Restaurant De Stadstuin in Breda

1331581988 78
1371998993 83
1392207496 86
1419152167 86

1. Wat hebben wij mogen genieten in "De Stadstuin". Zeer smaakvolle gerechten en amuses gecombineerd met heerlijke wijnen. De bediening is vakkundig en gastvrij. Hartelijk dank!

2. Alle gerechten worden heel mooi omgeschreven - je verwacht een hemel in je mond. Maar wat je krijg is een hele kleine portie, heel mooi versierd smakloos gerecht. Brood is trouwens wel lekker en gelukkig staat er genoeg op de tafel - anders ga je met honger weg...

3. Ron van Haarlem

4. Ben Bosmans

Bezoek vrijdag 4 december 2015. Na ontvangst door de charmante gastvrouw plaatsgenomen aan een prachtig gedekte tafel. Werkelijk intens genoten van de diverse amuses, voorgerecht en hoofdgerecht (wild uit de Ardennen). Alles vergezelt van werkelijk excellente wijnen. Bediening en uitleg aan tafel hebben wij als zeer prettig ervaren. Wij komen hier zeker nog een keer terug

5. lea

6. De stadstuin is afgelopen jaar weer door Michelin beloond met een Bib, onlangs is de zwarte brigade versterkt met de ervaren Lennaert Lonterman (sommelier/ maître) daarbij ook nog eens een aantrekkelijke aanbieding die via Social Deal voorbij kwam voorbij, dus we waren om. Geboekt voor een lunch op donderdag. Net na de restaurantweek en hierdoor wat rustiger.

Het was heerlijk nazomer weer, helaas net te fris om in de tuin te zitten, daar deze aan de schaduwzijde ligt. We kregen een mooie, grote, ronde tafel aan het raam, aan de tuin zijde, comfortabel. De inrichting heeft een romantische toets in een Laura Ashley stijl. De fijn gevlochten rieten armstoelen zitten comfortabel. Op de achtergrond voornamelijk Franse chansons, gezellig.

Als aperitief een lekkere witte wijn. Dit werd een Riesling Bundsandstein 2013 van het huis Pfluger, heerlijk aroma met in de mond mooie zuren. Borrelgarnituur bestond uit droog geroosterde amandelen, groene olijven, Amsterdamse ui, augurkjes en een stengeltje bladerdeeg krokant.

De amuse was een drieluik. Een schaaltje met een lobbige mousse van gele paprika met erop brunoise van komkommer en geroosterde pijnboompitjes, een mooie combinatie. In een borrelglaasje, vers sap van watermeloen op smaak gebracht met zwarte peper, verrassend lekker met een toets van rozen. En een schaaltje met een mousse van erwt, erop gelei van mint en krokant van kikkererwt.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd, een Weisser Burgunder 2014 van Meiser, verrassend vol aroma, mooie zuren in de mond. Ernaast als basis een mousse van tomaat met erop salade waarin grijze garnalen en kleine blokjes kip, veder partjes tomaat en bolletjes cantaloupe meloen. Afgewerkt met blaadjes sla, zuurdesem krokant en op het bord nog druppels basilicum vinaigrette. Hele delicate smaakjes met een verrassende mooie zoet zuur balans. De wijn sloot hierbij naadloos aan met zijn mooie zuren.

De tweede begeleider was een Roussette de Savoie gemaakt van Altesse 2013 van het huis Jean Vullien. Mooie bloemige, ronde neus, sappig, elegant met subtiele romigheid, heerlijk. Op het bord een fleurige compositie in mediterraanse stijl. Een stuk keurig gebakken roodbaarsfilet op een bedje van venkel, afgewerkt met een fijne brunoise van gekookte ham, ernaast een flinke toef crème van tonijn, paprika structuurtjes aan tafel overgoten met een heldere paddenstoelenjus. Lekker puur allemaal en mooi op smaak. De heerlijke wijn maakte het gerecht af, onze favoriet van de middag.

