't VeerHuys in Beusichem

U bent van harte welkom!

28 positieve stemmen1 negatieve stem

’t VeerHuys in Beusichem is een restaurant met voor elk wat wils.

Op ons menu staan pannenkoeken maar ook heerlijke vlees- en visgerechten.

Ook voor de lunch kunt u bij ons terecht. Even een snelle lunch of lekker de tijd? Alles kan, op het lunchmenu staan verschillende lekkere broodjes, salades en soepen. Tijdens de lunch kunt u natuurlijk ook voor een pannenkoek of een warm gerecht van de dinerkaart kiezen.

Een koffiestop? Onze heerlijke huisgemaakte appeltaart en cheesecake zijn lekker te combineren met een kopje koffie.

Het restaurant is sfeervol ingericht. Kom ‘s winters gezellig zitten bij de haard in de serre met uitzicht over de rivier de Lek. Zomers kunt u ook plaatsnemen op ons gezellige terras aan het water.

U vindt ‘t VeerHuys in Beusichem, Veerweg 7. Vlak bij Culemborg, Tiel, Wijk bij Duurstede en Houten

Wij zijn maandag tot en met zaterdag geopend vanaf 11:00 uur. Op zondag kunt u om 9:30 uur al aanschuiven aan ons heerlijke ontbijt of gewoon genieten van een kopje koffie.

2. Ambiance

1385203269 89
1440192518 88
1620871479 83

1. Corry Staal-Drost

Wij hadden een heerlijke uitsmijter hem, kaas, spek. Lekkere koffie, keurig schone toiletten en alle moeite is gedaan om alles Coronaproof te houden. (Dat valt niet mee soms!!). Kortom alleen maar lof.
    Tip: plaats een bord waarop staat waar parkeergelegenheid is voor het restaurant. Nu was dat even zoeken.

2. Gisteravond met klein gezelschap weer eens bij het Veerhuys gegeten. Zoals altijd vriendelijke bediening. Wel een (zeer) ingekrompen kaart. Of dit iets met corona te maken heeft....? Hoewel de kaart is gekrompen, zijn de prijzen dat niet. Integendeel. Er kan worden gekozen tussen twee 3-gangen menu's, eentje van Euro 29 en een van Euro 35, toch aan de prijzige kant.
    Een disgenoot begon met carpaccio. Niets op aan te merken en smakelijk als altijd. Een ander begon met de gebakken champignons. Dit bleek een klein bakje vrij droge, ietwat smakeloze, gebakken champignons, zonder zelfs maar een dressing, sausje o.i.d. on the side. Viel tegen.
    Als hoofdgerecht had ikzelf gekozen voor de sate. Deze werd geserveerd met frites en een klein bakje salade. De bijgevoegde - vermaarde - rabarber bestond uit een weckpotje met een werkelijk minuscuul laagje rabarber. Huh? Dan beter maar helemaal weglaten. De sate was prima maar de satesaus smakeloos. Jammer.
    Disgenoot nam een maaltijdsalade carpaccio. Maar hoezo MAALTIJD-salade? Het enige verschil met het voorgerecht carpaccio bestond uit een enorme hoeveelheid (zeer karig tot niet aangemaakte) sla die zich onder het vlees bevond. Verder niets. Wil een salade het predicaat "maaltijdsalade" verdienen, dan hoort er toch echt het e.e.a. extra in te zitten. Dit dekt de lading zeker niet.
    V.w.b. de geschonken wijn. Lekker maar zeer zuinige glazen. Ook het feit dat er wel
    drie soorten als "huiswijn" worden aangemerkt, zijn deze verschillend geprijsd. Het zou niet misstaan als dat er dan ook bij wordt vermeld. Nu bleken de verschillende prijzen pas op de rekening. Niet erg netjes.
    Kortom, het was niet voor herhaling vatbaar. Te veel tegenvallers en allemaal in schril contrast met voorheen.....wij gaan omzien naar een ander vast restaurant. Erg jammer.

