Restaurant Tafelberg in Blaricum

do lunch vanaf 09:00 diner tot 23:00
vr lunch vanaf 09:00 diner tot 23:00
za lunch vanaf 09:00 diner tot 23:00
zo lunch vanaf 09:00 diner tot 23:00

Het eindcijfer is 6. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1208811087 80
1239882049 82
1302023975 67
1320666553 67
1420093634 59
1432522019 57

1. Carmaine choy

Zitten 30 min te wachten! Niemand bedient ons. We moesten zelf naar binnen lopen om te bestellen van kastje naar de muur gestuurd… maar geen thee ontvangen. Wat een trieste bedoeling zeg… ze weten niet dat de klant koning is.

2. Vandaag de lunch gedaan bij de Tafelberg.
    Wat een enorme trieste salade mozarella met verse tomaat en kip.
    De eerste salade die werd geserveerd heb ik gelijk terug gestuurd.
    Oud en natte sla zonder Mozarella en een paar grove stukken tomaat erop.
    Paar stukjes oud brood erop en de kip daar hebben we om moeten lachen.
    1 Stukje kip!
    Ze moeten daar nog veel leren in de keuken wat een echte salade voor 8,50 inhoud.
    Tweede salade die werd gebracht na de klacht, was beslist niet beter.
    Ik heb de salade ook niet gegeten.
    We waren met twee vowassenen en drie kinderen.
    De poffertjes voor de kinderen waren goed, kun je ook niet veel aan verkeerd doen lijkt me.
    Al met al, bijna 50 euro afgerekend en daarna heerlijk thuis een echte salade gemaakt en gegeten!
    Top koks van de Tafelberg, ga eerst eens een opleiding volgen voordat je daar in de keuken gaat staan!
    Wij komen daar nooit meer terug.

3. Danielle Brasser

Leuke zaak, lekker eten en drinken maar een beroerde service. Tweede keer in korte tijd dat gasten pas laat opgemerkt worden en er miscommunicatie is tussen personeelsleden

4. Ron van der Veen

5. Prachtige omgeving, geen haute cuisine, maar gewoon lekker eten en een heerlijke rose!

6. Tonny quaak

Heb daar nu diverse malen gelucht, omdat het zo een leuke locatie is.
    Bediening is vriendelijk, dat wil zeggen , als ze heel af en toe langs komen.
    Drankje besteld, maar menu kaart werd niet gebracht , er om gevraagd, kregen er 1.
    Daarna maar steeds zelf naar binnen gegaan, wij zitten meestal in de serre, om te bestellen, nog een drankje te vragen, en om af te rekenen, anders werd het nachtwerk .
    Wasabi mayonaise was geen greintje wasabi in te bekennen, maar volgens de bediening was het wel zo . Toen er eindelijk echte wasabi mayo kwam, was de frites koud. Inmiddels dus begrepen dat dit geen uitzondering is , maar de standaard procedure. Verder erg kleine porties, niet echt waar voor je geld, jammer!

7. iensuser

8. m. langenberg

Ik kom hier vrij regelmatig omdat het zo prettig gelegen is maar wat een slechte bediening altijd met onvriendelijk te jong personeel. Ze stralen zo uit dat ze er geen zin in hebben. De dame in het zwart gekleed uitgezonderd, die is altijd vriendelijk en behulpzaam. Kwaliteit prijs niveau is ook zeer karig. Weinig voor veel geld. Wijnkaart is veranderd wat ook geen vooruitgang is. Kortom er valt nog veel te verbeteren bij dit restaurant.

9. Bert Balkenende

Een Tom Yam Kung soep??? Het was een kippensoep met één garnaal en vlees heb ik niet gezien. Als je niet weet hoe deze soep moet smaken, zet hem dan niet op je kaart. De caesersalade en de club sandwich van mijn tafelgenoot waren heerlijk. Ik weet niet wie hier de leiding heeft maar met de service is iets goed mis. Of misschien was er geen leiding want de bediening was één grote chaos. Ze weten niet wat ze doen. Gerecht vergeten, geen lepel, na een ronde over het gehele terras kwam een wat verdwaasd meisje ons de wijn geven en dat is slechts een kleine greep. Wat een gemiste kans want deze plek is uniek. Prachtig terras met voorbij rennende schapen. Dus de sfeer was in orde... maar die maakte ik zelf.

