Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Born verdeeld zijn.

Bij dit tapasrestaurant zijn we nu al een paar keer geweest. Wat ons hier aanspreekt is de kwaliteit van de tapas, je zit er ongedwongen en fijn en ze hebben naast een uitgebreide wijnkaart ook een aantal lekkere speciaal bieren op tap of fles die goed combineren met de tapas.

We hebben in dit restaurant, de keren dat we er waren, zowel het tapasmenu als gewoon van de kaart besteld. Het tapasmenu bestaat uit twee gangen. Bij elke gang krijg je een groot bord met diverse tapas erop (op hun website staat het menu). Prima smaken! Het is geen tapas met culinaire verrassingen, maar wel allemaal lekker gemaakt. In de regel is dit voldoende, al had ik zelf bij de laatste keer wel nog wat 'trek'. Als je besteld van de kaart, zijn diverse keuzes mogelijk. Porties zijn dan ook royaler. En voor de gemiddelde eter zal zo'n 5 tapas in totaal voldoende zijn. Het eten is op zich niet zo heel duur. Wel vind ik de wijn en bier wat prijzig, maar ook niet erg afwijkend van andere restaurants. Al met al een aanrader en voor ons een plek om terug te komen.

2. Chinees-Indisch Born

Vandaag Chinees/Indisch afgehaald bij Nan King, en mijn ervaring is direct het tegenovergestelde van de recensies die ik hier lees. Al bij het telefonisch bestellen was het personeel vriendelijk, en ondanks dat het zeer druk was bij de afhaalbalie was het hier ook zo. Als je je eten krijgt krijg je een vriendelijk "bedankt voor het wachten" en "eet smakelijk", en toen ik wegliep met twee zakken in één hand kwam iemand van het personeel achter me aan om me te waarschuwen voor overlopende saus en om de deur voor me open te houden toen ik een van de zakken in mijn andere hand deed. Zeer vriendelijk en enthousiast.

3. Chinees-Indisch Born

Afgelopen zondag was ik in restaurant Nan King. Perfecte bediening, drank zeer goed, eten geweldig en als je het niet op krijgt wordt het netjes voor je ingepakt.

4. Italiaans Born

Kortgeleden een bezoekje gebracht aan Casa Piano Born.

Een insalata Casa Piano salade gegeten aldaar en dat viel zwaar tegen! Groot bord met klein beetje sla in het midden, met een paar stukjes gekleurde paprika er in en er bovenop een stukje walnoot. Rondom het bord welgeteld één olijf en deze was in 3 stukjes gesneden en verdeeld over rand van bord. 2 wel hele kleine stukjes zongedroogde tomaat - paar schijfjes tomaat - een klein stukje mozzarella - en een dun plakje ham / carpaccio. De meegeleverde ciabatta was 2 cm breed en 6 cm lang!! En verder heb ik géén kruidenboter - olijfolie en pesto crème erbij gezien of gehad!! Voor bovenstaande 7,50 euro betaald!

Voor mij is dit de eerste, maar ook de laatste keer dat ik bij Casa Piano te Born iets zal nuttigen, want deze bovenstaande salade staat qua prijs / hoeveelheid / kwaliteit beslist niet in verhouding voor wat ik daarvoor betaald heb. Bovendien ontving ik na het nuttigen van bovenstaande bij afrekening daarvan een klein wit kassabonnetje, waarop geen enkel bedrag te lezen was, want er was zó weinig inkt gebruikt dat men niks op dat bonnetje kon waarnemen!! Er stond zelfs nog geen naam of logo op van deze zaak, en had ik het gevoel dat ik in één of andere louche restaurant terecht gekomen was!

Ik kom regelmatig in verschillende restaurants, maar dit was voor mij een zware domper en kom ik er dus ook niet meer!!

Tonnie

5. Chinees-Indisch Born

Wat een ontzettend bot, kortaf en onvriendelijk personeel. Telefonisch besteld en aan de telefoon werd ik al onbeschoft en kortaf te woord gestaan. Vrouw is de bestelling gaan afhalen en daar hetzelfde verhaal. Iedereen die eten kwam afhalen sprak schade over hoe je als klant te woord werd gestaan. Wat een stelletje botte boeren. 1 keer en nooit meer!!!

