Chocolat in Breda

1330192128 69
1341912933 61
1459120981 74

1. Burggraaf

Tarbot was niets mee gedaan en daardoor een emotieloos stuk vis.
    Wat de kreeft moest toevoegen is mij onduidelijk, nog los van het feit dat het twee miniscule stukjes betrof

2. Restaurantweek, wat een top gerechten bij chocolat, mooie sfeer, bediening vriendelijk en uiterst professioneel over gerechten en wijn ! Wat een mooie smaken uit deze keuken. Wij hebben genoten tot volgende keer!

3. E.l.de Graauw van Diejen

Lekker gegeten, alles goed! Alleen een driegangenmenu terwijl we nauwelijks een uur binnen zijn geweest? Dat was snel? Kon de oppas voor onze vier kinderen vroeg naar huis!

4. Stefhan

5. Met de AH actie met mijn 11-jarige dochter bij Chocolat gereserveerd. Het is een mooi donker ingericht restaurant. Strak, maar het straalt toch gezelligheid uit. Mijn dochter was wat minder gecharmeerd van de SM-foto's aan de wanden.
    We werden vriendelijk ontvangen en kregen vrij snel onze eerste amuse welke bestond uit een scone met zwarte olijf en schuim van parmezaan. Deze amuse werd weer opgevolgd door een 2e amuse welke ook onze goedkeuring kon wegdragen: een bitterbal van Chorizo met een mousse van paddenstoel.
    Als voorgerecht zijn we voor de Iberico ham gegaan, welke werd geserveerd met truffelmayonaise, witlof en een krokantje van zuurdesembrood. Heerlijk!
    Dochterlief nam als hoofdgerecht de zeewolf op een bedje van pompoenrisotto, zeekraal en andere groenten. Zelf ben ik voor het vlees gegaan: Een Bavette met diverse groenten en wat kalfsdraadjesvlees. Heerlijk. Alleen lag er helaas en ongewenst ingrediënt bij het vlees: een haar. De bediening kwam hiervoor haar excuses aanbieden en vroeg of ik iets anders wilde. Maarja, mijn bord was al ver leeg, dus ik geloofde het wel ;-)
    Bij het dessert ging ik voor het zoet: schuim van vlierbessen, braam, steranijsijs... Heerlijk. Dochterlief ging voor het kaasplankje met notenbrood, appelstroop en een prutje van pompoen met abrikoos. Ook die smaakte prima!
    Een keertje hebben we wat lang moeten wachten op ons drinken, maar verder was de bediening erg leuk & vriendelijk.
    Leuk gegeten, voor een vriendelijke prijs... Een paar kleine schoonheidsfoutjes, anders had de service ook een 8 gekregen.

6. Jules Bernaerts

7. Toke van Bragt

Afgelopen zondag hier gegeten. Je zat dicht op elkaar. Harde achtergrondmuziek. De bediening was zeer matig. Meedere keren na een tientalminuten met een leeg glas moeten vragen om drinken. Bedienend personeel hebben we allemaal aan onze tafel gezien. Soms kwamen ze met een gerecht dat voor een andere tafel was. Men wist de kaassoorten niet. Na navraag in de keuken kon hij er zich maar 2 of zo herinneren. Hij was niet zo goed in die moeilijke namen. Papiertje misschien? Eten was matig en zeer kleine porties. Na kwartier met vuile borden voor ons neus besloten de koffie ergens anders te nuttigen. Helaas voor ons geen aanrader.

8. We hebben hier gegeten om een verjaardag te vieren en de bediening was zo attent! Bij het dessert kregen we een vuurwerkje erbij! Super!

9. Eerste kerstdag een top avond gehad!! Heerlijk gegeten, wijn arrangement paste er erg goed bij. Tot de volgende keer

10. Gegeven onze eerdere ervaringen hier hadden we er veel zin in.
    Helaas, aandacht voor de gasten was niet goed. We werden als enige tafel overgeslagen met de entree hapjes.

De wijnbehandeling was ver beneden de maat. Glazen voor ze leeg waren bijschenken. Zodanig uitschenken dat wijn over tafel en gerechten viel. Jammer, zeker wanneer je de kwaliteit van de wijnkaart in ogenschouw neemt.

Eten was redelijk. Bij mijn partner zat een haar in het gerecht. Dit werd weggehaald met de mededeling dat het opnieuw zou worden bereid. Dit leek ons hetzelde vlees op een nieuw opgemaakt bord.

Bij het afrekenen nog geprobeerd om uit te leggen waarom we niet tevreden waren. Dit werd vooral een uitleg van de gastheer waarbij duidelijk werd gemaakt dat de door ons genoemde en ervaren punten van aandacht aan van alles lag behalve de mensen zelf.

