Olliemölle in Borculo

di 12:00 - 00:00

1413761986 72
1520124296 62

1. A.F.Weidemann

Service en atmosfeer perfect. Was er voor een first date, dat had bij een bakje of een uitgebreid diner kunnen blijven. Helaas alleen voorspijs en dat was weinig maar erg goed. Had graag meer geproefd!

2. Vandaag slechte ervaring opgedaan.
    Bediening was snel met vragen naar drinkbehoefte en drank was ook snel op tafel.
    Bestelde kleine lunchgerechten, zalm op brood en springrolls, lieten uitermate lang op zich wachten.
    Enige wat bediening tussentijds deed, was vragen of er nog behoefte was aan drinken.
    Bij navraag over lange duur werd alleen bestek gebracht met de mededeling dat zalm met brood er spoedig aan zou komen. Duurde echter ook nog enige tijd.
    Springrolls werden slecht gepresenteerd en waren zodanig heet van temperatuur, dat ook bij de laatste niet de smaak beoordeeld kon worden.
    Kortom grote teleurstelling, waar op geen enkele wijze door personeel aandacht aan werd geschonken.

3. Patty van den Heuvel

Een heel romantisch en sfeervolle locatie in Borculo. Allereerst een gastvrij ontvangst. De obers en serveersters zagen er chique uit, dat een mooie combinatie was bij deze bistro.
    Terras aan het water daar zie je het rad van de watermolen draaien en tevens kan je ook heel sfeervol binnen eten. Het menu was heerlijk zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht en ook het dessert! In een woord verrukkelijk! Prima bediening!

4. Heerlijk gegeten in een zeer ontspannen sfeer. Het bedienend personeel is zeer attent. De menu kaart is niet heel groot, maar voor iedereen is er ruim keuze. We komen er graag

5. Mijn vrouw moest twee dagen werken in Borculo en ik had die dagen toevallig vrij dus ben meegegaan om in de mooie omgeving te gaan fietsen. Los van elkaar hadden we al gekeken waar we 's avonds zouden gaan eten. Ik had de Olliemölle gezien en die zag er inderdaad bij verre het interessantst en meest bijzonder uit van alle restaurants in Borculo. Maar hij was ook aan de prijzige kant leek me. Dus daarom zou ik er toch niet voor kiezen.

Maar mijn vrouw dacht daar anders over. Die had zoiets van, als we alleen een hoofdgerecht nemen kunnen we best binnen ons budget blijven. Dus ik was toen snel overgehaald. En inderdaad, de locatie was heel bijzonder in de voormalige watermolen. En het feit dat je ook binnen het waterrad nog kon zien draaien maakte dit restaurant zeker tot een belevenis. Bovendien was het verder ook erg mooi en gezellig ingericht. Echt een toplocatie.

De bediening was vriendelijk en attent. Echter waren ze ook wel heel nadrukkelijk bezig om maar zoveel mogelijk extra dingen te verkopen. Een bubbeltje vooraf? Een wat duurdere wijn? Een mandje brood? Nog maar even bijschenken? Geen voorgerecht? Frietjes en salade erbij? En als je dan al dan niet per ongeluk ja zei viel de rekening gelijk weer een stuk hoger uit. Ik hou absoluut niet van deze praktijken waarbij je het gevoel hebt dat je constant moet oppassen dat je je niet laat belazeren. Dat haalt het restaurantplezier voor mij aanzienlijk omlaag.

We kozen dus allebei alleen voor een hoofdgerecht van de wildkaart. Mijn vrouw had de hazenpeper en ik de fazant. Vooraf kregen we al wel een heel bijzondere en erg lekkere amuse. Dat beloofde dus wat. En inderdaad, de hoofdgerechten waren ook bovengemiddeld lekker en bijzonder van smaak. Mijn vrouw vond het alleen jammer dat er bij haar gerecht geen aardappelpuree zat en ze had er nogal moeite mee dat het gerecht in een diepe kom geserveerd werd, wat onhandig eten was. Omdat je zo ook de friet en de salade nergens kwijt kon. Mijn bezwaar was, ondanks dat het erg lekker was, dat de wildsmaak verdwenen was. Ik vond het wel bizar dat bij een hoofdgerecht van 27 euro er verder niets bij zat en dat je dus ook voor de friet en de salade extra moest betalen.

