Op dit adres zit nu: Loetje

Restaurant Mirabelle in Breda

Gratis parkeren op eigen terrein

• Biologisch

1457020449 62
1520474075 52
1602057309 59
1620186916 59

1. Wij hadden geboekt voor eerste kerstdag. Ik heb reeds lange tijd vooraf gereserveerd en daarbij aangegeven dat ik een rustige tafel in verband met een hond en slecht horende ouders. Wat kregen we? Een tafel naast een grote groep. Erg rumoerig. En er was geen rustig plekje voor de hond om te liggen. Waar ik wel om gevraagd had bij de reservering.
    Bij navraag konden we een tafel opschuiven, waardoor we iets beter zaten.

Het eten was ronduit miserabel. Voor mij, als veganist, was het eten veel te gekruid waardoor ik haast niets heb kunnen eten. Dessert was veel werk van gemaakt volgens de bediening: helaas… ik kreeg welgeteld 7 stukjes fruit. Groot was mijn enthousiasme… NIET.

Voor de overige tafelgenoten waren er vreemde combinaties. Ook zij vonden het eten overal te gekruid.

De jus d'orange die we besteld hadden leek niet vers, in tegenstelling tot wat we gevraagd hadden.

En tot slot moesten we € 62,50 p.p. afrekenen. Te veel geld voor: slecht eten, veel lawaai en het feit dat het er geen rekening is gehouden met onze wensen die we ruimschoots vooraf hadden aangegeven.

We gaan hier dus niet meer naar toe.

1,4
  2. Erg lekker gegeten, 4-gangen menu in de restaurant week. Gerechten waren zeer vers en goed bereid.
    Ging met een zeer tevreden gevoel naar huis.

3. Eten erg matig. Voorgerecht, vis rook een beetje en kwam zo uit de koeling. Hoofdgerecht, kalf was taai en erg weinig. Toetje smakeloos. Afrekenen, per ongeluk 37 euro teveel proberen af te rekenen. Eet veel buiten de deur in de betere restaurants. Dit was een afknapper. Eens en nooit weer!

2,9
  4. Marco den Otter

Leuke gevarieerde kaart voor een uitgebreide of snelle lunch. Prima gegeten.

5. van Bladel

Het eten was niet erg warm, de tomaten smaakten naar verbrand hout. Het toetje was wel goed.

6. Jacqueline

Zeer matig. Lauw en weinig smaak aan de herteschotel, weinig smaak aan stamppot droog zelfs. Bediening en souschef deden laconiek over feedback. Apart moeten eten van tafelgenoot doordat gerecht pas na 10 minuten weer werd geserveerd, teleurstellend dus!

7. WoW weer een fijn en goed restaurant ontdekt wat mij betreft 1 van de betere in de buurt. Alles klopte van A tot Z, ga zo door!

9. Restaurant Mirabelle heeft nieuwe eigenaar en nieuwe keukenbrigade.

Hieronder een bericht van de nieuwe Chef-Kok:
    "Ik ben Rik Luijks en ben er samen met mijn keukenbrigade om u een gastronomische ervaring bij Mirabelle te laten beleven. Mijn ervaring heb ik opgedaan in keukens op niveau.
    Belangrijk vind ik dat ik mijn creativiteit kwijt kan en dat mijn collega's in de keuken net zo'n liefde voor het vak hebben als ik.
    Ook als ik er een dagje niet ben moet de kwaliteit hoog zijn. Wij koken voor liefhebbers van lekker eten, met toegankelijke gerechten. Toen ik in maart jl. bij Mirabelle kwam werken heb ik de menukaart vernieuwd.
    De kaart staat nu vol Zuid-Franse, Italiaanse en ook Belgische gerechten. Onze leveranciers van vis, vlees en groenten komen dagelijks alles vers bij ons aanleveren. Belangrijk vind ik het om ook de producten van het seizoen direct aan te kunnen bieden in het restaurant. Zo hebben wij nu een lentekaart met veel asperge-gerechten.

Graag verwelkom ik u, samen met mijn collega's, bij Mirabelle om u smakelijk te verrassen."

10. Wij werden vandaag blij verrast door eetgelegenheid Mirabelle! We hadden al veel positiefs gehoord over dit restaurant, en besloten daarom te reserveren voor een high tea. Als ik Mirabelle in een paar woorden moet omschrijven, denk ik aan: chique maar toch zeer huiselijk, ruim opgezet en tegelijkertijd warm en gezellig, kindvriendelijk, smaakvolle gerechten en flexibel en gastvrij personeel.

