't Stief Kwartierke in Breda

1419410086 96
1449412016 79
1451719856 78

1. Petra en Francis

We hebben hier tijdens een vriendinnen uitje een heerlijke high tea gehad. De mensen die daar werken zijn erg vriendelijk en gastvrij. Het is jammer dat het zo ver weg is voor ons maar komen hier zeker nog een keer terug.

2. Met 2 personen high tea gereserveerd bij t siefkwartierke in Breda.
    Wat een warm ontvangst, knusse zaak en de gevraagde tafel bij het raam was al mooi ingedekt.
    Hele leuke en lieve bediening, zeer attent.
    Wat ons helemaal verraste waren de hapjes die we voorgeschoteld kregen.
    Niet de gebruikelijke zalm, ei e.d. Maar een heerlijk soepje en verschillende hartige gerechten die voortreffelijk smaakte en met zorg bereid waren.
    En natuurlijk als 2 e de zoete gang, wat hebben we genoten.
    Buikje rond namen we afscheid, bedankt en tot een volgende keer.

3. Afgelopen woensdag een hightea gehad bij 't Stief Kwartierke via de Albert Heijn spaarzegels!

Bij binnenkomst voelde het tentje al warm en gezellig aan.
    De bediening begroete ons vriendelijk een wees ons een gezellig ingedekt tafeltje aan.

Eenmaal aan tafel kregen we een pot met warme thee en kort daarna een soepje opgediend in een mooi glaasje, de hightea bestond uit eerst hartige hapjes en daarna zoete hapjes! Waaraan je kon zien en proeven dat het met zorg bereid was uit de keuken.

Het waren originele hapjes wat je bij andere hightea's niet krijgt en dat vonden wij zo leuk dat het niet standaard was.
    Er kwam regelmatig iemand aan tafel om onze theepot bij te vullen en om te vragen of alles naar wens was! Ze geven je hier de goede aandacht en letten goed op!

Wij komen hier zeker terug om ook een keer wat van de lunchkaart de benuttigen, want wat wij voorbij zagen komen qua lunch zag er ook heerlijk uit!

4. Een high tea geboekt via AH - tweede kaartje gratis. Reserveren was al een probleem. Onvriendelijke stem aan de telefoon. Leek geen idee te hebben waar ze mee bezig was. Op de gok maar doorgezet in de hoop dat onze reservering inderdaad genoteerd was.
    De high tea zelf was minimaal. Liet erg lang op zich wachten, en werdt in het voorbijgaans afgedropt op ons tafeltje.
    Personeel was erg druk met vanalles behalve werken. Erg luidruchtig. Hadden duidelijk veel plezier in de aanwezigheid van een van de "gasten" maar lieten de rest van het restaurant links liggen. Meisje van de bediening stond te ruziën met een klant over een natte plek op de vloer?!? Eten was wel aardig maar niet zo geweldig als de site doet beweren. Mensen zijn onvriendelijk en niet geïnteresseerd in klanten die via een actie geboekt hebben. Dat is overduidelijk.

Aan te raden? Nee, zeer zeker niet!

5. Wat een tegenvaller. Wij hebben hier een high tea gehad. Het eten was prima, maar wat was het weinig! Echt we hadden gewoon nog trek! Terwijl we vaker een high tea doen en nooit alles op kunnen omdat het gewoon teveel is.
    Naderhand besproken met de eigenaar Jurgen. Hij gaf aan dat we hadden geboekt met een bon (gift for two) en dat zij als restaurant daar ook geld aan kwijt zijn. We moesten de high tea maar meer als 'kennismaking' zien. De bon (high tea deluxe) heeft mij 39 euro gekost en was een cadeautje voor iemand anders.
    Dit vind ik echt niet netjes. Ook al betaal je met een bon, dan heb je recht op een volwaardige high tea? Zonder die bon waren we anders misschien ook niet gekomen. Volgens mij scheelt het in totaal €1,50 per persoon met de high tea die je kunt boeken in 't Stief Kwartierke zelf.

6. de luxe high tea via gift voor you gehad en daar besproken..... Van te voren al contact gehad en overlegd hoe of wat er eventueel aangepast kon worden om iets minder zoet te krijgen i.v.m een diabeet en een maagverkleining. Dat contact was al super vriendelijke en behulpzaam. Vandaag dus daar geweest en we kunnen niet anders zeggen dan... Wat een TOP zaak... Bediening, sfeer, eigenaars, eten, tja het was nu eenmaal gewoon TOP... een DIKKE DUIM omhoog. en een plek om zeker terug te komen ;-)

7. Als verrassing voor mijn verjaardag had een vriendin mij meegenomen om een dagje in Breda te gaan winkelen voor mijn verjaardag. Als kers op de taart had ze geregeld dat we naar 't Stiefkwartierke gingen voor een High Tea.

We werden vriendelijk onthaald door 't personeel en ze wisten zelfs dat ik vandaag jarig was! We kregen een tafeltje aan het raam en direct een drankje voor het ontvangst. Binnen was het gezellig druk en er was geen één tafeltje meer vrij.

