't Spuihuis in Bergen op Zoom

di Gesloten
wo Gesloten
vr lunch 12:00 - 15:00 diner 17:00 - 00:00
zo lunch 12:00 - 15:00 diner 17:00 - 00:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1192880152 79
1203893046 79
1291996196 79
1314021983 77
1468202496 80

1. E.H. Jonker

Gisteren Tafeltje vol laten bezorgen. Het is de 2de keer dat wij hier gebruik van maken! Hulde voor het Spuihuis. We hebben er weer zo heerlijk van genoten. Knap hoe jullie dit doen. Het zal beslist niet de laatste keer zijn; dat wij weer bestellen, maar liever nog, dat wij jullie restaurant ZELF weer kunnen bezoeken. Dus… hopelijk snel tot ziens! En bravo.

2. Hebben met 4 personen gegeten in dit restaurant en genoten van de heerlijke gerechten. Onovertroffen. Alles heerlijk vers en mooi opgemaakt. De entourage was ook super. Mooi gedekte tafels. Toch 1 klein puntje van “kritiek”: waarom moest er €4.50 Gerekend worden voor een fles water? Jammer. Maar verder is dit restaurant een absolute aanrader.

3. Van Peteghem Paul

Wij hebben 't Spuihuis enkele jaren geleden ontdekt en komen nu geregeld hier eten, met ons tweetjes, met vrienden en familie: steeds een succes!! Ondertussen hebben al heel wat van onze vrienden 't Spuihuis aan hun top van restaurants toegevoegd. Wij blijven hier komen!!

4. Lidy Reitsma

Gisterenavond hebben we hier gegeten. Prima originele, smakelijke en goed verzorgde gerechten. Vriendelijke en prettige bediening. Mooie ambiance.
    We waren aangenaam verrast over de prijs-kwaliteit verhouding. Echt spot goedkoop voor wat we hier kregen voorgeschoteld. Chapeau! We komen graag nog eens terug!

5. Gewoon het beste restaurant in Bergen op Zoom en omgeving op dit moment en gedurende drie kwart jaar. Het verrassingsmenu is wisselend en top. De chef kok komt bij je langs. Contact met je gasten is erg belangrijk als je een top restaurant wilt onderhouden. Eet regelmatig bij diverse restaurants, in Rotterdam, Utrecht, Den Haag enzo, het Spuihuis blijft je verrassen. Een echte aanrader als je in de buurt bent. Reserveren is zeker rond het weekeinde een aanrader.

6. Peter Weerwag

7. Jac en Betsy Geldens

Mooi en goed onderhouden gebouw. Prima ontvangst; erg gastvrij. Goede bediening en vooral, heerlijk gegeten. Complimenten!

8. Diana Hamers

Afgelopen zaterdag hier bijzonder lekker gegeten.

Ik had de terrine van eend vooraf en de combi met kers was gewoonweg tongstrelend. Daarna de bisque, ook erg lekker. Het hoofdgerecht was de aanleiding dat wij hier waren neergestreken: varkenswangetjes. Ook dit gerecht was heerlijk. De prijzen zijn goed in verhouding tot hetgeen er geserveerd wordt.

De bediening oogde professioneel, was vriendelijk en attent. Er waren een paar kleine minpuntjes: tot twee keer toe was er aanvullend wijn besteld en die werd vergeten en één van de onderdelen van het bestek moest terug want was niet schoon. Verder zit je hier op een heel rustig terras, wat uiteraard verwamd wordt als het s-avonds afkoelt. Het geheel heeft een gezellige en luxe uitstraling. Wat dat betreft vallen de toiletten een beetje uit de toon, die zijn wel wat opgeleukt maar hebben ten opzichte van de rest een beetje achtergebleven uiterlijk.

Ondanks deze kleine minpuntjes is dit naar onze mening een adres wat zowel voor het culinaire aspect als de sfeer het bezoeken waard is.

9. We hebben gister zitten genieten van een heerlijk 4 gangen diner. Er was voldoende keus en het was heerlijk bereid. De tarte tatin was een verrassing. De ambiance was rustig en relaxed.

