VanCooth13 in Breda

de pure smaak van de Josper grill

betaald parkeren op Nieuwe Ginnekenstraat tot 18.00uur

Vanaf het Centraal Station: stadsbus 7 richting Ginneken via Centraal Station Arriva. Uitstappen bij bushalte Nieuwe Ginnekenstraat

Uitzonderingen

Open

• Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Gesloten

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec

Eten/drinken/ontmoeten
VanCooth13 is een plek waar je geniet van puur eten. We bereiden de lunch, de kleine gerechten en onze hoofdgerechten op de Josper Grill. Een hout gestookte oven uit Spanje. Groenten en kruiden komen van onze eigen moestuin. Alle sauzen en chutney's maken we zelf.
De wijnen sluiten aan bij de pure smaken van de gerechten. We bieden een bierkaart met 70 speciaal bieren van fles.

Uitzonderingen

1483482054 86
1492054445 84
1494197543 84
1509199227 83

1. Top avond met een grote groep (11 personen). Goede sfeer, snelle en vriendelijke service. Lekker eten met bijpassende speciaalbieren.

2. Heerlijk gegeten. De een een goed stuk vlees, de ander een heerlijke dorade met lekkere gegrilde groentes. We komen zeker een keer terug.

3. Smakelijk, zonder meer smakelijk. De vriendelijke bediening brengt borden of schaaltjes met smakelijk en goed bereid eten. Verse ingrediënten… Beperkte wijnkaart maar volop keuze in bieren om bij de gerechten te drinken en zo profileert Cooth 13 zich ook. Laat je adviseren of beter nog, proef er enkele voor je aan tafel gaat… Fijne prijs- kwaliteit-verhouding… En er nog eens gaan eten is beslist een goede optie.

4. Kirsten Laurens

Voelden ons welkom door de vriendelijke en toegankelijke bediening.

5. Zoals altijd weer helemaal prima. De service is goed en de hamburgers heel smaakvol. De drank zou wat goedkoper mogen, qua prijs liggen ze boven het gemiddelde.

6. Goede verzorging van de gerechten, uitgebreide keuze (ook aan bieren), heel flexibel met aanpassing naar vegetarisch. Echt een aanrader.

7. My favourite restaurant in Breda! Never disappointed.

The thing that makes VanCooth13 my favourite is first and foremost the food. The burgers have never ever failed to disappoint me, they have so many flavours and are fresh and really really delicious.

The next thing is that I love beer, and I love the huge variety that VanCooth13 has, as well as recommending beers for types of burgers.

The atmosphere and staff are also just fantastic. The location itself is beautiful, and the interior has a lovely modern vibe. The staff are so so nice and friendly. I have brought my (Irish) mother to VanCooth13 and the staff were really nice with her as well, advising us about nice beers and explaining all the different types to her.

The restaurant is so affordable, delicious and special and that's basically why it's my favourite!

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Mijn favoriete restaurant in Breda. Nog nooit teleurgesteld.

Wat VanCooth13 mijn favoriet maakt is op de eerste plaats het eten. De burgers hebben me nog nooit teleurgesteld, ze komen in zo veel smaken, zijn vers, en echt verrukkelijk.

Verder hou ik van een biertje, en de enorme keuze die VanCooth13 heeft. Ook geeft men advies welk biertje bij welke burger past.

De atmosfeer en het personeel zijn gewoon geweldig. The locatie is prachtig, en het interieur heeft een moderne vibe. Het personeel is vriendelijk. Ik heb mijn (Ierse) moeder meegenomen en het personeel was ook heel vriendelijk met haar, gaven haar advies en legden alles aan haar uit.

Het restaurant is betaalbaar, heerlijk en speciaal en dat is wat het een favoriet voor mij maakt.

8. We hebben lekker en gezellig gegeten. We waren met een groep. Daar het restaurant gehorig is konden we alleen onze directe tafelgenoten verstaan. (Ik zat jammer genoeg aan het uiteinde van de tafel)

9. Op aanbeveling van bndestem zelf de josper wezen keuren.
    Het is een zaak om van te houden, met een hoge gunfactor.

