Op dit adres zit nu: El Puerto

1602008448 82
1619169602 82
1653491909 82
1662072486 82

1. Heerlijk gegeten, smaakvol, fijne persoonlijke bediening.

2. Joyce en Ivo

Heerlijk gegeten en heel vriendelijk personeel! Een echte aanrader! Komen zeker terug

3. Genoten van een heerlijke romantische valentijnsavond. We zijn wederom verwend door de chef en zijn vrouw. Werkelijk de beste Italiaan in de omgeving.

4. Jan-Willem

Heerlijk gegeten bij erg vriendelijke mensen die samen dit restaurant runnen.

5. Heerlijk eten, aparte kaart, goede sfeer. Top!

6. Was bij een vriendin op visite en besloten hier wat te gaan eten samen. Ik moet zeggen, dat het mij erg bevallen is. Lekker even erop uit en einde van de dag even heerlijk nagepraat onder genot van wat ik nu kan zeggen: "heerlijke bek" en lekker wat te drinken.
    Wat me vaak op viel in vele restaurants is "het zure personeel" daar is hier niets van te vinden. Ik zou zeggen ga zo door, en wilde dit even kwijt, omdat je ook wel eens wat mag melden als het Positief is, en niet alleen als je een Negatieve ervaring hebt gehad. Bij deze.. We komen vast en zeker nog keer terug als we daar zijn! Thanks.

7. Fam Wezel

Top Italiaans Restaurant, al vaak heerlijk gegeten, alles lekker vers en de eigenaren zijn super lieve mensen. Uw wens is hun bevel om het zo maar even te noemen, iedere maaltijd maakt Umberto er een Groot feest van. Dus ik vind dit Italiaans zeer een aanrader en we zullen er nog vaak terug komen. Toppie mensen.

8. Super zijn wij ontvangen. Keuzes genoeg om te eten. Wij zullen er zeker terug komen! Erg gastvriendelijk, zoals het hoort! Ga zo door!

9. Afgelopen week een paar dagen naar Breda geweest en via de goede recensies bij restaurant Creativo terecht gekomen. Het heeft onze verwachtingen overtroffen, wat een heerlijke gerechten, wat een enthousiaste eigenaren en zowel op het terras als binnen is het goed toeven.
    Als je "Italiaans" eten verwacht als Pizza of de gangbare pasta's dan ben je hier aan het verkeerde adres. Nee, dit is op en top verrassend Italiaans met een gouden randje tegen een betaalbare prijs.

10. Samen met mijn vriendin een weekend breda bezocht. Via deze site dit restaurant bezocht. Wij zijn niet teleurgesteld. Er is goed voor ons gezorgd. De kok heeft heerlijk voor ons gekookt. We hebben beide de pasta passione genomen en deze was verrassend lekker. Tiramisu na was huisgemaakt en dat proef je. Als wij weer naar breda komen zullen we zeker terugkomen.

11. F.Wognum

Ik heb mij laten leiden door de zeer goede recencies op diverse sites. Nu vraag ik mij af of ik zo kritisch ben of anderen zo loyaal. Ik heb op 2de Pinksterdag besproken om 19:30 uur. Terwijl wij binnenkwamen was er nog een stel die niet hadden gereserveerd, maar werden geweigerd omdat het volgeboekt zou zijn. Later bleek dat er nog meer mensen met hetzelfde argument werden geweigerd, maar het restaurant was bijna leeg.
    Het werd snel duidelijk dat men eigenlijk snel naar huis wilde en er werd al opgeruimd. Ik heb aangegeven dat het niet netjes is om de mensen te weigeren met een smoes, zeg gewoon dat de keuken al (bijna) dicht is, maar niet dat het vol is, dat zegt iets over de mentaliteit. Het eten was zeer matig en overduidelijk niet met liefde bereid, dit kan ook niet wanneer je vroeg naar huis wilt. Voorgerecht was prosciutto met peer en honing, de peer was overrijp en meelderig, jammer. Hoofdgerecht was gamba's, maar ook die waren niet lekker en niet vers.
    Voor ons geldt dat dit de eerste en laatste keer was. Jammer dat er ook niets met onze opmerkingen is gedaan, ja steek je hoofd maar in het zand, morgen komen er weer andere mensen. Heb ik geen geluk gehad of laat iedereen zich alles maar welgevallen, that's the question.

4,7
  12. Fam. Smeets

Wederom gegeten bij ristorante creativo aan de haven te Breda.

Wat een fantastische keuken is dit zeg! Zo hoort het te zijn!