11. Prima gegeten. Vlees was lekker mals. Vriendelijke bediening.

12. Gisteravond wezen eten, voorheen ook geweest waarbij de kwaliteit altijd goed was tot gisteren avond i.p.v van het keuze menu te nemen het 3 gangen menu van de chef besteld. Voorgerecht was rauwe vis en coquille sashimi. Smaakte niet zo goed als bij een echt Japans restaurant, dus beoordeling goed maar niet uitstekend. Hierna kregen we een vlees gerecht bereid met Arabische kruiden (Marokkaans). Totaal mislukt, voor ons niet te pruimen. Nagerecht was ook niet top, stond al te lang gereed in de koelkast volgens mij. Kortom de les voor de chef blijf bij je eigen keuken, dit was een mislukking. 120 euro armer en nog honger. Gelukkig was de wijn goed, en kwam ik goed weg dat dit geen sake was.

2,4
  13. Marijke Koelman

Bijzonder heerlijk gegeten buiten op terras. Fantastische ambiance. Goede bediening, vlot en accuraat. Al vaak bij 't Spuihuis gegeten; altijd bijzonder.
    Aanrader!

14. Pauline van Gilse

Gisterenavond heerlijk gegeten bij het Spuihuis. We hadden het AAA menu genomen: asperges, ansjovis en aardbeien. De bediening was erg vriendelijk!
    Ze zien ons hier zeker terug!

15. Luc Knippenberg

16. Het eten was OK, maar niet meer dan dat. De reden dat we er na twee maal niet terug zullen keren is de bediening die steken laat vallen. Een van de jongeren die er werkt kennen we al jaren en deze persoon kwam even een praatje aan tafel maken. De eigenaresse (?) snauwde hem weg met de worden: heb je niets beters te doen? Je voelt je dan behoorlijk te kakken gezet.

Een vlieg in de fles wijn kan de bediening niets aan doen, dat deze werd opgemerkt is gewoon goed! Maar dan terug komen met de mededeling dat er nog ongeveer 1 glas wijn in zat en wie van ons tweeen er dan een vervangend glas wijn wilde hebben terwijl je 130 euro aftikt was de druppel. Gastvrouwschap is gewoon twee glazen inschenken.

5,7
  17. Voortreffelijke lunchmenu. Prima verhouding prijs/kwaliteit. Aangename bediening. Verhelderende uitleg van de gerechten door de chef. Dikke aanrader met stip.

18. Na een tip van goede vrienden besloten om bij 't Spuihuis te gaan dineren. Prachtig authentiek gebouw met een gezellige en warme inrichting. Bediening is vriendelijk en professioneel. Uitgebreide kaart met mooie streekgebonden producten. Een feestje voor de tong!

Bovenal een fantastische en gezellige avond gehad! Een aanrader voor iedereen die van goed eten houd!

19. dankzij nieuwsbrief van eet.nu eens een keer mee gedaan met "ontdekculinairnederland". Bij dit restaurant hadden we ons voorgerecht. Het voorgerecht had allerlei kleine hapjes die samen met mandje brood geserveerd werden. Kwaliteit en quantiteit was prima. we gaan hier zeker nog een keer uitgebreid terug. Jammer alleen dat de mensen voor dit evenement niet echt in het restaurant zaten maar meer in de gang. Op zich wel prettig voor de mensen in het restaurant die anders 2x per uur nieuwe buren zouden krijgen. Niets dan lof voor deze zaak, Had hier eigenlijk wel graag alle 4 de gangen gegeten. :)

20. Daan Jippes

Kwamen speciaal voor het 3 A's menu. Werden niet echt vriendelijk ontvangen kwaliteit van het eten was goed maar de bediening was erg hautain. Zo kan je dus ook een lunch van 240.00 Euro voor 4 personen toch nog een nare nasmaak geven

4,7
  21. Jan Franken

Gister heerlijk gegeten bij Restaurant 't Spuihuis!
    Op Facebook kwam ik een mooie aanbieding tegen: all-in dineren voor 2 personen voor €100,-

Mijn vriendin en ik waren erg enthousiast over het idee en gingen met hoge verwachtingen naar 't Spuihuis.

