Op dit adres zit nu: Mr. Moos

• High-tea

Het eindcijfer is 6. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1579820570 54
1672004680 60

1. Jacques Posthumus.

Het was een bijzonder fijn en aangenaam verblijf bij Dickens en Jones, door de jaren heen.
    CHAPEAU !

2. Eten koud, slechte bediening, slecht eten, niet doen wat ze beloven.

3. Op zaterdag 19 oktober gegeten. Ook al liep er veel personeel rond en het nog lang niet volzat, werd pas na 15 minuten gevraagd wat we wilden drinken en weer 15 minuten later wat we wilden eten. Toen het eten kwam werd gewaarschuwd dat het bord heel heet kon zijn. Dit was echter niet waar en ook de bestelde truffelpasta was lauw in plaats van warm. Net als de sliptongetjes van mijn partner, niet warm en niet gaar.
    Dit ook kenbaar gemaakt aan het personeel maar er werd alleen gereageerd dat het goed was dat we feedback gaven.
    Helaas slechte ervaring. En dat voor die prijs!!

4. Kippenlevers, ik eet ze regelmatig. Ze mogen enigszins rosé zijn maar rauw bloederig is niet mijn ding. Helaas was het tweede bord ook verre van goed gegaard en niet eens rosé te noemen, de smaak was ronduit enorm bitter.
    Volgens de kok moet het zo, laten we het houden dat we een verschil van mening hebben over hoe je kippenlevers serveert.

4,5
  5. Fgh 23 punten

Za 8 juni zijn we met 23 personen bij Dickens & Jones geweest. Half april was ik al langs geweest om alles te bespreken. In de ochtend koffie met gebak en 's middags een koffietafel. Helaas is alles anders gelopen dan afgesproken. Ik heb na afloop D & J een mail gestuurd met 12 klachten. Enkele hiervan zijn: In meerdere Bossche bollen zat geen tot weinig slagroom. Bij de koffietafel is koffie nog eens extra op de rekening gezet. Een allergisch persoon heeft bijvoorbeeld niet iets anders gekregen omdat ze de soep niet mocht hebben. Terwijl D&J in april de allergie lijst al hadden gekregen. Dit betekent dat voor haar wel het volle pond betaald is maar dat ze bijna niets kon eten. Als reactie kregen we dat ze het vervelend vinden dat wij het zo ervaren hebben. Op zijn minst hadden ze ons het geld wat ten onrechte gerekend is terug kunnen betalen. Mijn conclusie, je kunt beter niets afspreken bij Dickens & Jones, ze komen de afspraken toch niet na. En kijk voor je betaalt de rekening goed na. Voor ons is het te laat. Wij komen hier nooit meer.

2,9
  6. Op het terras een clubsandwich gegeten voor, ik dacht, 9.75 euro. Waarschijnlijk heeft de kok niet geweten hoe dit klassieke gerechtje in elkaar hoort te zitten. Brood was prima, vers, dik gesneden en rustiek. Alles smaakte naar mayonaise, veel te veel heel fijn gesneden ijsbergsla, en een paar brokjes kippedijfilet. We hebben ipv de zalmsalade, die er normaliter volgens de kaart ook op werd gesmeerd, maar weggelaten in ruil voor meer kip. Twee witte slappe lapjes spek waren waarschijnlijk over de koekepan gevlogen, en lagen ons uitgeblust aan te staren. Op het bord werd ook verse friet met schil geserveerd, slap en koud. Voor 20 euro kok Dickens of Jones, moet u de kookboeken er maar es op na slaan. Ps 4x een kopje thee mét voetenbad oogt ook niet echt gezellig.

1,9
  7. M. Troost

We hebben met onze familie heerlijk bij jullie geluncht. Het was goed dat we hadden gereserveerd, want het zat helemaal vol: een goed teken.
    Het was erg gezellig en lekker, we komen zeker nog eens terug.

8. Dramatisch slecht gegeten, wat kun je nu in vredesnaam verpesten aan een slibtongetje? De Hamburger van mijn zoon was al niet veel beter. Als je dan helemaal geen liefde hebt voor het vak, ga dan niet in de keuken staan!

5,7
  9. Shania de Groot

Smaakloos eten, absurt lang wachten op eten terwijl het restaurant nog leeg was. Daarnaast geen goede sfeer en het eten in vergelijking met het te betalen bedrag was in verhouding niet terecht.

10. Slecht eten, saté was opgewarmd prefab vlees met opgewarmde frietjes, overigens kleine portie. Echtgenoot had curriesaus gevraagd bij de hamburger, kreeg toch de mayonaise. Eten op een plank geserveerd, zeer onhygiënisch. Komen hier nooit meer, jammer, leuke locatie maar slechte lunch.

