La Pucelle in Bergen op Zoom

La Pucelle gelegen in het 15e eeuwse Markiezenhof

Direct voor - en achter het stadspaleis zijn twee parkeerterreinen. Het Mineurplein en het St. Catharinaplein.

ma Gesloten
di 17:00 - 21:30
zo Gesloten

Omschrijving

Brasserie La Pucelle (De Maagd)

Midden in het 15de eeuwse woon- en werkpaleis Het Markiezenhof ligt Brasserie La Pucelle.

We werken samen met lokale leveranciers die een goede kwaliteit leveren, waar mogelijk met ingrediënten uit de omgeving. Onze menukaart verandert meerdere keren per jaar met de seizoenen mee. De sfeer is informeel.

In de herfst en winter stoken we de open haard en in de zomer hebben we een mooi terras tussen de paleismuren.

De kelderbar van onze brasserie in Bergen op Zoom is toegankelijk op reservering voor kleine- en grotere gezelschappen. Deze eeuwenoude boogkelder ademt de sfeer van weleer toen het nog de voorraadkelder was voor de oude bakkerij waar nu de brasserie is gevestigd.

Op de 1ste verdieping, met uitzicht over de Franse Tuin is er de mogelijkheid om privé te dineren en of te vergaderen.

Brasserie La Pucelle heet je van harte welkom in Het Markiezenhof!

Prijzen

1381820610 83
1619995120 87
1628208034 86
1636420948 86

1. Na geruime tijd waren we weer eens te gast bij La Pucelle. We werden bij de telefonische reservering al uiterst vriendelijk en hartelijk te woord gestaan. Dit gold zeker ook voor de persoonlijke ontvangst door de gastheer en zijn vrouw. We zijn uiterst te spreken over de klantvriendelijkheid, hartelijkheid en - ook niet onbelangrijk - de kwaliteit van het eten en de geadviseerde wijn.
    We kijken terug op een heel fijne en smakelijke ervaring… Een volgend bezoek zal zeker niet lang uitblijven…

2. Narda Jongenelen

Het was heel goed en erg gezellig, de service was geweldig.

3. Lekker gegeten op het terras, op de prachtigste plek van Bergen. Heel erg vriendelijke en gastvrije bediening!

4. Wouter Vandingelen

Heerlijke sfeer, was redelijk rustig op vrijdagavond. Fijne gastheer, lekkere wijn en vis… Super fijn gedineerd.

5. Claudia De Coninck

De wijn en eten was naar wens.
    Zeer mooi kader en vriendelijke bediening.

6. Ben Beck

We hebben heerlijk gegeten met hele goede service.

7. Ook voor vegetariërs zeker aan te raden. Mijn man had wild, dat was voortreffelijk.

8. Geweldig gegeten, super ambiance. Komen zeker terug.

9. Gisteren wezen dineren. Ik moet zeggen, ik kende het eigenlijk niet echt. Verwacht dat het heel oubollig was, maar dit was absoluut niet het geval. Echt voortreffelijk gegeten. Mooie borden en de opmaak maakte het af. Bediening was goed. We zaten helaas net te ver wat de openhaard vandaan om hier echt plezier van te hebben. Maar romantische avond is zeker geslaagd.

10. Grootens

Heerlijk gegeten met vrienden uit buitenland. Was wel even zoeken. Maar eenmaal binnen (was slecht weer) een warme ontvangst van een elegante gastvrouw. Na voor een brandend haardvuur te hebben plaats genomen. Begon het genieten pas echt. Enorm verrast en genoten van een drie gangen menu. Zag er fantastisch uit en smaakte naar meer. Zeker een aanrader! Een dikke vette 10! Super!

11. Heerens

Heerlijk gegeten bij de haard, eten was bijzonder goed verzorgd en op smaak.prijzen van de drankjes iets wat te duur. Ober was haastig ,en een dame die slecht Nederlands spreekt heeft ons bediend. Dat was vervelend.verder prima genoten en zeker voor herhaling vatbaar..

12. Mike matthijsse

Zo gastvrij heb ik nog nooit meegemaakt. Na ons bezoek twee jaar terug, zijn we opnieuw terug gegaan. De eerste vraag? Goh, de vorige keer studeerde je. Inmiddels klaar? Gaat alles goed met je?
    Fantastisch en oprecht geweldige mensen!

