De Peer in Breda

zo lunch 12:00 - 16:00 diner 17:00 - 20:30

1592208381 54
1693620496 64
1702071506 64

1. Gisterenavond gegeten om half 7.
    Ik en onze dochter kozen voor een tournedos met zoals op de kaart staat rode ui boontjes bospaddestoelen etc.
    De biefstuk was lekker en goed gebraden maar de groente was echt heel erg weinig.
    De kleine portie paste makkelijk onder de tournedos zodat het bord groot leek met verder niets dan een bakje jus die overigens wel lekker was en de frietjes waren ook smakelijk.
    Jammer want voor deze keuze van 35 euro had ik wel iets meer verwacht.!!!

6,3
  2. Gerard van Leeuwen

Wat een fantastische ervaring na de gesloten "boswachter". Geweldige bediening en een mooi concept waarbij je een proeverij kan doen van kleine gerechten. Allemaal culinaire hoogstandjes en dat terwijl ik best kritisch ben doorgaans. Echt een en al lof!

3. ML Voesenek

Nu 2 x in coronatijd, een verjaardag met het hele gezin ,kunnen/mogen vieren!!
    Wat was het wederom geweldig én alle coronaregels in acht genomen!
    Dánk dank en zéker ook de chefkok en collega’s, chapeau voor de heerlijke borrelplateau’s en het sharingdiner, de aankleding en vriendelijkheid!

4. Jurian Schouwe

5. Totaal niet flexibel. Al meermaals ervaren. Vandaag paar minuten voor openingstijd, gevraagd of we alvast mochten plaats nemen op het terras maar dat mocht niet. De Peer heeft klandizie blijkbaar niet nodig

6. Pietvanwonderen

Prijs / hoeveelheid klopt wat ons betreft niet.

7. Zeker geen tweede keer meer!!
    Duur, weinig, slecht gebakken/gegrilde vis (Niet te eten).
    Zelfs een portie frites moest extra genoteerd worden.
    En aan het eind wordt je weg gekeken!
    Nou dat is niet nodig, want daar komen we nooit meer!!

8. Leuke locatie met speeltuin voor kinderen. Tweede Pinksterdag daar neergestreken op het terras met 4 volwassen en 1 kindje van bijna 2. Wij wilden daar ook een hapje eten, de kleine was weer een lekkere pannenkoek beloofd, maar helaas... het kindermenu bood wel o.a. scampi's en ossenhaaspuntjes, maar een simpele pannenkoek (voor alleen het kind, niet voor ons!) bestellen was niet meer mogelijk. Wij hadden daar al eens eerder een pannenkoek gegeten, maar dat bleek toen een gerecht van de kindermenu op de lunchkaart te zijn. Wij zijn toen ergens anders gaan eten. Helaas, omzet van zo'n E 100,=/E 120,= misgelopen. Gemiste kans.

9. M

10. Priscilla

Erg lekker gegeten! Alleen een paar puntjes van aandacht: muziek paste totaal niet bij de mooie sfeer van het restaurant. Het was echt pop (mee zing) muziek die heel erg hard stond. Ook duurde het eten veelste lang. Onze gastvrouw was erg leuk en vrolijk! Alleen toen dit overgenomen werd door de gastheer die nogal shagerijnig was, waren we minder blij. Dus kortom. Goed gegeten, maar voor de rest een beetje een tegenvaller.

5,9
  11. We komen hier al jaren maar vandaag ronduit Slecht met een hoofdletter S! De nieuwe bedrijfsleider kan de boel niet goed draaien. Te weinig personeel en een grote chaos. Half zeven een reservering gemaakt. We konden echter pas bestellen om half acht aangezien anders de keuken het niet aankon?!? Vanwege de grote groepen (1 tafel van 10 personen). Het eerder brengen van de kaart, zodat we vast wat uit konden kiezen, kon ook niet. Dit zou niet kunnen aangezien de keuken dan nog meer in de stress zou raken??? Terwijl er nog geen bestelling is geplaatst...ik snap hem niet?
    Bedrijfsleider aangegeven dat we "not amused" waren met 2 kinderen die toch wel graag zouden willen eten. Hij zou het goedmaken was zijn boodschap.....een mandje stokbrood zou de ellende wat moeten verzachten...
    Toen het eten werd gebracht waren er geen bestekjes en ontbraken de sauzen. Wij snappen dat wanneer het druk is, het op dit soort punten even mis kan gaan. Gelukkig snelle oplossing geboden door het (overwerkte) personeel. Bij de vraag of ze het deze avond een leuke avond vond om te werken, gaf het personeel gelukkig zelf toe dat ze zich er eigenlijk voor schaamde zoals het liep.
    Vervolgens bij het presenteren van de rekening geen compensatie voor de slechte service. Sterker nog, het mandje stokbrood, die was gebracht bij het begin van de ellende, stond ook op de rekening . Bij navraag gaf de bedrijfsleider aan dat dit een probleem is van het systeem?? Hij moest eerst de bon uitdraaien en presenteren. Als je er dan iets van zegt, dan kan hij het pas aanpassen in het systeem???? Hoe wil je mensen over de zeik helpen? Dan heb je al een slechte ervaring, en dan maakt hij het op die manier af! Jammer!!! Dikke pluim voor de personeelsleden die hier deze avond onder veel te grote druk hebben moeten werken. De bedrijfsleider zou ik adviseren een andere job te zoeken, gastvrijheid is in ieder geval niet zijn ding, en dat hoor je in de horeca wel te hebben. Voor ons de laatste keer hier, wij peren hem......