Super gastvrije en lieve eigenaren die Zelf koken, serveren....

Top!

13. Wij komen hier regelmatig en Umberto slaagt er steeds in ons weer te verrassen met zijn bijzondere gerechten. We laten hem zijn gang gaan en dan komen er de meest geweldige creaties op je bord. Een lekker Italiaans wijntje erbij maakt het diner compleet. Aanrader is: laat je verrassen!

14. Ik ben zelf halfitaliaanse en erg kieskeurig maar deze kok heeft mijn verwachting zeker overtroffen. Samen met mijn man echt even in italie geweest. Herkenbare smaken in een nieuw jasje. Kan niet wachten om hier terug te gaan en weer wat anders te proberen. Grazie mile!

15. Als je van een Italiaanse "uitdaging" houdt ben je hier aan het juiste adres. Je vindt er namelijk niet de standaard Italiaanse gerechten zoals we ze in veel Nederlandse restaurants kennen, zoals spaghetti bolognese of pizza's. De chefkok uit Napels bereidt de bijzondere gerechten geinspireerd uit zijn geboorteland.

Ons is dat heel goed bevallen! Eigenlijk was elke gang weer lekkerder dan de voorgaande (we hebben 3 gangen gedaan, want we blijven hollanders).

We konden nu nog niet buiten zitten, maar we gaan zeker terug in het zomerseizoen om lekker aan het terras aan het water te zitten. Want buiten het goede eten is het ook een voortreffelijke locatie. Om nog niet te spreken over de goede zorgen en service. Daarom geven wij voor alles een 10 !

16. Beautiful restaurant, excellent service and perfect cooking. The presentation of the dishes is excellent, I strongly recommend it.

17. Super, super, super slecht! Ons gezelschap bestond uit 4 volwassenen en 2 kinderen.

3 personen bestelden als voorgerecht de zalm carpaccio. De menukaart beloofde heel wat, maar uiteindelijk bleek het te bestaan uit 'oud' brood waar toast van was gemaakt, met daarop een soort van huzarensalade met waterige (uit de vriezer) Noorse garnalen en daarop een dikke (carpaccio hoort toch dun te zijn) plak gerookte zalm. Erg eenvoudig maar goed, we bleven positief, want tenslotte kon het zijn dat we misschien het verkeerde hadden gekozen.

Dus op naar het hoofdgerecht, als voorbeeld nemen we de pangasius filet. Deze was smaakloos met daarop dezelfde waterige Noorse garnalen. Bij alle gerechten lag op het bord een hoopje pasta, vlindertjes en spaghetti door elkaar heen, alles super plakkerig.

Ikzelf had de gamba's deze waren zacht, bijna snotterig, echt smerig. De menukaart geeft je het vermoeden dat je echte delicatessen krijgt voorgeschoteld, maar het is echt allemaal kant-en-klaar en vriezer spul!

Toen de rekening, deze was maar liefst €200!! Dit was het echt niet waard! Gewoon oplichterij! Ik schrijf nooit recensies, maar omdat wij met zo'n letterlijke vieze nasmaak weggingen, wil ik mensen waarschuwen voor deze 'nep' Italiaan!

Ik hoop dat de eigenaren deze kritische recensies lezen en hier iets mee doen, misschien een echte Italiaanse kok aannemen?

1,8
  18. Ik kom regelmatig in breda maar dit restaurant heb ik afgelopen weekend pas voor het eerst bezocht na aanraden van een collega.In een woord "geweldig"! Fantastische gerechten, snelle service, heerlijke huiswijn en een compliment voor de tiramisu. Volgende keer neem ik mijn vriendin mee met haar Italiaanse man.

19. van bommel

Ik ga niet graag naar restaurants vanwege mijn glutenallergie. Meestal loopt dit uit tot een teleurstelling. Maar deze keer ben ik blij verrast. Samen met de vrouw in de bediening (eigenaresse?) het menu doorgelopen en uitleg gekregen waar nodig. Een heerlijk voorgerecht, smaakvolle pasta en zelfs een nagerecht gegeten.
    Hier kreeg ik niet het gevoel een lastige klant te zijn maar werd vriendelijk geholpen. Voor mij een aanrader.

20. Helaas een niet al te beste ervaring. We lieten ons verassen door een pasta van de chef. Dat bleek toen de borden op tafel kwamen, simpelweg...... bami. Inderdaad bami bij de Italiaan had ik niet verwacht. Het was weliswaar spaghetti maar daarbij had ik het idee dat er gewoon een zakje bamimix en varkensvlees doorheen is gedaan, exact hetzelfde wat je thuis ook proeft wanneer je bami maakt.