13. kees wilsing

Eerlijk gezegd, viel het ons wel tegen, de eerste keer bij La Pucelle. Een wat amateuristische bediening, 1 vrouw sprak maar een paar woorden Nederlands, de (hoofd)ober moest bij aankomst al melden dat de witte port op een glaasje na op was… en de 3e dame was matig communicatief, beetje verveeld. De entourage was prima, lekkere open haard, aardig ingericht. Prijs kwaliteit is zoek, betalen voor een goed menu is prima, maar voor 60 euro pp (inc drankjes) verwacht je toch wel een stukje brood met smeersel, leuke opmaak, aardige porties enz. De voorgerechtjes waren redelijk, maar niet bijzonder, zonder broodje, slordig opgemaakt (Vitello Tonato) en karig. Kerriesoepje is echt meer van te maken dan nu, glazen soepkom, met schotel erop met 1 stukje stokbrood. De hoofdgerichten waren redelijk, hertenbiefstuk en de tong. De toetjes ook, maar de voor de prijs verwacht je wat meer… Iets extra bij een kopje koffie (3,95), de tempranillo van 28 euro was onderkant redelijk (29 euro voor flesje van 9). Misschien nog eens een keer over een wat langere tijd… Er is echt veel meer van te maken!

14. We werden zeer gastvrij ontvangen. Super mooi en authentiek ingericht restaurant. De gastheer weet heel veel over de historie van het gebouw. Heerlijk gegeten. Wij komen zeker terug.

15. Heel gastvrij ontvangen door gastvrouw en gastheer. Verstand van zaken. Enthousiast dat je er erg vrolijk van wordt. Heerlijk gegeten.

16. P. Monsieurs

We waren met een groep en het was goed. Entourage en bediening erg goed. Voor herhaling vatbaar.

17. J.C. van Voorst

In de beschrijving internet stond onder andere 2 glazen wijn bij het arrangement,
    Thuis gekomen bekeek ik de rekening en tot mijn verbazing zijn deze gewoon in rekening gebracht.

18. Daan Boonman

Prima diner, goed verzorgd en bediening uitstekend.
    Prijs/kwaliteit is prima.

19. Anja in 't Veld

Prachtige locatie! Eten is van hoog niveau. Werden erg gastvrij ontvangen, niets was teveel!
    Een echte aanrader.

20. Prima restaurant met kleine doch zeer smakelijke kaart. Leuke middeleeuwse ambiance. De gerechten waren werkelijk top! Hier komen we terug.

21. Roosendaler

23. Leendert Knoop

24. Afgelopen dinsdagavond hebben wij met vieren gegeten bij dit restaurant. Hebben gekozen voor het wild menu. Werkelijk geweldig!

Een heerlijk voorgerecht. Het hoofdgerecht was herten biefstuk, heerlijk mals. Prima nagerecht.

Wij komen hier zeker terug!

25. John Saija

We waren vanavond met 4 man en hebben heerlijk gegeten. Het 3 gangen menu was uitstekend, zeker de zeetongfilet en het stoverij viel goed in de smaak. La Pucella is zeker een aanbeveling waard.

26. We werden hartelijk ontvangen door het personeel. Het is huiselijk ingericht en heeft sfeer.

Het eten had een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Wat ons zeer verbaasde, waren de (zeer) hoge prijzen voor de genoten drankjes. 2 glazen frisdrank 6,50 euro, en twee kleine glazen huiswijn 11.00 euro.

Ondanks de goede prijs/kwaliteit verhouding van het eten is het nog maar de vraag of wij hier nog eens gaan eten, omdat wij de prijzen voor consumpties erg hoog vinden.

27. Afgelopen donderdag gelunched met een oud collega. De service was prima en we hebben genoten van het 3 gangen menu.

28. Zeer lekker gegeten in een mooie entourage, prima bediening en service!!

29. Buth-de Korver

De gegrilde gamba's waren niet lekker, maar heerlijk!

Wat wel jammer is, is de onbewaakte garderobe. Helaas bleek na afloop van de gezellige avond de stormparaplu van mijn echtgenoot door een eerdere 'gast' meegenomen!

30. Roos van Gent-Schutte

Voor de 30e verjaardag van mijn man had ik de wijnkelder van dit geweldige restaurant gereserveerd,en het is een verjaardag geworden om nooit te vergeten.We hebben genoten van de sfeer ( grote rekken met wijn,overal kaarsjes en een muziekje op de achtergrond) de uitstekende service en bediening ,maar vooral van het heerlijke eten.Een verrassings 5 gangen menu met bijpassende wijn. Speciale gerechtjes die je niet vaak of nog nooit gegeten hebt. Vooraf word netjes gevraagd of er dingen zijn die je niet lekker vind.Zeker voor herhaling vatbaar!

