Popocatepetl in Breda

Deze vestiging van Popocatepetl ligt op 5 minuten loopafstand van (bewaakte) parkeergarage De Barones.

Popocatepetl is de bekende vulkaan bij Mexico city. De naam is oud-Azteeks en betekent; "Daar waar de aarde heet wordt." In Nederland staat Popocatepetl voor een zevental Mexicaanse restaurants die al 25 jaar een succes in Nederland zijn.
Een bezoek aan Popo is een avond Mexico met de karakteristieke uitbundige en levendige sfeer. Het is de combinatie van enthousiaste en gastvrije bediening, vers gemixte cocktails, authentieke Mexicaanse gerechten en het kleurige cantina interieur die een avondje Popo zo especial maakt.

4. Betalen Visa Master Card pin

1433851991 75
1453632060 78
1493192197 76

1. Jan en Sheila

Wij hebben ouderjaarsavond bij Popocatepetl gegeten, leuk restaurant, leuke vlotte bediening, heerlijk gegeten en gedronken, was prima.
    Mooi intermezzo tijdens dit weekendje Breda oud/nieuw 2016.

2. Leo Juffermans

We hebben maandag in de vooravond gegeten bij Popocatepetl. Het was al een feestje te wandelen door de gezellige binnenstad van Breda. Het interieur van het restaurant was gezellig, goede sfeer, vriendelijk personeel en het eten was goed.

3. Ton van Baest

We hebben op zaterdagavond rond 19.00 uur bij Popocatepetl gegeten, misschien wel op het drukste moment van de avond. Maar ondanks de drukte was de bediening gastvrij en vriendelijk, we hebben niet lang hoeven te wachten en we hebben heerlijk gegeten. Chapeau voor alle medewerkers.

4. We komen regelmatig bij Popocatepetl. Het is altijd gezellig en het eten altijd prima. We hadden dit keer de fajita's kip. Lekker, maar doordat het pannetje waar de kip in geserveerd wordt zo warm is "bakt" het aan je tafel nog even verder. Daardoor was alle groente op den duur flink zwart. Jammer! In een aantal stukken kip zaten harde stukjes. Ook niet zo lekker... Kortom, het was gezellig en lekker maar niet super dit keer.

Wel top dat we, toen we geen geschikt toetje op de dessertkaart konden vinden, 'gewoon' een lekkere ouderwetse dame blanche konden bestellen! De service en klantvriendelijkheid is erg goed!

5. Stefhan

6. Dion Mayvis

Lekker gegeten. Het was gezellig druk. Prijs/kwaliteit verhouding een dikke acht. Zeker voor herhaling vatbaar.

7. Rachel van Boven

8. Voor een weekendje Breda al van te voren wezen kijken op internet waar we zouden gaan eten. De kaart zag er van te voren al super lekker uit.

We hebben voor- hoofd- en nagerecht besteld. Het was allemaal overheerlijk en leuk opgediend, we hebben echt heel erg lekker gegeten. Daarnaast zorgde de omgeving dat het voor ons een zeer geslaagde avond was. De service was in het begin heel snel maar later duurde het wat langer, we kregen de rekening bijvoorbeeld heel traag. Wel was het personeel erg netjes en spontaan.

We hebben voor ons twee als studenten die avond wel veel betaald, maar dit was het voor een keertje helemaal waard. Wij willen graag nog een keer naar een andere Popo om te zien of die net zo goed (en lekker) zijn!

9. Leo Kuijstermans

Wij hebben lekker gegeten en de bediening was perfect.

10. Heerlijk gegeten, kleurrijk en gezellig ingericht. Een goed afgestemde kaart met voor elk wat wils. Fajita's en cheesecake zijn aanraders.

12. Gegeten bij Popocatepetl in Breda. Er hangt een gezellige, ontspannen sfeer in het restaurant en gezien het vrij vroege tijdstip was het niet druk. De bediening was opgewekt en attent en zette gelijk een schaaltje met nachos neer, terwijl wij het menu doornamen.

