Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Breda verdeeld zijn.

Vorige pagina

1. Indonesisch Breda

Heerlijk avondje uit! Voor de eerste keer Bali James Breda. Vroeger weleens naar een Bali retaurant geweest maar was in mijn kindertijd, andere locatie en volgens mij ook een andere eigenaar. Ontvangst bij binnenkomst en sfeer, uitstekend. Lieve nette mensen die er werken en we werden aan een gezellig tafeltje gezet. Je werd op je wenken bediend. Het eten was verrukkelijk, ook in overvloed want we hadden erg veel laten staan, helaas.. omdat we vol zaten. Toch nog een klein gaatje overgehouden voor het dessert en ook die was heerlijk.[aanrader Tjendol ijs]. Het eten deed me denken aan de kookkunsten van mijn Indonesische oma. Nog nooit heb ik zo lekker gegeten in een Indonesisch restaurant. Wij blijven hier voorlopig nog wel komen. Sfeer was erg aangenaam, zag er chique uit maar je voelde je er toch welkom en er heerste een warme sfeer. De prijs voor al dat lekkers vond ik erg meevallen. We zijn eerder naar Indonesische restaurants geweest, waar het niet zo erg lekker was, minder sfeer en minder gastvrij en daar betaalden we veel meer. Een aanrader!

2. Indonesisch Breda

Het eten was prima. De bediening was ook prima op één persoon na. Hij maakte beledigende opmerkingen en deed alsof het om een grap ging. Na het nuttigen van de maaltijd zijn we snel vertrokken; we hebben geen nagerecht besteld. Wat mij betreft is dit geen aanrader.

5,3
  3. Indonesisch Breda

Dit was onze eerste keer dat we bij Bali zouden gaan eten. Al bij binnenkomst werden we zeer vriendelijk ontvangen door de crew. We hadden gelukkig al van te voren geréserveerd, en we konden gelijk aan tafel. Bij het bestellen van het eten en drinken verliep het in een snel tempo. Het was echt verrukkelijk eten, iets was je niet dagelijks in andere keukens tegen komt op de dag van vandaag. Nadat we heerlijk hebben gegeten, vroeg een van de bediening of wij nog een dessert wilden hebben. Die hebben we afgeslagen. En tot slot namen wij nog 2 koppen koffie met de rekening. En tot onze verbazing was de koffie gratis! Dus ik ben zeer tevreden! 08/12/11

4. Indonesisch Breda

Ben gister avond wezen eten bij bali. Met zijn 2tjes. Erg gezellig, bediening erg aardig en rap. Heb een super avond gehad. Voor herhaling vatbaar! Gr

5. Indonesisch Breda

Na 11 jaar Breda de eerste keer Bali en voortreffelijk gegeten in een aangename sfeer met behulpzaam, vriendelijk en kundig personeel. De kleine rijsttafel was uit de kunst en komen volgende week graag terug met vrienden, waarvoor we zelf even de zaak hebben uitgeprobeerd. Als u er tegen kunt: De ayam pedis is aan te bevelen!

6. Indonesisch Breda

Het eten is heerlijk we hadden de rijsttafel besteld.
    De bediening is nors/onbeschoft, we moesten erg lang wachten op bestelde drankjes of ze kwamen niet.
    De rekening kregen we na 3 kwartier, na hem aan zeker 3 verschillende obers gevraagd te hebben.

7. Indonesisch Breda

Personeel nors en niet echt vriendelijk. Geen sfeer muziek
    Regels van bediening zijn ver te zoeken.
    Eten goed en genoeg.
    Jammer, het is geen sterren restaurant en de klasse is ver te zoeken.
    Nee voor ons niet meer.

5,3
  8. Indonesisch Breda

We gingen om 18.00 aan tafel. Bij het opnemen van de drankjes wilde hij al meteen weten wat we gingen eten. Dit wisten we nog niet. Bij het brengen van de drankjes vroeg hij weer wat we gingen eten, we waren met 4 en hadden maar 1 menu kaart. We zeiden het nog niet te weten wat een paar flinke zuchten opleverde. De obers waren nogal verschillend: de een te amicaal, de ander nogal erg nors. Na het bestellen van de rijsttafels was het eten er al snel. Er zat nog 1 pers. te eten toen de tafel al werd afgeruimd. De ober vroeg of we koffie wilden, maar we wilden nog een toetje. Na het toetje vroeg hij of we koffie wilden, dit wilden we niet. Daarop kwam meteen de rekening zonder dat we er om vroegen. Om 19.45 stonden we weer met onze jassen aan buiten. Gezellig avondje uit eten met vrienden!