6. Snackbar Born

Ga hier regelmatig frietjes halen. Frieten en snacks smaken gewoon goed. Personeel is heel erg vriendelijk. Deze frituur is dan ook zeer goed te doen.

7. Lunchroom Born

Menukaart is prima, voldoende keuze maar niet té veel. Broodjes zijn in mijn ogen iets aan de harde kant, dit kan ook komen door de spitse vorm. De zaak is erg klein, waardoor het al gauw erg vol zit en het ongezellig druk wordt. De bediening is niet slecht, maar ook zeker niet opvallend goed. Er is al enkele keren iets mis gegaan bij onze bestellingen doordat bediening niet goed luisterde of doordat ze zelf ongestelde vragen beantwoorden. Erg jammer. Gezien de prijs is het zeker een aanrader, maar is er nog voldoende ruimte voor verbetering.

8. Chinees-Indisch Born

Het eten is goed, echt goed. Maar de mentaliteit laat zwaar aan de wensen over. Ze spreken alleen maar hun eigen taal en als ze Nederlands spreken dan komt het heel onbeschoft over. Bah gewoon ergerlijk.

Meta de Groot

De hamburgers broodjes en snacks zijn goed te doen. Frieten bakken kunnen zo totaal niet. Maar 1 ding stoort me echt en dat is dat het personeel onvriendelijk is en meer met elkaar bezig is als wat anders (over privé situaties of roddelen over klanten).

11. Lunchroom Born

Heb vandaag twee overheerlijke broodjes carpaccio gegeten, de kwaliteit is super en smaakt naar meer! De prijs/kwaliteit verhouding is prima.

12. Snackbar Born

Bjorn

Geweldige friture! Hier ga ik altijd frietjes halen. De inrichting is oud en saai, maar het personeel is altijd even vriendelijk en werkt heel hard. De frietjes en snacks zijn van uitzonderlijk goede kwaliteit. Altijd lekker!
    De prijzen zijn eerlijk, de gunfactor is enorm.

13. Chinees-Indisch Born

Saskia

viën en nian

Overheerlijke frietjes van Johnny. En natuurlijk heel veel lekkere snacks. Voor ons de beste frituur. Wint niet voor niets zoveel prijzen. Ga zo door.

17 augustus 2013 gegeten.

Verrassend en lekker, niet verwacht. Producten waren dik in orde en op elkaar afgestemd. We hebben het 3 gangen verrassingsmenu gekozen.

Geen verder opmerkingen over het eten, is niet nodig.
    Het menu had voor mij ietsje ruimer mogen zijn, bijvoorbeeld; een paar extra producten te proeven. Op die manier zou je bij een eventuele vervolg bezoek je favoriete menu kunnen bestellen of een combinatie van. Wellicht ook, mensen de keuze geven het nagerecht niet te pakken en op die manier o.a. de calamaris te proeven (die we niet hebben gehad en wel nieuwsgierig naar zijn).

Bediening was ook in orde, wellicht een beetje toelichting mogen geven over de gerechten. Maar verder efficiënt en vriendelijk!

(Ter zijde: la Shouffe bier van de tap kom je niet vaak tegen en was ook een verassing als je van dit bier houd. Uiteraard hebben we dit niet laten mee tellen in onze recensie)

Wie weet, komen we hier nog eens terug. En dat zou zeker geen straf zijn!

16. Italiaans Born

Erg lekker ijs. Ik kom er nu elke week, en bij de wafels eet je je vingers op, vooral als je even vraagt of ze ze even willen opwarmen. Heerlijk!!! Ik heb er voor de rest nog niks gegeten. Ik vind het in ieder geval erg leuk voor in het dorp!

Frieten zijn niet te eten. En wat een onvriendelijk personeel. De laatste keer dat ik daar ben gekomen.

