Bali James in Breda

1370199384 74
1471206731 71
1498142024 64

1. Peter Hübner

Vriendelijke ontvangst en bediening! Heerlijk eten in een echt Balinese sfeer!
    Wel prijzig! Maar kwaliteit is top.

2. Verschrikkelijk... eend was volgens mij road kill, zag er zeer onappetijtelijk uit, volgens mii 5 jaar in de vriezer gelegen en dan 24 uur in de oven totaal kurkdroog gebraden, smaakte naar lever... heb niet hoeven te betalen maar snap niet dat een kok dat durft te laten serveren... nooit meer.

3. Bart Peverelli

Ben al 25 jaar klant bij Bali, maar gisteren toch echt heel slecht gegeten.
    Soto Ajam gemaakt van bouillonblokjes en… geen kip aan te pas gekomen.
    Grote rijst tafel : alleen de nasi, de gele rijst en de kip waren warm, al het overige was koud. Geen enkele smaaknuances, zoals ik na 25 jaar toch wel gewoon bent, in de overige gerechten. Kortom een diepe teleurstelling.
    Uiteraard heb ik er de serveerster op gewezen. Het antwoord was simpelweg sorry.
    Gisteren was niet meer dan een 3 op de schaal van 10. Helaas. Komt waarschijnlijk omdat er geen leidinggevend staflid meer is. Al met al was gisteren een flop.

4. Peter Hübner

5. Ron van Haarlem

6. 30 maart hier gegeten met 5 personen.
    Dit was echt de laatste keer! Ik schaamde mij voor mijn gasten, kregen bij de bestelde grote rijsttafels voor 5 personen nog niet eens voor 3 personen genoeg. Diverse gerechten gewoon niet gekregen, en na een opmerking hierover werd met een weinig interesse gereageerd.
    Nooit meer.

1,1
  7. marja stange

25 februari wezen eten bij Bali. Komen er al 20 jaar, dit keer was het eten koud, wat ten koste ging van de saté. Ober sprak geen Nederlands en shaaltjes waren vuil door het opscheppen. Mijn zus vond zelfs de lamssaté heel vies. Er was een glas gevallen naast de tafel naast ons, bij ons lagen er nog grote stukken glas. Bij zijn vader zou dit nooit gebeurd zijn. Persoonlijk bericht gestuurd, geen reactie op gekregen, hopen dat hij hier iets aan doet, zou zonde zijn voor dit restaurant, altijd met veel plezier daar gegeten. Dus James doe er iets aan.

8. Gisteren in ons lievelingsrestaurant Bali James geweest en met pijn in ons hart moeten besluiten dat dit de laatste keer was. Toen we aankwamen, stond er een serveerster bij de ontvangst borden af te drogen en toen we vertelden dat we gereserveerd hadden, maakte ze een wijzende armbeweging naar het restaurant waar we konden gaan zitten terwijl ze doorging met het afdrogen van de borden. Wat een warm welkom!

We bestelden een grote rijsttafel en nadat we, toen alles geserveerd was, bij de ober aangaven dat er twee gerechten ontbraken, liep hij weg en kwam niet meer terug. Naast het feit dat er twee gerechten ontbraken, viel het ons ook op dat porties veel kleiner waren geworden. Als de rujak manis en atjar nu voor twee personen was, zijn wij erg benieuwd hoeveel één persoon krijgt. Na twintig minuten de ober nog maar eens gewenkt met de mededeling dat er twee gerechten ontbraken en toen ging hij er iemand bij halen. Deze mevrouw (die ons al zo gastvrij had ontvangen) kwam op zeer kattige toon met een wazig verhaal. Het kwam er op neer dat we niet moesten zeuren dat er geen babi ketjap bij zat, want we hadden al drie rendangs gehad. Hetzelfde gold voor de sambal goreng tahu. Er zaten volgens haar genoeg andere groentegerechten bij. Dat wij haar vertelden dat deze gerechten inclusief de babi ketjap en de sambal goreng tahu gewoon op de kaart stonden en onderdeel uitmaakten van de grote rijsttafel, maakte op haar geen enkele indruk. Ze vroeg ons of wij de manager wilden spreken en wij hebben daarop bevestigend geantwoord. De manager vond dit kennelijk niet belangrijk genoeg, want die hebben we niet meer gezien.

Na een kwartier met (inmiddels) vuile borden en lege schaaltjes, hebben we onze jassen gepakt, betaald en opgestapt. Als het de doelstelling is van dit restaurant om in 2017 zo veel mogelijk klanten weg te jagen, zijn ze goed op weg. Wij kwamen er al 30 jaar, maar ons en onze familie zien ze er niet meer terug. Erg jammer om te zien dat een gerenommeerd Indonesisch restaurant door de volgende generatie kapot wordt gemaakt.

9. Gister gegeten bij Bali. Na verhalen van familie had ik er hoge verwachtingen van! Want het zou het beste Indonesische restaurant zijn. Helaas, die verwachtingen werden niet waargemaakt. We zaten voorin de zaak, niet heel gezellig, al ziet deze tent er al veel beter uit dan het gemiddelde Aziatisch restaurant.

Niets ging vanzelf. Voor elke bestelling van een drankje en het eten moesten we heftig zwaaien naar de ober. Een sprak geen Nederlands, heel knullig. De ander had ook duidelijk de horeca-schwung niet. Eten kwam op tafel, mijn vriend zei; dadelijk leggen ze nog uit wat alles is. Niet dus... Bij het aanvallen bleek het eten lauw te zijn. Maargoed, het smaakte best prima.

Na het eten vroegen we de rekening, die kregen we mega snel. Erna kregen we de warme doekjes, waarvan er een echt goor was. Bij het afrekenen, we zijn maar naar de kassa gelopen want ook nu geen ober die het even ophaalde, hebben we wat van het lauwe eten gezegd. We hadden de bakjes op de warme plaat moeten laten staan was het antwoord. Guess what? Dat hadden we natuurlijk gedaan. Ze wisten niet hoe snel ze moesten afrekenen en kletsten over onze opmerking heen. We hebben maar liefst een uur binnen gezeten, een nieuw snelheidsrecord!

