Restaurant De Haard beschikt over een eigen, grote parkeerplaats.

U bent van harte welkom bij Restaurant De Haard in Bosschenhoofd! Geniet van een ontspannen lunch en high-tea, een verrukkelijk diner of van een gezellige borrel op het terras.

Restaurant de Haard staat voor lekker eten in een ongedwongen sfeer. Onze chef-kok en zijn team staan voor een culinaire topavond. Zijn passie is het werken met mooie producten, veel streekgerechten en een bewuste keuze voor de beste leveranciers. Onze passie is om u een gastvrije en sfeervolle ambiance te bieden met vrienden en familie, waarbij het u op culinair vlak aan niets zal ontbreken.

Restaurant de Haard beschikt over een aparte zaal waar besloten feesten, bruiloften, recepties, kraamborrels, vergaderingen en bedrijfslunches georganiseerd kunnen worden. Met een eigen besloten terras midden in het bos, audiovisuele ondersteuning en eigen toiletten zijn alle voorzieningen aanwezig voor een geslaagde stijlvolle dag.

U bent van harte welkom!

• Buffet: € 34,50
  • High tea: € 21,50
  • Veganistisch

• Rookruimte
  5. Betalen American Express pin Visa Master Card

1335209767 71
1401420587 80

1. Chris Dekkers

We hebben donderdagavond 14 februari weer heerlijk gegeten en genoten van de mooie bijpassende wijnen.

2. Donderdag 29 juni hier lunch genuttigd. Viel tegen, vissoep smaakte niet naar vis, brood met zalm en garnalenkroket smaakten goed.
    De bediening was echt heel slecht! Drie keer de menukaart gevraagd.....Verkeerde drankjes, verkeerd gerecht. Geen excuses, kattig naar de gast en alle schuld in schoenen van de keuken geschoven. En ze had echt geitenkaassalade verstaan en geen geit en noot. Totaal geen etiquette bij de bediening, eet smakelijk niet gehoord, heeft het gesmaakt niet gehoord.
    Zelden zo'n slechte bediening meegemaakt.
    Jammer.

3. Twee gangenmenu besteld voor twee personen. Prijs nabij 25 €. Wat drankjes erbij. Moest afrekenen meer dan 60 €. Dus wordt een menu voor twee personen gewoon twee keer in rekening gebracht. Wees duidelijk dat dit een bedrag is per persoon en niet voor twee zoals het lijkt te zijn. Nu ben ik met een kater weg gegaan.

4. Ricky Segeren

Wij hebben heerlijk gegeten en de bediening was heel goed

5. Gezellig avondje met m'n zusjes daar gegeten. Leuke sfeer, vriendelijk personeel, goed eten zeker voor wat betreft met de actiebonnen, dat maak je niet overal mee helaas. Kortom een aanbeveler, top.

6. Anita Klaasen

Vorige week super lekker gegeten met de familie! De kok heeft ons verrast met een 3-gangen verrassingsmenu, echt een aanrader! De bediening had heerlijke wijnen bij het menu uitgezocht. Niks is te veel, je krijgt gewoon gratis een heerlijke amuse, brood en nootjes. De bediening was attent en heeft zelfs een vuurwerkje bij het nagerecht gebracht.

7. Janny blanker

Heerlijk gegeten. Gaan we zeker regelmatig doen. Personeel ook zeer attent.

8. Bij het afrekenen, waarbij mijn creditcard niet wilde functioneren bleek pas hoe vervelend en ongepast diezelfde mensen in werkelijkheid zijn. De vriendelijkheid bij de bediening is dus gespeeld. Hier jaag je alleen maar klanten mee weg en bezorg je hen geen prettige avond. Hetgeen wel de bedoeling is van een avond eten in een restaurant.
    Men zal mij hier nooit meer zien.

10. Laatst na een fietstocht neergestreken op het terras van de haard. Wat schetst onze verbazing: hebben ze zelfs de koekjes bij de koffie zelf gebakken. Waren heerlijk. Waar vind je dat nog. Bediening was vriendelijk en attent.

11. Afgelopen zaterdag zijn we met 17 personen gaan eten bij dit restaurant om de 88ste verjaardag van mijn vader te vieren.
    Vooraf hadden we een menu samengesteld met verschillende voor-, hoofd- en nagerechten waaruit iedereen kon kiezen.
    Het samenstellen van het menu gebeurde in overleg met Ivan (gastheer en eigenaar en de keuken).
    Er werd alle mogelijke moeite gedaan om onze wensen ten aanzien van het menu te vervullen, zodat er voor ieder wat wils op stond.
    Het is te veel om alle gerechten te beschrijven, maar iedereen was er over eens dat ze verschrikkelijk lekker gegeten hadden. Er was niet één gerecht wat minder ervaren werd.
    Er werd ook attent gereageerd als er iets op was van de extra gerechten en zelfs de saus die bij de biefstuk zat werd na een vraag extra in een sauskommetje op tafel gezet.
    Mijn vader die de kalfswangen gekozen had maakte zelfs de opmerking dat het één van de lekkerste keren uiteten voor hem was, misschien zelfs wel de beste.
    We hebben allemaal genoten van deze avond mede door, natuurlijk het lekkere eten maar ook door de fijne bediening.
    Bedankt ! We komen zeker terug!

