Kaatje bij De Sluis in Blokzijl

1236200506 79
1311937928 79
1367019689 74

1. Ary recourt

Een avondvullend culinaire programma waar we heerlijk van hebben genoten. Via ticketveiling dit gekocht geen verschil gemerkt met andere gasten. De bediening was aardig… we haan zo weer terug.

2. Jopie Roseboom

Wij hebben heerlijk gegeten. De kok had weer een heel lekker verrassingsmenu voor ons samengesteld

3. Pepijn Neger

Het eten kwam uit de streek. Een beetje teveel uit de streek, als je het mij vraagt. Elk gerecht had wel iets van kaas of andere zuivel. Als je daar verzot op bent, is dit restaurant zeker aan te raden. Ik ben dat echter niet. De kaaskar werd vlakbij de tafels geplaatst, wat zorgde voor een uiterst onsmakelijke geur. Wel was het eten goed bereid, vandaar de (naar mijn smaak toch onverdiende) michelinster. De bediening was echter zeer aardig, behulpzaam en respectvol, met als enige minuscule minpuntje dat ze een wijn waren vergeten te presenteren. Verder was het restaurant bijna volledig wit, alsof alles was overgoten met de biologische melk, die overal in zat. Dat lijkt misschien niet zo erg, maar dit was witter dan ik me ooit had kunnen voorstellen. Ook hingen er zogenaamd grappige plaatjes aan de muur, waarvan sommige vulgair. Het was erg duur, dat kwam vast vanwege de michelinster. Wel was het uiterst leuk dat er speciale bonbons waren. Hoera.

4. Bij reservering via een aanbieding krijg je zeker geen gastronomisch menu.
    Het eten wordt "aangepast" aan de prijs, waardoor inferieure ingrediënten worden gebruikt.

Tevens mag er niet apart per persoon gekozen worden wat je wilt eten, dit gaat per tafel.
    Service aanzienlijk minder bij klanten die via acties etc. komen, dan bij andere gasten.

Zeker niet ster waardig, je voelt je beetgenomen aangezien er geen gastronomisch eten geserveerd wordt maar restaurant eten. wel aardig qua smaak, maar zeker geen culinaire hoogstand.
    Daarvoor mag je blijkbaar niet via een actie reserveren. Jammer.

5. Het eten was heerlijk, de behandeling van klanten is alleen niet zo eerlijk.

Via vakantieveiling een etentje voor 2 gewonnen. Voor €78,- zouden wij een 7 gangen menu mogen nuttigen t.w.v. €185,-.

Bij het afrekenen werden we echter onaangenaam verrast.
    I.p.v. een speciaal menu, was ons het reguliere menu ter keuze voorgelegd. Een rekening van €365,- was het gevolg.

Eerlijk zou zijn dat er €185,- zou worden verrekend met de gewonnen voucher van vakantieveiling. Kaatje wilde echter niet meer verrekenen dan de €78,- die ik had betaald op de veiling.

Een vervelend slot bij Kaatje aan de sluis, die voor een wrange nasmaak heeft gezorgd.

6. Vorige week dinsdag ter gelegenheid van onze trouwdag bij Kaatje gegeten. We wilden een keer echt chique uit eten gaan en hadden het 7 gangen menu gekozen.

Wat de kwaliteit van het eten betreft was er niet veel op aan te merken. Verrassende gerechten in kleine maar fijne porties. Er werd ons aangeboden om het 7 gangen menu uit te breiden met het kaasplankje als 8e gang. Omdat het voorgaande ons goed was bevallen, hebben we dit gedaan, maar dat was een niet zo goede keuze. Hoewel de kazen zeer smaakvol waren, was de hoeveelheid echt te groot en stond niet in verhouding met de andere gerechten.

De entourage van het restaurant viel ons wat tegen. Geen tafelkleden, weinig aandacht voor sfeerverlichting en verkleurde kunststof orchideeën op de vensterbank. Kortom er wordt weinig aandacht aan de sfeer besteed.

De bediening was correct, maar absoluut niet vriendelijk en/of warm. Misschien hoort dat wel zo in een sterrenrestaurant? Van ons mag het wel wat minder stijf en wat meer contact met de gasten.

7. Heerlijk gegeten elke keer weer. Super service en een perfecte keuken. Wijn spijs combinaties zijn elke keer weer verrassend.

8. Edwin Koster

9. Ype Jan Roelofs

Echt aandacht besteed aan het eten. Mooi opgemaakt qua details. Oase van/aan smaken. Zeer vriendelijke bediening. Kom zeker weer!

10. Via Groupon waren we hier terechtgekomen. Misschien wat te hoge verwachtingen want we hadden nog nooit een Michelin sterren-restaurant bezocht. Gelukkig was de temperatuur binnen heerlijk: de airco's deden goed hun werk. Ik had uitzicht op de keuken, waar ik de dames de gehele avond druk heen en weer zag rennen. Ook viel mijn oog (telkens) op de gastvrouw die geregeld zelf een slok wijn nam, zou dat erbij horen of was dat niet voor mijn ogen bestemd? Mijn cola werd keurig in een wijnglas geserveerd, maar alleen wel met een grote scheur/barst in het glas. Dat vonden wij persoonlijk niet kunnen. In de lamsnek trof ik een bot aan, dat was ook een tegenvaller. Toen ik hier wat van zei werd er helaas niets mee gedaan. De overige gerechten waren overigens tot in de perfectie bereid. Klein van formaat, maar erg lekker. Hoe anders was het kaasplankje: 6 enorme stukken die totaal niet in verhouding stonden tot de andere formaten van de gangen/porties. Waarom zoveel kaas? Al met al waren de dames die serveerden erg afstandelijk naar onze mening, maar misschien hoort dat zo. Voor ons niet voor herhaling vatbaar, maar misschien zijn wij ook wel niet de doelgroep van dit restaurant.

