Restaurant 't Witte Huus in Braamt

1420414649 80
1463221969 64
1501952401 32

1. sonja 1615 punten

Hier gegeten met een social deal. Op de foto's leek het heel wat en de naam beloofde ook wat. Het bleek een verijdelde snackbar. Toen we binnenkwamen waren er gasten aan het fonduen of iets wat erop leek en de hele tent stonk ernaar. Daar konden wij gezellig naast gaan zitten. Doodgeslagen tonic, bestellingen die niet goed waren doorgekomen, een jong meisje dat ons goedbedoeld hielp maar echt totaal geen horeca ervaring had… Het was het allemaal niet. We moesten steeds zelf overal om vragen en op de kaart staan dingen niet voldoende helder aangegeven. Mijn vriend had bijvoorbeeld champignons. Er stond niet bij dat deze amper terug te vinden waren onder de lading gesmolten kaas. Zet er even bij dat er kaas overheen zit, dan bestellen mensen die geen kaas lusten dit niet. Wel zo makkelijk…

2. Heb je geboekt via de Albert Heijn en kom je daar, hebben ze geen reservering staan en ipv een andere oplossing word je gewoon weggekeken en van een ander stel kregen we te horen dat we er niks aan misten. Erg fijne tent dus, maar niet heus.

3. High tea met 4 personen gehad, erg kaal. Wat er kregen was goed. Thee werd niet bijgevuld en weinig sfeer. Erg jammer! Gastheer was ook niet erg vrolijk, vroeg niet of wij nog wat wouden bestellen. Uiteindelijk na 1,5 uur maar opgestapt met de gedachten ‘is dit het? ’ Terwijl een na 30 minuten het eten en de thee al op was.

4. Vanavond hebben wij in het restaurant gegeten. Als hoofdgerecht hadden we biefstuk en de zalm. Op de biefstuk bleken ook spekjes geserveerd te worden. Gezien mijn vrouw allergisch is voor varken aangegeven dat dit zo niet kon, vooral gezien dit volgens de kaart alleen met champignons geserveerd werd. Dezelfde biefstuk kwam nu terug met een paar spekjes eraf geraapt. Nogmaals aangegeven, maar nu kreeg ze hetzelfdena 5 min terug op een nieuw bord. Alles dus inmiddels koud en uiteindelijk dus niet opgegeten. Ok over mijn zalm was ik niet tevreden. Er zaten veel graten in een het was niet gekruid, waardoor het een smakeloos geheel was.
    Toen we klaar waren werd er gevraagd of alles gesmaakt had: Nee.
    Daarop heeft het meisje rechtsomkeert gemaakt en we hebben ook niemand meer gezien. Zelfs niet om te vragen of we wat te drinken wilden.
    Na 20 min zijn we maar af gaan rekenen. Vreemd genoeg werd er ook hier niets meer gevraagd. Dat is ook waar ik nog het meeste over val, dat het het personeel niks interesseerde.
    Zonde van ons geld, wij komen nooit meer terug.

5. Het was zo abominabel dat het lachwekkend was. Het eten was van slechte snackbarkwaliteit en voor de bediening werd waarschijnlijk het buurmeisje even opgetrommeld. Ongeïnteresseerde eigenaar, geen kok, meer een gaarkeuken medewerker. We hebben het nagerecht maar laten zitten.

6. Vandaag hier gegeten via een Groupon reservering. Bij binnenkomst hadden we onze twijfels over het restaurant, maar dit werd al snel goedgemaakt door de vriendelijke jongedame van de bediening.

Er was voldoende keus op de menukaart, maar toch kozen we beiden voor de Mixed Grill. De kok bracht vervolgens zelf de borden, met daarop drie mooie stukken vlees, namelijk een stuk spareribs, een steak en een kip spies. Het vlees werd mooi geserveerd, zag er goed uit en smaakte uitstekend. Vooral de kip is echt een aanrader, die was super gemaakt!

Na het lezen van onderstaande recensies vragen wij ons af wat er anders was dan bij ons bezoek. Wij waren in ieder geval ontzettend tevreden en hebben genoten van het eten.

Is er dan helemaal geen minpuntje te noemen? Jawel. Doordat er in de keuken slechts één persoon stond, duurde het vrij lang voordat het hoofdgerecht kwam. Maar zoals gezegd, het eten was duidelijk met zorg en aandacht bereid, dus dat maakte het meer dan goed.

Wij komen hier zeker nog eens terug. Een aanrader, dus!

7. Margot Pot

Onaardig en koud. Zeer kleine glaasjes, lauw drinken. Thee zonder koekje. Wordt met een klap op je tafel gezet. Een keer maar nooit weer.

8. Erg slecht allemaal. Ook sneu voor de serveersters die alles in hun eentje moeten doen.

9. Hele slechte service. Hier ga ik nooit meer friet halen. Daarnaast vielen de kroketten uit elkaar van ellende.

10. We hadden friet besteld, kregen maar de helft. Toen we terug gingen, werd er gezegd ja we weten dat jullie geen frikandellen gehad hebben, dus die kregen wij. Maar de 2 zakken friet die misten kregen we niet. Terwijl we met 25 man waren. Erg teleurgesteld en boos op de eigenaar.

11. Lindadegoey

Friet halen voor 25 man, nog niet eens de helft meekrijgen en niet komen brengen. Niet opnemen en belachelijk belabberde service!