Na afloop hadden we nog een espresso met zelfgemaakte en ook weer heerlijke bonbons. De rekening viel helaas toch erg tegen ondanks dat we het dus "sober" gehouden hadden. Negentig euro voor alleen een hoofdgerecht, met twee glazen huiswijn en een koffie met bonbons voor twee personen is teveel geld. Conclusie is dus dat het restaurant op een toplocatie zit en erg lekker eten serveert, maar dat het ook zijn mindere kanten heeft.

Toen we dus terug naar ons hotel liepen hadden we allebei gemengde gevoelens overgehouden. Ik had wel genoten van de belevenis en het erg lekkere eten, ondanks de hoge prijs. En mijn vrouw had hier achteraf liever gegeten als we een bijzondere gelegenheid zouden hebben gehad. Dan hadden we ervoor gespaard en hadden we volop van alles willen genieten. Dit was geen restaurant voor zomaar even tussendoor.

6,5
  6. Theo van der Waal

Heerlijk gegeten, prettige en zorgzame bediening, unieke plek!

7. Werkelijk een feestje! Alles wat over je tong glijdt. Het alleraardigste correcte personeel(nogal fijn!) en een poëtisch terras. Schoonheid ten top het water de bomen het rad het uitzicht. Een droomplek! Chapeau!

8. Gert-Jan Aaltink

Ontzettend goed. Heerlijk buiten zitten in de zomer en in de winter bij de warme haard met bijpassende sfeer.

9. Prima gegeten, helaas was het restaurant niet coronaproof (teveel gasten in een kleine niet-geventileerde ruimte).

10. Genoten van een 2daags wild arrangement!! Het diner in het restaurant was heerlijk! Vriendelijke bediening en een prachtige locatie! De b&b is ruim ingericht, netjes, en fris. We hebben goed geslapen, prima bedden! Het ontbijt was lekker en meer dan genoeg fijn dat we onze eigen planning konden maken. Wij komen zeker terug!

11. 3 daags wildarrangement op 20.11.2019 een bed en breakfast die geen naam mag hebben.
    Zolderkamertje en een ontbijt dat geen ontbijt was. S avonds werd er een stuk brood klaargezet
    De eitjes moest je zelf nog koken of bakken De eerste ochtend een bak kwark zonder vruchtjes de tweede dag met vruchtjes uit de vriezer. Bedden werden niet opgemaakt en geen schone handdoeken. Diner ging wel. Maar de service hier is ver onder de maat!
    Wild eten in de achterhoek: Door deze ervaring is het plezier eraf.

1,9
  12. Heerlijk gegeten. De proeverij is een echte aanrader.
    Alles is mooi opgemaakt en vers.
    Wij komen zeker terug.

13. Hele gezellige avond. Ondanks dat het niet druk was, heeft dit restaurant een knusse, gezellige uitstraling. We hebben het proeverij menu gedaan. Heerlijk. Twee en ‘n half uur genoten van allerlei heerlijke gerechtjes. Hele vriendelijke, rustige bediening. Zeker de moeite waard.

14. Adèle Kok

Leuke ontvangst, mooie tafel en heerlijk eten, wat wil een mens nog meer we hadden de proeverij, het was meer als voldoende en allemaal even heerlijk, ook de wijn was prima, dus niets om op aan te merken, top!
    O, ja, ook nog een top locatie, zie je niet vaak!

15. Lekker gegeten, fijne sfeer, wat ons betreft een aanrader!

16. H. Huizinga

Afgelopen dinsdag echt heerlijk gegeten. Echte aanrader!!

17. Koffie is niet lekker de thee ook niet. Flamkuche is lekker maar niet voor €9,50. Schandalig duur.

1,8
  18. Prima gegeten, leuke ambiance, een aanrader.

