In de buurt voldoende gratis parkeergelegenheid. Na 18:00 uur is het gratis parkeren in de Ginnekenweg, m.u.v. de koopavond op donderdagen.

di lunch 12:00 - 14:30 diner 18:00 - 22:00

1320082694 81
1340420078 84
1347199206 83
1503119154 73

1. Zuyd stond al een tijdje op ons verlanglijstje dus het werd eens tijd. We werden zeer hartelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Om te beginnen van mijn vrouw en rosé prosecco en ik een champagne welke beide zeer lekker waren waarna we een amuse kregen van een meringue van ui en gerookte kaas crème. De eerste smaakexplosie was een feit en de toon was redelijk gezet.
    Als voorgerecht had mij vrouw de tonijn met shiitake en ik zwezerik met ananas en rendang. Beide zalig…
    De hoofdgerechten (Holsteiner bavette | little gem | crostini met steak tartare en voor mij gelakte shortrib met maïs en een Taco van pulled pork). Wederom genieten.
    Als dessert zijn we aan eens kaasplank gegaan waar ook nog eens diverse bereidingen/structuren van kaas en een kaaskroket op lagen. Een van de leukste en lekkerste kaasplanken ooit… En een goede Nespresso na.
    Binnenkort maar eens terug om ipv a la carte misschien ook maar eens het verrassingsmenu te proberen. In ieder geval een meer dan geslaagde avond achter de rug!

2. Geen aanrader! Helaas geen fijne avond gehad. Lang moeten wachten op de diverse gangen. Personeel gestresst en onvriendelijk. Prijs kwaliteit niet in verhouding. Absoluut niet voor herhaling vatbaar!

3. De aantrekkingskracht van Zuyd is chef Stefan die smaakbeleving op de eerste plaats heeft staan. Hij kan met vrijwel ieder ingrediënt iets lekkers maken waardoor hij tot mijn favorieten behoort.
    Ditmaal weer sterke amuses met goede smaken. De tapioca cracker was ietsje te zout maar de heerlijke gado gado dip compenseerde dit.
    De tartaar van zeebaars was verrassend verfijnd en licht verteerbaar, de gel van bitter lemon en hartige dashi bouillon combineerde prima.
    Het kabeljauwgerecht was een typisch gerecht van Stefan, de krokante spätzle, remoulade van bloemkool en “Butter eek” saus waren verrassend.
    Het hoofdgerecht met wilde eend was slechts goed, de saus viel helaas wat uit de toon.
    In totaal weer tevreden, de prijzen zijn correct.

7 vorige recensies
  4. Marlies

Echt een gemiste kans. Op een prachtige avond op het buiten terras. Midden tussen de stank van auto's en motoren. Een 6 gangen verrassingmenu voor de hoofdprijs van 67,50 terwijl alles gekunsteld is en je nauwelijks echt iets eet. Of je moet houden van gelatine meloen plakjes en zwarte kroepoek. Erg jammer en een gemiste kans. Voor ons nooit meer.

5. Uitgebreid en rustig gegeten.
    Kwaliteit en smaak was zeer goed.
    Eten is anders dan doorsnee, zeker exclusiever.
    Erg leuk waren de kleine gangetjes tussendoor.

6. iz

7. Stefhan

8. ilona piris

Heerlijk gegeten.. dit is een ontdekking voor ons.. na jarenlang "bijzondere restaurants" te hebben geraadpleegd, nu wat andere sites bekeken.. hier vond ik Zuyd. Voor ons zeker een bib gourmand waardig! Zeer prettige bediening, leuke gerechten met een mooie smaaksensatie. En mooi gepresenteerd.. een klein aandachtspuntje: tegenwoordig zijn er meer mensen die ook bij vlees of gevogelte liever wit drinken, en er zijn best mooie wijnen die daar zeker bij passen. Daar ook nog even op in spelen en het is top. De wijn was overigens goed van smaak, niets mis mee.

10. Mijn man werd 40 en ik dacht laat ik hem eens verassen met een restaurant wat we nog niet kenden! Nou we waren zeer positief verrast, namen allebei de proeverij; wat een smaaksensaties! Alles klopte. Een dikke aanrader voor degene die een leuke en lekkere avond tegemoet willen gaan!!

11. Romy van Eck

We zijn hier afgelopen week wezen eten en hebben ongelofelijk genoten! Bij binnenkomst werden we al erg vriendelijk ontvangen door de gastvrouw en daarna hebben we genoten van de gerechten. De gastvrouw was erg vriendelijk en kon ook uitstekend de verschillende wijnen uitleggen. Het eten zag er heerlijk uit en zo smaakte het ook. Wij gaan nog zeker een paar keer terug!!

