7 parkeerplekken op eigen terrein, gratis parkeren (openbaar) op 50 meter. Tot 23.00 uur gratis parkeer in parkeergarage gemeentehuis, ingang op 40 meter.

NS-station op 10 minuten lopen.
    Bus-stop op 1 minuut lopen (halte Gemeentehuis).

ma lunch vanaf 11:00 diner tot 21:00

do lunch vanaf 11:00 diner tot 21:00
vr lunch vanaf 11:00 diner tot 21:00
za lunch vanaf 11:00 diner tot 21:00
zo lunch vanaf 11:00 diner tot 21:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1311192579 85
1441998831 58
1454261917 65
1507401957 81

1. Anja Peters

Onlangs bij de Douairière een viergangen verrassingsmenu gegeten. Ik kan zeggen dat het verrassend lekker was. Het is lang geleden dat ik voor deze prijs ergens zo goed gegeten heb. Alle gangen waren helemaal top voor wat betreft de smaak en presentatie.
    Ook de sfeer en de bediening waren helemaal oké. Dit etentje is zeker voor herhaling vatbaar.

2. Heel lang wachten. Het duurde telkens 3 kwartier voordat de volgende bestelling op tafel stond. Ook in het begin van de avond.
    Lekker waren de haasbiefstiek en de soepjes. Minder goede ervaring met de falafael en het varkensvlees. De falafael was gortdroog en werd zonder sausje geserveerd.

3. Gerry Janszen

Een heerlijke afsluiting van onze vakantie. De Tapas gerechten waren heerlijk en werden op een creatieve wijze gepresenteerd. De bediening stemde goed met elkaar af zodat we precies genoeg tijd hadden voor de gerechten. Complimenten voor de Douairière.

4. Hier kom ik een paar keer per week. Voor de heerlijke latte, een lekkere lunch en zo af en toe een diner.
    Goede vriendelijke bediening, mooie terassen en prachtig sfeervol ingericht café/restaurant.
    Sinds kort heeft de Douairiere als enige restaurant het overheerlijke Heldro-ijs. Nog een goede reden om terug te komen.

5. Paul Koks

Heerlijk gegeten en genoten. Voor de eerste keer in dit restaurant geweest, absolute aanrader! Veel aandacht aan details bij serveren gerechten, ga zeker nog een keer terug.

6. Hetty Koks

Heerlijk gegeten!! Mooi restaurant met kundig personeel. Echt een aanrader.

7. Afgelopen woensdag heb ik hier samen met mijn vriendin en twee vrienden gegeten. Dit was voor ons allemaal de eerste keer maar we waren ontzettend benieuwd na alle positieve verhalen over de vaste tapasavond! Een ding is zeker: Wij gaan er vaker heen! We werden vriendelijk bediend en de ambiance was ook echt genieten. We hoefden niet lang te wachten op ons eten en wat was het lekker zeg!

8. Rik 7 punten

Vanavond voor de tweede keer in korte tijd genoten van het heerlijke verrassingsmenu, en wederom blij verrast! Echt heel erg goed voor wat je betaalt. Gezellige sfeer, prima bediening, Omer Blond een heel bijzonder biertje.

9. Tijdens ons verblijf op Center Parcs het Heijderbos, wilden we graag ergens in de omgeving uiteten gaan. Na een beetje gezocht te hebben, kwamen we uit bij de Douairière in Boxmeer. Dit is circa 10 minuutjes rijden vanaf het Heijderbos. We hebben gekozen voor de tapas avond op woensdag, tevens was mijn vriendin jarig op deze dag. Eenmaal binnen gekomen bij de Douairière, viel het gelijk op dat de sfeer erg goed is en de zaak erg modern en gezellig is ingericht. Het personeel heeft ons zeer vriendelijk binnen gelaten en ons begeleid naar ons plekje. We konden gezellig achterin zitten, toch kreeg je de sfeer goed mee achteraan.

