Op dit adres zit nu: Het Wolthuis

1372207702 68
1482034638 78
1619318308 76

1. Emmy thomas

Super restaurant lief personeel heerlijk gegeten. Ook aandacht voor de gasten. Voor ons een dikke 10.

2. Theo Karreman

De kwaliteit van het eten is zeer goed voor een prima prijs. Het restaurant doet wat oubollig bruin aan, maar heeft wel Brabantse sfeer. Helaas was de ontvangst door de eigenaresse niet volgens de befaamde Brabantse standaard. Ze was wat kortaf en fel. Ook de (haar) bediening kan beter en leuker. Als ze dit ook op orde krijgen, is dit een toppertje. Heb er heerlijk gegeten en rustig drie uur getafeld.

3. Frank en Marjorie

Super lekker gegeten, goede sfeer en dito service! Echt een aanrader!!

4. T. 14 punten

Eten was goed. Sfeer was te doen. Service bij de ober (het meisje) was goed en deed zeer haar best. Alleen de eigenaresse is een oude chagrijn en is niet klantvriendelijk. Bij de rekening bij de Surf&Turf die we hadden besteld kregen we een toeslag van 7,50€x2, na ons mening tillerij, omdat het niet van tevoren gemeld was en het was met pen opgeschreven op een blaadje (lekker zwart dus!!). Uiteraard hebben we het wel betaald, maar komen hier niet meer terug.

4,7
  5. Wat een feestje was het om hier te eten!
    Gastvrije bediening, heerlijk eten en een ontzettend leuk plekje.
    Wij waren onderweg van Denbosch naar Middelburg en komen hier zeker nog een keer.

6. Het is niet bijzonder maar de gerechten smaken gewoon. Het duurt heel erg lang voor je volgende gerecht voor je staat. Niet heel slecht maar niet voor herhaling vatbaar.

5,1
  7. J. Kuijpers

Het eten was prima, alleen tussen voorgerecht en hoofdgerecht zat teveel tijd en dat was jammer want we hadden ook nog een avondprogramma en dat is door het lange wachten toch wel in het water gevallen.

8. 1Sept j.l. hebben wij in De Bloemkool gegeten, het eten was goed maar niet royaal, friet voor 2 pers was erg weinig, wij hadden een giftforyoucard waar wij mee afrekenden, wij moesten nog 26 euro bijbetalen wat ik erg veel vond, op de kaart was de allerkleinste soep 4 euro, op de rekening stond 15 euro voor 2 pers dat vind ik niet eerlijk, zag het pas de andere dag ;-((

9. I. van Kaam

Gisterenavond met een gezelschap van 8 personen heerlijk genoten van een AAA menu. Alles was tiptop in orde en smaakte overheerlijk. Beslist een aanrader. Maar het asperge seizoen is nog maar kort dus de 3A's in een menu zal nog maar kort duren.

10. Dekkers

De stijlvolle gedekte tafels en sfeer maken veel goed. Eten is redelijk. Ik had een vispotje en toen ik vroeg aan de bediening wat voor vis er in zat kreeg ik als uitleg, de verschilt per keer en ik weet het niet... De vis welke dus onbekend was, moest ik ook zoeken, zo weinig. Nadat we de rekening kregen gaf ze aan dat de keuken het ook niet wist want de kok was er niet... Men bood ook geen excuses aan, jammer..

11. René de Crom

Kerstmenu.
    Reservering telefonisch besproken, maar zoekgeraakt.
    We waren hier om 18.30, kregen het voorgerecht om 20.00uur.
    Ik hoop dat we het menu, 5 gangen, dit jaar nog volledig krijgen. Diverse keren om bestek en drank moeten vragen. Eten was redelijk, maar niet echt "kerstelijk". Bijvoorbeeld geen boter bij brood, glazen wel erg vol schenken (wat goed was omdat we erg lang moesten wachten, maar daardoor meer gedronken dan de bedoeling was). Er was te weinig bediening en paar maal om dingen moeten vragen (waar is ons bestelde water, heeft u bestek). We hebben gegeten, maar komen hier nooit meer, ook niet bij "gewone" dagen!

4,7
  12. Ankie&Rinus

Het leuke bij De Bloemkool is dat ze er meerdere keuzemenu's hebben, maar dat je ook weer uit elk menu iets kunt kiezen en zo je eigen menu kunt samenstellen. Wij gingen voor 'wild' deze keer en dat is prima gelukt. In combinatie met een fles Bourgogne hadden we een verrukkelijke maaltijd.

