Eigen ruime (gratis) parkeergelegenheid.

Treinstation Den Dolder

di lunch 11:30 - 15:00 diner 17:00 - 22:30

In de bosrijke omgeving van Bosch en Duin zit de bistro van HFSLG (Hoefslag) gevestigd. Tot op de dag van vandaag is deze plek een begrip in Bosch en Duin en zeer geliefd door culinair minnend Nederland. Het restaurant is trotse bezitter van een Michelinster, maar de bistro is een verborgen juweeltje!

Wat voorheen de bistro was, is nu het sterrenrestaurant. De ruimte, door veel gasten ‘de Ruif’ genoemd is verbouwd en opnieuw ingericht! Eten, drinken en genieten zonder opsmuk, dat is wat u hier kunt verwachten.

De gerechten die geserveerd worden zijn van absolute topklasse en bereid op basis van de Franse keuken. Hierbij maakt het keukenteam gebruik van de allerbeste dagverse ingrediënten. In combinatie met de trendy ambiance zal jou hier een onvergetelijke gastronomische beleving te wachten staan.
De bistro is trotse bezitter van de Bib Gourmand, die wordt uitgegeven door Michelin. Het is een bekroning voor restaurants zie een buitengewoon goede prijs kwaliteitsverhouding hebben. Op de menukaart vindt u klassieke gerechten en een aantal huisspecialiteiten zoals bouillabaisse en de bekende HFSLG klassieker; risotto met truffel.

In het sterrenrestaurant nemen chef-kok Raoul Meuwese en zijn jonge, getalenteerde team u mee op een culinaire ontdekkingsreis langs de vier seizoenen. In de gerechten worden de puur- en eerlijkheid van producten in waarde gelaten, de spanning zit in de details. Gedurende de gehele avond kunt u de enthousiaste keukenbrigade aan werk zien in de open keuken.
HFSLG is trots op haar Michelinster; het is de kroon op het werk van chef-kok Raoul Meuwese en zijn team. HFLSG staat tevens op 22e plaats in de Restaurantgids Lekker500 editie 2017. Hiermee scoort HFSLG het hoogst van alle restaurants in de provincie Utrecht

Naast de bistro, het restaurant en bar beschikt HFSLG ook over sfeervolle vergaderzalen. Deze zalen zijn comfortabel en goed uitgerust, perfect voor een vergadering, brainstorm of andere zakelijke bijeenkomst. Laat u verrassen door de mooie groene omgeving, het hoge serviceniveau en de culinaire invulling. Uiteraard kunt u uw bijeenkomst combineren met een lunch of diner ons restaurant, bistro of in één van onze zalen.

Zakelijke gast, fijnproever of culinaire ontdekker, HFSLG is een toegankelijk restaurant; in de informele bistro óf in sfeervolle ambiance van het restaurant voelt een ieder zich thuis.

• Rookruimte
  4. Betalen American Express Master Card pin

di lunch 11:30 - 15:00 diner 17:00 - 22:30

1319989970 89
1475619788 86
1492911990 72
1510204192 76

1. Wilma van Lingen

2. Hebben er vanavond gegeten met 4 personen. Deze hernieuwde kennis making viel ons tegen! Jammer! Geen ster waardig!

3. Gekozen voor het 8 gangenmenu, inclusief de bijpassende wijnen. De sommelier was erg vriendelijk en gaf het advies om voor het 6-gangen wijnmenu te kiezen. Uitstekende keuze.

Wel een aantal slordigheden in de bediening. De boter wordt pas na de 2e of 3e gang op tafel. We vroegen ons al af waar het mes voor was naast het zout en de olijfolie. Bij de eerste gang werd op mijn bord een stuk huishoudfolie mee geserveerd.

Later op de avond werd het drukker in het restaurant, dat merkten we ook aan de tijd tussen de gangen. De sommelier ving dit netjes op door zo nu en dan bij te schenken.

Conclusie: een leuke, lekkere avond. De slordigheden vielen wat tegen voor een restaurant met een Michelin ster.

5. Het is altijd weer genieten in de Hoefslag en het altijd is nét of je thuis komt. Prima bediening, attent en vriendelijk. Dineren is een feest en dan die amuses...!! Ook altijd een verassing. Wijnkeuze?? Laat dat maar aan de professional over. Komt altijd goed. Een aanrader met een tien!!

