Lunch Diner

1477201234 76
1552085723 74
1602008716 64
1651931709 72

1. Personeel zeer vriendelijk. Tussen het voor en het hoofdgerecht zat 45 minuten. Zijn voor ons 20 jarig huwelijks jubileum daar gaan eten. Was direct de laatste keer.
    Steak met pepersaus. Salade erbij was niet aangemaakt. Saus was flauw en smakeloos. Zelf had ik sardines met een handje ruccola erbij en 3 stukken droge toast, 3 kerstomaatjes uit de oven en een gehalveerde citroen uit de oven.
    We kwamen met trek van tafel ondanks rekening van €92 voor 2 frisdrank, 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten, 1 grote fles spa rood 0,75 ml en 1 lauwe limoncello.

2. Ella Straub

Gisteren daar ook gegeten en gedronken! Heerlijke Sangria! Toen was de bediening geweldig! Vandaag weer met de familie hier gegeten en gedronken,! De bediening vandaag was echt chagrijnig! Wilden nog een kan Sangria bestellen naar ze deed net of ze ons niet zag. Mijn man is toen binnen gaan afrekenen,! Jammer. Deze dame moet hier wel op aangesproken worden!

3. Lia Van Pruijssen

Voor de verjaardag van onze vriendin hadden wij gisteren middag een high tea voor 3 personen gereserveerd bij de Colonie in Breda
    Helaas is dit, doordat dit erg onduidelijk op de website wordt aangegeven, niet goed doorgekomen.
    Erg jammer…vooral omdat wij uiterst onvriendelijk werden aangesproken door de medewerkster.
    Totaal geen begrip en geen oplossing voor de situatie, zeker niet klantvriendelijk of gastvrij!!

Toch wil ik deze medewerkster bedanken voor het feit dat we, vanwege het onvriendelijke gedrag, ergens anders in Breda zijn gegaan en daar een heerlijk high cocktail hebben genoten en een hele leuke verjaardagsmiddag hebben gehad!

Als advies wil ik mee geven aan de Colonie; pas het reserveren voor high tea/ brunch aan op de website zodat dit duidelijk is voor jullie gasten en deze situatie voorkomen wordt.
    En een stukje begrip, communicatie en vriendelijkheid van medewerkster naar jullie gasten en zou ervoor zorgen dat deze slechte recensie niet nodig zou zijn…

4. Andre Kooijman

Klasse! Opnieuw super lekker gegeten. Persoonlijke bediening en prima sfeer. Wij komen zeker weer terug.

5. Het eten was verschrikkelijk. Satéschotel gekozen, maar het was niet te eten. Satésaus komt uit een pot, friet was slap en smakeloos, satéstokjes zijn kant en klaar afkomstig uit de diepvries en zelfs het eitje was niet vers gekookt, maar afkomstig uit een pot gepelde eieren. Absoluut mijn 45 euro niet waard. Nog nooit zo slecht gegeten.

2,1
  6. T. Wijker

Beste tent in Breda!
    Superfijne snelle bediening, enorm schoon en het vriendelijkste personeel. Er word super goed rekening gehouden met allergieën en dieet wensen! De kookkunsten van de chef zijn geweldig.

Ik kom zeker terug!

7. Nicky Vermeulen

Al meerdere malen iets gegeten en gedronken hier, de beste prijs kwaliteit verhouding van Breda. Gewoon lekker eten voor een eerlijke prijs. Bediening altijd vriendelijk en correct. Zou bij een bezoekje aan Breda deze plek zeker aanraden, voor lunch en/of diner. Grt KnaartV