10. Gisteren met een groep gegeten. Hebben een uur op het eten moeten wachten, want de bediening had niet begrepen dat wij meteen wilden gaan eten. De bediening kwam met drankjes, die wij niet besteld hadden. De bediening had weinig ervaring en bedienden erg rommelig en slordig. Wij kregen een kleine rijsttafel, maar de gerechten waren matig. Wat omelet, gebakken banaan, sate, rijst, taugé met een sausje, 2 soorten stoofvlees met saus wat erg taai was. De entourage was wel goed.

11. Abe van Ancun

Op zondag 7 augustus hebben we met z'n tweetjes hier gegeten. De gerechten waren echt heerlijk maar de hoeveelheid was ver beneden de maat. We waren €65,- verder. Lekker gegeten maar veel te weinig. We missen een nasi goreng met saté op de kaart als single menu voor een redelijke prijs

12. Diederick N.

Mijn favoriete Indonesische restaurant in Noord-Brabant. Niet te vergelijken met anderen in de regio of zelfs buiten de regio.

Vriendelijke sfeer en lekker eten. We hadden een ronde tafel (met verwarmde plaat) en een lekkere Jimbaran menu met vis. Echt top!

13. Bali James is een authentiek Indonesisch restaurant. De sfeer en aankleding is super, het personeel is vriendelijk en het eten is heerlijk! Als je Indonesisch wilt eten is er geen betere plek dan hier! TOP

14. Gisteren super lekker gegeten bij Bali James. De chef doet zijn best om lekker Indonesische gerechten op tafel te zetten. Heerlijke buncis. Rijsttafel benoemen met warme en koude gerechten. De pisang goreng was precies zoals ik vorig jaar tijdens mijn vakantie naar Bali had geproefd.

Top. Een aanrader.

15. Audric Nathan Wilhelmus

the best Indonesian food in the Netherlands that I've ever tried. Would love to go there again.

16. Reza 9 punten

Ik ben van Indonesisch nationaliteit, al tien jaar in Nederland woonende. Ik heb hier een paar keer gegeten. Echt blij om een restaurant met authentieke Indonesische smaak, zoals ayam rujak, ayam kremes, rendang (heerlijk), saté ayam, saté kambing, met comfortabele sfeer en vriendelijke service, lekker allemaal! Een aanrader
    want voor mij dit kan mijn land heimwee genezen!

17. Zeer slecht gegeten gisteren. Personeel die alles weglacht en alles op tafel neer zet zonder uitleg van de gerechten. Het eten zeer slecht en smakeloos, alles koud geserveerd en alle gerechten overgoten met dezelfde saus wat zo gezegd naar Indisch moet smaken (cocosmelk), een lachertje.
    Zelfs een aantal gerechten niet gehad, kort gezegd een stelletje oplichters.

18. Montana

Afgelopen zaterdag hier gegeten en heb maar 1 woord hiervoor en dat is slecht. Het is mij een raadsel dat mensen hier nog willen komen.

Ze hebben het over authentieke smaken, nou die waren ver te zoeken. De Indonesische keuken staat bekend om zijn rijke kruiden en smaken. Ik denk dat een pakje van de Conimex nog meer smaak heeft. Het eten was koud, smakeloos, flauw en echt niet te eten. Dit heeft niks met de Indonesische te maken.

Achteraf ontbraken er zelfs gerechten zoals de babi ketjap, van de 5 vegetarische gerechten waren er 4 met een soort van kokos soep overgoten. De kokos overheerste enorm. De vleesgerechten waren ook niet te eten, het vlees was taai en droog en er zat totaal geen smaak aan. Ik heb werkelijk waar nog nooit zo slecht Indonesisch gegeten. (Als je dit Indonesisch kan noemen)

En dan het personeel, normaal staan de mensen uit Indonesië/Bali bekend om hun gastvrijheid.... Nou gastvrijheid komt niet voor in het woordenboek van dit restaurant. Na het melden dat het eten niet lekker was en dat de pisang goreng doordrenkt was van de olie werd er met een grijns verteld dat dit normaal is en dat dit altijd zo op Bali wordt geserveerd.

Gevraagd of de bedrijfsleidster aan tafel wilde komen om te laten zien wat er mis was. Maar ze wilde niet komen. Ze bleef achter de kassa. De vrouw was niet aanspreekbaar en wanneer ik wat probeerde te zeggen ging ze meteen in de aanval.

We hebben het eten laten staan, afgerekend en zijn meteen weggegaan.

Kortom, het was heel erg slecht en dit was echt de laatste keer. Erg jammer hoor want kwam hier jaren lang altijd erg graag. Hospitality hoort hoog in het vaandel te staan maar als je zo met je gasten omgaat heb je het echt niet begrepen. Ik wil dit restaurant echt afraden!!

19. Service slecht, koud en smakeloos eten. Alleen saté kambing was goed, maar het rundvlees taai en smakeloos, kip taai, sajoer lodeh geen smaak. Voor mij de laatste keer hier voorheen bij de oude eigenaar altijd goed gegeten maar nu nooit meer.

20. Gisteren hier gegeten, super slecht. Bijna alle gerechten smakeloos, bonen kwamen uit de diepvries, bij de pisang goreng droop het vet eruit en dat noemen zij Bali pisang goreng haha nog nooit van gehoord. Rundvlees en de kip heel droog, bijna alle gerechten waren met dezelfde saus overgoten en een aantal gerechten zelfs niet gekregen. Schande! De bedrijfsleider was nergens te vinden die wilde ons niet te woord staan, die had het te druk met geld tellen. Toch netjes alles betaald en wilden weggaan, worden we terug geroepen door de bedrijfsleider dat we niet betaald zouden hebben schande!

