Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Breda verdeeld zijn.

1. Internationaal Breda

Bourgondiër

Heel lekker reastaurant; enkel wanneer je je (lunch) bestelling kunt doorgeven en wat je voorgeschoteld krijgt blijft vaak een gok. Nu 3e maal in korte tijd daar samen met vrouw/genodigde de lunch (willen) genieten. Je krijgt netjes en snel je 1e drankje aangeboden, dat de bestelling maar deels geleverd wordt is dan jammer. Ober blijft weg terwijl terras half vol zat, tot wij de lunch gingen bestellen: het gemiste drankje wordt direct beloofd. Drankje kwam na +/- 15 minuten nét vóór de lunch gebracht werd, waardoor de rest ook toe was aan een volgend drankje. Bij het serveren van lunch werd er een broodje Peer (broodje kaas en...) gebracht terwijl er een rundsburger met frites besteld was. Vandaag dus 1e keer dat ik review schrijf: 3x is ook echt scheepsrecht. Vorige 2x aan de bar gemeld dat de bewuste jongeman niet geschikt lijkt om bestellingen op te nemen maar toch alsnog het geleverde gegeten om geen lunch over te hoeven slaan. Vandaag bij 3e keer het dus weer gemeld en enkel drankjes afgerekend. Bij een snackbar in de buurt alsnog hamburger met friet gegeten. Als deze ene jongeman het 3x op rij tijdens de lunch dusdanig fout doet ontbreekt het aan begeleiding of motivatie, toch?! Zonder deze jongeman is het goed vertoeven: op tijd eten en drinken en dan krijg je wat je besteld. Als je van uitgebreid de tijd nemen én lunchverrassingen houdt een aanrader. Diner is weer wel goed in prijs/kwaliteit/service-verhoudingen.

Bourgondiër uit Prinsenbeek.

2. Fantastische lokatie. Heerlijk mosselen gegeten met speciale frieten. Gewoon genieten.

3. bart van dungen

Zeer goed, is echt een aanrader om daar te gaan eten. En het is er zeer gezellig en leuke bediening.

4. Frans van Hulst

5. Op aanraden hier spare Ribs besteld. Eerste en laatste keer. Erg slecht, taai en vet vlees en niet of nauwelijks gemarineerd. De friet was lauw en taai en veel harde kaaien.

6. Bediening is prima, eten niet goed; patat niet goed doorbakken en de sate in de frituur! ?, heel vies met weinig saus. En dan ook nog niet met pin kunnen betalen?

2,7
  7. 1 woord geweldig! We kwamen binnen en werden vriendelijk gegroet hebben daarna heerlijk gegeten echt een aanrader

8. Onze ervaring is heel goed , hebben afgelopen zondag met 17 vrouwen high tea gehad , en was geweldig verzorgd , en betaalbaar. Was zoveel dat we het niet allemaal op konden, ook de bediening was zeer vriendelijk. Een duim omhoog van ons allemaal. Groetjes Marian

9. Zuid-Amerikaans Breda

L.B.

Afgelopen weekend zijn we met 3 personen gaan eten bij Los Toros. We hadden niet gereserveerd. Het restaurant zat bijna vol toen we binnenkwamen, maar ze wisten voor ons nog een plekje te vinden.
    Het is een klein en smal restaurant, maar wel heel gezellig,
    De bediening is snel en heel vriendelijk. Onze jassen werden aangenomen en we werden naar onze plaatsen gebracht. Onmiddellijk werd ons gevraagd of we iets wilden drinken en de menukaarten werden daarna direct gebracht.
    We hadden voldoende tijd om ons in het menu te verdiepen. Een vriendelijke jongedame van de bediening kwam ons nog uitleg geven over de verschillende gerechten.
    Nadat we hadden besteld kregen we een schaaltje met dorito´s op tafel met chilisaus, en ook een mandje broodjes (net uit de oven) met kruidenboter (besteld).
    We hoefden we niet echt heel lang te wachten voordat we de bestelde gerechten op tafel kregen. Het waren goede porties en het eten smaakte uitstekend. Niet te vet en niet teveel zout. Wel heerlijk op smaak. Er werd standaard een huisgemaakt sausje/pesto bij geserveerd. Deze was een beetje pittig maar heel goed op smaak.
    We hadden bij de vleesgerechten frietjes besteld en we kregen er standaard een salade bij.
    Er was geen extra opschepbestek gebracht voor de salade, maar na hierom gevraagd te hebben werd het direct gebracht. Beide side-dishes waren meer dan voldoende voor 3 personen.
    De bediening kwam regelmatig vragen of alles nog naar wens is. Prima service !
    We werden ook getrakteerd op live music (gitarist Pedro) met zelfs een serenade aan tafel :D.
    We konden geen nagerecht meer op, maar een goede kop koffie ging er nog wel in.
    Het was voor ons een hele geslaagde avond en we komen graag nog een keer terug.