9. Indonesisch Breda

Afgelopen vrijdag bij Bali James gegeten. Hadden een ronde tafel voor 4 personen gereserveerd bij de tuin. Keurige ontvangst, jassen werden aangenomen en de tafel stond gedekt. Wilt u iets drinken? Ja, heeft u een kaart? Ober, biertjes? Uiteindelijk hebben we wijn en bier besteld. Consumpties zagen er goed uit. We bestelden 3 grote rijsttafels en 2 sate kambing. Bleek meer dan genoeg. Kwaliteit viel niets op aan te merken. Bediening iets te amicaal. Bali is wel een grote tent maar alles loopt gesmeerd. We hebben een gezellige avond gehad.

10. Indonesisch Breda

tamara lesiputty

Dochter van een Molukker (die naast het Indische eten van mijn oma en tante's, alleen maar Indisch wil eten bij Bali en nergens anders Indisch eet, zelfs niet bij een indisch/chinees restaurant.

De eigenaar en het personeel is altijd reuze aardig en de eigenaar die heet ons altijd welkom, de gesprek stof wordt wel altijd in het Maleis gevoerd, dus misschien kan het zo zijn dat wij Indo's/Molukkers een toegankelijkere band met elkaar hebben.

Ze zijn wel bereid heel hard voor je te werken en lopen. Bij pittig eten kan melk (thee en andere zuivel producten)het pittige randje van je eten af halen.

Aangezien ik zwanger was en niet zo pedis (heet) mocht eten, vroeg ik om een glas melk, dit stond niet op de kaart, maar zonder vragen of zeuren kreeg ik het en wenste ons slamat makan (eet smakelijk!) Trima kasi Bali tot gauw!

11. Indonesisch Breda

Piet Hein Ormeling

Twee weken geleden bij Bali gegeten met vier personen; mooie avond, buiten gezeten.

Als oud Indie-gast kan ik zeggen: Adu, enak betul! (Wow, echt lekker!).

Leuke vlotte bediening.

Aanrader.

12. Indonesisch Breda

Ik ben een echte fan van de Indische tafel, wat Bali dan ook bij je oproept... Meestal is het zo dat als je bepaalde verwachtingen hebt die alleen maar kunnen tegenvallen, zo ook hier. Het geheel is niet echt bijzonder, het lijkt wel of het meeste zo uit blik komt. Kortom, ik ben niet echt enthousiast en kan het ook niet echt aanraden om daar te gaan eten.

5,5
  13. Indonesisch Breda

Na al 2 x bij Bali te hebben gegeten gingen we met vrienden eten.

Ik had redelijk lopen opscheppen want ik vond het altijd heel goed en gezellig.

Deze keer was het een behoorlijke tegenvaller.

We moesten redelijk lang wachten toen we binnen kwamen voordat we werden ontvangen en er iemand iets tegen ons zei.

Toen we eenmaal zaten en hadden besteld duurde het een half uur voor we ons eten hadden.

Het eten zelf was heerlijk, zoals gewoonlijk.

Als nagerecht hadden we koffie met spekkoek besteld.....na een half uur hadden we nog niets en heb ik er wat van gezegd.

Toen het nog niet kwam wilden we bijna opstappen toen de ober ons weer in de gaten kreeg.

Uiteindelijk hadden we na 3! kwartier onze koffie! Ik ben even genezen hoor, nu!

5,7
  14. Indonesisch Breda

Ronald Mutsaers

Voor ons was het een tegenvaller. We zijn het niveau van Bali Tilburg (is er helaas niet meer) gewend.

Eten viel erg tegen. Vlees was taai en zat weinig smaak aan.

De bediening was ook niet echt vriendelijk. Het leek wel alsof ze liever geen klanten hadden die dag.

Bovendien vonden we het ook nog eens erg prijzig.

Het pand op zich zag er weer wel netjes uit.

4,1
  15. Indonesisch Breda

Plus: we konden zaterdagavond 17:00 uur terecht zonder reservering.

Min: Wilden aanvankelijk zelf een maaltijd samenstellen van 1x groentegerecht, 1 x vleesgerecht, kip saté en ei-gerecht en witte rijst voor 2 personen, maar dat werd ons afgeraden door de (wat oudere) ober, dit zou te duur uitpakken en daarbij moest er minimaal voor EUR 17,50 p.p. besteld worden, Nee, een kleine rijsttafel p.p. was beter en relatief goedkoper, aldus de man. Dus o.b.v. zijn advies een kleine rijsttafel genomen. Toen deze werd opgediend was deze bijna koud. Wij hadden een 'pittige' rijsttafel besteld, maar daar merkte je bijna niets van, enkel het vlees was een beetje scherp, heet, pedis.