3. Barbara

Om ons heerlijke fietstochtje te onderbreken, besloten we hier een drankje te doen en na een heerlijk soepje toch ook nog een pannenkoek te delen.
    Het personeel vond dat gelukkig geen probleem.

En terwijl we lekker van dit alles genoten kwam er een leuke jongen langs (met vermoedelijk een date, met OV-fietsen) die ons nieuwsgierig observeerde.
    Het lijkt mij leuk (als ik niemand daarmee beledig) om eens een praatje met hem te maken. Als deze toevalligheid een beetje meezit.

Veel geluk en plezier op deze mooie plek.

4. hans van zuilen

Gisteren was ik jarig. Ontvangst met champagne.
    Weer heerlijk gedineerd.
    Hartelijke en goede bediening.
    Weer een geslaagde avond.

als ik een cijfer zou geven, een 9 !!!

5. Karin van de Kar

Het was weer een feestje met dochters, schoonzonen en 6 kleinkinderen!
    Eten prima, voor iedereen.
    Bediening altijd even vriendelijk en dan de kado’tjes voor de kinderen, ze weten niet hoe snel ze de pannenkoeken op moeten eten!

Eén vorige recensie
  6. Verassend! eten goed, bediening erg vriendelijk en snel.

7. Gegeten op 22 april 2019 met 2 personen. Pannekoeken. Lekker, echter bij de pannekoek met appel en rum vonden we het vreemd dat je zelf een glaasje rum over de pannekoek moest gieten. We kennen ook restaurants die zo’n pannekoek flamberen. De ijssorbet met vers fruit was matig, zeker gezien de prijs van € 7,50. Het fruit zal onderin in een warme zoete saus. Of dat vers fruit was, vroegen we ons af. We hadden mooi vers fruit uit de Betuwe op het ijs verwacht. We zaten boven bij het raam. Goede stoelen, ruime opstelling. Mooi uitzicht op de rivier.

8. Fijn restaurant. Gezellige sfeer, prima bediening en lekker eten.
    Voor- hoofd- en nagerecht + 2 drankjes voor 35 euro, prima prijzen dus.
    Gezellig aan de rand van het water, en je kunt ook specifiek vragen voor de bovenverdieping als je liever wat rustiger zit. Beneden zitten soms wat meer grotere groepen.

9. Goede Service, gezellig, sfeervol, goede bediening.
    Top avond!

10. Belinda van Os

Het was weer helemaal top. Goede bediening, en het eten was heerlijk zoals altijd. Sfeer krijgt van ons een dikke 10. Gr Belinda van Os 😉

11. Wij hebben gisteren heerlijk gegeten bij het Veerhuys. Het weer was mooi, daardoor hadden wij een prachtig uitzicht over de Lek. Het eten was goed en het werd snel geserveerd. De bediening is aardig en voor onze kleindochter was er voldoende vermaak.Toen we weggingen kreeg ze een aardigheidje.
    Al met al, dit is een restaurant om terug te komen.

12. Jenny de kruyf

We hebben heerlijk buiten gegeten met z'n viertjes. Het eten was fantastisch. Aardige mensen en keurige bediening en als toetje ijs van Wico kon onze avond niet meer stuk. We weten ze te vinden want we komen er vaker. Echt een aanrader. Evert en Jenny, Wim en Artina.

13. Odi Spruijt

Het was heel goed in 't VeerHuys, Beusichem. We hebben genoten!
    We hebben binnen gegeten, wat heel fijn was met iemand van 83 jaar in het gezelschap.
    Geen op- of aanmerkingen, alles prima!

14. Tim van Veenendaal

Afgelopen vrijdag 5 juni jl. gegeten. De service was uitstekend en het eten was lekker. De sfeer binnen was rustig, voor kinderen is er een apart gedeelte waar ze kunnen spelen. Ik kom zeker terug!

15. Leuk ontvangen.
    Lactosevrije hapjes mogen afwisselender.
    Maar 2 koejes(ook nog dezelfde) en fruitsalade.
    De rest was hartig maar paste niet goed bij de thee.