10. Zandbergen

Ik ben speciaal een dag van te voren langs geweest om een tafel te reserveren voor de lunch, ivm de hitte wilde we een koele plek. Ik was de eerste op de nog blanco reserverings lijst en had 2 evt tafels aan gewezen. Toen wij de volgende dag kwamen en ik mij melde bij de reservering gingen wij met goedkeuring bij de tafel zitten. Even later komt, ik denk de bedrijfsleidster, naar ons toe of wij gereserveerd hebben? Ja zeker en ook specifiek deze plek! Nou zij had ook klanten die specifiek deze plek hadden gereserveerd en gezien de begroeting betroffen het goede bekenden van haar! Die overigens verrast waren door de mooie tafel die ze kregen. Dus wij konden vertrekken naar een andere tafel! Nou wij zijn meteen helemaal vertrokken.

11. De timing van de bediening laat veel te wensen over. Zeer matige cappuccino, potje thee niet echt heet. Prijs/kwaliteit onvoldoende. Personeel heeft geen overzicht. Je moet alles zelf in de gaten houden. Jammer van een team jonge mensen. Er is werk aan de winkel voor de bedrijfsleider. Prachtige locatie met uitzicht op de heide. Ik zal er alleen wat betreft de service niet snel weer heen gaan.

12. Zeer slechte, slechte ervaring gehad vandaag. We waren met een aantal vrouwen en wilden lunchen, het was nog voor drieën en we konden al niet mee lunchen, alleen kleine hapjes...sorry is dit klantvriendelijkheid.
    De toiletten waren te smerig voor woorden, overal viezigheid en toiletpapier. Dit was voor mij de eerste kennismaking met de Tafelberg maar ook meteen de laatste... sorry mensen !!

13. Mirjam

14. We hadden een tafel gereserveerd om 19 uur. Toen we binnenkwamen en dat aangaven werd dit gecheckt, bevestigd, en werd ons verteld om een plek in de serre te zoeken. Nadat we zelf onze jas hadden opgehangen, en de serre hadden gevonden zagen we daar een tafel gedekt voor 8 personen, maar geen van de tweepersoonstafeltjes waren gedekt. We zijn gaan zitten, en een drankje en mandje met broodjes werden snel gebracht. Het was echter niet mogelijk om de broodjes met olijfolie te eten, aangezien we geen bordjes hadden. Nadat we hierom gevraagd hadden werd ons dit gebracht, echter het idee werd gegeven dat ons een gunst gedaan werd, in plaats van dat dit een stukje nalatigheid was van de bediening.

Onze bestelling, en de bezorging van het voorgerecht werd vlot opgenomen en gebracht. We hadden toen al met drie verschillende bedieningsmedewerkers te maken gehad, allemaal even gehaast.

Voor het hoofdgerecht hadden we de vis van de dag, en een cesarsalade (zonder parmezaanse kaas) besteld, en een portie friet. De salade werd gebracht met kaas, en voor de ober wegrende kon ik dat nog net meedelen. Wederom zonder verontschuldiging werd mijn bord weer meegenomen, en daarna teruggebracht. Helaas zaten er daarna nog steeds stukjes kaas in. De friet werd (na een herinnering) pas na 10 minuten gebracht, met de opmerking 'vers gebakken' (dat lijkt me toch vanzelfsprekend!). De vis was lekker, de salade niet, vanwege de kaas en de gortdroge, koude, stukjes kip.

Tijdens het hoofdgerecht werd, zonder het te vragen, onze lege karaf wijn bijgevuld met kraanwater, maar er werden geen glazen gebracht om dit in te doen. We hadden inmiddels zelf al onze kaars omgeruild met die van de gedekte tafel van 8 (die leeg bleef). Toen we om een glas vroegen werd dit ons, door weer een andere ober, gebracht.

Bij het afruimen werd gevraagd of alles naar wens was. Toen ik aangaf dat dit niet zo was met de salade, (die ook niet op was), en waarom, was een 'oh' het antwoord - hier zou ik op het minst een generiek 'het spijt me dat te horen' verwachten.

