Villa van Streek in Borger

Gratis parkeren mogelijk.
    ANWB oplaadpunt voor de fiets aanwezig

Voor iedereen met eigen vervoer zijn we vanaf de A28 gemakkelijk bereikbaar.

Knooppunt voor openbaar vervoer is op loopafstand (ongeveer 5 minuten lopen)
    Voor 10 euro kunt u een dag onbeperkt reizen door Noord- Nederland. Deze kaarten zijn bij ons in de Villa te koop. Deze kaart is geldig voor 1 volwassene en twee kinderen.

We hebben een leuke taxiservice. Voor meer informatie hierover kunt u bellen.

• High tea: € 22,50

1373190018 92
1382720233 76
1420841095 80
1427194572 80
1458961957 82
1481199126 82

1. Herman Misdorp

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening.
    jammer dat de eigenaar er mee stopt.

2. B. Stelwagen

Mijn verjaardag gevierd bij Villa van Streek. Met 19 personen vanaf 16.00 uur tot 21.30 uur.
    Eerst koffie/thee met 3 kleine verschillende stukjes gebak, met een eigen gemaakte bonbon. Daarna aperitief met hapjes. Een keurig verzorgd 4-gangenmenu.
    Een gemoedelijke sfeer, goede uitleg tijdens de bediening.

3. JV 54 punten

Naar aanleiding van de positieve recensies hier geluncht. Wat een tegenvaller. Weinig keuze en erg duur voor het gebodene. We kennen andere ondernemingen die ook met verse (streek)producten werken, die betere kwaliteit bieden tegen schappelijkere prijzen. De lunch was goed, maar niet meer dan dat. Niets bijzonders. Dit lijkt op snel geld willen verdienen omdat er het labeltje 'streekproducten' aan wordt gehangen. Erg jammer is ook de inrichting. Voor zo'n zaak zou je kwalitatief mooie houten meubels mogen verwachten.

4. Kitty 24 punten

Heerlijk eerlijk voedsel en prettige bediening

5. Jenny van der Coelen

Super vriendelijke service, met name ook voor onze dochter van 4. Meekijken in de keuken en samen toetje maken met de kok, niks was te gek. Eten was vers en bereidt met lokale producten, kortom een aanrader voor iedereen!

6. Bert

7. Diny 26 punten

Heerlijk gegeten, de amuse was een smaakexplosie die lang in de mond bleef hangen. Prima voorgerecht van verse zalm met komkommerbewerking die erg verrassend was. Ook de bijzondere wokgroenten bij mijn verse forel vond ik een hele fijne combinatie. De mojito was voorzien van een pipet waardoor ik mijn rum naar behoefte erin kon doen en dat was erg prettig. Als afsluiten waren de koffie met de eigengemaakte limoen-chocoladebonbons en de kersenbonbons een ware aanrader. Heerlijk gegeten en een bediening die er was als dit nodig mocht zijn en niet meer dan dat en ook daar houd ik van. Leuke ontspannen sfeer in het restaurant wat ook erg aangenaam was. Al met al een ware aanrader.

8. Heerlijk gegeten, de amuse was een smaakexplosie die lang in de mond bleef hangen. Prima voorgerecht van verse zalm met komkommerbewerking die erg verrassend was. Ook de bijzondere wokgroenten bij mijn verse forel vond ik een hele fijne combinatie. De mojito was voorzien van een pipet waardoor ik mijn rum naar behoefte erin kon doen en dat was erg prettig. Als afsluiten waren de koffie met de eigengemaakte limoen-chocoladebonbons en de kersenbonbons een ware aanrader. Heerlijk gegeten en een bediening die er was als dit nodig mocht zijn en niet meer dan dat en ook daar houd ik van. Leuke ontspannen sfeer in het restaurant wat ook erg aangenaam was. Al met al een ware aanrader,

9. Familie uit Brabant

We werden zeer gastvrij ontvangen. Hele leuke ambiance, eten is hier echt een belevenis. En het was bovendien top!!! Heerlijke gerechten van streekproducten! Zelden zo lekker gegeten! Een absolute aanrader!