31. Lekker gegeten bij La Pucelle, glutenvrij suikervrij en volledig dierlijke melk-productenvrij.
    En dat was totaal geen probleem. Erg lekker en alles vers gemaakt.
    Ook brood was er glutenvrij.
    Dessert hebben we niet genomen, dat is vaak fruit als je in dit dieet vastzit, en dat heb ik liever voor mijn eten dan erna. Dus afgesloten met een lekker kopje thee.

32. Caro en Sven Kerkhoven

Top avond gehad op deze unieke locatie.
    Het eten is geweldig lekker en met veel zorg wordt de perfecte wijn voor je uitgekozen. Wij gaan hier zeker terugkomen!

33. Gisterenavond met mijn man hier heerlijk gegeten. Mijn dieet van glutenvrij en koemelkvrij is geen probleem, je kan bijna alle gerechten kiezen en ze maken er iets heerlijks van.

Tip: heb je een dieet, ga dan lekker vroeg dan hebben ze alle tijd voor je!

34. Geweldige ervaring.
    80ste verjaardag gevierd van Alice uit Zwitserland met zes personen in de fantastische wijnkelder. Grandioze sfeer! 100% privé. Uitstekende bediening van een keurig samengesteld menu. Prachtige entourage met kaarslicht tussen de gewelven van de oude utiliteitsgebouwen van het Markiezenhof.
    Een ervaring om nooit meer te vergeten.
    Alice was tot tranen toe geroerd.
    Bedankt Harko voor de geweldige beleving.
    Rob ,Esther, Lea, Evy, Tom en natuurlijk Alice.

35. Afgelopen week een hele leuke ervaring gehad in dit restaurant. We hebben gekozen voor Private Dining in de wijnkelder met bijbehorend arrangement. Het diner en wijnen worden met de juiste passie geserveerd en we hebben bijzonder goed gegeten. Niet alleen de wijnkelder maar de hele entourage is perfect,
    Wij komen hier zeker terug.

36. We had a wonderful evening at La Pucelle. The food and service was of excellent quality. We experienced the Chef's Table, a 5 course private dinner with wine pairing.

What stood out most was the fantastic setting: a private table in a medieval wine cellar in the beautiful Markiezenhof. The chef prepared a surprise menu which even could be adjusted to guests' wishes.

All in all a fantastic experience.

37. Afgelopen week met een drietal collega's gegeten bij dit schitterende restaurant. Hoewel onze afspraak zakelijk was, werd ik getroffen door de juiste toon qua gastheerschap. Er waren wat moeilijke onderwerpen te bespreken aan onze tafel, maar door de ambiance, de kwaliteit van het koken en bovenal het gastheerschap is onze avond in goede harmonie verlopen. Wat een ontzettende leuke locatie. Ik kom hier zeker terug om te vergaderen en daarna lekker culinair verwend te worden. Echt top!

38. dankzij nieuwsbrief van eet.nu eens een keer mee gedaan met "ontdekculinairnederland". Bij dit restaurant hadden we ons hoofdgerecht. Een goed stuk vlees en vis gehad. worteltjespastinaak o.i.d. ipv aardappeltjes. ik vond het wel lekker, wat raar is want ik haat wortels. Echter mijn tafelgenoten vonden het niet denderend terwijl die wel wortels lusten. Dus zeer knap van het restaurant, mij wortels te laten eten. Op zich waren de porties voor een grote eter zoals ik echt te weinig. Goed maar karig. Ook hier in aparte zaal gegeten om de overige gasten niet te storen (ofwel 2x per uur nieuwe tafelgenoten.

6,5
  39. natalie

Leuke iets verouderde ambiance. Zeer goede vriendelijke bediening. Eten was prima. De wijn die de bediening erbij uitzocht prima van kwaliteit. De verse munt thee was echt vers werd uit de tuin geplukt. Zeker een aanrader.

40. Ivo de Wild

Goede lokatie, leuke sfeer, goede bediening en heerlijke gerechten!

41. Rene 42 punten

Op woensdag 30 mei hier gegeten en omdat we wat te vieren hadden, hebben we de zeetong genomen. Heerlijk!
    Jammer dat er vanavond maar weinig gasten waren, is toch wel goed voor de sfeer ( hoewel: samen hadden we het erg gezellig en onze gastheer deed daar zeker aan mee).
    Ook de rest was bijzonder lekker. Wat het was? Zelf gaan ervaren is mijn devies!!!

