De Kelder van de Pastoor in Bergen op Zoom

1421791972 54
1426195383 55
1457019256 57

1. Senna Mens

2. Gisteren onbeperkt gamba's gegeten. Dit was een aanbieding via Sweatdeal. Dat was trouwens voor meer dan de helft van de gasten die in het restaurant waren. Behalve dat het een uur duurde voor de maaltijd op tafel kwam waren wij heel tevreden. Lekkere gamba's met frietjes en salade. Alleen voor de mayonaise moest 1 euro bijbetaald worden. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.

3. Hans & Trijnie

4. Ronduit slecht. We hadden gereserveerd, maar dat waren ze vergeten op te schrijven: werd snel in orde gemaakt, maar we moesten ondertussen maar rondhangen.
    Er werd ons bijvoorbeeld geen drankje aangeboden voor het ongemak. Sterker nog, nadat we aan tafel zaten moesten we na een half uur zelf vragen of we wat te drinken konden bestellen en de kaart konden krijgen.
    Koude en warme tapas besteld met 8 personen. Alles komt zo uit de verpakking, niks vers zelf gemaakt bij en weinig. Hier moet je wel de volle mep voor betalen: veel te duur voor de niet bijzondere kwaliteit. Het enige aparte was het toetje, echter ook niet zelf bereid maar in laten vliegen uit Spanje.
    Kortom we hebben het een keer geprobeerd, maar nooit meer!

5. Bergenaar

De 'tapas' die hier geserveerd worden mogen die naam eigenlijk niet dragen. Rechtstreeks uit het pakje van de Sligro en even in de magnetron opgewarmd.

Op het bord buiten staat Tapas Onbeperkt + Bier en fris voor €30 (bediening: Ja, dat is incl. voorgerechtje en dessert!) Het duurt echter héél lang voor de eerste biertjes en de eerste gerechtjes doorkomen en wanneer je na 2 uur weer wat bij wilt bestellen krijg je te horen dat die aanbieding voor onbeperkt eten maar 2 uur geldig is. Als we meer tapas en een dessert willen, moeten we dat bijbetalen!!

Erg teleurstellend, heel luidruchtig, weinig eten voor veel geld, langzame bediening en zeker niet voor herhaling vatbaar!

1,7
  6. Helaas geen goede ervaring in dit restaurant. Een dag van tevoren gereserveerd voor een plaatsje in het achterste restaurant gedeelte. Er was nog plaats genoeg dus geen probleem.
    De volgende avond kregen we een plaats helemaal voorin de zaak precies voor de deur van de in/uitgang, en bij de bar. Ik heb onze reservering aangegeven bij de serveerster, maar een andere plaats was niet bespreekbaar (de schouders werden opgetrokken..sorry). Hierdoor zaten we helaas ook vlak bij de garderobe, de keuken en de rookkamer. Een walm van sigarettenrook trok telkens over ons tafeltje wanneer een van de bezoekers de rookruimte verliet, wat niet fijn is als je zit te eten.
    We hebben voor een 3-gangen tapas menu gekozen. Wij zijn geen kritische eters, maar het viel ons erg tegen. De koude eerste gang was nog het lekkerst, maar de producten niet allemaal vers, veelal uit pot/blik. De warme gerechten sloegen de plank echt mis. De gehaktballetjes flauw en nog rauw van binnen, de spare-ribjes uitgedroogd en hard, de kipkluifjes met véél teveel veel kerrie, de champignons in een sausje zonder smaak. Al met al kregen we een cafetaria gevoel, alsof het regelrecht uit de magnetron/frituurpan kwam. Het verse knapperige boerenbrood (bruin en wit) was eigenlijk het lekkerst. Na deze gang hebben we afgerekend en zijn we vertrokken.
    Het meisje wat ons bediende was erg lief en correct, dus over haar niets dan goeds. Een collega serveerster zagen we hangen aan een tafel met mobiel in haar hand. We kunnen uiteraard niet oordelen over de rest van de menukaart, aangezien dit ons eerste bezoek was hier.. en ik vrees voor ons de laatste keer.

7. Wij gingen speciaal naar dit restaurant voor de beenhammetjes (hoofdgerecht). Helaas, tot onze grote teleurstelling was dit om 18.30 uur al niet meer verkrijgbaar!! Toen wij later informeerden naar de nagerechten bleek tot onze verbazing dat er van de ca, 6 nagerechten 2 op waren (kaasplankje en chocolademousse). Erg jammer allemaal! (Vonden ook de hoeveelheden nav de prijs aan de magere kant).

8. marlous

Gisteren hier met vriendinnen gegeten en het was heel erg lekker allemaal al duurde het wat lang voor we het kregen en was door de drukte niet alles er meer. Vooral jammer van de chocolade mousse en dat we heel lang moesten wachten op de creme brulee terwijl de kok gewoon zat te roken en te kletsen in het rookhok die trouwens wel heel mooi is! Ondanks de warmte hield personeel het hoofd koel. Vooral die jongen hield alles goed in de gaten en werkt hier al lang denk ik. Ze deden allebei dr best om dingen op te lossen ook bij andere tafels waardoor het een goede sfeer was in de kelder vd pastoor. We komen vast nog wel eens terug!

9. Vrijdag gegeten met vrienden.. ik had deze keer geen tapas maar het nieuwe actie menu voor 12,80 super malse ossenhaas met gambas. Goed hoor! En wederom alles weer goed geregeld. Ook leuk dat de eigenaar altijd tijd heeft voor een praatje. Top !