8. De slechtst bestede 40 euro van mijn leven. Als je het lef hebt om 17,50 te vragen voor een hoofdgerecht, dan moet dat hoofdgerecht wel uitstekend voorbereid en opgediend zijn. Spoiler alert, dat was het niet. De saté-schotel lag erg slordig en onsmakelijk op het bord. Voor maar een paar stukjes kip werd het gehele arsenaal aan saté-saus gebruikt. De proporties mochten echt beter en dat geldt tevens voor de presentatie op het bord. De smaak was daarnaast ook ver onder de maat. Het kan toch niet zijn dat je voor die prijs eten krijgt voorgeschoteld dat smaakt naar een kant-en-klaarmaaltijd? Naast het eten waren de sfeer en de bediening ook teleurstellend. Voor geen goud ga ik meer naar dit restaurant. De ervaring heeft me bijgebracht echt kritisch te kijken naar de prijzen op de kaart en ver weg te blijven van dit soort ‘volkse’ eettentjes.
    Nog wel een positief punt; het aperitiefhapje dat werd aangeboden voor het gerecht was niet alleen een leuke verrassing, maar het was het enige dat echt goed heeft gesmaakt. De tapenade en de boter samen met de kleine bolletjes waren heerlijk!

2,3
  9. Droog brood droge kipfilet en geen verse chips. Ook geen saus erbij. Lekkerste club sandwich van Breda zeggen ze dan… no way. Zonde van mijn geld geweest!

3,4
  10. Gisteren met de social deal actie een heerlijk menu op. We komen zeker nog eens terug.

11. RB 332 punten

‪7up bestellen en fanta brengen, broodje pulled pork bestellen en een broodje roasted pork brengen. Niet echt heel erg oplettend van het personeel. Thee erna was van de zaak, dat was dan wel weer netjes.

5,9
  12. ineke en partner

Gezellig restaurant met fijn personeel.
    Niets was hen teveel!
    Heerlijk gegeten en het eten werd leuk opgediend.
    Wij komen zeker nog 'n keer terug!

13. Met 4 pers geluncht. Voor ons horecamensen een vreselijke ervaring.

Lege 100% rundvleeskroketten en de buitenkant zo hard als een steen (15 min frituur?). Saté met brood waarvan de kip (50gram 9 euro) zo droog was dat het niet te eten was. Ook de kroepoek was niet aanwezig. De carpaccio was doordrenkt met balsamicostroop(!) en ook zonder pijnboompitten wat wel op de kaart stond.

Hier allemaal wat van gezegd, maar alleen de reactie: "dat gebeurd anders nooit. Alle eten is hier goed !!!) Normaal plaatsen wij niet een slechte recencie, maar dit ging echt te ver.

Ons zie je wel in Breda terug, maar niet weer in deze tent. De clubsandwich was redelijk. O ja en bakjes boter hierbij doen die al waren gebruikt???

2,1
  14. Verschragen

We werden geplaatst aan tafel dichst bij toiletten, dat hebben we geroken en gehoord. Elke 30 seconde klapperde de deur van toilet en keuken. Eten smaakte naar de geur van toiletblokken. Gevraagd on andere tafel, ondanks dat deze aanwezig waren, was ruilen niet mogelijk! Kwaliteit eten vergelijkbaar met cafetaria, dat geldt niet voor de prijs. Geen aanrader. Ben er nog chagrijnig van, met name de prijs. Voor dezelfde prijs had ik heerlijk Italiaans kunnen eten. Maak niet dezelfde fout als ik.

3,1
  15. Hier samen met mijn man op 27-12 gegeten, iets wat dit keer een beetje tegenviel.
    Ik had zalmforel, maar die vond ik niet zo lekker en erg flauw van smaak, ook alle gerechtjes die erbij lagen (het werd wel mooi opgediend) vond ik niet passen bij de zalm en waren koude gerechten (behalve de zoete aardappel frietjes). Zelf heb ik er graag iets warms bij.
    Heel erg jammer, want ik had me er echt meer van voor gesteld.

