de Saeck in Breda

Puur Natuur Dineren

Deal Eerlijk genieten van een 3-gangendiner met amuse, voor slechts 23,-!

Na op veel plekken op de wereld als kok en chef-kok te hebben gewerkt, opende Daan in mei 2015 de deuren van de Saeck. Gelegen in het hart van de wijk 't Ginneken in Breda kun je genieten van eerlijke, verse, biologische seizoensproducten, waar het geen probleem is jouw dieetwensen kenbaar te maken. Achter in het restaurant vind je een schitterende serre waar bij mooi weer het dak kan worden geopend en je in de open lucht kunt dineren. Hier is het gezellig en ontspannen vertoeven en ben je echt een avondje uit.

de Saeck streeft het principe na van de drie P's, "first Planet, People and then Profit". Zij zetten zich als eerste in voor het welzijn en geluk van de planeet en de mensen en daarna streven zij pas een winst na. Dit omdat ze van mening zijn dat er zoveel mooie plekken op de wereld zijn die behouden moeten blijven, ook voor alle volgende generaties.

Aarzel niet langer en reserveer nu deze eerlijke deal, een 3-gangendiner met amuse nu voor maar 23,-!

49,75 23,00 -53%
Meer informatie Beschikbaar tot 01-01-2018

Vanaf breda centraal gaat er een bus door de Ginnekenweg.

De Saeck is gelegen in een van de gezelligste straten van Breda om te dineren. Gelegen op de “Ginnekenweg 262”, nabij de Ginnekenmarkt in Breda. Wij serveren mediterranen gerechten, die “puur natuur” door onze chef “Daan” in onze keuken met biologische producten uit de streek worden bereid.

U kunt bij ons restaurant voldoende gratis parkeergelegenheid in de directe omgeving vinden, en is ons restaurant uiterst rolstoel vriendelijk. Achterin “de Saeck” is er een schitterende serre, waar bij mooi weer het dak geopend kan worden en in de open lucht gedineerd kan worden.

• Veganistisch
  • All-inclusive

• Rookruimte
  5. Betalen Visa Master Card pin

1236203307 80
1371971565 83
1434198683 82
1502082812 75

1. We zijn hier gisteren gaan eten en alles was erg lekker. Amuse vooraf. Erg lekker vers brood met smeersels. Voorgerecht carpaccio vond mijn man erg lekkker en net weer anders opgediend dan normaal. Ik had een gerecht met gambas dat ook zeer goed smaakte. Als hoofdgerecht had mijn man een vergeten stukje rundsvlees met pastinaak mousse en roergebakken schorseneren. Erg lekker. Ik had een runderribeye. Medium/rare. Erg lekker, maar iemand die zijn vlees echt rood wil moet dit wel aangeven, want die vinden 't te medium denk ik. Het vlees van de hoofdgerechten zou iets meer op smaak mogen worden gebracht. Mijn man had worteltaart als dessert en vond het heerlijk en mijn kaasplateau was super. De dessertwijn PX smaakte hier heerlijk bij.

De wijn is niet goedkoop, maar wel erg lekker. Ik heb eerst de chauvignon op van meer dan 6 euro. Daarna de Spaanse wijn van 4.65 euro en deze was zeker zo lekker. Je kan gratis tafelwater krijgen voor erbij, wat ik zeer netjes vind. Wij waren hier met een social deal waardoor het drie gangen menu maar 22 euro was. Je mag uit de hele kaart kiezen, dus ook een tussengerecht ipv dessert en nergens zat een toeslag op. Ook top.

De bediening is zeer vriendelijk en leggen steeds uit wat er precies op je bord ligt. De inrichting is meer bistroachtig dan dat van een chique restaurant, wat wij erg prettig vinden, want daarom is 't wat meer ongedwongen. Wij hebben een topavond gehad.

