De Lamme Goedzak in Breda

Bourgondische gezelligheid

De Lamme Goedzak laten bezorgen?

Gelegen in het gezellige centrum van Breda. Onder het genot van een heerlijk Belgisch speciaalbiertje geniet je bij De Lamme Goedzak van een verrukkelijke diner. De menukaart bevat louter Bourgondische gerechten. Een plek waar je maar al te graag nog blijft hangen als je klaar bent met eten.

1420020056 96
1477120021 55
1482085236 51
1492015664 50
1501946093 55
1519324343 64

1. Na een eerdere slechte ervaring toch de gok nog een keer gewaagd omdat het verbouwd zou zijn. Bij binnenkomst zag je direct al dat er te weinig personeel aanwezig was. Het meisje van de bediening was heel vriendelijk en deed super goed haar best maar ze moest roeien met de riemen die ze had en dat waren er niet veel. Er was zelfs geen kaart, ze moest alles uit haar hoofd opzeggen wat voor ons weer lastig was, want aan het einde was je het eerste weer vergeten natuurlijk. Ze was zo lief om alles ook nog eens op te schrijven. Je kon niet zien wat iets kostte. Meisje wist niet alles precies uit haar hoofd. Ook geen drankkaart dus dat moest zij ook opnoemen. Het was erg lawaaierig en de muziek werd steeds harder gezet. Een hele cd Guus Meeuis. We konden elkaar niet verstaan. We bestelde de surf en turf met steengril. Goed stuk vlees, dat moet gezegd worden. 2 Grote lekkere gamba's, geen citroensapje of doekje voor na het pellen. Al met al was het eten goed maar alles er omheen helemaal niks. Ook de rekening viel erg tegen. Maar ja ook eigen schuld want we hebben vooraf de prijzen niet vastgesteld. Wij komen niet meer terug.

2. Annemieke

Vorig jaar kwam ik hier graag met mijn vrienden.
    Gisteren kwam mijn moeder en wilde ik haar meenemen naar dit eetcafe waar ik altijd zo heerlijk gegeten heb.

Eerst wat gedronken, we waren aan de vroege kant.
    Vervolgens de kaart gevraagt.
    Die was er op dat moment niet, en moesten dus maar horen wat er was van een onervaren jongen in de bediening.
    Een pastei en wintersalade gekozen.
    Ronduit triest wat je dan krijgt. Een salade met wat half rauw gebakken champignons en goedkope sla, een enkel spekje en grote stukken appel en tomaat.
    Mn moeder een pasteitje zoals bij de hema, alleen magerder en duurder.
    T hoofdgerecht een steak en vlaamse ribbetjes.
    De steak zelf bakken op een hot stone, er werd aangeraden de steak klein te snijden en te bakken… een sausje erbij ketchup en iets van een kruiden roomsausje uit fles.
    Vlaamse ribbetjes als enige nog als voorheen. (Alleen geen doekje of bordje voor de ribben.) dat was dan ook het enige…
    Daarna geen bediening, in een super rustig restaurant, moesten zelf koffie gaan vragen en toen zag de jongen dat onze tafel nog steeds vol stond.
    We wilden zodra ze zouden vragen hoe ons eten was, zeggen hoe onze ervaring was.
    Maar dit werd niet eens gevraagt.

2 Water 2 bier en 2 koffie…
    Dit voor 70 euro.

Helaas hier gaan we nooit meer.

3. Stanley en Yvonne

Het was een beetje zonde van de tijd en de honger om naar dit restaurant te gaan. Het duurde vrij lang voordat we geholpen werden en daarna bleek het eten ook nog nieteens lekker of überhaupt vers te zijn. De wijn stond niet eens koud, de bierglazen waren vies. Zelfs het zoutvaatje was zo smerig dat je bijna geen zout op je eten durfde te gooien. Als ze zo doorgaan zal het niet lang duren voordat ze failliet zijn.

4. Niet voor herhaling vatbaar, moesten erg lang wachten op het eten en het toetje werd vergeten. Personeel had niet alles onder controle.