21. Ron van Haarlem

22. Heb hier gisteren gegeten 't was helemaal geweldig,
    Het was helemaal vol maar het personeel had alles onder controle
    Ik vond het zielig ze deden zo hun best moesten vliegen om ons tevreden te houden dus heb ze een vette tip achter gelaten zo hard als zij werken zij verdienen het

23. Ik was hier vorige week met mijn Nederlandse familie. Ik woon zelf in Pretoria, Zuid-Afrika, en dat bevalt mij goed. Wij kregen drie grote rijsttafels, veel eten voor weinig. De wijn was perfect, Zuid-Afrikaans.

24. We hebben 2 weken geleden bij Bali gegeten, en het is ons goed bevallen. We hebben 2 grote rijsttafels genomen en een aantal extra gerechten: het geroosterde varken en de eend. De rijsttafel was erg uitgebreid waardoor we veel keuzes hebben en het varken en de eend waren erg lekker. De ober die ons serveerde legde uit wat voor gerechten er allemaal waren en ook over het eiland Bali, waar hij vandaan komt. Het is veel, maar wij hebben heerlijk gegeten!

25. I went to this place last week and it was a very pleasant experience. The food was exquisite and a lot, i mean like really a lot, like wow. But it's was awesome, the cocktails were amazing too. The waiters were very kind and funny, this old man mamood or some whatever was quite the clown, making jokes. German saying He's from Bayern haha, that guy. This time I only brought a friend and we happened to stumble across this restaurant by coincidence but it was awesome. So next month my family are coming to visit me from Croatia and I'd like to take them here. It's like you know, like way better than other Asian food.

26. sudomo

27. Ik heb afgelopen vrijdag met mijn cliënten gegeten. Uitstekend, über vriendelijk en attent en professioneel personeel. Geweldig. Ik vind het geweldig, mijn cliënten hadden het uiterst naar hun zin, chapeau.

28. Met 10 personen afgelopen vrijdag bij Bali gegeten. Enkele jaren terug zijn we al eens geweest en dat was ons altijd goed bevallen, maar nu was het een enorme teleurstelling.
    Bij binnenkomst werden we door de bediening compleet genegeerd en we hebben zeker 10 minuten staan wachten toen er eindelijk iemand de moeite nam om ons aan te spreken. Onze tafel bleek nog niet klaar te zijn, maar niemand nam de moeite om dat even aan ons te melden.
    Daarna verliep alles heel rommelig. Het eten was redelijk, maar ik heb me ontzettend gestoord aan de bediening. Onvriendelijk, ongeinteresseerd en zelfs een beetje onbeschoft. Ik heb het idee dat er een andere eigenaar is, want zo slecht hebben wij het hier nog niet mee gemaakt.
    Wij zullen hier in ieder geval niet meer komen.

29. Met een groep van 10 personen hier gereserveerd. Nou dat ging prima hoor! We wilden eerst voor iedereen wat wils dus de keuze aan de ober gelaten. Die heeft ervoor gezorgd dat iedereen lekker kon smullen van allerlei Indonesische gerechten waar ik de namen niet allemaal meer van weet. Heb wel gevraagd wat het allemaal was en het werd ons allemaal uitgelegd. Maar ja het was zoveel :)

Super avond gehad. De kipsate was overigens super lekker. Wat een verschil met die smakeloze hompen kip saté uit de Chinees-Indische restaurants. Hier kom ik zeker weer!

30. Het eten is hier super lekker. Vorig jaar zelf naar Bali geweest voor vakantie en wilde nogmaals het lekker eten van daar eten. Grote rijsttafel besteld en dat is super. Handige tafels met verwarming erin verwerkt. Was best druk, dus moet wel goed zijn toch :)

31. Altijd weer een top avond bij Bali James. Ik ben al vaak naar Indonesië geweest en dit restaurant komt dichtbij het eten zoals ik daar heb geproefd en ik hoef er niet een eind voor te vliegen. De rijsttafel is een aanrader, want je kan gelijk alles proberen. Wel reserveren in het weekend, want het kan druk zijn.

32. Lekker gegeten in een mooi Indonesisch restaurant met echte Aziatische sfeer. De service hebben ze zeer vebeterd en was als vanouds. Zeker een aanrader.

33. Na 30 jaar weer eens eten bij, Bali top zou je zeggen maar het viel erg tegen. Na ruim een uur en een kwartier wachten kwam uiteindelijk het eten. Het eten was lauwtjes en wij hebben zeker niet alle gerechten gekregen die op de kaart stonden. De bediening was matig en ongeïnteresseerd. Het was niet duidelijk wat voor wie was, want het werd zo tafel gezet. Ook bij navraag kwam er geen duidelijke info. De goede naam van vroeger heeft het allang niet meer. Hier zullen wij ook zeker niet meer komen.

34. Peter vd

35. D.Schroders

Altijd mijn favoriete Indonesische restaurant geweest in Breda en omstreken...geweest. Sfeervolle zaak met lekker eten. Regelmatig iets vergeten. Pepesan als extra besteld, oh vergeten, evenals 2 nasigerechten. Maakt allemaal niks uit, kan gebeuren, maar wat ons (wij waren met 6 personen) het meest opviel was het onvriendelijke, ongeïnteresseerde personeel. Helaas niet meer voor herhaling vatbaar!

36. Vriendelijke maar rommelige bediening (niet efficiënt). Eten werd geserveerd (soep tegelijkertijd bij hoofdgerecht, vreemd), borden werden vergeten. Mijn maaltijd arriveerde ruim 20 min. later dan dat van mijn tafelgasten. Kan allemaal wel eens gebeuren. Maar het eten was doorgaans vlak van smaak (op een paar aardige gerechten na). De prijzen vond ik ook niet mals gezien het gebodene. Mijn "zéér hete" nasi-gerecht, waarop ik mij zo verheugde, vond ik ver beneden de maat. Vlees/Vis met enkel een berg sambal erop, tja... pittig dat wel... smaakvol? Niet echt. Dit restaurant heeft blijkbaar de gewoonte (niet al te positieve) reviews van haar Facebook pagina te verwijderen en vervolgens te melden bij Facebook als "ongepast" met als gevolg een waarschuwing van Facebook te krijgen als klant. Ongelooflijk!! Volgens mij neem je jezelf en je klanten dan niet bepaald serieus...

