Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Bloemendaal verdeeld zijn.

1. Met ons 4-en gebruik gemaakt van een Groupon om Terra uit te proberen. Ontvangst in een op dat moment leeg restaurant (was 18:00 uur, maar raakte binnen 1.5 uur bijna helemaal vol) was vriendelijk & kregen tafel bij 't raam (mooi uitzicht op plaatselijke kerk tegenover).

Gerechten waren in het algemeen prima (vooral de escargots als voorgerecht); wel tikje iets aan de zoute kant & er werd ook niet gevraagd hoe de Wagyu gebakken moest worden (eters hiervan kregen standaard medium); dat is toch iets wat overal anders gevraagd wordt. Vlees zelf was goed. Tarbotin ook prima.
    Voor supplementsprijzen van sommige gerechten heb ik eigenlijk weinig begrip; voor een 4-gangen menu betaalt men al de aardige somma van 43; vooral in deze tijd van concurrentie her en der mag het vragen van supplementen nog eens onder de loep genomen worden.
    Maar zoals gezegd, gerechten qua smaak in het algemeen goed (soep was ook goed).

Toetjes waren voor ons echter in het algemeen minder. Wel ok, maar niet meer dan dat. De chocolade-Baileys taart kwam niet helemaal uit de verf (beetje vettig en slap; zat er maar een paar druppels Baileys in??). Wijnen ok, niet blowing our socks off, maar gewoon ok.

Bediening:
    Zeer vriendelijke & eloquente bediening (jongedames). Wel mogen ze in een iets langzamer en minder hijgerig tempo uitleg geven over de gerechten, alsof ze de laatste bus van Bloemendaal naar Haarlem moeten halen. Prima timing verder en vriendelijk.

Waarom dan toch een 4 (eigenlijk was ik een 3 van plan)? Vanwege de 'surprise' bij het afrekenen (wat ik overigens pas buiten bij de auto zag, anders had ik het briefje van 5 niet als fooi gegeven). Er werden bij de slotkoffie na 't dessert minigebakjes voor ons 4-en gebracht, met de mededeling dat dit bij de koffie hoorde. "Wow, wat aardig en attent" dachten we, totdat ik dus buiten op de kassabon zag dat dit voor 2.25 euro was aangeslagen.
    Daar brak mijn spreekwoordelijke klomp in de dorpsstraat van Bloemendaal. Het gaat niet om het lullige bedrag van 2.25 euro, maar de misleiding ("hoort bij de koffie") en dan even snel aanslaan in de eindafrekening.
    1) Of niet geven 2) of vragen of we dit erbij willen hebben tegen een klein meerprijsje, maar niet 3) even sneaky door onze strot duwen.
    Bovendien waren deze iets aan de vettige kant.

Terra, neem je lesson learned van deze recensie (of niet, als 't je niet deert).

Wel de moeite waard om nog eens langs te komen, al was 't alleen maar om de escargots. Maar dan gaan we wel benadrukken dat we niet ongevraagd 'supplements payable' bij de koffie willen.

2. Op 30 december jl. bij Terra gegeten met 4 personen. Bediening zeer vriendelijk en uitstekend geinformeerd betreft de menukaart en wijnkaart. Eten uitstekend en zeer smakelijk. Als afsluiter nog koffie besteld en kregen daarbij heel lekkere mini oliebolletjes en verrukkelijke minitaartjes gratis van het huis! Zeker voor herhaling vatbaar!

3. Bertie Tromp

4. Dicky Hollander

Prima geluncht.. maar de lunchkaart is aan de magere kant!
    Er mogen wel wat meer luxe broodjes op! Ook nog een paar salades!

5. Het eten is heerlijk, pasta, pizza en vis mmm... Grote porties. Interieur is helaas wat gedateerd en de tafels staan wel erg dichtbij elkaar.
    Personeel vriendelijk.

6. Gezellige, ongedwongen sfeer. Bedienend personeel heel vriendelijk en behulpzaam. Jammer dat de biefstuk véél te zout was.

7. Was verleden week met mijn vrouw naar de Bloemendaalse markt. We namen een patatje. Waarom?Zag er zo lekker krokant uit, en royaal, en beslist niet vet, en het werd ook nog bij je geserveerd ondanks de drukte door een leuke vlotte medewerkster. Absoluut geen stres in deze Pico Bello zaak. Zag ook de reclame, koffie met appelgebak. Zag een medewerkster de appeltaart snijden in 10 roale punten. Zo'n mooie hoge taart, en in strakke punten, zonder in te vriezen. Ga vast nog een keer langs voor het recept. En we nemen natuurlijk eerst een patatje. Succes!

8. Willeke de Boer

Tot op heden hier de keren dat we hier kwamen lekker gegeten. Gisteravond dacht ik ook lekker gegeten te hebben maar sinds gisteravond 22.00 uur heb ik wel darmklachten. Zou het de slagroom op de koffie geweest kunnen zijn of misschien wel de verse zalmtartaar?
    En bij mijn 2e glas witte wijn ging het ook mis. Ik dronk Spaanse wijn maar kreeg als 2e glas een glas Chardonnay. De eerste medewerker, die ik hierover aanschoot, nam mij niet serieus maar zijn collegaatje pakte het uiteindelijk professioneel op door mij een ander glas Spaanse wijn te serveren.

9. Tijdens onze vakantie in Santpoort zijn we 2x bij Bartje Bloemendaal gaan eten, 1x diner en 1x lunch. Beide keren waren heerlijk. De ontvangst en bediening is ontzettend vriendelijk. Het eten wordt mooi gepresenteerd en smaakt meer dan prima. Een aanrader voor iedereen die een keer in de buurt is.