10. Mooie ervaring! Goed eten, vriendelijk personeel, prima service, heel kindvriendelijk. Complimenten! Ik hoop nog eens weer te komen!

11. M.Nijboer

Villa van Streek; een aanwinst voor Borger! We hebben er genoten van koffie met home-made appeltaart en kwamen er graag terug voor een heerlijke maaltijd. Absoluut een aanrader!

12. gerda wolters

Elke week ga ik na mijn werk als postbode een kop koffie met zelfgemaakte taart nuttigen bij Villa van Streek en geniet er van. Ik zit dan aan de leestafel waar leesvoer ligt wat mij aanspreekt en geniet van alles om me heen. En regelmatig heb ik bijzondere ontmoetingen waar ik van houd.

13. Diny Zwiers

Vandaag gegeten bij Villa van Streek. Eten was erg lekker de aardappeltaart was verrassend en goed op smaak en het nagerecht een smaakexplosie, ook genoten van de ongedwongen en gezellige sfeer. De service was prima en al met al een aanrader. De hoeveelheden waren voor mij te groot en dat had wel iets minder gemogen, maar ook dat is persoonlijk.

14. Op aanraden van een vriend gegeten bij Villa van Streek. We hebben heerlijk gegeten. Vis perfect bereidt. Normaal ben ik geen liefhebber van aardappeltaart bij het hoofdgerecht, maar deze aardappeltaart heeft mij de gebakken aardappelen doen vergeten. Verrukkelijk!. Personeel is heel vriendelijk. Vind het echt een aanrader. Komen zeker terug.

15. Lekker en gezellig gegeten, heerlijke verse ingrediënten vanuit de streek, genoeg keuze en variatie, vriendelijk personeel. Uiterlijk van de zaak is top, erg gezellig ingericht met een open haard.

16. Zijlstra

Gastvrijheid, vriendelijkheid, smaakvol eten met heerlijke wijn! Een aanrader. Elke keer als we in Borger zijn gaan we lekker koffie drinken, lunchen of dineren bij de Villa van Streek. Een restaurant waar iedereen welkom is en waar ruimte is voor kinderen. Heerlijk gegeten met persoonlijke aandacht voor onze menuwensen. En... mooie geschenken! We genieten van de prachtige vachten die we daar kochten! Een aanwinst voor Borger!

17. Verstraete

Bijzonder lekker gegeten! Leuke bediening. Een enthousiaste kok met kennis van zaken. Onze kinderen kregen volop positieve aandacht. Porties groot genoeg.

Extra compliment voor de gebruikte ingrediënten. Lokale leveranciers. Brood van de plaatselijke bakkers (afgewisseld! Top!) Bij het bestellen van het nagerecht werden de kinderen uitgenodigd om zelf hun dessert te maken.

18. Genoten van de proeverij. Juiste hoeveelheid. Leuke uitleg bij de gerechten. Gezellig sfeer. Leuk met de winkel erbij.
    Vriendelijk personeel. Kortom leuke avond gehad met mijn moeder die 89 werd.

19. Jan Willem

Goed gevoel voor smaak! De gerechten zijn heerlijk, wel wat duurder dan we normaal uitgeven bij een restaurant, maar het verschil in prijs betaalt zich echt uit. Vriendelijk personeel en lekker genieten.

20. Teleurstellend. Te weinig personeel en een saaie kaart die ook is ingericht om deze met weinig personeel te bereiden. Het niveau van de eerste jaren is geruild voor snel geld verdienen met teveel pretenties. Te duur voor de geleverde kwaliteit.