We hebben een email gestuurd met deze klacht, maar daar nooit iets op gehoord. Jammer, want een mooie locatie!

15. Restaurant ligt heerlijk aan de hei. De kaart is helaas zodanig veranderd, dat de prijzen van gebak e.d. omhoog geschoten zijn. Het was een fijn en laagdrempelig restaurant waar we graag met de familie kwamen, maar dat is nu niet meer te doen. Voorbeeld: muffins zijn 3,75 euro.

16. Mijke Teunissen

Bestel een cesarsalade, daar hoort toch kip in te zitten, moest ik appart bestellen, net als een paar stukjes brood, echt belachelijk! Nog nooit mee gemaakt!

17. Als wir angekommen waren haben wir vergeblich darauf gewartet einen Tisch zugewiesen zu bekommen, als wir dann nach einiger Zeit und ständigem Hin- und Herlaufen die Aufmerksamkeit eines der ca. 6 Kellner bekommen hatten und auch an einem Tisch saßen war dieser dreckig und wurde auch erst nach weiteren 10 Minuten abgeräumt und abgewischt. Eine Karte oder die Nachfrage was wir essen oder trinken wollen kam dann wieder erst nach etlichen Minuten, worauf wir eine Karte verlangten. Danach passierte gar nichts mehr! Wir warteten vergeblich darauf bei einem der wirklich vielen Angestellten zu bestellen. Diese liefen hin und her ohne auch nur noch einmal an unseren Tisch zu kommen obwohl der ganz im vorderen Bereich des Aussengeländes lag.
    Wir sind dann aufgestanden und gegangen, können so also nichts zur Qualität des Essens sagen.
    Der erste Eindruck bei Betreten des Geländes war noch sehr positiv und einladend, weswegen die Enttäuschung danach umso größer war.

1,7
  18. Wij waren hier met een groep familie van acht volwassenen, voor een diner op zaterdagavond. Helaas liet alles te wensen over. Eten niet als erg smaakvol ervaren: erg veel dressing door de salades, de groenten te gaar en i.h.a. weinig bijzonders aan alle gerechten. De bediening liep helaas ook niet goed. Kwam onprofessioneel en stug over. Er werd regelmatig iets vergeten, waar geen excuses voor werden gemaakt, er werd slechts 1 keer drankjes opgenomen bij het bestellen van het diner, waardoor we allemaal een droge mond overhielden aan het eind van de avond! Je zou haast denken dat men geen drank wil verkopen. Daarnaast moesten we erg lang wachten op alles; het opnemen van de bestellingen, het serveren van de gerechten en de drankjes. Ik vond de ambiance wel aardig, maar ook niet bijzonder. Natuurlijk is het buiten wel goed toeven bij droog weer. Maar helaas, mij zien ze hier niet meer terug!

19. Annette

Ligt op een mooie locatie. Geschikt voor lunch en koffie met appeltaart. Diner valt erg tegen. Ook bediening niet top. Geen restaurant met allure. De rekening daarentegen is flink gepeperd. Al met al geen goed gevoel aan overgehouden.

20. Nienke lommers

Met onze dochter van bijna 4 uit eten geweest. Het eten was goed, de bediening subliem. Mijn dochter liep regelmatig naar het personeel toe om iets te geven of te vragen en dit was geen enkel probleem. Een lekker kindermenu en heerlijk eten voor de grote mensen. gelukkig eens geen pannenkoek voor ons! Van tevoren gereserveerd en gevraagd om een tafel op de benedenverdieping. Gezellig ingericht, goede prijs, alles oke. Wij hebben allemaal genoten!

21. Enkele weken geleden op een avond gezellig gegeten met een aantal collega's. Doordeweekse dag, dus druk zal het niet zijn, dachten we. Dat was zo tot na het voorgerecht toen er pal naast ons een groot gezelschap kwam. De conversatie met mijn collega's werd hierdoor ernstig bemoeilijkt en dat terwijl er genoeg ruimte in het restaurant was. Het eten was goed, maar ook niet meer dan dat en qua prijs/kwaliteit had de prijs wel iets lager gemogen. De verse muntthee is overigens heerlijk.