12. Margon 82 punten

Gistermiddag neergestreken op het heerlijke zonnige terras. We werden verwelkomd door het attente en vriendelijke personeel.

We kozen alledrie voor het 3 gangen lunchmenu. Je kunt steeds kiezen uit 3 verschillende suggesties. Wij gingen voor 2x trio van visbereidingen en 1x rundercarpaccio. Heerlijk! We hebben genoten.

Hoofdgerecht was 2x de biefstuk en 1x vis van de afslag (vis bleek een zalmmoot met asperges te zijn). Wederom genieten! En ruim voldoende. De biefstuk was heerlijk mals en gebakken zoals opgegeven en de zalm en asperges waren ook heerlijk sappig en zacht.

Toen hadden we gekozen voor 2x petit grand dessert en 1x koffie met een borrel. Ook deze gang overtrof weer onze verwachtingen. Zeker als je weet dat ik een dieet moet volgen en de gerechten à la minute aangepast werden voor mij. Dit kan alleen maar als er met verse producten en bereidingen gewerkt wordt.

En dit alles voor maar 28,50 pp. De prijs/kwaliteit verhouding vonden we dan ook super!

Er werd ons steeds gevraagd of de volgende gang al mocht doorkomen, maar omdat we zo'n lekker plekje in de zon en uit de wind hadden, hebben het rustig aangedaan. Dit was geen enkel probleem. Bij de (door ons gekozen) gerechten zijn de aangegeven wijnsuggesties zeker aan te raden.

Kortom dit restaurant durven we met een gerust hart iedereen aan te raden. Wij komen hier zeker nog vaker terug om te eten of iets te drinken op het gezellige terras.

13. Marly Mulders

Heerlijk gegeten midden in de bossen!

14. Esther van Eekelen

Samen met mijn vriend heb ik hier een high tea genomen. Zelf ben ik vegetarisch en daar werd prima rekening mee gehouden (had ik vooraf aangegeven bij reservering). Goede verhouding tussen hartige en zoete gerechtjes. We hebben ons helemaal vol kunnen eten: 's avonds thuis alleen een soepje op.
    Veel keuze in smaken thee en het water werd regelmatig aangevuld. De locatie is erg mooi: middenin het bos. Goede ervaring dus. We komen zeker ook eens het diner proeven.

15. Van den Broek

Ik kom graag bij Restaurant de Haard eten - prachtig gelegen in het bos in Bosschenhoofd. Aan het eten wordt veel aandacht besteed, en met name de presentatie op het bord kan mij erg bekoren. Bediening is alert maar duidelijk op de achtergrond en je kunt dus goed genieten van de openhaard, het eten en gezelschap. Absoluut een aanrader om een keer te gaan eten!

16. Na een tijd weer besloten hier te gaan eten. Echter het is niet verbeterd. Prijs kwaliteitverhouding is echt beneden de maat. Enkele voorbeelden.

Gegratineerde oester bleek half lauw, kaas amper gesmolten. Bij aangeven hiervan werd, wel eerlijk, toegegeven dat het gratineren met een gasbrandertje werd gedaan. Fout dus.

Carpaccio, normaal met parmazaanse kaas. Bij klacht hierover werd aangegeven dat het wel oude geraspte kaas uit een zakje was. Hierdoor overheerst de kaas sowieso. Niet goed dus.

De eendenfilet hebben wij het idee dat de kok niet weet hoe je deze het best kunt bereiden.

Bediening is niet goed op elkaar afgestemd. Dubbele vragen etc. Een dame is wel goed, zij doet echt haar best om het zo goed mogelijk te doen. Compliment voor haar. Haar baas zou hier een voorbeeld aan moeten nemen en ook op het juiste moment de verantwoordelijkheid nemen.

Al met al voor de prijs die je betaalt, die redelijk hoog is en wat men pretendeert, is de kwaliteit ver beneden peil.

Wij zullen hier dus niet meer terugkomen.