6. G. Kerstens

Afgelopen vrijdag was voor ons de eerste keer dat we dit prachtige restaurant hebben bezocht. De ontvangst was wat rommelig maar dat wordt volledige goed gemaakt door het hartelijke welkom in het restaurant door de zwarte brigade. Lekkere aperitief hapjes, mooie gerechten maar niet echt spannend de keuken kwam op deze avond beetje routineus over. Makreel met ganzenlever smakelijk maar waarom nog die extra gerookte ganzenlevercreme, liever wat meer frisheid. Tussengerecht van griet met lardo di collonata zeer smakelijk prachtig gerecht maar de beure blanc smaakte een beetje waterig, truffelrisotto zeer krachtig en vol van smaak alleen was de risotto niet gaar. Hoofdgerecht en het dessert (eend met orientaals garnituur en bananen dessert) kan ik kort over zijn was goed en smakelijk. Onze indruk was dat de sprankeling een beetje ontbrak en dat mag je voor de prijs (89,50) en de Michelin ster toch zeker wel verwachten.

De sprankeling ontbrak echter niet bij zwarte brigade onder leiding van de uitstekende sommelier. De vriendelijke en zeer enthousiaste bediening en de schitterende wijnen maakten, voor ons, de avond helemaal af. In veel restaurants blijft bij ons het eten bij maar bij de Hoefslag is dat (deze keer) toch de kennis, kunde en de passie van de bediening en de sommelier en de heerlijke wijnen. Wij gaan er dan ook van uit dat het eten bij een volgende bezoek een stuk beter is waardoor het totaal plaatje nog beter in balans is.

7. Wij waren in het bezit van 2 Alliance arangementen. Erg onder de indruk zijn wij die avond niet geweest. Het nagerecht van 1 van ons sloeg alles; 4 bolletjes ijs in een kommetje op elkaar gedonderd.
    De smaak was goed maar de opmaak om te huilen. In een restaurant met 1 ster verwacht je toch wel een wat nettere opmaak. Voor ons geen herhaling meer!