Eerste indruk:
    Bij binnenkomst werden we verrast door de combinatie van enerzijds het smaakvolle interieur en de ruimtelijke indeling van het pand, en anderszijds de gezellige, huiselijke sfeer.

Ontvangst:
    Het vriendelijke personeel begeleidde ons naar onze tafel; de thee stond al klaar, diverse soorten én verse munt, een mooie etagiaire met allerlei luxe lekkernijen (inclusief chocolade- paddestoelen voor de kinderen!). Op veel plekken moet je om zaken zoals honing vragen, maar bij Mirabelle was al overal aan gedacht. De tafel was zeer stijlvol gedekt.

De gerechten:
    De hartige hapjes waren heerlijk, niet te veel poespas, maar pure en verse producten. De quiches werden geserveerd met rucola en een voortreffelijke truffeldressing, en de diverse soorten sandwiches smaakten zeer vers en smaakvol. De tussentijds geserveerde soep van courgette, croutons en pijnboompitjes was romig en qua portie niet te klein en niet te groot, een goede aanvulling op de overige hapjes. Een onverwachte vegetarier aan tafel bleek geen enkel probleem te vormen; gevulde komkommer (met geitenkaascreme, honing, cherrytomaatjes en pijnboompitten), sandwiches met oude kaas en truffel en een vegetarisch taartje (waarvan ik de naam even kwijt ben) met heerlijke gegrilde groenten stonden binnen een oogwenk op tafel! De kinderen kregen als verrassing een mega pannekoek met ijs, verse aardbeien, slagroom en chocola en mochten later hun eigen ijsje versieren. We sloten af met een goede cappucino mét perfecte schuimlaag.

De service:
    De tijd die tussen het serveren van de gerechten zat was precies goed. De eigenaar was zeer toegankelijk en heeft duidelijk hart voor zijn zaak en zijn klanten. Voor ons is het daarnaast belangrijk dat een restaurant kindvriendelijk is, en dat was het zeker! Onze plek aan tafel, binnen, maar heerlijk in de zon bij twee grote openslaande deuren, maakte het mogelijk om van de high tea te genieten terwijl onze kinderen zich vermaakten in de prachtige aangrenzende tuin.

Al met al een heerlijke zondagmiddag gehad!

Wij waren toevalligerwijze ook nog op zoek naar een mooie trouwlocatie, en hebben na afloop bij de eigenaar een offerte opgevraagd!

Ik ben thuis meteen achter de computer gedoken om deze recensie te schrijven aangezien Mirabelle volgens ons een grote pluim verdient!

11. Brigitte Goderie

Besten,
    Vandaag bij jullie te gast geweest met een groep van 11 personen, waaronder 2 kids. Jullie slogan maken jullie absoluut niet waar: ontmoeten hebben wij zelf voor gezorgd maar jullie niet voor de rest.

Ik heb afgelopen week gereserveerd voor buiten, met de optie dat als het geen goed weer is om binnen gedekt te hebben. Bij aankomst was enkel binnen gedekt. Dat is al een lekker begin als je je gasten geen gevoel geeft van 'welkom'. Vervolgens allerlei excuses dat het heel druk is, veel groepen en afgelopen week ook al druk is geweest. Daar hoef ik als gast die notabene heeft gereserveerd voor een groep geen last van te hebben.

Dan duurt het veel te lang alvorens de tafels in setting worden gezet en er gevraagd wordt of we al wat willen drinken. Na een weer veel te lange tijd wordt gecheckt of we allemaal voor het twee gangen menu gaan. Bij de telefonische reservering is me dit ook gevraagd, maar heb toen gezegd dat ik de gasten graag zelf wil laten kiezen. Er is me toen niet gezegd dat dit met een groep niet kan. Werd een pijnlijke situatie voor mij, mijn gasten en uw dame in de bediening. Zij moest even informeren of het nog wel mogelijk was à-la-carte het hoofdgerecht te kunnen kiezen, maar voorgerecht zou sowieso van het menu moeten want de voorgerechten waren bijna
    op!

Gelukkig kon ik alle gasten aan tafel 'meekrijgen' met hetgeen op het menu stond. Ik denk nu: gelukkig voor de keuken en voor ons. Dan hebben we eindelijk na 1 uur wat brood op tafel en na 2 uur het voorgerecht. Na 3 uur komt het hoofdgerecht en het gerecht voor de kids. Door het bijschenken van de glazen en regelmatig vragen of een nieuwe fles oké was, werd de tijd een beetje 'gemaskeerd'.

