Prins Mauritshuis in Blokzijl

Parkeren kan van 01 oktober tot 01 april direct naast het bedrijf aan de historische havenkolk van Blokzijl.
    In de periode van 01 april tot 01 oktober op de aangewezen parkeerplaatsen in de nabijheid van ons bedrijf.

5. Betalen Visa Master Card pin

1282069337 90
1391941507 86
1520125705 86

1. j.de vries

Woensdag 8 mei 2018 hebben wij geluncht bij het Mauritshuis.
    Wij bestelden 2 x tonijn salades, dat was een hele slechte keus, 2 oude broodjes, van gisteren, met daarop enkele slablaadjes met een sausje van tonijn, maar geen stukjes tonijn en dat voor een prijs van 9 euro vijftig.
    Per broodje.
    Voor ons was dit de laatste bezoek aan het restaurant.

2. We hebben heerlijk gegeten bij het Prins Mauritshuis. Gezellige sfeer en aardige bediening. Gewoon lekker normaal en niet opdringerig. Goeie plek om lekker informeel te eten met vrienden.

3. EMC Stöver

Dit was een etentje om nooit te vergeten. Heel gastvrij en toen we het buiten wat koud kregen, konden we in een apart gedeelte de rest van het diner krijgen. Ondertussen werden we ook nog vermaakt door de eigenaar, die ons het verhaal vertelde van het pand. En wat een humor heeft die man en kan hij leuk vertellen. Dit was dus niet alleen een gezellig etentje, maar ook 1 met amusement. Toptent en echt een aanrader.

4. Fantastisch heerlijk gegeten alles klopt snelle bediening vriendelijke bediening helemaal top kom hier graag nog een keer terug 17072017

5. Hoogstwaarschijnlijk dat dit restaurant zich alleen van zijn goede kant laat zien aan grote groepen mensen.
    Wij ( en met ons nog meerdere stellen ) zaten aan de zijkant van het terras, te wachten tot wij bediend zouden worden. Helaas moesten wij na een half uur toch maar elders wat gaan drinken.

Vervolgens gingen wij op een bankje zitten met uitzicht op het terras van het Mauritshuis en zagen dat na ons toch zeker nog 5 stelletjes ook maar opstapten zonder geholpen te worden terwijl het hoofdterras niet echt druk bezet was. Toch een gemiste kans om in een half uur tijd minstens 5 x 2 kopjes koffie + gebak o.i.d. te laten lopen. Maar goed, ze zullen wel voldoende verdienen met de grote groepen.

Wij komen er in ieder geval niet meer en zullen het zeker ook niet aanraden.

6. Fam. Steinkamp

Toplocatie met de beste gastheren die wij kennen! Super keuken en personeel. Onvergetelijk, liefdevol en met passie... ons tweede thuis vanaf nu!!

Bedankt Annemarie en Alko

7. Diny van Engeland

Deze zomer hier regelmatig met diverse mensen gegeten en naar volle tevredenheid, ik kreeg complimenten voor mijn restaurant keuze. Dit is te danken aan de bediening, sfeer, keuken enz. heel goed!

Ook voor vegetariërs zoals ikzelf is er een heerlijke vegetarische ovenschotel en ook andere vegetarische gerechten. Een fijne sfeer en bediening. Ook de prijs/kwaliteit is goed in verhouding.

Kortom een echte aanrader!!

8. Fam. Hochstenbach

Een weekendje op bezoek bij vrienden in Blokzijl. Zij stelden voor om uit eten te gaan bij het Mauritshuis en dat werd een zeer geslaagde avond. Het voortreffelijke verrassings-voorgerecht, een proeverij van alle voorgerechten die op de kaart staan, is een echte aanrader. Een hele leuke avond gehad in een warm en gezellig restaurant met zeer vriendelijke bediening.

