250 gratis parkeerplaatsen.

Tegenover NS Station Boskoop.

di lunch 12:00 - 16:00 diner 16:00 - 22:00
vr lunch 12:00 - 16:00 diner vanaf 16:00
za lunch 12:00 - 16:00 diner vanaf 16:00

Roos eten & drinken is de plek waar iedereen zes dagen per week in een ongedwongen sfeer terecht kan voor een hapje en drankje, maar ook voor een lunch, high tea of diner. In ons sfeervol ingerichte Grand Café en op ons terras met uitzicht over het Rosarium heten wij u van harte welkom en laten wij u en uw gasten genieten van onze keuken en gastvrijheid. Roos eten & drinken is gesitueerd in het stijlvol gerenoveerde jaren ’30 pand Flora aan de Parklaan in Boskoop. Wij schenken verschillende wijnen en bieren in Roos eten & drinken. Passend bij de verschillende gerechten die op onze kaart staan. Wij hebben een aparte wijn- en bierkaart; tapbieren wisselen per seizoen en wijnen zijn per glas te bestellen! Wij beschikken over voldoende gratis parkeergelegenheid en het NS station Boskoop bevindt zich recht tegenover Roos eten & drinken. Van hieruit zijn er directe verbindingen naar Alphen aan den Rijn en Gouda. Ons Grand Café is rolstoeltoegankelijk en er is een invalidentoilet op onze locatie.

• High tea: € 19,75

1449519467 72
1454200889 72
1519740789 75

1. Benno van de meent

Na binnen komst aan (lege) bar in een voor 2/3 lege zaak, enige tijd staan wachten. Niemad van het personeel toonde enige interesse, tot een serveerster uit de keuken kwam en ons vertelde dat we “ergens” konden gaan zitten.
    Nadat er na 10 minuten nog niemand naar ons tafeltje was gekomen, hebben we besloten ergens anders te gaan eten, om te voorkomen dat we ons de rest van de avond zouden gaan ergeren aan het gebrek aan bediening.

2. Arie Dullaart

Op 3 juni een familiediner met 12 personen. Onspannen sfeer, prettige bediening en heerlijk eten. Kortom een aanrader

3. M van eck

Gereserveerd voor Moederdag lunch. Frikandelletje met appelmoes. Als kindermenu aangeslagen. 2x entrecote, zou op een stenen plaatje opgediend worden voor nagaren. Klein stukje kwam op bord met 2 asperges en wat friet. 20 euro per persoon en na de klacht het wordt niet opgediend zoals het op de kaart staat, was het antwoord sorry even nagevraagd maar omdat het om lunch tijd gaat is het anders. Dan moet je dat de klant van te voren vertellen.
    Ik was veel geld kwijt en ik denk zeer zeker niet dat ik hier weer kom eten. Koffie, een wijntje, oké. Maar voor de rest schieten jullie zeer zeker tekort.

4. Wat een uitstekende maar vooral sympathieke bediening. Twee hele vriendelijke dames die zorgen dat je je snel thuis voelt. Het week/maandmenu gehad. Mosterdsoep!! Varkenshaasje aan het spies en een werkelijk verrukkelijke sorbet!! Glaasje wijn en verse sinaasappelsap voor 80 euro (2 personen).Chapeau!!!

5. Zoals altijd weer zalig gegeten. Wij gaan altijd voor het weekmenu, iedere keer worden we verrast, wat een smaaksensatie! Een dikke 10 voor deze gezellige, sfeervolle plek met top personeel! Wij komen snel weer!

6. Voor een lunch kun je hier goed terecht. De koffie en kleine hapjes zijn ook een aanrader. Vriendelijk personeel! Helaas 2x een hoofdgerecht gehad met weinig smaak. Het stoommandje had een gamba bovenop die vrij smakeloos was evenals de groente. Jammer dat er geen rijst o.i.d. bij zat. En naar mijn idee is het eten vrij zout. Wel een beetje teleurgesteld.

7. Wij wonen vlakbij dit restaurant en gaan er regelmatig wat eten. Leuke sfeer, hele aardige bediening en lekker eten. Onlangs wilden we graag alleen de "cajun" frietjes hebben, en die ophalen om thuis te eten. Dit was ook geen probleem en werd keurig verzorgd.