11. Blijft geweldig, zijn daar meer geweest, en genoten.

De maaltijden zijn heel apart en smaak niet te evenaren.
    Ieder jaar zijn wij hier om onze trouwdag te vieren..

Top avond, net als de vorige, maar toch een kanttekening:
    Kijk, bijna 4 uur is wel erg lang. Denk dat ik naar iets anders uitkijk.

Jammer, voor zo'n top zaak.

12. Wel weer een heel bijzondere ervaring. Wat een klasse, daarin valt menig restaurant door de mand. De smaak, de kwaliteit, alles. Het smaakpalet, ongelofelijk en niet vergeten de bediening, alles tot in de puntjes. We doen het alleen op hoogtij-dagen, er zit toch een prijskaartje aan. En het blijft de moeite waard. Weer voor herhaling vatbaar. Top.

13. Afgelopen zaterdag gedineerd in het kader van de restaurantweek bij Kaatje met 4 personen. Helaas viel het tegen. De bediening liep niet gesmeerd. Wij hebben 4 verschillende obers aan de tafel gehad, veelal erg jong (lees stagiaires) personeel. Van elkaar wisten zij niet welke orders er precies opgenomen was. Op het moment dat we de wijnkaart terug wilden geven, wilde de ober deze niet aannemen, de bestelling diende we bij een andere ober te doen. Van tevoren was er aangegeven dat we geen voorkeur hadden voor orgaanvlees, toch kregen we allen pate. Dat hoeft geen probleem te zijn, mits men dit aankondigt. Met 3 personen bestelden we een wijn arrangement, echter 1 persoon wilde een half wijnarrangement ( 6 volle glazen was iets teveel vh goede), echter men vulde (wederom verschillende obers die van mekaar niet wisten wat ze deden) ze steeds vol aan. We gaven 2 keer aan dat er een half arrangement was besteld. Vanzelfsprekend rekenden ze op de factuur wel 3 keer het volle wijnarrangement. Dit is later netjes gecorrigeerd, maar wederom niet wat je verwacht van een 1 sterren restaurant. Ook zag met het onderscheid niet tussen tafelwater met of zonder bubbeltjes. Elke keer werd de foutieve fles op tafel gezet. Het eten zelf was prima, echter het liet geen blijvende indruk achter zoals bijvoorbeeld 'de Lindenhof' (2 ster) te Giethoorn. Al met al, oke restaurant, maar geen van allen was onder de indruk (ter info: reeds alle sterren restaurants van Nederland geprobeerd).

14. Wat een teleurstelling!
    Zeer kleine porties, eten niet warm, kleine glazen wijn (a 8 euro per glas!), slechte bediening (glazen niet tijdig bijgeschonken, zeer ongelijkmatig bijgeschonken, verkeerde drankjes afgeleverd), extreem warm in de ruimte.
    Absoluut niet sterwaardig en prijs-kwalitatief ver beneden de maat. Jammer.

15. Had me erg verheugd op het amusemenu. Kort gezegd : we zaten bij de buren aan tafel, had het gevoel in een kippenhok te zitten. Wijnarrangement ontzettend veel in verhouding tot de gerechten. Jammer zal het niet aanbevelen

16. Afgelopen weekend heerlijk gegeten. Bij elke gang een duidelijke uitleg en bij elke wijn werd enthousiast verteld. Tip voor anderen: neem een half wijn arrangement. Anders tol je na een aantal gangen. Bij het reserveren had mijn man aangegeven dat we ons 10 jarig jubileum zouden vieren. Bij het dessert werd er tot onze verrassing in de chocola wat bij geschreven: heel attent! Wij hebben het als zeer positief ervaren.

17. Via vakantieveilingen de 10 gangen proeverij. Al met al een fantastische ervaring. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, gewoon super!

18. Met Groupon-voucher eropaf, vrijdag j.l. Was 6 gangen maar kon ook naar 10! gangen, voor €12,50 extra op de €44,80. Maar wat een klasse en een top bediening, alle hapjes waren topstukken, niet te geloven, ja dat is het waard echte smaakexplosies, dat wil je niet missen.

