Op dit adres zit nu: Gaudim

De Kloostertaveerne in Breda

1261907229 78
1319710129 77
1412194768 64

1. Karin Brinkman

Gezellig gegeten met de kleinkinderen! Goede sfeer.

2. Al een zes tal keren gaan eten in de Kloostertaveerne en ik ben meer dan tevreden! De beste spareribs die ik ooit gegeten heb. Heerlijke biefstuk! Pannenkoeken zijn ook heerlijk volgens onze kinderen. Mosselen heerlijk! Personeel zeer vriendelijk, leuke sfeer en snel geholpen.
    Heb alweer gereserveerd en kan niet wachten!!

3. Stephan Wagener

Ik heb hier heerlijk pannenkoeken gegeten met mijn familie. Als dessert ijs met frambozen-kletskoppen en verse bosvruchten. Het was rustig in het restaurant en we hadden dan ook binnen een kwartiertje alles op tafel. We komen zeker weer eens terug als we in Breda zijn.

4. fam. dekkers

We hadden gereserveerd voor 18.15 en waren toen ook binnen. In eerste instantie werden we netjes geholpen en kregen gelijk onze drankjes. De bestelling werd gelijk opgenomen. Om 19.30 nog steeds geen eten op tafel, gevraagd of het nog lang ging duren , nee ze waren ermee bezig. Mensen die na ons binnen kwamen hadden in tussentijd wel hun eten. Om 19.45 zijn we zonder eten vertrokken omdat we een afspraak hadden om 20.15. Dit is echt te bizar voor woorden. Wij zullen hier nooit meer naar toe gaan en dit ook aan niemand adviseren. Dat zo'n tent nog bestaat is een wonder!!

5. Ed van de Ree

Om 18.55 binnengekomen, in eerste instantie goed geholpen. Drinken besteld en keuze gemaakt. Daarna ging het snel bergafwaarts. Mensen die later binnen kwamen hadden eerder hun eten? Om 19.20 gevraagd of het nog lang ging duren, "Nee we zijn er mee bezig"! Om een lang verhaal kort te maken, tot 2 x keer gevraagd hoe de status was, maar we zijn er mee bezig! Om 19.35 discussie het is klaar, nietes welles, de borden waren er nog steeds niet, uiteindelijk het volle pond betaald, omdat we anders te laat zouden komen voor het theater. Waardeloze afhandeling en service. Dit is echt ongelooflijk en te bizar voor woorden. Dit grenst aan flessentrekkerij en oplichting. Ik ga hier echt nooit meer, en raadt de eigenaren een ander vakgebied te kiezen. Met dit soort praktijken komt men nog een keer de verkeerde tegen.

6. Afgelopen zaterdag ben ik met mijn dochter hier gaan eten. Moederlief was van huis dus de dochter des huizes (10 jaar) wilde graag naar een pannenkoekenhuis. In Breda is er op dat punt niet veel keus, dus zijn we hier beland.

Het interieur is echt welcome to the 70's. De tijd heeft hier stil gestaan en kan, nee, moet een update krijgen. Ik zelf heb spareribs met frietjes besteld en mijn dochter een pannenkoek met spek & kaas. Beiden niets bijzonders, maar ook absoluut niets mis mee. Het komt overeen met de prijs die je betaald.

De bediening was correct.

7. Twee weken geleden gereserveerd voor een groep cliënten met een verstandelijke beperking plus twee begeleiders. Met nadruk gevraagd om buiten op het terras te kunnen eten omdat het vandaag prachtig weer is.

Eenmaal aangekomen kregen we meteen van het bedienende personeel te horen dat we niet buiten konden eten maar dat we binnen moesten gaan zitten. Het meisje en de meneer die ons dit vertelden hadden duidelijk instructie hiertoe gekregen. Omdat we geen zin hadden om met ons clubje in een muffige donkere spelonk met een ambiance à la 1970 te gaan zitten eten én omdat buiten volop plaats was en de zon vrolijk scheen weigerden mijn collega en ik dit te accepteren.

Op mijn vraag waarom we niet buiten konden gaan zitten kreeg ik te horen dat boven het terras de ramen open stonden. Ja en? De Kloostertaveerne ligt in hartje centrum van Breda aan een drukke weg waar de hele tijd bussen, auto's en motoren voorbij razen dus je mag er van uitgaan dat men toch wel wat geluidsoverlast gewend is. Vervolgens wordt de eigenaresse erbij geroepen en krijgen we te horen dat het te warm is buiten, snikheet zelfs volgens haar zeggen. Nou, dat viel reuze mee, bovendien beschikken we zelf over genoeg beoordelingsvermogen om te kunnen bepalen of we daar last van hebben of niet.

Na wat vijven en zessen mogen we dan toch op het terras plaatsnemen maar het moge duidelijk zijn: de toon is al gezet. We mogen niet met z'n allen bij mekaar gaan zitten maar aan drie aparte tafels. Bediening probeerde eerst wel de tafels tegen mekaar aan te schuiven maar zag daar om onduidelijke redenen ook meteen weer vanaf. Terwijl we op onze bestelling wachten komt de eigenaresse met een peuter, wellicht haar kleinkind of achterkleinkind, zélf op het terras zitten. Het ligt op de punt van mijn tong om te vragen of het wel verstandig is om zo'n hummeltje aan die zogenaamde 'snikhete' zon bloot te stellen. Maar goed, je wil het gezellig houden...