9. Met 13 personen gegeten op de 13e in het Prins Mauritshuis i.v.m. een jubileum. Een prachtige plek aan de haven van Blokzijl en een eigenaar die je het volledig naar de zin maakt. Hij speelt in op de wensen van de groep, maakt foto's, zoekt de muziek op die gevraagd wordt en dat alles spontaan, zonder opdringerig te worden. Het maakte de avond hierdoor extra gezellig. Het eten was bijzonder goed, een goede huiswijn en een grand dessert waar je u tegen zegt met zelfgemaakte tiramisu. Een geweldige avond en zeer aan te bevelen! Wij komen hier zeker weer terug!

10. Kan er niets anders van maken dan fantastisch! 'n dikke tien! Zondag 2 nov. '14, een heerlijk verzórgde avond gehad met mijn familie bij dit sfeervolle restaurant voor een speciale gelegenheid. Vooraf is e.e.a. besproken met de bedrijfsleider die ons ook bediende. Wij konden vertoeven in de speciale en mooie Mauritskamer met open haard! Bij het afspreken stond daar een lange rechthoekige tafel waar wij met 5 personen aan zouden kunnen zitten, 2 voor en 3 achter de tafel. Maar bij aankomst stond een schitterend gedekte grote rónde tafel, zó gezellig! En zo goed over nagedacht, plus de open haard aangenaam verwarmend en sfeervolle verlichting en kaarsjes! Het 5-gangen-diner was TOP in alle opzichten, onze bediening, Dick, was precies net aanwezig voor het juiste moment, zeer professioneel en ook toegankelijk. De heerlijke gerechten waren fantastisch bereid door hun goede chef(s), met veel extraatjes aan lekkers en aandacht! Ieder van ons heeft veel vergelijkingsmateriaal wbt restaurants, maar deze wordt zeker weer bezocht! Heel erg bedankt, mede namens mijn familie!
    Milly, S&S, Ch&M

11. Serge Smit

12. Lekkere eter

13. Nancy snabel

Super locatie om een feest te geven, alles onder 1 dak... Heerlijk gegeten, geborreld en gedanst. Vriendelijke medewerkers en gezellige sfeer. Bedankt Alco en crew

14. Wiebe en Chris

Wij hebben op vrijdag 02-05-2014 ons huwelijksfeest gegeven bij het Prins Mauritshuis. De voorbesprekingen verliepen al voortreffelijk met Alco. Hij deed ons allerlei ideeën aan de hand waar we zelf in eerste instantie niet aan gedacht hebben.
    De dag zelf verliep vlekkeloos, de sfeer, entourage, bediening en de kwaliteit waren van een topniveau!!!
    Dit alles bij elkaar heeft ervoor gezorgd dat wij een onvergetelijke dag hebben gehad.
    Alco, Annemarie en de rest van het team hartelijk dank!
    Namens Wiebe en Chris

15. S. Giethoorn

Prima restaurant met een heerlijk terras op een geweldige locatie! Perfecte tussenstop voor een motorrit.

16. fam de Vries en fam Nanning

Wij waren er met vrienden op valentijnsdag. De sfeer was prima. Overal branden kaarsen en de bediening heel vriendelijk. Het menu was aangepast voor deze romantische avond. Heel leuk bedacht. Op de tafel lagen 2 rozen. Al met al een zeer geslaagde avond en wij komen zeer zeker nog een keer terug.

17. Goede gastheer. Eten perfect. Mosterdsoep is een aanrader. Pannetje mosselen ook. Gezellig restaurant met een goede prijs- kwaliteitverhouding.

18. We hebben prima gegeten. Service was correct, prima en vriendelijke bediening. De huiswijn was op, maar we kregen voor hetzelfde geld een prima wijn van de kaart. Het eten was erg goed, we kunnen dit restaurant echt aanraden!

19. Zaterdag op basis van deze recensies bij dit Restaurant wezen eten. Van te voren gereserveerd, maar we werden in het Grand Cafe gezet want het restaurant was vol. Eten was goed maar prijs/kwaliteit matig. De bediening vriendelijk maar met weinig aandacht, wel voor de vaste gasten. Lege glazen werden niet gevuld en moeilijk contact met de bediening te krijgen. Veel grote groepen, geen aanrader voor een diner met 2. Al met al redelijk wat gemiste kansen en voor ons weinig reden om terug te komen.