11. Vis was goed gebakken, maar de FRITES was niet te eten. Duidelijk meerdere keren gebakken. Keihard en allemaal kleine stukjes. Groente stelde niks voor.

12. De service wordt steeds slechter. Ook de keuken wordt er niet beter op.
    Dit was echt de laatste keer…

5,3
  13. Ron van Haarlem

14. Complimenten voor de service en de kwaliteit van de bediening. In een gezellige sfeer hebben we kunnen genieten met 40 personen van een drie gangen diner. Iedereen was enthousiast. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

15. Super leuke sfeer en fantastische bediening! Hebben ook echt heerlijk gegeten! Voor ons zeker een reden om terug naar breda te gaan!

16. Dhilani

Zelden zo'n slechte bediening gehad. We hadden een high tea gereserveerd per mail, kom je aan, is er onder een totaal andere naam gereserveerd, moeilijk he lezen/schrijven! Ga je aan tafel zitten, de eerste lege kop die ik zie is een smerige kop waar de thee resten van een ander nog in zaten. Tijdens het eten hebben we 2 kopjes thee gehad, smaak mocht je niet eens kiezen. Alles stond al kant en klaar op tafel, i.p.v. vers bereid op het moment van binnenkomst. En dan moet je ook nog eens afrekenen voor een persoon die door persoonlijke omstandigheden niet kon komen!! Nou wij komen hier dus noooit meer terug! En mensen ik zou deze slechte tent dus ook echt vermijden!! Er zijn veel leukere plaatsen in Breda waar ze wel een verse high tea hebben, waar ze veel thee keuzes hebben en met aardige bediening!

17. Irma 201 punten

Voor de 1ste x geluncht met vrienden. De gerechten waren mooi opgediend en waren smaakvol. Zeer groot en mooi restaurant. Als we in de buurt zouden wonen kwamen we er zeker vaker.
    Top bediening. Zeer vriendelijk

18. Loes de Kruijk-Mekes

Geweldige kwaliteit, sfeer en service ... echt een aanrader!

19. A.hermansen

Eten was lekker, maar de klantvriendelijkheid was erg matig. Ober niet vriendelijk en we moesten zelf vragen naar de kaart en een nieuw drankje, ze kwamen niet langs om dat te vragen.

6,7
  20. Zitten na tweemaal bestellen na 20 minuten nog te wachten op een drankje, met slechts 8 man personeel... Laat maar.

21. Wij komen al jaren bij Dickens & Jones en vonden dit altijd een fantastische locatie. Net iets meer en iets beter. Maar de laatste keren viel het ons tegen. De bediening was beneden maat. Ongeïnteresseerd, bestelling vergeten en totaal niet bij de les.
    Wij hadden de laatste keer een Appie-spaarkaart (via AH sparen voor één persoon gratis 3-gangen menu), dit had ik bij de reservering aangegeven. Ook bij aankomst nogmaals gezegd. Wij kregen de menukaart waarop wij duidelijk de prijzen zagen. Bij afrekening werd er € 3,- meer gerekend voor het menu. Bij navraag werd er gezegd dat wij niet goed gekeken hadden. Dit klopt absoluut niet. Bij een andere tafel hoorden wij de serveerster vragen of de gasten een AH-spaarkaart hadden, dat was niet het geval. "Oh, dan geef ik u een andere kaart!" Dat was de bevestiging dat er met dubbele prijzen wordt gewerkt!
    Daarbij was het eten van mindere kwaliteit als wat we daar gewend waren, het ijs was smaakloos, kortom; teleurstellende ervaring van ons avondje uit. Het ging niet om de € 3,- maar om het principe. Doe volwaardig mee met een actie, of blijf je kwaliteit handhaven!!

22. Agnes Hendriks

Hartstikke gezellig en leuk restaurant. Goede uitgebreide kaart, lekkere drankjes leuke bediening, gastvrij en behulpzaam. Goede prijs. Voor herhaling vatbaar, maar dan wil ik wel een halfom. Pilsje met donker bier erbij.

23. carolien schokker

Zaterdagavond 9 juli hebben wij genoten van al het lekkere eten en de sfeervolle entourage. Vriendelijk personeel en zeer behulpzaam. Wij lieten ons verrassen en hebben het er nu nog over. Als we in de buurt zijn komen we zeker terug. Groetjes uit Volendam

24. Heerlijk gegeten waarbij goed gelet werd op ieders persoonlijke wensen m.b.t. de bereidingen. Bedankt voor de goede service!