19. Heerlijk gegeten! Voor de derde keer geweest! Wat een aardige bediening en aangename sfeer. Tot de volgende keer!

20. Het (verrassings)diner van 6 gangen en de witte en rode huiswijn waren van goede kwaliteit. Zeker ster-waardig. Maar de rest liet nogal wat te wensen over.De porties waren niet groter dan een amuse. Af en toe lang wachten tussen de gerechtjes, krampachtige bediening, ook al deden ze hun best. Maar met dergelijke tekortkomingen kan ik nog leven. Maar de volgende ervaringen heb ik nog in geen enkel restaurant meegemaakt : Tafels zo dicht op elkaar, dat er totaal geen prive mogelijk is. Om dit minder erg te doen lijken heeft men schotjes tussen de tafels gezet, zodat je alleen elkaars hoofd ziet!? Ten slotte nog 2 verrassingen bij de rekening : koffie a 8,50 p.p (expressokopje met 3 zoetigheden) en een ganzelever ter grootte van een 2 eurostuk a 10,- p.p.
    In beide gevallen geen prijs of meerprijs genoemd. Bij een van de gerechtjes werd gevraagd of wij er nog extra ganzelever bij wilden hebben. Het woord extra werd dan ook bij navraag van mij meteen als excuus gebruikt. Op de koffie ben ik maar niet meer op ingegaan.Gewoon schandalig en ook onbegrijpelijk. Hoe kun je nu op deze manier aan klantenbinding doen?

21. Ton

22. Josine hupperts

Met Kras voucher naar Kaatje. Het overtrof al onze verwachtingen. Een mooi 6 gangen diner met stuk voor stuk heerlijke hapjes die er prachtig uitzagen. Het personeel was zowel vriendelijk als professioneel. Huiswijn prima en betaalbaar. De in rekening gebrachte 2 euro voor zo veel karafjes water als je wilde was voor een goed doel.
    Goede hotelkamer met lekkere bedden en de volgende ochtend een voortreffelijk ontbijt.
    Kortom, een aanrader!

23. Schleiffert

Gisteravond heerlijk genoten van een 6 gangendiner wat uiteindelijk 8 gangen werd door de (gratis) amuse en een zeer uitgebreide koffie met extra's achteraf. Wijnen heel betaalbaar voor een dergelijke kaart. Huiswijnen vanaf 8 euro is niet raar voor een exclusief restaurant. Personeel zeer vriendelijk en kundig en een erg gemoedelijke sfeer.

24. Proever 407 punten

Niet echt een bijzondere ervaring dit restaurant. 6 gangen diner met zeer kleine porties. Kabeljauw met Zuiderzee asperges waren heerlijk. Alleen is het blokje kabeljauw niet groter dan een twee euro muntstuk. Eten was verder goed van smaak, maar geen sensatie. Personeel vriendelijk en deskundig. Weten nauwkeurig te vertellen wat ze op tafel zetten. Het glaasje wijn van 9,75 bij elke gang vind ik wat prijzig. Privacy aan tafel is hier onmogelijk tafels staan bijna tegen elkaar aan.

25. smakelijk

Zeer goed en smaakvol. Slecht toegankelijk voor rolstoel gangers in het pand van kaatjes restaurant.
    Ik begrijp niet zo goed waarom een sterren restaurant mee moet doen aan een veilingsite of een site waar men met 50% korting een culinaire avond kunt hebben. Zeker niet met dit niveau!

26. Patricia Roelen

Porties klein, Eten goed, bediening karig, wijnarrangement te duur in verhouding met het complete plaatje... Aldus, niet voor herhaling vatbaar

27. Heerlijk gedineerd. Een beetje koele omgeving. Het personeel liep constant rond om de tafels te controleren en dat heb ik als erg storend ervaren.

28. Zeer lekker gegeten, hele aardige bediening. Wij vonden de nieuwe inrichting er mooi en warm!

29. Zaterdag amuse + 6 gangenmenu genoten. Leuke, lekkere gerechten, oa paprikasoep, zalmmousse, lam, eend en dessert met ananas/peper combi. Ik vind wel dat de tafeltjes op de begane grond waar wij zaten erg dicht op elkaar staan,weinig privacy. Ook is het wat karig ingericht, een mooi kunststuk aan de muur zou al wonderen doen. Als voorbeeld kan het bijbehorende hotel dienen,wat erg smaakvol is ingericht.

30. Gisteren bij Kaatje gegeten en een overnachting geboekt. Het zes gangen diner heeft ons niet kunnen overtuigen. Amuse en eerste gang waren zeer zout. De mousse op zalm was niet overtuigend, geen verfijnde smaken in overige gerechten. Wel was de lam en de eend met cannelloni met eendebout zeer goed. De wijnen (wijnarrangement) hebben ook niet echt kunnen overtuigen. Er werd vlot doorgeschonken en opgediend door de bediening, met als gevolg dat binnen twee uur 7 glazen opgedronken zijn. Andere opvallende punten:

Ontbreken van sommelier;
    Geen vaste bediening;
    Tafels staan wel dicht op elkaar, waardoor weinig privacy en veel rumoer;
    Weinig sfeervolle inrichting;
    Bij afrekenen een verkeerde rekening ontvangen;
    Glas champagne 15 euro en relatief dure uitgebreide wijnkaart;

Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
    De overnachting met ontbijt waren prima.

31. Jaap en Adri

Woensdag 23-01-2013 hebben wij genoten van een heerlijk 6 gangen menu bij 'Kaatje'. We werden vriendelijk ontvangen, het was 'gezellig' en sfeervol in het restaurant. Alle gerechten zagen er mooi uit, je kon de passie voor koken proeven. De porties waren goed voor 6 gangen, wij zijn 'gezonde' eters en waren zeer voldaan na afloop. Via een KRAS arrangement geboekt, inclusief overnachting en een geweldig ontbijt. Het was helemaal top.