5,1
  12. moon en chris

Onze eerste ervaring bij de Peer was geweldig (ca. 3 jaar geleden), correcte bediening met veel verstand van de wijnen en het heerlijke eten.
    Ook het jaar daarop het aspergemenu met vrienden gegeten en dat was ook weer geweldig.

De wildavond in hetzelfde jaar was één grote flop met vooral veel drank en weinig wild (prijs € 65 p.p.???). na deze avond wilden we eigenlijk nooit meer naar de Peer.

Vanavond de Peer een nieuwe kans gegeven om de sfeer van de eerste keer weer te ervaren.
    Onze bediening van Manon was voortreffelijk, wat een kei is zij, zij probeerde in alles met ons mee te denken en wist zelf ook zo veel.
    Zij had het liefst voor ons de vuurkorf aangestoken, maar dat mocht helaas niet van de baas. De vuurkorf is alleen ter decoratie en is in 6 jaar nog nooit aangegaan.

Ook bij het opnemen van onze bestelling deed zij haar uiterste best om ons klant en gewenst te laten voelen. Helaas kon de keuken het niet voor elkaar krijgen om tartaar, in plaats van rauw te serveren, te bakken voor de klant.
    De wijn, Boschendal Sauvignon Blanc, stond helaas niet de klimaatkast. Manon dacht daar actief in mee en gaf ons een glas met ijsklontjes erbij een wijnkoeler met ijs, weer een pluim voor Manon!

Kortom, onze avond is gemaakt door Manon, maar we zijn nog nooit zo vroeg vertrokken (met onze fles Boschendal)

Manon, top gedaan, jij maakte de avond voor ons.

13. Ik kom al jaren bij de peer. 9/7 werd een slechte ervaring 1 het driegangenmenu menu was in 2 maanden 10% verhoogd en de bediening was langzaam en als klant 3 personen 45 min moeten wachten op het toetje. Ook de rekening klopte niet. Ander management ? Ik miste bekende gezichten in de bediening.

2,7
  14. M.v.d.Sanden

Deze keer heel slecht. Vorig jaar ook gegeten maar toen was het vele malen beter

15. Heerlijk geluncht met family. Zoals altijd perfect, gezellig, prettige bediening en uiteraard heerlijk gegeten.

16. Jaren met heel veel plezier bij de Peer geluncht en gedineerd. Echter is er in korte tijd volgens mij veel veranderd. De bediening was onvriendelijk, het hoofdgerecht van zalm was weinig en er zaten geen frietjes bij. Alleen een lepel aardappelpuree. Toen we vroegen of er frietjes bij zaten kreeg we een onvriendelijk antwoord. Prijs in verhouding met hoeveelheid niet kloppend naar onze mening. Daarnaast meerdere keren gehoord dat de bediening onvriendelijk was tegen de klanten. Al met al geen goede ervaring vanuit ons en ons zul je dan ook niet snel meer terug zien, helaas na zoveel jaren met veel plezier er te zijn gekomen.

17. Was er met een Nederlandse vriendin. Zelf ben ik getint.

Op mijn vraag of er een tafel vrij was kreeg ik geen antwoond. Personeel richtte zich alleen tot die vriendin. Die het overigens ook vreemd vond. Ik werd al die tijd totaal genegeerd door het personeel. Bij de vraag of het eten gesmaakt had richtte het personeel, zoals al die tijd, volledig tot die vriendin.

Ik had sterk het gevoel gediscrimineerd te worden. Het personeel vond ik racistisch en onbeleefd!!

