Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Breda verdeeld zijn.

1. Indonesisch Breda

Leo Fickinger

Een keer geprobeerd. Veel herrie. Niets gedaan aan een beetje geluidsdemping. Kleine tafeltjes waar je de benen niet onder kwijt kunt. Besloten om dan ook een ander adres te gaan bezoeken.Geen bier te koop wel 1 soort witte wijn. Voor dit zeer matige witte wijntje durft men dan nog 5,75 Euro te vragen!!! Belachelijke prijs!! Dit betaal nog niet in een goed restaurant.Over de kwaliteit van het eten kan ik niets zeggen omdat we dit niet afgewacht hebben. Ik gun deze ondernemers alle succes , maar dan zullen ze wel het een ander anders moeten aan pakken.

2. Vietnamees Breda

geen culinaire hoogstandjes maar goed eten. Slechts 1 persoon in bediening waardoor soms wat langer moest wachten om drinken te kunnen bestellen.

3. Lunchroom Breda

Vanavond voor het eerst gegeten.
    Friet was heerlijk, lekker vers.
    Stoofvlees was duidelijk vers gemaakt, heerlijk.
    Leuk en goed personeel.

Laatste week 2 maal bij jullie gegeten. De eerste keer bestelde mijn gezelschap een broodje gezond zonder ham en een cola. Ze kreeg een broodje gezond met ham en een cola light. Na een paar keer zeggen dat ze de ham er zelf tussen uit wilde halen werd toch haar bord mee genomen naar de keuken zodat het in de keuken werd gedaan. Broodje zag er daarna niet meer netjes opgemaakt uit, je zag duidelijk dat de ham er tussen uit getrokken was. Later die week bestelde ik een salade. In plaats van normale sla dressing bestelde ik er honing mosterd dressing bij. Ik kreeg een kuipje met honing bij m'n salade...

5. Internationaal Breda

Helaas een zeer teleurstellende ervaring. De binnenkomst begon al matig. Voor zes personen gereserveerd, keuze uit twee tafels, prima. Vervolgens geen bediening. Na een paar keer vragen komenden we wat bestellen. Bleek geen Spa rood meer te zijn. Iedereen zijn drankje maar de wijn was vergeten, bediening te druk met andere tafels. Drie keer vragen om de menu kaart. Vervolgens als toppunt van ellende, drie fruits de mer, van te voren besteld, dit was ook de reden van ons bezoek. En ja hoor, kreeft was op, maar geen probleem er was voldoende andere vis. Zeer karig, geen gamba’s, geen langostine, wel vijf scheermessen voor drie personen, stuk of acht mosselen, wat vongole en twee ipv drie halve kreeften, en dat voor 120 euro. En als klap op de vuurpijl ook nog een fles wijn te veel op de rekening. Kortom grote teleurstelling. En jammer dat de baas niet zelf langskwam om het commentaar aan te horen.