25. E. Van Leuven

Snelle vriendelijke bediening. Eten is heerlijk. We waren dik te vreden, komen bij gelegenheid zeker terug.

Gr. Het Klupke
    uit N Limburg

26. Michelle

Zeer gastvrije benadering. Ook een goede service i.v.m. mijn allergieën en zwangerschap.

27. We hebben voor een vrijgezellenfeestje een lunch gegeten in een van de huiskamers. Deze is mooi ingericht. Doordat het een aparte ruimte is, hebben we veel privacy gehad tijdens onze vrijgezellen-dingetjes. Dit maakte het heel bijzonder.
    Het eten was lekker en mooi opgemaakt.

28. Lucy Holu

Heerlijk gegeten en gedronken in een geweldige ambiance. De gerechten worden mooi gepresenteerd en er is voldoende tijd tussen de gangen. Personeel was professioneel en vriendelijk. Kortom, aanrader.

29. Dickens en Jones levert niet meer de kwaliteit van voorheen. Het is allemaal wat magertjes geworden en minder smaakvol. Iemand schrijft in een recensie dat het lijkt of er studenten in de keuken staan en daar sluit ik me helemaal bij aan. Jammer dat we nu op zoek moeten naar een andere eetgelegenheid. Was tot voor kort echt heel goed daar.

30. Zaterdag met 7 dames gaan eten. Vriendelijke bediening. Zeer goed eten en zeker een leuke sfeer. Alles was top

31. Niet zo best gegeten. Weinig friet, droge vis, smakeloos ijs. Jammer. Wel vriendelijk personeel.

32. Dit is een mooi restaurant maar ik heb het vermoeden dat er studenten in de keuken staan. Er wordt duidelijk bezuinigd op de kwaliteit van het eten. Er zijn zeker betere restaurants in Breda voor hetzelfde budget.

3,5
  33. Sfeervolle eettafel op mooie locatie. Eten is echter matig.

34. Ben Smit

Gezellig zitten daar en snelle vriendelijke bediening... lekker gegeten ;)

35. Wij komen heel graag bij Dickens & Jones. Vooral voor de bosse bollen en de gezelligheid. Lekkere ongedwongen sfeer, leuk en vriendelijk personeel, mooie locatie, lekker eten en drinken.

36. Marcel de Kwant

Kom al jaren regelmatig eten in dit bijzonder smaakvol ingericht restaurant. De bediening en sfeer is prima, het eten is goed met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, voor 21,50 krijg je een smakelijk 3 gangen menu, met een mandje stokbrood vooraf! Kortom een echte aanrader voor een ieder die voor niet teveel geld uit eten wil gaan, in een zeer gezellige ambiance!

37. Lichten veranderen steeds van helderheid en bij het mandje stokbrood zat geen mes en het bestek lag niet goed. De glazen worden aan de bovenkant van het glas vastgehouden. Serveerster kan de kaarsen niet aansteken. Heel onbeleefd werd er gevraagd of we wel Nederlands spraken.

1,1
  38. Heerlijk gegeten bij Dickens en jones. Gezellig restaurant in mooie ambiance, niet stijfjes maar gemoedelijk en netjes. Heerlijk 3gangen menu met ruime keuze. Fijne stoelen trouwens. Leuke ontvangst en fijne bediening, houden zo ! En als je van zoete witte wijn houdt, helemaal geweldig daar. We komen snel weer terug !

39. Voor de tweede keer op zaterdagavond gegeten bij Dickens & Jones. Tafels staan dicht op elkaar, zodoende weinig privacy en erg rumoerig. Het eten en de bediening was goed. We gaan vast nog wel een keer terug, maar dan op een ander tijdstip.

40. Dickens & Jones is altijd top. Lekker eten, gezelligheid en je wordt altijd goed geholpen. Een absolute aanrader als je een goed en gezellig restaurant zoekt in Breda!

41. Lodewijk Varossieau

Gisteren geluncht bij Dickens&Jones. De kaart is vernieuwd en het interieur idem. Ik heb sate gegeten en die was echt top. Hetzelfde geldt voor de service. Het was ontzettend druk en desondanks werden we heel snel en vriendelijk geholpen. Ik kan iedereen Dickens&Jones aanraden.

42. We zijn twee jaar ongeveer een dagje Breda geweest en wezen eten bij Dickens&Jones in Breda. Nu waren we weer in Breda een gezellig dagje uit.
    De vorige keer was het zo goed bevallen dat we dus vanavond daar weer naar toe zijn gegaan. Maar jammer het was de afbraak aan de dag, dus geen goede afsluiter.
    Het eten was lekker, maar wel flauw. Maar het bord wordt onder je lippen vandaan gehaald terwijl je nog zit te eten. Dus voor ons gezelschap nooit maar dan ook nooit meer. Vandaar geen nagerecht.