Dit is geen visitekaartje voor een Italiaans restaurant. Bij de vraag of alles naar wens was heb ik dit uitgelegd, maar verder begrip leek er ook niet in te zitten. Deze vraag werd ook niet herhaald na het opeten van het nagerecht.

Ook de constante geluiden van een magnetron baarde me zorgen.

Ik vind het ontzettend jammer want ik had meer van dit restaurant verwacht gezien alle reacties.

21. Josseline Beckers

Zoek je de échte Italiaanse kwaliteit, kies Creativo. Hét originele, oorspronkelijke Italiaanse restaurant in Breda. Gezellige sfeer, service en natuurlijk het eten!

22. We zijn er 2 keer geweest. We zijn zeer tevreden, heerlijk eten, leuke bediening en een gezellige relaxte sfeer. Tot gauw bambino.

23. Dit restaurant is zeker een aanrader. Het restaurant is gelegen aan de haven,
    's zomers kun je heerlijk genieten op het terras van het restaurant. 's Winters is het heerlijk vertoeven binnen bij de "open haard". Een keuze van de menukaart blijft moeilijk, want alle gerechten zijn zeker de moeite waard. Umberto kan prima koken, hij legt je volledig in de watten met zijn maaltijden. Wij zijn nu een paar keer gaan eten bij dit restaurant, en genieten elke keer weer van de gezellige ambiance en de heerlijke maaltijden. Wel moet je rekening houden dat dit restaurant geen pizza op de menukaart heeft staan. Maar daarvoor in de plaats kun je volledig genieten van een heerlijk authentieke italiaanse maaltijd.

24. Na vele goede recensies toch maar eens gaan kijken en proeven. Inderdaad nog nooit zo lekkere pasta gegeten. Heerlijk, heel speciaal. Leuk restaurant, zeker aan te bevelen.

25. Bij Creativo is het goed vertoeven! De kok is waarlijk creatief. Ik hou van culinaire verassingen en van de smaken van de goede Italiaanse keuken. Deze worden hier beide waargemaakt. Heerlijk en een aanrader voor wie kan genieten.

26. Heel erg lekker gegeten, mooie presentatie van gerechten en heerlijke smaak, nu 2 keer gegeten bij Creativo en 2 keer goed bevallen. Vooral de pasta was erg goed, maar ook de voorgerechten met een zelfgemaakte balsamico stroop en nagerechten waren goed, en deden de naam Creativo eer aan. De vriendelijke ontvangst, service en sfeervolle omgeving droegen ook bij aan een plezierige en smaakvolle ervaring bij Ristorante Creativo.

27. Dankzij het advies van een vriend van ons zijn mijn man en ik hier gaan eten. Zelf niet zo bekend in Breda. Bij binnenkomst van het restaurant werden we erg vriendelijk ontvangen. Er hing binnen een gezellige en knusse sfeer. Het eten was erg lekker en alles vers klaargemaakt. We hebben 3 uur gezellig zitten dineren en het was een top avond! Zeker een aanrader.

28. Meerdere keren hier geweest, en nog nooit spijt van gehad. Zodra je binnen komt een vriendelijk en warm ontvangst, je wordt de hele avond goed verwend. De kaart is moeilijk om 2 redenen. Ten eerste er staat veel te veel lekkers op, het tweede is dat het lettertype ivm sfeer verlichting niet altijd optimaal is (maar de rest van de avond is zo wel gezelliger). Aanraders: Pasta Elegantie en Maiale alla Parmigiana.
    Tip: Ze zitten ook op facebook, soms zetten ze er foto's op met de laatste Creativo aanwinst... Nadeel; het heeft ons wel een keer doen besluiten om gelijk langs te gaan (geen menu kaart nodig gehad alleen de foto's van facebook).

29. suzannevanpinxteren

Bediening was super, zeer persoonlijke en vriendelijke benadering door gastvrouw en kok! Eten was zoals een italiaan hoort te zijn, geen bekende pasta's maar een kaart vol onbekende creatieve echt italiaanse gerechten. Prachtige opmaak op het bord ook, dus leuk met ieder gezelschap.

30. Super gastvrij. De kok heeft visie en last je voelen alsof je in Italie bent.

31. Genoten van een voortreffelijk 5-gangen kerstdiner. Goede porties, verfijnde smaken met bijpassende wijnen. De eerste kennismaking met dit restaurant is ons goed bevallen.