Voor het pièce waren er twee mogelijke begeleiders, voor de zekerheid beiden gepresenteerd, leuk. Van de gerenommeerde wijnbouwer Louis Latour, een Chardonnay “Grand Ardeche”, heerlijk boterig met een subtiele noten toets. De rode was een Duitse Spätburgunder 2011 van het huis Knipser, vol met rood fruit met aangename aardse tonen, heerlijk. Uit de keuken een flink stuk kabeljauwfilet op een bedje van snijboon en mousseline van aardappel, erop gebakken cantharellen. Verder mini mais, groene asperge, coulis van pompoen en een coulis van erwt. Aan tafel overgoten met een cantharellensaus. Hele pure smaken met voldoende afwisseling. Voor mij miste het gerecht een echte smaakmaker. Temeer daar het sap van de kabeljauw de saus verdunde, jammer. Gelukkig stonden er twee hele mooie wijnen naast die deze ronde glans gaven met de Spätburgunder in de hoofdrol

De dessertwijn was iets specials, een Vin Rose Petillant 2014 van Lingot Martin, met in het aroma rood fruit, in de mond een redelijk uitbundige mousse, fris en bescheiden suikers. In het dessert een hoofdrol voor de lokaal geproduceerde aardbeien. Centraal een cilinder van mousse, eromheen gemarineerde verse en een quenelle sorbetijs, verder nog een plaatje van witte chocolade en wat koekkruim. De aardbeien hebben een diepe smaak. Het gerecht was mooi van textuur. De wijn sloot aromatisch keurig aan maar in de mond vond ik hem wat aan de droge kant en hierdoor minder in balans.

Als afsluiter een krachtige Di Carlo espresso met een keur aan friandises waarbij de madeleine met chocolade dip en quenelles geslagen room de hoofdrol opeisten.

Bediening was uitstekend verzorgd. Lennaert Lonterman kent de kneepjes van het vak om de gasten in de watten te leggen. Veel kennis van zaken, goede wijnkeuzes met een voorkeur voor de klassieke streken en een hele sympathieke uitstraling. Een pluim verdiend!

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend. Aperitief was van het huis, super bedankt nog, viergangenmenu via Social Deal €27,50, wijnarrangement €24,50, koffiearrangement €6,95.

Samengevat kunnen we zeggen dat het een hele gezellige middag was met lekker eten in klassieke stijl, keurige bereidingen, verfijnd met pure smaken vergezeld van uitgelezen begeleiders.

7. Niels Timmerman

8. Verwachtingsmanagement dat heeft dit restaurant geheel niet begrepen. Als je bereid bent om eur 22,50 voor een social deal 4 gangen menu te betalen dan ben je niet bereid om zonder info eur 24,50 af te rekenen voor een kindermenu voor je dochter van 8 jaar bestaande uit 1 gang van frietjes, stukje vis en wat groente zonder voorgerecht noch nagerecht. Eten was prima maar niet voor uiteindelijk totaal eur 145,- met twee volwassenen en een kind. Prima deal voor Stadstuin maar niet voor ons. Hier komen we echt nooit meer temeer om de meer dan onbegrijpende reactie van naar ik aanneem de eigenaar. Hij vond eur 24,50 voor een stukje kabeljauw voor een meisje van 8 een volstrekt normaal bedrag en hij had nog nooit klachten hierover gehad. Kortom het ligt aan ons.

Tip: check rekening met prijzenkaart op internet want ook hier was men redelijk creatief. Kwaliteit eten was echt niet slecht maar zo willen wij in ieder geval behandeld worden op een leuk avondje uit.

9. Ron van Haarlem

10. Ik ben al vaak bij jullie geweest en het was weer een feestje om bij jullie verwend te worden. Bedankt en wat een geweldige service! Een menu om een puntje aan te zuigen en de kwaliteit van de keuken is super. Maar dat komt wel in combinatie van meneer met veel liefde vertellend over wat jullie voor mooie producten jullie ons presenteerden en mevrouw bedankt voor het lieve woord en de correcte bediening! Succes met uw prachtige zoetigheid naast de deur. Ik kom snel langs. De liefde voor eten en zorgen is jullie op het lijf geschreven! Nog maals bedankt!! Suus en Serge

11. Vrijdagavond 21 februari hebben we hier voortreffelijk gegeten. De bediening was prima. We kregen bij ieder gerecht een duidelijke uitleg wat het allemaal was. Het was volgens mij niet zo gemakkelijk om een bijzonder biertje te vinden. Uiteindelijk hadden ze nog een bockbier van Hertog-Jan. Wijn is hier een grotere specialiteit. Voor ons was het wel opvallend dat ze met handschoenen aan bedienden, maar dat zal er wel bijhoren. De hapjes waren ook heel mooi opgemaakt (zie foto). Bij de koffie na afloop kregen we nog allerlei andere hapjes en slagroom en chocoladesaus. Gelukkig hadden we van te voren een bon van sweetdeal uitgedraaid zodat de kosten niet helemaal uit de hand liepen.

12. Jules Bernaerts

13. Cynthia

14. Bernard kloosterwijk

Geweldig restaurant, zeer genoten van het eten! Erg vriendelijke bediening en sfeervol interieur, ook was de bediening heel erg open met het uitleggen van de verschillende gerechten en wijnen, echt een top tent en een aanrader. Tot ziens!!!