43. De hightea bij Dickens en Jones is geen aanrader:

Kwaliteit van het eten was ver onder de maat. Op de website staat aangegeven dat de gerechten vers bereid worden, maar dit was daarvoor in de plaats allemaal kant en klaar.

Je zit in een grote ruimte met groepen 'high-teaers', nogal fabrieksmatig en massaal. Thee werd bijgeschonken maar na het eerste kopje thee kwam de bediening niet langs waardoor er om nog een kopje gevraagd moest worden. Advies is om gewoon een theepot op tafel te zetten. Er was ook geen keus in thee, de enige thee die geschonken werd, was de standaard English Blend.

Bediening was niet enthousiast en alles wat werd gevraagd, werd met overpeinzingen beantwoord. Na 15 minuten vertrokken zonder ook maar bijna iets gegeten te hebben, omdat werkelijk niks smaakte. Toch de volledige prijs betaald á €18,50 pp.

Zeker geen aanrader.

3,2
  44. Ing 35 punten

Gezellige entourage, maar daar blijft het bij. Wij kozen 3 gangen keuzemenu, carpaccio was 1/2 portie van wat je elders krijgt, varkenshaas was te doorbakken en piccalily erbij was ijskoud, had beter op kamertemperatuur kunnen zijn..

Voor 2 personen krijg je er 1 schaaltje patat bij, dezelfde hoeveelheid die je voor 1 persoon alleen krijgt. Wij hebben schaaltje patat bijgevraagd (wij zijn echt geen grote eters). Tijdens het afrekenen bleken wij 1,50 euro extra voor de patat te moeten betalen. Ook stond er 1.25 euro extra voor de varkenshaas op de rekening, terwijl dit niet op de kaart stond. Die 1,25 euro kregen wij terug, maar de patat niet betalen kostte wat meer moeite. Uiteindelijk kwam de serveerster met tegenzin zeggen dat wij die ook niet hoefden te betalen.

Hadden wij maar eerder op deze site gekeken, dan waren wij er niet naar binnen gegaan.

4,9
  45. M032

46. Zondag 5 januari zijn wij komen eten, dat was voor ons de eerste keer in dit restaurant. We hebben een heerlijke goed gevulde Hollandse garnalencocktail op. Zeer smaakvol. Als hoofdgerecht hebben we slibtong gegeten. Mijn man en ik waren allebei van mening, dat we deze nog nooit zo lekker en goed klaar gemaakt hebben gegeten. We gaan regelmatig uit eten, dus enige ervaring hebben we wel. Er zat een heerlijke puree bij en ook fietjes. Daarnaast werd een witlofsalade gepresenteerd. Niet te vergetenook de zalige amuse van tonijn met geroosterde stukje stokbrood. De bediening was correct en we kregen genoeg belangstelling. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar en ook zeker voor anderen aanbevelingswaardig. Kortom we hebben ontzettend genoten van het eten en de sfeer!

47. Vandaag een stadswandeling Breda. Als besluit een lekker drankje, we stappen om 16:20 dickens en jones binnen, wat we komen doen...iets drinken...dat is dus niet meer mogelijk laat de dame ons weten, ja ze moeten een switch naar het diner maken. Fijne Brabantse gastvrijheid, die prijs die jullie in 2007 wonnen zou ik maar inleveren.

48. Wat een tegenvaller, de hamburger Dickens. Helemaal bedekt met dikke rode, zure saus. Het zachte broodje te hard, de hamburger zo droog als gort. De bazin werd erbij gehaald: 'we hebben er nog nooit klachten over gehad'. Alsof dat een reden is. We hoefden niet af te rekenen. Bij de rekening voor het drankje stond wel nog de friet en fritessaus bij, die door onze bedorven eetlust bij het zien van de hamburger, bijna niet was aangeraakt.
    Heel vriendelijke serveerster overigens; de 'bazin' niet.
    Helaas. Het is prachtig ingericht en ziet er erg gezellig uit, maar dan houdt het helaas op.

49. Gisteren met mijn zoon hier voor de lunch geweest. Ik had me verheugd op de clubsandwich die ik hier al vaak gegeten heb en royaal en lekker is. Wat een tegenvaller. De sandwich is mi in grootte gehalveerd (normaal 6 boterhammen nu 3), brood niet geroosterd, sandwich ook matig belegd. Wij wisten van tevoren al wat we wilde eten clubsandwich en tosti dus heb verder niet op kaart gekeken. Op de vraag of wij mayo en ketchup wilde hebben we ja gezegd. Achteraf bleek dat hier 1,40 extra voor gerekend werd, aan de hoge kant mi. Heel erg jammer allemaal. Personeel is overigens wel heel vriendelijk, maar ik ga op zoek naar een ander lunchadres.