10. Chinees-Indisch Breda

Heerlijk gegeten, personeel erg vriendelijk
    genoeg keus. ( redelijke prijs) voor herhaling vatbaar

11. Heerlijk gegeten, goede sfeer en vriendelijke bediening!

12. Indonesisch Breda

Gisteren heerlijk gegeten aan de chefs table, waar je recht de keuken in kijkt! En ook zo nu en dan eens verwend worden met een klein hapje! Pompoensoep en inktvissalade als voorgerecht. Erg lekker en goed gevuld. Als hoofdgerecht Be Seleng (varkensvlees) en Balinese zeevruchtencurry. Hierbij krijg je gewokte groente en jasmijnrijst.Tussendoor kregen we eendenleverparfait en een bruscetta met auberginetruffel en huisgemaakte pesto. Als nagerecht hebben we gekozen voor 2 mini's, omdat we niet konden kiezen. Het werd creme brulee met reepjes zwarte walnoten en panna cotta met bosvruchten en een sausje van balsamico. Wij komen zeker nog eens terug! Echt een aanrader!

13. Leuk tapas restaurant met heerlijke gerechtjes! Wel soms wat moeilijk eetbare gerechten met 4 personen (gedeelde tonijn salade)

14. Nick Geleedst

15. Brigitte Tap

Heel lekker en vers eten. Beste afhaal in Brabant. Sfeer is niet van toepassing want het is een afhaal restaurant.

16. Samen met mijn man hier geluncht. Ik had een uiensoep en hij een omelet. 2 cola uit een postmix apparaat, bah. Naast ons zaten 3 vrouwen die alle 3 een maaltijdsalade hadden besteld, deze kwamen op tafel. 1 vrouw riep de ober die zichzelf te goed vond voor het werk in mijn beleving, ze vertelde hem dat ze een salade vitello tonato had besteld, ja zegt de ober, het kalfsvlees en de tonijn en mayo waren op dus hebben ze het met fricandeau gedaan...!? Na 35 minuten kwamen onze gerechten, mijn uiensoep was rood en zat geen smaak aan. Als je op de omelet drukte kwam het rauwe ei er nog uitlopen. Kans om er iets van te zeggen hadden we niet, want er reageerde niemand. We hebben meer dan de helft laten liggen, waarna ook niet werd gevraagd: heeft het gesmaakt. De rekening kwam, er werd gezegd tot de volgende keer. Ik weet heel zeker van niet!! Dit restaurant is nog erger dan het daadwerkelijke kabinet.

1,2
  17. Steakhouse Breda

Prima gegeten (spare ribs, biefstuk) en de kinderen kip drum sticks. Goede kwaliteit, goed klaargemaakt en goed geserveerd. Ondanks goed gevuld restaurant geen paniek in de tent. Geen lange wachttijden etc.
    Minpuntje is weinig aandacht voor kindermenu. Daarentegen volop aandacht om dit op te lossen. Wij komen als familie zeker terug.