12. Ron 30 punten

Via Groupon hier een BBQ/steengril/gourmet-arrangement met friet en salade gekocht voor 4 personen. Misschien iets te hoge verwachtingen gehad, maar dit was ééns maar nooit meer!
    Bij binnenkomst doet het gezellig, warm en huiselijk aan, maar wij werden direct naar een zaaltje erachter
    gebracht waar provisorisch +- 6 tafels op een soort van dansvloer stonden met alleen maar gourmetstellen erop.
    Niks geen BBQ, niks geen steengril... wij waren de eerste en hebben toen zelf maar de verwarming aangezet en muziek opgezet via onze eigen telefoon.
    Vlees van een slechte kwaliteit, sauzen waren nog slechter alleen de salades, stokbrood en frietjes waren oké...
    Hier werd geld getankt door de eigenaar en er zat geen greintje sfeer in de koude zaal, geen aankleding, snoeren over de grond (onveilig)... Bah... Na een uurtje met gierende banden weggegaan.

13. Wij namen het 3 gangen menu. Huzaren salade vooraf, dit was emmer voer van Fano, hoofdgerecht biefstuk met gebakken champignons die gebakken waren in de suiker. Tja dan denk je toch dat er iets van groente bij zit, mooi niet, blaatje sla en friet, als nagerecht hebben we maar een koffie genomen. Die was wel te pruimen.

Absoluut geen restaurant, eerder een kroeg of snackbar.

14. Jongens van Mik-Wis

Afgelopen week met de jongens van de vereniging wezen gourmetten. Gezellig aan tafel, vlotte bediening en we hebben lekker gegeten. Toen we vroegen of we nog wat friet konden krijgen was dit geen probleem. Eigenaar kwam regelmatig vragen of alles naar wens was, top. Het gourmetten was zeker iets om nog een keer op terug te komen.

15. We zijn hier al een paar keer geweest met bonnen van etentjeveilen en hier is niks mis mee. Voldoende keuze, lekker bereid en ruime porties op het bord. Voor ons een goede eet locatie en aantrekkelijk geprijsd.

16. Bed en breakfast gewonnen via veiling. De kamer had geen sfeer, de bedden waren te kort, de badkamer had een inrichting van de jaren 70, de douchestang viel uit de muur. Toen we vertelden aan de eigenaar dat de bedden tekort waren en of hij eventueel een andere kamer had, toonde hij totaal geen interesse. Hij zei dat alle kamers vol waren maar het klopte niet. Ontbijt was wel goed, wel een aantal spullen over de datum. Restaurant had geen andere gasten. Geen aanrader, ik had er spijt van dat ik met de veiling meedeed.

17. Prima locatie we hebben lekker gegeten en prima geslapen. Zeker voor herhaling.

18. Wat een belachelijke snackbar. Wij wilden even snel wat eten en zagen deze snackbar met een terrasje dus dat leek ons wel wat. We wilden bestellen en namen alvast plaats op het terras. De arrogante eigenaar stuurde ons weg van het terras want daar mochten we het niet opeten. Dan moesten we naar het naastgelegen restaurant zei de eigenaar. Rare gang van zaken vonden wij dat al en de snacks op de kaart van het restaurant waren 60% duurder dan de prijzen in de snackbar. We besloten om het dan toch maar mee te nemen bij deze snackbar vandaan en het elders op te eten. Bij het bestellen bleek dat de karbonades, hamburgers, warm vlees en hete kip op waren en dat vond de eigenaar heel normaal ondanks dat het op de kaart stond. Ook werd bij iedere schotel automatisch mayonaise toegevoegd terwijl we dat niet hadden gevraagd. Deze tent bevelen wij absoluut niet aan.

19. Daar waar de patat prima is en de snacks ook, is de pindasaus wat flauw en dik. Qua service echter wordt je voor 9 uur 's avonds gewoon weggestuurd omdat de frituur uit zou staan. Beetje jammer als direct daarna bitterballen worden aangeboden aan andere klanten. Je ziet het maar gebeuren, wat onbeleefd zeg.

20. Een bon gewonnen via etentjeveilen.nl voor eten en bed & breakfast. Nou het eten ging nog wel maar de kamer voor het slapen helaas niet, ontlasting zat nog in de pot, stopcontacten los in de muur, en vensterbank vol stof en viezigheid (dode vliegen, dode muggen). Dus na 5 minuten op de kamer heb ik de sleutel ingeleverd, en vol gas naar huis gereden. Al met al geen aanrader.

21. R.Hendriksen

Met 4 personen uit eten geweest in t witte Huus in Braamt. Wij hebben dit als zeer prettig ervaren. Voorgerechten prima in orde, hoofdgerechten smakelijk en ruim voldoende zo ook de nagerechten. Goede bediening. Ook wordt er gevraagd of alles naar wens /voldoende is! Na afloop werd zelfs een kop koffie aangeboden!! Keurige zaak, zeer aanbeveligings waardig!!
    Groeten Fam.Hendriksen-Apeldoorn

22. Het eten is cafetaria kwaliteit en niet restaurant waardig!

23. Leuk dat ik als eerste een recensie mag schrijven over dit restaurant. Afgelopen getogen naar Braamt. Eerst toen het nog licht was de omgeving verkend. Prachtig, ik kende dit deel van Nederland nog niet en had ook geen idee dat je vanaf hier in een mum van tijd in Duitsland bent. Lekker wezen wandelen in de omgeving van 's-Heerenberg en Hoog Elten (Duitsland). Daar stevige trek van gekregen. Zouden we met een voucher van etentjeveilen.nl voldoende hebben aan het driegangen diner? Nou, zeker weten. We hebben ervan genoten, mijn vriend een echte sparerib-fan en ik koos voor de saté. Allebei van de grill en dat geeft toch net effe een andere smaak. Aan het eind nog wat drankjes gedaan aan de bar en nog getwijfeld of we van de bed & breakfest gebruik zouden gaan maken. Niet gedaan, maar leuk voor een volgende keer. Voor herhaling vatbaar!