Toen we binnen kwamen werden we vriendelijk ontvangen door een jonge gastvrouw. Toen we plaats namen aan tafel kregen we alle 2 een glaasje Cava, nu ben ik daar niet zo liefhebber van en ik vroeg of ik een biertje kon krijgen, dit was gelukkig geen probleem

Het eten was echt heerlijk, vooral het hoofdgerecht met hert vonden we erg bijzonder.

na een lekker kopje koffie met wat lekkers zijn we meer dan voldaan naar huis gegaan!

Ze zien hier ons zeker vaker!

Ps. In het arrangement zal verder inbegrepen: een Fles wijn en water

22. Vandaag gegeten bij het Spuihuis. In het kader van hun 15 jarig bestaan had men een viergangenmenu. Waar men per gang kon kiezen uit vier gerechten. De gerechten waren goed van smaak en zagen er aantrekkelijk uit. Echter vonden wij de cafetaria frietjes niet geheel thuis horen in dit soort restaurant. We zien dan liever een ander aardappelgarnituur of mooie dikke frieten. De crèmebrûlee was een heerlijke afsluiting van ons menu. Al met al heeft het Spuihuis een prima indruk achter gelaten. Het personeel is uiterst vriendelijk en gastvrij en het eten is erg smakelijk maar er zijn nog wel wat puntjes die verbeterd kunnen worden.

23. 't Spuihuis is naar mijn mening één van de beste restaurants van Bergen op Zoom.

Verse producten, bediening keurig gedrag en netjes gekleed, uitdagende kaart, wat prijzen betreft wel voor mensen met een goed gevulde portemonee.

Een aanrader is het verrassingsmenu van de Chef.

Nooit verwacht maar heerlijk 'Rode bietensoep'.

Op uitnodiging, lees: wanneer iemand anders betaalt ;-), dan ga ik hier zeker weer eten.

24. Heerlijk restaurant. Komen er vaak en graag. Super bediening, geweldige chefkok en goede ambiance. Prijs/kwaliteit is erg goed, er wordt alleen met verse producten gewerkt en dat proef je.

Prachtig terras, goede wijkaart. Echt een aanrader voor iedereen die eens lekker en goed wil eten!

25. Corry B

Ik en mijn man komen hier geregeld, met zijn 2e of met vrienden.
    Wij worden altijd warm ontvangen en wij voelen ons altijd welkom.

Even een korte beschrijving toen wij kwamen eten (12 jul-2011) met vrienden die wij lang niet hadden gezien!

We hadden al lang van te voren gereserveerd voor binnen, maar toen we aan kwamen was het erg warm buiten, en de zon stond nog hoog aan de hemel.

Na een vriendelijk ontvangst van een van een jonge gastheer, waren wij verrast dat ze voor ons een tafel buiten en binnen hadden klaargezet!

Wij namen plaats aan een prachtig gedekte tafel op een prachtig terras.

Metten werd er gevraagd voor een aperitiefje, er werd een Huis aperitief voorgesteld die wij alle 4 namen. (Cava met licor 43, heerlijk!)

Daarna de kaart! Mooi uitgebreid met een bijzonder scherp geprijsd keuze menu erbij. Ook vertelde de vriendelijke jonge gastheer dat ze vandaag ook een mooi zomer menu hadden. Dit sprak ons erg aan en we kozen dit menu.

Vooraf kregen wij plateau Fruits de mer! Prachtig gepresenteerd op een verhoging in het midden van de tafel.

Heerlijke verse kreeft, oesters, Kingcrab, crevettes, garnalen, en nog veel meer! Fantastisch.

Als tussen gerecht kregen een Bouillabaisse soep. Met een stukje tarbot en Coquille. Ik was bang dat dit erg zwaar op de maag zou zijn, maar dit viel reuze mee omdat het een perfecte portie was.

Dan het hoofdgerecht, Gebakken rogvleugel, perfect gaar! Met een heerlijke saus! (iets te weinig!, maar na vragen aan de bediening kregen wij keurig wat saus erbij!) Frietjes mogen van ons worden weggelaten, maar daar smulden onze tafelgenoten erg van.