6. Internationaal Breda

Trevor van Schaik

ADK

Dit restaurant stond eigenlijk al een flinke tijd op ons "verlanglijstje", maar de foto's van de inrichting hebben me eigenlijk al een paar keer tegen gehouden om een reservering te maken. De uitstekende recensies hebben ons toch overgehaald om ons daar maar eens overheen te zetten en eens richting Breda Centrum te gaan.
    Het gevoel welke ik van de foto's van de inrichting kreeg, werden wel bevestigd ter plekke. Ondanks het feit dat het tegen een klooster oid is aangebouwd mist het sfeer. Je zit echt in een serre en het doet allemaal wat kil aan.
    De ontvangst was verder prima en we werden naar onze tafel geleidt. Als aperitief werd een lekkere cava aangeboden waar we gebruik van hebben gemaakt.
    Waar we normaal eigenlijk voor een menu van de chef gaan, besloten we deze keer een a la carte te gaan eten, omdat dit dan meestal ook iets grotere porties per gerecht betekent.
    De eerste amuses kwamen op tafel. Het krokantje was ok, maar je verwacht bij een amuse een klein smaakbommetje. Dit bleef een beetje afwezig. De 2e amuse maakte dit helemaal goed gelukkig.
    Als voorgerecht ging ik voor de steak tartaar met mierikswortel en bloemkool. Heerlijk gerecht, hoog op smaak, zalige texturen. Alleen vrij klein, wat nogal werd geaccentueerd door het formaat van het bord. Mijn vrouw ging voor de Coquille met paling & yoghurt. Heerlijke smaken en prima bereiding.
    Nu waren de tussengerechten aan de beurt: Mijn vrouw ging aan de roodbaars met paling. Wederom heerlijk op smaak. Dit gold ook voor mijn gelakte buikspek met ganzenlever. Maar, deze gerechten waren zo mogelijk nog kleiner en op nog grotere borden geserveerd.
    Op naar de hoofdgerechten: Mijn vrouw nam eend met wortel en kardamon. Ikzelf ossenhaas met ossenstaart. Zelden zulk mals vlees op. Ook geweldig op smaak. De crudite voegde helaas weinig toe. Verder weinig elementen op het bord, maar dat hoeft in principe ook niet. We hadden als supplement "dikke frieten met Belgische mayonaise" besteld. Deze viel compleet uit te toon. Als eerste zou je bij een restaurant als deze verse eigen gemaakte friet verwachten. Daarnaast was het een enorme portie welke totaal niet in verhouding stond tot de rest. Wellicht is het een idee om voortaan gewoon echt zelf verse frieten te maken maar dan in een kleinere portie?
    Als dessert namen we een kaasplank. Erg leuk gepresenteerd met gekaramelliseerde pecannoten en een ananas chutney. 2 Of 3 leuke uitschieters bij de kazen. Niet heel spannend. Hierna nog aan de koffie met friandises gegaan: Deze waren weer dik in orde.

Tja… Eigenlijk voldeed het eten qua smaak zeker wel aan de verwachting en was de bediening prima in orde. Maar als je met zijn 2-en voor ruim 200 euro 4 gangen a la carte gaat eten, vind ik dat je mag verwachten redelijk voldaan naar huis te moeten kunnen gaan. Als we niet zo'n belachelijk grote portie frites hadden gekregen, zou dit niet het geval geweest zijn en dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Ook was het jammer dat we naast de wijnkoelers gezet waren die om de haverklap aan/uit gingen en daarbij de nodige lawaai maakten.
    Kortom: Zouden we nog een keertje terug gaan? Ik weet het niet…

8. Chinees-Indisch Breda

Goed eten jammer van de wc met zoveel mensen mag je toch minimaal 3 dames +3 heren wc verwachten ik snap niet dat de gemeente en horeca dat goed vinden doe er wat aan dan kom ik weer geregeld gr.

Mark ijzermans

Door goede aanbevelingen hadden we gekozen om bij comida y bebidas te gaan eten. Helaas was het voor ons een zeer teleurstellende ervaring.
    Het gereserveerde tafeltje was in de loop vanaf de deur en tegenover de bar. Dit was erg oonrustig en zonder privacy. De grote tafels naast ons gaven in de slechte accoustiek erg veel lawaai. De service was slecht, ik heb geen behoefte om steeds nee te moeten zeggen op de vraag of ik wat wil drinken of eten. Een gastvrouw is onzichtbaar aanwezig, niet aanwezig behalve als ik iets nodig heb. Het eten zelf was wisselend, een aantal goede gerechten en een aantal gerechten die we echt niet lekker vonden. Jammer dat er alleen verdediging komt op een opmerking hierover, ik voelde me bijna bezwaard om eerlijk te zijn. Oplossen van de onvrede had geen enkele prioriteit, ik voelde mij niet gehoord. Uiteindelijk dus bijna €65 kwijt binnen 2 uur voor een tegenvallende ervaring op alle gebieden. Gemiste kans want men kan het schijnbaar wel gezien de aanbevelingen van een paar bekenden…

