Moeke Spijkstra in Blaricum

1344199884 79
1476319828 87
1562197791 79

1. Carla Schaar

Vorige week woensdag op het terras gezeten. Kregen kopje cappucino. Lunchkaart werd gevraagd kwam niet. O ja u krijgt nog de luchkaart zei de serveerster. Half uur gezeten en vanwege vieze tafel en langs een prachtige boom met kiezels lag het bezaaid met sigarettenpeuken. Zijn weg gegaan. Geld neergelegd. Kwam niemand.

2. Nostalgie!! Heerlijke kreeft, goede bediening en fijne ambiance! Wat wil je nog meer 😉😋

3. Jolanda

Het was lekker, alleen het duurde heel erg lang allemaal. Nog niet eerder meegemaakt. Het was helemaal niet druk en toch meer dan een uur moeten wachten op het voorgerecht. Er was gratis drankje beloofd, dit stond gewoon op de rekening.

4. Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance!

5. Anne Plugge

Het was erg lekker, de service prima en de sfeer super gezellig!

6. Wederom geweldig gegeten, geweldige bediening en geweldig publiek. Gelukkig mag ik volgende week wéér.

7. els kaspers

Erg gezellig leuke bediening lekker eten voor een leuke prijs.

8. Ralph en Gerda

Het was in een woord grandioos!
    Super sfeer en heerlijk gegeten en gedronken!

9. Anneke Plantinga

We kregen meteen een tafel buiten ivm het mooie weer. Nog lekker in de zon. Toen het later ons wat te koud werd was het geen probleem om binnen het dessert te gebruiken.
    De dame uit de Dominicaanse Republiek was erg vriendelijk, vrolijke meid met persoonlijke aandacht. Ze vergat een bier te brengen maar haar lieve excuses deden ons dit helemaal vergeten.

10. Ron van der Veen

11. Marcel Van de Kamp

12. Donderdag jl.zouden wij onze gewonnen Daghap prijs gaan inwisselen.Wij hadden gereserveerd.Toen wij onze prijs/brief overhandigde bleek de daghap op te zijn.De medewerkster vond dit voor ons heel sneu.Er werd overleg gepleegd met de leidinggevende en wij mochten toen van de kaart iets uitzoeken voor de daghap prijs.Klasse!! Heerlijk gegeten met een charmante en adequate bediening.Wij komen zeker terug.

13. Lekkere daghap voor € 11. Goede bediening en altijd gezellig druk.

14. Jeannette van der Hulst

Kom al 20 jaar in Moeke. Altijd top. Het eten is altijd goed, personeel is altijd vriendelijk en behulpzaam. Als ik voor mijn werk een borrel of feestje bij Moeke organiseer is het altijd goed verzorgd. Ook leuk om te vermelden dat onze B&B (Crailo) gasten altijd zeer tevreden over Moeke zijn, vooral onze buitenlandse gasten kijken hun ogen uit.

15. Een zeer slechte ervaring omtrent de bediening.

Zeer lang moeten wachten voordat drankjes werden opgenomen. Bij bestelling voor gerechten om een tweede drankje verzocht. Dit werd vergeten en na ca 20 minuten naar bediening moeten lopen om te vragen of bestelling was vergeten. Na geruime tijd werd gemeld dat dit vergeten was.
    Drankjes kwamen pas nadat gerecht was opgediend en dus niet meer hierbij benodigd was.
    Diverse malen vervolgens aandacht bij bediening moeten vragen voor een glas wijn bij het eten. Bediening had geen aandacht voor onze tafel.

Ook de rekening klopte niet en bij reclamatie over bediening en verkeerde rekening werd er door bediening en bedrijfsleiding ongepast gereageerd. Hoewel de ober het contactadres van de eigenaar wilde doorgeven werd dit door de bedrijfsleidster bruut geweigerd.