Er lagen mooie onderzet papieren op tafel, met daarop het tapas menu afgedrukt. De keuze is echt enorm, divers, chique en van zeer hoge kwaliteit. We werden netjes ingelicht hoe het werkt bij de Douairière betreffende de tapas avond en kregen een mandje met lekkere broodjes en tapenade en kruidenboter. Hierna zijn we gelijk begonnen met bestellen en hebben we heerlijke voorgerechtjes uitgekozen. Het was echt Heerlijk!! Met een grote hoofdletter: H. De kwaliteit van het eten is echt enorm goed. We hebben lang geleden zo lekker gegeten. De hoofdgerechten en mini - salades waren ook zo lekker. Zwijnshaas, diamanthaas, varkenshaasmedaillons en ga maar zo door... Heerlijk was het allemaal. De mini - salade van de week was met eendenborst en een heerlijke dressing en zilveruitjes. Echt een perfecte combi. Continu werd er gevraagd door het personeel of het eten lekker was. Zoals het hoort. We hebben ook aangegeven aan het personeel dat we zeer te spreken waren over het eten, de zaak en vriendelijkheid van het personeel. Dit waardeerden ze enorm. Ik had een aantal weken van te voren gereserveerd en ook aangegeven dat mijn vriendin jarig was. Ik was allang vergeten dat ik dit destijds had aangegeven, tot mijn grote verassing werden onze desserts gebracht met een vuurwerkje erop. En ze feliciteerde mijn vriendin. Dit was zo leuk van de Douairière! Dit waardeerden we enorm. Met een blij gevoel gingen we weer terug naar ons vakantiehuisje. Dromend over het heerlijke eten wat we die avond gegeten hadden... :-) Als je in de buurt bent van Boxmeer en je wilt graag uiteten, ga zeker naar De Douairière!

10. Samen met een vriendin erg genoten op een woensdag, tapasavond. Vriendelijke bediening en heerlijke tapas!
    Voor herhaling vatbaar.

11. Leuke start op een mooie locatie. Voorgerecht was, na lang wachten, lekker. Na nog eens lang wachten kwam het hoofdgerecht. Dat viel voor 3 van ons erg tegen. Vlees was zeer matig, garnituren ronduit slecht. Gefrituurde aardappelen donkerbruin, tegen zwart aan. Groentes niet goed schoongemaakt en niet goed bereid. Salade slecht.

Na afloop de gebruikelijke vraag 'heeft het gesmaakt'. Netjes aangegeven wat we er van vonden. Ober gaf aan dat hij het niet snapte, 'de andere tafel had dezelfde gerechten gehad en hier smakelijk van gegeten'. Nadat ik nogmaals had uitgelegd wat voor ons niet goed was gaf hij excuses en maakte rechtsomkeer...

Gelukkig waren we met een goed gezelschap, dat maakte de sfeer goed.

12. Heerlijk gegeten buiten in de achterplaats. Het eten werd snel geserveerd, alleen wel drie keer verschillende serveerster gehad?!

13. M B Simons Venray en Toon Daverveld Wanroy

Het eten was voortreffelijk en de bediening erg vriendelijk en galant.
    We waren toevallig op koopzondag in Boxmeer.
    Dit was de derde keer dat ik bij U te gast was.

14. Masja Arts

15. Afgelopen zaterdag een topavond gehad tijdens de tapasavond! Fijne, rustige sfeer in het café en gasvrij, behulpzaam personeel.

De gerechtjes waren ook top! Sommige gerechtjes waren natuurlijk lekkerder dan andere maar dat heeft ook met smaak te maken. Vooral de kleine salades en de zalm als gerecht van de dag waren superlekker. Ook de kleine desserts waren prima op smaak. Goede appeltaart met slagroom en heerlijke bavarois (waarschijnlijk onjuiste spelling).

Wij willen hier zeker nog een keer terugkomen, dan niet bij tapas maar om de gewone kaart uit te proberen!

Groetjes Ger

16. We hebben een geweldig plezierige verjaardag gehad in een sfeervolle omgeving. Ontvangst was bijzonder hartelijk. Met al onze wensen was rekening gehouden. Het eten was uitstekend, prachtig verzorgde gerechten, zeer fraaie garnering. Zowel voor kinderen als voor volwassenen prima hoeveelheden. De gerechten werden heerlijk warm geserveerd met korte aandacht voor elke gast. De kleinste kinderen voelden zich op hun gemak. Een aanrader. Directie en team dank jullie wel voor de heerlijke avond.

