Settlers in Bilthoven

Zeer goede parkeergelegenheid voor de deur.

ma lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:30

1420412018 88
1425561924 88
1471911078 88

1. Helma Jongerius

Op vrijdagavond 27 oktober 2017 bij settlers gegeten het eten was geweldig lekker steeds een smaakbeleving, we hebben erg genoten.

2. Ingrid Dijkers

Wat een genot om hier te dineren! Kwaliteit, gezelligheid, ontspannen sfeer. Hele mooie en verse gerechten. Afwisselende kaart. Vriendelijk personeel. Verstand van goed eten!

Petje af!

4. Op zaterdagavond moesten we iets te lang wachten op de spareribs, maar die waren dan ook zeer mals en smakelijk.

5. Erg jammer dat wij voor veel geld slecht hebben gegeten. Eigenlijk is dit geen restaurant maar een brasserie.

6. Gister hier gegeten met 4 man. Vooraf de lauwe warme carpaccio, super gerecht. Als hoofdgerecht de super malse tournedos, echt een aanrader! Als dessert een verrassing van de chef. Zeker aan te raden dit restaurant, kom hier zeker terug!!

7. Erna Jansen

Vandaag 15 aug.2013 gegeten met 3 personen. Voorgerecht shasimi van tomijn en zalm, voortreffelijk. Mijn vriendin at Japanse salade. Wat teleurstellend, enorme hoeveelheid sla, wat reepjes vlees. Hoofdgerecht gebakken sliptong, niet krokant maar de grootste afknapper waren de hollandse noorse garnalen die even gebakken waren, zonde, het mooie zilte van de garnalen gaat dan verloren.
    Hoofdgerecht salade met gamba, coquilles, rode mul lekker maar ook weer vergezelt van een enorme berg salade en als miskleun eendenlever (altijd lekker maar deze kombinatie is van de zotte).
    T- bone steak, 600 gram, voortreffelijk maar geserveerd zonderenig garnituur. Beetje kaal. Dessert cheesecake, ijs maakte een voortreffelijk einde aan dit toch wat teleurstellend etentje. Brood op de rand van het bord, ik zie dit toch liever in een mandje.
    Er schijnt ook een grote menu kaart te zijn maar bij navraag werd ons verteld dat deze nauwelijks in gebruik is.
    Niet echt slecht maar toch niet voor herhaling vatbaar.

8. Prima gegeten. De carpaccio van de menukaart is super. Salade Marbella, Oriëntaalse sateh, vistrio etc. Alles wat dik in orde. Zowel smaak, opmaak als porties. Aankleding sfeervol.

9. Gisteravond geweest met vier personen, wat hebben wij lekker gegeten en wat een leuke bediening. We hadden vooraf een japanse salade met ossehaaspuntjes en hoofd een super heerlijke sate met boontjes echt voortreffelijk en ook niet duur.
    Ik had een heerlijke oma"s appeltaart met ijs (heerlijk) en de rest een dessert van de chef. Al met al super gegeten,super bediening en super ambiance. Wij komen hier erg graag

10. Ik heb hier een driegangen menu gegeten en het was voortreffelijk, vooraf een sashimi van tonijn en hoofdgerecht een tounedos (wat een voortreffelijk vlees echt super). Het dessert was ook heerlijk. Prijskwaliteit echt super. Ga zo door. Wij komen zeker terug in dit gezellige en vooral goede restaurant.

11. Een fantastisch en prettig restaurant. Fijne bediening die weten wat ze op de kaart hebben staan.
    Goed menuadvies, carpaccio en tournedos waren echt perfect. Een goed stukje vlees wat zoals gewenst " rare" gebakken was en ook goed warm. Dit is klasse! Goed advies van wijn maakten het een topervaring. Lekker nagenieten bij de open haard met een kopje koffie.
    Wij komen snel terug

12. Zeer verrassend lunch adres waar bijzondere smaken samenkomen. Een salade van vers gebakken eend met grove romeinse salade, geconfijte pruimendresseing met chinese kruiden is hoog op smaak en prachtig gepresenteerd. Daarna de tournedos met een dakje van bladerdeeg en gevogelte lever met daaronder een zwoele en rijke saus met tonen van pure chocolade. Zeer vaardig gebakken vlees (rosé en warm van binnen) sappig met een geslaagde saus en mooie presentatie. Vakbekwame bediening mooi glaswerk en uitgesproken wijnen.
    Kortom zeer de moeite waard.