Hoewel kwaliteit eten en entourage niet slecht was zeker geen gelegenheid om weer te bezoeken. Jammer het gaat blijkbaar te makkelijk door entourage en de naam die het in het verleden had.

16. Richard van haasen

Op zich een leuke gezellige tent. Eten begint helaas steeds slechter te worden. Enige tijd geleden een maaltijd salade besteld en was echt zoeken naar vis. Dit gemeld bij de serveerster en zou er volgende keer rekening mee houden en dat was het. Dit was het ook voor mij en kom er nooit meer!

17. Een bezoek aan Blaricum hebben we afgesloten met een bezoek aan Moeke Spijkstra. We streken neer op het terras en namen een drankje. We zaten vlak bij een beeldje van een bekende Blaricummer. De weg langs het terras is wel druk maar na een half uurtje let je daar niet meer op. Je kan bij Moeke ook dineren, dat doen we een volgende keer, hebben we afgesproken.

18. T. Mentink

19. Onlangs met een groep bij Moeke Spijkstra gegeten. Eens en nooit weer!
    De entourage beviel prima, maar de bediening is ongemotiveerd. Om 21.00 uur was de daghap al op en vis was er ook niet meer. De maaltijdsalades waren mager en smakeloos (weinig vis/vlees), de biefstuk en entrecote waren erg taai. Niet door te komen. En de sausjes (rocquefort, paddestoelen) erbij kwamen volgens ons bij de Sligro vandaan. Ook was er om 22.30 geen dessert meer te krijgen. Kortom, grote teleurstelling voor een feestje, al waren de hamburger en andijviestamppot wel goed.
    Moeke Spijkstra is goed voor een drankje, kaartje leggen en hollandse pot, maar verder heel fantasieloos. Helaas geen aanrader om te eten.

20. Voorafgaand aan de Miljonair Fair eerst geshopt in Blaricum en natuurlijk even geborrelt met een heerlijk warm bittergarnituur bij Moeke. Altijd een genot de huiskamersfeer te proeven en je ellebogen te mogen laten rusten op het Perzische tafelkleed. We zouden na de Fair weer terugkomen voor het optreden van Peter Beense. Maar waarschijnlijk door de vele glazen genuttigde champagne en de opgedane indrukken van de Fair zijn wij dit totaal vergeten en reden wij al weer terug naar het rustieke Friesland. Een reden genoeg om snel weer naar Moeke terug te keren om zo wel bij zijn volgende optreden aanwezig te kunnen zijn. Ingrid Kamminga

21. Gisteren om 18.00 aanwezig, ik had de dag ervoor gereserveerd. (kan alleen tot 18.00)

De tafel stond klaar, maar de dagschotel van 11 euro was uitverkocht. Er werd gezegd we maken maar 25 daghappen per dag.

Dus we moesten van de kaart iets bestellen, confit de canard, was lekker maar de combinatie met een zak friet erbij slaat nergens op.

De jonge jongen die ons bediende was zeer attent.

Ik vind het schandalig, dat men zoiets kan verkopen, zgn. een dagschotel maar wel om 6 uur uitverkocht.

22. Gisteren heerlijk gegeten bij Moeke. De carpaccio met truffelmayonaise was superlekker, en ook de daghap, kalfssucade met couscous, was lekker!

Bediening erg vriendelijk en zeer vlot!

Zeker voor herhaling vatbaar, ondanks de perzische tapijtjes op de tafels... ;-)

23. Jonito

24. Om 19.00 uur is de daghap (dik-bil) al "uit". Zo ook de zeetong en de gamba's. "Uit" betekent dus uitverkocht! De bediening wacht geïrriteerd aan je tafel terwijl je een nieuw gerecht uitzoekt. Het eten en de sfeer zijn nog steeds goed, maar de bediening kan een stuk vriendelijker en minder gestressed. En om 19.00 "uit" zijn kan natuurlijk niet!