18. Op maandagavond bij De Peer gegeten en het was heerlijk!! Goede bediening en er werd heel attent gereageerd op mijn notenallergie. Het eten bij de Peer is redelijk prijzig en € 4,50 voor een matig gevuld glas droge witte wijn is wel aan de hoge kant. Verder een aanrader, zeker ook met kinderen i.v.m. de speeltuin.

19. Wat een leuke dag was eindigde in een domper. De hele middag in de zon op het terras bij De Peer. Mijn dochter en haar vriendinnetjes hadden zin in softijs, dus hup naar de buurman. Bij terugkomst mogen ze terras niet op, product was niet van De Peer. Nouja De Peer jullie weten een klant wel aan je te binden. Succes met onze 50 euro, maar terug komen sorry. Misschien nog 1 tip, zet meer personeel in, bediening is zo langzaam.

20. We hebben zeker een gezellige lunch gehad. Hebben alleen wat lang op onze bestelling moeten wachten, waardoor we geen bakje koffie aansluitend meer hebben kunnen pakken. Gaan zeker terug.

21. Een high tea samen met een vriendin. Perfect verzorgd. Ondanks mijn lactose intolerantie echt kunnen genieten van de high tea. Hier was veel zorg aan besteed erg lekker en veel keus. Echt een aanrader! Dit was de tweede keer maar ik kom er zeker terug. Wel tevoren reserveren maar dat is bij elke high tea! De sfeer en inrichting zijn erg gezellig. Voordelig gezien de hoeveelheid die je krijgt. Onbeperkt thee in alle smaken in 1 woord super!!

22. Bourgondiër

Heel lekker reastaurant; enkel wanneer je je (lunch) bestelling kunt doorgeven en wat je voorgeschoteld krijgt blijft vaak een gok. Nu 3e maal in korte tijd daar samen met vrouw/genodigde de lunch (willen) genieten. Je krijgt netjes en snel je 1e drankje aangeboden, dat de bestelling maar deels geleverd wordt is dan jammer. Ober blijft weg terwijl terras half vol zat, tot wij de lunch gingen bestellen: het gemiste drankje wordt direct beloofd. Drankje kwam na +/- 15 minuten nét vóór de lunch gebracht werd, waardoor de rest ook toe was aan een volgend drankje. Bij het serveren van lunch werd er een broodje Peer (broodje kaas en...) gebracht terwijl er een rundsburger met frites besteld was. Vandaag dus 1e keer dat ik review schrijf: 3x is ook echt scheepsrecht. Vorige 2x aan de bar gemeld dat de bewuste jongeman niet geschikt lijkt om bestellingen op te nemen maar toch alsnog het geleverde gegeten om geen lunch over te hoeven slaan. Vandaag bij 3e keer het dus weer gemeld en enkel drankjes afgerekend. Bij een snackbar in de buurt alsnog hamburger met friet gegeten. Als deze ene jongeman het 3x op rij tijdens de lunch dusdanig fout doet ontbreekt het aan begeleiding of motivatie, toch?! Zonder deze jongeman is het goed vertoeven: op tijd eten en drinken en dan krijg je wat je besteld. Als je van uitgebreid de tijd nemen én lunchverrassingen houdt een aanrader. Diner is weer wel goed in prijs/kwaliteit/service-verhoudingen.

Bourgondiër uit Prinsenbeek.

23. Ik heb i.v.m.mijn verjaardag bij De Peer met een groepje mensen gegeten, van te voren even wat gedronken op het terras en daarna plaatsgenomen in het sfeervolle restaurant. Werkelijk alles was goed geregeld, erg attente en vriendelijk bediening en vooral de bedrijfsleider (Rens geloof ik dat hij heet ) zo een gastheer wil iedereen in zijn bedrijf hebben. Jammer dat ik weinig tijd hebt anders ging ik er vaker naar toe.

24. Grappig hoe mensen dingen anders ervaren, kan het zijn dat er ook veel aan je eigen houding ligt?
    Vanmiddag zijn wij met drie vriendinnen gaan lunchen bij de Peer in Breda.
    We voelden ons welkom, hebben goed gegeten en komen er zeker nogmaals.
    Dank aan het personeel voor de gezellige middag.

25. Vreselijk! Bediening is onvriendelijk en onprofessioneel. Komen hier regelmatig omdat de kinderen zo fijn kunnen spelen maar dat is ook echt het enige. Als het te druk word raakt het personeel in de stress en je moet lang wachten op je eten en drinken. Net wilde we even gezellig even een wijntje drinken en we werden door het personeel "vriendelijk" verzocht van het terras te gaan omdat er geen plek was! Niet van u kunt even binnen wachten of ik ben bang dat ik voor u nu even geen tafel heb maar met de hand wijzend naar de uitgang" ja helaas vandaag geen plek en gaat voorlopig ook niet komen" nou dit was echt de aller laatste keer!! Vaak dingen door de vingers gezien maar deze man (bediende) heeft het echt verprust en is zeker 6 vaste klanten kwijt en kan een goede klacht verwachten bij het management!