Overigens kunnen de twee dames die in de bediening waren vandaag, niet meer dan hun best doen en aanpoten, maar de bediening was duidelijk onderbezet en de leiding absoluut niet zichtbaar.

Prijs-prestatie voor het eten was niet slecht maar de rest klopte absoluut niet. Van de 9 volwassenen aan onze tafel zit niet één ambassadeur voor Mirabelle. Gemiste kans!

Veel succes met het op orde krijgen van jullie zaak.

12. Koele en afstandelijke ontvangst, personeel is constant afgeleid door eigen bekenden van het personeel. De vriendin van de eigenaar loopt er ook nog eens vrolijk rond, het komt de professionaliteit allemaal niet ten goede. Eten was niet vreselijk slecht, maar ook zeker geen aanrader. Zonde, een gemiste kans voor een op zich mooi restaurant. Met een andere eigenaar misschien een betere kans.

2,3
  13. Net gedineerd, matig, teveel bekenden van personeel op terras op blote voeten met voetballende kinderen. Geen aanrader om gezellig en rustig te dineren.

14. Ambiance perfect. Zonder meer het mooiste restaurant van Breda. Verrassend de 4 verschillende sferen betreffende stijl / meubilair. Tuin perfect, zeer makkelijk bereikbaar.

De koks durven tenminste wat; zeer smakelijk gegeten, verrassend zelfs. Prijs kwaliteit verhouding goed, gerechten prachtig opgemaakt. Menu prijs 3 gangen dik in orde.

Hoop dat er nog veel mensen dit aangename restaurant snel ontdekken, wij als culinair genieters hebben ons zeer thuis gevoeld, het klopte.

15. Gisteren super lekker gegeten. Sinds vorig jaar heeft Mirabelle een nieuwe eigenaar hierdoor is er veel veranderd. Goede sfeer, mooi ingericht, een goede keuken en en een fantastische service. Echt een aanrader. Wij komen zeker terug.

16. Het was voor ons de eerste keer hier en niets op aan te merken. Sfeervolle omgeving, vriendelijk personeel, prijs kwaliteit goed. Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance. Komen zeker terug.

17. john weggeman

18. P.v.Vught

Ik had een aantal relaties uitgenodigd voor een dinervergadering. We hadden een aparte ruimte gereserveerd maar werden toch in het restaurant gezet. Dat was niet erg want wij waren de enige gasten. Later in de avond was er nog één ander tafeltje bezet. De keuken was minimalistisch, grote borden met weinig er op. Niet onsmakelijk, maar wel heel erg gering. Je bestelt tournedos en krijgt 3 kleine reepjes vlees met wat kleine garnering. De dame van de bediening, ze was alleen, deed wel haar best. De uiteindelijke rekening was bepaald niet minimalistisch. We zullen er op korte termijn niet terugkeren.

3,7
  19. 9 maart 2011

Ik had een relatie uitgenodigd om te lunchen, daarvoor na lange tijd Mirabelle uitgekozen.
    We hadden het niet slechter kunnen kiezen.
    Ons 2 gangenmenu voor € 38,50 bestond uit een voorgerecht dat nergens naar smaakte en het hoofdgerecht, 3 reepjes vlees op frituur niveau en wat frutsels op een heel groot bord met wat bearnaisesaus uit een potje van de Aldi of zo.
    Aan gewicht bestonden de twee gangen uit nog geen 150 gr
    terwijl verwacht mag worden dat een fatsoenlijke maaltijd minimaal 3 tot 400 gr is.
    Daarbij een wijntje gedronken voor € 5 per glas waarvan net de bodum gevuld was!!
    Als conclusie, waardeloze keuken, redelijke bediening.

2,7
  20. Op 7 maart jl. tijdens de restaurantweek bij Mirabelle gedineerd met vrienden. Ontvangst was hartelijk en er werd ons vriendelijk gevraagd of we eerst een aperatief wilde in de lounge of direct aan tafel wilde. Wij kozen het eerste. Bij ons aperatief een versnapering. Ons werd uitgeleg gegeven over het restaurantweekmenu en of we deze wilde aanvullen tot een 4 ganggen menu.
    Alle vier de gangen waren voortreffelijk van smaak. Bediening was vriendelijk en kregen bij elke gang een keurige uitleg.
    Sfeer in het restaurant was goed. Enkele minpuntjes waren de stoelen en toch de uiteindelijk prijs van het viergangenmenu. Consumpties aardig aan de prijs.