37. Heerlijke rijsttafel gehad. Heel veel eten en variatie voor deze prijs. Prima ambiance.

39. Super lekker gegeten! We werden warm ontvangen, super bediening met aardige mensen. Eten werd vrij snel geserveerd kortom super goeie bediening. Wij komen graag terug.

40. j van doesburg

Maaltijd was goed. Personeel onvriendelijk, niet geïnteresseerd. Een welkomstwoord kon er zelfs niet van af. Aan tafel begon het lange wachten, maar naar de balie gegaan en gevraagd of er ook besteld kon worden. Bij het serveren van de rijsttafel ontbraken de borden en die kwamen ook niet meer, dus weer naar de balie. Pas na drie keer bestellen lukte het om een drankje te krijgen. Een Leffe serveer je niet in een pilsglas. Bij het afrekenen ons ongenoegen kenbaar gemaakt over deze slechte service, waarop men excuus aanbood en hoopte dat het de volgende keer beter zal zijn. Die volgende keer zal er niet meer komen....

41. Hesselmans

6 December hier gegeten met 6 personen.

Het is een echte vreet-schuur met kwalitatief slecht eten. Het eten was lauw en meer bijgerechten dan bijzondere vlees/vis gerechten. Voor de grote rijsttafel zaten er maar liefst 2 gamba's per persoon! Prijs kwaliteit zeer slecht!!

42. wim de ruijter

43. Vroeger hier vaak gegeten, leek toen beter. Bediening is vriendelijk, maar niet efficiënt. Storend dat je geen karaf water krijgt bij deze scherpe gerechten, maar Spa moet bestellen. Jammer, denk hier niet meer te komen.

44. Authentieke Indonesische gerechten. We hebben hier meerdere malen gegeten en zijn dus tevreden met het gebodene. Hoewel niet Indonesisch van oorsprong, maar "ingevoerd door de Nederlandse Indië-gangers", vinden wij vooral de grote rijsttafel aanbevelingswaardig. Goede ambiance, correct personeel. Het enige echte Indonesische restaurant in Breda.

45. Zo ontzettende zonde. Eten was heerlijk, bediening zeer slecht!!

46. Afgelopen zondag ben ik met mijn famlie gaan dineren. We bestelden op aanraden van de maître de grote rijsttafel voor ons allemaal, die voor 28,50 per persoon geserveerd wordt. Leuke manier om zoveel verschillende gerechten te proeven. Alles smaakte TOP! De bediening was stuk voor stuk ontzettend vriendelijk en attent. Ieder gerecht werd helemaal toegelicht en er was tijd voor een praatje. De sfeer is er leuk en gezellig. Ik ga hier zeker nog eens terug. Iedereen van Bali bedankt voor de geweldige bediening en de heerlijke gerechten!

47. Deze zomervakantie was ik op vakantie in Bali geweest en wij verlangden weer naar Indonesisch eten. We waren woensdag voor de eerste keer bij Bali James geweest na het restaurant gevonden te hebben op internet. Mijn man bestelde babi guling en ik ikan bakar jimbaran. Allebij echt typisch Balinese gerechten. Het was fantastisch! Precies zoals wij het hadden gehad tijdens de vakantie. De bediening ziet er heel leuk uit. De dames en heren van de bediening hebben allemaal een sarong aan. Ze zijn echt super attent en heel vriendelijk. We hebben genoten!

48. Gisteren geweest bij Bali na het horen van vele positieve verhalen uit mijn kennissenkring. Bij binnenkomst heel hartelijk ontvangen in een goed bezet restaurant. De inrichting is Indonesisch maar niet het oubollige van veel Indonesische restaurants. Het is modern ingericht, beetje strak, mooi naar mijn mening. Het eten was goed, naar verwachting. Het is goed in balans. We bestelden de grote rijsttafel. De wat oudere ober raadde ons ook nog extra de sate lilit aan. Deze was echt lekker. Het vlees was mooi mals en heerlijk gekruid. Het leek veel wat we geserveerd kregen, maar alles was na afloop helemaal op! Duur was de rekening niet, voor de kwaliteit van het geboden eten, de aardige bediening en de fijne ambiance. Ook ik raad dit restaurant een ieder aan.

49. We zijn hier al een paar keer geweest, maar nu hoeft het niet meer. Als je als enigen aan het raam zit, vergeet de bediening je vaak. Het eten is vlak en niet bijzonder. We hadden het ikan bakar Jimbaran menu. Alleen de nasi goreng was echt lekker. De rest is erg standaard. De bediening is niet echt oplettend, laat staan attent. Welkom voelden we ons zeker niet. Als je naast de afhaalbar zit, zit je ook niet echt rustig. We zijn op Bali geweest en in andere Indonesische restaurants in en buiten de regio. Daar is alles veel beter.

50. Ik kom al jaren bij dit restaurant, maar helaas is het niet meer wat het geweest is. Ik ben het laatste jaar er verschillende malen geweest, maar het werd steeds minder. De laatste keer kreeg ik gewoon minder gerechten dan op de kaart stonden aangegeven bij de rijsttafel. Het commentaar was dat dit altijd zo is als je maar 1 maaltijd besteld. De manier waarop dit werd verteld was niet klantvriendelijk. Ook was de kwaliteit niet meer zoals het geweest was. Vlees was droog en smaak beneden niveau. Ik kom hier voorlopig niet meer.