10. maarten

Pizza erg lekker , pasta ook erg goed , leuke uitstraling. Alleen erg jammer van de bediening. Ongeduldig met opnemen bestelling en zelf maar aangeven of je wat drinken wilt.

11. Al meerdere keren gegeten en keer op keer weer top. Zowel bij de oude als nu bij de nieuwe chef is het echt genieten. We nemen altijd het alliance menu met wijnarrangement. Goed verzorgt en deskundig personeel. Kost natuurlijk wat maar dat hoort ook bij 2 sterrenniveau. Een paar keer per jaar moet dat kunnen.

12. Corina Klaassens

Heerlijk gegeten, goede bediening. Vriendelijke sfeer. Een bistro waar je makkelijk naar toe gaat. Met de bediening en service van een gerenomeerd restaurant . Net even dat extra meer dan bij een gemiddeld Grand Cafe. Je kan proeven dat alles er homemade is. Een kop koffie zoals hij hoort te zijn. Geweldige Lokatie voor recepties en bruiloft-diners. Maar waar ook de wandelaar of fietser makkelijk binnen treed voor een drankje.
    Een aanrader!

13. Je kunt er lekker eten en een goede service, tegen een goede prijs kwaliteit verhouding. Alles was lekker.

14. Eten en bediening waren goed. De toeloop van klanten was goed. Klacht over het eten werd tot tevredenheid ruimhartig opgelost. Kortom een restaurant waar ik terug wil komen.

15. Wauw, wat is Vreeburg top veranderd! Sinds oktober 2012 opnieuw geopend en helemaal verbouwd. Vlotte en leuke service, het eten in goede porties voor een goede prijs en de sfeer is gezellig!

De tournedos was zoals ik het hebben wilde en de gerechten van mijn ouders waren ook top! Na de zalige frambozen parfait nog een Kiss of fire besteld en dat was écht de kers op de slagroom.

Kortom, onwijs genoten in het vernieuwde Vreeburg!!

16. Wij hebben in dit geweldige restaurant diverse malen gegeten.
    Ronduit geweldig en ook qua value for money zit het wel snor. Een aanrader.

17. Gijs van Keulen

Gisteravond gegeten. Vlotte, goede bediening, heerlijk eten voor een goede prijs. Komen zeker nog een keer terug!

18. Met grote groep in een prachtige aparte ruimte lekker gegeten.
    Gezellige sfeer, vriendelijk personeel, zeer behulpzaam
    Niet geschikt voor rolstoel, niet geschikt voor mindervalide personen door alle trappen in het restaurant en wel een invaliden parkeerplaats?
    Voor grote groep had de menuprijs minder gekund.

19. Gisteren, 23 februari 2012, met vier personen gegeten bij De Uitkijk. Ik kan niet anders zeggen dan dat het top was. Hartelijke ontvangst, een mooi ingericht restaurant en echt heerlijk eten (vooral de eendenborstfilet met stoofpeertjes en warm taartje van rode ui was briljant. Prettige bediening ook. Al met al een heel prettige avond.

20. Marcha Groen

Heerlijk gegeten tijdens onze vakantie in Zandvoort! Dank zij de app eet.nu
    Goede prijs kwaliteit verhouding! Klantvriendelijk personeel. Als we vanuit Groningen weer in de buurt zijn komen we zeker weer eten!!
    Marcha Groen

21. Janne van Veen

Het eten was wat weinig en de prijs was wel hoog voor de hoeveelheid. De wat minder rijke mensen onder ons raad ik aan hier niet te gaan eten. Wel hangt er een leuke sfeer en is het zeer kindvriendelijk. Personeel was erg aardig tegen de kinderen. Ik zou er niet terugkomen, ergens anders eet ik meer en goedkoper. Wel een leuke ervaring om een kijkje te nemen in de keuken. Dat hebben de meeste andere restaurants niet.

22. Een enorm leuke,gezellige smakelijke avond gehad. We hebben de kok het menu laten samenstellen en we hebben genoten!!! bediening attent en vriendelijk. Bedankt voor de superavond en zeker tot ziens!!

23. Moest vandaag toevallig in Bloemendaal zijn en ben toen voor het eerst hier binnen gegaan met me dochter. Die had 2 broodjes kroket die goed waren en ik een Thais broodje kip die erg lekker was en genoeg voor niet te duur. Als ik weer trek heb rij ik zeker vanaf Ijmuiden naar Piccobello.

24. Super lekker en gezellig gegeten!

25. Het was druk. Toch werden we gelijk geholpen met een drankje en broodje. Het duurde echter wel een half uur voor we een menukaart hadden. Dan duurt het ook even voor je gaat eten. Goede sfeer, vriendelijke bediening. Eten was voor de prijs prima van kwaliteit. M&M

26. Hier wordt je niet blij van. Bediening is waardeloos en het duurde zo lag voordat je wat kreeg, biefstuk zou rood moeten zijn maar was doorbakken. Zonde van de tijd/geld.

27. Eten is niet echt top en daardoor eigenlijk te duur. Wel leuke en gezellige sfeer al kan de bediening beter op zijn tijd

28. Door een misverstand hadden we maar twee uur de tijd om te eten. Dit werd perfect opgelost. Ontzettend lekker en ontspannen gegeten! Mooie combinaties met voortreffelijke wijn en zeer atente bediening! Kon niet beter!!!!!

29. Schitterende locatie, mooi interieur. Sterk wisselende kwaliteit van het eten. Soms goed, maar vaak ook smaakt het als rechtstreeks uit de vriezer. Service was dramatisch. Jammer.