Petra

8. Carla 2091 punten

Op deze 23e juni wilden we fijn uit eten vanwege de verjaardag van echtgenoot. Omdat ik de recensieprijs (recensie van de maand) bij Eet.nu gewonnen had zou dat bij De Lindehof moeten gebeuren, maar daar was nu juist dit weekend Nuenen Culinair. Een passend alternatief leek ons De Hoefslag. Mij onbekend, echtgenoot eet er wel eens zakelijk. De patron-cuisinier, Karl van Baggem, heb ik overigens meegemaakt toen hij nog in Maarssen, bij Auguste, kookte en toen was ik onder de indruk van zijn creaties en ik vind hem nog steeds even sympathiek.
    Parkeren kan hier op eigen terrein en dan wandel je via de hal het restaurant binnen. Het restaurant is gelegen in de serre en sluit aan op het verwarmde terras en de tuin. Mooie ronde tafels en redelijk ruim van opzet. De ontvangst door de jonge sommelier was bijzonder vriendelijk en hij vertelde ons over een mooie bubbel uit eigen land. Domein Aldenborgh in Eys, een sprankelende parel van Limburg. 100% Riesling met bubbels door een tweede gisting. Inderdaad een erg prettige schuimwijn.
    De tafels zijn hier mooi gedekt met wel erg mooie peper- en zoutbakjes en slechts één, maar dan wel een hele mooie, bloem. Een leuk kaarsje maakt het beeld compleet.
    Bij de Aldenborgh een plateautje met hapjes. Korstdeegstengels van Parmezaanse kaas en van zwarte sesam met kerrie: lekker. Kroepoek van rivierkreeft met mayonaise van Piment d’Espelette en limoen: erg lekker. Zoetzure tomaatjes met een gel van paprika; ook erg lekker. Chorizo van het Iberico varken: mooi zacht en erg lekker en een cakeje van olijf met gel van olijf: ook lekker, maar lichtelijk duf, hoewel dat meestal wel zo is. Leuke hapjes dus!
    We kregen een toelichting op het vijfgangenverrassingsmenu wat je kunt kiezen met of zonder de huisspecialiteit (de risotto of pasta met truffel). We besloten om het vijfgangenverrassingsmenu uit te breiden met één van de genoemde gerechten buiten de kaart om en wilden ook graag het wijnarrangement. Wel wilde ik graag de wijnkaart inkijken. Meer een boek hier, met overigens schitterende wijnen, hoewel ik ze nogal overprijst vond eerlijk gezegd. Een Condrieu voor 199, waar we een week eerder - weliswaar in Duitsland - 68 voor hebben betaald vind ik heel simpel te duur.
    Nadat we dit allemaal besloten hadden, werd de Aldenborgh nog wat bijgeschonken en kwamen er amuses. Een lolly van watermeloen met wat wasabisesam. Lekker fris en gelukkig vloog de wasabi mijn neus niet uit, wel zo prettig. Een soepje van watermeloen met schuim van kokos. Erg lekker, heerlijk fris en ook het schuim van de kokos was mooi luchtig, zodat het niet te zwaar werd. En een custard van Galiameloen met een chipje van watermeloen. Ook al erg lekker. Mooie luchtige meloencustard met een flinterdun frissig chipje. Mooie amuses vond ik.
    De eerste wijn werd ingeschonken. Een Bacchus, Iphöfer Kronsberg Kabinett, Weingut Hans Wirsching, Franken, 2011. Een mooie lichte wijn in een geestige fles - zie link. Het voorgerecht was tonijn op verschillende manieren - gegrild, gemarineerd, tartaar - en krokante tonijn met soja. Verder marshmallows en toefjes gel van bergamot. Mooie tonijn, perfect klaargemaakt en gehakt, heerlijk in combinatie met de bergamotgel, die verrassend sterk van smaak was. De wijn paste er goed bij.
    De wijn die het eerste tussengerecht moest begeleiden was een mooie Albariňo, ‘Lias’, Bodega Martin Codax, Rias Baixas, 2008. Een erg prettige Albariňo, waar ik blij van werd. Het gerecht, tongschar met paling, crème van artisjok en druif, mousserende druiven, gelei van sherry en een beurre blanc saus met gezouten citroen en gerookte boter, was een plaatje om te zien. De beurre blanc saus werd aan tafel bijgeschonken en maakte het plaatje af. De tongschar was perfect van garing, het reepje/de reep paling in het midden gaf precies voldoende smaak af. Wat er precies met de druiven was gedaan weet ik niet, maar in de mond gaven ze een erg leuke tinteling en ze pasten perfect bij de overige ingrediënten. Een mooi, afgewogen gerecht.
    De derde wijn van het arrangement werd een Garnache Blanco ‘Trossos’, Portal de Priorat, Montsant, 2011. Een fijne mineralige wijn met een lange afdronk. Erbij het extra gerechtje wat we niet hadden kunnen weerstaan. Mousseline van Ratte-aardappelen, ganzenlever, morilles, schuim van morilles met Pata Negra en hazelnoot. Een schitterende glazen kom kregen we met op de bodem de morilles, daarop de meest luchtige mousseline ooit, erop smeltende ganzenlever en afgewerkt met heerlijk schuim waarin de morilles, de Pata Negra en de hazelnoot duidelijk te proeven waren. Erop bovendien krokantjes van de aardappel, de Pata Negra en de hazelnoot, heerlijk zo’n extra bite. Een kunstwerkje van een gerecht. Blij dat we het hebben kunnen proeven.
    Dezelfde wijn begeleidde de huisspecialiteit: truffelrisotto met schuim van poussin, crème van truffel, vers geschaafde zomertruffel en olijfolie van Ornellaia. De patron kwam zelf aan tafel een ruime hoeveelheid zomertruffel over het gerecht schaven. De olijfolie kwam in de fles op tafel, maar heel attent kwamen er ook 4 pipetjes, zodat we naar eigen smaak de olijfolie konden toevoegen. Ik kan hier heel kort over zijn: ongelofelijk lekker was dit. Perfecte risotto, heerlijk schuim, perfecte crème van truffel en de olijfolie maakte het helemaal af. Geweldig knap ook dat de truffel niet vreselijk ging overheersen. Om voor om te rijden deze huisspecialiteit, maar dat schijnt dan ook in ruime mate te gebeuren.
    We waren toe aan het hoofdgerecht. Ik had stiekempjes al het idee dat we verwend werden hier, maar toen de sommelier de rode wijn inschonk, wist ik het zeker. Een Montus van Alain Brumont, Madiran, 2005! Ik hoef niet nader uit te wijden over deze wijn, iedereen die me regelmatig leest weet hoe we denken over deze fantastische rode wijn. Het hoofdgerecht was reebok met maiscakejes, popcorn, doperwtjes en tuinboontjes en een saus met Nepal-peper en kers.
    Mooie stukken reebok kregen we. Erbij tartaar van reebok en een bitterbal met reebok. Verder de genoemde maiscakejes, de popcorn, de groentjes en nog chipjes van truffel en kruim van pistache. De saus met kers en peper was mooi diep van smaak en werd aan tafel bijgeschonken. Alweer een erg mooi gerecht.
    Nadat drie van ons hadden aangegeven het dessert te willen en ik had gemeld dat ik graag de kaaswagen wilde, verschenen er dessertamuses.
    Voor de zoetjes een cremeux van witte chocolade met een schuim van cassis. In een hoog borrelglaasje zeg maar, met een lepeltje erbij om het allerlaatste eruit te kunnen scheppen. De mannen vonden het erg lekker en heerlijk fris en niet te zwaar.
    Voor mij een bitterbal van Gruyere met gel van olijf op een bedje van tuttifrutti. Erg lekker. De kaas was duidelijk te proeven en combineerde prima met de tuttifrutti en de gel van olijf bovenop. Leuk bedacht.
    Als dessertwijn kregen de twee mannen (de andere was de BOB) een glaasje Cuvée Auslese ‘Wigem’, Hans Wirsching, Franken, 2008 en die vonden ze prettig.
    Toen de sommelier tegen me zei ‘en voor mevrouw natuurlijk een mooie, droge witte’, moest ik behalve lachen ook nog even vol bewondering naar hem kijken, hij had zich perfect ingelezen, zeer attent!
    Ik kreeg een glas Viognier ‘Applegate Vineyard’, Quady North, Oregon, 2008. Een heerlijke Viognier, waar ik erg blij mee was.
    De kaaswagen werd voorgereden en die is mooi hier. Voor elk wat wils, met toch ook - gelukkig - weer een paar kaasjes die ik niet kende, dat is altijd het leukst. Ik koos vijf mooie kaasjes uit, uiteraard een geit, wat roodschimmels en een blauwe en er kwam een leuk garnituur bij van notenbrood en leuke zoetigheden, waarmee vooral de jongens zich hebben beziggehouden. Prima kaasjes en ik was erg tevreden.
    De heren kregen gemarineerde aardbeien met een mousse en een sorbet van yoghurt, gelei van rosé champagne, marshmallow van roos en een crème van witte chocolade. Erbij nog wat geschaafde amandeltjes en ook zij waren erg tevreden.