17. DrDeathhand

Wij zijn met zn vieren uit eten geweest. De sfeer bij de haard was zeker gezellig en fijn. De bediening was in het begin van de avond ook prettig, vriendelijk en snel maar naar mate de avond vorderde werd deze steeds langzamer. We moesten lang op het eten wachten en meerdere malen hebben we iemand aan moeten spreken om drinken te bestellen. Aan het einde van de avond werden er zelfs dingen vergeten waaronder mijn liqueurtje 43. Aan het eind waren er nog 3 tafels over met mensen waar niet meer naar gekeken werd want men was te druk met opruimen. Dit zijn allemaal missers waar aan gewerkt moet worden en wat de avond wat minder prettig maakten.

Het eten was goed maar de hoeveelheden erg weinig. De garnituur was erg weinig en de frietjes waren niet te eten. Prijs kwaliteit was dus minder. Al in al een prettige avond maar niet snel voor herhaling vatbaar.

18. Mooi in de bossen gelegen. Prima bediening, zeer attent. Heerlijk gegeten. Ook aan de wensen van ons kleinkind(pannekoek) werd voldaan. Goede sfeer. Komen er zeker terug.

19. Afgelopen zaterdagavond verheugden wij ons op een 5-gangenmenu met bijbassend wijnarrangement. Het restaurant was gezellig druk. Eten is van goede kwaliteit; echter wij hebben gemerkt dat de bediening niet geheel is ingesteld op de "specials". Naar mate de avond verstreek, bleek dat we geen 5-gangenmenu kregen, maar een 3-gangen menu. Inhoudelijk prima, maar hadden we niet besteld. De leiding heeft haar excuses aangeboden, dat is prima. Bij een meergangenmenu adviseren we niet te snel met het volgende menu te komen (dit voorkomt dat de wijn versneld gedronken moet worden). Ondanks een volle bezetting, stonden we na ruim 2 uur weer buiten.... We adviseren - wij bezoeken door het hele land een paar keer per jaar restaurants die "specials" in hun programma hebben - nog 's na te denken over het business model. Bij gasten die een meergangenmenu (4 of meer) prefereren, behoort een andere type bediening.

20. In een zeer bosrijke omgeving gelegen, in een heerlijk rustieke ambiance genoten van mijn viergangen verassing menu van de chef. Met een heerlijk bijpassend wijnarrangement geselecteerd door het fijne bedienend personeel die allen zeer zeker achter het product "de haard"staan.
    Voor een avond als deze rijd ik graag 40 km vanuit mijn woonplaats naar Bosschenhoofd.

De amuse
    Een heerlijke pompoensoepje

Het voorgerecht
    Een heerlijk zacht gerookte lamsbout met een vleugje honing op een bedje van een frisse salade

Het tussengerecht
    Een combinatie van een geconfijt parelhoenpootje een kwartelfilet uit de oven en malse kalfszwezerik in een bramensaus met een stamppotje van groene kool omwikkeld met spek.

De spoom
    Een prikkelende sinaasappelspoom

Het hoofdgerecht
    Prima rosé gebakken hertenbiefstuk in een saus van morilles,op een bedje van seizoengroenten met een bakje van bladerdeeg met daarin rodekool met gecarameliseerde appeltjes en een topje van zeer zachte eendenlever.

Het nagerecht
    Een cannelle van slagroom en chocolademousse met een bolletje appeltaartijs en een koekje van kattentongbeslag samen met een creme brulee van steranijs.

Wijnen
    Voorgerecht: coto vintage (rioja)
    Tussengerecht Prunier (chardonnay)
    Hoofdgerecht: Epicuro (tempranilos)

De prijs kwaliteit verhouding is zeer goed op elkaar afgestemd. Ik heb genoten van een viergangen diner voor de prijs van 39,50 en het wijnarrangement voor 17,50.

Restaurant de Haard bedankt voor deze fantastische avond.

21. Als je praat over passie voor je werk dan is dit restaurant een goed voorbeeld, de presentatie van het eten de smaak combinaties geven aan dat hier mensen werken die willen dat je geniet van je avond uit. De bediening is vriendelijk en weet waar ze mee bezig zijn, de keuken maakt de meest heerlijke gerechten. En ik vertrek altijd met een voldaan gevoel.
    Ik kan alleen maar zeggen ga en onder het voor jezelf.
    Ik ga hier vast en zeker vaker eten.

22. Altijd super gezellig en voortreffelijk eten. Al een aantal keer wezen eten en tot op heden nog niet teleurgesteld. Wijn/spijs combinaties zijn altijd super en ik ben geen wijndrinker. Zeker een aanrader.