50. Altijd zéér goede ervaringen gehad met Dickens en Jones. Gisteren daar gegeten met een vriendin. Besteld: 3 cappucino, 1 thee, twee witte wijn, sate met friet en een salade. Rekening 46!
    Na vertrek nog eens op de rekening gekeken. De salade van richtprijs 10,- was 13,50 berekend, mijn sate was op 14,50 ipv 10 gezet.
    De bediening was matig. Om ons heen kreeg iedereen eten terwijl wij na 40 minuten wachten vroegen hoe het ervoor stond, kwam er nog 10 minuten bij. Al met al ruim 50 minuten gewacht.
    Was het het waard? Nee. Wat frietjes met kipsate en een dotje atjar uit een potje, een salade die je thuis zelf maakt, samen voor bijna dertig euro is ...... Dat in combinatie met de bediening geeft het een vette onvoldoende.

Vandaag nog eens met de leiding gebeld. Ik kan niet zeggen dat het prettig was. We hadden blijkbaar op de lunchkaart gekeken waar dus in de avond niets van geserveerd wordt. Wel aangewezen op de kaart maar is niets van gezegd. De kipsate in de middag lijkt wel royaler dan de avondmaal. Vreemd hoor.

Telfonisch contact verder:
    De leiding kan niks voor me betekenen, zeker niet achteraf. Hij kwam zeker niet geïnteresseerd over om je als klant te behouden. Dus heb ik netjes medegedeeld alleen te bellen zodat ze de volgende klant beter tegemoet kunnen komen.

Na zes jaar nuttigen van heerlijke lunches is Dickens en Jones klaar bij mij. Jammer.

Score tot gisteren vwb de lunches 8,5.

Score 9 augustus 2013 een 2 en vaste klanten kwijt.

51. Op het terras gezeten, personeel behulpzaam en vriendelijk. Jammer dat de eigenaren zo verschikkelijk rot met het personeel omgaan. Dit is mij al vaker opgevallen maar deze keer werd een meisje (wat heel goed haar werk deed) ten overstaan van een vol terras volledig de grond in getrapt 'ben je dom en lomp ofzo...'. Het enige wat de eigenaar hier mee bereikte is dat iedereen het meisje steunt en de eigenaar een verschikkelijke man vond. Niet iets waar je graag voor terug komt!

52. Leuk restaurantje op de markt in Breda. Ben een liefhebber van kroketten met brood! Test ze overal...., hier ook best lekker! Schrok alleen van tumult achter mijn rug toen de bazin weer een personeelslid de les las in het openbaar! Zonder zich ook maar enigszins iets aan te trekken van het feit dat er gasten zaten......doe je toch niet? Meisje had ons net daarvoor aardig en goed geholpen!

53. Afgelopen zondag hier gegeten, zag er leuk en gezellig uit maar het eten was ronduit belabberd. Carpaccio kwam rechtstreeks uit de koeling en was duidelijk niet van ossenhaas zoals vermeld op de kaart, de scholfilet kwam duidelijk uit de vriezer en was ronduit smakeloos. Voor de prijs kan men ook niet veel verwachten maar dit was echt onder de maat. Dessert was men vergeten. De baas die stond te babbelen moest toen even door de zaak heen schreeuwen dat er nog 2 desserts uit moesten. Als extraatje werden er aan onze tafel nog 2 gasten geplaatst die thee kwamen drinken en gezellig aan het praten waren over hun werk in het ziekenhuis. Personeel was verder wel erg vriendelijk.

Geen tweede keer.

1,8
  54. Hans 31 punten

Afgelopen week hier geweest, het eten was op zich prima, alleen jammer van het aangegeten plakje kaas dat onder mijn brood met kroket bleek te liggen, het mannentoilet was vies, de urine zat tegen de muur, en de baas (althans zo kwam hij over) blaft personeel af waar gasten bij zijn. Ondanks het lekkere eten heeft de sfeer en de onverzorgdheid er voor gezorgd dat ik hier nooit meer kom.

55. Ik eet hier regelmatig (zowel lunch als diner) en de kwaliteit van het eten is altijd uitstekend. Daarnaast vind ik het restaurant gezellig ingericht.