16. Edwin

17. Gastvrije ontvangst. Lekker eten voor goede prijs. Prima, attente bediening ook.

18. Wilbert Kemperman

Gisteren (14-2-2015) met z'n 3en heerlijk gegeten bij 't Veerhuys te Beusichem (We hadden een Bongo bon ontvangen en besloten deze bij 't Veerhuys te besteden).

Na hartelijk welkom geheten te zijn, naar ons tafeltje met uitzicht op het water geleid. Na een heerlijk aperitiefje kozen we voor het speciale dagmenu.

Als voorafje een proeverij van garnalencocktail, meloen met rauwe ham, kerrie-kokossoep en een kalfsragoutpasteitje.
    Daarna hadden we alle 3 een ander hoofdgerecht: oosterse zalm, biefstuk en surf en turf. Vergezeld van lekker gebakken friet, heerlijke eigen bereide rabarbercompote, aardappelgratin en een heerlijke rauwkostsalade. Het smaakte ons alle 3 prima.

Als dessert wederom een proeverij van 4 verschillende desserts. Je proefde ook hierbij weer dat alles vers en met passie bereid was.

Voeg hierbij de klantvriendelijkheid van de medewerkers toe en voilà alle ingrediënten voor een super avond. En toen we de rekening kregen, waren we aangenaam verrast door het totaalbedrag. Deze viel voor 200% mee. Geen wonder dat het restaurant gezellig vol was deze avond.

Vincent en medewerkers hartelijk dank voor de heerlijke avond die we bij jullie hebben genoten!!

19. Rob de Leeuw

Voor de eerste keer hier wezen eten. Zal zeker niet de laatste keer zijn. Het eten was heerlijk. De bediening goed en vriendelijk. Redelijke prijzen. Mooi gezellig restaurant. Een echte aanrader.

20. Het Veerhuys dateert uit de zeventiende eeuw.
    Het diende als woonhuis voor de veerman en ook als herberg. Ten tijde van Napoleon lag het Veerhuijs in de postroute Keulen - Amsterdam en tot 1866 diende de schuur bij 't Veerhuys als wissel - of rustplaats voor de paarden van de postkoets. De geschiedenis van Van Gend & Loos, waarover ik in de tachtiger jaren nog een lange lessenreeks heb gemaakt voor Pedagogische Academiestudenten uit Groningen stad speelt hierin een rol van enige importantie.
    Van 1945 tot 1996 heeft 't Veerhuys dienst gedaan als jeugdherberg, daarna is het een restaurant geworden. Het zit er stampvol en we zijn blij gereserveerd te hebben. Een mooi plekje bij het raam en zicht op iedereen die het veer op moet. Vandaag eten in het Veerhuys lasagne en mosselen, want het is mosselentijd in het land. Een goeie Chardonay erbij. De lasagne is goed. Bij de grote,volle pan met mosselen worden brood, sauzen en friet in puntzak gepresenteerd. Gelukkig krijg je hier wel een citroendoekje om je handen schoon te maken. Dat wordt steeds vaker vergeten, maar hier niet. Snel en erg aardig personeel.

Eén vorige recensie
  21. Bediening was zeer vriendelijk, alert, vlot en gastvrije ontvangst. De kwaliteit van het eten was goed, vers en in juiste proporties. Het restaurant is sfeervol en wordt zeer druk bezocht.

22. Rick 118 punten

Ik ga van tijd tot tijd langs bij restaurant 't Veerhuijs in het pittoreske Beusichem. Een klinkende naam in de regio waar je meer dan eens geweest moet zijn. Een sfeervolle ambiance en een gastvrije bediening waar jij je echt welkom voelt. We kiezen dit keer niet voor een gevulde pannenkoek maar de overheerlijke spareribs. Deze wordt geserveerd met grote goudgele Vlaamse frieten, mayonaise en knoflooksaus, gegratineerde witlof met ham/kaas en verse salade. Daarnaast serveren ze Oudhollandse warme rabarber compote in een kleine weckpot erbij. Ik ken geen restaurant waar ze dit gerecht zo uitgebreid en smaakvol serveren. De kracht van dit restaurant zit 'm vooral in het totaalplaatje als service en prijs/ kwaliteit. Het is absoluut de moeite waard om dit restaurant een bezoek te brengen.