16. HFF Verheyen

ik heb op 29-09-2016 om 14.17 een e-mail gestuurd om plaats te bespreken om 17.00 bij De Colonie voor 2 pers. .daar om 17.00 aangekomen (bij De Colonie op de grote markt ) was er van onze afspraak en onze gegevens NIKS bekend, gelukkig nog plaats voor 2 pers.

hierbij bedankt voor jullie inzet die nergens op slaat en wij daar voor joker stonden, ontzettend vervelend?

gr Harry en Detty. 0683561032 H Verheyen

17. Ron van Haarlem

18. Heel goede kwaliteit van het eten. Beetje ouderwets restaurant maar het eten maakt echt alles goed. Ook de bediening is goed. Entrecote en tournedos erg smakelijk, ook de opmaak van het bord was zeker restaurantwaardig.

19. We hadden gekozen voor de colonie omdat we zin hadden in mosselen. Op de website stonden namelijk mosselen op het maand menu. Echter bleek dit het maand menu van augustus te zijn. Geen grote ramp, maar zou netter zijn om op 13-09 het online maand menu al aangepast te hebben.

Voorgerechten:
    Tomatensoep, kom er mee door. Niet slecht voor bedrijfskantine voor restaurant te min. Geiitenkaastruffels, heerlijk en leuk opgediend! Chapeau.

Hoofdgerecht:
    Kipsate met nasi, prima saté de prijs/kwaliteit in orde. Overigens online en in de zaak zelf op de muur word de sateschotel een euro voordeliger aangeprezen. Wederom geen ramp, maar wel slordig. Ricotta Beignets, gemiste kans... een bord met wat muffe "meelballen" waar de Ricotta smaak ver te zoeken is. Als hoofdgerecht is het bord ook niet heel intressant, naast de balletjes wat tomatensaus met wat komkommersalade. Die komkommersalade had overigens volgens de kaart courgette salade moeten zijn. Kortom geen aanrader, prijs kwaliteit verhouding scheef.

Bediening:
    Vriendelijk maar mag wel wat sneller, moesten langer dan gebruikelijk wachten op menu kaart en de gerechten zelf.
    We hadden een vraag over de zogenaamde ricotta beignets, dit zou de dame eve navragen. Maar ging eerst bij andere rafel nog drank ronde opnemen en vergat zo onze vraag. Na minuut of 5 schrok ze zichtbaar dat ze het vergeten was, toen we uiteindelijk antwoord hadden waren de al niet zo hele warme beignets koud geworden. Maar direct de rekening gevraagd. Jammerlijke ervaring, wij slaan deze voortaan over op de markt.

20. Familie van der Steen

Het was zaterdag 8 augustus onze 18 jarige trouwdag en we wilden dit vieren door een heerlijk etentje bij de Colonie met de voucher van de AH actie. Er was een 3 gangen menu vastgesteld waar uit gekozen kon worden.

Het voorgerecht was de keus tussen Italiaanse tomatensoep (echt heel gewoontjes) of chorizo kroketjes. Omdat we beide wilde proeven, nam mijn man de tomatensoep en ik de kroketjes. Soep was gewoon, niet spectaculair maar voor de chorizo kroketjes geldt hetzelfde. Klonk fantastisch, maar smaakte ook gewoon!

Als hoofdgerecht was de keus tussen vlees, vis of vegetarisch. Mijn man nam de Polakfilet en ik had de biefstukpuntjes met stroganoffsaus. De vis van mijn man was goed, maar helaas voor mij waren er een paar biefstukpuntjes nog rauw (dus niet medium maar echt rauw) en andere hadden echt een heel harde pees, waardoor je een ½ uur zit te kauwen en je je vlees nog niet weg hebt. Ik had deze stukjes biefstuk ook op mijn bord gelegd en met het ophalen doorgegeven dat deze echt slecht waren en dat de biefstukpuntjes een teleurstelling waren, maar kreeg als reactie van de ober alleen maar dat hij het door zou geven aan de kok wat ook heel teleurstellend was. Niet eens een excuus!