51. Wij komen bij Restaurant Bali James al 30 jaar en ik moet zeggen dat het echt veranderd is na een hele lange tijd er niet meer zijn geweest. De sfeer, eten, bediening en interieur.
    De sfeer is veel levendiger geworden en straalt zoals altijd een Indonesische gastvrijheid uit, mooie nieuwe tafels wat veel praktischer is, nieuwe menukaart met betaalbare prijzen en er staan mooie grote Balinese Beelden die je bij binnenkomst ziet staan. De sfeer is dan ook echt Indonesisch.
    Het eten vinden wij lekkerder geworden dan een aantal jaren terug, lekker sterke en pittige smaken.
    Restaurant Bali heeft GEEN één TEMPEH gerecht in hun menu staan, dusja!!
    De bediening is een stuk beter geworden, erg vriendelijk en ze hebben nu mooie Indonesische kleding aan wat veel beter past dan de witte blouse en zwarte broek.
    Ik raad men aan om het echt een keer te proeven van het eten en de Indonesische sfeer die daar hangt, ook al kan het een keer misgaan met de bediening of dergelijke het is menselijk, wij eten daar altijd lekker en hebben de een mooie avond met lekkere wijnen!
    Mijn mening is dan ook dat het de beste Indonesische Restaurant is van Breda!!!

52. De kwaliteit van het eten gaat helaas steeds verder omlaag. Alles is opgewarmd (en niet genoeg helaas...), het vlees is erg droog. De "hete" variant van zowel de kip als de garnalen is gelijk aan de gewone variant, maar dan met een schep sambal er overheen. Sommige gerechten hebben we laten staan, De Tempeh is gewoon slecht.
    Toen we bij de grote rijsttafel om Seroendeng vroegen werd die alsnog lachend gebracht, samen met 4 andere vergeten gerechten.
    Het was geen bijzonder drukke avond, maar de (overigens heel vriendelijke) bediening was chaotisch. Dessert voor 4 personen hoort voor 4 personen gelijk opgediend te worden, niet voor 2 pers. na 10 minuten.
    Het is allemaal niet echt duur, maar voor € 160,- voor 4 personen en de (vroegere?) reputatie van Bali verwacht je meer. Neem de recenties serieus svp.

53. Fam. de Niet

Ben 3 juni weer eens langs gegaan. Mijn ervaring is helaas niet verbeterd. Het eten is prima, maar de bediening was en is chaotisch.
    Heb 3x om mijn drankjes moeten vragen. De koffie is nooit meer gekomen.
    Op deze manier kan je daar niet op je gemak eten. Jammer.

54. De bediening wordt steeds slechter, begint hier meer een vreetschuur te worden. Erg jammer. Geen aanrader meer. Bediening zeer slecht! 2 juni gegeten met de kinderen, 30 min moeten wachten op de kaart, geen drankje, paar keer moeten vragen om een drankje. Vervolgens wordt het eten neer gezet er wordt niets meer gevraagd of gezegd. We hebben drankjes nabesteld, zijn niet gekomen. 3 keer om de rekening moeten vragen. Hetgeen was koud. Bediening krijgt een - , zeer slecht !! Komen hier nooit meer.

55. Ook vandaag 2 juni gegeten voor de zoveelste keer bij Bali, en tevens voor de laatste keer.
    Wat een zooitje, 10 min naast de tafel gestaan om te wachten op een stoel,45 min wachten op het drinken, we kregen de kroepoek geserveerd met steen koude saté saus,3x vragen om de rekening. We spraken de ober er op aan en die lachte het weg met ja ja zondag avond hé altijd druk hier en wat we om ons heen zagen gebeuren, te gek voor woorden.
    We hebben de bedrijfsleidster er ook op aan gesproken en het werd er mee af gedaan dat er veel mensen zaten die niet gereserveerd hadden, wat heeft dat er mee te maken!!
    nee, zoals het vanavond daar aan toe ging leek het wel een vreet schuur.

56. Vandaag 2-6-2013 gegeten bij Bali. Volkomen chaotische situatie met de bediening. We hebben een uur moeten wachten op onze grote Indonesische rijsttafel. "Ohhh, vergeten" maar geen sorry. We hadden eerder moeten bestellen en bij de juiste persoon. Ook bij de andere tafels ging het mis, geen drankjes. Na 3 x klagen in een keer een dubbele bediening. Anderen liepen weg, hadden na een uur nog geen drankje gekregen. Bij het afrekenen kregen we de verkeerde rekening. Kortom, na vele jaren trouwe klant geen Bali meer en ik hoop dat deze recensie anderen ergernis bespaard!!

57. Family atmosphere, hilarious company, brilliant service and gorgeous food. Tnx to mr. Bronislaw & Robert we discovered an uknown taste of Asia in the central Europe mmmmmmm.
    We need the Indonesian kitchen in Croatia, what are you waiting for??

P.S. the food wasn`t spicy enough hehehehe :-D

58. Als je weet dat het een drukke avond is voor de bediening, geef dit dan door aan je gasten. Dan is er misschien iets meer begrip wanneer je klant een uur op de menukaart moet wachten ondanks dat je klant er een aantal keren om hebt moeten vragen. Onacceptabel.
    Het eten is voortreffelijk, de bediening typisch Indonesisch, de wachttijd buiten proporties.

59. Heerlijk authentiek Balinees eten met dito bediening. Zeer goede prijsverhoging ook. Aanrader

60. Met vrienden gegeten in dit restaurant. Prima autenthieke Indonesische gerechten. Goede service en attente bediening.

61. Er heerst een zakelijk sfeer is niet gezelig. Eten is goed. Bediening: men maakt opmerkingen dat met een grapje wordt afgedaan, dit hoort niet in dit soort zgn excl. restaurant. Na bediening van het hoofdgerecht wordt steeds door één kelner "aanvallen" geroepen naar de gasten . Dit kan niet! Er wordt ook opmerkingen in het Indonesisch gemaakt met de gedachten dat men het toch niet begrijp. Jammer! Don't forget there is a lot of Indonesian "ganger" understand the Indonesian language. Om te schamen als "Belanda" met een Indonesian root, dat men zo met de "gasten" om gaat.