20. Gisteravond gezellig met de collega's gezeten en gegeten. Alle 10 waren het er mee eens dat het super geslaagd was. het voorgerecht was subliem. Bedankt en zeker tot een volgende keer.

21. Proever 407 punten

De knapperige bol met zelfgemaakte tonijnsalade is verrukkelijk! De bol goed knapperig en de tonijnsalade goed van smaak. De sfeer en personeel zijn prima.

22. Henny Biemans

Met onze vriendinnengroep de primeur gehad met de high wine op het water! Dobberen in de kolk in Blikzijl. Bedankt Mauritshuis voor deze fantastische middag en daarna avond ( heerlijk eten in het Grand Cafe). Aanrader!

23. Marianne

Super leuk. Op een zeer koude dag hebben we met vrienden uit Steenwijk daar heerlijke warme koffie gedronken met blokzijler brokken. Leuke bediening en de eigenaar had nog tijd voor een "praatje".
    Een echte aanrader.....

24. Familie Echten

Mede door de medewerkers van het Mauritshuis is het 60 jarig huwelijksfeest van onze opa en oma een superleuke dag gehad.
    Zij hebben niet alleen ons gehopen met het uitdelen van de koffie en taart op de receptie, maar ook het buffet aan het einde van de dag was perfect verzorgd.
    Goede service en aangepast op onze wensen voor deze dag. Zeker een aanrader!

25. Heerlijke avond gehad, wild gegeten, was verrassend en variatie genoeg, geen standaard menu. Een aanrader !!

26. Gisteravond weer heerlijk gegeten bij de 'wij willen wild' avond. Heerlijk 4 gangen diner gehad met wild thema. Al een aantal jaar een van de thema avonden die ze hier organiseren. Fijne ontspannen en intieme sfeer. Kijken weer uit naar een volgende thema avond. Bedankt!

27. Fam. Peters

Wij hebben er een gezellige, ontspannen en leuke middag doorgebracht.
    Vriendelijke ontvangst en verzorging, meedenkende eigenaar en lekker gegeten.
    Wij waren met 17 personen tussen 86 en 62 jaar, ook de "oudjes" waren zeer tevreden, je voelt je echt gast!

28. We hebben hier ons 30-jarig huwelijksfeest gevierd met de familie. Deskundige en waardevolle adviezen bij het reserveren. Alles was perfect geregeld. Leuke lokatie en hele vriendelijke bediening. Eten was top! Een restaurant waar wij zeker nog terugkomen.

29. Donderdag, 16-08-2012, hier prima met vrienden geluncht;
    chillend op lounge-bankjes met prima zicht op zonovergoten 'haventje' van Blokzijl. Heerlijke prosecco rosé. Van de lunchgerechten is de tonijnsalade een regelrechte aanrader!!

30. Jeanet de Vries-Vos

Wij hebben er op een dinsdagavond gegeten, het was in één woord fantastisch, het eten was perfect evenals de bediening. Zeer fraaie inrichting evenals het servies. Een dikke 10 dus!!

31. We hebben met de familie hier 1e Kerstdag gegeten. We waren met een gemixte groep: kinderen, ouders, maar ook mensen van rond de 20. Voor iedereen was het eten erg lekker, en zeker de eigenaar zorgde ervoor dat de sfeer top was, helemaal voor de jeugd! Zelfs nog gedanst na het diner. En alle dames kregen een presentje mee na afloop. Kortom: ga hier zeker een keer eten! Niet duur, veel keus, leuke sfeer en uitstekende bediening.

32. Wij hebben hier 1e kerstdag met de hele familie gegeten.
    Prachtige lokatie, eten was super, wij zijn echt niets te kort gekomen en de gastheer weet hoe hij een geweldige goede sfeer moet maken. Na het diner in het grand cafe lekker na geborreld en koffie gedronken.
    Dank jullie voor een onvergetelijke Kerst.
    Wij komen hier zeker terug.

33. Heerlijk eten op een terras met een mooi uitzicht.
    Komen zeker vaker terug. Erg vriendelijke bediening.
    Perfect weer op 30 september (helaas niet altijd bij te bestellen).