13. We hebben een heel gezellige avond gehad. Het 3 gangen menu is heerlijk, zowel de vis- als vleesgerechten, en we hebben ook genoten van de aangeboden amuses.
    De bediening is uitstekend en heel servicegericht in de brede zin van het woord. Ik had bijv. mijn zonnebril laten liggen. Aangezien ik op nogal een afstand van Bilthoven woon, was het voor mij niet zo eenvoudig om hem even te gaan ophalen. Eric Sjollema, de eigenaar van Settlers, heeft deze op mijn verzoek - heel goed verpakt - per post teruggestuurd en achteraf blijkt hij dat kostenloos gedaan te hebben.
    Dit is het soort van service en afterservice dat exact het kwaliteitsniveau weergeeft dat Eric hanteert. Kortom; een uitstekend restaurant waar ik graag een stuk voor ga rijden om er te kunnen genieten.

Rogier

14. Fijne bediening. Heerlijk eten. Wij zijn nu al meerdere keren wezen dineren, maar ook wezen lunchen. Een absolute aanrader. Ook fijn dat er meegedacht wordt als je met een grotere groep komt. Hou vast dit niveau. Wij komen snel weer.

15. Sanders

Super hippe tent!
    Zeer goede bediening!
    Eten is ontzettend lekker, en dan heb ik het nog niet eens over de wijnen. Heerlijke wijnen.
    Wij zijn er nu 2 keer geweest en komen zeker weer terug.
    Een geweldig restaurant! Kunnen con-collega's een punt aan zuigen....
    Ga zo door!
    fam. Sanders

16. Druk, gezellig, fijne bediening, geen sterren pretenties, open keuken met koks die het vak verstaan (trouwens die zwarte buizen staan geweldig). Menu van € 39,-. Zo hoort het. Wij waren hier voor het eerst, maar komen zeker terug.

17. Via internet : eten in Bilthoven, terecht gekomen bij Settlers.
    Binnenkomst is een aangename verrassing. Goede ontvangst en leuke sfeer. Prachtige wijnglazen die ook echt gevuld worden. Voorgerecht was top. Hoofdgerecht was top. Dessert was top.
    Muziek niet te hard en goed als achtergrond. Geen kabaal van rondzuisende geluiden. Je kan echt met elkaar praten zonder je stem te verheffen.
    Kortom: dit is wat je wilt als je met z'n twee gezellig wilt eten. Eric en staf bedankt.

18. Vriendelijke bediening en lekker eten, zeker een aanrader om een avondje uit eten te gaan! We hebben er van genoten.

19. Geweldig eten in een heerlijke ambiance, met een super service!

20. Geweldig terras aan de achterzijde, echt genieten met dit weer! Was er nog niet eerder geweest, maar zal hier in de toekomst zeker vaker komen eten. Zowel het eten als de bediening erg goed.

21. Echt een geweldig restaurant! Zowel lunch als diner zijn hier altijd heerlijk en de bediening is uitstekend! Ik kom hier dan ook graag weer terug!