5. Lekker gegeten, salade vooraf, daarna steak op de steen en een heerlijk nagerecht. Vriendelijke bediening.

6. Goed eten, lekker bier, goede service.

7. Heerlijk gegeten, goede kwaliteit vlees, fijne sfeer, super bediening.

8. Afgelopen weekend met familie wezen eten bij de Lamme Goedzak, 3 gangenmenu was goed, hoofdgerecht "vlees op de steen" was erg lekker. Bediening zeer vriendelijk, gezellige avond gehad.

9. Na een lange dag heerlijk gegeten van de Steak Stone. De bediening tipte ons op dit nieuwe concept! En niet onbelangrijk de speciaalbiertjes zijn heerlijk! Leuke nieuwe zaak.

10. Afgelopen weekend wezen eten met familie, goede ontvangst, goede steak op de steen gegeten, gezellige sfeer, kortom, fijne avond gehad en lekker gegeten. 👍

11. Een leuk café in Breda , kom er graag voor een lekker biertje!

12. Linda van Weldehoven

Na lang te hebben gezocht voor een gezellig tentje om te eten in Breda besloten we om te gaan zitten bij "de Lamme Goedzak". Nadat de serveerster onze drankjes opnam hebben we niet lang hoeven te wachten op de Menukaart. Voor een relatief lage prijs konde wij hier heerlijk eten.

13. Gelukkig is Bas er nog steeds! Die man weet goede eerlijke (streek)producten heerlijk te bereiden waardoor elk gerecht een feestje wordt.

Jammer dar hij zo bescheiden is.

Zoek je een (h) eerlijke keuken, dan moet je bij de Lamme Goedzak zijn!

14. Yaan 72 punten

Heerlijk gegeten bij de Lamme Goedzak na een gezellig dagje winkelen in Breda. Leuke spijs en bierkaart. Voor herhaling vatbaar!!

15. Annemarie

Heel lekker gegeten, gezellige sfeer, goede prijs

16. Na een vriendelijke begroeting konden we een plek zoeken om te gaan zitten. Na een kwartier werd eindelijk ons drinken opgenomen. We waren nog een half uur aan het wachten toen ze bij ons kwam om te vertellen dat we niet een gewone drie gangen menu konden nemen. Toen werd ons pas verteld wat we konden bestellen. Op het voorgerecht hebben we ruim een half uur gewacht een soepje. De smaak viel erg tegen, het het hoofdgerecht duurde een uur.. Dit terwijl er maar drie tafels waren. De serveerster leek niet met stress om te kunnen gaan. We hoorde andere gasten ook klagen tegen haar over de service en de wachttijd. Dit restaurant is geen aanrader.

17. Olaf 25 punten

Gisteren (zaterdag 4 maart 2017) hier gegeten. Na de website te hebben bekeken, leek het mij en mijn vrouw erg gezellig om hier een hapje te gaan eten en een lekker Belgisch biertje bij te drinken. Wat is dat ons enorm tegen gevallen!

Vind het restaurant een saaie kale bedoening met bij elkaar geraapte zitjes en oude tafels en stoelen. Bij het bestellen van een biertje bleek er bijna niets op voorraad te zijn. Een lekker kersen biertje voor mijn vrouw werd dan maar een Bitter Lemon (klein smal mini glaasje met ijsklontjes). Met andere woorden 2 kleine slokjes voor dik €2,50! Ik had "geluk" er was nog net 1 Trippel biertje op voorraad. Een Kasteelbier waar ik maar liefst €4,80 voor mocht afrekenen.

Toen het eten. We zaten te wachten tot we een menukaart zouden krijgen... De serveerster komt aan de tafel staan en verteld ons dat de "nieuwe" menukaart nog bij de drukker ligt. Ze verteld ons wat er zoal te krijgen is. Het gaat zo snel dat ik op het einde alleen de spareribs heb onthouden. Prijzen worden er ook niet bij vermeld.

We hebben geen zin om weg te gaan, wat we het liefst zouden doen, en bestellen maar spareribs omdat we toch honger hebben. Voordat het eten geserveerd wordt ga ik een bezoek aan het toilet brengen. De spoelknop van de urinoir is afgedekt met een plastic zak. Ik doe mijn behoefte, maar er komt een stank naar boven waar ik bijna van over mijn nek ga. Handen wassen. Handdoek? Waar de papieren handdoekjes in horen te zitten hangt nu ter vervanging een oude vieze theedoek. Ik wrijf mijn natte handen wel af aan mijn broek...