Plus: De rijsttafel was ruim genoeg voor 2 personen en behoorlijk uitgebreid (maar met wel wat veel 'goedkope' gerechten c.q. ingrediënten).

Min: personeel, op gerant na, was een beetje 'grimmig' en niet gezellig/leuk (voor ons, misschien voor vaste klanten wel).

Min: voor 2 x kleine rijsttafel, 1 rosé, 1 port, 2 water, 2 espresso en1 thee toch al zo'n eur. 70,00 afgerekend, voor de kwaliteit teveel geld, of voor dit vele geld onvoldoende kwaliteit, 't is maar hoe je het bekijkt.

4,5
  16. Indonesisch Breda

Wij hebben vorig jaar rondgetrokken op Java en Bali. We hebben daar genoten van heerlijk smaakvolle gerechten. Deze pittige en smaakvolle gerechten vindt men terug in dit prima Indonesisch restaurant. Tip: neem een rijsttafel zodat je alle smaken die dit geweldige restaurant biedt kunt proeven.

17. Indonesisch Breda

Ik geniet hier elke keer van het eten, en van de gastvrijheid. Top restaurant met heerlijk eten!

18. Indonesisch Breda

Bij bali eten is voor ons altijd een traktatie. De kwaliteit van het eten is altijd constant lekker. De service is uitermate goed. En de bediening is altijd vriendelijk en zeker voor de kinderen.

19. Indonesisch Breda

Jammer dat het deze keer weer is tegengevallen. De ooit betere indonesische keuken van de omgeving is gedaald naar een gemiddelde kwaliteit die de indonesische keuken eigenlijk weinig tot niet meer weerspiegelt. Het afhalen van een kleine rijsttafel voor twee personen bleek geen succes. De oplossing blijkt om de hoek te liggen bij Rumah Dani in Etten-Leur.

20. Indonesisch Breda

Ed

Verplicht: minimale besteding van 17,50 pp. Resultaat: Hele matige nasi koening met twee stokjes sate die door sommige patatboeren beter toebereid worden. Een grote gesuikerde garnaal (niet te eten). Nog meer zoetigheid in de vorm van een stuk gebakken banaan (kom ik ook niet voor.) Kip ook niet lekker. Het enige smakelijke was eigenlijk het rundvlees (soort rendang geloof ik). De verdere bijgerechten als seroendeng, atjar etc. laten staan. Grote dure bluftent die absoluut geen waar voor zijn geld levert.

21. Indonesisch Breda

ad

Wij komen al jaren eten bij Bali. De rijsttafel is prima, het personeel kent ons en geeft ons een heel persoonlijke bediening. De sfeer is uitstekend, de ontvangst alsof je bij vrienden op bezoek komt.

Ook voor grotere groepen is het prima. Meestal geef ik al vantevoren aan dat we een x aantal rijsttafels willen, dan is het in no time opgediend.

Het is zeker een aanrader.

22. Indonesisch Breda

Fred

Eten is in een landelijke centrale keuken klaargemaakt. Dus niet zo vers en fris als je van een authentiek Indonesisch restaurant verwacht. Voor mij geen aanrader, maar smaken verschillen.

3,4
  23. Indonesisch Breda

Rijsttafel besteld, was erg goed.

Bediening ook goed, vriendelijk en vooral ook veel bedienend personeel.

24. Indonesisch Breda

Eten was goed, maar service 0,0. Tjendol was niet te drinken. Alleen maar ijs. En dan zeggen dat het zo hoort.

Ze kijken je aan alsof er niks aan de hand is. Weg 8 Euro.

Voor ons is restaurant Bali einde oefening. Jammer.

25. Indonesisch Breda

We hebben twee porties Nasi Rames besteld met saté kambing en saté ajam. In totaal 38 euro. De kwaliteit was werkelijk bedroevend. De porties bestonden vooral uit rijst, het vlees was taai en alleen de kleur van de diverse vleesgerechten was verschillend. Verder overheerste alleen sambal. Ook de saté was taai en vooral pedis. Ik ben hier wel uitgegeten.

26. Indonesisch Breda

Ik heb daar heerlijk gegeten met mijn zoon.

Vriendelijk personeel.

27. Indonesisch Breda

We zijn met z'n 2en voor de eerste keer bij Bali wezen eten. En wat een verrassing! Dit is toch echt een van de betere. De gerechten waren heerlijk gekruid en lekker spicy. De fijne ambiance, de perfecte smaak en het attente en vriendelijke personeel maakte deze avond helemaal compleet. Ik weet zeker dat mijn volgende "Indonesische" uitje weer bij Bali in Breda zal zijn.