De bestelling bestaande uit pannenkoeken en één spareribs schotel wordt vlot geserveerd. Mijn collega merkt wel op dat de spareribs er nogal donker, zeg maar geblakerd uitzien. Friet bij de ribs wordt zonder mayonaise geserveerd, blijkt apart besteld te moeten worden. Nadat alles bijna verorberd is bestel ik nog voor iedereen een ijsje met slagroom. De coupes worden al gebracht terwijl de laatste pannenkoek nog niet op is! "Wil men ons hier weg hebben?" is de akelige vraag die ons bekruipt.

Vervolgens moeten we na het ijs nog zo'n twintig minuten wachten op de deeltaxi die ons weer naar huis zal brengen. Om de haverklap verschijnt het hoofd van de eigenaresse om de hoek van de deur om te kijken of we al aanstalten maken om te vertrekken. Zeer onprettig kan ik je verzekeren, als je niet beter wist zou je je als een vis op het droge gaan voelen.

Eenmaal in de taxi zien we hoe de eigenaresse de deuren grenzend aan het terras prompt met een wijds gebaar openzwaait. Was het hier nou om te doen geweest?

Tot slot: voorgaande jaren werden we hier altijd heel correct en gastvrij ontvangen maar alles wijst er op dat de zaak in andere handen overgegaan is. Jammer, voortaan gaan wij ook ergens anders naar toe. Zelden heb ik me als gast ergens zo onwelkom gevoeld.

8. Theron Mayes

Zeer leuk restaurant (ook voor kinderen). Leuk ingericht. Vriendelijk personeel, lekker eten met voor ieder wat wils en leuke prijzen. Ook sanitair is netjes.

9. Eichhorn

Met groep kinderen 13 personen (9-11 jr) op zaterdag geweest; duidelijk van tevoren groep gemeld, was geen probleem...
    Veel te lang gewacht kaart - drinken - eten; kinderen onrustig door wachten...
    Eten prima, maar regel extra krachten of neem groep niet aan.

10. Jammer, de pannenkoeken waren hèèrlijk de spare-ribs geweldig. Toch durven wij er nooit meer terug te gaan.
    Wij zaten in een gedeelte waar een kinderverjaardag werd gevierd. 7 gillende en joelende kinderen naast ons en de ouders kwamen heel af en toe eens kijken. Die bleven liever in het rustige gedeelte ernaast eten. Sommige mensen waren zo verstandig om meteen voor de herrie weg te lopen maar wij waren met zevenen en dan weet je niet zo gauw waar naar toe. Het was voor ons met al dat wachten En die herrie ook nog moeilijk om onze eigen kinderen rustig te houden.
    Voor de kinderen hadden wij gebruik gemaakt van de sweetdeal actie waar een ijsje bij inbegrepen zat, maar na 1 3/4 uur hebben we daar maar niet meer op gewacht.
    Nogmaals eten was niets op aan te merken, zelfs heel lekker.

11. Het restaurant heeft zeker niet de gezellige uitstraling die je van een pannenkoekenrestaurant zou/mag verwachten. Bij binnenkomst geen vriendelijk ontvangst maar zo snel mogelijk naar je tafel.

Een goed half uur gewacht op 2 kleine simpele pannenkoekjes, terwijl andere gasten binnen 10 minuutjes de mosselen op tafel hadden staan. 1 met zwarte appel en 1 met smakeloze peer uit blik. Toch maar opgegeten want we hadden inmiddels haast.

Aangekaart dat we totaal niet tevreden waren, maar volgens de mevrouw hadden we ze maar niet op moeten eten (en weer een half uur wachten?). Het beste wat ze kon doen was 2 ijsthee van de rekening halen.

12. Wij hebben een ontzettend gezellige avond gehad bij de Kloostertaveerne. De bediening is er vriendelijk en goed lachs. Wij hebben in een ontspannen sfeer heerlijk gegeten.
    Voor herhaling vatbaar!

13. Wij hebben buiten op het terras genoten van een mooie zomeravond met overheerlijke mosselen en lekkere drankjes welke geserveerd werden door 2 vriendelijke jonge dames.

14. G. van der Togt

Wij waren met z'n zessen even uit in Breda. We wilden weer eens ouderwets pannenkoeken eten. Een zaakje dus daar maar heen. Wij hadden er geen spijt van. Heerlijke pannenkoeken en een verrukkelijk ijsje na. Gezellig een prima bediening. Wij hebben niets gemerkt van arrogant personeel. Het personeel was aardig en behulpzaam.

15. marja en mariella

Bediening was erg onvriendelijk.

Snitzel was aangebrand en de bloemkool kwam zo uit het water op het bord.

Weinig smaak aan het geheel.

We moesten ook erg lang wachten en mensen die 20 min na ons binnenkwamen hadden het eerder dan ons.

Zeker geen aanrader.

16. Mosselen waren heel lekker.

De pannenkoeken waren slecht. Ik had een vispannenkoek waarop mosselen zaten die knarsten tussen de tanden van het zand.

17. Het eten en drinken was perfect, echter het personeel was enorm arrogant en een beetje afwezig.

We hadden ontzettend zin in een lekkere pannekoek en dat hebben we ook gekregen, al neem ik hem de volgende keer liever in een stukje folie mee...

18. linda en peter

Een heel gezellig restaurant! We zijn er nu een paar keer wezen eten en niet alleen de pannekoeken zijn heerlijk, probeer de mosselen eens die zijn echt een genot voor je smaakpapillen! Ook is er altijd een hele goede bediening, alle dames die ons tot nu toe geholpen hebben zijn allemaal heel erg aardig en helpen je goed.

19. MONS EN FIEKE

Gezellige ontspanne sfeer. Heel kindvriendelijk en alles is mogelijk. Prima en smaakvol bereid zowel pannekoeken als overige gerechten.Voor elk wat wils. De garnalencocktail is geen voorafje meer!