Dan komen uiteindelijk de spareribs. Ziet er goed uit! Goed gevuld bord eten. Veel friet en wel wat saaie salade (geen dressing of wat extra's er doorheen). Ik neem een hap van mijn sparerib. Wat valt dat tegen. Er zit geen smaak aan! Het vlees is erg vet en ik proef helemaal geen marinade. Vies is het niet, maar het zijn wel de slechtste en meest saaie spareribs die ik de laatste tijd op heb. Het valt ons verder op dat er in de tussentijd helemaal niet wordt gevraagd of alles naar wens is, of we misschien nog wat willen drinken?? Ons bord is leeg maar ik lust nog wel wat.

We rekenen af en besluiten hier nooit meer naar toe te gaan... Wat een enorme afknapper!!

18. Tineke coremans

Slecht. Tussen voorgerecht en hoofdgerecht zat anderhalf uur terwijl wij duidelijk hadden aangegeven om half negen te moeten vertrekken. We waren om half zeven aanwezig en het hoofdgerecht kwam na twee maal vragen om 20.10u. Snel naar binnen geschrokt en geen tijd meer voor het toetje. Daarvoor kregen we op verzoek een rode wijn en 1 cola light. De andere twee cola's moesten worden afgerekend. Wij komen nooit meer terug en zullen de Lamme Goedzak bij iedereen afraden. Zonde hoor. De dames van de bediening zijn lief, maar onbekwaam.

19. Hebben heel lang moeten wachten tussen de gerechten 1.25 uur. Een vraag aan de ober krijg je als antwoord "in Afrika hebben ze ook honger". We hadden een driegangen menu en zijn zonder nagerecht vertrokken. De helft wat er op de menukaart stond was toevallig net op. Eens maar nooit meer

20. elly hoed

Wij kregen diner BBQ kado voor Sinterklaas. Waren met 4 personen, een van de 4 ging naar de recensies kijken en zag de recensie van een grote groep die de Lamme Goedzak een 2 gaf en raadde ons aan ondanks kado, dat wij ergens anders gingen eten. Maar ik vond het al top dat wij het diner kado hadden gekregen. Las ook de recensies en zag gelukkig ook diverse goede ertussen staan. Toen toch met 4tjes gegaan.
    We werden gelijk heel gastvrij ontvangen door meisje die de bediening deed. Ik had tafeltje bij piano gereserveerd die bleek per ongeluk al bezet te zijn door 2 dames. Even met de serveerster gesproken en die zei dat ze aan de 2 dames zou vragen of zij geen bezwaar hadden ergens anders te gaan zitten. Heel attent van de serveerster en zeer sympathiek van de 2 dames dat zij het prima vonden ergens anders te gaan zitten. Ik bedankte hen hier nog hartelijk voor! Alle tafeltjes waren zo goed als bezet, maar tijdens heel de avond werden wij heel prettig en goed bediend. Serveerster wist ook veel van de bieren af! het vlees en de salades waren goed en meer dan voldoende. Frietjes in ossewit gebakken! De BBQ was handig en snel! Mede ook door de sfeervolle entourage (mooie kerstversiering) in De Lamme Goedzak was het sinterklaas kado helemaal geslaagd! Onze serveerster en Bas (de eigenaar en ook de kok) dank voor de geweldige service en heerlijk eten! Jullie hebben bijgedragen aan een heerlijk avondje weg. Ik geef jullie een 9 voor alles en hoop van harte dat jullie op deze manier iedereen die na ons komt op deze manier mogen blijven verwennen! Wij allen genieten er nog van na en komen graag nog eens terug.

21. Hele goede ervaring gehad afgelopen zaterdag. Weekend weg in Breda en kwamen per toeval dit restaurant tegen. Vriendelijke familie, heerlijk gegeten en liepen na 5 uur na een hele gezellige avond naar onze slaapplaats.