Een gemiste kans voor Chocolat. Wij komen voorlopig niet terug.

11. Meike 17 punten

Ook wij zijn met koninginnedag 2012 bij chocolat gaan lunchen.
    We wilden graag binnen gaan zitten omdat het buiten vol was en het ontzettend heet was, maar dit kon niet omdat zij onderbezet waren en we zijn toen weer naar buiten gelopen. later zijn we teruggegaan en hebben we toch een tafel weten te bemachtigen. we hoorden toen dat het ook mogelijk was om binnen op een tafeltje te wachten, wat niemand ons had verteld. de bediening had totaal geen overzicht. wij hebben heel lang moeten wachten tot iemand onze bestelling op kwam nemen en we voelden ons ontzettend genegeerd. alles duurde ontzettend lang en we kregen in de eerste instantie ook een verkeerd hoofdgerecht. als het rustig is, is het misschien prima te doen, maar als het druk is zou ik deze tent echt niet aanraden.

12. Op 30-4-2012 hebben wij op het terras geluncht. Wij hebben een uur op onze maaltijd moeten wachten. In die tijd hebben wij tweemaal gevraagd waar onze bestelling bleef. De wijn van een van ons werd vergeten.
    Toen wij wilden afrekenen, hebben we, na ons verzoek om de rekening, een kwartier moeten wachten. Het personeel was vriendelijk, maar er was duidelijk sprake van onderbezetting; een organisatorische kwestie?

13. Anke van Raak

Vrijdagavond samen met mijn mannetje een top avond gehad bij Chocolat! Het verassingsmenu was super; goede kwaliteit van de producten, perfecte bereiding en ruime porties! Het wijn arrangement is een aanrader: er werd zelf tussentijds nog bijschonken. De bediening is top! Enige minpuntje: de tafeltjes staan wel erg dicht bij elkaar. privacy is er dus niet echt/ Tip voor de kok: probeer eens wat bijzondere smaakcombinaties

14. Vorige week zaterdag gegeten bij Chocolat, erg lekker eten en leuke bijpassende wijnen gedronken, het personeel had kennis van de wijnen die ze schonken en de sfeer was erg goed op deze enorm drukke zaterdag. Ook hebben we voor het eten gezellig in de champagne bar zitten borrelen. Al met al hebben we een erg leuke avond gehad!

15. In een woord heerlijk gegeten! De bediening is echter belabberd. Met name de baas zelf die doet alsof hij het te min vindt dat hij bedient. Op onze vraag naar wat voor rosé wij dronken kwam een snauwerig 'uit de provence' in plaats van de fles te laten zien. Vooral een tafel in het midden van het terras kreeg bijzonder veel aandacht en de rest van de gasten niet. Voor het eten zouden wij heel graag terugkomen echter de kwaliteit die verder wordt geboden heeft ons doen besluiten nooit meer te komen. Verder had de baas per ongeluk vergeten 2 glazen rosé aan te slaan, maar of we ze wel wilden afrekenen, zonder dat we een nieuwe bon kregen. Dit is mijns inziens ook nog eens een frauduleuze handeling.

16. Maandag 1 augustus voortreffelijk gegeten, maar de bediening zou dit niet mogen serveren. Op het onbeschofte af zoals het op tafel wordt gekwakt. De uitstekende schotels niet waardig. Wij zijn gast het is geen gunst om te komen eten. Vooral de vermoedelijke gerant in overhemd de rest in uniform spande de kroon. Een schande voor de inspanningen van de keuken. Helaas waren de broodjes zacht. Ambiance buiten prima.

17. Frank Erkelens

Wat een verschrikkelijke ervaring!

De lunch, de glazen liggen op de bank en de tafels worden nog in orde gemaakt!

Duurt erg lang en na drie keer vragen of er schoon bestek ' ingedekt " kan worden zegt de Gastheer, ik kan er mijzelf goed in zien, hij heeft vergeten dat er ook aan de achterkant van de lepel mensen kunnen wonen! Aardappeltjes zijn wat lastiger in de vaatwasser.

Soep wordt keurig geserveerd, maar zijn " theepotje " is leeg, hij komt terug, met als gevolg koude soep.

Staat met Gasten in gesprek en ziet helemaal niemand.

Jammer voor zo een ambiance!

Beste Gastheer, je had hopelijk voor je een verkeerde dag, de volgende keer loop ik lekker voorbij.

Veel succes.

Frank Erkelens.

18. Ghislaine

Super fijne avond gehad, Thomas en Yvonne te lief en zeer gastvrij. Eten buitengewoon lekker en verrassend.