Dat neemt echter onvolkomenheden niet weg: een nieuw glas voor een nieuw biertje, een terras dat een grove bezem kan velen, en gerechten met zuinige garnering van bijgerechten.

De ervaring was ok, wellicht te hoog gespannen verwachtingen. Wij wensen de crew succes maar zullen niet zo gauw terugkomen.

10. Wederom erg lekker gegeten in een leuke ambiance. De opzet van het restaurant (lage/hoge tafels) laat het ook gemoedelijk en gezellig vol ogen. De hamburgers zijn een echte aanrader en ook het assortiment aan biertjes (rond de 60 verschillende). Jammer was dat de bierkaart niet uitgereikt werd omdat er enkele biertjes uitverkocht waren. Op zo'n moment hoop je dat de bediening goede tips kan geven maar dat lukte ook niet zo best (logischerwijs misschien). Zeker verder een aanrader om een avondje te happen en na te tafelen.

11. richard plomp

Leuk restaurant met een menukaart die variatie en verrassingen biedt. Wij waren met 5 personen en hebben diverse gerechtjes gedeeld. Heerlijk en gevarieerd. Vis, vlees en vegetarisch. Prima bereiding in een houtskooloven.
    Een echte aanrader en uitstekende aanvulling op het toch al zo'n grote aanbod in breda.

12. Gezellig en leuk etentje met familie en vrienden op een gewone maandag avond. Prima gegeten, goeie kaart. Alleen een minpuntje voor mij: de muziek. Ik persoonlijk vind de muziekkeuze erg onrustig en chaotisch. Tijdens het eten zou ik liever rustigere muziek horen.

13. Veerle knitel

We hebben heerlijk gegeten, de voorgerechten op het terras en hoofd en nagerecht in de mooie ruimte binnen. Aardige gastheer en dame!

14. Ben hier 1 keer eerder geweest en was erg tevreden. Gisteren was ik er voor de tweede keer en viel het helaas ontzettend tegen. Eerst een kwartier wachten voordat het eerste drankje überhaupt opgenomen werd, vervolgens zeker een kwartier met lege glazen gezeten en zelf een ober aan moeten spreken. Er zou veel meer verkocht kunnen worden als er meer rondgelopen werd. Het eten daarentegen was mooi opgemaakt en smaakte erg goed, chapeau voor de keuken. De ober die ons bediende deed erg kinderlijk en je zag beduidend haar ergernissen. Erg jammer!

15. Weer heerlijk en in een gezellige ambiance gegeten! Voel me altijd enorm welkom!

16. Lekker eten, gezellige sfeer, vriendelijke bediening.

17. Charles Lambregts

Met mijn ouders een hapje gegeten voordat we naar een Elvis-avondje in de Mezz gingen. Lekker gegeten met een paar goede biertjes geserveerd door een vriendelijke ober. Leuke sfeer in het restaurant maar helaas een beetje rumoerig maar dat kan komen door een paar Koningsdaggasten die met elkaar aan het bijkletsen ;-)
    Ik kom nog wel een keer terug.

18. Ingeborg

Heerlijk gegeten met ons gezin. De bijzondere biertjes maken het compleet. Bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Voorgerechten zijn bijzonder en leuk om met elkaar te delen. Voldoende keuze in hoofdgerechten waarbij de prijs/kwaliteit verhouding erg goed is. Het was een rustige zondagavond waardoor het wat stil was (vandaar een wat lager cijfer voor sfeer😏) maar de inrichting is smaakvol en gezellig. Echt een aanrader!

19. Rowan Tweed

Super lekker eten! Burgers en bitterballen 😊 Goede enthousiaste bediening.

20. Vlot, laagdrempelig restaurant met overzichtelijke kaart met mooie en heerlijke gerechten. Charmante en vriendelijke gastvrouw met veel verstand van de aangeboden Belgische bieren!