18. Internationaal Breda

Afgelopen weekend zijn we met een paar collega's bij Satehut gaan eten voor het eerst. Het was super! Je kan de Indonesische sfeer in het restaurant goed proeven, vooral als je de muziek goed kan horen en natuurlijk de niet te missen geur van de lekkere saté's kan ruiken.
    Het personeel is daarnaast heel attend en behulpzaam, ze helpen je bij binnenkomst en weten veel over het eten. De prijs/kwaliteit is daarnaast ook zeer acceptabel.
    Het is een echte aanrader, ik zou er zeker nog vaker willen eten!

19. Internationaal Breda

Sebastiaan

20. Ocean

21. Internationaal Breda

Satehut breda is een echte anrader!!! Lekker eten (en veel) voor weinig geld!!! Verder is het personeel ook vrolijk en vriendelijk!!

22. Indonesisch Breda

Qua inrichting is het een bijzondere zaak. Doet een beetje industrieel aan. In het midden een soort van woonkamer (zithoek). Achterin een 4-tal tafels aan een bar waarbij je direct de keuken in kijkt. Voorin zijn normale tafels te vinden en een aantal hoge tafels tegen de muur en bij het raam. Wij kijken dus helaas tegen een muur aan, maar daar waren we al voor gewaarschuwd bij het reserveren. Het waren overigens wel zeer comfortabele stoelen. Langs de muren staan ook nog diverse producten die ze verkopen. We werden vriendelijk ontvangen en te woord gestaan. De menu kaart werd woordelijk uitgelegd (met name de Aziatische gerechten). Als voorgerecht nam ik de groenten en pindasaus. Mijn vrouw nam een paddenstoelensoep. Beide smaakte heerlijk, al zag de soep er een tikkie grauw uit. Als hoofdgerechten namen we de be celeng base manis (heel zacht gesmoord varkensvlees in een zoete ketjap en de gai pad med mamuang, gewokte kip met cashewnoten. Dit laatste was een redelijk pittig gerecht. Beide smaakten heerlijk. Het vlees was heerlijk mals en de smaken waren prima in balans. Kortom: heerlijk gegeten. Dit restaurant is een aanwinst voor Breda en we zullen zeker nog eens terugkomen. Een klein nadeel is er wel: de muziek. Deze moet waarschijnlijk aansluiten bij de moderne inrichting, maar je hoorde er niet veel meer van dan "boem boem boem". Waarschijnlijk een combinatie van de slecht afgestelde luidsprekers/subwoofer i.c.m. de muzieksoort. Maar dit zal ons er niet van weerhouden om zeker nog terug te gaan.

23. Steakhouse Breda

Een heel gezellig restaurant waar je je meteen thuis voelt. Goede sfeer en bediening, perfect.

24. Leuke tafel gekregen achterin ivm. peuter die we bij ons hadden. We waren met 6 personen.
    In totaal 3.5 uur gedaan over drie gangen, waarbij we het toetje maar geruild hadden voor een koffie.
    De risotto (2x)was zeeeer slecht. Geen champignon of noot te herkennen, gortdroog en smaakloos. Teruggestuurd naar de keuken. Daarna kwam een heel andere risotto op tafel, waar wel de ingrediënten inzaten zoals op de kaart vermeld....de eerste risotto had de keuken nooit mogen verlaten.
    Uiteindelijk heeft iedereen van ons gezelschap na elkaar gegeten.... Het kindermenu kwam als laatste.
    De rekening klopte niet. Kortom een ramp ipv een leuk etentje vanwege een verjaardag.

