Op dit adres zit nu: Brasserie E&D

Het Praethuys in Bolsward

1. Eindelijk staan de gegevens van dit restaurant op Eet.nu. Nu kan ik er iets over schrijven. Hier ben ik echt heel vaak geweest. Koffie gedronken, vaak geluncht heel vaak hier gegeten. Het echtpaar dat de zaak runt doet echt hun best. Hij is zeer vriendelijk. De kwaliteit van de keuken wisselt, omdat er zo nu en dan weer eens een nieuwe kok staat. De laatste die ik trof kon er wel wat van. Een jonge vakman, met liefde voor zijn werk. Had de kaart meteen ook maar aangepast. Altijd hebben ze een voortreffelijke tomatensoep, maar de overige voorgerechten zijn ook prima.
    De kok had een bijzonder ingredient toegevoegd aan de Creme Brullee. Vraag er maar om en benieuwt of je het proeft. De bediening is niet altijd even goed georganiseerd. dat breekt ze op op drukke dagen.In de aankleding, onderhoud en servies blijkt dat er zuinig aan gedaan moet worden. Desalnietemin een prima plek om gewoon lekker te eten. Voor een zeer redelijke prijs. Daarom kom ik er ook zo vaak.