21. Gister met een groep gedineerd in La Mirabelle. De zaal waar wij zaten was werkelijk steenkoud en daar kwam de hele avond geen verandering in. Ook in de salon was het bij de ramen en door de naar de hal openstaande deur niet aangenaam.
    De bediening was amateuristisch, zag er slordig uit (kam, scheerapparaat vergeten??) en niet attent. Het duurde allemaal veel te lang.
    Het eten was matig te noemen, zeker bij dit prijsniveau. Vreemd menu met eerst kreeftsalade en daarna bisque d'homard. Alleen het dessert was lekker (maar weer onhandig te eten door de harde bodem).
    Onze rode wijn werd veel te koud geserveerd.
    Ik hoef hier nooit meer heen!

4,1
  22. Dirk 9 punten

Vandaag geluncht met vrienden. Hebben begrepen dat er een nieuwe chef is. Nou, dat hebben we geweten. Nu hoorden wij dat ie al eens een restaurant naar een ster heeft toe gewerkt en dat proefden wij op alle gebieden. We hebben genoten van wijn en spijs en dat in de geweldige sfeer van een prachtig pand.

Bedankt voor de fijne middag, we komen gauw eens dineren.

23. Ine 7 punten

Vandaag op uitnodiging bij restaurant Mirabelle gegeten. Mooie locatie. Ook de gerechten waren prima in orde en zagen er prachtig uit.

Het serviceniveau was echter slecht. De ontvangst was niet hartelijk. De bediening kwam gehaast en een wat arrogant over en had weinig oog voor wensen uit de groep.

6,1
  24. Vandaag op uitnodiging van een lunch genoten. Helaas was er niets te genieten aan. Slechte bediening, niet accuraat, geen servet, menage laten staan na de hoofdschotel, jammer.

Gevraagd om een voorgerecht als piece te serveren. Als dit goed is gegaan ben ik benieuwd naar de portionering van de voorgerechten. Ik bestel toch geen tapas. Zwezerik was niet krokant en koud. De schotel van mijn tafelgenoot Mrij rund was doorgeslagen.

Ambiance in de tuin was wel prima, mooi zitten daar.

3,5
  25. Ilse van Diepen

26. Eric Pouw

Even een kleine lunch. Ontvangst bij binnenkomst koel en afstandelijk. Muziek veel te hard. Lunchmenu aanbevolen. Zeeduivel moest je de graat afhakken en het taaie hertekalf was ook geen aanrader. Deze zaak voor het eerst bezocht in april 2010, toen was het matig en het is er zeker niet beter op geworden.

27. Gisteren met een drietal zakelijke relaties gegeten.

Kregen al vrij snel de kaart, en na besteld te hebben een amuse van tomatensoep welke mij en mijn gasten niet kon niet kon bekoren.

Hoofdgerechten waren echter erg lekker en met smaak verzorgd, alles zag er erg mooi uit!

Toen het nagerecht wat langer op zich liet wachten en ik vriendelijk vroeg of men ons wellicht niet vergeten was, werd ik afgebromd door onze mannelijke ober.

Ik gaf nog aan dat het ons niet ging om de wachttijd maar dat wij er ons alleen maar van wilden verzekeren niet voor niets te zitten wachten.

Zelfs in veel goedkopere restaurants gaat men niet zo met zijn gasten om!

Voor ons niet meer voor herhaling vatbaar.

6,3
  28. Laatst met 4 vrienden bij Mirabelle gegeten en dit was werkelijk tegen alle verwachtingen in!

Bij binnenkomst gelijk aan tafel gezet en in de kaart geduwd, het was druk en er was duidelijk te weinig bedienend personeel!

Na een amuse die totaal de plank missloeg en maar half werd uitgelegd begon het wachten.

Na het lange wachten op een saai en smaakloos (koud) voorgerecht met wat schuimpjes, mousses en pureetjes op ons bord, vol verwachting door naar het hoofdgerecht.

Die tot onze spijt helaas bereidt was met ingrediënten die niet in het seizoen zaten!

De desserts hebben we overgeslagen, na onze ervaringen met het voor- en hoofdgerecht. Zonde...

Ook het interieur laat wat te wensen over, als men beter rondkijkt toch wat verborgen gebreken en achterstallig onderhoud zichtbaar.

Kortom helaas geen aanrader!

En prijs kwaliteit was ook ver beneden pijl!