34. Perfect terras. Gezellig druk. Perfect uitzicht. Daarna nog heerlijk gegeten.

35. Prima restaurant. Lekker gegeten, ruim voldoende.
    Bediening is vriendelijk en werkt hard.

36. johan en hanna van dijk

Sfeervol restaurant, goede en gezellige bediening. We hebben hier heerlijk gegeten met z'n tweeen. Echt een aanrader.

37. Eten hier meerdere keren per jaar. Komen elke keer weer terug voor de geweldige keuken,en het gezellige sfeertje!
    Nu ook een grand cafe waar je een plate gerecht kan bestellen of even wat wilt drinken. Echt een toevoeging op het restaurant.
    Personeel werkt hard, en blijft vriendelijk!

38. Heb hier gezellig gegeten met 2 vriendinnen. Kwaliteit van het vlees was prima alleen de saus was te overheersend, waardoor het toch tegen gaat staan! Bediening is vriendelijk en correct maar mis toch echt sfeer en spontaniteit!

39. Prima, gezellig ingericht restaurant. Lekker gegeten, goede bediening. Echt een aanrader, wij komen zeker nog eens terug.

40. Prins maurits

Prettige entourage, maar jammer dat de garnituren uiterst beperkt in hoeveelheid en kwaliteit was. Tafel van 4 personen kreeg bv 3 eenheden geserveerd. Sla nog niet voor een persoon voldoende. Het voorgerecht met de champignons niet gaar maar wel te heet. Soep en mosselen waren ok. De snoekbaars was goed bereid maar fantasieloos. Entrecote idem. De bediening was vriendelijk, maar reageerde niet altijd adequaat op verzoeken.

41. Louis & Bert

Wij werden hier op 23 augustus perfect bediend door meer dan één medewerkster en het zijn nog gezellige meiden ook. Heerlijk gegeten en fantastisch bediend. Door een wespensteek de volle aandacht van de medewerksters met ijs, zalf en servetten. We zijn lang blijven hangen en hebben nog maar een paar Berenburgers genomen gewoon omdat het daar prettig vertoeven is.

42. Kan hier heel kort over zijn; Wat een arrogante bediening!

Dachten even leuk op een terras wat te drinken...Nou gezellig was anders.

Ten eerste zit je hutje mutje, er loopt maar 1 iemand op het terras de rest staat achter de bar niets te doen. Maar degene die op het terras loopt is zo arrogant dat het niet gezellig zitten is. Er waren overigens meer mensen die daar last van hadden en ook niet lang bleven zitten.

En dan staan ze nog wel in de terras top 100 van de misset...

Geen idee hoe ze daaraan komen..

43. Mijn 44e verjaardag er gevierd, via internet gereserveerd en de dezelfde dag nog een heel vriendelijke reactie. Ook via mail al verrassingsmenu besproken en het heeft onze verwachting echt overtroffen. Heel uitgebreid, gevarieerd en erg lekker eten, wijn naar onze wens en we hebben een gezellige avond gehad. Eigenaar en personeel hebben ons in de watten gelegd.

Echt een aanrader.

44. Uitstekend eten en hele vriendelijke service. Een echte aanrader!

45. We komen vaak in dit restaurant en zijn altijd tevreden over het gebodene.

Onze ervaringen zijn goed.

Verder vele leuke zaken in Blokzijl.

46. Tijdje terug er wezen eten en na de reviews gelezen te hebben wil ik toch graag mijn mening er bij voegen.

Ik vond het een etentje wat niet voor herhaling vatbaar is, het eten was goed, maar de prijs er naar absoluut niet.

Het nagerecht bestond uit ijs met fruit. En het leek net alsof het in zijn geheel uit de diepvries kwam, want zelfs het fruit was bevroren.

Voor eenmalig te doen, maar een betere plek om te dineren in Blokzijl is er zeker.!

47. Aanrader voor iedereen!

Zijn met 13 personen geweest.

Iedereen was zeer tevreden!

Het was erg lekker en gezellig!