21. Suzanne

Leuke sfeer, mooie inrichting, prima eten en zeer vriendelijke bediening. Lekker gegeten en prijs kwaliteit was prima. Alleen €13,95 voor een kaasplankje met 5 flintertjes kaas was wat overdreven!

22. Heerlijk gegeten, fijne sfeer en service. Zowel de serveerster als baas waren heel blij dat wij NAC volgden op onze telefoon 😊Zodat ze dat ook meteen konden volgen!

23. We hebben gelunched met 4 personen op een mooi plekje bij het raam.
    We aten een salade VanCooth, twee keer tosti VanCooth en een steak tartare. De tosti kwamen ouderwets uit de pan. Heerlijk krokant. En de steak tartare was met de hand gesneden. Vakwerk!!!
    De zaak is mooi ingericht en het personeel is vlot en vriendelijk.

24. Giel Bravenboer

Prima gegeten, leuke bediening en sfeervolle zaak.

25. Erg gezellig, lekker eten en heerlijke biertjes!

26. Voor de eerste keer bij VanCooth 13 gegeten. Klein restaurant, dat maakt de sfeer gezellig. Goede keus uit voor-, hoofd- en nagerechten. Bediening was vlot en correct. Naast de hoofdgerechten op de kaart waren er ook specials. We hebben hier goed gegeten en komen hier zeker terug.

27. E van Beek

Heerlijk gegeten! Prima kwaliteit van de hamburgers en vis. Bier advies had wel iets meer gekund, want daar heb ik geen verstand van en vind ik een leuke aanvulling op t menu.
    Wel erg veel lawaai. Akoestiek dus niet zo denderend.

28. Vandaag met 3 personen een lunch besteld bestaande uit tomatensoep en tosti. We kregen eerst de tosti geserveerd en daarna pas de tomatensoep. Beetje vreemde volgorde. Wel iets van gezegd maar zo gelaten omdat we al een tijd hadden moeten wachten. Tosti was op 't randje van aangebrand en het plankje met daarop de tosti en een kartonnetje met ketchup zag er karig uit. Een kleine garnituur was wel passend geweest. Soep was echt smakeloos. Had de smaak van warm water. Deze mee teruggegeven. Meer dan "sorry voor 't ongemak" kon er niet vanaf. Jammer, voor ons nooit meer...

29. Mulders Pavlik

Heerlijk gegeten bij Van Cooth 13, donderdag 23 maart.
    Wij komen zeker terug.

30. Hele gezellige plek! Heb hier een heerlijke burger op en ik ben niet gauw tevreden. Het vlees was lekker zacht. Dessert op aanraden van de bediening genomen en het stelde zeker niet teleur! Tot volgende keer. Door de drukte was hij ons op het laatst een beetje uit het oog verloren maar verder echt alles top!

31. Anneke Overbosch

Pure gerechten, heel goede prijs/kwaliteit!
    Genoten van de cheviche van zalm met avocado en granny smith

32. Daisy Schutz

Was weer helemaal af en heerlijk! Voor de vierde keer weer verrast, nu met een heerlijke dorade met nam prik saus, njam njam!

33. Leuke gelegenheid, met een goede ambiance. Heel aardige en prettig bediening, wordt snel geholpen en hebben heerlijk gegeten. Echt een leuk restaurant om te gaan eten.

34. Lekker gegeten, goede sfeer, gezellige avond. Leuke tent, ga ik zeker vaker eten.

35. Fijne en prettige sfeer. De bediening is vriendelijk en behulpzaam. De bijpassende bieren zijn een leuke touch! We komen er graag, vooral voor de heerlijke hamburgers.

36. Hein Deenik en Geraldine Doggen

Heel prettige sfeer, goede bediening en HEEL lekker eten en bijpassende bieren.

37. Al een paar keer gegeten bij VanCooth13 en elke keer weer een goede ervaring. Heel aardige en prettig bediening, wordt snel geholpen en lekkere burgers. Ideaal om met (iets grotere) kinderen te gaan eten.