26. vrijdagmiddag 16.00 u een zeer ongastvrij onthaal. Wij wilde wat drinken maar mochten als ouder echtpaar alleen achter bij de speeltuin zitten. Wij hebben aangegeven dat we alleen wat wilde drinken geen lange tijd willen blijven maar bedienig bleef erbij dat hij deze tafel in moest dekken voor diner gasten. Dit terwijl er diverse tafels onbezet waren! Wij zijn weggegaan zonder iets te gebruiken. Bediening ging zonder verder een woord te zeggen naar binnen.

27. Van der Ree

Eten goed, sfeer goed, bediening goed! Prijs redelijk! Kort om goed restaurant.

28. Sfeer prima op deze mooie zomeravond en aangrenzende speeltuin voor kinderen ideaal! Maar... Hoe moeilijk is het om borrelhapjes (lees gefrituurde snacks) en wat frietjes smakelijk uit het vet te halen?? Erg slap, vet en smakeloos. (temperatuur te laag??) Met alleen nog mayonaise voor de kids een wel erg vette hap voor in verhouding veel geld. 12 snacks voor 14€!!!!!! Stokbrood kruidenboter op de borrelkaart een idee? Het is dat we de kinderen nog lekker wilden laten spelen anders hadden we liever de boel teruggestuurd en een gokje willen wagen bij de buurman! Daar stond een lange rij dus... Kenners weten waar het beter is?? Voor een kop koffie of een biertje in ieder geval okay.

5,7
  29. Agelopen weekeinde gegeten en het was heerlijk en gezellig! En de prijs / kwaliteit verhouding vonden wij ook erg goed! Een echte aanrader!

30. van Loenhout

Gisteren bij de Peer gegeten. Het was er vechten om een plekje zo druk! Goede service, lekker eten en een mooie sfeer/ambiance. Onze complimenten. Wij komen zeer zeker weer terug.

31. De bediening is er erg vriendelijk. De prijzen zijn wel erg hoog voor een eetcafe. Irish coffee in een theeglas is natuurlijk ook niet de bedoeling en als je slappe koffie gebruikt en daar de whisky bij doet wordt het wel heel erg slap.

5,7
  32. Henk Bruijns

In het kader van de week van de restaurants viel onze keuze op De Peer. Het was er gezellig druk en er heerste een leuke sfeer. De bediening was goed en correct. Het eten was erg goed, maar de porties vonden wij belachelijk klein. Wij moesten brood, frites en groenten bijvragen, omdat het niet toereikend was voor vier personen. Wel een gezellige avond gehad!

33. Ik hoop een incident en dan ook nog 'maar' bij een bittergarnituur, maar toch... Na beschrijving gelezen te hebben van gemengd bittergarnituur (met o.a. Scampi's en kaasstengels en mayonaise), kwam serveerster ruim na de bestelling zeggen dat de scampi's op waren. Wij gaven aan dat dit geen probleem was, zolang er of iets voor in de plaats kwam, of korting. Binnen een halve minuut kregen we het bittergarnituur. Geen van de eerder genoemde drie ingredienten dus. Nadat we aangaven dat we de kaasstengels misten, werd eerst gezegd dat die er uberhaupt niet bij zouden zitten. Na aandringen om de menukaart te lezen werd daar op teruggekomen. Nadat we de schotel ophadden, kregen we nog 2 kaasstengels en mayonaise. Niks in de plaats voor de niet aanwezig scampi's en vervolgens ook geen korting op de rekening. Na weer aandringen, kregen we 1 euro korting. Die ene euro interesseert ons niet, wel de vele gemiste kansen die bediening, keuken en baas hebben laten liggen bij zoiets simpels. (ja, het was heel druk, maar dan nog hoef je alleen maar een paar gefrituurde hapjes op een schotel te doen en bij het ontbreken simpel iets erbij doen).

34. Vandaag heerlijk gegeten bij de Peer ter gelegenheid van de verjaardag van mijn man.

Hij kreeg als verrassingtoetje een serenade van de ober.

Het restaurant zong mee.

Heerlijk, ontspannen gegeten.

35. André van nunen

Lekker gegeten, leuke bediening en een warme gezellige sfeer!