32. Afgelopen weekend gegeten bij Kaatje bij de Sluis. Helaas is het een teleurstellende ervaring geworden. Kleine tafels die zeer dicht op elkaar staan. Rumoerige omgeving. Zeer kleine porties zonder enig hoogtepunt. Jammer geen michelin waardig restaurant. Ben ook verbaast hoe ze die hebben weten te behouden.

33. Wij hebben hier met een Groupon gegeten. Jammer, want je krijgt niet de Michelin ster ervaring, je wordt toch als tweederangs gast behandeld en dat is niet Michelin ster waardig.

De bediening is netjes en het eten is voortreffelijk, maar in een goed - niet michelin - restaurant zou dat niet anders zijn geweest. We hebben 3 kwartier moeten wachten op de eerste gang, sommelier is niet aan tafel geweest, 3 verschillende obers, en we moesten telkens vragen om dingen. Het was een leuke avond voor een leuk bedrag, maar ik vond het niet helemaal fair dat de complete sterrenervaring ontbrak omdat we voor het eten (niet de drank etc) minder betaalden (het geserveerde eten was namelijk ook goedkoper dan gebruikelijk, geen dure ingredienten als kreeft of orgaanvlees etc).

34. Dinsdag heerlijk gegeten bij Kaatje. We werden warm onthaald, de service was goed. Genoten van het 6 gangen kerstmenu (last minute aanbieding) met 13 personen. We zaten gezellig aan een ronde tafel op de verdieping. De amuses waren stijlvol en heerlijk. Alle 6 gangen waren smaakvol en de porties waren goed voor een 6 gangen menu. De prijs kwaliteit was heel goed. Het was gezellig druk bij Kaatje (en dat is ook de bedoeling van een restaurant). De lichten waren sfeervol gedimd.
    Wij hebben een geweldige avond gehad.

35. Lili Siebeler

Onlangs bij Kaatje geweest. We hadden gereserveerd voor een zes-gangen menu. Bij binnenkomst vielen er gelijk drie dingen op: heel veel verlichting, enorm lawaaierig en de tafels stonden enorm dicht op elkaar, de eetzaal zat overvol.
    Doordat het er zo lawaaierig was zat er niets anders op dan ook harder te gaan spreken anders kon je elkaar niet verstaan, erg jammer, van enige privacy was absoluut geen sprake. Om te beginnen werd ons al heel snel een amuse voorgeschoteld die zo rap werd neergelegd en voorzien van een heel kort en zakelijk riedeltje waarvan we de helft niet verstonden door het lawaai, dat eigenlijk de trend voor deze avond daarmee gezet was. Hadden we nog iets willen vragen, was dit niet mogelijk, de dame was alweer verdwenen. Kortom, veel te gehaast en erg onpersoonlijk, bijna zakelijk en kil.
    De gangen waren op zich wel goed maar ik had er wat meer van verwacht, in ieder geval niet dat ik in mijn hotel uit noodzaak een zak chips op moet gaan eten, dan kan toch niet de bedoeling zijn geweest. Zo ook met de geschonken wijnen...erg gehaast, geen tijd om ergens op in te gaan, immers dan is de dame in rap tempo uit het gezichtsveld verdwenen,alsof men bang is iets te moeten toelichten. De geschonken wijn was karig, erg karig en werd niet bijgeschonken wanneer je glas leeg was en het gerecht nog niet helemaal genuttigd was. Er moest een kaasplankje besteld worden om de resthonger te stillen, dat ontnam ons dan ook de zin om de avond af te ronden met koffie en zijn weggegaan.
    De hoge verwachting van het eten zijn mijn inziens niet helemaal waargemaakt, van de zes gangen was de helft vegetarisch, geen culinaire hoogstandjes.
    Tot slot: Wij hadden deze avond via "Groupon" gereserveerd, ik hoop toch van harte dat dát in ieder geval niet de reden was waarom e.e.a. nogal is tegengevallen. Laat duidelijk zijn dat ik vind dat daar geen verschil in mag zijn.

36. 20-10-12 met zn vieren een hapje wezen eten. We kwamen binnen in een soort 'vreetschuur'. Druk, lawaaierig, tl-licht, gehaast personeel, tafels op elkaar gepropt, geen privacy, geen persoonlijke aandacht. Maar oke, misschien zou het eten wel super goed zijn....

We zaten nog maar net een minuutje en toen werd er al iets voor onze neus neergezet. Zonder enig welkom, uitleg, toelichting oid. Een soort schuimsoepje. De smaak hiervan was echter goed. Daarna kwam de bediening vragen of de kok nog ergens rekening mee moest houden. Dat was gewenst met een zwangere onder ons. Hier is ook de gehele avond goed rekening mee gehouden. Alleen kon hierdoor het kaasplankje niet genuttigd worden en was hier ook geen alternatief voor.

Een wijnarrangement genomen voor twee personen. Er was geen sommelier aanwezig. De wijn werd geschonken door het bedienend personeel. De arrangement bestond voornamelijk uit lichte, witte wijnen. Er werd niet bijgeschonken. Het personeel wist niet waar ze over spraken en namen na het 'wijn-versje' ook zo vlug mogelijk de benen. Wanneer wij eindelijk een gaatje vonden om een vraag te stellen, wisten zij geen antwoord op de vraag, zou het bij de kok worden nagevraagd maar is nooit meer teruggekoppeld naar ons.