17. Wat een leuk verjaardagsfeest had moeten zijn (etentje) was een blamage.

De tapasgerechtjes waren veel en veel te klein (2 kleine champignons bv. of 1 (ja 1) inktvisring als gerechtje). Schandalig klein gewoon. En dit is op zich niet erg als er vlotjes daarna weer word uitgeserveerd.. nee het bereiden van deze mini hapjes duurde ook nog eens vreselijk lang! (en het was niet eens druk in de zaak). En bij ieder voorgerecht altijd exact dezelfde salade erbij (maw de salade staat klaar en ze mikken er bv een mini stukje krab/champignon etc op). Erg fantasieloos en ook smaakloos. Ook de hoofdgerechten zijn niet veel beter... een droog stukje vlees/vis bijna altijd geserveerd zonder een lekkere bijpassende saus, dus ik had een droge schnitzel en droog stukje vis. Geen aankleding, nada, noppes.

En dan de portie frites... je zou toch zeggen dat kun je toch niet verpesten? Nou deze zaak kan zelfs geen frites bakken. De frites waren zo slap als wat en stonden vol van het vet. Waar ze wel goed in waren was iedere keer komen vragen of we iets te drinken wilden... kortom het voelde aan of wij als gast alleen goed waren om goed geld aan te verdienen. Absoluut geen aanrader. Nu snap ik waarom wij op de zaterdag zelfs nog voor de zaterdagavond tapas konden reserveren.

18. Laura Geertsen

Wat hebben we een geweldige avond gehad, chapeau! Heerlijk gegeten en geborreld voor een leuke prijs. Wij hebben het heerlijk gehad en veel gelachen. Ook hebben we laatst de high wine geprobeerd, nou dit is een echte aanrader. Je krijgt er leuke uitleg bij en bij de wijn worden heerlijke hapjes geserveerd. Wij komen hier in ieder geval vaker terug en ik hoop dat veel gasten ons volgen. Ga zo door Douairiere mijn man en onze vrienden komen zeker terug.
    Groetjes Laura

19. De Douairière vind ik nog steeds een fijne plek om te zijn. In het eten ben ik nog nooit teleurgesteld en de sfeer, daar ben je zelf ook bij! Het laatste half jaar echter is het me drie keer gebeurd dat ik me niet welkom voelde. Dat was op verschillende avonden. Wij gingen iets drinken en kregen bij binnenkomst al te horen dat ze wilde gaan sluiten. Dat gaf mij niet zo'n fijn gevoel. Daarnaast bestelde een vriendin een glaasje verse jus maar het apparaat was al schoongemaakt. Ook een cappuccino zat er niet in wan
    t daarvoor gold hetzelfde verhaal. En dat op een zaterdagavond rond 22.45u. Gedurende de tijd dat wij er zaten werd er schoongemaakt en gerommeld achter de bar.

Afgelopen maandagavond ging ik daar rond 22.15u iets drinken met een vriendin. Nadat we een glaasje rode wijn hadden besteld na eerst een verse muntthee te hebben genuttigd, kregen we te horen dat dit het laatste was dat we konden bestellen want ze gingen sluiten. Het was iets vóór 23.30u. Omdat ik op dat moment de sfeer niet wilde bederven en de openingstijden niet wist ben ik daar later naar gaan kijken. En wat bleek: op maandag van 11.00u- 1.00u geopend. Niet dat we van plan waren om tot 1.00u te blijven maar stel dat ik iets te vieren had gehad? Ik begrijp niet waarom er een sluitingstijd vermeld staat wanneer daar toch geen rekening mee gehouden wordt. Al met al vind ik daar nog zeker winst te behalen voor de Douairière!!

20. Hartelijk ontvangen door een enthousiaste medewerker in de bediening, mochten zelf een tafeltje uitzoeken in de zaak die naar mijn mening zeer smaakvol is ingericht. Er is duidelijk aandacht aan het interieur besteed. Op de kaart leuke gerechten, opvallend en leuk detail dat er bij verschillende gerechten streekproducten worden gebruikt. Mijn vitello Tonato als voorgerecht smaakte uitstekend, mooi zacht gegaard kalfsvlees, lekker op smaak gebracht prima gepresenteerd, de coquilles van mijn tafelgenoot waren ook uitstekend, goede combinatie met een bloemkoolcreme. Het duo van Kalf, mijn hoofdgerecht was eveneens van uitstekende kwaliteit, een kalfsbiefstukje en een heerlijk stuk malse sukade, het hoofdgerecht van mijn tafelgenoot was een biefstuk van het black angus rund, ook dit bleek een goede keuze, malse perfect gebakken biefstuk, wederom goed op smaak, en wederom mooi gepresenteerd met verse groeten al op bord. De begeleidende aardappelpartjes en bakje met heerlijke salade maakten de gerechten helemaal compleet. Ons diner afgesloten met een heerlijk kopje koffie en een borreltje. Het was voor ons een mooie avond, zeker zullen ze ons hier nog eens terug zien.