Ik had een lamsfajita gekozen die werd geserveerd met gebakken groenten, tortilla's, en sauzen. Het werd dampend heet op tafel gezet en het vlees was erg mals. De kwaliteit van de ingrediënten was prima maar helaas was de smaak erg vlak. Ik heb weinig van de karakteristieke kruiden kunnen bemerken.

Het dessert, een pecannoten-chocolade cake met ijs daarentegen was prima. Ik vind persoonlijk dat het restaurant was te ver is doorgeschoten met het toegankelijk maken van de gerechten en dat is jammer omdat de formule verder klopt.

13. Liejan van Horen-Meeusen

Het eten is wat vernederlandst. Ik mis de cactussoep, bijvoorbeeld. De wijn is erg duur en ook niet Mexicaans.

14. Rob Groeneveld

Lekker gegeten en gedronken, gezellige zaak, vriendelijk personeel. Ik zeg top!

15. Geweldig eten en een geweldige sfeer. Binnenkort nogmaals bezoeken.

16. Met een social deal bon in het kader van 15 jaar een 3 gangen menu gegeten. Keuze was prima, voor elke gang 3 keuzes. Kwaliteit van het eten was heerlijk! Zeer goed! Bediening prima. Setting sfeervol en gezellig!
    Kortom, zeker voor herhaling vatbaar!

17. Henny&Esther

We hebben een goed tapasmenu gegeten, het personeel was vriendelijk.
    Alleen de gamba's waren melig. Toen we dat doorgaven als "positieve feedback" kregen we direct een gratis koffie aangeboden.
    Al met al een leuke avond.
    Niet te duur, eten kon iets beter.

18. J de Vos

De sfeer en bediening vonden wij uitstekend. Het eten was echter niet heel bijzonder.

19. Edwin Verwer

Van het moment dat wij plaatsnamen voelden we ons thuis.
    Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer. De bediening is attent en oplettend. We gaan zeker vaker hier naar toe. Het eten is zeer goed van kwaliteit en warm. Een echte aanrader dus.

20. Laatst heerlijk gegeten op een doordeweekse avond. Leuk gelegen aan de havenmarkt. De bediening vriendelijk en het eten stond snel op tafel. Zeker voor herhaling vatbaar. Aanrader is de mexican cheesecake.

21. Best een leuk restaurant maar de prijs kwaliteit verhouding is echt knudde, je krijgt kleine portie's en voor alles moet apart bijbetaald worden. Zelf had ik de combination popocatepetl het grootste en duurste hoofgdgerecht met een mix van alle hoofdgerechten en zelfs dit gerecht kwam karig over. Er lag wel een hele buil rijst en bonen bij om het toch heel wat te doen lijken. En qua smaak betreft als je zelf iets maakt met de kant en klare pakjes van TexMex smaakt het nog veel beter dan bij hun. Dus we besloten om het hierbij te laten en het toetje ergens anders te nemen. Als je van echt mexicaans eten houdt zou ik toch even verder zoeken maar als je mexicaanse Mcdonald's wil kun je bij hun je buikje rond eten.

22. Gerben en Lydia

We komen regelmatig eten bij Popocatepetl. Ze hebben er heerlijk, kwalitatief goed eten. Op drukke dagen moet je even wachten op je eten, maar het personeel blijft vriendelijk. De sfeer is relaxed. De stoelen zitten wat minder comfortabel voor zwangere vrouwen en de tafeltjes staan met een dikke buik wat te dicht op elkaar. Maar dit hoeft geen probleem te vormen. De prijs/kwaliteit is perfect. Betaalbaar. Erg leuk is de kaart die je krijgt en ingevuld terug kan geven zodat zij het, gratis, voor jou op de post doen. Als ons kindje geboren is komen wij zeker terug.