De 6 gangen waren aan de magere kant. Drie gangen waren vegetarisch. Het vlees bestond uit een gevogeltepate (goed van smaak) en een soort 'hutspot-draadjes-vlees'. Het vis bestond uit zalm. Naar onze mening geen culinaire hoogstandjes, dat wat je toch wel zou moeten en mogen verwachten van een Michelin restaurant. De gerechten waren klein en weinig. Wij moesten na gang 5 een kaasplankje bijkopen om na afloop niet meer naar de 'Mac' te hoeven.

Kortom: druk, lawaaierig, geen privacy, kleine gerechten, slechte wijn, prijs/kwaliteit zeer slecht...NIET Michelinwaardig!!!!!!

37. Na een aantal zeer negatieve recensie te gelezen te hebben en daardoor met steeds meer tegenzin naar kaatje gegaan, moet ik toch mijn ervaring delen. In eerste instantie had ik de voorwaarden niet goed gevolgd, maar daar werd niet moeilijk over gedaan, we konden gewoon komen eten. Omgerekend had ik ook na het lezen van de recensies weinig vertrouwen dat ik voor € 169,- inclusief hotel en ontbijt, omgerekend niet voor € 50,- voor 2 personen op sterren niveau een 6 gangen menu zouden kunnen eten.
    Uit voorzorg vroeg ik aan de bediening dat ik tegen extra betaling misschien een aantal gerechten kon aanvullen, dit was echter geen probleem.
    Nadat de dame een zeer verleidelijk menu voorstelde, koos ik toch ervoor om een gevogelte pate om te ruilen voor foie gras en kreeft in plaats van een soepje.
    Dit tegen een schappelijk tarief van € 12,50 bij betalen.
    We kozen niet voor het wijn arrangement maar een heerlijke fles wit voor € 40,- en bij het hoofd gerecht een overheerlijk 2x glas Italiaanse rode.
    Dit koste mij een € 135,- extra voor het eten en drinken.
    alle gerechten waren heerlijk tot super en je weet bij een 6 gangen in een dergelijke restaurant moet je geen volle borden verwachten, maar uiteindelijk prima en voldaan.
    Ik sloot af met een calvados en deze was ook niet kinderachtig gevuld.
    Dus al met al heb ik heerlijk gegeten, ben ik prima bediend en aan het hotel met ontbijt kwamen we niets tekort.

Minpuntje, het valt me op dat de laatste jaren de bediening erg druk bezig is met je glas bij te vullen( wijn + water) en voor mijn gevoel niet zozeer als bediening maar meer in de hoop je fles zo snel mogelijk leeg te maken om vervolgens een nieuwe te bestellen, dus lekkerbekken u bent gewaarschuwd.
    flesje water kost € 7.50.

foie gras

38. Zeer goed gegeten, mooie smaken en voortreffelijke wijnen, Kaatje gaat verbouwen...en hoe! we zijn benieuwd!

fam. de jong.

39. Gister gegeten bij Kaatje. We hadden een 6 gangen diner via groupon. Na 5 gangen hadden we nog enorme trek. De hoeveelheid van het eten was zeer weinig. Maar een kaasplankje toegevoegd om vol te geraken. De prijzen van de wijnen waren ook buiten proporties. En 60 euro voor 4 glazen champagne is ook erg over de top. Al met al geen aanrader.

40. Eten voortreffelijk van smaak. Jammer dat alle gerechten redelijk "soft" waren, had een stukje solide vis of vlees toch wel lekker gevonden. Veel mousse. Edoch, tijd tussen het serveren van de gerechten was ver beneden pijl. Toen ik dat had aangegeven, werd daar voor het volgende gerecht niet veel mee gedaan. Jammer.

41. Met een arrangement van Kras een 6 gangen diner met overnachting gehad bij Kaatje.. Helemaal top!!
    Het hotel is sfeervol en verzorgd en het ontbijt een juweeltje..

Wij waren niet heel erg gecharmeerd van de amuse ( tomaat, olijf en ei) omdat het ei er een onsmakelijke geur aan gaf. Maar dit was zeker geen voorbode voor het diner want dat was heel smakelijk, apart en afwisselend. Het diner was namelijk verfijnd en goed verzorgd. Wij hadden er een wijnarrangement bij genomen en ook dit waren perfect passende en heerlijke wijnen. Alleen de rosé viel tegen. De bediening is professioneel en attent aanwezig zonder zich te ( veel) te profileren. Chapeau; door dit concept wordt eten bij een ster restaurant ook toegankelijk voor de gewone burger die van een culinair etentje en van wijn houdt !! Absoluut aan te bevelen !!

42. Zeer goede ervaring gehad bij Kaatje. Het eten voortreffelijk, bediening aardig. Het restaurant wordt binnenkort verbouwd en op nieuw aangekleed, dit vonden wij ook wel nodig.

43. Een goede ervaring maar alleen als je er na toe gaat voor het eten als voeding dan moet je zeker hier niet gaan eten.
    Of er na wat patat e.d. gaan eten.
    De flessen water Kaatjes eigen merk voor 7,50 euro zij wel erg duur voor een fles leiding water.