22. Helaas, wij kunnen niet zeggen dat we genoten hebben. Dit kwam voornamelijk door de lange wachttijden tussen de gangen door. Het duurde 30 tot 45 minuten voor het voorgerecht, daarna moesten we een uur wachten op het hoofdgerecht. De gastheer beloofde ons dat het nog 10 minuten zou duren, dus gekscherend de iphone erbij om te meten. Helaas konden ze het niet waarmaken. Ook het dessert, ach, weer een half uur erbij. Dan gaat de fun eruit. Hopelijk heeft de gastheer wat geleerd; of nee verkopen als je op je limiet kwa reserveringen zit, of een kok erbij. Succes!

23. Zalig gegeten, leuke entourage en ook erg leuke combi met het restaurant winkeltje.

24. Heerlijk gegeten in de tuin met uitzicht op vogels, kruiden-/moestuin en fruitbomen. Goede, servicegerichte en belangstellende bediening. Interessante menukaart met eerlijke en biologische producten. Wij hadden de proeverij genomen waarbij je bij iedere gang een drieluik van gerechten gepresenteerd kreeg. Werkelijk verrukkelijk en heel creatief.
    Echt een aanrader, we komen hier zeker terug.

25. Esther Bijmolt

26. L. van der Molen

Lekker gegeten in een prima ambiance met een goede bediening. Jammer dat we achteraf moesten constateren dat er een niet besteld glas rode wijn op de rekening stond. Slordig!

27. Carien Heskes

Prima eten en een geweldig leuke sfeer. 't Personeel was erg vriendelijk en kundig. Wij namen met 6 personen de Proeverij. Toen twee van ons aangaven dat sommige van de gerechtjes niet helemaal hun smaak waren, werden ze zonder meer vervangen door producten die ze wel lekker vonden.
    Het restaurant is ruim opgezet dus heb je veel privacy. Kinderen die rondlopen, geen probleem. Daar stappen we wel overheen, zei de eigenaar, die ons bij het binnenkomen hartelijk verwelkomde.
    Als we in de buurt zijn, gaan we zeker terug!

28. henk klasens

Met mijn ouders en onze jongste dochter bij villa van streek gegeten. Heerlijke hapjes gehad, een smaakbelevenis op zich. Voor kinderen is de proeverij niet altijd een succes (onze Fleur -13jaar- stopte met eten toen ze te horen kreeg dat er eend op haar bord lag..), maar als je "avontuurlijk" wilt eten is het zeker een aanrader! Het houten meubilair zou een puntje van aandacht in de toekomst kunnen zijn, de stoelen van nu nodigen niet uit om nog even lekker te blijven zitten na het diner. (ik was blij dat ik weer mocht opstaan, wist na een uur zitten al niet meer wat een goede houding zithouding was..) Maar verder een echte aanrader, vriendelijke bediening, lekker eten, leuke prijs/kwaliteitverhouding.

29. Margreet beijlsmit

In de tuin achter het restaurant waren de tafels vol of besproken werd ons verteld. Wij zaten daardoor wel buiten, maar aan drukkere weg. Enkele tafels in de tuin bleven echter leeg?.. Waren wij nodig om het terras voor te vullen. Beetje dikdoenerij op de kaart, over de ingedrienten.
    Het hoofgerecht was een aanfluiting. Als bijgerechten Een groente en aardappeltjes uit de oven. De aardappeltjes waren volkomen uitgedroogd en hard, konden niet gegeten worden.
    Toen de bediening eindelijk weer eens langskwam, belkaagden we ons over de aardappels. Wat toen gebeurde, was absurd. De ober zei dat hij tegen de kok zou zeggen over de aardappels. Die moest zijn exuus aanbieden. De kok kwam en maakte exuus, zo genant. Er werd ons niets anders aangeboden, als vervanging of iets extras als exuus.

Een opgeklopte eettent is dit met slechte bediening, ongastvrij.
    Niet gaan eten dus!

30. J.Joosten

We waren een weekendje fietsen in Drenthe. Vanuit Nijmegen zochten we een leuke en goede eetgelegenheid omdat we bovendien iets te vieren hadden. Via eet.nu kwamen we terecht bij Villa van Streek.