We kregen een etagere vol met hartige hapjes. Dat ik geen vlees eet, was geen probleem. Het leek alsof de kok extra zijn best had gedaan. Hij had zich er duidelijk niet vanaf gemaakt met een plak kaas (zoals wel vaker bij zulke arrangementen). De serveerster die we aan tafel kregen vertelde wat we allemaal voor lekkers hadden en we kregen in een mooi Engels servies de thee geserveerd. Het eten zag er niet alleen mooi uit, maar was ook heerlijk. Alles vers bereid en originele combinaties.

Daarna kwam het zoete gedeelte; gevarieerd en lekker van smaak. Er zat ook een macaron bij. Ik grapte tegen mijn vriendin 'die kunnen nooit zo lekker zijn als in Parijs.' Oeps! Verkeerd beoordeeld: echt heerlijk!

Bij het afrekenen allebei nog een zakje macarons gekocht voor thuis. We stonden nog even te kletsen bij de kassa. Wat een warm gevoel! We hadden het idee alsof we hier al veel vaker geweest waren. Een dame achter ons (blijkbaar vaste klant) riep enthousiast dat ze niet alleen maar voor de koffie elke zaterdag langs komt, maar ook voor de gezelligheid.

Volgende keer dat wij naar Breda gaan bezoeken we zeker weer 't Stiefkwartierke!

8. Hans en Ria

Lekker eten, dat moet gezegd. Maar we gaan er echt nooit meer naar toe. Als je op een vooraf aangekondigde tijd binnenstapt voor een gereserveerde luxe high tea, dan wil je na 3 kwartier toch meer voorgezet krijgen dan een glaasje soep en een kan thee waar je nog suiker bij moet vragen. Na een uur ging ik toch maar eens vragen wat er aan de hand was. Ja, het kwam eraan hoor. De aardige dame zei ons: "Voor een high tea moet je toch wel anderhalf uur uittrekken." Op deze manier lukt dat zeker. Twee uur (!) na binnenkomst vertrokken we om toch nog even van Breda te genieten. Gezellige stad, dat dan weer wel.

9. Hetty en Willy

Afgelopen donderdag hebben we een heerlijke high-tea gehad. Enige minpuntje was dat we zelf een keertje om nieuw warm water voor de thee moesten vragen. Wat andere mensen in andere recensies schrijven kan ik me totaal niet in vinden. Het was gezellig druk, de serveerster sprak ons geregeld aan. Zelfs de eigenaar kwam achter zijn fornuis vandaan om te vragen of alles naar wens was geweest. Zag ook diverse lekkere mooi verzorgde lunch gerechten langs komen. De moeite waard om weer terug te gaan. Chapeau!

10. Rianne en Desi

Wat een teleurstelling is deze high tea voor ons geweest. Ook wij hadden ons verheugd op diverse hartige en zoete hapjes, zoals ook genoten tijdens voorgaande high tea's. Het begon echter al helemaal verkeerd. Zonder aan ons te vragen of we alcohol dronken, werd een welkomstcocktail met alcohol geserveerd. Nadat we hadden aangegeven geen alcohol te gebruiken, werd de cocktail vervangen door een glas jus d'orange.
    Na ruim drie kwartier wachten bestond de eerste gang uit een glas sla met geitenkaas en dressing. Heel veel sla met heel weinig geitenkaas. Wat een enorme maagvulling na een rit van ruim een uur naar Breda.
    Weer drie kwartier gewacht voordat er een etagère met 2 mini loempiaatjes, 2 mini hamburgertjes en twee mini glaasjes pompoen soep werd neergezet. En mini waren de drie gerechtjes, dat kunnen wij de lezers verzekeren. En dan boften wij nog, aangezien onze buurdames het moesten doen zonder thee en zonder bestek. Terwijl er toch een bordje gereserveerd op hun tafel stond. Als tussengerecht een spoon bestaande uit ijs en tonic. Geen genot voor de smaakpapillen.
    Na wederom drie kwartier wachten, kwam het sluitstuk van de middag. Een teakhouten schaal van 40 cm doorsnede gevuld met 2 mini chocolaatjes, 1 petit four, 1 rode bieten macarone en een stukje chocolade mousse taart.
    Het is ook beslist geen gezellige zaak. Je zit op en in elkaar gepropt. Te veel tafels en stoelen voor een te kleine ruimte. Te veel herrie en het regelmatige geluid van het afgaan van een irritant ovenwekkertje. Voor 50,00 Euro hebben we een high tea gekregen die ver beneden onze verwachtingen lag.

11. Cathelijne van Alderen

Gezellige zaak met een goede diversiteit aan lunchgerechten. Ze zijn net iets duurder, maar de kwaliteit is ook beter dan andere zaken. Je krijgt heerlijke, volledige lunchgerechten. Een tip; ga op tijd lunchen want je moet wel even wachten voordat je heerlijke broodje gebracht wordt.