56. Paul Paymans

Koninginnedag 2013. Rond 12.00 uur wilden wij binnen wat gaan eten en drinken. Terras zat vol en het was vrij fris. Binnen gekomen liepen er ongeveer 10 personeels leden rond maar niemand die ons in de gaten had. Toen ik 'goedendag' zei kwam er nauwelijks reactie. Gaan zitten. Popie Jopie eigenaar kwam binnen en schreeuwde dat er door moest worden gewerkt want het terras zat vol. Bestel geen High Tea want Popie Jopie was blij dat dit niet was besteld. Na 10 minuten maar weggegaan want niemand had ons opgemerkt. Eens en nooit meer !!

57. We hebben hiet heerlijk gegeten.
    Personeel was heel vriendelijk en behulpzaam.
    Zeer gezellig ingericht.
    Kom zeker nog een keer terug.

58. Diner op 9-4-2013 was slechtste restaurantservaring ooit. begon met slechte ontvangst, niet behulpzaam bij jassen op hangen, zelfs geen verwijzing naar gaderobe. Groene asperges waren er niet zoals de menukaart aangaf.
    Zonder daar melding van te maken witte asperges geserveerd. Die witte asperges waren kapotgekookt, smaakloos en draderig, Nieuwe aangevoerde
    asperges waren nog slechter. Dat alles bij een redelijke zwezerik en dat alles
    begeleid met een saus die van dezelfde kwaliteit was als de asperges

2,5
  59. Goeie prijs/kwaliteit, snelle service. Altijd jammer dat mensen de slechte zaken benadrukken, ken geen restaurant in Breda wat al jaren zo vol zit. Ga zo door!

60. Heel gezellig! De echte Brabantse gezelligheid proef en beleef je hier! Ik vond het leuk en lekker!

61. Sfeervol tentje, jammer van de niet zo hartelijke baas en bazin. Ook genant dat ze nogal betuttelend deden richting het personeel (in bijzijn van klanten).

Overigens wel goed gegeten voor een redelijke prijs.

Ben ook nog mijn paraplu kwijt geraakt, maar dat kan ik hen natuurlijk niet aanrekenen.

62. Gereserveerd, maar na een half uur gevraagd of men ons niet was vergeten..... veel aandacht voor andere dingen.... uiteindelijk geinstalleerd , eten wel best.
    Men liep met tafels over ons tafeltje te leuren, had voor van alles aandacht behalve voor de klanten.

Niet om naar terug te gaan

63. Gisteravond driekanten menu gegeten. Voorgerecht was niet best. Hoofdgerecht met hertenbiefstuk prima. Nagerecht wat karig.

Toen de eigenaresse het voorgerecht kwam afruimen en ik aangaf dat ik de grote hoeveelheid natte ijsbergsla op mijn carpaccio niet zo'n succes vond, reageerde ze gebeten door te zeggen dat ze dit zo al 17 jaar doen. Toen ze daarna het hoofdgerecht kwam afruimen vroeg ze op een sarcastische toon of het nu wel had gesmaakt. Jammer dat er zo met feedback wordt omgegaan.

Het restaurant is sfeervol ingericht. De jonge bediening wordt niet vriendelijk aangestuurd. Goed dat duidelijk is wie de leiding heeft maar zo hoeft niet.

Al met al teveel negatieve punten waardoor ik hier waarschijnlijk niet nog een keer naar toe zal gaan.

64. Vandaag een high-tea 'geprobeerd'. Helaas was deze niet naar verwachting. Kwamen aan in de serre waar de high tea al klaar stond met plastic folie er over heen.. Kwaliteit van het eten was ver onder de maat. Op de website staat aangegeven dat de gerechten vers bereid worden maar dit was daarvoor in de plaats allemaal kant en klaar. Magnetron opgewarmde 'quiche', rolletje wit brood met kant en klare krabsalade zo als je hem bij de supermarkt koopt, droge scones met in plaats van clotted cream yoghurt, fabriekscake, goedkope vieze bonbons. Je zit in een grote ruimte met groepen 'high-teaers', nogal fabrieksmatig en massaal. Thee werd bijgeschonken maar na het eerste kopje thee kwam de bediening niet langs waardoor er om nog een kopje gevraagd moest worden. Advies is om gewoon een theepot op tafel te zetten. Er was ook geen keus in thee, de enige thee die geschonken werd was de standaard English Blend. Bediening was niet enthousiast en alles wat werd gevraagd werd met overpeinzingen beantwoord. Na 15 minuten vertrokken zonder ook maar bijna iets gegeten te hebben omdat werkelijk niks smaakte.Toch de volledige prijs betaald á €18,50 pp. Enig positief punt was de ambiance in de zaak: een brandende openhaard, veel boeken en een serre (welke zeer rumoerig was). Zeker geen aanrader.