Wij kozen voor het nagerecht voor 4x kaas!

De jonge gastheer schonk hier een glaasje oude Sherry bij en vertelde alles wat we maar wouden weten over de kazen!

Zo jong en toch zoveel kennis! Dit geld overigens voor heel de bediening!

Na een kopje koffie waren wij voldaan en gingen wij met een goed gevoel huiswaarts! Gelukkig komen wij volgende week weer terug!

26. Het Spuihuis moet wel van eigenaar gewisseld zijn; ik ben er de laatste maanden 3x geweest en was alle drie keer ontevreden, terwijl ik het tevoren een bijzonder goed restaurant vond.

De bediening is matig, de laatste keer werd ons tafeltje, waar een onhandig lekkend en verleppend plantje op stond, amper schoon gemaakt, we kregen een voorgerecht 'als lunchgerecht', dat zéér karig was. Het eten is veel te duur voor de kwaliteit die geleverd wordt. De voorlaatste keer kreeg mijn tafelgenoot een chardonnay, hij merkte bij het inschenken, dat het een witte wijn was, wat hij tevoren niet wist. Hij gaf zijn vergissing aan, maar de -vrouwelijke- bediende bleef doorschenken zonder boe of bah. Bovendien kregen we het eten te lauw.

Er is te weinig opmerkzaamheid voor het feit, dat je wel eens wat bij wilt bestellen of vragen hebt.

5,1
  27. Afgelopen week hebben we gegeten bij het Spuihuis. Nadat we gelezen hadden dat het Spuihuis 13 punten van Gault Millau had gekregen waren onze verwachtingen hoog gespannen, zeker omdat we vaak in dergelijke restaurant (in bv. Antwerpen) gegeten hebben. Het is toch wel leuk om een dergelijk restaurant in onze stad te hebben. Maar helaas weten we niet hoe ze ooit aan die punten zijn gekomen. De aspergesoep was zo zout dat we bij thuiskomst nog dorst hadden, het hoofdgerecht was niks speciaals/verrassend en het ijs bij het dessert proefde als een waterijsje i.p.v. Lekker romig. De rest van het dessert was wel geweldig en de presentatie hiervan heel mooi. De rest van het eten zou dit niveau ook moeten bereiken. Nu blijft het een restaurant wat iets boven het gemiddelde uitkomt.

28. Mart 10 punten

Prima gegeten bij het Spuihuis. De asperges waren top. Bediening en keuken doen het heel goed.

29. Nelleke 170 punten

Na ons laatste bezoek in september vorig jaar, hadden we hoge verwachtingen. Jammer dat met name de keukenbrigade dit keer behoorlijk wat steken liet vallen.

De vissoep van een van de tafelgenoten bleek na het proeven een waterig bouillonnetje waarin garnalen dreven. Geen vis te bekennen. Tafelgenoot protesteerde en vroeg dan maar om aspergesoep. Ook die bleek aan de dunne kant en miste de volle smaak van het Witte Goud. In een streek waar de aspergevelden overal het landschap sieren, is dat bepaald een gemiste kans.

Toen twee van de vier tafelgenoten proefden van hun hoofdgerecht (traditoneel bereide asperges met ham, mimosa van ei, roomboter) zag ik wederom teleurgestelde gezichten. Teveel zout, slappe frietjes i.p.v. eerlijk gekookte aardappeltjes, nee, het was niet zoals thuis.

Mijn tarbot was overigens supervers en heerlijk. Ook de vis van de andere tafelgenoot was prima in orde. Opvallend is wel dat de tarbot elke vorm van groente moest ontberen, de aankleding bestond uit risotto.

Nagerechten in orde, maar zagen er opnieuw "uitgekleed" uit. Een halve aardbei bij drie bolletjes roomijs is nogal magertjes.

Wat gebleven is, is de keuze aan geweldige wijnen per glas. Complimenten daarvoor! Evenals voor de bijzonder vriendelijke jongedame die ons bediende.