Bij het station aan de overkant komt nu trouwens een eettentje van dezelfde eigenaar, ben benieuwd.

8. Ik was daar samen met mijn zus. We hebben beiden een maagverkleining en er werd totaal niet moeilijk gedaan over het feit dat we alleen een voorgerecht willen bestellen. We kozen de proeverij van voorgerechten en hebben echt genoten van de etagere met allemaal kleine hapjes. Alles was even lekker. Zeker voor herhaling vatbaar.

9. M.Voskuilen

Vandaag high tea gehad. Hapjes waren heerlijk, maar ik vond de hoeveelheid aan de krappe kant. Jammer ook dat het theewater niet warm gehouden wordt op een theelichtje.

10. C de Frankrijker

Zaterdag bij Roos gegeten, wij vonden het alle twee wat tegenvallen. Personeel loopt veel langs om te kijken of je glas leeg is, hinderlijk. Sorbet fruit erg koud, opmerking van personeel houdt maar dicht bij de kaars dan wordt wel warmer. Prijs/verhouding aan de hoge kant.

11. Wat een prachtplek aan het Rosarium! Zelfs op een bewolkte dag als vandaag was het prima toeven op het terras. Geen grote maar wel gevarieerde kaart met leuke gerechten. Porties waren ruim voldoende en prijzen erg redelijk. Bediening vriendelijk en vlot. Voor herhaling vatbaar!

12. Erik van der Hoeven

Met vaderdag gegeten bij Roos met mijn verloofde en mijn ouders. Ik vond het vreselijk druk gillende kinderen en onderbezetting qua personeel (beetje raar, want daar kan je bij een beetje goede bedrijfsvoering en beleid wel op inspelen). Kregen we bij ons hoofdgerecht maar 1 portie friet terwijl we met zijn 4 zijn.

Nadat mijn vader tot 3x aan toe heeft gevraagd om extra friet werd uiteindelijk geserveerd toen iedereen zijn bord leeg had. Buiten het feit dat ik de service en de timing echt buitengewoon slecht vind, vind ik de prijzen ook ver buiten verhouding.

Daarom raad ik het iedereen af om hier te eten.

13. koos 19 punten

Net heerlijk gegeten met vier personen. Zonder reserveren een mooi tafeltje toegewezen gekregen.
    Personeel erg vriendelijk en eten erg lekker. Alles goed op tijd op tafel en mooi opgemaakte borden.
    Kortom een aanrader !

14. Mooie locatie, heerlijk gegeten. Het was druk, maar de bediening was vriendelijk en de avond verliep vlot. Voorgerechten proeverij is een aanrader! Weinig friet voor 4 personen maar we kregen op verzoek kosteloos extra friet. Leuke wijnkaart en alles per glas te bestellen! Leuk als je, zoals wij, niet allebei voor rood of wit kiest. Zo kan je meerdere wijnen proeven. Aanrader!

15. Christa Dekker

Afgelopen zondag gegeten met vrienden. Behulpzaam attent en vriendelijk jong personeel. Maar dat wist ik al van de high tea (2x). De keuze van kip saté en heilbot was lekker. Niet al te moeilijk te bereiden, maar de borden waren mooi opgemaakt. De proeverij van alle voorgerechten was heerlijk en leuk verzonnen! Goeie wijn, kortom voor herhaling vatbaar. Maar waarom moet het water zo duur? Bijna €10 voor 2 flessen water is gewoon bizar in verhouding met de rest, hier zou ik toch wat aan doen. Voor de rest prima!

16. Jorinde van Gent

17. Gert Oudijk

Ik ben een fan van de meisjes en jongens van de bediening en van de keuken. Ze zijn bijvoorbeeld flexibel, schattig en bescheiden in meer of mindere mate. En discreet.
    Je kunt er dan ook heel goed je verjaardag vieren, zoals me ook vanmorgen nog eens bleek. Bedankt, Gert.

18. Lianne K

Afgelopen moederdag met de schoonfamilie gebruncht bij Roos. Heerlijke gerechten met een mooie opmaak. Bediening was goed en aardig, we werden vlot geholpen en onze -vooraf niet gemelde- dieetwens was geen probleem, hier werd goed op ingesprongen. De kinderen konden in een apart zaaltje knutselen en schminken. Tot slot kregen alle moeders een leuk verrassingspakketje mee naar huis vanwege moederdag. Erg leuk!