32. Paul Krenning

Wij bezochten dit restaurant op 28 december en waren de enige gasten. De voorgerechten waren acceptabel maar mijn hoofdgerecht (lasagna) was bedroevend slecht. De pasta en de bechamelsaus waren één doorgekookte en tamelijk smakeloze massa en niet meer van elkaar te onderscheiden. We zijn dit restaurant snel ontvlucht.
    De gerechten zijn overigens ook behoorlijk aan de prijs voor een restaurant dat ook verder niet veel bijzonders heeft te bieden.

2,5
  33. joyce en richard

Hartstikke lekker eten. Heb al tijden niet zo genoten en het was alsof ik in in Italië zat. De chefkok heeft ons zelf bedient met onze gangen en de gastvrouw heeft onze dranken gebracht. Geweldig restaurant, raadt het heel Nederland aan...

34. Guus uit Breda

We wonen al jaren in Breda, maar met zoveel horeca blijft er altijd wat te ontdekken! De eerste kennismaking met dit sfeervolle restaurant was puur uit nieuwsgierigheid, omdat de kleine entree zo leuk was opgemaakt. Eerlijk gezegd dat we alleen voor een afzakkertje kwamen. Ik dacht aan een espresso met grappa. Gastheer Umberto nam ondanks de redelijke bezetting toch alle tijd om mij met een kleine proeverij naar de meest passende grappa te loodsen... een geweldige ervaring! Alsnog een uitgebreide kaasplank en overheerlijke bruchetta erbij genomen. En limoncello na. Alles paste en de gastvrijheid was boven verwachting! Wij komen zeker terug.

35. Vol verwachtingen ( ik ben Italiaan en kook al 32 jaar) gingen ik en mijn vrouw gisteren naar deze restaurant. We hadden een diner bon van € 60,- gekregen en wilden een leuke avond van maken.
    Ontvangst was wel veelbelovend. Zeer vriendelijk kok/eigenaar met zijn partner heten ons welkom.
    Verder geen klant te bekennen (op 2 na) de hele avond!
    Nadat we buiten een aperitiefje hadden gedronken bestelden we onze voorgerechten. Voor mij een zalm voorgerecht en voor mijn vrouw een ham gerecht (geen Parma of San Daniele) met peertjes en honing.
    Dan als hoofdgerecht, lasagne bianche en gamba's in een cocos sausje. Ondanks mijn beginnende twijfels over de versheid van deze gerechten, smaakte alles best redelijk...
    Eigenaar is een vriendelijk man die van "creëren" houdt en niets van traditionele Italiaanse keuken wil weten.
    Hij verteld graag over zijn gerechten en zijn bevindingen en is prettig in de omgang...maar dat kwam misschien omdat er maar 2 klanten waren de hele avond ( wij waren de andere 2)
    Na de maaltijd vroegen wij een borrel, iets dat in Italië heel gebruikelijk is. Meestal kom de eigenaar aan tafel met een paar flessen limoncello of wat andere afzakkertje en die worden nooit berekend.
    Meneer de kok had geen limocello… maar wel een aantal zelfgemaakte drankjes die hij ons graag liet proeven samen met een verhaal hoe hij die drankjes gemaakt had etc. etc. Nog een paar ramazzotti aan de bar, wat gezellig kletsen met hun (we waren de enige klanten om 21.00 uur !!)) en dan… de grootste verrassing!! De rekening… € 135,- Pardon?? Jawel mijne heren… totaal 135 €!!
    Onze gerechten waren ongeveer 60€ maar dan… 28€ voor 5 wijntjes, 6€ voor een aperitiefje, 37,50€ voor 5 borreltjes + onze bon van 60€ ... alsjeblieft!
    Bij controle van de bon ontdekt dat er 7 wijntjes waren gerekend, terug gegaan en dat bedrag teruggekregen.
    Al met al met een nare nasmaak naar huis gereden. Conclusie; eigenaar doet z'n best maar kom nog veel te kort wat betreft moderne Italiaanse keuken. Mijn indruk is toch dat de prijs/kwaliteit niet geheel gebalanceerd is. Tonijn en zeevruchten uit blik, rucola te droog, peertjes uit een pot, al onze gerechte waren besprenkeld met balsamico...toeval ??
    Restaurant ziet er leuk uit, locatie is ook goed, gerechten worden poëtisch beschreven.. maar de uiteindelijk resultaat + rekening laten zeer de wensen over. Nooit meer!

4,9
  36. Hans 31 punten

Heel fijn en lekker gegeten vanavond. vriendelijke bediening, goed eten, originele kaart, geen spaghetti bolognese maar gewoon echt creatieve gerechten. Wij komen hier zeer zeker terug! Complimenten.