28. Indonesisch Breda

Peter Schuringa

Ben er al meerdere malen geweest.

Echt heerlijk gegeten.

Heel vriendelijke bediening.

Topzaak.

29. Indonesisch Breda

Zijn zaterdag met een groep van 13 personen geweest. Gereserveerd om 19.00 uur en kregen pas om 20.30 uur kroepoek voorgeschoteld. Was binnen no time op want iedereen had natuurlijk trek!

Had 4 grote garnalen besteld à € 3,= per stuk. Het woord groot hoort niet op de menukaart! Wat een afzetterij.

Diverse malen werd er gevraagd om extra rijst maar zonder resultaat!

Wat mj betreft een echte afrader!

3,6
  30. Indonesisch Breda

Ik heb heerlijk gegeten en vind het personeel wat traag, maar wel superaardig! Was al met al dus niet storend. Prachtige ambiance.

31. Indonesisch Breda

Al 20 jaar kom ik geregeld eten bij dit restaurant .
    Ik ben blij dat er nog een authenthiek Indonesisch restaurant bestaat waar je zo fantastisch kunt eten en moet dat snel? Nee, je bent een avondje uit toch?

En vind je de porties klein ... is mij ook eens gebeurd, ik sprak een ober hierop aan en er werd gewoon, zonder bijtelling, aangevuld.
    Het ligt meestal aan ons Nederlanders, liever klagen dan vragen.

Authenthieke sfeer, heerlijk Indisch eten en een beetje "stille kracht" ;) ga naar Bali in Breda.

32. Indonesisch Breda

Onno van Buren

Ik ga er morgen op uitnodiging naartoe en ben (gezond nieuwsgierig) eens in de recensies komen snuffelen.
    Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat recensies variëren van een schamele 3,3 tot een 10 en alles wat er tussen zit?
    Niet echt consequent. Ben benieuwd wie er gelijk zal krijgen.

33. Indonesisch Breda

Gerard Blijker

Kom al jaren bij dit restaurant en moet inderdaad toegeven dat het personeel erg saai was en langzaam.
    Maar vind dat het de laatste tijd een stuk aangenamer is, voornamelijk door nieuwe gezichten en nieuwe energie.

Het eten blijft super.Het blijft een genot om er te eten.

34. Indonesisch Breda

Eten is goed, alleen de bediening?
    Vaste klanten worden anders (en sneller) bediend.

Verder zou ik het personeel erop willen wijzen dat je tegen een Indo niet moet zeggen : sambal is heet meneer, en iets meer dan een theelepeltje op het schoteltje moet doen als er vier (donker gekleurde) Indische/Indo's aan tafel zitten.

35. Indonesisch Breda

MIKE FROM FRIENDS FOR FRIENDS

Kom al jaren in dit restaurant, eten altijd top in orde en de bediening is super vriendelijk.
    Kom er erg graag, ontvangst is altijd zeer vriendelijk door de eigenaar van het restaurant of zijn zoon, die inmiddels al wat jaren in zijn voetspoor loopt.

Als ik dan toch een klein puntje van kritiek moet geven, de kaart.

Is al jaren het zelfde, super lekker, maar er mag wel wat nieuws op :)

Sorry jongens tot snel,

Gr.
    Mike.

36. Indonesisch Breda

Hier met onze buren heerlijk gegeten, erg gezellig.

Verschillende soorten gerechten met allemaal verrukkelijke verschillende smaken.

Geen grote hoeveelheden eten, maar dat hoeft ook niet altijd om een gezellige avond te hebben. Het was zeker genoeg eten!

Bediening was ook goed!

Gezellige Tent! Gaan we zeker vaker heen!

37. Indonesisch Breda

eva wienders

Voor de eerste keer op zaterdag 27 juni hier gegeten. Het eten smaakt wel redelijk. De bediening is nors en sloom. Net alsof ze je niet verstaan? Bovendien zag ik dat de schalen met eten eerst op een andere tafel met gasten werd gezet, om vervolgens te worden opgediend bij een andere tafel. Dat kan gewoon niet!

Maar het vervelendste in deze zaak is dat iedere persoon voor tenminste 17,50 euro aan eten MOET bestellen. En de porties zijn klein, dus dit bedrag wordt zeker overschreden. Maar als je niet echt trek hebt, of alleen een bijgerecht wilt bestellen, dan wordt je nors verwezen naar een klein opgeplakte sticker in de menu met de eis dat je voor tenminste aan 17,50 euro moet bestellen. Ontoelaatbaar en dit is zeker ook de laatste keer dat je mij daar aantreft.