19. Het was een gezellig samen zijn met voortreffelijk eten

20. I. Tangelder

Het restaurant heeft geen idee hoe ze met grote groepen (20 personen) om moeten gaan. Van een aantal mensen was het eten koud. Het ging terug de keuken in. De borden werden op goed geluk weer uitgedeeld, 10 minuten later. Niemand kreeg zijn eigen bord terug. Aangezien er al van gegeten was, was dit niet echt smakelijk. Op het vlees hadden de meesten al kruidenboter gesmeerd. Nadat we de borden terug kregen uit de keuken was de kruidenboter ingedikt. Bah! Het zag er niet uit! Doordat van een aantal mensen het eten terug moest resulteerde dat ook in het feit dat die mensen een stuk later konden eten dan de rest van het gezelschap. Dat betekende dat de bijgerechten (witlof) inmiddels ook koud waren. We kregen niets nieuws. Alleen de patat werd alsnog warm geserveerd. Maar: de patat kwam pas toen het vlees al op was!!! Ongelooflijk. De keukenbemanning kan totaal niet timen! En de bediening kan het allemaal niet veel schelen. Althans: wij hebben geen sorry of iets degelijks gehoord.

1,1
  21. S Overkamp

Met een groep van ruim 20 man wezen eten. Vooraf moeten doorgeven wat we wilden eten. Helaas waren er alsnog gerechten die koud geserveerd werden en daar werd niet op een klantvriendelijke manier mee omgegaan. Gerechten werden opgewarmd en daarna niet bij de juiste personen terug gezet. Er werden geen excuses aangeboden en al helemaal geen oplossingen geopperd.
    Hierna bleef de service te wensen over laten. Bijgerechten te laat of niet gebracht. Desserts niet tegelijk uitgeserveerd etc.
    De koude gerechten zijn niet op de rekening gezet, maar dit moest een kelner ons komen zeggen. De eigenaresse was in de zaak, maar is niet persoonlijk naar ons toe gekomen. Erg jammer.

2,2
  22. Dramatisch, koude tournedos. Terug genomen, kruidenboter aangekoekt en gortdroog. Weer terug genomen en toen iedereen het op had eindelijk de tournedos. Geen excuses. Erg jammer.

23. Ik had me er op verheugd. Maar, het het is geen schim meer van de stenen tafel. Waar is de bezieling gebleven.. Het is geen omweg meer waard en de prijs is royaal te hoog. Echt jammer.

24. James Dekker
    Vertaal van English naar Nederlands

We celebrated the 50th anniversary of our parents there last April in a group of about 20 people. I ordered 5x krokant gebakken varkensfiletschnitzel, klassieke Jägersaus for my family and the the schnitzel was extremely thin and dry. Not a good plate at 17 Euros each. In my opinion you can get the same schnitzel at Aldi! Maybe that's where they bought it??

2,2
  25. W van Egteren

Redelijk, maar 70km rijden voor een enkel wildgerecht? Geen echt wildmenu, terwijl we voor "wild eten in de Achterhoek" kwamen.
    De proeverij die we nu maar kozen, was goed. De bediening was vriendelijk, maar....ga er niet heen op vrijdag- of zaterdagavond. Bij volledige bezetting zitten er teveel mensen in een vrij kleine ruimte.

26. Al vaker wezen eten, maar de laatste keer onder de maat. We zaten buiten, kregen brood op tafel en nog geen minuut later het voorgerecht. Hoofdgerecht was klaar en mochten binnen komen zitten. We zaten nog niet eens met zijn allen aan tafel of de borden kwamen al op tafel. Zalm was lauw. Hier hebben we iets van gezegd. Bord werd weggehaald en kwam 5 minuten later terug, zonder zalm. De rest konden we wel eerst opeten. Het duurde nogal voordat de zalm terug kwam, dus de rest maar vast opgegeten omdat de asperges anders koud zouden worden. Bord leeg en daar kwam ons restje zalm terug. Bij de vraag of ze wist van wie welk stukje was, kregen we een boos antwoord terug, dat zij wel wist voor wie welk restje was. Volgens mij had ze het omgedraaid, maar konden we niet bewijzen. Een nieuw opgemaakt bord vond de dame ook niet nodig. We hebben lang moeten wachten op ons toetje en het betalen van de rekening duurde veel te lang. In 20 minuten niemand meer gezien in het restaurant. Al met al een enorme tegenvaller. Een excuus kon er niet van af. Zal niet snel het restaurant aanbevelen, ondanks dat we twee weken daarvoor een goede bediening en eten hadden. Het was niet prijswaardig. Sorry.