2. Omdat dochterlief tegenwoordig alleen nog maar biologisch wenst te eten, zijn we verzeild geraakt bij De Saeck in Breda. Mediterraanse keuken, compleet biologisch uitgevoerd. Het pand is eenvoudig maar gezellig aangekleed en we worden vriendelijk ontvangen en naar een tafeltje gebracht.
    Ik bestel een biertje (Budels, biologisch) en mijn vrouw wil graag een witte wijn en kiest een wijn van De Linie, een lokaal wijnhuis uit Made. Beide smaken meer dan prima!
    Als eerste kregen we een amuse welke nogal vlak van smaak was, dus deze vergeten we maar snel weer. Als voorgerecht gaan dochterlief en ik aan de rundercarpaccio met een tartaar van aubergine. De carpaccio was aangekleed met een beetje groen en shiitakedressing. Volgens mijn dochter zalig, volgens mij aardig maar wat eentonig. De gerookte aubergine tartaar aan de andere kant was erg lekker! Vrouwlief had voor een lasagne van bospaddenstoelenpannenkoekjes. Heerlijk!
    Als tussengerecht hebben de dames een tomatensoep genomen met spekjes van tofu met een knoflookbroodje. Een zeer smakelijke gang. Zelf ben ik aan 2 uitvoeringen van konijn gegaan: Een filet gebakken in een krokante korst van sesam (erg lekker!) en een pate. Deze was lekker van smaak maar eigenlijk iets te korrelig. Smaakte erg lekker in combinatie met de cranberrycompote.
    De hoofdgerechten werden ribeye met diverse paddestoelen in een gestoofde portsaus. Aardig. Het vlees was netjes medium rare (volgens ons de enige manier, maar het was ons niet gevraagd) maar eigenlijk niet op smaak gebracht. Ook niet supermals... Jammer... De saus en de kweepeer mousseline waren erg lekker. Ook de truffelbitterbal was erg lekker. Dochterlief had voor de Rouleau van hoeveven met serranoham gekozen. Uiteindelijk de beste keuze: Deze was echt erg lekker!
    Omdat vrouwlief al vol zat zijn er maar 2 desserts besteld: Tiramisu en een koffieparfait met een espressokaviaar. Allebei meer dan prima. Kortom: Best lekker gegeten!
    Nog een puntje van kritiek: 3,25 euro voor flesjes frisdrank van 0,2 liter is diefstal. Dat je al zulke kleine flesjes op tafel durft te zetten is tot daar aan toe. Maar er dan nog de hoofdprijs voor vragen: foei.

3. Reeds eerder in Etten-Leur geweest, nu ook weer geweldig lekkere gerechten en leuke en vriendelijke bediening. Fijn dat zowel vegetarisch als ook vis en vlees op de kaart staan.

Wij komen terug!!

4. Mystery eater

Niet voor herhaling vatbaar. Slechte prijs/kwaliteit. Ondermaats personeel. Hertenbiefstuk was ok, de rest niet. Menu van normaal 25 euro rekent men voor Albert Heijn actie aan 46 euro. De huiswijn 5,35 euro per glas? Plafond met riolering ontluchtingsbuizen boven de tafels?

5. lea

6. M.v.dn. Broek

Met 2 personen ontzettend lekker gegeten naar aanleiding van de A.H. actie (betaalbaar en aantrekkelijk om op deze manier eens wat luxer uit eten te gaan voor de helft van de prijs!). Het eten was echt heel erg smakelijk, bediening vriendelijk. Minpuntje: men kwam meteen (ongevraagd) met dure fles water en werd meteen ingeschonken in het glas van mijn tafelgenoot, waarop ik vroeg om een karaf gewoon kraanwater, wat ik niet meer heb gekregen!

Het drie-gangen-menu was 27,50 Euro en we hebben in totaal 3 glazen wijn en 2 kopjes koffie plus de dure fles water gedronken (komt op plusminus 55,50 euro per persoon). Bij het afrekenen 68,80 euro betaald in plaats van 55,00 Euro (A.H. actie ). Nu is het nog een duur etentje geworden en voor mij helaas niet meer voor herhaling vatbaar (ondanks het verrukkelijke eten), omdat ik me dat echt niet meer kan permitteren helaas.

Het was daarom voor mij een misleidende actie (A.H.) met een beetje vervelende nasmaak in verband met de onverwacht hoge rekening! Wat ik heel jammer vind, want het eten en de wijn waren echt verrukkelijk.

7. Martijn

Voor mijn verjaardag hier gaan eten, maar helaas viel het erg tegen. Als voorgerecht een carpaccio van watermeloen, die helaas niet de smaak had van watermeloen, als hoofdgerecht de Tournedos met zwezerik, de zwezerik had niet echt veel smaak en de Tournedos was te ver doorgebakken. Ook miste de mayonaise zijn smaak. De Tiramisu als dessert was ook niet echt zoals een Tiramisu hoort te smaken, was nogal droog en de alcohol ontbrak (qua smaak). Ook het drinken was erg duur in verhouding met andere restaurants. Dus voor mij was dit eenmalig.