10. Spaans Breda

Jos van Nispen

Ik wilde mijn vrouw verrassen op een etentje voor haar verjaardag, dus ik koos los Olives. We waren er rond half zeven en we konden gaan zitten. Na 15 minuten kwamen ze vragen of we wat wilden drinken, Een gemiste kans. Wij hadden gelijktijdig ook pan de alioli besteld, dit was men vergeten. Zo gingen er nog wat enkele dingen mis, het eten is gewoon heerlijk voor herhaling vatbaar. De bediening laat veel te wensen over.
    De serveersters spelen niet goed in op de gasten en ze hebben totaal geen overzicht. Was gewoon rommelig. Naderhand kwam de eigenaar naar onze tafel en bood zijn excuus aan. We kregen van de zaak nog een lekker bakje cappuccino. Ondanks dat het niet vlekkeloos liep, gaan we het zeker nog een kans geven. Leuke ambiance en niet zo groot. Leuke Spaanse muziek.

Marian van Hooijdonk

Zalig gegeten en gezellig.

12. Internationaal Breda

Mark ter Beek

Vertaal van English naar Nederlands

We really had a wonderful experience.
    Great paring of wines with the dishes.
    My compliments to the Chef:-)

Laatst dachten we gezellig eten bij oncle jean. Slecht idee achteraf. Tuin was open maar geen bediening. We mochten binnen eten duurde 20min! Voor iemand kwam vragen of we wat wilde drinken cq eten. Er was te weinig personeel. Kwaliteit prijs verhouding uit balans veel te duur voor wat je krijgt. Wij gaan voorlopig niet meer terug.

We hebben een heerlijke avond gehad met verrassende gerechtjes en gerechten en een zeer attent service.

16. Nederlands Breda

Van het weekend weer lekker gegeten bij roy en doris… geweldige eigenaars en supervriendelijk personeel! Gaan regelmatig en maakt niet uit wat je neemt alles is zooooo lekker en mooi opgemaakt. Ook altijd een leuk praatje en zeer attent. Vind het zeeeer zeker een aanrader 👍

We hebben er heel gezellig en lekker gegeten. Vooral de service was perfect.

18. Vegetarisch Breda

myrene langen

Weer voortreffelijk gegeten bij Loff. Het eten is super smaakvol. We zijn niet vegetarisch, maar missen totaal geen vlees.

19. Internationaal Breda

Priscilla

Erg lekker gegeten! Alleen een paar puntjes van aandacht: muziek paste totaal niet bij de mooie sfeer van het restaurant. Het was echt pop (mee zing) muziek die heel erg hard stond. Ook duurde het eten veelste lang. Onze gastvrouw was erg leuk en vrolijk! Alleen toen dit overgenomen werd door de gastheer die nogal shagerijnig was, waren we minder blij. Dus kortom. Goed gegeten, maar voor de rest een beetje een tegenvaller.

20. Grieks Breda

Fay de krom

Goed gegeten en vriendelijke bediening.

21. Nederlands Breda

Nog nooit zo klant onvriendelijk geholpen en weg gekeken. Mevrouw zelf moet nog veel leren over klantvriendelijk heid. Ze vroeg ons niet allemaal verschillend te bestellen want dat zou de keuken niet aan kunnen. Een tosti voor een klein kind was teveel moeite. Daarna werden we op een zeer onvriendelijke manier terecht gewezen omdat we na voor gerecht alweer gingen roken. Terwijl eerste x was. En daarna kregen we discussie daarover en zij ons verzocht te gaan zonder hoofdgerecht te eten maar of we die wel wilde betalen! Dat hebben we niet gedaan. Als restaurant eigenaar moet je snappen dat geen discussie met gasten aan gaat, we zijn gast die graag betaald voor service. Ze vond ook dat de kinderen teveel bestelden. Wat denk ik ook de bedoeling is. We zijn in ieder geval snel thuis en calorieën en geld bespaard. Nu een heerlijke af haal pizza, waar we ook nog heel vriendelijk geholpen zijn.