22. Dit is een erg gezellig en mooi gelegen restaurant. Het eten is ook erg lekker en goed betaalbaar. Wij eten hier regelmatig, maar voorlopig even niet meer. Reden: honden worden ook binnen toegelaten. Zitten we lekker te eten met zn tweetjes ligt er zo'n vieze stinkende hond van anderen naast je te hijgen (bij het avondeten nota bene!). Ook eten er veel gezinnen met kinderen, geen enkel probleem natuurlijk, maar het lijkt nu bijna de McDonalds wel. Zit je lekker te eten rennen en vliegen de schreeuwende kinderen om je heen. En geen ouder of bediender die er ook maar iets van zegt. Dit is de laatste malen regelmatig voorgekomen. Daarom komen wij voorlopig even niet meer. Erg jammer!

23. Dit restaurant moet het echt hebben van de locatie, want die is schitterend. Want het eten is vrij normaal en gemiddeld, terwijl de prijzen hoog zijn. Tsjah.. Het is natuurlijk blaricum, he? Dan moeten de prijzen persé wat omhoog. Ook jammer is dat je heel erg dichtbij elkaar wordt geplaatst. Daar moet je zeker tegen kunnen. Verder was de bediening wel oké, niet slecht maar ook niet bijzonder goed. Een vriendelijk lachje mag er wat ons betreft er wel vanaf. Voor een drankje is de Tafelberg geen slecht idee, maar voor een diner weet ik het zo gauw nog niet.

24. Leuke tent. Goed eten, ook voor kinderen is er een uitgebreide keuze. Wel is het boven wat kouder en daarom beneden wat gezelliger. Eten is iets duurder dan het normale restaurant, maar prima te doen.

25. Yvonne

26. Eerste ervaring:

Eten was lekker en goed heet opgediend.

Ietwat te klein tafeltje voor 2-pers.

Vriendelijke ontvangst, snelle bediening, doch rustige uitstraling.

Het is een open ruimte, we waren dichtbij andere tafeltjes geplaatst, we konden gesprekken van anderen horen. Om die reden zijn we na het hoofdgerecht vertrokken om in een rustigere ruimte op een wat meer verstaanbare wijze bij te praten. Maar als er schotten waren geplaatst of meer afstand tussen bezoekers waren we graag gebleven. De locatie, aankleding en het eten waren heel smaakvol.

Een fijne smaakervaring, graag meer aandacht voor privacy en rust.

27. Mooie locatie, slechte service, redelijke kwaliteit maar duur. Jammer dat zo'n perfecte locatie niet beter wordt gemanaged.

28. Eten is goed, prijs is duurder voor een etentje voor 2 (gift for 2) dan de menu kaart + 2.55 duurder? Kaart ter plaatse wijkt ook af van eigen website, erg vreemd...
    Gr. Fred, 21juli.
    Smerig terras, bladeren en papiertroep eens aanvegen. In het restaurant zeer luidruchtig gezeldschap, niet in de buurt te tafelen.

29. Wij hebben hier op 9 juli ons trouwdiner gegeven en waren van tevoren een paar keer langs geweest om te lunchen en te overleggen. We hebben het helemaal naar onze zin gehad. Prima diner. Zonsondergang op de hei, terwijl je groepen hazen ziet wegspringen, kinderen kunnen lekker ravotten... prima!

Wij hebben een goede ervaring. We hadden een eigen gastvrouw (compleet met headset) en haar team. Niks Gooise nuffigheid. De service was soepel, informeel en attent, er werd flexibel ingespeeld op kleine aanpassingen. Al je wensen en afspraken - bv. over timing- worden bijgehouden in een offerte, die tegelijk dient als een soort draaiboek voor de gastvrouw. En dat alles voor een niet al te 'Gooise' prijs, ook voor de drankjes.

30. Heb met onze kleinkinderen een prettige avond gehad.

Bediening was vriendelijk en correct.

Weet zelf iets van horeca en adviseer om enkele schaaaltjes met krieltjes of patat, alsmede een paar schaaltjes sla.
    Oogt beter en kost de kop niet.

31. Helaas slecht gegeten, rauw vlees, bevroren dessert, salade op een bord gesmeten, maar vooral onervaren bediening.

Met een beetje professionele begeleiding zou de bediening het een stuk beter doen en zouden ze de rommel die uit de keuken komt niet zomaar accepteren. De eindverantwoordelijke moet er zelf maar eens gaan eten, ik wens hem/haar sterkte!