21. Ik weet eigenlijk niet wat ik met die sterren moet doen. We hadden met ons vriendinnen groepje afgesproken om heerlijk te gaan eten, maar het was echt een teleurstelling. De bediening was niet echt aardig, en als we iets vroegen of aan te merken hadden voelden we ons niet echt serieus genomen. We hadden tapa's besteld. Als we soms dezelfde gerechten bestelden, ware het ineens hele andere samensteliingen. Tja, ingredienten op....zeiden ze dan... Sucadelapje.. kon je iemand een gat mee in het hoofd gooien. Zag er ook zo uit. Over het algemeen was het eten gewoon slecht. Maar wat ik ook heel vervelend vind, dat de eigenaar het tafeltje naast ons gaat schoonmaken met een spuitbus met glassex!! Dag eetlust en hallo prinkende neus... jammer maar helaas, dit was echt de laatste keer dat ik hier kwam.

22. Mijn vriend en ik hadden een dinerbon gekregen van de Douaiere! Wij dachten lekker en gezellig te gaan uit eten. Dit was een grote teleurstelling.

We kwamen binnen, mochten zelf ergens een tafel gaan uitzoeken, de kaarsen waren nog niet eens aan om 19:30. De bediening kwam drinken opnemen en de kaart brengen. Er was een menuutje, maar de bediening sprak zo snel dat je het niet eens kon verstaan (er werd ook nauwelijks uitleg gegeven).

Het drinken werd gebracht, lekker een biertje zonder viltje op de tafel. We hadden de kaart nog geen 3 minuten en er werd al gevraagd of we een keuze hadden gemaakt. Beetje opdringerig!

Voorgerecht was op zich prima, alleen het stuk iberico varken was niet helemaal warm. Hoofdgerecht de zalm was droog en ook niet warm, en in de bak salade zat bijna alleen maar rode sla (beetje bitter dus). Biefstuk heel weinig saus en we hebben maar om peper en zout gevraagd om er nog enigszins smaak aan toe te voegen.

Na het hoofdgerecht hebben we de rekening gevraagd en zijn we meteen gegaan. Ik kom hier geen tweede keer meer. Ze kunnen en moeten hier nog veel leren!

23. lambert

Vorig jaar heerlijk gegeten en prettig bediend. Deze week was een teleurstelling. Niets is meer over van het restaurant en bediening van destijds.Veel glans is verloren door middelmatigheid van het eten en de bediening, jammer. De tafeltjes rond om ons heen hoorden we geluiden als niet goed gebakken of de vis is te koud. Wij kregen onze salade met gerookte forel met mayonaise erop, wie verzint zoiets? Ook de hoofdmaaltijd met zalm werd opgediend op een koud bord, ook hier weer die smerige mayonaise.
    De bediening had meer oog voor elkaar dan voor de gasten, is niet goed getraind, dit was duidelijk niet gastvrij en riep bij mij irritatie op.

1,7
  24. Wij hebben hier met 3 volwassenen en twee kinderen gegeten en het was werkelijk beneden alle niveau. Het kalfsvlees smaakte naar papier en kip (in het kindermenu) smaakte hetzelfde (maar dan lekker aangebrand). Stroganovsaus smaakte naar iets wat uit een pakje komt met wat groente toegevoegd, en de ' diamantbiefstuk ' was zo taai als een schoenzool. De salade (of eigenlijk sla met wat uien en een ringetje komkommer) smakeloos en zonder dressing en zwarte spikkels op de frietjes (kruiden?? of gewoon vies vet waar alles in gebakken wordt?). Ga je even lekker een hapje eten, a 130 euro, hadden we beter naar de friettent kunnen gaan, goedkoper en lekkerder, daar krijg je tenminste waar je voor betaalt. Heeeel jammer

2,1
  25. Th van den Boom

Wij zijn al eens vaker bij de Douairiaire geweest, en dit heeft ons er toe gebracht om nog eens lekker te gaan tapassen en ik moet zeggen het was verrukkelijk. Het is echt een aanrader! Tot de volgende keer.