Om voor dit alles ruim tweehonderd euro te moeten neertellen, is écht veel te veel, dames en heren Spuihuis. Wij wachten in ieder geval even op betere tijden.

6,7
  30. Niets op aan te merken, super!

31. Beter als dit kun je het niet krijgen.

Perfecte prijs kwaliteit verhouding! Altijd een verrassend wisselend menu wat nooit zwakheden vertoont. Perfecte portie's. Bediening perfect! Aardige mensen..

Zelfs nog mooie Torres glazen meegekregen (gratis)! Dank je Marco!

Een echte aanrader voor de fijn proever!

32. Gisteren gegeten bij het Spuihuis met 6 personen. De ambiance is uitstekend, maar daar hield het ook wel mee op. Het eten was smakelijk, maar weinig fantasievol. Vooral veel en weinig geraffineerd. De bediening was echt ver beneden peil. Weinig attent, veel fouten, je kreeg oprecht het gevoel geen welkome gast te zijn.

33. Afgelopen week buiten gegeten bij 't Spuihuis.

Nette bediening, komen hier al jaren, maar we hebben het gevoeld dat e.e.a achteruit gaat, vooral de hoeveelheid van de gerechten (keuzemenu) laat zeker te wensen over....

Nog geen 50 g zalm bij het voorgerecht, met alleen wat appel en wat sla. Is fantasieloos naar onze mening.

Hoeveelheid hoofdgerecht idem dito, incl. 1 hele? citroen, waarvan het nut ons ontging.

Daarnaast, maar misschien onbekendheid, gebruikt men een zeer goedkoop (Chinees) soort pijnboompitten, waar van je een week "plezier" hebt... een enorm bittere smaak in je mond, de keren hiervoor was dit dus nooit!

Voor ons even een pas op de plaats, ff geen Spuihuis meer, totdat de kwaliteit weer zoals vanouds is, mijn 150 Euro voor 3 pers. kan ik ook ergens anders goed besteden.

34. Een prima restaurant in een sfeervol pand.

Bediening is dik in orde.

We hebben hier al meerdere malen gegeten, zowel in klein als groot gezelschap, zakelijk en met familie / kennissen.

Een aanrader!

Als je met meerdere personen gaat eten is misshine het afhuren van de zolder een idee. Heel intiem en met "prive bediening.

35. Heerlijk gegeten, zoals gewoonlijk.

36. M.v.d.Brand

Zaterdag 24 okt. 2009 : heerlijk diner voor twee.
    Heb veel goede recensies gehoord, maar nu zelf de fijne keuken geproefd.
    Prachtig gerenoveerd historisch pand, goede ambiance, vakkundige bediening en een pluim voor de kok.

Het was een feestelijke kennismaking, met culinaire hoogstandjes.
    Mariette.

37. Eten bij 't Spuihuis is altijd gezellig en goed. Goede bediening en goed eten. Gewoon niets op aan te merken.

38. We komen hier een aantal keren per jaar, naar onze mening de beste kwaliteits/prijs verhouding in de omgeving!

Moet je dan wel van het keuzemenu eten... als je van de kaart eet (misschien wel vergelijkbaar qua kwaliteit en hoeveelheid) betaal je te veel (met 4 personen, incl. kinderen waren we 280 Euro kwijt met Kerst 2008, iets te gortig naar mijn mening).

Rest niets dan lof, bediening mag iets strakker, je weet wat er besteld wordt dus serveer waar het hoort aan tafel, zonder te vragen " de lamsbiefstuk"?

Zie dit als tip, doet niets af aan het goede eten!

O ja, perfecte wijnen, pak die van rond de 30 Eurie's (of minder)duur genoeg en gewoon errruug lekker.......

39. Een restaurant met een perfecte prijs kwaliteitsverhouding. Porties zijn overdadig. Personeel goed, maar niet in evenwicht met de kwaliteit van het eten. Beng gasten naar hun plaats, draai de fles water open en schenk water op tijd bij.Beetje gezuer als je zo lekker eet!

40. Fam Suikerbuik

We komen hier regelmatig en het is altijd goed!Eén van de beste restaurants in de omgeving vinden wij!