12. We hebben echt heerlijk gegeten in restaurant Zuyd! Een hele fijne en goede bediening. Echt alles was helemaal top! Echt een aanrader!

13. Maike

14. Jules Bernaerts

15. Heerlijke en voortreffelijke (verrassings-) lunch genoten. Gezelschap was super, en sfeer en bediening Prinselijk goed. Erg lekker gegeten met duidelijke uitleg en evenwichtige, verrassende smaken. Passende wijnen die het geheel paradijselijk maakten. Aanrader en sterwaardig! Onvergetelijke, passionele, culinaire ervaring die je niet vaak meemaakt. Geschikt om met bijzonder gezelschap te ondergaan en er dan nog dagen van te kunnen genioeten. Dank en ga zo door, complimenten.

16. Eén woord: wow! Wat een heerlijk restaurant, super eten, voor een zéér betaalbare prijs!
    Super service, leuke meiden/dames en super locatie!
    Een aanrader voor iedereen die houdt van lekker eten, maar dan extra bijzonder.
    Ikzelf ben vegetarisch en wordt altijd dood gegooid met portobello's of andere champignons, maar hier heb ik niets van gekregen en dan nóg heerlijk gegeten.

17. Gisteren met z'n vieren het drie gangen surprisemenu gegeten. Een ware verrassing. Alle gerechten en amuses zijn zeer creatief en smaakvol samengesteld. Uitstekende bediening en wijnen.
    Op weg naar een ster?! Ga zo door.
    Vier verwende eters.

18. We hebben hier bijzonder lekker geluncht..
    Het was verrassend.. heerlijke rosé.
    mooi weer zodat we buiten konden genieten.
    Een echte aanrader.

19. mirjam jaspers

20. mirjam jaspers

Wij zijn vorige week zaterdagavond naar Zuyd geweest. Toen we binnen kwamen werden heel vriendelijk ontvangen. De sfeer was er ook heel gemoedelijk. Ik zelf had gedacht dat het een heel stijf gebeuren zou zijn, maar niks is minder waar.
    We kregen een 4 gangen verassingsmenu. En hoe!!!!
    Wij hebben dingen geproet die we anders nooit zouden bestellen. En het smaakte heerlijk!!!
    Het enige jammere zou kunnen zijn dat je best kort op elkaar zit en je dus geen echte privacy hebt, maar goed dat vinden wij zelf totaal geen probleem.
    De bediening vonden wij ook goed. De serveerster legde bij elk gerecht uit wat het was. De mede eigenaresse nam zelfs de tijd om even een praatje te maken.
    We zijn hierheen gekomen door dat we een dinerbon hadden gehad, maar komen zeker nog een keer terug!!!

21. We zijn in korte tijd bij Pure C, de Zwaan in Etten Leur (beide ster) en gisteren bij Zuyd geweest.
    Tot onze verrassing konden we nog reserveren op de zaterdagavond. Het eten was zondermeer op sterniveau. De wijnen van het wijnarrangement prima in orde maar geen WHOW niveau.
    We hadden een 4 gangen surprisemenu met 1 wijn en 1 bob arrangement. Inclusief aperitief en cappuccino (met heerlijke huisgemaakte lekkernijen) nog geen 150 Euro. Een uitmuntende prijs/kwaliteit verhouding.

22. Gisteren hier geweest. Wij waren niet echt enthousiast.
    Het is echt 'haute cuisine', wel zeer smakelijk en bijzondere bereidingen, maar wel erg minieme hoeveelheden, zodat je de smaak eigenlijk niet te pakken krijgt. De bediening was erg vriendelijk, niet super professioneel, maar wel enthousiast en vrolijk. 3 grote minpunten: een karaf gewoon kraanwater is niet mogelijk, bijzonder flauw voor een dergelijk restaurant. De 2e was het ergste, toen we weggingen werden de jassen in onze handen geduwd en draaide het meisje zich zonder ook maar iets te zeggen om. Dat was echt een koude douche en voor ons volkomen onbegrijpelijk. We denken dat ze dacht dat we geen fooi hadden gegeven en daarom zo onbeleefd deed, maar de fooi hadden we op tafel gelegd, niet bij het afrekenen gegeven dus. Ook wel erg kinderachtig om dan niet meer netjes de 'jasafhandeling' en afscheid nemen te doen.
    Zeer a-professioneel.
    3e minpunt was het volgende: ik wilde kazen wilde en mijn man een zoet dessert en hoewel ik zei dat ik nog niet wist of ik ook een zoet dessert wilde na de kazen, kregen we niet de keuze of mijn man dan alvast het zoete dessert wilde terwijl ik de kazen kreeg. De eigenaresse bepaalde dat hij dat pas zou krijgen als ik de kazen op had, er werd niet even vriendelijk overlegd hoe WIJ dat graag wilden, zelfs niet toen we het bespreekbaar probeerden te maken.
    Voor de rest de eigenaresse niet gezien.
    En dan nog iets, we gingen voor het menu met tussengerecht, maar dat tussengerecht hebben we niet gekregen.
    Kortom, Zuyd ligt er bij ons uit.