32. Bij binnenkomst wordt het meteen duidelijk. Het is een voorrecht hier te mogen zijn. Hier gaat u dan ook op zoek naar de gastheer. En niet andersom.

Met vier kleine, maar wel goede biefstukjes, wat frites en sla, 2 glazen wijn, 2 cola en 2 sprite en koffie toe kom je uit op ongeveer € 90. Het zal wel de lokatie zijn wat het bijzonder maakt. Maar als het donker is zie je daar niets van.

33. De ellende begon met het feit dat de bediening de kaart weer op kwam halen zonder de bestelling op te nemen. Na 5 minuten konden we dan eindelijk bestellen.

Als voorgerecht begonnen met een ceasarsalad. Wat blaadjes sla in een bak gegooid, een paar croutons erbij, sausje erop en klaar. Nou ja, niet echt een restaurantwaardig gerecht. Vooral miste ik smaak, heb het om laten ruilen voor een Italiaanse tomatensoep die alles behalve vers en veel te zout was.

Toen kwam het hoofdgerecht : Tapas:een grote teleurstelling.

Een karaf water in een plastic maatbeker. Absoluut een enorme domper.

Hebben het toetje aan ons voorbij laten gaan en voortijdig de zaak verlaten.

1 x en nooit weer.

34. Ons diner liep uit om een enorme teleurstelling. De tapas waren kwalitatief slecht. In 1 van de bakjes vonden we een stuk plastic. De ober noemde de knoflooksaus puistenpasta! Toen wij voorzichtig aangaven niet echt tevreden te zijn kregen we een erg onprofessionele reactie voor ons kiezen, die je ook onbeschoft kan noemen.

Van de 4 obers die aan onze tafel kwamen was er 1 vriendelijk. We gingen weg met honger en zullen er niet terugkeren. Jammer want de lokatie is super. Diegene die kozen voor het diner waren wel tevreden over de kwaliteit maar ook teleurgesteld over de bediening. Ongelooflijk dat je dit nog tegenkomt in 2009!

35. Wij hebben er pas geleden gegeten.

Erg lekker gegeten en gedronken.

De bediening was ingetogen, maar wel vriendelijk.

We hoefden niet lang te wachten tot we ons eten kregen, en alles was voortreffelijk.

Echt een aanrader, en een prachtig uitzicht over de hei.

36. Een fantastische plek, waar je wachtend op bediening, een schitterend uitzicht hebt over de hei. Het eten is in verhouding met de prijs goed. De bediening is vriendelijk. Maar bestellingen komen niet aan in de keuken, die vervolgens ook nog traag blijkt te zijn. Jammer, want een rammelende maag verstoort de rust die het uitzicht op de hei biedt.

37. Eerlijke plek in combinatie met een wandeling op de heide,

Fijn terras, midden in de natuur. Gezellig is het ook binnen, sfeervol; goed en lekker eten. Bediening voldoende.

De echte Tafelberg ligt ernaast, de "hoogste berg" van het Gooi. ;-)

Als kind moest ik 'm altijd even beklimmen als we daar wandelden!

38. ria Verdurmen

Op zondagavond daar gegeten. Ligt erg mooi in het bos.

Sfeer binnen erg gezellig. Eten was goed. Bediening zou iets sneller en bekwamer mogen zijn. Al bij al een erg leuke keus.

39. M. van den Berg

Heb hier met vriendinnen gegeten en heb genoten van zowel de sfeer als van het eten, dat echt prima is. Ook de bediening was goed. Zeker de moeite waard om weer terug te komen, wat we zeker doen.

40. John Steenbok

Eten, prijs, kwaliteit prima.Bediening uitermate slecht. Bij binnenkomst geen jassen aanpakken , niet naar 'gereserveerde' tafel begeleid, ongeinteresseerde opname van bestelling etc.

41. e. rauch

goede en nette bediening met een goed product voor de prijs kwaliteits verhouding. met een zeer aangename ambiantie

42. yvonne v.d.vliet

Het ziet er verzorgt uit,en het is eten uitstekend.