37. Geweldige avond gehad. We hadden een proeverij van diverse gerechten door de kok laten samenstellen. Werkelijk een smaaksensatie van de bovenste klasse. De kok en zijn vrouw zijn beiden nauw betrokken bij hun gasten en er is een gemoedelijke en ontspannen sfeer alsof je in het heerlijke warme Italië bent. Een aanrader voor wie zich op een culinair hoogstaande Italiaanse wijze wil laten verassen.

38. In het sfeervolle restaurant weer genoten van de heerlijke pasta creativo. Van de uitgebreide kaart ga ik steeds voor deze pasta, verrukkelijk. De gastvrouw is erg vriendelijk en de kok een echte italiaan die trots is op zijn keuken.

39. Pol 25 punten

De geforceerd sfeervol bedoelde menukaart wekte al enig argwaan en deze gevoelens werden even later bevestigd toen mijn disgenoot de tomatensoep bestelde. Helaas, van de vier soepen die een hele pagina met krulletters nodig hadden om zich te presenteren, bleek alleen de kaassoep verkrijgbaar. Merkwaardig, want het was nog vroeg in de avond. Liever wat minder ‘Creativo’ kalligrafie op de kaart en wat beter voorraadbeheer, zou je zeggen. Dan maar de bruscettes. Niet slecht, maar bij lange na niet de aangekondigde sensatie. Weinig bijzonder, noch uitgebalanceerd, een beetje saai zelfs. Hetzelfde gold voor het hoofdgerecht, de ‘met prijzen bekroonde’ pasta met saffraan, rozijnen en honing. Kwalitatief absoluut geen blijvende herinnering en ook qua hoeveelheid een erg karig bordje. De nagerechten, tiramisu en chocoladetaart, weliswaar beter geproportioneerd en in ieder geval niet te zoet, maar de gedachte blijft overheersen dat je dat allemaal echt toch wel eens veel beter hebt gehad bij een Italiaan. Geen brood erbij – wat misschien een detail is maar wel een onmiskenbaar minpunt – en in plaats van kraanwater een exclusief ogende fles Italiaans bronvocht van bijna vijf euro. De prijs van de huiswijn, die overigens best lekker was, was ook al niet gering: bijna vijfentwintig euro. Een wat tuttige ambiance, ook wel een kwestie van smaak natuurlijk, maar wat is er nou treuriger dan een haardvuurtje dat door een beamer op de muur wordt geprojecteerd? Wat is het toch met dit soort restaurants? Alles ademt een quasi chique atmosfeer die kwaliteit doet vermoeden, maar uiteindelijk teleurstellend weinig inhoud blijkt te hebben. We besloten elders koffie te drinken. Vriendelijk in de jas geholpen, maar gedesillusioneerd, nog hongerig en bijna honderd euro armer verlieten wij de zaak. Dat was het echt niet waard. Geen aanbeveling, integendeel.

3,6
  40. Nico van Schaik

We hebben een perfecte lunch gehad op vrijdag 22 februari. Dit was een echte Italiaanse lunch, zoals de mensen van Napels die op zondag gebruiken. Als eerste gerecht een selectie uit de antipasti, daarna een voortreffelijke pasta, als secondo prima gamba's op Sardijnse wijze en als dolce een selectie uit de dolce. De kok heeft een grote passie voor koken en dat merk je direct in de perfecte smaak. Ook de wijnen pasten uitstekend bij de gerechten. En de echtgenote van de kok is een prima gastvrouw. Dit is een aanrader om echt Italiaans te gaan eten!!

41. Peter-Paul

Gegeten op 23 november 2012. Het was in een woord geweldig!
    We werden op een uiterst vriendelijke manier ontvangen en konden direct aan tafel.
    De wijn "Pinino Brunello di Montalcino 2005" werd keurig gedecanteerd en was geweldig.
    Ook de smaak van het eten liet niets te wensen over. Vooraf zalmcarpaccio en als hoofdgerecht Lamskoteletten en Tournedos op een uiterst creative manier opgemaakt.
    Het nagerecht huisgemaakte Tiramisu.
    Als afsluiter kwam de Chefkok/eigenaar nog even een zelfgemaakte droplikeur aanbieden. In zijn beste nederlands heeft hij ons met passie over "zijn droom" dit restaurant verteld en dat de gerechten gebasseerd zijn op zijn thuisland/streek Napels.

Een geweldig restaurant met een echte Italiaanse sfeer. Een aanrader om gezellig en goed te dineren voor een juiste prijs.
    Het woord Creativo valt voor dit restaurant goed op zijn plaats.