62. Heerlijk gegeten, prima kaart maar onervaren bediening....

63. Enige tijd geleden hier voor het eerst gegeten. Speciaal gekomen vanuit Rotterdam op aanraden van vrienden. Wij hebben hiervan geen spijt. De uitgebreide rijsttafel genomen en dat bleek een uitstekende keus: het was voortreffelijk. In alle opzichten een aanrader. Vandaar een hoger cijfer voor het eten.

De bediening zou wel wat vriendelijker kunnen zijn. Niet alleen tegen ons, maar tegen alle gasten.

De sfeer is over het algemeen goed. Het is geen low budget restaurant.

64. Op aanraden van een aantal collegae ben ik met mijn vriend wezen eten bij Bali. We werden zeer vriendelijk ontvangen en konden meteen aan tafel. Het eten was heerlijk en de bediening was helemaal top. Wij komen zeker terug!

65. Ik kom al jaren regelmatig bij restaurant Bali James. Ik vind het er altijd heel gezellig druk en ben dol op het lekkere rijsttafels daar. Het is volgens mij het beste Indonesisch restaurant van Nederland. Het eten doet me herinneren aan mijn oma's eten. Wij zijn van Indische afkomst. En haar eten was echt verrukkelijk! Ook vind ik de bediening altijd superaardig. Mensen die een authentiek Indonesisch restaurant zoeken, moeten het echt proberen!

66. We zijn hier voor moederdag uit eten geweest. Door de eerdere recensies vreesde ik voor de bediening, maar dat bleek onterecht. Ondanks de (verwachtte) moederdag(?) drukte werden we gastvrij ontvangen en vriendelijk bediend. Het eten is heerlijk en de prijs-kwaliteit gewoon goed. Drankjes besteld werden ook zonder uitzondering meteen geserveerd. Alles bij elkaar zeker de moeite waard!

67. Geweldig restaurant ik en mijn gezin hebben er voortreffelijk van genoten, buitengewoon vriendelijk personeel,
    geweldige service, autenthiek Indonesisch eten.

Zeker een aanrader voor mijn Pela in de Wijk in
    Cappelle a/d IJsel om hier een keer met z'n allen te eten,
    als ik hier eet voel ik me gewoon thuis, het personeel heeft een echte Indonesische mentaliteit, en begroet me vriendelijk als Bung, i.p.v als meneer, wat ik zeer waardeer. Ik heb nog een praatje kunnen maken met een paar kelners, zeer inteligente gasten, weten veel over Indonesiê, en over onze prachtige taal en keuken. Een kelner verbaasde me zelfs dat hij ambonees mee sprak, ik kom zeker terug en neem al mijn pela mee.
    Er zijn veel Indonesische restaurants in Nederland, maar wijnig waar ik het gevoel van thuis voel, iets wat ik hier wel voel.

68. Heerlijk avondje uit! Voor de eerste keer Bali James Breda. Vroeger weleens naar een Bali retaurant geweest maar was in mijn kindertijd, andere locatie en volgens mij ook een andere eigenaar. Ontvangst bij binnenkomst en sfeer, uitstekend. Lieve nette mensen die er werken en we werden aan een gezellig tafeltje gezet. Je werd op je wenken bediend. Het eten was verrukkelijk, ook in overvloed want we hadden erg veel laten staan, helaas.. omdat we vol zaten. Toch nog een klein gaatje overgehouden voor het dessert en ook die was heerlijk.[aanrader Tjendol ijs]. Het eten deed me denken aan de kookkunsten van mijn Indonesische oma. Nog nooit heb ik zo lekker gegeten in een Indonesisch restaurant. Wij blijven hier voorlopig nog wel komen. Sfeer was erg aangenaam, zag er chique uit maar je voelde je er toch welkom en er heerste een warme sfeer. De prijs voor al dat lekkers vond ik erg meevallen. We zijn eerder naar Indonesische restaurants geweest, waar het niet zo erg lekker was, minder sfeer en minder gastvrij en daar betaalden we veel meer. Een aanrader!

69. Het eten was prima. De bediening was ook prima op één persoon na. Hij maakte beledigende opmerkingen en deed alsof het om een grap ging. Na het nuttigen van de maaltijd zijn we snel vertrokken; we hebben geen nagerecht besteld. Wat mij betreft is dit geen aanrader.

70. Dit was onze eerste keer dat we bij Bali zouden gaan eten. Al bij binnenkomst werden we zeer vriendelijk ontvangen door de crew. We hadden gelukkig al van te voren geréserveerd, en we konden gelijk aan tafel. Bij het bestellen van het eten en drinken verliep het in een snel tempo. Het was echt verrukkelijk eten, iets was je niet dagelijks in andere keukens tegen komt op de dag van vandaag. Nadat we heerlijk hebben gegeten, vroeg een van de bediening of wij nog een dessert wilden hebben. Die hebben we afgeslagen. En tot slot namen wij nog 2 koppen koffie met de rekening. En tot onze verbazing was de koffie gratis! Dus ik ben zeer tevreden! 08/12/11

71. Ben gister avond wezen eten bij bali. Met zijn 2tjes. Erg gezellig, bediening erg aardig en rap. Heb een super avond gehad. Voor herhaling vatbaar! Gr

72. Na 11 jaar Breda de eerste keer Bali en voortreffelijk gegeten in een aangename sfeer met behulpzaam, vriendelijk en kundig personeel. De kleine rijsttafel was uit de kunst en komen volgende week graag terug met vrienden, waarvoor we zelf even de zaak hebben uitgeprobeerd. Als u er tegen kunt: De ayam pedis is aan te bevelen!

73. Het eten is heerlijk we hadden de rijsttafel besteld.
    De bediening is nors/onbeschoft, we moesten erg lang wachten op bestelde drankjes of ze kwamen niet.
    De rekening kregen we na 3 kwartier, na hem aan zeker 3 verschillende obers gevraagd te hebben.