26. Op 24-08-2013 hebben wij met broers en zusters, kinderen en kleinkinderen en andere familieleden gezamenlijk genoten van een dinertje. Wij zijn uitermate tevreden over de keuken, de vlotte bediening en een zeer vriendelijke bediening door charmante gastvrouwen. Kortom, genoten van de ambiance en goede sfeer.
    "De Douairière" is zeker een goede aanrader om deze ervaringen bij vrienden en bekenden bekend te maken. Bedankt.

27. We hebben met onze familie apart in de tuinkamer gegeten. Erg prettig dat deze afgesloten kon worden, waarmee we de ruimte voor ons zelf hadden. De bediening was zeer vlot. Heerlijk gegeten voor een positief verassende prijs.

28. Heerlijk gegeten. Het verrassingsmenu was een goede keus met vooraf een salade met rode mul en gamba's. Als hoofdgerecht eendenborst met een heerlijke saus en natuurlijk asperges in deze tijd. Het dessert was een heerlijk grand dessert met verschillende desserts van de kaart. Bediening prima en het eten ook. Er mag wel iets meer sfeer worden aangebracht door de tafels wat meer aan te kleden zowel binnen als buiten. Verder prima, wij komen zeker terug!

29. Gisteren tapas gegeten bij De Douairière met zo'n zeventien personen tegelijk. Lekkere kleine gerechtjes, een ruime keuze, verrassend tot aan het eind van de avond. Prima om zoiets met een groepje vrienden of collega's te doen. Lekker relaxed tafelen met goed voedsel en een lekker glas wijn. Prijs en kwaliteit zijn helemaal in orde. Een aanrader!

30. anoniem

Soep veel te zout, kok erkende dit volgens serveerster. Helaas moest ik de soep wel volledig afrekenen, dat viel me een beetje tegen.

31. Overheerlijk eten, mooi geserveerd en goede porties. Kwalitatief hoog niveau. Er hangt een prettige, toegankelijke sfeer. De bediening was vriendelijk en in voor een grapje. Absolute aanrader en een verrijking voor het dorp.

32. Rene Schoenmakers

Wij hebben hier heerlijk tapas gegeten. Reserveren is wel een goed idee, anders heb je kans dat het vol is. De inrichting is mooi, modern maar toch heel huiselijk. Het personeel is heel vriendelijk en de sfeer is er prima. Wij zijn er ook nog een keer wezen lunchen en dat is ook uitstekend bevallen.
    Kortom een aanrader!

33. Eerste Kerstdag gegeten bij dit gezellige restaurant met 6 personen. Het was zoals altijd weer top! Personeel was vriendelijk en correct, eten was goed, we hebben van 16.00 uur tot 21.30 uur gezeten, dat wil toch wel wat zeggen he! De Douairiere....tot snel!

gr, Dianne

34. Vanavond gegeten met 6 personen. Het restaurant ziet er top uit, mooi interieur.
    Wij mochten zitten onder een enorme plafonnière van spaarlampen aan een soort leestafel. Geen tafellinnen en zo'n papieren zakje met bestek en een tissue die voor servet door moet gaan. Past totaal niet bij entourage en prijsniveau. Er werd wat brood bij ons neergezet met daarbij een schoteltje met een druppel boter en tapenade, triest. De laatste at droog brood. Het voorgerecht ging nog, een salade daar kan je weinig aan verprutsen, maar het hoofd gerecht sloeg alles. Mijn biefstuk van € 22,- die ik medium had besteld bestond uit 3 stukjes doorbakken schoenzool. Het duurde , ondanks dat het niet druk was, geruime tijd voor iedereen te eten had en toen was alles dus koud. Het vlees was heel zout en de aardappeltjes niet, maar geen peper en zout op tafel. De wijn was lekker en de koffie ook. Uiteindelijk € 280,- uitgegeven, maar waarschijnlijk voor € 28,- bij de lokale snackbar beter gegeten. Wel een unieke ervaring.

35. We hebben laatst mogen genieten van de Tapas avond bij de Douairiere, wij vonden het in een woord geweldig! Goede kwaliteit, prachtige locatie en een zeer warme sfeer. Wij hebben alweer gereserveerd voor de Tapas avond en ook voor eerste Kerstdag. Bediening is zeer vriendelijk, wij hopen dat ze het zo volhouden, een aanwinst voor Boxmeer.