44. Kinderen die je het genoegen geven culinair te gaan genieten bij Kaatje bij de Sluis zijn goddelijk en onvervangbaar. Zulke kinderen hebben we en daarom hebben we gisteren het restaurant bezocht. Ik had er stil bij moeten staan dat je daar ook een hotelreservering aan kunt vastknopen, want nu moest ik en laat naar huis en bijzonder karig zijn met de alcohol. Het werd een prosecco en een rode Mas de Brassades, de huiswijn. Ja, en dan het eten. Wat een verwennerij in verfijnde bereiding. Een eigerecht, een sinasappelhapje, een gestoofd lapje Black Angus met linzen, een transparante tomatenbouillon met kwartelei, ganzenlever, paddestoelbroodjes, zalmhapjes en een heerlijk onbenoembaar toetje met appel, ijs en chocolade. Koffie met friandises tot slot.
    Het was een avond om een buitenterras te hebben, maar we werden ook wel warm van binnen.

45. Fam. Wapperom

Gisteren aten wij weer eens bij Kaatje, na daar sinds 2004 niet meer te zijn geweest. Wij hadden een Groupon 6 gangen menu. De ontvangst was erg hartelijk. De ruimte vonden wij kil en saai. De tafeltjes stonden storend dicht op elkaar. Wij vonden het eten fantastisch, er wordt met liefde gekookt. De wijnkaart is echter een ander verhaal; naar ons idee een oubollig fantasieloos geheel van niet bij het eten passende wijnen, veel te harde taninevolle producten, en daarnaast een ratjetoe van totaal onbekende niet aanspekende wijnhuizen/namen. De wijnen hadden geen algemene beschrijvingen, geen smaaktypering, geen druivensoortbeschrijvingen. Als je dan een superfles wilt bestellen (je kan kiezen uit 3 wijnen onder de €50,-, de rest is gelijk vanaf €85 tot €600+) dan is het duidelijk dat er hier blijkbaar geen sommelier meer in dienst is: de wijn wordt niet met liefde verkocht. Veel te veel belachelijk dure wijnen op de kaart. De rode wijn die wij bestelde kwam veel te koud op tafel. Dat hoort toch niet in een 1* zaak, het halveert de smaak. Er zijn tegenwoordig uitstekende wijnen in de supermarkt te koop (bv. de zg. Omfietswijnen, bij de Jumbo) misschien een idee voor de zaak daar eens naar om te zien, waar waren bv. de Syrah wijnen? De bediening was correct en zeer attent.

46. Fam. Kuiper

Vorige week heerlijk gegeten. We hadden een arrangement van Kras en dan is zeker de prijs/kwaliteit top. Maar buiten dat hadden we ook niet het idee dat er op het eten beknibbeld was. Ook de service was prima. Jammer dat niet meer mensen hiervan genieten want het was niet erg druk.
    Tip: zet gewoon een karafje water op tafel, dat geeft net nog een beetje extra service.

47. A.DUURSMA

48. Ben blij dat ikzelf Kaatje heb mogen ervaren. Het eten was echt een beleving, om zó je smaakpapillen te mogen prikkelen. Alsof een engeltje over je tong plast.Heerlijk!!!! En niet verwacht dat we zo gevuld zouden zijn na afloop. De glazen zijn zó groot dat het lijkt of er een bodempje wijn inzit maar dit is optisch bedrog. De hoeveelheid is ruimschoots.Blij dat niet steeds gevraagd werd of het gesmaakt heeft. Volgens de etiquette hoort dit geeneens.Restaurants van dit niveau weten gewoon dat het smaak heeft, dat hoeven ze niet te vragen, het is immers het werk van een kunstenaar..Top gegeten!!!!

49. Recent hadden wij het genoegen kennis te maken met uw culinaire prestaties. Onze ervaring was verre van positief, reden waarom wij graag onze bedenkingen doorgeven zodat toekomstige klanten weten waaraan ze beginnen.

Buiten de charmante handdruk bij het binnenkomen zijn volgende indrukken overgebleven:

a) een menu dat kwalitatief zeker het niveau van een sterrenrestaurant niet waardig is. Zowel naar bereiding/kwaliteit als hoeveelheid. Misschien zijn de normen voor het behalen van een ster niet overal gelijk...;

b) prijs/kwaliteit staat in het geheel niet in evenwicht;

c) de prijs per glas wijn (9,5 eur) is exorbitant hoog. De kwaliteit van de wijnen (door restaurant geschonken bij het menu) was geen hoogvlieger en de hoeveelheid was gewoon vernederend. We dachten dan ook dat de hoeveelheid bedoeld was om te 'proeven'. De bodem van het glas was amper bedekt. Wij noemen dit 'voorproevertjes' en niet een glas wijn;

d) tot 2 maal toe hebben we brood moeten vragen. Omdat men gewoon niet merkte dat wij zonder zaten. Toen we uiteindelijk brood kregen werden we dan eens rechts en dan eens links bediend. Iedereen moest dus uit het bord van zijn buur vissen;

e) toen de vraag gesteld werd welke wijn het volgend gerecht zou begeleiden werd ons gezegd dat men het niet wist....Moeilijk om aan te geven of je dan meedrinkt of een beurt overslaat;

f) bij de soep kregen we plots roséwijn maar die moesten we op de kant schuiven want die was bestemd voor een volgend gerecht. Ondertussen stond die wijn lekker op te warmen en is die nooit meer aan bod gekomen want bij het volgend gerecht werd .... een andere en dit keer witte wijn geserveerd;

g) de afrekening was gewoon hilarisch. Buiten de champagne om werden ons 54 glazen wijn aangerekend (9 glazen per persoon...). Eerlijkheid gebiedt ons wel aan te geven dat de rekening correct en zonder aandringen herwerkt werd tot 21 glazen;

Als je een gezellig weekendje plant in familieverband en meer dan 300 km aflegt (enkele reis) om je culinair eens te laten verwennen dan ben je uiteraard bereid om de prijs ervoor te betalen.
    Maar voor wat hoort wat en wij zijn duidelijk op alle gebied op onze honger blijven zitten ...