We sloten af met drie espresso, waarbij voor drie personen bonbons kwamen. De witte pastille was gevuld met framboos, de rode met rabarber, de gemarmerde met karamel/limoen. Verder madeleines (voor 4 personen), makaron met ganache, kletskop met Grand Marnier, marshmallow met Pernod en een blokje mousse van passievrucht met een gelei van Safari.

Na het betalen van de rekening, het bedanken van de patron en de geweldig attente sommelier, die er ook nog voor had gezorgd dat ik alle gerechten en wijnen mét details keurig uitgewerkt mee kreeg, verlieten we zeer tevreden De Hoefslag. Een heel fijn restaurant.

9. Cees Stokman

10. Wij hebben het afgelopen jaar meerdere keren gegeten bij de bistro van De Hoefslag. Erg lekker eten en goede prijs/kwaliteitsverhouding. Er is echter één ding waar wij ons toch iedere keer weer (fors) aan storen. Er mogen honden in het restaurant! De tafels zitten redelijk strak op elkaar en daar heb je gewoon last van als je over de hond van je buurman -of vrouw moet stappen om bij je plek te komen. Ook het feit dat er honden zitten/liggen op de stoelen of de bank is uitermate storend. Wij zitten te eten, terwijl op nog geen halve meter afstand op tafelniveau een hond ligt....bah! Wij vinden dit echt niet kunnen, laat de hond thuis, in de auto of buiten maar neem die niet mee aan tafel in een restaurant! Bediening zegt hier verder niets van en doet of het de gewoonste zaak van de wereld is. Echte zonde van z'n tent, want nogmaals het eten is echt goed. Nu die honden nog eruit en dan is het echt top.
    PS : wij hebben meerdere mensen gesproken die dit zelfde hebben ervaren en zijn zonder meer niet te spreken over de hondenservice van de bistro bij De Hoefslag.

11. Restaurant de Hoefslag is en blijft voor ons een echte Topper! Vorige week hebben we hier met zijn zessen gegeten, allen waren we van mening dat het menu en het wijn arrangement uitermate zorgvuldig waren samengesteld. We hebben er van genoten en we komen zeer beslist snel terug.

12. Het verbaast me dat de Hoefslag geen enkele recensie heeft ontvangen. Staat op mijn lijstje van top 5 restaurants in Nederland. Kom er al 30 jaar met een zekere (on)regelmaat en het blijft altijd weer een culinair hoogstandje met een perfekte maar niet arrogante bediening.