Bistro Le Primeur in Bornerbroek

1201997842 44
1208616769 56
1314519610 87
1420422451 85

1. Bijzonder lekker gegeten. Sfeer erg fijn en je voelt je welkom.

2. Heerlijk gegeten. De carpaccio was groot en voortreffelijk. Voor herhaling vatbaar. De bediening was super vriendelijk. Er was meer dan genoeg en super klaar gemaakt.
    Jammer genoeg voor ons een etentje ver van huis, anders hadden we zeker nog een keer hier gaan eten.

3. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, en porties zeer ruim.

4. Hoffelijk ontvangst en begeleiding naar tafel. Vooraf rundercarpaccio met lekkere vleessoort + zongedroogde tomaatjes, pijnboompitten wat kaas en salade mooi opgemaakt en geheel lekker van smaak; hoofgerecht: biefstuk met kruidenjus zowel medium als doorbakken uitstekend bereid en nagerecht: parfait van citroen met frambozensaus ook goed. Karaf water gratis en bijvragen aarappeltjes en groente geen probleem. Mooi maandmenu voor € 28,50 pp incl. 2 Drankjes. Elke maand ander menu: zie website!

5. Jos Oosting

Lang geleden dat we bij Le Primeur hebben gegeten, maar de kwaliteit is nog steeds hoog en de bediening uiterst attent en vriendelijk. Als met al hebben we genoten van het 3-gangenmenu met als 1e gang de heerlijke in bierbeslag gefrituurde champignons met knoflooksaus. Een aanrader.

6. Heerlijk gegeten, rustige sfeer. Prijs/kwaliteit perfect. Aanrader!

7. Het eten is fantastisch!! Personeel is heel vriendelijk. We zijn er een aantal keren geweest, een aanrader voor iedereen.

8. Fantastisch. Mijn gasten uit Enschede waren ook heel enthousiast. En goede hoeveelheid. Zaten niet overvol. Klasse!

9. We hebben heerlijk gegeten. Het personeel was kundig en erg vriendelijk. Aanrader!

10. Gastvrij, persoonlijk en heerlijk eten.

We hebben ons hier vanaf het begin erg welkom gevoeld, want hier wordt je nog eens als gast ontvangen!!
    We hebben gebruik gemaakt van het maandmenu en het was erg lekker. Leuk hoor elke maand wat anders.

Ook de sfeer was goed met leuke achtergrondmuziek. Op basis van prijs/kwaliteit echt een aanrader.

11. Fam.van essen

Wij hebben erg lekker gegeten bij Bistro Le Primeur. En gaan er zeker weer naar toe. Als ik een cijfer moet geven, is dat een dikke 8.

12. J. Aaltink

Wij waren een gezelschap van vier personen en hebben een sfeervolle en leuke avond gehad, met een vlotte en attente bediening en het eten, drinken was in alle opzichten helemaal zo als je het kunt wensen: "in een woord geweldig"!

Le Primeur zal door ons aan eenieder worden aanbevolen! En voor ons zeker tot een volgende keer!

M.vr.Grt.
    Hans & Stientje, Johan & Marianne

13. Herman Ratgers

Heb 03-02-2016 met 6 vriendinnen en drie vrienden [Fam] een late verjaardag gevierd. Het was weer grandioos. Bedankt Manuele en het bistro team.

14. Margareth Jansen

Gisterenavond 25 november hier met twee personen gegeten. Wij werden zeer gastvrij ontvangen en zoals afgesproken naar ons tafeltje bij het raam gebracht. Ons drankje werd geserveerd en even later van het huis een heerlijk stokbrood met kruidenboter en twee soorten pesto, werkelijk top!! De bistro werd deze avond druk bezocht, maar er hing een hele fijne, ontspannen en gezellige sfeer met fijne gasten. Het eten was voortreffelijk en goed op smaak, met warme borden wat ik heel belangrijk vind. De bediening vriendelijk en zeer professioneel. Zelden in deze prijsklasse zo lekker gegeten, zeker een aanrader. Het menu voor de kerst gezien, om je vingers bij af te likken!! Dus van ons krijgen jullie dan ook een dikke 10.