13. M.Radakovic

14. Hennie en Til

We eten hier regelmatig naar alle tevredenheid, dit keer was het een teleurstelling. Bij binnenkomst gaf de bediening aan dat alle tafels besproken waren maar dat er nog wel een tafeltje vrij was bij het trapje omhoog. Toen wij aangaven dat onze voorkeur toch echt bij het restaurant beneden lag en wilde vertrekken met de mededeling "jammer maar tot een volgende keer" was er ineens toch een tafel vrij in het restaurant beneden. Tot onze verbazing bleven er de hele avond meerdere tafels vrij. Wij voelden ons niet serieus genomen als gast, en dat is erg vervelend als je iemand meeneemt voor een avondje gezellig uit eten.

15. Martijn

Normaal gesproken schrijf ik nooit recensies, maar vandaag maak ik een uitzondering. Ik ben gisteren gaan eten bij De Bloemkool. Het restaurant ligt buiten de binnenstad wat parkeren als groot voordeel heeft. De gehele binnenstad is namelijk autovrij. Voor de deur parkeren is echt wel lekker en het ligt praktisch aan de snelweg.

Aparte naam, de Bloemkool, maar het doet niks af aan het eten. Je komt binnen in een huiskamersfeer bij een niet zo groot restaurant. Werden netjes naar de tafel gebracht en er werd ons medegedeeld dat er geen servetten en ijsthee meer was. Ach, als dat alles is...

Ze hebben een aantal voordelige combinatiemenu's waarbij je de gerechten ook los kan bestellen. Wij kozen voor een 6-gangen verrassingsmenu. Voor een prijs van €32,95 had ik niet heel veel kunnen verwachten, maar we kregen echt grote porties erg lekker eten voorgeschoteld. We begonnen met een amuse met tonijn van het huis. Daarna een salade met Rib-Eye, een heerlijke aspergesoep, daarna eendenborstfilet, een bord met heerlijke asperges en daarna een goed gevuld bord met heerlijke kalfsmedallion en lamskoteletjes. Tot slot een heerlijk dessert toe. We zaten helemaal bomvol, en bovendien was het erg smakelijk.

Dit menu kan elke dag veranderen, maar heb alleen maar lekkere dingen op de kaart zien staan. Overigens kan hier alleen voor gekozen worden als de hele tafel meedoet. Wij zijn geen wijndrinkers, maar ik las verhalen over torenhoge drankprijzen. We moesten voor twee menu's van €32,95 plus 3 bier en 4 ijsthee €80,50 afrekenen. Absoluut geen onredelijke prijzen vind ik!

Zeker een aanrader voor iedereen die een leuke avond uit wil hebben. Ga hier niet heen als je onbeperkt loempia's en bitterballen wilt eten...

16. Leuk om eens wat anders dan 'standaardgerechten' te kunnen eten, voor een prima prijs. Gezellige sfeer, goede bediening. Geen wijn gedronken, dus daar geen mening over. Het zat als snel vol (goed teken!), zodat reserveren wel noodzaak is.

17. Gisteren heerlijk gegeten! Prijs kwaliteit perfect. Veel keus binnen de menu's en deze zijn ook leuk geprijst. Drank niet zo belachelijk duur, dus bij het afrekenen ook geen schrik-reactie!! Amuse ook heerlijk! De kok houdt zeker rekening met allergieën.

Dit is een restaurant waar je goed, lekker en toch chique kan eten zonder dat daar weer eens een enorm prijskaartje aan hangt!

Wij komen zeker nog eens terug!

18. Wim Verbiest

Vanavond met mijn vrouw het 3 gangen menu gegeten voor € 24,50 pp. Het was zeer goed, alles voldoende en alles naar wens. Maar als je vooraf € 5,75 voor een glaasje port en € 24,75 voor een fles (750 cl) huiswijn moet betalen vind ik dat schandalig duur. Zo kun je wel reclame maken voor een goedkoop menu, maar als je het aan de andere kant moet terugverdienen op de drank ben je naar onze mening verkeerd bezig.