22. Een jubileum moet gevierd worden en daarom zijn we vanavond uit eten geweest bij Settlers. Vrienden van ons hebben goede ervaringen met dit restaurant en raden het ons ten zeerste aan. De ontvangst is vriendelijk door de dame van de bediening, we worden netjes geplaceerd en krijgen de menukaart en een toelichting van de mogelijkheden buiten de kaart om. De amuse, een tartaar van ossenhaas is een goed begin. Wat direct onze aandacht trok is de handgeslagen carpaccio, nog nooit van gehoord, maar besluiten deze toch te bestellen en daarna het hoofdgerecht van het drie-gangenmenu. Dit is de tournedos rossini. De carpaccio is uiterst smaakvol, de tournedos rossini goed gegaard en in combinatie met de heerlijke saus echt een aanrader. De attente bediening doet goede wijnsuggesties en vooral dat ze de tijd nemen om aan tafel te vertellen wordt zeer gewaardeerd. Ondanks dat er een open keuken is heb je hier geen overlast van, wordt erg netjes en serieus gewerkt. Als afsluiting is het dessert een zoete verrassing van frambozenmousse met chocolade en een ananascompot. Aan het eind van de avond een zeer geslaagd 'feestje' gehad en het verbaast ons dan ook niets dat het restaurant 3/4 vol zit! We komen zeker terug, wellicht zondag al als Wesley Bronkhorst komt optreden!

23. Prima restaurant op zeer goed niveau.

Zowel voor lunch als diner zeker een aanrader. Ben nu meerdere malen geweest met relaties welke enigzins verwend zijn maar ook van hen alleen positieve reacties.

Eten op prima niveau en bediening uiterst correct en met name zeer vriendelijk ( is vrij uitzonderlijk tegenwoordig helaas.....).

Heerlijke verse kreeft en oesters uit eigen Homarium dus verser kan niet. Hierbij een prima Poilly Fume gedronken op aanraden van bedienend personeel en bleek een uitstekende combinatie.

Ik begreep dat je hier binnenkort op woensdag een hele kreeft kan eten voor slechts 27,50 euro dus voor de prijs hoef je het ook niet te laten!

Vanmiddag nog een zelfgemaakte Thaise soep gegeten waar menig Thais restaurant een puntje aan kan zuigen.

Kortom; Zeker doen!

24. Hallo.

Heb gebruik gemaakt van lunch. Maar alles ziet er goed verzorgt en gezellig uit. Bediening goed en het eten was heerlijk.

Prijs ligt wat hoger, maar dat verdienen ze wel.

25. Gert-Jan van Giersbergen

Met 4 personen gegeten. Jammer, maar dit restaurant kan de pretenties niet waarmaken. Er wordt zo vaak gevraagd of alles naar de zin is, dat de bediening er blijkbaar zelf aan twijfelt. De vis is duidelijk diepvries. Wel zeer goede tournedos. Al met al net aan maar door de prijs net niet.

26. Jammer dat de dame blanche geen dame blanche was.

Geen vanille ijs overgoten met echte warme chocolade maar een paar streepjes koude chocolade uit een flesje van de supermarkt.

Doodzonde want het eten was verder kwalitatief goed.

Een goedkoop einde waardoor je niet meer terug komt!

Je wilt namelijk niet opnieuw voor teleurstellende verrassingen komen te staan.

27. annette koopmans

Met mijn dochter een keer een lunch genoten, zelden zo'n lekkere uitsmijter gehad! Van een simpel gerecht iets lekkers maken dus. Gastvrije en prettige ontvangst, sfeer was goed.

Op 2e paasdag een heerlijk paasmenu, erg van genoten. Wederom fijne ontvangst, prettige en attente bediening (zonder opdringerig te zijn).

De prijzen vind ik echter enigszins aan de hoge kant, dat is jammer, want anders zouden wij wat vaker komen.....

28. Frank van der Linden

Gezellige, ongedwongen sfeer.

Wel de ambitie, maar komt niet helemaal van niveau "eetcafé" af.

Maar..... we zullen zeker terugkomen.

29. Ton & Angelique

Afgelopen zaterdag zijn wij bij Settlers wezen eten.

Bij binnenkomst werden we gastvrij ontvangen en werden onze jassen aangenomen. Aan tafel hadden we een lekkere fles wijn (door Eric uitgekozen) met daarbij een amuse met iets lekkers, gemaakt van makreel.

Daarna hebben we gekozen voor het drie-gangen menu.

Vooraf een lekkere garnalencocktail met een grote gamba bovenop, dit zag er niet alleen super uit, het smaakte ook heel lekker. Daarna kregen we een mooi opgemaakt bord met aardappels in schil, allerlei lekkere groenten en twee super lekker gebakken of gegrilde stukken vis. Als toetje hadden we vanille ijs met slagroom en een chocolade muffin. De inrichting is erg gezellig, leuk personeel en de stoelen zitten heerlijk.