2,9
  29. Mijn eerste indruk van het restaurant was nogal kil bij binnenkomst. Gelukkig stond er een gastheer op ons te wachten en werden we vriendelijk onthaald. Nadat we een aperitief in de lounge hadden genuttigd werden we voorgegaan naar onze tafel. Hier werd de amuse geserveerd. Een mooi samenspel van verschillende smaken zoals rauwe zalm gemarineerd met sesam, dille en pikante ananas. Erbij een créme van mais met krab. Leuke amuse en precies waar een amuse voor dient, namelijk de smaakpapillen opwekken. De gerechten erna verdienen een pluim voor de bereidingen, opmaak en smaken. We zijn enkele malen bij hoger aangeschreven restaurants op bezoek geweest en vinden dat Mirabelle gezien de deskundigheid qua bediening en keuken er niet veel voor onder doet.

Deskundig advies over de gekozen wijn, zeer mooi verhaal erbij en een compliment voor de bediening die deze avond tot een culinaire hoogte heeft weten te brengen.

30. Voor lunch Mirabelle bezocht, alwaar ingegaan op de suggestie van de ober, een driegangen menu. De amuse was smakelijk, en zo ook de afzonderlijke onderdelen per gerecht. Echter, door de krachtige (en tevens zoute) tomaten terrine van het voorgerecht, werd de smakeloosheid van het hoofdgerecht, heilbotfilet, benadrukt. Bij het hoofdgerecht werd verder onder meer een combinatie van broccoli en olijf geserveerd. Even wennen, maar toch zeer smakelijk. Maar ook een erg krachtige en uitgesproken smaak. Wederom ten koste van de smaak van de vis.

Afzonderlijke onderdelen goed, echter de combinatie was een wirwar van smaken, varierend van krachtig en zout tot smakeloos (heilbotfilet).

Jammer, gezien de mooie en prettige ambiance en de kwaliteit van de ingredienten.

6,3
  31. Het was fantastisch. Mijn ouders en ik hebben 16 juli gedineerd bij Mirabelle. Wij zijn echte bourgondiers en gaan vaak uit eten. Maar zoals we hier hebben gegeten,.. ongelofelijk! De oesters met antiboise waren zo zacht, de kreeftensoep met kreeftgarnering en armagnac (nog nooit zoiets geproefd, echt perfect), de eend en de heerlijke toetjes (de maffe rozen-aardbeien, de heerlijke witte chocoladebol met vloeibare passievrucht en de helaas saaie citrus) waren ongekend.

Een heerlijke wijn, goeie service (helaas was de sommelier niet altijd te verstaan), mooie ambiance, hoewel tikje kil en goddelijk eten. Het was prijzig (120 euro p.p) maar de avond was onvergetelijk.

Het lekkerst waren de oesters met antiboise en de kreeftensoep. Je betaalt extra voor de garnering met kreeft en geflambeerde armagnac, maar het was het waard.

32. J. Polak

Dinsdag 20 juli ben ik met een voor mij bijzonder belangrijke klant gaan lunchen in dit restaurant.

Dat was althans de bedoeling.

Ik maak u graag duidelijk waarom wij niet zijn gebleven.

Na het nuttigen van een glaasje Sinaasappelsap (en het betalen hiervan), zijn we verdwenen.

Het viel ons op dat de ontvangst niet bijster vrolijk was. Na aan de tafel te hebben plaatsgenomen werd ons verteld, dat er een product niet meer was en kregen we duidelijk het dagmenu te horen.

Maar dan wel op een saaie toon en chagrijnig gezicht, we schrokken ervan. In de ouderwetse menukaart die wij inkeken stond werkelijk geen enkel lunchgerecht. Alleen maar "zware" maaltijden.

Na de vraag of er ook maaltijdsalades waren, kregen we het voorstel twee voorgerechten te nemen per persoon.

We hebben duidelijk gemaakt de zaak om bovenstaande redenen te verlaten.

Totaal geen reactie hierop.

Voor uw zaak kan ik geen reclame maken, jammer. In ieder geval niet voor de lunch.

3,5
  33. van Oirschot

Fantastisch gegeten!

Prachtige smaken en texturen gecombineerd met liefde en respect voor- en kennis van het vak.

En de bediening (toch vaak een ondergeschoven kindje) was geweldig; attent, beleefd en vriendelijk zonder stijf te zijn, met een persoonlijk tintje en wat humor op z'n tijd. Het was net dat beetje extra waardoor ik me verheug op een volgende keer.