2,4
  65. erik en brigitte

Vorige week met zijn tweetjes gegeten bij Dickens en Jones.
    Viel erg tegen. De gastvrouw kwam over als een chagerijnige madam en de rest van de bediening was ook niet vriendelijk.
    Het eten zelf was op het vlees van het hoofdgerecht na ronduit slecht.
    Het drinken was ook slecht aangezien we er te lang op moesten wachten en onze koffies waren lauw. We zaten op een plek waar we de bar konden zien. We zagen onze koffies zeker 5 minuten op de hoek van de bar staan terwijl er 3 meiden omheen stonden te kletsen maar niemand kwam op het idee de koffies weg te brengen.

Nee, voor ons was de ervaring slecht en wij zullen hier nooit meer terug komen.

1,3
  66. In 1 woord waardeloos.
    Het enige positieve was de ruimte waar we zaten, deze was mooi en sfeervol.
    Voor de rest was het echt bagger.

We hadden voor een groep van zo'n 20 man een high tea om 2 uur gereserveerd.
    Om tien voor 2 mochten we nog niet naar binnen, we moesten buiten in de kou blijven wachten.
    Om 2 uur zijn we naar binnen gegaan, waar we eerst nog ruim een kwartier moesten staan wachten voor we naar onze tafel mochten.
    Hier stonden we vreselijk in de weg voor andere gasten en de bediening.
    De bediening was niet vriendelijk.

Toen we uiteindelijk aan onze tafel konden plaats nemen, duurde het nogmaals ruim een kwartier voor er thee en hapjes kwamen.

De hapjes waren rond uit slecht te noemen van kwaliteit, werkelijk niks was in de keuken bereid, maar kwam gewoon uit verpakkingen. De cake was droog. Er was voor iedereen slechts een halve sandwich, verder kreeg je 1 bonbon, welke overigens wel lekker was, 1 scones, 5 lepels yoghurt en een soort muffin achtig iets, welke eveneens erg droog was en zeker niet versbereid was.

Bij een high tea ga ik er van uit, dat je kan kiezen tussen ontelbare thee soorten.
    Maar nee, daar konden ze niet aan beginnen. Je kreeg wat de pot schaftte. De eerste ronde was dit earl grey, toen we aangaven dat er iemand in onze groep alleen kruidenthee dronk, kon dit niet geschonken worden, want nu kregen we earl grey. Ook de volgende rondes geen keus, Kruidenthee is niet 1 keer geschonken en dus heeft diegene maar een glas kraanwater gedronken.

Nadien kwam nog iets wat hun een hartige taart noemde met bacon en prei,
    Dit was niet meer als ei met prei en bacon in een taartvorm gegoten.

Voor ons was dit eens, maar nooit meer.
    Kwaliteit eten slecht.
    Bediending, gehaast en onvriendelijk
    Snelheid, slecht

1,7
  67. Wij hadden op het terras een salade besteld - terwijl we op onze drankjes zaten te wachten maakte de bediening onderling ruzie omdat degene die buiten rondliep eigenlijk binnen zou moeten lopen omdat het daar drukker was - toen we de salade uiteindelijk kregen, zat bij mijn vriend het plastic nog om de kaas, en er zat 1 redelijk vergaan slablaadje in, en verder nog een aantal niet al te fris ogende stukjes sla; in mijn eigen salade zaten stukjes fruit, waarvan een aantal betere dagen hadden gekend. Toen de kelner de tafel af kwam ruimen en vroeg of het gesmaakt had, heb ik eerlijk gezegd dat de salade op zich wel lekker was, maar niet helemaal vers; ik werd toen ronduit onbeschoft toegesproken (of eigenlijk, toegesnauwd), dat ik dit voortaan gelijk moest melden want nu kon hij hier helemaal niets meer mee. Toen ik hier op wilde reageren liet hij me niet uitpraten. Om escalatie te voorkomen heb ik maar om de rekening gevraagd, maar ik kom hier echt nooit meer!

68. Te doorbakken 'holle' friet, raar zanderig pepersausje bij het vlees, groente leek meer smurrie. Prijs/kwaliteitverhouding dus niet zo best. Service redelijk, maar niet meer dan dat.

Desondanks een leuk terras waar veel te (be)kijken is.

69. Gisteren goed gegeten, omdat ik de juiste keuzes heb gemaakt, mijn tafelgenoten waren minder gecharmeerd van de sausjes die bij de hoofdgerechten geserveerd werden. Bediening kan een stuk beter (chagrijnige studenten) maar verder een relatief prima eetcafe voor een hapje en een drankje.