1,1
  8. Patrick

Prijs kwaliteit verhouding om te huilen. Tournedos medium gevraagd, doorgebakken gekregen. Bloemkool smaakte naar vis. Kip was droog. Tiramisu zonder alcohol of in ieder geval niet zo als het hoort. En de mangococosparfait om kippenvel van te krijgen.😝😝😝😝 Kortom geen aanrader!!!!

9. Heerlijk gegeten (carpaccio, zalm, tiramisu), gedronken en genoten van de uitstraling van het restaurant. Bij mooi weer de mogelijkheid om voor of in de tuin op het terras te zitten. Aanrader!

11. Heerlijk gegeten! Wat een vriendelijk en gastvrij personeel! We komen zeker nog een keer terug.

12. Afgelopen week gegeten van ah menu. Ervaring: uiterst matig en slechte bediening van een der dames. Hing met bediening over de tafel heen en was te lui om even om te lopen. Gerechten waren niet zoals beschreven: in voorgerecht de zalm en garnaaltjes niet te vinden, wel overvloedig de tomaat en augurk, welke laatste er niet in hoort. Hoofdgerecht niet gaar, nagerecht ijs, dat kan nooit mis. Al met al slechte ervaring. Helaas, ik ga hier voorlopig niet meer heen.

13. Gisteren met 4 personen gegeten en daarbij gebruik gemaakt van de AH restaurantactie. Prettige ambiance. Ruime tafelindeling t.o.v. andere gasten. Alleen, als je dan als zichzelf respecterend restaurant meedoet aan een dergelijke actie, laat je dan ook niet kennen. Hoewel het eten uitstekend van smaak was, was er een specifiek 3-gangen menu(tje) in elkaar gedraaid met zeer kleine porties, voor een prijs van € 32,50 per menu. Een normaal 3-gangen à la carte menu is € 35,--. Nogmaals, prima eten, maar naar mijn mening zou je als restaurant, door het meedoen aan een dergelijke actie, juist nieuwe klanten moeten verrassen en daarmee aan je binden en dat is ben ik bang bij ons niet gelukt.

14. Ook wij hebben gebruik gemaakt van de A.H. actie. De keuze was zeer beperkt. Als voorgerecht en als hoofdgerecht had je de keus uit 1 vlees of 1 visgerecht.

Er wordt gevraagd of je frietjes bij het hoofdgerecht wil. Op mijn vraag wat voor keuzes er mogelijk zijn krijg ik als antwoord dat er een klein beetje aardappelpuree geserveerd wordt maar dat de meeste mensen graag wat frietjes er bij willen. Er wordt niet gezegd dat deze apart betaald moeten worden.

De portie's waren ruim voldoende, smaak goed, jammer dat de aardappelpuree koud was.

15. Jules Bernaerts

16. Josh Nguyen

Ontzettend gezellig restaurant waar we ook nog eens heerlijk hebben gegeten.
    De serveersters waren erg enthousiast en behulpzaam met het kiezen van de gerechten en onze tafelgenote met glutenallergie werd goed geadviseerd.

17. Vanwege de uitstekende recensies op deze site gekozen voor dit restaurant. Met mijn vrouw op zich wel lekker gegeten. Terwijl we maar met z'n 2-en waren duurde het toch bijna 2 uur voordat het hoofdgerecht gereed was. Het eten was wel lekker, maar zeker niet uitzonderlijk. Kan helaas de uitstekende recensies die we over dit restaurant hebben gelezen niet herhalen, verwacht niet dat wij snel terug zouden gaan naar de Saeck en ik zou er ook geen warme aanbeveling voor doen.

18. Heerlijk gegeten. Het voorgerecht van coquilles en mosselen was subliem. Het Iberisch vleesrack was goed, maar niet bijzonder. De nagerechten (2 gedeeld met 2-en) waren heerlijk en machtig. Beter hadden we samen 1 nagerecht gedeeld.
    Het was rustig en de service niet te opdringerig, noch sloom. Prima. Dit is niet het laatste bezoek geweest.