19. A. v Echteren

Gehoord over de nieuwe kaart en deze dus gaan testen - goed eten, verrassende gerechten, mooie opmaak. Goede ambiance en vriendelijke bediening. Gastvrouw was erg attent. Schitterende locatie aan een rozentuin. Absoluut een zaak om naar terug te keren!

20. Afgelopen zaterdag gegeten bij de Roos . Ondanks de drukte kon er een tafeltje voor ons geregeld worden en werden we uitstekend bediend. Een jong meisje maar zeker verstand van zaken. Vriendelijk en erg attent. Er werd extra aandacht aan onze kinderen gegeven (kleurplaat, zelf ijsje maken). Het eten was erg goed en de borden waren heel mooi opgemaakt. Bij de kinderen viel het dessert goed in de smaak (zelf je ijsje versieren) en ook ons grand dessert was erg smakelijk. We komen hier graag maar het blijft een aanrader!

21. Gisteren heerlijk gegeten bij Roos. Voorgerecht geflambeerde camembert smaakte uitstekend. Tournedos was goed medium gebakken en boterzacht. Gerechten zagen er mooi uit. Zeer goede bediening en sfeervolle inrichting. Topzaak!

22. We aten met 4 personen. Bij drie gerechten was geen groente erbij geserveerd op het bord dus kregen we een ienieminie schaaltje sla erbij. Ging nergens over. Niemand durfde er van te eten want 1 lepel eruit en het schaaltje was leeg. Dus niemand heeft groente op.
    De zalm in bladerdeeg was slap. Geen knapperige bladerdeeg. Daarbij was het geen stuk zalm wat er in de bladerdeeg zat maar gemalen zalm met kruiden er door. Jammer.
    Het stokbrood vooraf werd ook met drie hele kleine bakjes boter ed geserveerd zodat meer dan de helft van het brood droog opgegeten moest worden. De Ribeye die we als voorgerecht kregen in de salade was heel erg vet. Veel witte stukken.

23. Met 5 meiden gegeten, geen tot heel weinig groente, 1 heel klein bakje patat voor 5 personen. Saus over tagiatelle heel erg zuur en veel te veel, jammer. De jongeman van de bediening wist niet alle voorgerechtjes te benoemen. We gaan volgende keer ergens anders eten.

24. A. Grevelt

Gisterenavond met 9 mensen bij Roos gegeten.We komen niet terug. Het personeel deed zijn best, maar waren duidelijk zaterdaghulpjes die er geen flauw idee van hebben hoe je gasten het gevoel van een avondje uit geeft. Het eten was wisselend, sommige schotels waren goed, andere teleurstellend. Met 9 mensen kregen we 2 kleine schaaltjes frites en sla. We hebben bijgevraagd maar dit stond wel op de rekening. Dit voelt allesbehalve gastvrij! We voelden ons een beetje uitgemolken. Dus sorry, geen Roos meer voor ons.

25. Peter en Marianne

Leuke zaak en heerlijk gegeten.
    De proeverij van voorgerechten is een echte aanrader!

26. Woensdag met 7 personen gegeten in dit Restaurant.gezellige ambiance. Hoofdgerecht de biefstuk, was prima gebakken, smaakvolle aardappeltjes met rozemarijn erbij. De sla op tafel had een wat zure dressing, maar was wel lekker. Nagerecht de citroen cheesecake, was heerlijk! Nadeeltje was dat de 2e fles prosecco die we bestelden niet koud was. Verder erg tevreden en we komen zeker terug!

27. Wij stellen het zeer op prijs en vinden het een goede service dat wij in staat werden gesteld een teleurstellende high-tea op kosten van Roos over te doen. De ontvangst en de kwaliteit waren deze keer prima in orde!

28. Afgelopen woensdag voor de tweede maal bij Roos gegeten. Een schitterende locatie - helaas voor ons regende het, zodat we niet op het terras konden zitten, maar de bediening regelde een mooi tafeltje aan het raam voor ons.