74. Personeel nors en niet echt vriendelijk. Geen sfeer muziek
    Regels van bediening zijn ver te zoeken.
    Eten goed en genoeg.
    Jammer, het is geen sterren restaurant en de klasse is ver te zoeken.
    Nee voor ons niet meer.

75. We gingen om 18.00 aan tafel. Bij het opnemen van de drankjes wilde hij al meteen weten wat we gingen eten. Dit wisten we nog niet. Bij het brengen van de drankjes vroeg hij weer wat we gingen eten, we waren met 4 en hadden maar 1 menu kaart. We zeiden het nog niet te weten wat een paar flinke zuchten opleverde. De obers waren nogal verschillend: de een te amicaal, de ander nogal erg nors. Na het bestellen van de rijsttafels was het eten er al snel. Er zat nog 1 pers. te eten toen de tafel al werd afgeruimd. De ober vroeg of we koffie wilden, maar we wilden nog een toetje. Na het toetje vroeg hij of we koffie wilden, dit wilden we niet. Daarop kwam meteen de rekening zonder dat we er om vroegen. Om 19.45 stonden we weer met onze jassen aan buiten. Gezellig avondje uit eten met vrienden!

76. Afgelopen vrijdag bij Bali James gegeten. Hadden een ronde tafel voor 4 personen gereserveerd bij de tuin. Keurige ontvangst, jassen werden aangenomen en de tafel stond gedekt. Wilt u iets drinken? Ja, heeft u een kaart? Ober, biertjes? Uiteindelijk hebben we wijn en bier besteld. Consumpties zagen er goed uit. We bestelden 3 grote rijsttafels en 2 sate kambing. Bleek meer dan genoeg. Kwaliteit viel niets op aan te merken. Bediening iets te amicaal. Bali is wel een grote tent maar alles loopt gesmeerd. We hebben een gezellige avond gehad.

77. tamara lesiputty

Dochter van een Molukker (die naast het Indische eten van mijn oma en tante's, alleen maar Indisch wil eten bij Bali en nergens anders Indisch eet, zelfs niet bij een indisch/chinees restaurant.

De eigenaar en het personeel is altijd reuze aardig en de eigenaar die heet ons altijd welkom, de gesprek stof wordt wel altijd in het Maleis gevoerd, dus misschien kan het zo zijn dat wij Indo's/Molukkers een toegankelijkere band met elkaar hebben.

Ze zijn wel bereid heel hard voor je te werken en lopen. Bij pittig eten kan melk (thee en andere zuivel producten)het pittige randje van je eten af halen.

Aangezien ik zwanger was en niet zo pedis (heet) mocht eten, vroeg ik om een glas melk, dit stond niet op de kaart, maar zonder vragen of zeuren kreeg ik het en wenste ons slamat makan (eet smakelijk!) Trima kasi Bali tot gauw!

78. Piet Hein Ormeling

Twee weken geleden bij Bali gegeten met vier personen; mooie avond, buiten gezeten.

Als oud Indie-gast kan ik zeggen: Adu, enak betul! (Wow, echt lekker!).

Leuke vlotte bediening.

Aanrader.

79. Ik ben een echte fan van de Indische tafel, wat Bali dan ook bij je oproept... Meestal is het zo dat als je bepaalde verwachtingen hebt die alleen maar kunnen tegenvallen, zo ook hier. Het geheel is niet echt bijzonder, het lijkt wel of het meeste zo uit blik komt. Kortom, ik ben niet echt enthousiast en kan het ook niet echt aanraden om daar te gaan eten.

80. Na al 2 x bij Bali te hebben gegeten gingen we met vrienden eten.

Ik had redelijk lopen opscheppen want ik vond het altijd heel goed en gezellig.

Deze keer was het een behoorlijke tegenvaller.

We moesten redelijk lang wachten toen we binnen kwamen voordat we werden ontvangen en er iemand iets tegen ons zei.

Toen we eenmaal zaten en hadden besteld duurde het een half uur voor we ons eten hadden.

Het eten zelf was heerlijk, zoals gewoonlijk.

Als nagerecht hadden we koffie met spekkoek besteld.....na een half uur hadden we nog niets en heb ik er wat van gezegd.

Toen het nog niet kwam wilden we bijna opstappen toen de ober ons weer in de gaten kreeg.

Uiteindelijk hadden we na 3! kwartier onze koffie! Ik ben even genezen hoor, nu!

81. Ronald Mutsaers

Voor ons was het een tegenvaller. We zijn het niveau van Bali Tilburg (is er helaas niet meer) gewend.

Eten viel erg tegen. Vlees was taai en zat weinig smaak aan.

De bediening was ook niet echt vriendelijk. Het leek wel alsof ze liever geen klanten hadden die dag.

Bovendien vonden we het ook nog eens erg prijzig.

Het pand op zich zag er weer wel netjes uit.

82. Plus: we konden zaterdagavond 17:00 uur terecht zonder reservering.

Min: Wilden aanvankelijk zelf een maaltijd samenstellen van 1x groentegerecht, 1 x vleesgerecht, kip saté en ei-gerecht en witte rijst voor 2 personen, maar dat werd ons afgeraden door de (wat oudere) ober, dit zou te duur uitpakken en daarbij moest er minimaal voor EUR 17,50 p.p. besteld worden, Nee, een kleine rijsttafel p.p. was beter en relatief goedkoper, aldus de man. Dus o.b.v. zijn advies een kleine rijsttafel genomen. Toen deze werd opgediend was deze bijna koud. Wij hadden een 'pittige' rijsttafel besteld, maar daar merkte je bijna niets van, enkel het vlees was een beetje scherp, heet, pedis.

Plus: De rijsttafel was ruim genoeg voor 2 personen en behoorlijk uitgebreid (maar met wel wat veel 'goedkope' gerechten c.q. ingrediënten).