42. Cynthia

43. Voor de eerste maal geweest en gestuurd door gezamenlijke klanten hebben we sinds lang inderdaad een creatieve italiaanse keuken ontdekt die door de zeer symphatieke Napolitaanse kok Umberto is samengesteld.Dit leuke koppel laat u zeker niet toe om drempelvrees te hebben.Een zeer smakelijke prosecco als aperitief is een aanrader om rustig van start te gaan in de menukaart.Absoluut een positieve shock kregen we omdat we eindelijk een niet commerciele fastfoodkaart kregen te zien maar een mooie samengestelde menukaart volgens de italiaanse menuopstelling! wauw...:) .Onze gekozen Fiano was een zeer mooie wijn en een aanrader is zeker als primi de spaghetti Eleganti...Top ! Er zijn weinige italiaanse restaurants die een kaasschotel kunnen aanbieden als dessert met mooie geselecteerde italiaanse kazen.Dit bewijst nog maar een dat zij met hart en ziel hun zaak runnen.Gelukkig geen bolognese of een domme lasagne,canneloni of pizza.Ik zou zeggen dat dit een restaurant is voor echte italofielen.Mensen die hier niet tevreden zijn horen absoluut niet in jullie cosy restaurantje thuis! Dit is duidelijk wel een echte italiaan.Succes gewenst in de toekomst en één tip....we liepen je tentje bijna voorbij omdat het totaal niet opviel dus daar zou je wat aan moeten doen. Groeten van Nathalie Westerlinck en Salvatore Masella ( Puglia )

44. Vandaag uitstekend gegeten bij Creativo te Breda. We waren met een groepje van 6 personen. We hebben de kaart ingezien, maar hebben besloten om de kok de vrije hand te geven. Hij kwam met hele leuke verrassingen en heeft de avond qua smaak en ambiance perfect verzorgd. Hebben geen spijt gehad om ons te laten verrassen. Zowel de kok als de bediening heeft erg z'n best gedaan! Een aanrader voor wie gaat voor kwaliteit, creativiteit en een leuke avond uit!

45. In een woord perfect! Het eten was heerlijk! De bediening was heel goed. Ze waren erg aardig en behulpzaam. Muziek en ambiance waren toppie. Je betaalt gewoonweg voor kwaliteit en dat was het zeker.

46. Eten was slecht......
    Voorgerecht; zalm garnalen en tonijn....zalm veel te koud,garnalen uit de vriezer en darmkanaal niet schoongemaakt,tonijn uit blik.
    Hoofdgerecht; pasta met truffelolie en champignons ( die waren ver te zoeken ) De zogenaamde kok kwam nog even wat verse truffel raspen , dit was echt geen truffel!!!!!!
    Nagerecht; tiramisu kwam zo van de makro . Je wordt echt genept, sterker nog ik vraag me af of de kok wel een Italiaan is. Dit was eens maar nooit meer, zonde van het geld.

1,9
  47. Petra & Edwin

Vrijdag 8 maart heerlijk gegeten. Gestart met de bruchetta. Prosciutto Creativo heerlijk en Spaghetti Eleganti was verfijnd. Daarna de Penne Creativo en Carre de Agnello verrassend. De panna cotta met witte choco apart en cake vinno rosso heerlijk.
    Al met al een heerlijke avond met een persoonlijke benadering van de kok. Een aanrader voor de lekkerbek. Naast Cucina Italiana weer een goed Italiaans restaurant in Breda. We komen zeker terug.

48. Tonnie en Mariet

Zaterdagavond uit eten geweest bij Creativo.
    We werden vriendelijk ontvangen, terwijl het hele restaurant vol zat heerste er toch 'n rustige en ontspannen sfeer.
    Het eten was bijzonder lekker en er was veel aandacht aan besteed.
    We zullen het zeker herhalen en kunnen iedereen die van Italiaans eten houdt Creativo aanbevelen.