Ondermaats, overschat, geen ster waard en onrealistische prijzen voor de wijn.

50. Afgelopen zondag samen met mijn man gegeten in dit restaurant via het arrangement van de restaurantweek.

Heerlijk gegeten. Na een aantal amuses (allemaal zeer smakelijk) aan het drie gangen diner van de restaurantweek. We hebben het menu uitgebreid naar 5 gangen met bijpassende wijnen. 1 van de gangen was jonge geit. Nog nooit gehad. Was als een soort sucade gemaakt. Smaakte redelijk. Wel was de combinatie van saus en garnituur erg lekker.
    Wijnen waren zeer goed op het eten afgestemd. Bediening erg vriendelijk en opmerkzaam. 1 -puntje was dat de wijn voor de eerste gang al werd ingeschonken toen we nog aan de champagne zaten. (het was een witte wijn, die staat dan helaas warm te worden)

Dessert was verrukkelijk. Parfait van gember met warme tomaat en nog een topping. Nooit aan warme tomaat gedacht voor dessert, maar dit was echt geweldig.

Bedankt voor een geslaagde avond en graag tot ziens!

51. Na veel goede recensies uit onze omgeving besloten wij in de restaurantweek te gaan eten bij Kaatje.
    De ontvangst en sfeer in het restaurant geven je het gevoel dat het goed georganiseerd was en dat je niet 'zomaar' dit restaurant binnen loopt. Niet op een onprettige manier.
    Over het eten waren wij aangenaam verrast. Ontzettend lekker gegeten. Echter waren er een paar minpuntjes, een iemand van ons heeft een gluten allergie en dit werd een paar keer door de bediening vergeten. Ook werd er niet overal aan tafel wijn ingeschonken en moesten wij zelf aangeven dat er iemand vergeten was. Beetje slordig.
    Ondanks dat het eten heel erg lekker was is er nooit gevraagd of het gesmaakt had of dat het naar wens was.

De algehele indruk van dit restaurant is heel goed. Zeker een aanrader!

52. Wij hebben met een redelijk grote groep gegeten, maar ondanks dat het 6 gangen menu van tevoren was vastgesteld moesten we tamelijk lang wachten. Ook waren de gangen niet logisch en gevarieerd opgebouwd. Eerst 3x vis, daarna vlees, daarna ganzenlever en tot slot dessert. De rode wijn van het huis en de afgebakken broodjes waren niet wat ik ervan verwacht had. Heel erg jammer voor een menu van € 120,-- pp. Wel moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen, dat de amuses en de andere extra's prima smaakten.

53. Op uitnodiging van vrienden zijn we op 25/6/2011 bij dit restaurant geweest om te eten.

Het ontvangst was niet echt hartelijk. Je krijgt niet het gevoel dat ze het leuk vinden dat je komt. Wij hebben voor het zes gangen menu gekozen.

Het eten was heerlijk en de kok heeft met liefde zijn werk gedaan.

Toch hebben wij een paar opmerkingen:

1- Een restaurant op dit niveau verwachten we iets meer qua service;

2- Geen een keer is aan ons gevraagd of het eten goed was;

3- Niet aan ons gevraagd of wij iets willen drinken terwijl de glazen leeg waren. Wij moesten er om vragen;

4- Geen een keer aan ons gevraagd of alles naar wens was;

5- Bieten komen we 2 keer tegen in het menu, dat mag absoluut niet op dit niveau.

Dit zijn punten waar je als 1 ster restaurant nog meer kan onderscheiden.

Ondanks dat hebben wij een top avond met onze vrienden gehad.

Voor het eten moet je zeker komen en verwacht je iets meer voor dat geld, niet doen.

54. We hebben het restaurant bezocht op 21 juni jl.

We hebben erg lekker gegeten, bediening zeer attent en vriendelijk. Inrichting vonden we wat saai!

55. We hadden hier wat meer van verwacht.

Het eten was prima, maar de sfeer was niet uitzonderlijk en het eten ook niet.

Wellicht dat dit kwam omdat we een vast menu hadden, maar we gaan met regelmaat naar een sterren restaurant en deze was naar onze mening ondermaats..

Jammer, want de bediening was prima..

56. G. Schaafsma

Heel lekker gegeten. De amuses vooraf waren gevarieerd en gaven ons de tijd om even rond te kijken. Veel gasten zaten bij ons in het hotel vlakbij het restaurant. De bediening was attent en persoonlijk. We hadden een 4 gangen-menu met heerlijke kabeljauw en vervolgens een nog lekkerder cannelloni (twee hele dunne laagjes) met brasem. Ik wist niet dat brasem zo lekker kon zijn. Gang 3 was kalfsvlees met jus en verschillende biologische groentes, waaronder asperge. Het lekkerst was de wortel. De riesling bij het voorgerecht en de rode wijn bij het hoofdgerecht pasten goed (we hebben de bijpassende wijnen bij een aantal gerechten genomen en niet het hele wijnarrangement). Het toetje was aardbeien met ijs, maar dan door de kok heel creatief verwerkt en opgediend.