Zal ongetwijfeld nog eens terug komen.

48. Familie van Bentum

Zeer geschikt voor familiediner, vlotte bediening, lekkere stoelen (ook voor de ouderen), heerlijke zeetong, klassiek gemaakt! Ook de wild en vleesgerechten vielen goed in de smaak, pittoreske locatie aan havenkolk van Blokzijl! Heerlijk gegeten.

49. Ge Margriet Groenenboom

We hebben heerlijk gegeten en komen zeker terug. Groeten van Ge en Margriet Groenenboom.

50. Geweldig lekker gegeten en erg gezellig gezeten, echt alles was prima verzorgd en smaakte heerlijk, zelden zo goed. Niks op aan te merken, zeker voor herhaling vatbaar.

51. jh 18 punten

Afgelopen dinsdag, 17 mei 2011, de mantelzorgers van Steenwijkerland een verwendiner aangeboden bij het mauritshuis.

50+ personen, drie gangen keuze menu. Super. De soepjes, niet zo moeilijk, maar de goede temperatuur bij allen!

Alle lof voor de pangafilet met mostersaus, entrecote met pepersaus en de gevulde varkenshaas. Complmenten voor keuken en bediening. Dank jullie wel voor het meewerken aan een top verwendag voor de mantelzorgers.

52. Het was weer uitstekend!

En zo heerlijk en zo mooi alles opgemaakt.

En zoveel, overal genoeg van.

Netjes en schoon.

En een gezellige sfeer.

De bediening was okè.

Wij hadden warm en koud buffet.

Bedankt voor alles en de goede verzorging van het eten.

Teveel om op te noemen.

Prima!

53. Onlangs naar de 'bier, blind en bitterballen' avond geweest. Een leuk initiatief waar we erg van genoten hebben. Super!

54. Afgelopen woensdag vond ons huwelijksdiner plaats bij het Prins Mauritshuis. Dit hebben wij als zeer plezierig ervaren.

Vooraf werd er volop meegedacht om de avond tot een succes te maken. Op de dag zelf was alles prima geregeld. Het eten was erg lekker en de sfeer was gezellig.

Wij gaan hier zeker vaker eten!

55. Chantel van den Noort

Super mooie locatie en prachtig aan de binnen en buitenkant. Eerst hebben we met zijn allen, 12 dames, heerlijk op het terras gegeten en daarna heerlijk gegeten in het restaurant en als eind een kopje koffie in het Grand Cafe.

Top avond gehad, zeer vriendelijke bediening en heerlijk eten.
    Echt een aanrader.

56. johan zandstra

Een verademing! Gezellige locatie, bijzonder gastvrij, een kaart die de verwachtingen meer dan waar maakt en een prima ambiance.

57. Fietsclub ZMC

Gisteravond heerlijk bij jullie gegeten! We zaten heel gezellig in de Regentenkamer. Vriendelijke bediening in dit mooie pand.
    Succes met jullie bedrijf. Als we weer in de buurt zijn komen we zeker weer langs.

58. Jacqueline & Thomas

Heel knus en gezellig, maakt niet uit welk seizoen, het is een toppertje... Alleen, wij zijn minder te spreken over de desertkaart, die zou naar onze mening wel wat uitgebreider kunnen.

59. Fantatisch goed gegeten. Super bediening en gezellige sfeer. Komen zeker terug.

60. Toplocatie in het prachtige Blokzijl met uitzicht op de vele historische huizen aan de binnenhaven. Sympathieke en vlotte bediening, geen studentjes die van niets weten.

Een absolute aanrader op een mooie zomerse dag is hun IJscoupe Boerenjongens. Da's genieten..!

61. Bitter Zoet

Heerlijk gegeten, leuke ambiance, de juiste bediening met touch. Kortweg, gewoon hierheen gaan. Top!

62. fam. Harkema

We hebben een geweldige avond gehad, het eten was super en de bediening was geweldig, erg persoonlijk en vol komische momenten, geweldig, we komen vast nog een keer.

63. Gezellig restaurantje, heerlijk eten, vriendelijk personeel. Een aanrader!!