3,2
  27. Rens Boetzel

Wat een enorme ontdekking! Sfeervolle plek in een oude watermolen, aangedreven door 2 raderen. Interessant om te zien hoe zo'n oude oliemolen werkte. Een prachtig terras aan het water met uitzicht op een fontein. Vriendelijke bediening en een heel goede, ambachtelijke keuken. Op de kaart staan heerlijke gerechten waarmee iedereen uit de voeten kan. En de prijs is heel schappelijk. Dit restaurant is voor ons een topper!

28. Als we in de buurt zijn altijd even genieten van lekker eten en een goede sfeer. Ook vanavond was het weer heerlijk.

29. N.van Oostrum

Gastvrijheid met een grote G. Van begin tot eind aandacht voor de gast. Zelfs de hond kreeg een hondenkoekje. Het proeverijmenu is een echte aanrader. Wij genoten op het terras, terecht Bib Gourmand.
    Wij komen snel weer terug op dit mooie terras.

30. Maarten Boasson

31. Sfeervolle ambiance, adequate bediening, heerlijk gegeten. Echt een avond uit!

32. Vol verwachting een tafel gereserveerd op zaterdagavond
    voor 4 personen.
    Het hoofdgerecht kwam na 11/2 op tafel, het voorgerecht na 1 uur. Toewijding en een aangeboden drankje voor het lange wachten ontbrak. Er waren 2 grote groepen die alle aandacht kregen. We voelden ons erg in de grote menigte opgaan en misten de persoonlijke touch.
    Jammer, de stenen tafel had ons meer kunnen geven.

5,5
  33. Wij komen hier een aantal keren per jaar, prachtig terras aan het water op een geweldige locatie.
    De jonge vlotte bediening heeft oog voor detail en prima aandacht voor de gasten.
    Het eten: dit keer gekozen voor het 3 gangen Olliemolle menu, dit was overheerlijk.
    De wijnkaart is uitstekend, wel wat prijzig maar voor een ieder wat wils.
    zaterdagavond 18 augustus prachtige zomeravond, een geweldige avond gehad en komen zeker nog een keer terug.

34. F Koelma

Een beetje jammer..
    Zo zou ik onze ervaring willen noemen. Twee van onze gasten hadden kreeft besteld echter toen deze ter tafel kwam rook de kreeft niet vers. Een heel indringende vieze lucht. Na onze voorzichtige opmerkingen gingen ze terug naar de keuken en kwamen direct weer terug met de melding, ze zijn vers dus er kan niets mis mee zijn. Een klein stukje geproefd en het smaakte niet lekker.
    Tijdens het eten zag een andere gast heel veel bezinksel in zijn glas. De serveester reageerde met "dat moet je niet opdrinken maar kan geen kwaad" Na alle problemen met de kreeft zou je denken dat dit glas gewoon even omgeruild zou worden.
    We moesten wel alles betalen.
    Hier gaan we nooit meer naar toe, jammer!!

35. We komen hier een aantal keer per jaar eten en niet zonder reden. De ambiance is geweldig en het eten altijd lekker.
    Door de service voel je je ook nog eens echt verwend. De prijzen zijn bovengemiddeld maar je krijgt wel waar voor je geld. Hopelijk blijft de prijs/kwaliteit verhouding op dit niveau zodat het aantrekkelijk blijft om hier te komen. We proberen ook regelmatig andere restaurants in de omgeving uit maar door de ervaringen bij de oliemölle vallen die dan vaak weer tegen.