Tot slot hebben we gekozen voor de Ethiopische koffie, met een heerlijke verassing, een chocolade"toetje" met daarin verstopt een kogel. Dit was een bijzondere afsluiting van een geslaagd etentje.

57. L.Rodenstein

Kaatje stond al 21 jaar op ons verlanglijstje en nu was het dan zover!

Misschien dat de verwachtingen te hoog waren, maar van de 25 nationale en internationale (top) restaurants was dit het dieptepunt. Een drankrekening van € 360,00 voor 6 personen, bestaande uit vier keer een "slokjes-arragement", twee keer een wijn-arrangement, 2 glaasjes port, 4 flesjes bier een rondje koffie en zes flessen tafelwater á € 10,00 per fles. En om nu € 12,50 voor een glaasje prosecco te vragen......

Het kost wat het kost, dat is niet de kwestie, maar als je telkens moet raden wat je drinkt vind ik dit niet bij deze ambiance passen. De Riesling bij de kabeljauw was erg lekker, maar de Spätburgunder sloeg nergens op. Evenals de te koude kabeljauw.

Ik had liever gezien dat er wat minder aandacht werd besteed aan het open houden van deuren bij het toiletbezoek en wat meer aan de primaire taken van het gastheerschap.

Er is niet één keer gevraagd of alles naar wens was. Toch jammer. Bij het weggaan is ons dat wel gevraagd en toen ik aangaf dat er wel wat op aan te merken viel, kreeg ik een vriendelijke glimlach en een wel thuis gewenst. (we overnachtten aan de overkant!)

Al met al was het een teleurstelling. Als je de volgende dag bij de bootjesverhuur Braam in Giethoorn met alle egards wordt ontvangen en als gast verwend door kleine, attente dingen, dan kan ik niet anders dan mijn wenkbrauwen fronsen! Met andere woorden: of we hebben erg veel pech gehad of het is echt vergane glorie.

In het hotel sliepen we in kamer 5, waar een prijskaartje aan hing van meer dan € 200,00. In een hotelkamer van Ibis of Mercure tref je dezelfde luxe en comfort aan. De "maxibar" met zelfbediening in de huiskamer van het hotel was dan weer wel prima. Maar als je aan het ontbijt vraagt of er nog bruinbrood is en je krijgt als antwoord:" nee, helaas. Of ik moet even naar de supermarkt gaan." Gemiste kans. Dan ga ik zelf wel langs Bakker Bart in Steenwijk!

Ik kan niemand bedenken bij wie ik "Blokzijl" kan aanraden. En na 21 jaar popelen is dat een deceptie.

58. annemarie schoemakers

Leuke omgeving, attent personeel en bovenal heerlijk eten! Wat er allemaal werd voorgeschoteld ben ik vergeten, maar dat het lekker was is zonneklaar. Een aanrader.

59. Dinsdag 21 december togen wij ons door het winterweer naar Blokzijl voor een heerlijk avondje uit eten. En wat werden we aangenaam verrast. Ontzettend aardige ontvangst, de amuses waren voortreffelijk, de gerechten waren subliem, de bediening was uitermate attent en onzichtbaar aanwezig. En oh ja, nog onze complimenten aan de keuken. Kortom, een avond om niet snel te vergeten.

60. janet bosma

Alles was lekker, maar 35 euro voor twee glazen (huis) champagne vond ik wel heel erg veel.

61. Marcel

62. Weer zo fantastisch gegeten bij jullie, leuk de vernieuwde kaart.
    Heerlijk genieten altijd bij jullie, dikke 10.
    Tot gauw x.

63. Vanmiddag met Belgische vrienden naar Blokzijl gereden en daar grandioos gegeten in de leuke ambiance van Kaatje. Het maakte voor ons vieren de druilerige dag weer helemaal goed!

64. Fantastische gerechten. Worden iedere keer weer heerlijk verwend. Vooral erg vriendelijk in de uitleg van alle speciale gerechtjes. En dikke pluim voor Harold en Peter. Zeker z'n geld waard.
    Groetjes van gasten van de Sas.

65. We kampeerden in de buurt van Blokzijl op een staatsbosbeheerterrein. Het werden 2 fantastische ervaringen.

De avond was één groot feest van smaken en een zeer goede bediening. Daarna weer terug naar de tent en met de geur van dennenhout in slaapgevallen.

66. L. Willekes

We kwamen lunchen, maar kregen geen lunchmenu (volgens Lekker 41,--)aangeboden, konden alleen a la carte of menu nemen, a 99,-- pp. Uiteindelijk ruim 200,-- betaald voor een lunch met 2 personen. Niet zo leuk.. Zet het dan niet in Lekker!!!

67. Heerlijk 7 gangen gegeten. De tafeltjes staan iets te dicht op elkaar.

68. Brugge

za. 28 april op bijzondere wijze gedineerd. Persoonlijke ontvangst en meer dan voortreffelijk door de kok zelf gekozen avondvullend 3 sterren menu.

69. enorme pretenties, die op geen enkele wijze waargemaakt worden. Op een normale zaterdagavond zelf geen enkel visgerecht te krijgen