49. Wij hebben op 14 januari bij creativo gegeten. De ober vertelde dat de kok traditioneel italiaans kookte. Als voorgerecht kregen we bruschetta gemaakt van geroosterd casinobrood, o.a. belegd met gerookte zalm, niet echt italiaans! Toen het hoofdgerecht, steenkoude biefstuk met pomedori tomaten uit blik,vergezeld met puree, waar onderop erwtjes en worteltjes waren verwerkt,nou ja!! Mijn vrouw had gambas die veel te lang gebakken waar en net smaakte naar inktvisringen. We hebben alles teruggestuurd. Op onze opmerkingen werd zeer verbaasd gereageerd, ze hadden in 20 jaar nog nooit klachten gehad? Toch apart, op zaterdagavond hoord een italiaans restaurant in het centrum van het gezellige breda vol te zitten nietwaar? Buiten ons was er nog een tafeltje bezet waar 2 mensen zaten te eten.
    Jeroen, tilburg

1,1
  50. Zaterdag 17 december hebben we met z'n tweeen bij Ristorante Creativo gegeten, wat we via deze website hadden gevonden. Het was nog vroeg (+/- zes uur), zodat we op een stel na de enige gasten waren. Maar we hadden veel te bespreken en dat kon daardoor prima.

De ontvangst was al meteen heel hartelijk. Eenmaal aan tafel zaten we zoveel te praten, dat de serveerster een keer of vier langs moest komen voordat we daadwerkelijk klaar waren om te bestellen, maar zij bleef even vriendelijk. We kozen uiteindelijk de Penne Creativo en de Spaghetti Eleganti. Het laatste gerecht is bedekt met een laagje kaviaar van de Mugine, wat de eigenaar van het restaurant persoonlijk kwam toevoegen. De spaghetti smaakte uit de kunst met de witte wijn die hij er speciaal bij had aangeraden. Ook de Penne Creativo was erg lekker.

Alles bij elkaar hadden we een perfecte avond, zie ook de beoordelingen!

51. Dit weekend voor het eerst bij Creativo gegeten.

Prettige sfeer die bij ons past. Romantisch, rustig en de tafels verzorgd gedekt.

Op aanraden van de gastheer hebben we een combinatie van vier voorgerechten genomen: De "Degustazione bruscette" Een fantastische combinatie van smaken. Met name de parmaham met stoofpeertjes en de zalm waren erg bijzonder en zijn ook als voorgerecht te bestellen.

Als hoofdgerecht hebben wij de spaghetti Eleganti en de Tournedos ai Pomodori Secchi besteld. De gastheer kwam persoonlijk aan de tafel de geperste kaviaar over de spaghetti raspen waarbij hij een uitgebreide uitleg over dit product gaf. Twee heerlijke hoofdgerechten. De tournedos bestond uit een groter en een kleiner stuk waarbij het kleine stuk iets te ver was doorgebakken. Gelukkig maakte het supermalse grotere stuk dit meer dan goed.

Als nagerecht beide de Tiramisu besteld. Dit was een behoorlijk groot stuk en met 7,50 iets aan de dure kant.

Alle borden mooi en met zorg opgemaakt. Gastheer/kok en gastvrouw kwamen regelmatig informeren of alles naar wens was en waren in voor een kort praatje/grapje.

Wij hebben zo'n 75 euro betaald, iets hoog, maar dit hadden wij er zeker voor over.

Wij gaan binnenkort zeker nog eens bij Creativo eten!

52. Wat hebben we zondag genoten van het heerlijke eten!

Het was heel sfeervol, geweldig goede gastheer en gastvrouw,

In een woord TOP! Komen zeker terug. Zelden zo lekker gegeten! Een aanrader!

53. Erg teleurstellend. Het taalgebruik op de kaart belooft heel wat, maar de spagetti alio-olio-peperoncini bevat witte wijn en dat is veel te zuur. De tomaten in de Caprese waren waterig Hollands en het varkensvlees te rood. Penne Creativo was lekker maar jammer dat de parmezaanse kaas en kruiden uit een potje kwamen. Voor dit geld verwacht ik meer en kan je heel lekker vers koken. Voor meer dan €60 voor 2 personen met 3 drankjes is dit veel te duur.

2,6
  54. Katja 104 punten

Altijd op zoek naar echt goed Italiaans eten en de eerste ervaring was veelbelovend. Hadden eigenlijk te weinig honger maar de volgende keer gaan we voor een menu. De drie verschillende pasta's waren alle drie heerlijk en er staan volgens mij echte Italianen in de keuken. Smaakt naar meer!

55. Heb al in menig italiaans restaurant gegeten maar qua sfeer en kwaliteit is dit zeker 1 van de betere..en ja kwaliteit betaal je nu eenmaal altijd een beetje meer voor...

We hebben hier met vieren gegeten en is gewoon niks op aan te merken.

Prima tentje!

56. Heerlijk gegeten bij deze enthousiaste mensen. De kok/gastheer is een Italiaan met passie voor zijn vak en restaurant. Voor ons was het mogelijk om wat anders te vragen dan op de kaart stond. De kok paste het graag voor ons aan. De prijs is wellicht wat duurder dan andere restaurants maar voor echt lekker Italiaans eten vind ik het niet te duur. De kaart biedt voor ieder wat wils en ik hoop dat deze mensen het gaan redden tussen alle menu-voor-een-prijs-restaurants die Breda rijk is.