Met vriendelijke groet, Margareth

15. Paul Smudde

Eerlijk, puur en met zorg bereid. En bovendien prettig gastvrouwschap.

16. Tafel gereserveerd voor zondag 24-11-2013, 17.00u voor vier personen. Op deze datum aanwezig om 16.55u. Verzoek van bediening even geduld te hebben, de door mij gereserveerde tafel was nog niet vrij. Later binnenkomende gasten werden naar hun tafel geleid, terwijl ons aan de bar een bordje stokbrood en de menukaart voor werd gelegd, of we maar alvast de bestelling wilden opgeven. Aan de bar gewacht tot 17.40u, gevraagd aan de bediening hoe lang gaat het nog duren, antwoord: geen idee, de mensen aan de door mij gereserveerde tafel hebben net koffie besteld. Kortom na ongeveer drie kwartier wachten, zwaar teleurgesteld het restaurant verlaten. Dit heb ik in mijn hele leven (62) nog niet meegemaakt. Graag een reactie.

M.V.G H.Elfrink

17. Paulien en Jos Kuiphuis

Zaterdagavond heerlijk gegeten bij deze bistro. In de negatieve ervaringen die wij ook gelezen hebben kunnen wij ons totaal niet vinden.
    Vriendelijk bij binnenkomst, perfecte bediening, service, en zeer lekker en smaakvol eten. Van ons verdienen jullie een dikke tien.
    Wij komen zeker terug en zullen deze bistro echt aanraden bij anderen.
    Ga zeker zo door!

18. We hebben gisteren met 2 personen gegeten bij jullie gegeten,
    netjes en correct aan gesproken.
    Zaten buiten toen het begon te waaien, gevraagd om binnen te mogen zitten, was
    geen probleem. Werd binnen keurig een tafel in gereedheid gebracht.
    Mooi voorafje van de zaak. Voorgerecht was prima, soep overheerlijk.
    Hoofdgerecht super en ruim voldoende, veel aandacht voor het eten.
    Borden mooi gedecoreerd, puur eten zoals eten bedoeld is en met veel
    aandacht voor het product. Zeker de moeite voor een volgende keer.

19. Afgelopen zaterdag hebben we met 4 personen bij jullie gegeten. Het eten was zeer goed maar de bediening en de service vonden wij eigenlijk wel een beetje slecht. Ik zal mij nader verklaren. Wij hadden om half 8 gereserveerd en wij waren er ook om half 8. Wij konden zelf een tafel kiezen. Zo gezegd zo gedaan. Wij gingen zitten en nog voordat wij allemaal zaten kwamen jullie al bestelling opnemen voor wat drinken en kregen wij ook al de kaart met stokbrood en saus. Bij het brengen van de drankjes vroegen jullie gelijk of wij al een keus hadden kunnen maken, nou nee dus was vrij snel. Na een poosje kwamen 1 van jullie weer en nam de bestelling op. Jullie kwamen het voorgerecht brengen en die hebben wij lekker opgegeten. De laatste had de laatste hap nauwelijks door de keel en jullie kwamen de borden al halen. Vrij snel daarna volgde het hoofdgerecht en weer gebeurde hetzelfde, de laatste had het nauwelijks op en weer kwamen jullie de borden halen. We kregen de kaart voor het nagerecht. Nog geen 2 minuten later kwamen jullie de bestelling opnemen, wij gaven aan dat we nog niet eens de kaart hadden opengeslagen laat staan beslissen wat we gingen nemen. Later kwam iemand anders de bestelling opnemen. Ook weer vrij vlot kregen wij het nagerecht. Tussen dit alles door moesten wij iedere keer zelf vragen om drinken. We stonden om kwart over 9 al weer buiten.
    Wij hebben heel sterk het gevoel gehad dat alles snel snel moest of dat we niet echt welkom waren. Op een zaterdagavond denk je toch tot minimaal 10 uur half 11 te zitten, en alles lekker rustig aan.
    Hopelijk gaan jullie hier wat meedoen want het eten was echt super maar de bediening dus niet!

20. Heerlijk gegeten, gezellige locatie en een top bediening!
    dit is een echte aanrader!

21. We zijn hier met een gezelschap van 46 personen geweest.
    We werden zeer gastvrij ontvangen.De bediening was top. Het eten was voortreffelijk.Vooral het grand dessert was grand.
    De bistro zelf was heel smaakvol ingericht.Beslist een aanrader.

