeel erg knorrig!

Kom vooral niet te vroeg want daar hebben ze bij het
    "Halve Maentje" een hekel aan, zo lijkt het.

33. Heerlijke zeebaars met frisse citroenboter gegeten. Bediening lekker vlot en vriendelijk. Mooi uitzicht over de schelde. Wat wil je nog meer. 't Halve Maentje heeft de mosselgod gewonnen voor de meest complete mosselbeleving.

Voor ons een aanrader.

34. Eten matig tot slecht. Vis taai, kleine porties. Extra bijlage werd pas na het eten gebracht, hadden we dus niets aan, moest bovendien meerdere malen om gevraagd worden. Niet schoon, prijzen te hoog voor de kwaliteit. Jammer... eens maar nooit meer....

1,1
  35. Heerlijk gegeten! Voorgerecht, verse calamares in look, smaakte zeer goed. Hoofdgerecht, slibtongetjes, heerlijk! En als nagerecht een tartufo, heerlijk met fruit!

Zeer leuk om aan het strand te dineren! Kortom zeker de moeite waard! Bediening was zeer vriendelijk!

36. Ontzettend slecht gegeten. De uiensoep was lekker. Verder niks. Fetasalade gewoon een pot feta en een pot olijven op een bord gegooid, niet uit laten lekken en verder nauwelijks iets erbij. Pepersaus proeft niet naar pepersaus en was niet lekker. Vlees was niet goed gebakken. Coupe aardbei zaten nauwelijks aardbeien in.

Ramen hadden ook wel eens gezeemd mogen worden. Geen aanrader als je lekker wil eten aan de kust. Over het algemeen tevreden over de paviljoens. Deze zeker niet.

Prijzen van het drinken vielen nog redelijk mee. Van het eten voor de kwaliteit niet.