36. Na een aantal x uitstekend te hebben gegeten was het nu een grote afknapper. Er wordt op dit moment inspiratieloos gekookt. Jammer voor een chef met een grote naam!
    Dit kan en moet echt beter of je moet bistro prijzen gaan hanteren.

37. Gewoon heel erg lekker gegeten. Prijzen zijn boven gemiddeld, maar de gerechten ook. Gezellig restaurant.

38. Jan Meursinge

Buitengewoon plezierige bediening en voor die prijzen spijzen van topkwalitiet. We hebben dan ook bijzonder genoten en komen beslist terug.

39. Heerlijk gegeten. Voornamelijk de lunch. Prima op smaak. Oma's groentesoep leek verdacht op groente uit de diepvries. Jammer! Overige soepen heerlijk. Vooral de tomaten cremesoep is de lekkerste die we sinds vele jaren voorgeschoteld hebben gekregen. Uiensoep klasse! Bediening keurig.

40. Klantvriendelijke en goedgeschoolde bediening, service gericht. Kwaliteit prijs is excellent. We komen geregeld tongetjes eten. De vis is altijd vers en elke keer weer heerlijk bereid.

Buiten eten bij mooi weer geeft het ultieme vakantie gevoel ook al woon je er 10 kilometer vandaan.

Eugénie.

41. Prachtig terras aan het water. Goede, jonge vlotte bediening die goed geinstrueerd is. Kaart is divers en orgineel maar best prijzig maar dat mag ook wel voor die hoge kwaliteit. Grote keuze qua wijn. Conclusie: TOPTENT!

42. justin

Broodjes tijdens de lunch zijn heerlijk. Een eerlijke prijs-kwaliteitsverhouding. Maaltijdsalades zijn t.o.v. wat je er voor krijgt, veel te duur. Het lijkt eerder een voorgerecht met salade als garnituur dan een salade voor de lunch.

Menukaart behoorlijk aan de prijs t.o.v. prijs- kwaliteitsverhouding.

43. Desiree En Henk

De hazenbout is geweldig, sfeer en bediening prima. Zeer aan te bevelen.

44. Hennie 46 punten

Perfect Hollands eten op een pracht locatie. Alleen maar lof voor deze zaak.

45. Prima restaurantje, prachtige plek om lekker te eten. Zeker een aanbeveling waard. Prima prijs kwaliteitsverhouding. We aten onder andere kalfssuccade en slibtongetjes. Heerlijk.

46. Tinka Leenders

Wij hebben hier 2e kerstdag 2009 gegeten, redelijk eten, maar de rest was 3x niks. Bij binnenkomst moest je maar zien dat je je jas ergens kwijt kon, men stond erbij en keek ernaar.
    Een half uur beneden moeten wachten in een te koud eetzaaltje zonder gasten tot de gereserveerde tafel beschikbaar was. Zeer ongezellig, bedienend personeel dat ook daarvan geen kaas gegeten had, wel vriendelijk, dat wel. Kortom van het kleine broertje van de stenen tafel had ik wel iets meer verwacht. Niet voor herhaling vatbaar.

4,7
  47. a. varenbrink

48. Jan en Willy van den Abbeele

Vrijdag 17 juli 2009 gegeten: carpaccio en ceasar salade vooraf.
    Heerlijke biefstuk met salade en frites.
    Als dessert kaasplankje en ijs met verse aardbeien.

Het eten was voortreffelijk en de bediening ook.

Wij komen hier graag terug!

49. Ineke Bosch

Hebben hier in 16 april 2009 gegeten. De uiensoep was waterig.
    De kipfilet bleek uit een heel klein stukje filet, drumstick en pootje te bestaan, anders werd het vlees te droog vlg de chef kok. Fantasieloze groente en patat. Bij het snijden van de drumstick, bleek deze nog rood bij het bot. De klacht zou door gegeven worden, maar verder geen reactie. De bistro, van dezelfde eigenaar, als van de stenen tafel met michelin ster, hadden wij iets meer verwacht. In iedere andere bistro eet je beter.

4,3