38. Super eten. Het is lang geleden dat ik zo lekker gegeten heb. De hamburger is top. Super vers en de rib eye fenomenaal. Vers en top kwaliteit. Ik ben geen grote kip eter maar die van cooth 13 is geweldig. De gastvrouw is hartelijk en blijft even gezellig staan voor een babbeltje als de gelegenheid zich aan doet. Gewoonweg top. Wij komen hier zeker nog terug.

39. Mijn Italiaanse burger was veel te zoutig, kreeg een nieuwe, helaas nog te zoutig. Er werd wat anders aangeboden, ik hoefde niet meer, ging van de rekening af. Dat was tof. Prijs van de burgers te duur in verhouding met de rest van de menukaart. De rest van het gezelschap hebben het naar hun zin gehad en verder was het prima.

40. Prettige, niet al te grote en daardoor persoonlijke eetgelegenheid. Het eten en de sfeer is goed, en je kunt aan het personeel en de eigenaren merken dat ze plezier hebben in wat ze doen. Aanrader, vooral als je een bierliefhebber bent. Ook als je dat niet bent, zeer zeker de moeite waard.

41. Geweldig! Gezellige, aardige en correcte bediening. Het belangrijkste is natuurlijk het eten en dat was heel erg goed. Mooi opgemaakte borden. De vier mannen in het gezelschap konden de biersuggesties bij elk gerecht enorm waarderen. Hier komen wij zeker nog een keer terug.

42. Gezellige sfeer, we hadden shared dining gedaan. Een keer iets anders dan tapas en leuke gerechten

43. Jeroen van den Oord

Deze lui begrijpen de wetenschap achter een goede burger met een mooi glas bier!

44. Wilma en Leo

Echt een aanrader, de kok een verassingsmenu samen laten stellen. Bij elke gang krijg je dan een bijpassend lekker speciaal biertje. Een leuke losse sfeer en vriendelijke bediening en niet te duur.

45. Heerlijk gegeten bij Van Cooth 13. Per gerecht een ander biertje gedronken dat aanbevolen werd per gerecht. Mochten een kijkje nemen naar de Josper Grill, die tevens het vlees enorm veel smaak gaf. Complimenten aan de chef! Als nagerecht kozen we ieder een ander toetje, elk toetje was ontzettend lekker. Goede uitleg overde diverse nagerechten en verschillende kazen op het kaasplankje met een bijbehorend glas port. Een echte aanrader

46. Fam Wijnen

Wij zijn dinsdag met het gezin geweest en de kinderen hebben gesmuld van de heerlijke burgers! De Black Angus is een aanrader!
    Ik had gamba's en die waren ook voortreffelijk en de saus heerlijk!
    Wij gaan hier zeker nog vaker eten! Bediening was ook uiterst vriendelijk!

47. Gisteren met z'n drieën gegeten en genoten van een luxe borrelplank, twee ECHTE burgers en een salade voor weinig geld. De hamburgers hebben een hele bijzondere en lekkere grill smaak. De volgende keer gaan we in het weekend zodat we het kunnen combineren met het grote aantal bieren dat ze hebben.

Een aanrader op het Van Cooth plein in Breda!!

48. Alles top geregeld. Werd goed gereageerd op ons. Heerlijk gegeten. Komen zeker terug!

49. Caroline

Erg lekker gegeten en de sfeer is ook prima! Zeker een aanrader!

50. Karel Ligtenberg

Wij hebben met een groepje van 4 personen afgelopen zaterdag genoten van een heerlijke maaltijd in een prima ambiance, leuke bediening en mooie wijnen. Ook de keuze in de verschillende soorten bieren is overweldigend en nodigt uit tot lang na-tafelen..., wat we dan ook gedaan hebben.

51. Heerlijk gegeten... ze brengen de burger naar een hoger level en ook daarnaast nog volop keus uit andere gerechten. Ook voor de vegetariër!
    Fijne bediening.

52. Suzanne Draisma

Heerlijk gegeten. Tournedos en de black Angus hamburger is echte aanrader.