2,8
  25. Vanavond hier met vriendinnen gaan eten... we hadden gereserveerd voor 8 personen, maar waren iets later. Hier hadden we op tijd over gebeld, maar toen we aankwamen stonden we alsnog met nog een andere grote groep (die ook hadden gereserveerd) te wachten. Na een minuut of 10 kregen we een plaats toegewezen vlak bij de deur, die regelmatig openstond, omdat er zoveel mensen op een tafel stonden te wachten. Ik twijfelde tussen een carpaccio di carne (voorgerecht) en een pizza, maar omdat ik niet wist of een carpaccio vullend genoeg zou zijn, vroeg ik wat voor brood erbij zat en hoeveel. De chagrijnig kijkende ober gebaarde vluchtig over het brood, maar leek geen zin te hebben om er verder over door te gaan (alsof hij geen tijd had en maar vond dat ik gewoon een pizza moest nemen). Toen ik vroeg of ze ook half om half pizza's maakten zei hij dat dit niet mogelijk was. Omdat hij nogal opgejaagd leek heb ik maar snel een keuze gemaakt. Binnen no time stond alles op tafel. Ik vroeg een andere ober of ze misschien een sausje hadden voor de korsten van de pizza, maar als reactie hierop kreeg ik een blik waarbij het leek alsof hij water zag branden en hij gaf aan van niet, dus ik liet het daar maar bij. Toen ik even later naar het toilet ging zag ik dat ze op andere tafels wel gewoon schaaltjes hadden met saus (naast de pizza). De pizza smaakte op zich prima, al was het niet echt mijn smaak... achteraf gezien had ik toch liever de carpaccio gekozen, maar ik voelde me erg opgejaagd. Gelukkig is mijn gedachte "vreetschuur" hier door meer mensen genoemd en hoef ik me daar niet schuldig over te voelen... Ik denk eerlijk gezegd ook dat de pizza's aan de lopende band worden gemaakt en warmgehouden (vandaar ook dat ze geen half om half pizza's doen) en daardoor meteen kunnen worden geserveerd. Zonde, want op zich is het eten niet vies, maar het is op deze manier geen relaxt en gezellig etentje...

4,7
  26. Het eten was geweldig goed, de bediening stukken minder. Opdringerige gastheer met foute grappen. Vreselijk.

27. Indonesisch Breda

Afgelopen zondag ben ik met mijn famlie gaan dineren. We bestelden op aanraden van de maître de grote rijsttafel voor ons allemaal, die voor 28,50 per persoon geserveerd wordt. Leuke manier om zoveel verschillende gerechten te proeven. Alles smaakte TOP! De bediening was stuk voor stuk ontzettend vriendelijk en attent. Ieder gerecht werd helemaal toegelicht en er was tijd voor een praatje. De sfeer is er leuk en gezellig. Ik ga hier zeker nog eens terug. Iedereen van Bali bedankt voor de geweldige bediening en de heerlijke gerechten!

28. Ron

29. Afgelopen week samen hier wezen eten na een dagje Breda. Vroeg binnengestapt ( 17.30) dus nog redelijk rustig. Vriendelijke ober die ons uitgebreid uit kwam leggen wat de verschillende vleesgerechten waren. Uiteindelijk allebei gekozen voor de gemarineerde cuadril. Specialiteit van het huis. Heerlijk gebakken, lekkere chimichurri erbij en haricot verst en asperges on the side. Zeer goed gegeten alleen hadden de borden van ons warmer gemogen. Aandachtspuntje! Mooie rode Malbec reserva bij het hoofdgerecht. Niks te klagen. Voor herhaling vatbaar!

30. We belandden bij Le Gout met een bon via Social Deal. Met de gedachte: als het niks is, dan vallen we ons ook geen grote buil. We wilden gewoon een gezellig avondje hebben, en gingen dit keer niet voor haute cuisine. En...? Omdat wij via Social Deal reserveerden, kregen we een keuzemenu. Wij gingen samen voor de escargots als voorafje, Mijn vriendin voor de ossenhaaspuntjes en ik voor de coq au vin. En...? Niets mis mee. Helemaal niets mis mee. En de bediening van Frans was vriendelijk, met af en toe een kwinkslag zonder te overdrijven. Als toetje kregen we een Franse appeltaart en een Italiaanse lekkernij waarvan ons de naam even ontschoten is, maar de smaak niet: heerlijk! Dat we daarna nog een uur hebben nagetafeld met de baas des huizes en een vriend des huizes maakte de pret alleen maar groter. Het was een knusse avond, met lekker eten zonder al te hoge pretenties. Want let wel: dit is een bistro en geen toprestaurant waar de sterren over de tafels dansen.