12. Saar en Laura

Na dagen lang uitgekeken te hebben naar de high tea liepen we vol goede moed 't Stiefkwartierke binnen. Even voor de duidelijkheid, in onze ogen bestaat een high tea uit lekkere, zoete dingen zoals scones, chocolade, sandwiches, taartjes, bonbons etcetera. Natuurlijk is dit bij iedere high tea anders, maar door onze ervaringen met eerdere high tea's hadden we ons hier op verheugd. We kregen een plekje toegewezen dat voor ons was gereserveerd. Niet het beste plekje van het restaurant, namelijk een hoekje ergens achterin, maar dat namen we voor lief. Na ons eerste kopje thee ingeschonken te hebben, fantaseerden we verder over wat we zouden krijgen. Niet veel later was daar het eerste 'gerechtje'. Tot onze verbazing werd er een koud tomatensoepje met onder andere prei geserveerd. In eerste instantie baalden we hier een beetje van, maar toch gaven we het een kans. Smaken verschillen, dus dat wij het niet super vonden betekent niet dat het niet lekker was. Na een vrij lange tijd werden de glaasjes zonder enige belangstelling opgehaald en liep de serveerster weer weg. Een kwartiertje later was het tijd voor de volgende ronde. Geen etagère vol zoete hapjes, maar een etagère met maar liefst 6 hartige hapjes voor twee personen. Als je het ons vraagt, niet echt high tea waardig. Om ons voor te bereiden op wat er nog zou komen, vroegen we de serveerster of deze high tea volledig uit hartige hapjes bestond. Tot onze blijdschap zei ze dat er nog zoete hapjes aankwamen. Ze gaf alleen antwoord op onze vraag. Of alles naar wens was of dat we nog wat thee wilden, was teveel gevraagd. Zo'n twintig minuten later namen alle drie de serveersters, die op dat moment aan het werk waren, pauze aan het tafeltje naast ons. Tot onze verbazing leek dit daar de normaalste zaak van de wereld. Wakker geschud door het wekkertje van de oven, beseften ze dat wij er ook nog waren. Op een mooi opgemaakt blad verschenen daar eindelijk onze langverwachte zoete hapjes. En we geven toe, het zag er goed uit. Na een korte uitleg konden we aanvallen op maar liefst vier hapjes per persoon. Wat een feest. De hapjes waren binnen een mum van tijd op en naar onze mening smaakte dit zeker naar meer. Helaas was dit het enige wat we kregen. Hier kwamen we overigens pas achter na het zelf gevraagd te hebben. Dit zat namelijk zo. Nagenietend van de zoete hapjes, verheugden we ons al op het volgende zoete gerecht. Ondanks dat de serveerster zag dat we klaar waren, liep ze samen met haar collega op haar gemak naar buiten om te gaan roken. Op een gegeven moment vonden we het wel erg lang duren en kwamen we er achter dat we al drie kwartier aan het wachten waren. Aangezien de bediening ons al heel de middag voorbij liep alsof we niet bestonden en we het wachten zat waren, besloten we om opheldering te vragen. Op de vraag 'Zou ik u misschien iets mogen vragen?' kregen we als antwoord: 'Nee, mijn collega komt zo bij je'. Verontwaardigd gingen we weer zitten en wachtten af. Kijkend naar de volle tafel met een lege theepot en vies servies, vroeg de serveerster doodleuk: 'Uhm, jullie hadden een vraag?' Hierop antwoordden wij, ondanks onze teleurstelling, op een nette manier: 'Was dit het laatste wat we krijgen?' De serveerster: 'Ja, dit was het laatste. Iedereen die hier bekend is, is dat gewend. Eerst twee keer hartig en vervolgens één keer zoet.' Na subtiel overgebracht te hebben dat we dit geen nette gang van zaken vonden zijn we vertrokken uit 't Stiefkwartierke en hebben we een lekkere kersenflap gehaald bij de bakker. Ps: voor mensen die graag willen afvallen, ga dan vooral voor een high tea in 't Stiefkwartierke!

13. Een dagje Breda resulteerde in een aangename ervaring aan de Halstraat. Top tentje. Heerlijk gelunched met z'n tweetjes. We hadden alle twee een 'water & vuur'. Wat een topper! Een aangename bediening maakt het tot een compleet plaatje. Wij komen absoluut terug hier. Tot snel!

15. Afgelopen zaterdag van een heerlijke high tea genoten, die bestond uit hartige en zoete hapjes en natuurlijk allerlei theesoorten.
    Het was echt leuk en gezellig en nog eens lekker ook. Echt een aanrader, want we kregen te horen dat dit nog maar een basis high tea was, dus als we volgende keer kwamen en we hadden weer zin in een high tea, kregen we een meer uitgebreide high tea en bovendien nog korting erbovenop.
    Mensen dit is echt een aanrader, en probeer het eens zou ik zeggen, echt alles of vers of zelfgemaakt!

16. Fantastische plek om even iets te gaan eten. Net buiten het centrum dus niet te druk. Fantastische broodjes (lekkerste broodje van 2013) en geweldige mensen die je vriendelijk te woord staan.