57. es 15 punten

Gisteren bij Creativo gegeten. We waren met zijn 8-en en degene die het etentje organiseerde had van te voren moeten aangeven welke 3 gerechten de groep uit moest gaan kiezen. Het voorgerecht kon helemaal niet uit gekozen worden. Het nagerecht kon wel van de kaart gekozen worden.

Het voorgerecht was heerlijk! Het hoofdgerecht iet wat een teleurstelling en veeeeeel te weinig. Het nagerecht was weer erg lekker. De sfeer is leuk, de bediening aardig maar vergeetachtig. De rekening bedroeg ong. 455,-euro voor 8 personen. En dat was voor wat we gekregen hebben veel te veel. Al met al zou ik niet meer terug gaan en het restaurant niet willen aanraden.

5,1
  58. Wij waren voor de eerste keer hier en is reuze meegevallen. Eerst hebben we buiten op het terras wat gedronken want we waren ruim op tijd, daarna besloten om te blijven zitten voor het eten, lekker gezellig. Het eten was zeer lekker en we hebben er van genoten. Komen in de toekomst misschien wel terug, als we nog eens naar Breda komen.

59. Simone 15 punten

In een woord : Teleurstelling! De kaart schept hoge verwachtingen, de mooiste Italiaanse producten en bereidingswijzen worden beloofd en de smaakcombinaties lijken geweldig. De realiteit is helaas minder fraai : doperwten en boontjes uit pot/blik, slappe rucola, tonijn uit blik en totaal geen Italiaanse verfijning! Bij navraag antwoordde de gastvrouw : "Ja, daar is de prijs ook naar!" Wij hebben 65 euro afgerekend voor 2 x voorgerecht (alles uit blik of pakje) en 2x hoofdgerecht (Pasta) en ieder een drankje genuttigd...Voor dat bedrag verwacht je een goede maaltijd maar word je helaas teleurgesteld bij dit restaurant wat toch zeer veel potentie uitstraalt.....Eens en nooit meer!

2,2
  60. Tijdje geleden, maar nog goed te herinneren. Heerlijk, ronduit! 2 passionele mensen met een smaakpalet van hier tot ginder. Ik had een pasta van penne met saffraan saus en ik kon er niet over uit hoe goed dit was. Een verrassing en daar ga je toch voor. Kortom ik raad iedereen dit restaurant aan. Klein en gezellig, maar bomvol met smaken.

61. Ik heb reeds diverse keren bij Creativo gegeten. Zowel ikzelf als vrienden en zakenrelaties zijn tot op heden zeer te spreken over de kwaliteit van het eten. Wil je je zakenpartners eens verrassen dan is Creativo een echte aanrader!

62. In de maand februari 2011 2 x in dit restaurant gegeten en j.l. vrijdag 4 maart opnieuw. Steeds iets anders genomen van de kaart en iedere keer was het in een woord heerlijk.

Als je de volgende ochtend wakker wordt proef je de kruiden nog in je mond en dat is geen straf. De gastheer/kok en de gastvrouw zijn erg attent en gastvrij. Ook de sfeer in en aankleding van het restaurant zijn prima. Als je naar binnen kijkt lijkt het een smalle zaak, maar halverwege het pand wordt het veel breder. Het is een aanwinst voor Breda.

63. Hele leuke sfeer, we werden verrast door de eigenaren. Attent en prima ontvangst met een aperitief.

Verder is de keuken erg goed. Siciliaans.

Aanrader.

64. We vonden de sfeer érg leuk. Het eten was prima, maar het is de sfeer waardoor we gelijk de eerste avond besloten om vaker terug te gaan. Hele leuke gastheer en gastvrouw. Dit restaurant is echt een aanrader.

65. Wij zijn heel erg gecharmeerd van dit heerlijke Italiaanse restaurant. We waren er voor een romantisch etentje en dat was het! Het belangrijkste is natuurlijk dat we heerlijk hebben gegeten. Maar de service was ook geweldig. De chef zelf bracht ons de gerechten en oefende zijn Nederlands op ons. De ingang van het pand is heel smal, dus pas op dat je er niet voorbij loopt. Het is knus en stijlvol ingericht met wit en hout. Nog iets wat ons opviel, de achtergrondmuziek was super. Al met al waanden we ons op een koude winteravond even in het mooie Italië...