19. Sinds ruim een jaar woon ik in west-Brabant en heb in het begin moeite gehad om een gewoon goed restaurant te vinden. Na een eerste terughoudendheid, want een naam als "de bloemkool" klinkt natuurlijk niet heel spannend, ben ik op aanraden van vrienden toch maar eens bij dit restaurant gaan eten. Wat een verademing! Je komt "thuis" in een restaurant wat je doet denken aan een huiskamer. Er heerst een ontspannen sfeer en de avond moet nog beginnen, want bij het openslaan van de kaart word ik pas echt enthousiast. Buiten de gerechten, voor de gemiddelde gast, om staan er namelijk enkele gerechten op die mij als "geëmigreerde Achterhoeker" laten denken dat ik weer bij oma in de Achterhoek aan tafel zit. Bloedworst met appel en spek als voorgerecht en kalfslever als hoofdgerecht. Even heimwee. Als tussengerecht een stuk kalfszwezerik met morilles tot in perfectie bereid en heerlijke kazen als dessert en dat alles voor een prijs die men in de gemiddelde vreetschuur ook vraagt voor eten van discutabele kwaliteit.

Dames en heren van de bloemkool, bedankt en tot snel, want dit vraagt om meer

20. Heerlijk gegeten, Ierse biefstuk genomen en deze was perfect bereid het voorgerecht en nagerecht waren ook heerlijk. Prijs kwaliteit is gewoon goed, je kunt in weinig restaurants zo goed eten voor zo'n schappelijke prijs. Ik zal hier zeker vaker naar toe gaan.

21. Fens&Weert

We gaan regelmatig (6-10 keer per jaar) naar de Bloemkool sinds enkele jaren nu.
    Het is ons favoriete restaurant geworden en wij kunnen ons dan ook compleet niet vinden in de negatieve recensies?

Iedere keer weer staan we versteld van de prijs/kwaliteit verhouding van dit restaurant. Door de prijs durf je ook eens iets te proberen wat je anders nog nooit gegeten hebt. De keuzemenu's wisselen regelmatig en bieden een ruime keuze. Volgens mij wisselen de menu's zo eens in de 2 à 3 maanden. De presentatie van de borden ziet er altijd goed uit en de kwaliteit van het eten is ongekend voor de prijs. Nergens in de omgeving kan je zo lekker eten voor zo'n prijs. tip: kaasplankje als dessert.
    Wijn drinken we niet, dus kunnen we ook niet beoordelen. Het (Swinckels) tapbier smaakt mij in ieder geval goed.

Zowel de chef, gastvrouw als de dames in de bediening zijn altijd vriendelijk en behulpzaam. Op vragen/opmerkingen wordt altijd netjes gereageerd. We hebben altijd het gevoel hier welkom te zijn.

Zolang je beneden kan zitten voor het diner zit het met de sfeer ook wel snor. Die is huiselijk en gezellig met in de winter een open haardje. Met beneden bedoel ik trouwens ook de verhoging rechts bij binnenkomst. We hebben 1x op de 1e verdieping gezeten dik een jaar geleden en hoewel het eten daar uiteraard hetzelfde smaakt, kwam de sfeer daar (nog?) niet goed tot zijn recht.

Al met al een zeer goed restaurant waar wij in ieder geval terug blijven keren!

22. R. 133 punten

Gisteren met vier personen hier voor de eerste keer gegeten.
    Het eerste waar ik altijd naar kijk is het bestek; hier zaten vingerafdrukken op.
    Ook was het bestek aan vervanging toe; het was echt versleten.
    Zo waren aan de bovenzijde van het mes van mijn partner er kleine stukjes uit en ook de snijkant was niet al te best. Hij kreeg, toen hij daar om vroeg, wel meteen een nieuw mes.

Een persoon had een doorbakken biefstuk gevraagd, een ander een medium. Beide waren amper medium.
    De biefstuk die doorbakken had moeten zijn werd terug naar de keuken gestuurd (om terug in de oven te zetten??!!); deze kwam doorbakken half doorgesneden daarna weer terug...

Drie personen wilden apfelstrudel, een persoon een dame blanche. Helaas was dat schijnbaar niet goed begrepen, want we hadden twee apfelstrudel en twee dame blanche. De persoon die apfelstrudel had besteld, maar dame blanche kreeg, vond dat gelukkig niet heel erg, maar toch...
    In het ijs zaten nog kleine ijsklontjes.

Daarnaast hadden we bij het hoofdgerecht extra friet "besteld". Je zou toch denken dat dat er gewoon bij hoort, maar nee hoor, € 3,50 voor een klein schaaltje friet stond apart op de rekening vermeld.