Een aanrader. En ja wij hadden spareribs bbq en stoofpotje. Ook al het ijs hadden wij genomen. Iedereen was tevreden. Bedankt voor de gezellige avond!

22. Nog nooit zo slecht gegeten, biefstuk was net lapje leer; met het mes niet eens te snijden.
    Doorgegeven aan de serveerster, ze zou het doorgeven aan de kok. Wachten op reactie, nou die kwam niet. Echt niet te geloven, hier kom ik nooit meer.

1,7
  23. Via social deal de borrel bbq gedaan, 12 euro p.p. inclusief 1 drankje. Prijs kwaliteits verhouding prima. Soms wel wat langer wachten maar dat vind ik nooit zo erg. Als je snel wilt eten moet je naar een friettent gaan, vind ik. Soms beetje rommelig, maar wel een gezellig restaurant.

24. Nog nooit zo slecht gegeten

We waren met een grote groep, stuk voor stuk waren we het erover eens, werkelijk nog nooit zo slecht ergens gegeten.
    Ondanks reservering geen plek, na dik anderhalf uur wachten alsnog geen plek en maar in een hoekje gegeten waar we zaten. 1 bordje vlees voor 6 personen, niet voor iedereen een bbq en die dingen zijn mega klein! Brood moesten we 3 keer om vragen in 2 uur tijd. Drank was er veel niet wat je bestelde, bijv flesje bier, cola uit plastic flessen en water uit de kraan. Eerste half uur na de bbq en het bordje vlees geen frietjes of sla of sausjes. Salade is een kant en klaar zak leeggegooid in een bakje met een dot saus erover heen, geen verdere ingrediënten. Nabestelling vlees moest tot 4 keer toe, extra friet want we kregen 1 klein bakje voor 6 personen duurde jawel 50 minuten en 5 keer vragen. Geen afzuiging boven onze tafels dus de tent stond blauw. De stoelen waarop we zaten waren vreselijk vies, op een tafel van ons kon je geen glas zetten zo scheef stond deze. De zaak inclusief de toiletten zien er ook erg onfris uit. Ze hebben veel acties, Groupon, AH, social deals maar ze wisten er zelf maar weinig van. Het doet maar een dotje en daar zijn echt alle klanten zwaar de dupe van! Op dit moment raad ik het niemand aan, hopelijk verbeteren ze de boel want dit kan nooit lang zo blijven bestaan.

25. Cathcathlucieer

Veel gelachen tijdens kleine barbeque soort indianen rook ontwikkeling maar wel gezellig.Het was allemaal heel lekker en leuke bediening!!Na 19.30 wel donker idee om meer verlichting aan te schaffen?

26. Wij hadden een voucher via Groupon. Deze was voor onbeperkt kip of stoofpotje eten. Inclusief een soepje en wat stokbrood. De soep en het stokbrood hebben we gekregen maar er was geen kip. Er werd gezegd dat er wel spare-ribs waren. Is dus absoluut iets anders.Er werd verteld dat de aktie van de kip al wat langer liep en dat deze daardoor niet meer te krijgen was. Ik neem toch aan dat bij een restaurant wat daar mee adverteert altijd kip is. Bovendien zien we, nu 6 weken later, iedere week de aanbieding van onbeperkt kip of stoofpotje eten. Is dus heel slecht. Mijn man heeft dan maar spare-ribs gegeten, wat dus niet de bedoeling was en ik heb noodgedwongen een stoofpotje genomen, aangezien ik niet van spare-ribs houd. Hoewel de smaak van het stoofpotje tegen viel vroeg ik nog een portie omdat het maar weinig was. Echter, dat was OP. Wij waren hier voor de 3e keer. De 1e keer was het goed. De 2e keer was het slecht, eten dus niet aanwezig. We wilden het nog een kans geven, maar nu, de 3e keer dus, was het weer van hetzelfde laken een pak. We gaan hier dus echt niet meer naar toe. Ook de bediening liet veel te wensen over. We raden dit restaurant dan ook beslist niet aan.

27. Bediening is ok. Vooraf betaald voor een bierproeverij, kregen echter totaal iets anders dan is afgesproken. Bij commentaar hierop werd niet gereageerd.