22. Na een flinke wandeling in en rondom Bornerbroek belandden we bij Bistro Le Primeur. We zijn vegetarisch en daarom krijgt de kaart altijd extra aandacht van ons. Welgeteld telde het menu 1 vegetarisch hoofdgerecht, maar wel één die mij het water in mijn mond deed lopen: "Groentes en Quorn gebakken in een envelop van bladerdeeg en haché van champignons en tofoe". Nieuwsgierig geworden besloten we ons te settelen.
    Le Primeur heeft een heerlijk frisse uitstraling. Zwarte gordijnen en dito tafels sfeervol gecombineerd met paarse tafellopers, paarse, verse bloemetjes op tafel, paarse lampenkappen etc. Prettige entourage.
    De bediening was ver boven wat in een bistro verwacht mag worden. Naast de keurige presentatie genoten wij van de snelle, correcte en vriendelijke bediening. Men was ook uiterst attent ten aanzien van het indoen van drankjes en het direct brengen van vervangend bestek toen ik mijn vork liet vallen. Zoals gezegd, geheel boven verwachting.
    En dat gold ook voor het eten. Hoewel de omschrijving mijn eetlust al had opgewekt, overtrof de werkelijkheid verreweg mijn ingebeelde voldoening. Zowel het gerecht zelf als de bijgerechten (groentequiche, gebakken aardappeltjes, heerlijke rauwkostsalade en bloemkool met kaassaus) waren alle heerlijk van smaak. Genieten van de eerste tot de laatste hap, geserveerd op mooi servies.
    Ik had nog graag het bijzondere dessert 'spekkoek met in kokos gerold chocoladeijs met citroengras-mintsaus' geprobeerd, maar mijn buik was al meer dan tevreden met het hoofdgerecht. Voor een volgende keer dan maar, want terugkomen doen we zeker. Al moeten we er een uur voor rijden. Tot ziens Le Primeur!

23. de afgelopen 2 maanden 3 keer gegeten in de bistro en alle 3 keren was 't prima;2 keer een maandmenu,wat qua prijs/kwaliteit heel goed is,de 3e keer a la carte,waarbij je natuurlijk altijd duurder uit bent,maar in vergelijking met andere restaurants is de prijs/kwaliteit verhouding dan ook nog steeds prima;de asperges waren heerlijk,zo ook de heilbot,de kabeljauw en de zalmfilet(ik ben visliefhebber,lijkt me duidelijk)
    ook de vleesliefhebbers waren tevreden;er was gevraagd naar "medium" en dat was 't ook;
    al met al een dikke 8,en tot ziens

24. We hebben afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij de bistro. Hele goede service gehad en heerlijk eten. Nu al zin om 14 Februari (valentijnsdag) te gaan genieten met mijn vriend van een heerlijk menu. Tot 14 Februari

25. gerrie zandink

Vanavond hier gegeten met 4 personen. Heb een biefstuk rood besteld helaas was deze medium. Personeel verteld en bord werd meegenomen naar de keuken zou een nieuwe krijgen na lang wachten eindelijk gekregen rest van tafel had bief al op toen ik met eten kon beginnen. En wederom weer medium gebakken.

26. Als je graag een avondje wil genieten met z'n 2en of gezellig wilt eten met vrienden, kinderen of een groep is dit de ideale locatie. Ben hier al meerdere malen geweest en het blijft allemaal heel erg goed verzorgd. Het terras en het interieur zien er verzorgd uit en het eten is eigenlijk constant voortreffelijk en van een goede kwaliteit. Bij aankomt wordt je ook meteen zeer vriendelijk ontvangen door een professionele bediening die alle tijd heeft voor de gasten, vriendelijk is en met u mee denkt. Kortom een super goede gastvrije bistro!

27. Geweldig restaurant, goede service. De ribbetjes is een goed recept, lekker knapperig, goed gekruid.

28. Prima eten... vooral een kok als gastheer aan tafel...

Le primeur, een echte aanrader.

Wij komen zeker weer.

