Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Boornbergum verdeeld zijn.

Altijd mist er wel iets. Verschrikkelijk slechte zaak

Op aanraden van onze B&B gastheer van het Landschap hebben wij hier gisteren gegeten. Wat hebben we heerlijk gegeten en voor mij met speciaal bier er bij. Top bediening, top keuken en top sfeer. We komen graag terug!

Rommert Boonstra

De pindasaus is oud. De warmhoudbak van de pindasaus lijkt niet recent schoon gemaakt. Loempia was vet en niet smakelijk. Patat is hard gebakken. Ik ga hier niet weer heen.

Tjeerd en Martha

It wie wer lekker

(Vertaling Eet.nu)

Het was weer lekker.

Dit weekend heerlijk gegeten bij het spijshuys. Op aanraden van de eigenaresse gekozen voor het verrassingsmenu 5 gangen ivm zwangerschap. Hier werd heel goed rekening mee gehouden! De bediening (en kok!) deed uitstekend z'n best ons het naar de zin te maken. Mijn vriend kreeg telkens een ander gerecht dan ik met bijpassende wijn. Zelfs aan het alcoholvrije drinken werd aandacht besteed. Zo zijn er verschillende biologische druiven sappen. De gerechten waren erg smaakvol. Je merkt dat dit kwalitatief hoogstaand eten is. Een van de beste restaurants van het noorden. Aanrader!

Top, lekker gegeten en een goeie service. Meestal laten we bezorgen, absoluut niks op aan te merken.

Een kleine patat is hier echter al een goed bord vol, en de patat rijden wij graag een kwartiertje voor om! Altijd krokant en goed van smaak! Komen hier al enkele jaren en zien het elk jaar mooier en beter worden! Tot snel. En succes!

Op de terugweg op zoek naar een een snackbar en we komen hier terecht. We worden verwelkomt met hardcoremuziek. We bestellen ons eten en al snel is het er. Maar wanneer je satésaus hebt met klonten erin en een portie grote friet betaald maar een bordje ter grote van een kleine friet krijgt (waar je 1€ p.p. meer voor betaald), is het voor mij de laatste keer hier. Jammer, de volgende keer gaan wij wel weer ergens anders bikken.

Dirk

Vandaag vonden wij alle vier het eten een vies nasmaakje hebben.

Mvg S. Helder

sasja

P. van der Molen

Een van de genoegens om te wonen in NIj Beets is dat restaurant Het Spijshuys min of meer om de hoek ligt. Vele malen ben ik er inmiddels geweest, met een keur aan gasten zowel uit familie- als zakelijke kring. Er wordt prima gekookt, en de bediening is goed. Dat bovendien alle wijnen ook per glas te krijgen zijn, maakt dit restaurant absoluut een 'aanrader'.

Het is het beste restaurant in de omgeving van Nij Beets en ook de dichtsbij zijnde van naam in de omgeving van de jarige. Daarom hebben we afgelopen donderdagavond gekozen voor het Spijshuys in Boornbergum. Voor velen een hele tocht om er te komen en dan is het afwachten. De "opkamer" in het restaurant bood plaats aan 12 personen, die hebben genoten van de avond. Dat kwam door het ophalen van herinneringen, door sterke en minder sterke verhalen en door de kwaliteit van het huis. Als hoofdgerecht heb ik zelf genoten van het hert en aardappel in tweevoud, waaronder een bedje van puree, en een door mij niet na te maken saus van gebrande hazelnootjes. Het toetje was tiramisu van suikerbrood met berenburgijs en suikerbroodcrouton. Het was een heerlijke avond.

Lekker gegeten. Echt lekker. Bib Gourmand is verdiend.

Service is top! Collega's sigaretten waren op en toen kregen we drie sigaretten van de kok. Dat is het verschil tussen goed en groots.

Erik

Supersnacktent!!!

Broodje Mcbikker een heuse aanrader.
    En volgens ons de lekkerste friet en pindasaus uit de omgeving.

Ze hebben er zeker een vaste klant bij, want vanuit Drachten (de drait) is het een 5 min. rijden.

Heerlijk gegeten, sfeervol restaurant. Zeker een aanrader.

Heerlijk gegeten! Gezellige sfeer! Superlekker wijnarrangement bij het heerlijke bib gourmand menu!

Het Spijshuys behoort wat ons betreft tot de top drie in Friesland. Mooie gerechten, mooie porties en vlotte bediening. Alles heerlijk vers en er wordt goed rekening gehouden met voorkeuren van de klant. Onlangs met de familie (weer) een uitgebreid uitstekend diner genoten. Een avond die we niet snel vergeten. De wijnen qua niveau en vooral de uitleg kan nog iets beter. Maar verder een toprestaurant met zeer mooie smaken en gerechten. Een aanrader voor levensgenieters!

Anthonio

F.Post

boon-van houten

We hebben hier heerlijk gegeten in een speciale opkamer, echt smakelijke gerechten en een prima spontane bediening, we kregen zelfs nog een drankje van het huis. (omdat we zo lang bleven plakken, maar ja, de stoelen zitten ook zo lekker)

de boer

Leuke snackbar,

Vriendelijk personeel, de eigenaar is een beetje vreemd maar wel ok!

We komen er met plezier en kunnen het zeker aanraden.

Goede service, ook bezorgen ze in en rond Boornbergum (Drachten, de Wilgen, etc.. etc..)

We hebben ons nu drie keer laten verrassen in Het Spijshuys. De gerechten zijn zondermeer van een goed niveau. Veel verse producten met de nodige variatie. Bediening is vriendelijk en enthousiast. De wijnkaart mag voor dit niveau restaurant goed genoemd worden.

Toevallig hier terecht gekomen en heerlijk gegeten. Het vier gangen verrassingsmenu is echt een aanrader, het was echt een proeverij van verschillende gerechtjes. Wij komen zeker weer.

F. van Houten

We hadden een teleurstellende avond. Deed ons denken aan het eten in bistro's in de jaren 80. De opmaak van de gerechten is mooi maar de smaak tegenvallend en weinig gevarieerd. De hoofdgerechten vielen echt tegen. Veel frituursmaak en weinig verfijnd. Het bakje (te lang warm gehouden) gefrituurde aardappelen en het bakje gemengde groente leek zo van de Macro te komen. Timing was ook niet oké, te traag.

Aan de desserts zijn we niet meer begonnen.

Jammer, maar je kunt in Friesland echt veel beter eten voor een vergelijkbare prijs. Dit is te duur voor wat je krijgt.

Een aantal keren hier met 4 personen en een grotere groep gegeten.

Wat ook belangrijk is, de stoelen aan tafel zitten comfortabel.

Heerlijk gegeten, niet alleen de vleeseters maar ook verrassende vegetarische gerechten.

De bediening is vriendelijk.

Al met al, zeer tevreden.

Goed eten, leuk uitstapje om eens buiten Drachten te eten,

Je wordt bediend, zelfs de afhalers worden de tasjes gebracht, da's pas service.

We waren er in een drukke tijd, rond zessen maar werden vlot geholpen en bediend.

Gemoedelijke sfeer...we komen zeker weer.

Jildau

Hier geweest met een familiefeest. Het was allemaal prima verzorgd. Het eten was heerlijk, de bediening goed. Inrichting sfeervol. Volgens mij wel iets prijzig, maar daarvoor krijg je wel goede kwaliteit.