19. Begin dit jaar bezocht met een vriend. Was oke, niet overdreven maar oke. Begin september na lange tijd maar weer eens bezocht met m'n vrouw, mooie verbouwing, echt een vooruitgang en goed en lekker gegeten. Reden om nog eens te gaan, een paar weken later nu met vrouw en dochter. Jammer, entrecote die ik kreeg was werkelijk niet te eten, groente waren koud, zo ook het bord. Dit direct duidelijk gemaakt, 10 minuten later een prima stukje mals vlees met excuses. M'n vrouw en dochter waren inmiddels bijna klaar. Zo gaat dat dan, is niet leuk. Excuses en 2 gratis consumpties aanvaard. Keuken blijf focussen en check de borden voordat ze bij de klant op tafel worden geserveerd! Succes.

20. Na een familiedag, hebben we hier afgelopen zaterdag met 7 personen gegeten.

Iedereen was zeer tevreden, en zoals het hoort, ook met de wetenschap dat de chef van een welverdiende vakantie aan het genieten was, hebben wij uitstekend gegeten.

Wij hebben teveel verschillende gerechten gegeten om deze allemaal afzonderlijk te bespreken, maar wil daarom wel een kleine impressie geven.

Alle voorgerechten waren mooi opgemaakt, en tevens allen goed van smaak. De portionering mag zelfs iets kleiner, maar een kniesoor die klaagt over een teveel aan lekkers.

De hoofdgerechten waren zeer goed van kwaliteit zowel vis als vlees, en de Tajine van Lamsschenkel is een echte aanrader.

De nieuw ingerichte serre is een mooie toevoeging aan het restaurant, met een schitterende centrale olijfboom als eyecatcher.

Hoewel het eten goed was, waren er toch een paar kritische noten.

De bediening is vriendelijk en ontspannen, maar er worden hier en daar wel wat schoonheidsfoutjes gemaakt. Gelukkig werden deze allen vakkundig opgelost.

De serre is erg mooi, wel heel erg gehorig, zeker met regen is het haast nodig om je stem te verheffen om elkaar te verstaan. Tevens is de gehele akoestiek vrij slecht.

De 'open' keuken is een raam in de zijkant van het pand. Misschien een goede oplossing dit danwel te verlagen (je ziet nu alleen een bos haar door de keuken lopen) of dicht te maken. Je hebt namelijk een tl bak in een verder mooi verlichte serre, wat eigenlijk wel misstaat.

Al met al een erg geslaagde avond. Dank jullie wel voor de gastvrijheid.

21. Wederom heerlijk gegeten! De uitstraling is nog beter geworden door het nieuw ingerichte restaurant en de nieuwe serre (en toiletten). Zoals wij gewend zijn, is het personeel vriendelijk en behulpzaam! We komen snel weer terug om van de nieuwe kaart te genieten!

22. Marianne

We hebben hier heerlijk gegeten in de nieuwe sfeervolle serre. De bediening is zeer behulpzaam en het eten is erg goed. Absoluut een aanrader en we gaan er zeker nog een keer langs.

23. Met vier personen gegeten. Voor-, hoofd- en nagerecht + wijn. Allen uitstekend. Service en inrichting ook prima. Zal hier vaker terugkomen.

24. Goed gegeten. Wijn uitstekend. Sfeer warm en personeel vriendelijk. Fijne avond gehad dus.

Hoop dat ze dit vol houden.

25. Hier nu een paar keer gegeten, echt geweldig. Ook de terrastuin is een aanrader in de zomer. Heel vriendelijk personeel en de keuken is uitstekend. Complimenten voor de chef.

26. We hebben tijdens de Braderie hier gegeten voor de 1ste keer.

Het eten was geweldig en heel hartelijk en vriendelijk personeel. Het restaurant zag er heel sfeervol uit!

Wij komen hier zeker nog terug!

Raymond & Rian.

27. Charlotte

Sinds een paar weken is de terrastuin geopend. Zondagavond hebben we daar heerlijk gegeten en lang buiten kunnen zitten.

Superavond gehad!

28. Sfeervol, goed verzorgd restaurant met gratis parkeergelegenheid. Heerlijk en kwalitatief goed eten voor een redelijke prijs. Het vriendelijke personeel maakt het plaatje helemaal compleet. We hebben een heerlijke avond gehad. Zeer zeker een aanrader!