29. Onlangs hier gegeten met mijn man en ik heb zelden zó lekker gegeten! Ik heb een gluten-, koemelk, lactose- en eiwitintolerantie en kan daardoor wat lastiger uit eten. Ik heb van tevoren niet gebeld (wat ik normaal wel doe want dat is wel verstandig) want we gingen vrij spontaan uit eten. Toen ik dit aangaf hebben ze voor mij speciaal de (super lekkere!) aardappeltjes in de olie gebakken en ook met het vlees en de groente er rekening mee gehouden. Zowel mijn biefstuk als die van mijn man waren echt perfect gegrild, super mals vlees. Verder ook hele vriendelijke en professionele bediening. Kortom; deze bistro is echt een aanrader!

30. Ik vond het fantastisch! Super lekker gegeten! Echt die biefstuk was te goed, bijna! En gezellige bediening, die ook tijd heeft voor een doodgewoon gesprekje! (wat je nooit meer ziet)

Ik vond het uit de kunst, kom zeker weer!

31. Ondanks de recensie in de krant vond ik het eten niet bijzonder.
    Champignons waren hard, de biefstuk taai en dessert zag er niet uit. Verder zag het er netjes uit en personeel ook redelijk vriendelijk.

32. fam van Heudel

In december gegeten met z'n vieren, super ontvangst door professionele bediening die keurig, spontaan en vooral natuurlijk met de gast omgaan! Hier krijg je een gevoel of je er al jaren komt, welkom dus!

Dan het eten: menu du chef! We zijn nog nooit zo verwend! Een pracht van een voorgerecht, een parade van vis en vlees! Heerlijk.

Dan het tussengerecht: lekkere bouillon. (mocht iets meer smaak)

Hoofdgerecht: geweldig lekkere vis en de bief was uitstekend gegrild! Nagerecht mogen ze overal zo serveren, heerlijk appeltje uit de oven! Dit alles wordt uitstekend uitgeserveerd door een constant vriendelijke gastgerichte bediening, die zeer alert is!

Kortom dit is een super bistro anno 2009, die het fantastisch doet! Ga zo door!

33. Kerst avond 2009, wat een avond. Grote klasse, leuke ontvangst door de Kerstman met heerlijke gluhwijn en dan het 4-gangen diner.

De borden een plaatje en de smaak, super. Nog een presentje toe van de kerstman. Deze Kerst kan niet meer stuk.

Tot volgend jaar, bedankt allemaal.

34. Afeglopen maandag 5 oktober heerlijk gegeten. Alles zag er tip top uit. Mooie haardjes in de zaak.

Was de eerste keer, maar zeker weten niet de laatste keer.

De bediening petje af, super leuke meid. Maak je ook niet vaak mee dat de bediening goed is.

Meisje, bedankt voor de super leuke avond...

35. Prima restaurant!

Heerlijk eten, kwaliteit vlees is zeer goed. Bediening is prima.

Ga zo door.

36. Het is er nu super mooi geworden.
    Alles nieuw. Eerst leken sommige dingen vies, maar dat kwam door krassen. Nieuwe kaart en weet je, het eten is er gewoon super. Als het je smaak niet is, dan moet je wat anders bestellen. Als iets van vlees of zo doorbakken moet, moet je dat gewoon zeggen.
    Echt super lekker daar jo.

Gr my.

37. Hoevenberg

Een echte aanrader, heerlijk eten en wordt mooi geserveerd.
    Superkok. Bediening is uitstekend en erg vriendelijk.

Inrichting erg gezellig ingericht met leuke gelhaarden aan de muur. Kortom wij komen zeker weer.

38. Prima eten, uitstekende biefstuk, gemoedelijk restaurant. Aanrader. Ok, interieur kan flitsender.

39. familie uitje

Vlees niet gaar genoeg na de klacht terug naar keuken en weer niet goed wel volle bedrag betaald. kom hier nooit weer.

40. fam Zondag, Rijssen

jammer dat binnen alles niet schoon bleek te zijn of althans de indruk wekte niet schoon te zijn. Onderborden, tafels, vloer etc. konden wel een poetsbeurt gebruiken. Geserveerde gerechten konden ook door een amateur kok geserveerd worden.
    Bediening uiterst vriendelijk.