23. Jos en Marja

Het was gewoon weer top!

Leuke avond gehad gezellige sfeer.
    Goede bediening.
    En een over heerlijk 4 gangen suprise menu met wijn arrangement.

Tot gauw!!

24. Elly en Ludo

Op 19 augustus heerlijk verwend door mijn man en jullie inzet.

Alles was perfect, echt genieten.

Een klein minpuntje, er waren meer vis dan vleesgerechten.

Zuyd blijft in onze beleving.

25. We hebben het Zuyd menu gekozen. De kwaliteit en smaken waren fantastisch. Al lang niet meer zo goed gegeten. De wijnen waren prima.

26. nieuwstraten

Heeeerlijk gegeten!

Toch puntjes van kritiek:

-teveel tafels/gasten op deze oppervlakte om intiem te dineren.

-het licht zou gedempt mogen zijn om dezelfde reden.

-de bediening (waarom 4 verschillende per tafel!?) praat te hard.

-op elk bord wel 10 tot 15 smaken/ alles klein en verschillend/ door de smaakbomen proef je het bos niet meer/ zou teruggebracht mogen worden tot 3 á 4 per bord/ dit is minder werk voor de uitstekende kok en duidelijker voor de gast.

= aanwinst voor Breda. Veel succes gewenst!

27. Anneke Huilmand Breda

Als je echt wil genieten van een maaltijd en als je van spannend eten houdt, laat je dan verrassen door restaurant Zuyd in Breda. Perfect!

28. Hans 17 punten

Redelijk restaurant, maar de rekening is buiten alle proporties.

29. Carien van Nijnatten

Gisteren weer heerlijk gegeten met mijn echtgenoot.

Ik moet zeggen, dat was werderom echt culinair genieten.

Zuyd is toppie.

30. In één woord: geweldig!

We hebben met een groep van 8 personen hier een 4 gangen verrassingsmenu gegeten en het eten was voortreffelijk.

De gratis amuses en het prédessert waren heerlijk, net zoals alle gangen van het 4 gangen dessert.

De bediening was zeer vriendelijk. Er werd aan beide kanten van de tafel uitgelegd wat we op ons bord hadden en daarvoor werd uitgebreid de tijd genomen.

Het eten was werkelijk uitstekend!

31. Tijdens een weekend weg met 2 personen hier het 4 gangen menu met wijnarrangement genomen.

In een woord geweldig. Erg lekker eten, bijzondere combinaties en goede bediening.

Een topavond!

32. Alles bij elkaar een tegenvaller. Het eten was heerlijk, met name het voorgerecht. Maar de bediening was koel (evenals het interieur) en niet klantvriendelijk. We bestelden nl geen menu, maar losse gerechten van de kaart en wilden bij het gerecht passende wijnen. Maar dit kon niet! Het is enkel mogelijk om bij een menu een wijnarrangement te nemen. Men kreeg niet echt uitgelegd waarom (inkoop). Zuur, als er aan de tafel naast je met hetzelfde gerecht een heerlijke bijpassende wijn geschonken wordt en dat zgn bij jou niet kan. Niet gastvrij! Gelukkig kan dit bij vele andere restaurants wel, dus............

33. Karien Hendriks

Enkele weken geleden met onze 4 kinderen bij Zuyd gegeten. Eten was prima, ook onze jongste hebben heerlijk meegegeten van het menu zuyd. Gastvrijheid vonden wij tegenvallen. Omdat ons het 5 gangenmenu wel wat veel leek voor onze jongste kinderen vroegen we om kleinere portie's. Ze hebben qua hoeveelheden één menu gedeeld. Er stond echter wel de volle mep voor hun op de rekening. Ook vroegen wij naast het wijnarrangement om een karaf water. Nederlands kraanwater is van prima kwaliteit, maar dit wilde de gastvrouw niet schenken. Dus gedwongen flessenwater genomen.

34. fam vd Beemt

Afgelopen week gegeten bij Restaurant Zuyd. Vanaf begin tot eind in een woord super! De bediening is vriendelijk en super gastvrij. De gerechten zijn fantastisch. Iedere gang was een bijzonder samenspel van smaken en de wijnen waren het "toetje op de taart". Ik raad iedereen een dergelijk avondje uit aan!