23. Heerlijk verrassingsmenu gegeten! Ultieme verwenning! We gaan zeker vaker eten.

24. Vanmiddag een heerlijke middag op het terras van de Haard
    doorgebracht onder het genot van de High Tea. Moet zeggen was boven mijn verwachting, service was heel goed er werd aan al onze wensen voldaan, eten heerlijk en de kinderen hadden het ook prima naar hun zin, konden tussen al het lekkkers dat geserveerd werd hun hart ophalen in het speeltuintje. Aanrader en voor ons voor herhaling vatbaar, een High Wine zou zeker ook veel aftrek krijgen, van ons in ieder geval !
    Cecile Wijne Terneuzen

25. Wij hebben gisteren met 19 personen een gezellige avond gehad,heerlijk gegeten en een perfecte bediening chapeau.

26. Het allereerste wat opviel toen we bij restaurant de Haard naar binnen stapte was de temperatuur. Het was gisterenavond in het restaurant heel erg warm, na opmerkingen hierover werd, om af te koelen, een spoom van de zaak gepresenteerd. Leuk, maar het werd pas wat minder warm toen de ovens en fornuizen in de keuken uit gingen. De voorgerechten waren naar wens. Echter de hoofdgerechten vielen zwaar tegen. Wij hadden twee maal de gegrilde Ierse Runder Rib Eye en twee maal de Australische grain-fed biefstuk besteld. Wat hierover te zeggen valt is dat de Rib Eye´s beide maximaal een ons waren en de biefstukken hadden de kwaliteit van een baklap, plat en taai. Na het plaatsen van een opmerking hierover hebben we het hoofd van de bediening niet meer gezien.
    Al met al een tegenvallende ervaring

27. Vandaag gegeten bij De Haard en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen verbeterpunten kan noemen.

Het verrassingsmenu was bij elke gang goed tot zeer goed, met een heerlijk bijpassend wijnarrangement. Ik heb een 8 gegeven maar het had een 9 kunnen zijn.

Service was top. Geen enkele steek laten vallen en alleen maar eerlijke hartelijkheid (ten minste, zo is het overgekomen).

Er hing een prettige sfeer en het volle restaurant gaf een prettige achtergrond geroezemoes. En de prijs was prima, daarvoor zou ik de maaltijd zeker niet laten staan.

Ik heb bij heel wat restaurants gegeten en ben helaas lang niet altijd positief, maar bij De Haard kom ik zeker nog eens terug.

28. Sinds enige tijd weer eens gaan eten bij Restaurant de Haard; een succes zoals altijd. Het is zo lekker dat je daar komt alsof het een beetje 'thuis' is. De sfeer is gemoedelijk en de bediening heeft alle tijd voor je. Het is ook fijn dat ze weten waar ze het over hebben. Zo hebben we bij de heerlijke kogelbiefstuk een spaanse Rioja-wijn aangeraden gekregen... wauw.. paste er precies bij en was heerlijk!

Ik kan niet wachten tot de zomer; heb nu al zin om op het terras in het bos te kunnen zitten met een heerlijk drankje. De haard: ga zo door!

29. Lieke 36 punten

Onlangs voor de tweede keer sinds de nieuwe eigenaar bij restaurant De Haard gaan lunchen. De eerste keer was de bediening erg traag en werd er regelmatig iets vergeten. Zo werd bijvoorbeeld de lege tafel naast ons gedekt, maar de onze niet.
    Omdat de ambiance en het eten over het algemeen goed zijn, besloten we onlangs nog eens een poging te wagen. Helaas was er bij de bediening nog niet veel verbeterd. De dames werken volledig naast elkaar heen, lopen langs tafeltjes zonder contact te maken met de gasten, en vergaten bij de koffie, de melk, suiker en koekjes. Het lukte pas na 10 minuten om daar iets over te zeggen. We hebben uiteindelijk geen eten meer besteld.

30. Jan van Well

31. Gisteren weer eens gegeten in ons favoriete restaurant.

Echter nu met een andere eigenaar. (heropend sinds begin juni 2011). Dus de verwachtingen waren hoog gespannen. Het interieur is opgefrist, de toiletten gemoderniseerd. Ambiance nog steeds voortreffelijk. Mooi restaurant, mooi terras. Maar ja dan...

Personeel laat toch behoorlijk wat steken vallen. Geen servet, bestek wordt te laat weggelegd. We moeten moeite doen om aandacht te trekken van de serveerster om drankjes te bestellen.

De geoliede "machine" qua bediening van vroeger was ver te zoeken. Voorgerecht (3x vitello tonnato) was prima.

Hoofdgerechten: 2 x roodbaars en 1x combi lamsrack, biefstuk, zwezerik waren redelijk van kwaliteit. Groente niet gaar (maar dat schijnt zo te horen tegenwoordig?). We hadden in ieder geval alle drie het gevoel dat de kwaliteit ten opzichte van de "oude" Auberge D'n Haard duidelijk minder was.

Hopelijk zijn dit "aanloop" problemen en verbetert de service en de kwaliteit van het eten, want het is en blijft een super locatie!