15. Gisteren hebben wij voor het eerst hier gegeten en dat was zeker niet de laatste keer. Mooie sfeervolle ambiance. Prettige bediening. Smaakvolle amuses en gerechten. Heerlijke bijpassende wijnen en 'nippen'. Klein verbeterpunt, de glazen die soms niet helemaal schoon waren. Afgesloten met cappuccino, verse muntthee en heerlijke friandises. Al bij al een geslaagde culinaire avond gehad. Dank hiervoor en tot ziens!

16. JanWillem

Heerlijk gegeten en vooral ook genoten van de warme en gezellige sfeer die hier heerst. Vakkundige prettige bediening. Prijzen liggen wel wat aan de hoge kant.

17. Uitstekend gegeten met zeer prettige bediening. Prijs kwaliteit verhouding in orde. We komen er graag weer terug.

18. Gemoedelijke en mooie ambiance, vakkundige bediening, heerlijke wijnen en zalige gerechten. Tip neem het "menu wijn en spijs" top kwaliteit voor een prikkie.

19. Cor Smit

Op 24 mei Kreeftenmenu gegeten. Prima gerechten, mooie opmaak. Bediening zeer correct/formeel maar met goede uitleg over de geserveerde gerechten.
    Kortom, wilt u lekker uit eten in een huiselijke sfeer dan bent u in de Stadtuin beslist aan het goede adres .

20. We zijn 3 x in de Stadstuin gaan eten. Alle keren het "zelfde" gewoon GOED. De bediening verstaat zijn vak en heeft vakkennis. Iets dat je weinig ziet. Als je een avond culinair wilt genieten, is dit een van de restaurants waar je moet zijn. De bediening is "stijf" zeggen andere, ik vind het zakelijk en correct. Culinair gezien een topper! Ik kom er graag als we iets te vieren hebben. Ik neem altijd het 4 gangen menuutje met wijn arrangement.

21. Bart van de Weijgaert

Wij hebben met 4 personen gegeten zaterdag 16 juli. Wat mij opviel was dat de bediening ons vrij lang liet wachten voordat we naar onze tafel gebracht werden. Verder duurde het (te) lang voordat we iets te drinken konden bestellen. Hier moesten we zelf naar vragen. Het was wel druk maar daar ben je naar mijn idee op voorbereid. Wederom moesten we zelf naar de kaart vragen. Het duurde allemaal onprettig lang. Nadat ik hier een opmerking over maakte ging het verder prima. Het eten was erg goed en we zijn dan ook zeker niet met een negatieve ervaring vertrokken. Maar die bediening mag wat vlotter.

22. Prima gegeten. Mooie opmaak van de borden, bediening is te stijf. Ben best wat gewend, maar ik vind het een beetje te pretentieus. Overigens was het zeker niet slecht, maar voor mij liever een gezelligere ambiance.

23. De gerechten waren goed, maar de bediening was ontzettend slecht. Dat was voor ons een echte teleurstelling en niet Stadstuin waardig. Heel erg jammer.

24. Goed! Normale prijzen.

Waar voor je geld, van het diner tot aan de bediening, Aad, Michiel.... Dreamteam.

Ga zo door!

25. Wij hebben genoten van een heerlijk jubileummenu met aangepaste wijnen. Wat ons op valt in dit gezellige restaurant is dat alles met zorg en toewijding is bereid. De bediening is ook geweldig!

26. Inmiddels vier maal geluncht en keer op keer perfect. Fraai gepresenteerde gerechten, bijzonder smaakvol en een perfect wijnadvies. Wonderlijk dat dit restaurant niet vermeld wordt in de gids lekker 2010. Dat dwingen ze beslist af.

27. Heerlijk eten en goede service in een mooie ambiance.

28. Willem Huinen

Inmiddels enkele keren met gasten gegeten in dit restaurant, NIETS DAN LOF! Uitstekende bediening met zeer goede kennis van zaken, perfect geselecteerde qualiteitswijnen en steeds weer waren de gerechten perfect bereid. Een aanrader voor de verwende gastronoom en, wat de prijs betreft, krijgt dit restaurant vab mij een dikke negen!!

29. borkulo

Een bittere nasmaak krijg je bij De Stadstuin nadat je de rekening ziet, er kloppen een hoop dingen niet met de prijzen op de menukaart wij voelen ons in de maling genomen, jammer, het vlees was goed maar lauw, de bediening was goed. dat dan weer wel.