35. Zwaar tegenvallend. Te veel tafels voor te weinig personeel. Kortom veel tijd met vuile borden en lege glazen gezeten. Eten was niet bijzonder, weinig smaakvol. Wijnen waren matig en ook beperkt qua smaak. Daarnaast stoort het ons bijzonder waneer je ruim 150€ aftikt voor een etentje voor 2 (4-gangen) je geen gratis (kraan) water krijgt. Niet voor herhaling vatbaar! Mocht je een keer gaan? Vraag expliciet of je de tafel naast de garderobe niet krijgt.

36. Afgelopen zaterdag hier met vrienden gegeten. We hadden gekozen voor het 5-gangen surprisemenu incl. wijnarrangement. De Bob-ers namen het Bob-arrangement (dezelfde wijnen maar in kleinere hoeveelheden). In 1 woord super! Een toprestaurant met een chef-kok met passie voor zijn gerechten. Verrassend van amuse tot het dessert. Wij komen hier zeker een keer terug.

37. Zeer smakelijk eten. Prima bediening. Beide dames waren heel vriendelijk! Beetje koele ambiance, vooral als slechts twee tafeltjes bezet zijn (doordeweekse avond). Je kunt elkaars gesprekken volgen. We gaan het toch zeker nog een keer proberen.

38. Geweldig goede keuken: we hadden het vijfgangen Zuyd-menu. Voortreffelijk lekker. Het hoofdgerecht was voor ons echter een te grote portie (maar dat is beter dan te klein).

Over de wijnkeuze in het arrangement ben ik wat minder te spreken: op zich goede wijnen, maar bij twee van de vijf was de wijn niet passend bij het gerecht. De Rueda had te veel hout om de verfijnde tarbot met serehschuim te begeleiden en PX sherry past wel bij de chocolade elementen van het dessert maar niet bij de sinaasappelonderdelen.

Andere kritische noot: te veel tafeltjes, bij reservering zeggen dat je niet aan een hoge tafel wilt zitten. Vrij rumoerig.

Maar voor het eten komen we ongetwijfeld terug.

39. We hebben vanavond heerlijk gegeten in dit voor ons nieuwe restaurant. Een aanwinst voor Brabant! Het 5 gangen surpise menu was geweldig en ook de bediening perfect. Heerlijk dat je een bob wijn arrangement kunt nemen, toch alle smaken maar je blijft ook van de maaltijd genieten. Een moderne smaakvolle inrichting met inderdaad keurig verzorgde toiletten. Hier is over nagedacht! Voor ons de eerste maar zeker niet de laatste keer, een echte aanrader!

Ga zo door!

40. Zeer prettige bediening, ook snel en accuraat.

Zeer tevreden over eten (a la carte) en amuses - kwalitatief op een hoog niveau. Prijs/prestatie-verhouding in orde.

Zeker voor herhaling vatbaar!

41. In 2 woorden : geweldig lekker.

Alles klopt in dit restaurant: de bediening, de sfeer, ontzettend lekker eten, prachtig toilet en zeker voor herhaling vatbaar.

Wil je een keer iets meer uitgeven dan anders, dan moet je zeker hier een keer aanschuiven. Vooral de extraatjes die ze serveren als amuse en bij de koffie zijn om te smullen.

We gaan er echt nog wel een paar keer terug en dan hoop ik dat ze zo blijven presteren! Dat is natuurlijk even afwachten.

42. Wat een superavond hebben wij gehad! We hadden het 4 gangen menu met wijnarrangement! Personeel zeer vriendelijk!

Het eten was perfect! Porties zijn prima!

43. Voortreffelijke keuken, zeer vriendelijke bediening.

Gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu waarbij aan te geven is wat men niet lust met daarnaast het wijnarrangement.

Van het begin tot het eind werkelijk een feest, grote klasse.

Beslist een aanrader!

44. Restaurant bevindt zich aan de Ginnekkenweg, tussen het chique Ginneken en het centrum van Breda. Zuyd is een klein restaurant met net geen 50 plaatsen. Gekozen voor een surprise menu. Men kan keuzes aangeven wat men wil eten of wat men niet lust/mag hebben. Eten was zeer uitmuntend. Porties zijn zelfs voor grote eters voldoende. Bediening was zeer vriendelijk. Avondvullend programma voor een goede prijs. Breda is zeker een toptent rijker.

45. Toen het nog maar net open was gegaan, zijn we daar gaan eten. Een woord is voldoende: heerlijk!

De ontvangst was erg vriendelijk, het interieur is zoals verwacht mag worden van een restaurant aan de Ginnekenweg, het eten verrassend en gewaagd qua combinaties en de sfeer intiem.

Het eten was voortreffelijk. Heerlijke smaakcombinaties, niet overdadig maar juist mooi in evenwicht en de wijnen waren uitstekend.

Kortom een aanrader voor eenieder die eens ergens anders wil gaan eten.