4,5
  38. Indonesisch Breda

Mary Lokhoff

Altijd gezellig, en lekkel! Het spreekt voor zich dat het altijd heel lekkel is, want het is altijd ontzettend druk, zowel afhalen of eten in het restaurant! Groetjes van de lokkies! Tot ziens!

39. Indonesisch Breda

Het eten is super lekker! Mijn vader komt hier al jaren, zelfs toen het net geopend was, de bediening is ook heel erg vriendelijk, nu herkennen ze mij nog steeds als dat "kleine" meisje van vroeger...

Gezellige sfeer, het is hier altijd goed!

40. Indonesisch Breda

Monique

Eten is verrukkelijk, alleen sinds een jaar minder geserveerd bij de rijsttafel. Komt waarschijnlijk door de crisis! Zijn er verleden jaar met kerst ook geweest. Dat was helaas verschrikkelijk. Het was erg duur en je kreeg in verhouding erg weinig. De bediening was erg slecht en onbeschoft. Moest erg lang op drinken wachten. IJs was een lachertje. Gewoon een kinderijsje en dat met kerst! De bediening is sowieso slecht. Ze zijn sloom en lui. De vriendelijkheid is ver te zoeken. Voor kinderen hebben ze ook geen leuke bezigheid (kleurplaten, kleurpotloden etc.). Het enige wat echt goed is dat is het eten! De smaak blijft wel verrukkelijk. Toch moet er wat aan de service/bediening gedaan worden anders wordt het niet aantrekkelijk meer om er te gaan.

41. Indonesisch Breda

van der pas

Ook wij komen er regelmatig en behoren tot de groep vaste klanten.

Wat er in de vorige recensie's is gezegd klopt helemaal. Vaste klanten worden er met open armen ontvangen, maar ons is het ook opgevallen dat de drank soms erg lang duurt. Dit ligt voornamelijk aan het personeel dat er op dat moment rond loopt, er zijn een aantal obers waar best wel weer wat peper in gestopt mag worden.

Voor de rest een top restaurant met een goede keuken.

42. Indonesisch Breda

W.H.Broekhuysen

Jammer dat er op de site staat: keuken chinees.

Je eet daar geen chinees maar perfect indisch. De indische of indonesische keuken is niet te vergelijken met de chinese keuken.

Een uitstekende rijsttafel wordt hier geserveerd tegen een zeer acceptabele prijs. Wij komen hier al jaren en hopen dat te blijven doen.

43. Indonesisch Breda

A.M. Haak

Wij hebebn sinds 15 jaar restaurant Bali weer geboekt.

Met 2en voor een gezellige avond. Na het bestuderen van de menukaart kregen wij het advies dat normale mensen een reistafel nemen. We hebben een grote genomen, wat viel dat tegen. Gerechten te vet, lauw, smakeloos, geen kruiden, gewoon kip met ketjap in een schaaltje. De gerechten werden ook stijlloos uitgestald. We hadden het gevoel in een indonesische McDonalds te zitten. Jammer, want de reputatie was toch redelijk. Voor ons geen volgende keer. Kwaliteit heeft een prijs. Bij Bali zijn ze het spoor bijster!

44. Indonesisch Breda

M.H. Schniermanni

Ik ben het volledig eens met een van de vorige recensies, het personeel is gewoon niet vriendelijk! Alleen als je vaste klant bent kan er een lachje af, Wij kwamen voor het eerst, met 3 kinderen, maar kregen bijna geen aandacht van de ober. Ook moesten we steeds erg lang op het drinken wachten ( 15 min.) terwijl het helemaal niet zo druk was. Jammer, het eten was wel goed, maar wij komen niet meer terug!

45. Indonesisch Breda

altijd goed!!

46. Indonesisch Breda

P. Batenburg

Hoewel we van te voren hadden gereserveerd, duurde het nog ruim een kwartier voordat we zaterdagavond aan tafel konden. De bediening was vrij nors en kortaf. Je merkt meteen dat de bediening anders (veel vriendelijker) reageert op vaste klanten! Eten was in orde maar zeker niet uitmuntend.Erg commercieel!

3,3
  47. Indonesisch Breda

een woord geweldig Mr Lo is echt super ! aargdige/ grapige personeel gode service klasse eten ! autentiek indonesich dus een woord geweldig

48. Indonesisch Breda

Heerlijke rijstafels!!!!

49. Indonesisch Breda

Op en top indonesisch restaurant. Specialiteit rijsttafels waarvan Besar mijnfavoriet is. Bij mooi weer kun je buiten eten.

Vorige pagina