Min: personeel, op gerant na, was een beetje 'grimmig' en niet gezellig/leuk (voor ons, misschien voor vaste klanten wel).

Min: voor 2 x kleine rijsttafel, 1 rosé, 1 port, 2 water, 2 espresso en1 thee toch al zo'n eur. 70,00 afgerekend, voor de kwaliteit teveel geld, of voor dit vele geld onvoldoende kwaliteit, 't is maar hoe je het bekijkt.

83. Wij hebben vorig jaar rondgetrokken op Java en Bali. We hebben daar genoten van heerlijk smaakvolle gerechten. Deze pittige en smaakvolle gerechten vindt men terug in dit prima Indonesisch restaurant. Tip: neem een rijsttafel zodat je alle smaken die dit geweldige restaurant biedt kunt proeven.

84. Ik geniet hier elke keer van het eten, en van de gastvrijheid. Top restaurant met heerlijk eten!

85. Bij bali eten is voor ons altijd een traktatie. De kwaliteit van het eten is altijd constant lekker. De service is uitermate goed. En de bediening is altijd vriendelijk en zeker voor de kinderen.

86. Jammer dat het deze keer weer is tegengevallen. De ooit betere indonesische keuken van de omgeving is gedaald naar een gemiddelde kwaliteit die de indonesische keuken eigenlijk weinig tot niet meer weerspiegelt. Het afhalen van een kleine rijsttafel voor twee personen bleek geen succes. De oplossing blijkt om de hoek te liggen bij Rumah Dani in Etten-Leur.

87. Ed 60 punten

Verplicht: minimale besteding van 17,50 pp. Resultaat: Hele matige nasi koening met twee stokjes sate die door sommige patatboeren beter toebereid worden. Een grote gesuikerde garnaal (niet te eten). Nog meer zoetigheid in de vorm van een stuk gebakken banaan (kom ik ook niet voor.) Kip ook niet lekker. Het enige smakelijke was eigenlijk het rundvlees (soort rendang geloof ik). De verdere bijgerechten als seroendeng, atjar etc. laten staan. Grote dure bluftent die absoluut geen waar voor zijn geld levert.

88. ad 9 punten

Wij komen al jaren eten bij Bali. De rijsttafel is prima, het personeel kent ons en geeft ons een heel persoonlijke bediening. De sfeer is uitstekend, de ontvangst alsof je bij vrienden op bezoek komt.

Ook voor grotere groepen is het prima. Meestal geef ik al vantevoren aan dat we een x aantal rijsttafels willen, dan is het in no time opgediend.

Het is zeker een aanrader.

89. Fred 44 punten

Eten is in een landelijke centrale keuken klaargemaakt. Dus niet zo vers en fris als je van een authentiek Indonesisch restaurant verwacht. Voor mij geen aanrader, maar smaken verschillen.

90. Rijsttafel besteld, was erg goed.

Bediening ook goed, vriendelijk en vooral ook veel bedienend personeel.

91. Eten was goed, maar service 0,0. Tjendol was niet te drinken. Alleen maar ijs. En dan zeggen dat het zo hoort.

Ze kijken je aan alsof er niks aan de hand is. Weg 8 Euro.

Voor ons is restaurant Bali einde oefening. Jammer.

92. We hebben twee porties Nasi Rames besteld met saté kambing en saté ajam. In totaal 38 euro. De kwaliteit was werkelijk bedroevend. De porties bestonden vooral uit rijst, het vlees was taai en alleen de kleur van de diverse vleesgerechten was verschillend. Verder overheerste alleen sambal. Ook de saté was taai en vooral pedis. Ik ben hier wel uitgegeten.

93. Ik heb daar heerlijk gegeten met mijn zoon.

Vriendelijk personeel.

94. We zijn met z'n 2en voor de eerste keer bij Bali wezen eten. En wat een verrassing! Dit is toch echt een van de betere. De gerechten waren heerlijk gekruid en lekker spicy. De fijne ambiance, de perfecte smaak en het attente en vriendelijke personeel maakte deze avond helemaal compleet. Ik weet zeker dat mijn volgende "Indonesische" uitje weer bij Bali in Breda zal zijn.

95. Peter Schuringa

Ben er al meerdere malen geweest.

Echt heerlijk gegeten.

Heel vriendelijke bediening.

Topzaak.

96. Zijn zaterdag met een groep van 13 personen geweest. Gereserveerd om 19.00 uur en kregen pas om 20.30 uur kroepoek voorgeschoteld. Was binnen no time op want iedereen had natuurlijk trek!

Had 4 grote garnalen besteld à € 3,= per stuk. Het woord groot hoort niet op de menukaart! Wat een afzetterij.

Diverse malen werd er gevraagd om extra rijst maar zonder resultaat!

Wat mj betreft een echte afrader!

97. Ik heb heerlijk gegeten en vind het personeel wat traag, maar wel superaardig! Was al met al dus niet storend. Prachtige ambiance.

98. Al 20 jaar kom ik geregeld eten bij dit restaurant .
    Ik ben blij dat er nog een authenthiek Indonesisch restaurant bestaat waar je zo fantastisch kunt eten en moet dat snel? Nee, je bent een avondje uit toch?

En vind je de porties klein ... is mij ook eens gebeurd, ik sprak een ober hierop aan en er werd gewoon, zonder bijtelling, aangevuld.
    Het ligt meestal aan ons Nederlanders, liever klagen dan vragen.

Authenthieke sfeer, heerlijk Indisch eten en een beetje "stille kracht" ;) ga naar Bali in Breda.

99. Onno van Buren

Ik ga er morgen op uitnodiging naartoe en ben (gezond nieuwsgierig) eens in de recensies komen snuffelen.
    Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat recensies variëren van een schamele 3,3 tot een 10 en alles wat er tussen zit?
    Niet echt consequent. Ben benieuwd wie er gelijk zal krijgen.

Volgende pagina