We werden bediend door een vlotte jonge meid die duidelijk plezier had in haar werk en ons goed informeerde over de gerechten. Toen wij later die avond vernamen dat er die avond een nieuwe kaart was geïntroduceerd waardeerden wij haar kennis en passie alleen maar meer - chapeau.

De kaart is niet heel uitgebreid maar het is dan ook een Grandcafé. Voor een extra bakje frietjes moesten we bijbetalen, jammer. Al met al zeker een aanrader!

29. Loes de Bruijn

Vorige week zondag, 8 januari voor de 2e keer bij Roos gegeten. Het eten was weer voortreffelijk.
    Alleen, er was een feest op het terras. Ik lees nu dat Roos de Terrastrofee had gewonnen. Erg leuk voor Roos, maar laat bij zo'n feest de mensen niet "gewoon' komen eten. We zaten net naast de deur naar het terras. (Hadden we zelf om gevraagd omdat we anders aan een 2 persoonstafeltje moesten zitten en die vind ik voor 2 personen zó benauwd) De deur naar het terras ging 10 tallen keren open, vlaag kou naar binnen, hard en gezellig pratende mensen die binnen kwamen, achter onze tafel, binnen 1 meter dus, "gezellig" bleven staan praten. Toen was het feest over. Het terras werd opgeruimd. Weer steeds die deur open en mensen die met kratten e.d. liepen te sjouwen langs je heen. De hele meute bleef binnen. Heel gezellig, maar van rustig eten was geen sprake.
    Ik begrijp dat dit een uitzondering was en Roos is nou eenmaal geen écht restaurant, maar dit was echt veel te gek. We hadden beter kunnen reserveren waarschijnlijk, maar het personeel had ook kunnen zeggen, dat ze vol zaten. Ik kom liever een andere keer terug, dat ik rustig kan eten, als dit ik in de onrust zit en het gevoel krijg dat ik te veel ben. Juist omdat het eten weer zo lekker was, hadden we hier graag wat rustiger van willen genieten.

30. Een goed restaurant.
    Je kan er heerlijk eten, goeie bediening, goeie kaart voor een grandcafe. Is er altijd gezellig, ook als je wat wilt drinken op het terras. (als er plek is in de zomer)

31. Enkele dagen geleden bij Roos geweest. Ik heb er een uitsmijter rosbief met oude kaar gegeten. De bediening was prima, de uitsmijter smaakte heerlijk maar ik heb wel een aanmerking op het bier. Toen ik voor de tweede keer een fluitje wilde tapte de medewerkster een vaasje. Toen ze daar mee aan kwam op mijn plaats zei ik dat ik een fluitje had besteld. De medewerkster liep terug naar de bar, pakte een fluitje en goot het bier zo over...

Erg jammer, want dat is niet bepaald goed voor de kwaliteit van een goed getapt biertje. Ik had ze een hoger cijfer willen geven maar dit haalt het echt omlaag.

32. Wat een prachtig gebouw en wat een heerlijke sfeer. Heerlijk gegeten en leuke spontane bediening. Ondanks de topdrukte kregen wij toch genoeg aandacht.

33. C. van Tiel

Gisteren gegeten bij Grand cafe Roos. Een aanwinst voor de omgeving vinden wij. Redelijk basic kaart maar voor een grand cafe prima. Heerlijk gegeten en ondanks dat het bijna vol was (en dat op donderdag..) toch een redelijk vlotte bediening.

+ punt zijn de wijnsuggesties bij de gerechten die je ook per glas kunt bestellen.

Zeker voor herhaling vatbaar.

34. Verhoef

Gisteren hebben we bij Roos gegeten.

Het viel eigenlijk een beetje tegen.

De bediening was absoluut niet professioneel, ik miste een gastvrouw (heer), het waren waarschijnlijk alleen weekendhulpen.

Het eten was wel lekker, maar kon ons niet verrassen.

Ik had het idee dat de recepten zo uit de Allerhande van Albert Heijn kwamen.

35. Heel mooi Grand Cafe! Met een betaalbare en heerlijke kaart.

Volgens mij zeer snel een nieuwe kaart dus ga me weer laten verrassen.

36. studiegroep regio boskoop

Heerlijk gegeten met een hele groep en ook heel gezellig. Aanwinst voor Boskoop. Dit grand cafe in een prachtig pand moet je bezocht hebben.