36. Op Woensdag heerlijke tapas gegeten. Ik kom er zeker nog eens voor terug. Het eten was heerlijk en de sfeer erg gezellig. Ik raad het iedereen aan!

37. M.Fransen

Heerlijk gegeten bij de Douairière.
    Zeer goede bediening, we kregen een uitstekende uitleg over zowel het eten als de wijnen.
    Eten kwam snel op tafel en prijzen waren goed in verhouding met kwaliteit, misschien zelfs een tikkeltje te goedkoop!
    Wij komen zeker terug!

38. Trudi Splinter

Afgelopen week voor het eerst dit restaurant aangedaan. Als voorgerecht een uitstekend bereide tartaar van tonijn à € 10,50 - heerlijk van smaak met twee krokant gefrituurde gamba's. Complimenten! Hierbij goede huiswijn. Tafelgenoot genoot van gebakken varkenslende met chutney van appel-kerrie als hoofdgerecht (€ 18,50) de "chutney" betrof kleingesneden snukjes appel met een dressing van kerrie in een apart potje. Jammer dat het geen echte chutney betrof. Verder uiterst smakelijk gerecht en goed bereid.
    Als afsluiter kaas besteld met de vraag welke kazen het gerecht betrof: bediening gevraagd om gerijpte zachte kazen - ik kreeg drie stukjes smakeloze jonge (niet-gerijpte) kazen en een stukje Reypenaar; erg jammer. Geen 9,- waard. De dessertwijn was wel lekker.
    Uitstekend kok, de bediening laat te wensen over omdat deze overal naar keek behalve naar gasten die hen continu moesten zoeken. Mijn tafelgenoot is maar naar hen toegegaan om de rekening te vragen. Bediening dient echt alerter en minder nonchalant. Muziekkeuze te snel - discogeluiden - tijdens diner omstreeks 19:00. Douarière heeft veel potentie. Over all beste qua food in Boxmeer.

39. a.kesijsers

Zeer onervaren jonge bediening, ongeïnteresseerd, wachten zeer lang. Salade asperges-paddestoelen besteld, waar niet een paddestoel in zat. Doorgegeven aan de bediening, maar verder niks van gehoord. Niemand komt vragen of alles naar wens is, ook als wijnglazen al lang droog zijn.

40. Al meerdere keren bij de Douariere gegeten, altijd goed, behalve de laatste keer. Eten was lekker en goed, bediening slecht. Slecht luisteren en het duurde lang, hoewel de zaak lang niet vol was. Probleem o.i. jong personeel en geen leiding. Jammer, want Boxmeer heeft dit restaurant nodig.

41. Laatst met een stel vrienden bij de Douairière in Boxmeer gegeten.
    Op de kaart staat veel lekkers, ik ben uiteindelijk voor de hertenbiefstuk met chocoladejus gegaan, heerlijk!
    Bediening was erg vlot.
    Het was een hele gezellige avond, en iedereen had het uitstekend naar hun zin.
    Wij komen zeker terug!

42. Eten erg goed! Had vooraf het menu afgestemd met de kok, heerlijk 5 gangen menu. De bediening kan beter, maar je kunt niet alles willen,we waren ook met 19 pers. Al met al zeer de moeite waard! Erg mooie en warm ingerichte zaak.
    Heerlijke avond gehad!
    Tot de volgende keer.

43. Emmie Evans

Inmiddels vier keer bij de Douairiere gegeten. Drie keer met 3 personen. Afgelopen woensdag met mijn schoonfamilie van 8 personen.
    Ik was elke keer dik tevreden.
    Woensdag had ik voor mijn familie gereserveerd. We zaten aan een grote tafel. De kok kwam aan tafel, hij had een menu suggestie uitgeprint voor ons. Uiteraard konden we ook gewoon iets van de kaart kiezen. Het was leuk om als groep die persoonlijke aandacht te krijgen.
    Zowel de mensen die de menu suggestie hadden genomen als ook de anderen vonden het eten prima.
    Iedereen vond het een heel mooi en warm ingericht cafe. Wat heel prettig van de Douairiere is dat de akoestiek zo goed is. Zelfs mijn schoonmoeder van 93 kon de gesprekken volgen en dat komt niet vaak voor als we ergens uit gaan eten.
    Aangezien ik de familie overgehaald had om "bij ons" in Boxmeer te eten was ik natuurlijk heel blij dat we een geweldig goed verzorgde avond hebben gehad. Ik voelde me natuurlijk wel verantwoordelijk.
    Nu nog kijken of ze met de kerst ook weer deze kant op willen komen.
    Trouwens: de prijs vind ik heel goed in verhouding met de geboden kwaliteit
    Douairiere bedankt!