28. Leuke locatie in de Bredase binnenstad, sfeervol/authentieke inrichting.

Helaas ook hier een speciaal voor de actie samengesteld keuzemenu, met beperkte keuzemogelijkheden, en vrij kleine porties. Speciaalbier Kasteel van de tap erg duur: € 6,50!

De bediening is spontaan, de gerechten zijn gewoon goed. Overige criteria en eindoordeel (ruim) voldoende, maar prijs/prestatieverhouding staat onder druk.

Een enkele uitzondering daargelaten is dit hetzelfde beeld als bij andere deelnemende restaurants.

29. Ik ben gisteren met een gezelschap van zes gaan eten bij de Lamme Goedzak, gebruik makend van de AH Restaurant actie.

Laat ik met het belangrijkste beginnen: Het eten. Lekker, maar niet bijzonder. De tomatensoep smaakt zoals soep uit blik en de kippenragout was te zout. Het stoofvlees vond ik middelmatig en een zeer kleine portie. Volgens mijn vrienden was de kip net iets te droog. Het ijs in het nagerecht was bij mij al volledig weg gesmolten in de warme kersen uit pot, zodat het meer room met kersen was. Maar, gezien de prijs van € 22,75 voor het menu is de kwaliteit nog acceptabel. Ik betaal liever wat meer voor een betere kwaliteit.

De service liet te wensen over. De twee dames in de bediening hebben duidelijk geen ervaring in de horeca. Ik noem een paar vaststellingen:
    - Wij moesten zelf, na ruim een kwartier, vragen om iets te mogen bestellen.
    - Nog eens tien minuten later moesten we zelf vragen of we misschien onze drankjes konden krijgen.
    - De serveerster liet een dienblad met glazen vallen. De grote stukken werden opgeruimd, de kleine stukjes bleven heel de avond liggen. Je zal maar met een hond komen dineren, dan krijgt dat beestje glas in z'n poten...
    - Toen de bestelling voor het eten eindelijk werd opgenomen, was ons broodmandje al leeg. De serveerster zag dit, zei "Ow u hebt al brood", ze vroeg niet of we nog brood wilden en ze liet het lege mandje staan. Voor een half stokbroodje met wat boter betaal je ook nog eens € 3,75. Dit was niet op voorhand meegedeeld.
    - Om water moesten we, ondanks de warmte, ook vragen. Toen twee flessen leeg waren en we nog water vroegen zei de serveerster "Dat wordt dan een klein flesje". Dat bracht ze ook, maar er werd wel drie keer € 0,50 voor tafelwater aangerekend.

Ik heb gelukkig ook twee positieve opmerkingen:
    - Omdat er "iets mis was gegaan" met de nagerechten, kregen we een rondje koffie/thee gratis. Maar dat was wel nadat we onze feedback al kenbaar hadden gemaakt bij de uitbater...
    - En toen we interesse hadden in een zeer exclusieve fles bier kregen we een leuke, enthousiaste uitleg van de eigenaresse en mochten we de mooie bierglazen ook meenemen als souvenir.

Het decor is wel leuk. Wij zaten in een gezellige tuin en de aankleding van de zaak was binnen ook sfeervol. Maar gasten naast ons, die later kwamen, zaten in het donker te dineren met alleen maar één tafelkaarsje. Een paar sfeervolle tafellampjes zouden niet mis staan.

Conclusie: De prijs- kwaliteitverhouding is goed als je maar de helft hoeft te betalen. Aan de volle prijs zou ik hier niet eten.

30. Slechte ervaring en zou niemand aanraden om hier te eten. Het eten was weinig met weing smaak en variatie. Opgewarmde prutjes, die ook nog lauw geserveerd werden.

32. Zeer slechte ervaring, veel te veel geld betaald voor een flut bierproeverij. Mensen daar hadden ook totaal geen kennis van het bier. Een trippel zou trippel heten omdat het 3 verschillende ingredienten heeft aldus het personeel.

33. Hans Went

Lekker gegeten, leuke mensen en aardige kok. Alles perfect.

34. M. van Meer

Heel gezellig. Heerlijke vis, precies lang genoeg gebakken en héérlijk ijs! Ambachtelijk gedraaid volgens exclusief speciaal recept.