Al bij al geen succes vonden wij alle vier, dus hier komen wij niet meer.

5,7
  23. a de jongq

Afgelopen zaterdag met een groep gegeten . Nooit meer!!
    2,5 uur wachten op het hoofdgerecht. De ierse steak zat een zeem in, en de patat was niet gaar. De saus bij de hertenbiefstuk was zo sterk dat je de biefstuk niet meer proefde en smaakte alleen maar naar ontbijtkoek. Het dessert was helemaal matig. De kaneelparfait was gewoon ijs met een hele lichte kaneelsmaak en de stoofpeertjes waren absoluut niet gaar.
    Als dit wordt doorgegeven aan de bediening wordt hier niets aan gedaan. Ook bij het afrekenen zijn er nog wat dingen aangegeven toen ze vroegen of alles naar wens was, en hier is ook niet op gereageerd. De huiswijn was € 25,- per fles terwijl we later op internet zagen dat hij €18,50 per fles had horen te zijn.
    Het was wel heel gezellig, maar we zaten met een grote groep wel een beetje in een ongezellige hoek boven in het restaurant, terwijl het eigenlijke restaurant beneden is. Die gezelligheid was dus niet te danken aan de omgeving, het personeel of het eten maar aan de groep zelf (-:
    Alles bij elkaar. absoluut niet voor herhaling vatbaar.

2,9
  24. Judith Holsbeek

We komen gemiddeld 6 keer per jaar en het is altijd uit de kunst. Prima eten, en je merkt het als de patron er niet is. Hier wordt gekookt!

25. Paar keer geweest in de laatste 3 jaar, kwam hier een jaar of 15 geleden met enige regelmaat. Gewoon een prima restaurant met soms een uitschieter naar boven en één naar beneden. Huiswijn is lekker, sfeer is "huiskamer" afhankelijk van waar je plaatsneemt.

26. Super restaurant, met heerlijk eten.
    Goede kaart met volop keuze voor iedereen.
    Echt aanrader!

27. Melieste

We hebben nog niet zo lang geleden dit restaurant ontdekt,
    toch al dikwijls gegeten en kan niet anders zeggen perfect. Zeer regelmatig nieuwe menu kaart en diner heerlijk
    en zeer vriendelijke bediening. Sfeer zeer gezellig, men vraagt regelmatig of alles naar wens is. Al weer gereserveerd.

28. Jammer dat sommige gasten pas op internet zeggen dat er iets niet in orde was terwijl ze, als ik aan tafel kom, gewoon zeggen dat alles goed is, op deze manier krijg je nooit de kans iets goed te maken als er een foutje gemaakt word, graag zie ik de gasten met een nare ervaring nog eens terug zodat we er misschien alsnog iets aan kunnen doen.

29. Gisteren 31 maart zijn wij uit eten geweest bij de Bloemkool.
    We hebben ons laten verrassen met het verrassingsmenu, dit kan ik iedereen aanraden, het was overheerlijk. De gepocheerde tournedos uit Ierland was perfect. De opmaak van alle gangen was mooi en verzorgd.
    Wij gaan zeker nog een keer terug.

30. Gegeten met een groepje (8). Eten was absoluut niet in verhouding met belofte. Smaak was erg vlak, groete niet om aan te zien en de smaak was als op het opgewarmt was. De bediening was niet toegerust op hun taak en kan stukken beter. Wel vriendelijke dames.
    Kortom nodigt niet uit voor meer.

2,2
  31. Eddy & Grid

Wij hebben hier gisteren voor de eerste maal gedineerd,als Belgen zijn we op culinair gebied toch wat gewoon.
    Restaurant De Bloemkool is ons zeker heel aangenaam bevallen, alles was goed en zeer vriendelijke bediening, lekker aperitief & wijn, de gerechten keurig en lekker enig minpuntje misschien de saus van mijn hertekalf was iets te zoet en 1 glaasje champagne ook aan de "dure" kant!
    Het restaurant zat helemaal vol en dat is zeker een referentie! Wij komen hier zeker graag nog terug.

32. Afgelopen vrijdag lunch in de Bloemkool.
    De bediening onvriendelijk en chagrijnig.
    De biefstuk van mijn moeder (gevraagt medium) was door gebakken en niet warm.
    Ik had vis, was lauw, de aardappelpuree koud.
    Nadien cappuccino was ook niet warm.
    Lunch was een enorme afknapper.
    Prijs/kwaliteit zwaar beneden de maat!!