23. Goed eten voor een nette prijs. Wij zaten op de 1e verdieping, rustig genietend van het veer en onze varkenshaas saté. Goed gebakken met frieten, rode kool, sla en homemade rabarber, kortom, heerlijk.

24. Met Kerst heerlijk gegeten met 5 personen en rustig aan een tafel op de bovenverdieping!
    Echt een aanrader, wij komen hier zeker terug!

25. Met een bongo bon een lekkere pannekoek gegeten.
    Op winterdag niet echt een sfeervolle locatie.

26. Zeer goed restaurant, snelle en vriendelijke bediening. Voor rustig genieten, is een tafel op de bovenverdieping aan te raden.

Wij zijn met 4 personen wezen eten. Het nagerecht was bij 2 personen vergeten/verlaat. Als excuus werd gelijk koffie of thee aangeboden. Bij de betaling bleek dat zelfs de 2 vergeten nagerechten niet in rekening zijn gebracht. Dat is nog eens service!

Wij zullen hier graag nog eens terugkomen.

27. pieter 1192 punten

's Avonds wat gedronken en gegeten met 4 man. Mooi gelegen met in de verte het veer en ondanks dat het verkeer vlakbij voorbij komt van het pontje was het goed te doen. Menu pannenkoeken en div. vlees en vis.

De pannenkoeken werden alom besteld. Had zelf een varkenshaas saté spies.

Zag er redelijk uit en was nog een beetje rosé. Wat slappe saus waarover wat kroepoekjes en erbij een puntzakje frites. Het was aardig maar niet meer dan dat.

Eigenlijk was de frites het beste.

De bediening is goed en de toiletten redelijk schoon.

Alleen voor het uitzicht voor herhaling vatbaar.

28. Pieter 845 punten

Het is geen sterrenrestaurant met bijbehorende pretenties, maar de salade is er wel knapperig, het vlees is goed en de bediening vriendelijk. De locatie is prachtig en de prijzen redelijk. Een goede combinatie van dingen.

Een goede plek om te eten met kinderen. Als je geen kinderen meeneemt krijg je een rustig plekje in een andere vleugel, want Hollandse kinderen en pannekoeken..... dat geeft in een restaurant nog wel eens gegil en gerèn, waar mijn allochtone bruid nog niet zo aan gewend is.

29. sjaak ten wolde

Uitstekend restaurant met een prima prijs/kwaliteit verhouding met als bijzonderheid dat als je niet van pannenkoeken houdt je uitstekend vis of vlees kunt eten.

Een echte aanrader.

30. Heerlijk gegeten, keurige bediening en mooie lokatie.

Zeker voor herhaling vatbaar!

31. Een prima restaurant. Zeker voor gezinnen met kinderen die niet van vreemde maaltijden houden.

Onze kieskeurige zoon at voorheen nooit lekker in een restaurant. Daar zijn de gerechten vaak onnodig ingewikkeld.

Bij het Veerhuis is het eten van een hele goede kwaliteit, zonder rare fratsen. Geserveerd met gewone lekkere sla, en patat.

Een aanrader. Wij gaan hier met Kerst ook eten. Kan niet mislukken!

32. Uitstekend eten, mooie lokatie en ook nog eens helemaal niet duur.

33. Een erg gezellig restaurant, waar je voor een leuke prijs een mooie maaltijd krijg. Zo serveren ze een leuk puntzakje friet en een potje rabarber bij bijna elke maaltijd. De borden zijn altijd erg leuk opgemaakt, en het eten is van goede kwaliteit.

Ook voor de kinderen is dit een heel leuk restaurant, want ze hebben hier een grote kinder speelhoek! en aan het eind mogen alle kinderen een kadootje uit zoeken.