Wij hebben in ieder geval een leuke avond gehad en lekker gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.

Veel succes!

30. Bediening vriendelijk, doch vraagt wel erg vaak of het allemaal naar wens is en of het smaakt.

We hadden als voorgerecht carpaccio van tonijn, zalm en coquille en een settlers salade. Heerlijk, maar wat wel opvalt is dat je op twee verschillende schotels dezelfde strepen saus ziet.

Als hoofdgerecht de smakelijke spareribs (in tegenstelling tot de omschrijving op het menu naar mijn mening toch niet de lekkerste; de saus schijnt zo uit een flesje te komen) en heerlijk malse saté van ossenhaas.

Als nagerecht vanilleijs met chocoladesaus, die helaas in wat strepen op de rand van het bord te vinden is, hetgeen een beetje kliederig wordt. En een Irish Coffee met slagroom uit de spuit in plaats van lobbig geklopte slagroom.

We zaten vlak naast de keuken waar het soms wat trekt. Ook schijnt de afzuiging niet voor zijn taak berekend, want je ruikt prima wat men aan het bereiden is. (thuisgekomen blijkt die lucht ook aardig in de kleding te zitten)
    De keuken is open met een doorzichtige afscheiding, die wel wat vaker schoongemaakt mag worden. Ook zie je dan de pakken met Knorr bruine saus, een pakje bindmiddel staan, dit zijn toch niet direct de ingrediënten die je in een kwaliteitskeuken verwacht.
    Al met al toch geen slechte avond gehad, maar hier en daar moeten nog wel wat punten op de i gezet worden.

31. fam Vd Hoven

Zeer matig, prijs kwaliteit ligt ver uit elkaar. Dure kaart.

Matige bediening en sfeer gevoel klopt niet helemaal.

Op diverse gerechten zelfde sausje als streepjes op bord gespoten uit tuitflesje.

Inrichting hip maar net niet...

Jammer, er is wel behoefte aan leuke restaurants in deze omgeving.

32. els rooze

Een aanwinst voor Bilthoven. Wij allemaal hebben genoten van de heerlijke hapjes en de geweldige ontvangst. Het is een aanrader voor een verjaardag of welke gelegenheid voor een feestje je maar kan verzinnen.
    Bedankt het was geweldig.

33. Wij hebben er 1e Kerstdag gegeten.

Bij binnenkomst een hartelijke ontvangst, jassen worden aangepakt en je voelt je direct op je gemak. Geen overdreven gedoe maar wel met veel aandacht de gast laten weten dat er een leuke avond komt. We hadden het Kerstdiner (vlees) genomen en dit bestond uit een carpaccio van gerookte eendenborst gevolgd door een stukje warme eendenborstfilet met een portsaus. Het hoofdgerecht was een malse hertenbiefstuk. Als garnituur aardappeltjes in de schil en salade.

Als dessert kon je kiezen uit profiterolles of een kaasplankje met een oude zoete sherry.

Ja we lusten allebei maar toch gekozen voor de profiterolles met frambozenvulling.

Heerlijke rode huiswijn. Daarna nog lekker koffie gedronken in de sfeervolle loungruimte bij de open haard.

Erik en zijn medewerkers doen het goed en het is een aanrader!

34. Complimenten voor de eigenaar en personeel van deze mooie, trendy zaak. Heerlijk een avond genieten kan hier als geen ander. Ik ben hier afgelopen dinsdag gaan eten en top, top, top! Mooi opgemaakte borden en alles perfect van kwaliteit en smaak! Ook nog mijn complimenten aan de gastvrouw en gastheer, zeer vriendelijk en perfect uitgekozen wijnen bij de gerechten uit de keuken. Ik kom zeker nog een keer terug!

Veel succes en ga zo door!

35. Absoluut aanwinst voor Bilthoven! Zeer zeker aan te raden, zowel om te gaan eten als voor een gezellige borrel.