33. Voor het eerst sinds vele jaren hier weer eens gegeten. Een prima ervaring! Werkelijk heerlijk eten en een vriendelijke, attente bediening.
    Leuk dat chefkok Toon aan tafel komt informeren of het eten lekker is (in plaats van het formele "is alles naar wens?")
    De witte huiswijn is super!
    Wij komen zeker terug.

34. Teleurstellend. De grens tussen "no nonsense" en boertig wordt door de eigenaar overschreden. Blijft bij binnenkomst eerst met een vertegenwoordiger praten zonder de binnenkomende gasten te begroeten. Tafelaanwijzing op afstand: derde tafel links. Later: wat gaan we drinken? Op de vraag wat hij te bieden heeft krijgen we geen kaart, maar één mondelinge suggestie. De vissoep en de mosselen waren naar het oordeel van een liefhebber van stevig gezouten eten, bremzout. De door ons gekozen wijn was goed, maar gezien de kwaliteit erg hoog geprijsd. Pluspunt dat er op verzoek een karaf kraanwater is die niet wordt berekend. De meisjes in de bediening zijn vriendelijk, maar ongeschoold in bediening en service. De harde "muziek" is irritant.

5,1
  35. Het blijft genieten hier. Aandacht voor de gasten, prachtige streekgerechten naast internationale ontdekkingen, verse ingrediënten. Een parel op culinair gebied in West-Brabant!

Lekker ontspannen tafelen wordt hier tot kunst verheven door de gastheer, gastvrouw en hun personeel door hun no-nonsense optreden.

36. Voor 't eerst hier gegeten en zeker voor herhaling vatbaar, 't eten was heerlijk en de bediening attent en vriendelijk, vriendelijke kok/eigenaar...kortom....super!

37. Hein Verschuren

Ja, het eten is belangrijk in een restaurant en dat is zeer goed in de Bloemkool. Maar wat het 'uit eten' hier tot een feestje maakt is de oprechte belangstelling van het bedienend personeel en vooral ook van de eigenaar/chef. Dit restaurant was, is en zal een blijverdje zijn omdat men eten als het belangrijkste ziet, ipv er een modieus (en dus aan verval onderhevig) interieur en sfeer aanhangt.

Gewoon eerlijk koken met producten die op dat moment voorhanden zijn, geen ingevlogen aardbeien uit zuid-Spanje, dat soort fratsen.

Heel goed!

38. Frans en Rina

Zoals al vele jaren komen wij regelmatig bij De Bloemkool. De laatste tijd is het er weer erg goed, lekker eten, gezellig en attente bediening. Ook altijd leuk dat Kok Toon zelf even komt vragen of het lekker is... en het is lekker. Echt het is hun, Toon en Rianne, van harte gegund.

39. Een paar weken geleden, na minstens 10 jaar..., hier gegeten n.a.v. een menu advertentie in een weekblad.

Ons idee was dat dit restaurant behoorlijk aan de prijs was, maar 24.50 Euro voor een 3 gangen menu vonden we wel erg laag en hadden gedacht dat dit beperkte portie's zouden zijn....

Niets is minder waar, echt super gegeten!

Punt van kritiek, maar wel lekker!, wijn is voor dit menu wat aan de dure kant.... boven de huiswijn zit je al direct op minstens 30 Euro, dus overstijgt ruim het menu, da's dan weer jammer.
    Probeer tussen de 20 en 30 Euro wat wijnen te serveren (zat keus naar mijn mening).

Verder echt een aanrader dit restaurant! (prijs kwaliteit is super)

40. Fam. Keulen

Vandaag, na ca. 15 j. bij de Bloemkool gegeten.

Het was alsof we thuiskwamen, weer vanouds genieten.

De hazerug was subliem.

Voor 1 glas werd zelfs een bijpassende fles wijn opengetrokken.

Onze complimenten.

We komen 'zoals vanouds' in het vervolg vaker.

41. van der Werf-Goderie

Zaterdag heb ik samen met mijn man en vrienden voor de eerste maal gedineerd bij restaurant De Bloemkool.De prijs-kwaliteitverhouding is heel goed.Het is er gezellig en de bediening heel attent.We gaan er zeker nog vaker heen!