23. Aanrader! Heerlijk eten en veel keus voor vlees, vis en vegetarisch. We hadden een superleuke dame van de bediening en het is alleen al de moeite waard om te zien hoe alles daar aangekleed is, echt je kijkt je ogen uit heel erg leuk! Ow en ik moest zelfs op een kaartje schrijven die hun gratis voor mij op de post zouden doen! Het was wel dat de bediening telkens bij de verkeerde tafels stonden met bestellingen :P

24. Wederom een geslaagd etentje met z´n twee. Het eten was weer prima in orde en de bediening hartelijk, zeer vriendelijk en ze hadden het gewoon voor elkaar. Een erg goede tent, leuk kleurig aangekleed (beetje druk, dus Mexicaans). Toppie.

25. Miep 174 punten

Prima eten en bediening!
    Ik heb geen verstand van echte mexicaanse gerechten, maar het eten is hier erg smaakvol en betaalbaar!
    Kom hier regelmatig. Bediening is altijd even vriendelijk en vraagt regelmatig of het smaakt en of ze nog iets kunnen doen.

26. Sinds lange tijd weer hier gegeten, maar weer erg goed. Een volle menukaart en dus voor ieder wel iets te kiezen, verschillend van veel vlees en ook veel vis op het menu. De traditionele schotels genieten mijn voorkeur, maar de andere zijn ook in pittige en minder pittige varianten verkrijgbaar.
    Ik vind de Combinacion Popocatepetl een aanrader, dan heb je van alles wat. Ook de voorgerechten vonden we goed.

Het personeel van gisteravond (16-7) was erg vriendelijk en behulpzaam zonder opdringerig te zijn. Bovendien wisten ze waar ze het over hadden.
    Geen klacht over bedientijden, we hebben heerlijk gezeten.
    Zelfs onze vraag om een aparte koffie: Cortado, werd niet geweigerd zoals je vaak verwacht maar gewoon op onze aanwijzingen gemaakt, super.

Een echte aanrader voor een pittig dineetje.

27. lis 86 punten

Gezellige tentje, met heerlijk en veel Mexicaans eten.
    Het duurt wel wat lang voordat je je eten krijgt, maar voor de prijs en de kwaliteit een aanrader.

28. Eline en Erik

29. Gisteren voor het eerst hier gegeten. Woensdagavond en restaurant helemaal vol! Alles perfect! Bediening gastvrij en enthousiast. Eten is fantastisch.

30. Absoluut een drama.
    Bediening is langzaam, en als ze al komen, dan met de verkeerde bestelling.
    Eten: zwaar minder, de maat qua kwaliteit en absoluut de hoeveelheid.
    Personeel: onaardig en als je iets over het eten of de kwaliteit zegt kijken ze je heel verbaast aan alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
    Samengevat: absoluut voor niemand een aanrader. Kwaliteit neigt naar fastfood: de bediening is daar absoluut niet naar.
    Heel raar dat het hier druk kan zijn, als mensen wat beter opletten waar ze gaan eten en iets meer kritisch zijn..
    1e keer hier en never nooit meer

31. R. 28 punten

Heerlijk gegeten! Super leuk restaurant, helemaal in Mexicaanse sfeer. Het is eten is verrukkelijk en je krijgt veel! Bediening is erg aardig.

Mooi, leuk en gezellig restaurant voor een heerlijk avondje Mexicaans eten en ook nog eens niet zo duur!

32. Toby Snellen

Eindelijk weer eens wat anders! Heerlijk aparte kaart, super cocktails en top bediening! Aanradertje!

33. Popocatepetl is een top restaurant. De bediening is vriendelijk, de sfeer is gezellig en het eten is verrukkelijk. Een romantisch avondje, bijkletsen met je vriendinnen of je verjaardag vieren? Het kan hier allemaal! Kortom een echte aanrader.

34. Esther

35. Nu al 4 keer geweest en om eerlijk te zijn, het is niet duur, je kunt er lekker eten, dus waarom zou je hier niet gaan eten?

Een echte (Mexicaanse) aanrader!

36. Nathalie

Ik kom hier af en toe en het is er altijd gezellig. Bediening is erg vriendelijk en attent. Helaas verandert de kaart nooit, maar er is genoeg keuze.

Een aanrader!