10. An 11 punten

Ik kom regelmatig in Spanje voor mijn werk en ben dol op tapas. Maar ga dit niet in De Kelder van de Pastoor eten. De sfeer was prima maar de voorgeschotelde tapas lijken zo van de sligro gekomen en in een magnetron geschoven. Dit is echt de prijs van 27,50 niet waard. Ook de service was niet om over naar huis te schrijven en ze wisten te weinig van de wijnen af. Al met al een slechte ervaring, erg jammer.

11. Hadden de duurste wijn van de kaart. Op zich een prima wijn maar werd zomaar op tafel gesmeten zonder te proeven. Eten smaakte redelijk goed maar niet bijzonder. Service was eerlijk gezegd best slecht en de prijs veel te hoog. Jammer. Van een kelder verwacht je een romantische donkere sfeer maar dit is alles behalve dat. Teleurstelling dus.

12. In tijden niet zo lekker gegeten. Tapasmenu was echt super! De hele avond werden we op ons wenken bediend. Fles heerlijke Spaanse huiswijn werd aanbevolen door tafel naast ons en was voor €17,50 een echte aanrader. Losse sfeer, personeel erg vriendelijk, had niet geweten dat er zoiets bestond in Bergen op Zoom. Wij komen in ieder geval zeker terug hier al was het alleen al vanwege het relaxte karakter van dit bedrijf.

13. Zelf woon ik al een paar jaar in Barcelona dus toen mijn ouders me net voor de jaarwisseling mee naar een tapas restaurant namen, stond ik niet echt te springen. Onterecht, want bij De Kelder kun je heerlijk eten! Zoals het hoort krijg je echt allerlei verschillende gerechtjes die leuk worden opgediend. Als je de menukaart bekijkt, mag de sfeer in het restaurant wel wat Spaanser, maar dat iedereen er met een glimlach werkt, maakt alles goed!

14. We kwamen voor het tapas menu en we kregen 3 gangen het was een ruime selectie voor ieder wat wils we hebben er echt van genoten. De service was ook goed en een groot voordeel de sfeervolle, comfortabele rookruimte. We gaan hier zeker vaker heen!

15. wij waren met een groep van 12 collegas die allemaal wat anders wilden eten. na een gezamelijke amuse van het huis en tapas-voorgerechten was iedereen erg tevreden over het eten en de manier waarop alles werd geserveerd. de deur naar de keuken staat gewoon open en wij zagen de beide chefs met veel aandacht en liefde voor hun vak de gerechten bereiden. Volgend jaar beslist weer hier met de meiden. top ervaring.

16. Jos Schoone

Wij waren met 4 personen en wij hadden de indruk dat er in de keuken geen oven of fornuis aanwezig was maar alleen een magnetron! Ook wij hadden de indruk dat alles uit een potjes of zakjes kwam. Ronduit slecht!

17. Bediening is goed en gastvrij. De wijn (witte huiswijn) was lekker en niet duur en het brood was ook lekker. Dit was het positieve van dit restaurant. We hebben hier vorig jaar een keer een tapasmaaltijd gegeten. Dat viel toen erg tegen, we hadden het idee dat alles uit potjes en zakjes kwam. Dat kon natuurlijk een keer gebeuren.
    Toch besloten om nu weer een keer hier te gaan eten. Het was ronduit slecht. De ossenhaas slechte kwaliteit, verkeerd gesneden en slecht gebakken. Gamba's smakeloos en de sauzen, waar je ze je toch €2,70 per persoon voor bij laten betalen, is waterig en komt uit een pakje.

18. dankzij nieuwsbrief van eet.nu eens een keer mee gedaan met "ontdekculinairnederland". Bij dit restaurant hadden we ons tussengerecht. We kregen garnalen en nog wat. Was een grote sof. erg smakeloos, leek beetje op garnalen van albert heijn opgewarmd in magnetron. was ook vrij karige hoeveelheid. toen we het voorgerecht kregen bleek dat de opgegeven "geen vis/garnalen" voor onze zoon niet doorgekomen was. geen punt hij kreeg wat anders. soort tappaz schortel met verschillende soorten worst. hij vond er weinig aan, meegeproefd, was er mee eens. goede service, dat wel. we zaten vrij krap in donker maar op zich leuke kelderruimte. hoogte plafon vrij laag, gecombineerd met zeer krappe tafels en veel mensen (die meer zaten te wachten op het eten dan daadwerkelijk eten), geen goede plek voor claustrofobische mensen.
    te

19. Wij hebben voor het tapasmenu gekozen en hebben hier van genoten! Er was genoeg te eten en veel variatie. Spaanse worsten/kaas/zalm/gamba's etc. Wij komen zeker nog een keer terug. Aanrader : Crema Catalana !

20. Zonde van mijn geld, we hadden het tapas menu genomen voor vier personen. De hoeveelheid was maar net voldoende, het grootste gedeelte kwam uit potjes, zo kan ik het ook. De bediening was goed, enkel jammer dat we om extra lepels moesten vragen anders hadden we alles met onze eigen vorken uit de schaaltjes moeten halen.
    Algemeen genomen was het de prijs 40euro pp niet waard.

21. Absolute aanrader, lekker gegeten, pure smaken en leuk gepresenteerd. Wij waren met een groep en de bediening was vlot ondanks dat het bomvol was die avond. Jammer dat het niet rolstoelvriendelijk is in zo´n kelder maar we komen zeker nog eens terug!