22. Nederlands Breda
  23. Nederlands Breda

Stom verbaasd. Vanavond met 17 personen geboekt bij Brasserie de Rithse Hoeve 10 volwassen en kinderen. Bij de bestelling werd er gevraagd of we niet allemaal verschillend wilde bestellen want dat kon de keuken niet aan. Na het voorgerecht gingen 2 dames roken buiten en kregen er vreselijk van langs van de eigenaresse omdat ze de deur telkens open zouden laten. Dit was pas de eerste keer dat ze naar buiten gingen.
    Aan tafel ging de eigenaresse nog steeds uit haar dak. Volgens haar waren de kinderen te vaak naar buiten gegaan en deden teveel bestellingen.
    We mochten afrekenen en daarbij ook de hoofdgerechten betalen die nog niet geserveerd waren. Dat hebben we niet gedaan, want we gaan niet betalen voor iets dat we nog niet hebben gekregen. Ongelooflijk dat het in 2018 nog bestaat dat mensen met een restaurant zo klantonvriendelijk zijn. Alles behalve gastvrij. En een kindermenu hebben terwijl ze kinderen absoluut niet wensen. We hadden het kunnen weten want alle restaurants in de omgeving waren vol en hier konden we om 17 uur nog “terecht” met 17 personen. Ik spreek van “terecht” want een warm welkom hebben ze nog nooit van gehoord. Nog steeds stom verbaasd.

24. Kleine eetwaren Breda

Waardeloze bediening, verkeerde gerechten op tafel gezet, geen rekening gehouden met vooraf doorgegeven dieetwensen, zeer eenzijdig menu (voornamelijk vleeswaren), karige porties en voornamelijk smakeloos en zeer ongeïnspireerd en veelte zout.

Verder is de akoestiek bovenin waardeloos waardoor je elkaar niet kunt verstaan, de muziek die ook nog eens hard wordt gedraaid helpt niet mee.

Erg duur voor wat je krijgt, ik kom hier nooit meer

25. Mediterraans Breda

Bij binnenkomst bleek het tafelkleed vies en er lagen broodkruimels op. Dit werd snel vervangen. Bij het serveren van het hoofdgerecht viel er een stuk biefstuk van het bord op tafel. De ober pakte het stuk vlees met zijn hand weer op en legde het terug op mijn bord. Ik had geen trek meer. Het kaasplankje bevatte bijna geen kaas. Het was zeer teleurstellend en geen aanrader. Dit is jammer, 6 maanden geleden prima gegeten en toen een betere bediening. Nu is het slecht, ook moest er veel bijbetaald worden voor de gerechten op de kaart. Kortom, niet doen.

Wederom lekker gegeten, alles dik in orde! Altijd welkom hier 👍

27. Internationaal Breda

Barbier blijft toch echt een van mijn favorietjes! Vers en vooral heerlijk eten en daarnaast een ruim assortiment aan lekkere drankjes. Gin & Tonic tip: de Hanami is echt een aanrader! Ik was weer helemaal in mijn nopjes bij Barbier Breda. Bedankt weer Farid, Nick en Omayra!

28. Lunchroom Breda

Het schaamrood op de kaken voor de nieuwe eigenaar, ik dacht dat ze een foutje hadden gemaakt met afrekenen, maar werd me doodleuk verteld door de nieuwe eigenaar dat dit de nieuwe prijzen zijn.
    Oké. Iets actualiseren oké maar een hamburger van 3,25 naar 6,25 en de rest ook. Belachelijk.

29. Lunchroom Breda

Net voor het eerst sinds de wisseling van eigenaar een frietje gehaald. Ik weet niet wat er is gebeurd, maar het is een wereld van verschil. Alleen al bij het zien van de friet zonk mij de moed in de schoenen (ik heb zelf 3 jaar in een snackbar gewerkt). De friet is bijna wit van kleur, erg vet en veel zijn leeg van binnen. Ook laat het een laag van zetmeel achter in de mond. Mijn mede-eters hadden hetzelfde. De snacks smaken ook erg naar vet, een beetje de smaak van oud vet (zoals dat ruikt, niemand wil oud vet eten natuurlijk) - ik kan me niet voorstellen dat een snackbar in oud vet bakt, maar om de smaak te omschrijven. Het is dan ook snel in de prullenbak verschenen. Ik ga niet meer terug en zou het ook zeker niet aanraden.

30. Nederlands Breda

Het was een gezellige avond. Alle gasten waren zeer tevreden over de ontvangst en de gemoedelijke sfeer. Het eten was voortreffelijk. Het personeel was heel vriendelijk.