37. Al vele jaren mijn favo restaurant. Veel keuze, leuke snelle bediening en superlekker x op x.

38. Wil je lekker en gezellig uit eten, ga je hier naar binnen en dan.........echt onder de maat. Bediening door een ingehuurde kracht niet onaardig. Maar voordat je het door je bestelde menu opgediend krijgt, duurt echt veeeeeeeeeeel te lang. Gerechten geen toppertje.

Niet doen dus, zijn heel veel betere restaurants in Breda.

Deze overslaan, echt waar!

39. Al een paar keer wezen eten.

Is niet heel duur. (hoofdgerecht rond 14,-)

Veel verschillende keus, lekker eten.

De sfeer van het restaurant is heel leuk, druk, warm, gezellig.

Lekker eten in Mexicaanse stijl.

Is het proberen waard.

40. Ik ging onverwachts naar binnen op een zaterdagavond, samen met mijn vriendin. Het was erg druk zoals het eruit zag! We werden vriendelijk ontvangen in het Spaans! De bediening was erg vriendelijk en spontaan. De service is erg goed en het eten is erg lekker!

Zeker een aanrader!

41. Wij zijn zomaar binnen gelopen omdat het wel een gezellig restaurantje leek! Sfeer was goed, gezellige muziek. Leuk aangekleed.

Alleen duurde het 1 uur en 3 kwartier voordat wij ons hoofdgerecht kregen!

Nou dan heb je geen trek meer, helaas!

Eten was niet slecht, maar ook niet heel bijzonder.

42. Samen met vriendin gisteren, 20 okt. onverwachts naar binnen gelopen. Zochten gewoon een gezellig restaurantje om niet al te duur een hapje te eten. Bediening was vriendelijk en gastvrij. Zeker ook klantgericht. Adviseerde in samenstelling van menu en kwamen vragen of dat het ons smaakte. Rekening viel zeker mee en met een volle buik liepen we na 2 uurtjes weer naar buiten. Aanrader! We komen zeker terurg.

43. Zondag gegeten bij Restaurant Popocatepetl in Breda.
    Veel van verwacht, echter is zwaar tegen gevallen!

Het eten was niet goed, ( tapas menu ) was veel te weinig en het duurde 2 uur voor dat wij het eten kregen.

Het personeel was beetje overdreven en had niet echt het overzicht!

Daarom voor ons geen Popocatepetl meer en dus ook geen aanrader!

44. Marius en Lilian

45. Altijd goed en gemoedelijk.

46. Zeer gezellig restaurant! Al vele malen geweest, en morgen weer. Goede bediening en lekker eten! Aanradertje!

47. Ben vanavond wezen eten en heb me prima vermaakt! Het personeel was erg vriendelijke en goed met de gast bezig.. een heerlijk avondje uit! Binnenkort weer!

48. geen aanrader, het eten was niet lekker. Het vlees helaas erg taai en er zat weinig smaak aan. Verder was er erg veel herrie in het restaurant.
    Bediening was wel vriendelijk.

49. Helaas, een teleurstellende ervaring met dit restaurant. Goede sfeer en vriendelijke bediening, maar kwaliteit van het eten echt zeer onvoldoende. Zielloos voedsel van de lopende band en daarbij: erg zuinige hoofdgerecht porties. Ondanks het nuttigen van diverse bijgerechten, heeft ons gezelschap (4 personen) eenmaal thuis de 'honger' pas echt kunnen stillen.

50. De sfeer in het restaurant is geweldig,de bediening is erg vriendelijk, maar gedurende de jaren zijn de kwaliteit en (vooral) de hoeveelheid van het eten erg achteruit gegaan. heel erg jammer!!

51. Ben nu 2x geweest 1x met z'n 2 en 1x met een grote groep beide keren zeer goed bevallen.
    ga vanavond weer.

52. Vond t echt super super super gezellig en lekker

53. het was echt verschrikkelijk, we moesten 1.5 uur wachten, en het eten was niet eens lekker. Daarnaast was wat we bestelde niet aanwezig. En was het geluid om je heen overweldigend. Geen aanrader dus....