25. Ga er niet van uit dat je een daghap kunt 'bemachtigen'; die is namelijk 9 vd 10x uitverkocht (slim!..>alternatief is dat je van de kaart iets besteld, dat 2x zo duur is)

Ook heb ik een keer een voorgerecht genomen van gamba/coquille op een 'bedje' van tapenade die ook bij het vishoofdgerecht geserveerd werk; weinig fantasierijk van de kok! (en deze vis was voor mij en mijn tafelheer zo droog dat we deze voor helft hebben laten staan..)

Ons niet smakelijke diner op vriendelijke manier geuit naar de gastdame maar geen reactie uit de keuken of ander vriendelijk gebaar. Erg jammer, want de ambiance is gemoedelijk en een kopje koffie maakt veel goed. Jammer...

26. Gezellig, eten in een museumpje.

Het liefst was ik van tafel opgestaan om een wandelingetje door het restaurant te maken, maar dat doe je niet in gezelschap.

Vooraf nam ik een mosterdsoepje (zeg maar gerust 'soep' trouwens, het was een flinke kom) met heerlijk brood (meer!) en lekkere kruidenboter en tapenade.

Ik had mijn hertenbiefstuk well-done besteld, want ik word onpasselijk van bloed op mijn bord, maar ik kreeg 'm uiteindelijk rosé geserveerd. Geen probleem, hij smaakte subliem en een bloedbad bleef uit.

De groenten waren perfect bereid. Beter kan gewoon niet, maar ik twijfel wel een beetje over de herkomst van de aardappelpuree. Ik maak dat soms zelf met (jawel) echte aardappels en soms uit een pakje van de Appie. Het verschil is dan significant en deze aardappelpuree neigde toch een beetje naar de tweede mogelijkheid. Maar ik weet het natuurlijk niet zeker, dus ik geef ze het voordeel van de twijfel, omdat ze wel degelijk weten hóe eten bereid dient te worden.

Mijn man heeft werkelijk genoten van zijn knoflooksoep en ik heb er ook van genoten. Ik had namelijk verwacht hem vannacht op de bank te moeten parkeren in verband met stankoverlast, maar... niets! Nul-komma-nul!

Ook kreeg hij weke knietjes van zijn ossenhaas-saté.

Met wat overredingskracht gunde hij mij ook een klein hapje en ja, gewoonweg super...

De bediening was heel vriendelijk en vlot, maar gelukkig niet té vlot. Ik vind het namelijk een afknapper als ze met het hoofdgerecht aan je tafel staan te trappelen, terwijl het servies van het voorgerecht er nog warm staat te wezen.

De pluspunten:

+Heerlijk eten voor een realistische prijs.

+Leuke mensen in de bediening.

+Supergezellige ambiance, waar ik uit dankbaarheid voor de leuke avond zeker een bijdrage aan ga leveren.

+Inpandige rokersruimte. Geen idee trouwens hoe het er uit ziet. Geen gebruik van gemaakt. Maar toch 'hoera!'.

De minpunten:

-Vegetariërs hebben hier niets te zoeken.

-Het doet niets af aan de pluspunten, maar... enkel glas in de ramen? Mensen, dat kan echt niet meer. Net als de stekkerdozen aan houten balken, maar wie ben ik als gast om daarover te oordelen?

-De bestelling werd opgenomen terwijl mijn man een sanitaire onderbreking genoot, maar ja, het was ook wel erg druk.

Binnenkort gaan we met vrienden uit eten en dit restaurant staat heel hoog op de nominatielijst voor een bezoek.

Sowieso kom ik terug. Ik heb werkelijk genoten.

27. Gezellige sfeer, soms wat bekakt, maar daar lach ik stilletjes maar om en heerlijk om daar op het terras mosselen te eten!

Goede bediening.

28. petra van Loon

gezellig druk, rokerig cafe. Heerlijk: Moeke's carpaccio en de stamppotten.