Vanaf de binnenkomst was het feest. Een bijzonder vriendelijk en persoonlijk onthaal. Ondanks dat de tafeltjes in de prachtige tuin gevuld waren werd daar meteen iets aan gedaan en zaten we al snel heerlijk in het avondzonnetje.

De sfeer is heel open en de bediening bijzonder vriendelijk en zeer gepassioneert waar ze mee bezig zijn. We namen een wijnarrangement bij ons eten en de betrokken bediende wist voor elke wijn een mooi verhaal te maken dat ook voor ons als basale wijnkenner leuk en interessant was om te horen. De wijnen waren uitstekend en passend gekozen naar onze smaak.

Toen we een vraag hadden over de bijzonder planten en kruiden werden we meteen in contact gebracht met de vrouw van de eigenaar die ons spontaan een rondleiding gaf en vertelde over haar kruidentuin. Kruiden die overigens in het eten gebruikt worden en heerlijk smaakten.

Na het eten kwamen beide koks nog even aan onze tafel napraten. Twee zeer gedreven en talentvolle jonge koks die vol vuur over het bereide eten kwamen vertellen. Zo ook over het gebruik van een minder bekend kruid uit de tuin "hijsop"

Het eten was heerlijk en zeer verzorgd en deed zeker recht aan de voor ons zo bijzondere avond. Toen men in de gaten had dat het voor ons een bijzonder avond was werd daar meteen iets leuks mee gedaan wat ons aangenaam verraste.

De eigenaar vertelde bij het afscheid spontaan het verhaal van de villa dat de moeite waard was.

Wij hebben een hele fijne avond gehad die zeker recht deed aan de gelegenheid van dat moment. We hebben uitstekend gegeten. Deze gelegenheid kunnen we derhalve aan echt iedereen aanbevelen, daar krijgt niemand spijt van.

31. Ik neem eigenlijk nooit de moeite om een recensie te schrijven, maar voor Villa van Streek maak ik graag een uitzondering... Vanuit Brabant waren we hier toevallig beland met 6 volwassenen en 2 jongens van elf jaar. We hebben niet alleen een hele gezellige, maar vooral een tot in de puntjes verzorgde avond gehad ! Alles klopte gewoon: de gezellige sfeer, de bijzondere entourage, de vriendelijke bediening, de gastvrijheid, maar vooral het ongelofelijk lekkere eten ! Ik heb de neiging zelf nogal eens het 'verkeerde' menu te kiezen. Villa van Streek maakt het voor mensen zoals ik wel heel gemakkelijk, want je kunt (voor slechts 29,95) gewoon de Proeverij nemen zodat je een beetje van ALLE voor-, hoofd- en nagerechten op de kaart kunt proeven. Zoooooo lekker met al die geweldige streekproducten ! Ook onze jongens hebben genoten van de culinaire Kinderproeverij. De laagdrempeligheid van dit klasse-restaurant mag ook nog even genoemd worden. De licht-houten inrichting met prachtige open keuken ademt namelijk de sfeer uit van een landelijke winkel, een VVV-kantoor, een museum.... Onze jongens konden lekker wat rondkijken en waren erg in hun sas met de haaientanden die ze vonden. Kortom: Villa van Streek is een aanwinst voor de streek, geschikt voor jong en oud ! We rijden er in de toekomst heel graag een rondje voor om !

32. Leuk modern ingericht restaurant annex streekwinkel. Midden in de ruimte staat een enorme houtkachel. Vriendelijk personeel en een goede kokkin. Ze hebben een vrij kleine kaart waarvan we de proeverij namen zodat je van alles wat op je bord krijgt. Verrassende en smaakvolle gerechten, goede huiswijnen. Een aanrader dus die met kop en schouders uitsteekt boven al die schnitzel-tenten in deze toeristen regio.
    In de winkel hebben ze beslist leuke dingen.