Rob en Els

Lekker gegeten! We hebben het 'standaard' tapasmenu laten komen. Eerst koude gerechten, daarna warme gerechten. Precies wat anderen hier ook al schrijven: geen 'haut cuisine', maar eerlijke en verse smaken. Ook voldoende te eten. Daar een paar lekkere Belgische bieren van de tap bij gedronken. Heerlijk! Je kunt er ook lekker natafelen. De sfeer vonden wij prima. Je zit feitelijk in een kroeg met zaal. Dat geeft een 'bruine' sfeer. Verwacht dus geen spaanse tierlantijntjes (hoeft voor ons ook niet). Maar gewoon een prima plek om lekker te tafelen en na te tafelen. Aanrader!

20. Chinees-Indisch Born

Danique

Matig. Zeer onvriendelijk personeel, en mevr. zelf al helemaal. Komen er niet meer

21. Chinees-Indisch Born

Goed eten en korte wachttijden bij zowel het afhalen als in het restaurant.
    Het interieur is redelijk standaard chinees en vooral bij het afhalen zul je niet snel een glimlach krijgen.

22. Snackbar Born

Zeer tevreden over Anjo. Wij wonen in Grevenbicht waar 2 cafetaria's zijn. Toch rijden we steeds naar Born om bij Anjo frites te halen. De bestellingen kloppen altijd, de eigenaren zijn altijd even vriendelijk, het eten is van top kwaliteit. Echt 1 van de beste cafetaria's in de buurt!

Heel onvriendelijk persooneel.
    Frietjes niet echt bijzonder.
    Voor broodjes is deze zaak zeker de moeite waard, maar verwacht niet dat je vriendelijk wordt begroet.

24. Chinees-Indisch Born

In ruime omgeving geen ander restaurant te vinden, het eten is prima. Het personeel heeft alleen klantvriendelijkheid nog niet ontdekt. Een glimlach is écht teveel!

25. Chinees-Indisch Born

Monique

Voor de tweede keer geweest, nadat de eerste keer absoluut om herhaling vroeg.
    Het eten is lekker, echt lekker, de sfeer en bediening ook prima. Heerlijk ontspannen gegeten.

27. Chinees-Indisch Born

Het eten is goed en lekker, en is snel klaar. Als ik vanuit thuis bel en een kwartier later aankom, dan staat het al klaar.
    En het is ook nog eens goed. Vaker nog goedkoper dan een frituur, maar dan wel duizendmaal lekkerder.

Heb zelf last van een zwakke maag en kan daarom ook niet veel verdragen, maar ben van deze Chinees nog nooit ziek geweest.

Rob

Bij de naam Auw Pastorie verwacht je niet meteen een tapasrestaurant, toch is in deze voormalige pastorie al enige tijd een goed lopend tapasrestaurant gevestigd. De sfeer is gemoedelijk en je kunt een keuze maken van de tapaskaart of van een kleine 'gewone' kaart. Aangezien we met een grote groep zijn, kiezen we voor het tapasmenu en daarbij krijgen we voor 19,50 in twee rondes allerlei tapas geserveerd. Wat ter tafel komt is allemaal heel lekker en van goede kwaliteit. Nergens is het heel origineel, maar is dit gewoon simpel en lekker. De huisgemaakte calamaris en de garnalenkroketjes (die we apart erbij hebben besteld) verdienen nog aparte vermelding! Als dessert is de creme catalana heel lekker evenals het chocoladetaartje, dat alleen wel erg klein is.

29. Chinees-Indisch Born

Wij gaan regelmatig etenbij dit Chinees restaunt bijna om de week wij komen van heel ver 80 km heen en terug dit al 2jaar nooit kan er een extra dranje af als wadering dit is een min punt nog tans is dat een klein en komt dat de zaak te goede desondans bijven wij komen

Dit restaurant is in alle opzichten een 10. De menukaart wisselt geregeld en steeds weer weet men heerlijke gerechten toe te voegen. De tapas zijn geweldig maar ook de grotere gerechten zijn heerlijk. Zelf ben ik gek van Iberico vlees en zelfs dat smaakt hier beter dan in Spanje.
    Een gezellige sfeer en uitstekende en erg vriendelijke bediening. Na het eten nog even nagenieten aan de bar.