19. Lya 9 punten

Heb ruim een half uur moeten wachten op mijn lunch. Toen ik er iets van zei, werd ik zeer hooghartig behandeld.

Na een paar happen bleek duidelijk dat mijn lunch te lang op de warmhoudplaat had gelegen. Kennelijk was dit bekend, want toen ik hier iets van zei werd gelijk mijn bord weggehaald en na 10 minuten kreeg ik een geheel nieuwe lunch.

Heel erg jammer dat Chocolat zo achteruit gaat.

20. Op woensdag 3 november ging ik samen met mijn vriendin lunchen bij restaurant Chocolat. Wij bestelden een pain de chocolat. Dat zijn diverse sandwiches. Ik was vergeten te melden dat vis voor mij uit den boze was. Men viel het op dat ik een paar sandwiches opzij had gelegd. De ober vroeg wat er aan de hand was en toen ik vertelde dat ik de met vis belegde niet luste heeft hij het mee genomen en een nieuwe helemaal naar mijn smaak een nieuw gebracht. Dit verdient een dikke dikke tien!

21. Ik denk dat men betaald voor de naam Chocolat. Het eten is goed maar erg weinig. De service is goed, niets op aan te merken.

Maar ik kan in andere, ook zeer goede restaurants, beter eten voor een betere prijs.

Wij zijn er met een zeer hoge verwachting gaan eten, maar helaas is aan deze verwachting absoluut niet voldaan.

22. berry en geurt

Top top top...dit is een echte aanrader. Restaurant prachtig ingericht, het eten een engeltje op je tong en de bediening zeer netjes maar zeker niet te stijfjes. Die aardige gastvrouw heeft haar zaakjes voor elkaar.

Wij komen zeker weer terug.

Bedankt voor de gezellige avond.

23. Steven Kaper

24. Ondanks dat ik Belgische ben kom ik vaak bij Chocolat, wat ondertussen mijn favoriete restaurant is geworden. De bediening is heel vriendelijk, het eten subliem, met ontelbare verrassingskes.

Het begint bij de amuse en eindigt met het dessert: gewoon erg verrassend lekker en mooi afgewerkt én fijn van smaak.

Het is elke keer weer genieten!

25. Het eten is goed. Maar de service erg slecht. Bij mijn reservering heb ik gevraagd of ze iets speciaals kunnen doen omdat mijn man die dag 40 wordt. Het antwoord is ja, ze zullen vuurwerk bij het hoofdgerecht doen. Harstikke leuk.
    Als het als volgt niet gebeurt zegt de serveerster "Vervelend, ik ga het voor u uitzoeken" en komt nooit meer terug. Als ik daarna een ander aanspreek is de eerste reactie "dat ik het dan nog maar een keer had moeten zeggen bij binnenkomst omdat het niet bij de reservering stond". Dat zij niet communiceren is blijkbaar mijn probleem als klant. "Mijn collega heeft toch sorry gezegd? Om als volgt te zeggen "dat we nu toch niets meer kunnen doen omdat u al betaald heeft".

Kortom, de interne communicatie is zo slecht dat je als je iets wilt bij een reservering het 2 keer moet benoemen. En vooral een verrassing moet je nogmaals benoemen bij binnenkomst, als degene voor wie de verrassing is naast je staat. Daarnaast compenseren ze geen enkele fout want je hebt tenslotte al betaald. Logica ten top. Het geld is binnen, wegwezen.

Het is wel duidelijk dat er daar weer alleen mensen rondlopen in loondienst die het niet kan schelen wat klanten vinden, klantgerichtheid en service is dan ook ver te zoeken.

Laatste keer dat wij er zijn geweest. Voor die prijs, € 177 voor 2 personen, mag je toch zeker wel enige klantgerichtheid verwachten.

26. Eric Pouw

Dit blijft een uitstekend restaurant. Inmiddels meerdere keren bezocht.
    Geen aanmerkingen op de bediening. Vlot en toegangelijk.

De keuken levert een paar heerlijke amuses vooraf.

Het hoofdgerecht "Kalfshaas & Zwezerik Paksoi" is een topper. Wijnarrangement is iets magertjes.
    Prijzen volledig in verhouding met de kwaliteit.

27. Porties mogen wel wat groter....

28. Hanneke

Ik kom regelmatig bij chocolat en het is er altijd goed!

De gerechten zijn met zorg samengesteld en de borden zijn mooi opgemaakt. Ik heb er elke keer weer heerlijk gegeten. Zowel lunch als diner!

Ook qua ambiance is het er zeer aangenaam vertoeven!

Kortom een echte aanrader!