42. Gisteravond wezen eten. Hadden het vijfgangen verrassingmenu genomen met wijn arrangement. Was allemaal voor deze prijs zeer goed. Service en locatie ook goed. Kom er zeker nog een keertje terug!!

43. Vanavond heerlijk gedineerd bij La Pucelle. Als entrée gekozen voor de salade met artisjok en mozzarella: mooie combinatie. Als hoofdgerecht parelhoen: verrukkelijk! Dessert: ananas carpaccio en chocolade: schiterende smaakcombinatie. Helaas waren wij, gezelschap van drie, de enige gasten deze avond, vandaar de mindere punten voor de sfeer, maar het eten was werkelijk van zeer hoogstaande kwaliteit. En daarom gaat het toch?!Complimenten voor de gastvrouw: vriendelijke en erg gastvrij! La Pucelle is zeker een aanrader wat mij betreft.

44. Recent hier gegeten met een groot gezelschap in de prachtige eetkamer. Hele fijne sfeer, heerlijke wijnen, vorstelijk eten. Vriendelijke bediening, niet stijf, en dat is ook een pré.
    Heel fijn gegeten dus !

45. De recensie van Jos is drie maanden na de ervaring geplaatst. Het restaurant in dit Stadspaleis heeft in december een nieuwe keukenbrigade gekregen. De kwaliteit is top. We betreuren de ervaring van Jos, maar nu alweer twee maanden is er een nieuw ploeg, een nieuw elan en een heel goed product. De ambiance blijft onovertroffen.
    Ik sta er garant voor.

Harko Everts
    restaurateur

46. Als echte Bergenaar ben je natuurlijk trots op een zaak op deze locatie, alleen toen 3 van de 4 personen de bestelde tonijn gingen proeven zakte het enthousiasme behoorlijk.
    Deze was gewoon te ver doorbakken en dan weet je dat het met de smaak gedaan is. Een beetje chefkok moet dat dus simpelweg perfect klaar kunnen maken. Goed betalen voor lekker eten is absoluut geen probleem, alleen in dit geval was de prijs/kwaliteitsverhouding ver te zoeken. Jammer!

5,3
  47. Wat een bijzondere ervaring om bij La Pucelle te eten. Het is lang geleden dat wij ons zo welkom hebben gevoeld! Ik ben nu twee keer hier gaan eten en allebei de keren was het een unieke ervaring. En het leuke eraan is dat het ook nog betaalbaar is! Bedankt!

48. Annemiek Ernest

Na een half jaar kwamen wij weer in La Pucelle.
    Wat een verandering met voorheen!
    Ongelooflijk gastvrij!
    Na het apperatief in de prachtige lounge, mochten we de wijnkelder bewonderen, prachtig!
    Heerlijke wijnen!
    Het diner was heerlijk, op de kaart staan alleen maar heerlijke gerechten!
    Een echte aanrader!

49. Voor de derde keer bij dit unieke restaurant gegeten, kwalitatief altijd op niveau geweest.
    Werd nu na 7 maanden positief verrast (wellicht toch een wat minder stijf personeel) dat zij ons meer als gast een warm welkom geven, bedankt en zeker tot ziens.
    ps : die wijnkelder is fantastisch!!!!

50. Waarschijnlijk hadden we te hoge verwachtingen van La Pucelle naar aanleiding van de Proefmei. Het eten was zeker goed, maar zeker niet van een betere kwaliteit dan het betere 'thuiswerk'. De wijn die we geserveerd kregen paste niet bij het eten. Pas na aandringen bij de bediening kregen we een goede wijn.
    Het schijnt dat ze erg goed zijn met mosselen, maar die eet ik bij voorkeur niet in een restaurant.

De locatie is natuurlijk erg bijzonder, zeker voor mensen van buiten Bergen op Zoom. De sfeer is iets aan de bedompte kant maar nooit onvriendelijk.

51. Niet alledaagse uitvoering van gerechten maken er telkens een verrassing van terwijl het vegetarische menu indruk maakt door de hieraan bestede aandacht. Dit ontbreekt bij praktisch alle andere restaurants die wij ooit bezocht hebben.

52. Zaterdagavond heerlijk gegeten bij La Pucelle!

Genoten van de geweldige ambiance en de heerlijke Hongaarse wijn. Complimenten voor chef-kok Pieter en gastheer Leroy.

Wij kunnen het iedereen aanbevelen!

Rene Anja Michiel Felix en Karin.