70. Paul 15 punten

De bediening is uitermate slecht in dit eetcafé. Een paar professionele kelners ipv studenten die de klanten totaal geen aandacht schenken zouden de zaak zeker goed doen. Toen ik naar de bar moest lopen om bediening te krijgen, na minuten lang te hebben geprobeerd de aandacht te trekken van de vier (!) medewerkers die meer met elkaar bezig waren en niet op of om keken, kreeg ik een sneer dat de dienst van een van de meisjes er op zat (alsof men dat kan weten of zien vanaf de tafel). Het was een schofterige behandeling. De kwaliteit en prijs van het eten zijn gemiddeld. Het is inderdaad een eetcafé en geen restaurant dus niet al te hoge verwachtingen hebben, zoals onze groep helaas had.....

3,2
  71. Ria en John Geraeds

Wij hebben op 12 juni onze gouden bruiloft gevierd bij "Dickens & Jones". Het was een héél goed verzorgd feest.
    Petje af voor de snelle en goede bediening. Wij hebben er erg van genoten, ook onze gasten. Iedereen was verbaasd over het snelle serveren van het eten. De 60 gasten kregen zowat allemaal tegerlijk het eten geserveerd, top.
    Dus niet dat de helft al had gegeten en andere helft nog niets. Geweldig. Compliment voor het personeel.
    Jack zelf hield alles goed in de gaten, perfect.
    Het eten was ook geweldig goed.
    Het is een locatie met een sfeer volle uitstraling, en een vriendelijke bediening.
    Wij kunnen niet meer zeggen als super locatie.
    Jack-Jeyffry en het personeel nogmaals bedankt.
    Het was super.

72. Marco 18 punten

Een tijd geleden ben ik hier wezen eten. Leuk en gezellig restaurant! Heerlijk verfijnde keuken met verse producten. Sfeer in het restaurant is gezellig. We waren hier met een groter gezelschap en ook dat verliep allemaal soepel.

73. Mrs. Eggen

Op uitnodiging waren we gister bij Dickens en Jones voor een High Tea. Eén bord, één mes, één vork per persoon Terwijl je zoveel verschillende etenswaren krijgt. (waaronder haring)
    Het zou prettig zijn als al wat extra bestek en bordjes op tafel zouden staan.

74. D v Baarn

Goed sfeervol restaurant op de grote Markt. Lekker eten en leuke bediening en eigenaar. Aanrader

75. In het centrum van Breda gegeten bij Dickens and Jones. Het werd aanbevolen door een verkoopster in de één van de mooie winkels in Breda.
    We kregen een plaats aangewezen bij mensen aan een andere tafel, gelukkig was er nog een tafel voor 4 personen vrij en mochten we daar gaan zitten.
    Op de menukaart stonden niet zoveel gerechten en er was een mogelijkheid om een drie-gangen menu te bestellen voor 27,50 euro. Dit hebben wij niet gedaan. We kozen voor de slibtongetjes en de eendeborstfilet.
    De slibtongetjes, drie per bord, zagen er goed uit en men zei dat ze ook smakelijk bereid waren. De eendeborstfilet werd geserveerd met een sinaasappelsaus en smaakte voortreffelijk. Er werden voldoende frites, gebakken aardappelen en witlofsalade bij geserveerd. Helaas was de salade een beetje bitter, het bittere gedeelte uit de kern van de witlof was niet verwijderd. De boontjes die bij de eendeborstfilet zaten kwamen waarschijnlijk uit blik? en smaakten futloos en slap, jammer hoor, want de rest was prima.
    Het ijsdessert was ook heerlijk.
    De drankjes waren goed, de witte wijn was niet direct een aanrader, maar ja, smaken verschillen, een glaasje kraanwater erbij was geen probleem. De thee zat in een groot theeglas zodat je meteen genoeg had.
    De sfeer in het restaurant werd mede bepaald door de entourage, dit zag er leuk uit, er staan veel boekenkasten en allerlei authentieke spulletjes, zoals oude koffers en potten e.d. Een tafelgenoot kon het niet laten om een blik te werpen in de potten, helaas zat er niets in en ik kreeg de indruk dat de eigenaar er niet zo blij mee was. Het jonge personeel zag er keurig uit en was zeer vriendelijk, de eigenaar en de eigenaresse liepen in gewone kleding rond. De eigenaar vroeg op een bepaald moment of het smaakte en ik vroeg me zelfs heel even af wat die man daar mee te maken had omdat ik dacht dat het een andere klant was.
    De prijs ging er mee door.
    Al bij al toch wel een geslaagd etentje, behalve de boontjes dan.