44. Wij hebben eind oktober 2011 met 6 volwassenen en 6 kinderen 6 maal een vier gangen menu en 6 kindermenu's gebruikt. De ontvangst was zeer prettig en we kregen een uitstekende bediening. Er was volop aandacht voor de kinderen en het eten was uitstekend. Ook de prijs viel ons erg mee. Kortom wij raden iedereen De Douairière te Boxmeer aan.

45. Wachttijd zeer lang, terwijl de zaak haast leeg is, soep werd koud gebracht... Veel onkunde en onprofessioneel serveren.
    Helaas, geen herhaling voor mij.....

46. Wat een pracht locatie, met een warme, luxe uitstraling. Een geweldige sfeer. Ik heb al veel van mijn vriend(inn)en uitgenodigd eens mee te gaan. Een vriend uit Groningen, die overigens al heel wat van de wereld gezien heeft, was erg onder de indruk.

'Kinderziektes' zie ik ook als zodanig en raad iedere kritische schrijver dan ook aan dit als beginners foutjes te zien!

Overigens, wij vonden het eten voortreffelijk zondag j.l.

We hadden dan ook al tevoren het plan er een gezellige avond van te maken en daar heeft de Douariere een belangrijk steentje aan bij gedragen.

47. Leuke tent. Zeer sfeervolle inrichting. Prima eten (zeker voor de prijs) maar door veel fouten van de bediening maakt men het zichzelf onnodig moeilijk.

Een paar voorbeelden.

- Men vergeet tot drie keer toe de gevraagde karaf met water te brengen.

- Men vergeet groenten die bij een gerecht vermeld staan ook daadwerkelijk op het bord te leggen.

- De meegenomen kleuter krijgt zijn frites uit hetzelfde serveerschaaltje waar ze als bijgerecht in worden geserveerd. Een bordje was niet overbodig geweest.

Allemaal erg zonde, want er is zeker potentieel aanwezig. De sfeer is (zelfs) voor Boxmeerse begrippen erg warm en gezellig en het personeel zeer vriendelijk (af en toe wel een tikje klunzig). Als dit komt door opstartproblemen en grote drukte komen we zeker vaker terug.

48. Jan Giezen

Aanwinst voor Boxmeer e.o. Uitstekende ambiance, mooie zaak, uitstekend eten en drinken voor een betaalbare prijs. Een hele fijne avond gehad gisteren. Een aanrader komen zeker terug.

49. Erg lekker gegeten! Gerechten erg leuk opgemaakt.

Bediening erg vriendelijk en attent,

Mij betreft een dikke aanrader!

50. Erik Fransen

Pfff, pretentieus is het woord dat in me opkomt. De marketing is goed, maar het eten is niet best. De eendeborst was vrij droog, weinig smaak. Pomodorisoep was daarentegen lekker. Franse uiensoep veel te zout. Hoofdgerecht Lamsrack: slechts 5 ribjes compleet doorbakken, taai, nauwelijks vlees aan de ribben. Drama. Lendebiefstuk niks bijzonders. Broodplankje met tapenade en boter van de groothandel. Kindermenu is er eigenlijk niet, toch friet met kroket, die was zo slap dat ie uit elkaar viel.

Bediening? Ze doen hun best maar geen enkele gang gelijktijdig opgediend. Bestelde friet is nooit gekomen.

Dessert: aardig, maar eerder wat voor een simpel eetcafe dan een grand cafe.

Al met al een mooi grand cafe, zeker, maar eten is hier zeer matig. Ben heel benieuwd of er de komende maanden verbetering komt, ik zal er nooit meer komen en het zeker niet aanraden, helaas.

51. Erg mooie zaak vriendelijke bediening kindvriendelijk al is de zaak niet gericht op mensen met kinderen geen kindermenu of speelhoekje maar ze denken wel mee en boden ons de keus een boterham of tosti. Eten was redelijk wij hadden soep en een broodje een van de twee was te weinig geweest voor vullende lunch.

52. Robert Philips

Erg mooi ingericht. Leuke bediening. Goed eten (niet teveel) met bijpassende prijs. Aanrader.