Voor het nagerecht hadden we niet echt trek meer, dus vroegen of het mogelijk was in plaats van een nagerecht een French en een Spanish koffie te kunnen krijgen. Dat zou geen probleem zijn, maar was het uiteindelijk toch denk ik, want we kregen de koffie maar er was geen enkele smaak te bekennen van de Grand Marnier of de Liquor 43. Ik wilde bij mijn man proeven of ik de zijne had of hij de mijne, maar beide koffie's smaakten naar koffie en aangezien er echt een giga smaakverschil zit tussen Grand Marnier of Liquor 43, zouden beide koffie's een hele andere smaak moeten hebben dan die wij hebben geproefd! Dit ook nog doorgegeven aan dezelfde ober waarbij ik ook had aangegeven dat de biefstukpuntjes een teleurstelling waren, maar helaas voor ons geen enkele reactie!

Hebben afgerekend, maar moet zeggen dat de prijs door de actie van de AH betaalbaar is maar op deze manier is alles wat je moet betalen nog teveel! Ik dacht dat de actie van de AH bedoeld was om mensen kennis te laten maken met het restaurant en in deze crisis tijd is het voor iedereen aantrekkelijk om hier gebruik van te maken, maar dan moet je het als restaurant volgens mij toch anders doen dan wat wij bij De Colonie hebben gehad, want dat was zelfs met de AH actie absoluut niet meer voor herhaling vatbaar! Hebben uiteindelijk nog een ijsje gehaald bij een ijssalon en dat was het lekkerste wat ik de hele avond heb gegeten!

4,7
  21. Leon van den Berg

Zondag 2-8 met negen man hier wezen eten. De complexiteit van vier kaarten met diverse menu's was redelijk verwarrend. Maar voor de rest heel erg tevreden.

Personeel was erg vriendelijk te noemen en ondanks ons geschuif van buiten naar binnen naar buiten bleven ze erg vriendelijk en correct.

Eten was erg goed te noemen. Lekker en op een originele manier geserveerd.

Kortom, wij waren erg tevreden.

23. marco en yvonne

Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer.

24. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, vooral de proeverijen waren een succes!

25. jack/diana

Aangenaam verblijf in bovengelegen hotel en heerlijk gegeten in de colonie. Vriendelijk personeel. Voelden ons echt gast.

26. Gezellige uitstraling, wel erg prijzig en eten wat simpel.

5,5
  27. M032

28. Ellen Hoffmans

29. Wokki wokki gerecht was zeer slecht, biefstuk was niet te snijden! Varkenshaas gerecht was redelijk. Jammer dat we na een klacht over de biefstuk terug te horen kregen vanuit de keuken dat met hun mes de biefstuk wel te snijden was!

30. Lunch gehad in dit restaurant. De gerechten waren smakelijk bereid. Mijn tafelgenoot had een sandwich met zalm en diverse toegevoegde ingrediënten. Zelf had ik een heerlijke tosti met geitenkaas. Het zag er binnen gezellig uit en de kaart was prima, voldoende keus. De bediening was ook keurig, wij vroegen of we het drinken bij het brood kregen en dat was geen probleem. De prijs was redelijk.

31. Leuke gezellig zaak, vriendelijk en attent personeel.
    Druk in het weekend maar dat deed niks af aan de service.
    Heb de eerder beoordeelde sate op, tafelgenote de gamba's. Konden hier werkelijk waar niet verkeerds aan ontdekken.

32. belvedere

Belachelijk hoge prijzen voor een eetcafe. Dat geldt voor kwaliteit en volume.
    De kwaliteit van de sate was onder de maat. Harde stukken in de varkenshaas; te veel doorgebakken

3,7
  33. Vergeleken met de Colonie in Houten was dit nogal teleurstellend. Een aantal gerechten waren ver onder de maat. Biefstuk taai en gamba's bedroevend, zeker ten opzichte van de prijs. Jammer!