Loetje in Bergen

ma lunch 10:00 - 16:00 diner 10:00 - 22:30
di lunch 10:00 - 16:00 diner 10:00 - 22:30

ma lunch 10:00 - 16:00 diner 10:00 - 22:30
di lunch 10:00 - 16:00 diner 10:00 - 22:30

Het eindcijfer is 6. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1459920642 58
1481913433 56
1502073491 65

1. Jan Kempenaar

Positief, goede biefstuk, bediening goed en een mooie sfeer! Prijs/kwaliteit verhouding prima in orde, alhoewel ik het wel wat storend vind dat alle extra's zoals frites, salades, champignons etcetera apart afgerekend moeten worden. Zou zelf een all-in prijs maken zodat het ook voor de keuken wat makkelijker te managen is.

2. Bagger slecht! Getver wat een smerige schnitzel. Vet lag erop maar we hadden bere honger dus wel deels opgegeten. Daarna nog gebeld naar de zaak met een klacht, wordt mij verteld dat ze druk zijn en of ik later terug wil bellen. Belachelijk!

3. Rutger 154 punten

Vandaag lekker de lunch genuttigd bij Loetje in Bergen. Mijn vrouw had hier eerder gegeten en wilde ons meenemen. Loetje heeft een mooi groot terras. Toch gingen wij binnen zitten gezien het Hollandse zomerweer. De zaak zat gezellig vol en wij werden verwelkomt door 1 van de medewerkers. We mochten zelf een tafeltje uitkiezen. Het moment van bestellen totdat ons gerecht kwam ging in rap tempo. Vers brood voerde de boventoon met een tosti en uitsmijter voor de meiden. De bediening vroeg regelmatig of alles naar wens was. Keurige service. Ook bij het vertrek werden we nog netjes gegroet. Een plezierige ervaring van goed eten, keurige bediening in een leuke ambiance.

4. Het eten is echt heerlijk! Echter is de bediening waardeloos. Je zit letterlijk een uur te wachten voor je geholpen wordt. Ze kijken je aan maar lopen gewoon door. Bediening is erg onaardig en negeren je gewoon. Vreselijk.

Kortom. Het eten is heerlijk maar de bediening is gewoon slecht!

5. Het eten was echt heerlijk. De biefstuk is zeker een aanrader. Personeel daarentegen kan wel een cursusje gebruiken. Absoluut geen oog voor de klant. Het opnemen van de bestelling duurde lang: zowel bij het hoofd- als nagerecht. Ook bleven borden lang staan en de glazen leeg. We moesten continue personeel aan de mouw trekken. Ook zag ik personeel op tafels leunen terwijl ze in gesprek waren met gasten, vind ik persoonlijk erg onbeschoft. Dus complimenten voor de keuken; eten was er, nadat eenmaal de bestelling was opgenomen, super snel. Maar bediening maakte de ervaring bijna vervelend.

6. Het weekend wederom heerlijk gegeten bij Loetje Bergen. Ondanks de drukte werden we prima bediend door het altijd vriendelijke personeel. Heerlijk gegeten. De Bali is verslavend lekker.

7. Wij zouden met de familie "gezellig" eten op eerste kerstdag. Zelf komen wij niet uit Bergen en hadden wij ook netjes een maand van te voren gereserveerd. Op eerste kerstdag kwamen wij ook ruim op tijd aan en gaven wij aan de gastvrouw door dat wij een reservering hadden. Wij mochten met de gastvrouw mee lopen naar onze tafel.. Zij had ons net zo goed buiten kunnen plaatsen want wij kregen een tafel pal naast de deur en jassenrek. Ik vroeg aan haar aangezien wij best vroeg waren of zij ons kon verplaatsen aangezien wij deze tafel niet wilden, het ging ook om een hoge tafel met hoge stoelen.

De gastvrouw vertelde met een hele arrogante toon dat dit niet kon omdat ze vol zaten. Een familielid zei nog dat ze ziek was en ik zei er ook nog bij dat een hoge tafel naast de ingang niet onze voorkeur heeft, voornamelijk vanwege de koude tocht. De gastvrouw antwoordde dat er tijdens de reservering gevraagd werd naar de voorkeur van de tafel, echter werd dit nooit gevraagd en dit hebben wij de gastvrouw ook verteld.

Zonder ook maar enig begrip te tonen zei de gastvrouw dood leuk dat dit wel gevraagd word en dat diegene die heeft gereserveerd heeft van ons dus eigenlijk zit te liegen.. Diegene was erbij en zei gelijk dat ze de keuze niet kreeg.. De gastvrouw haalde domweg haar schouders op en gaf nog een opmerking dat wij de kou niet zullen gaan voelen en liep daarna weg..

De rest van het personeel was gelukkig wel goed en het eten was ook goed, echter mag het restaurant wel een andere gastvrouw plaatsen, want de service die zij gaf was uitermate slecht. Glashard liegen tegen klanten kan echt niet ook niet om haar eigen hachje te redden. Zeer teleurstellend.. Het is dat alle andere restaurants geen plek meer hadden en wij thuis ook geen eten meer hadden, anders waren ter plekke weg gegaan..

Mijn advies: Ga je vaak uit eten? Verwacht je een goede service vanaf het eerste moment tot aan het eind? Ga dan AUB naar een ander Loetje restaurant.. Zeker zolang Loetje in Bergen deze belabberde gastvrouw laat staan in hun restaurant. Ook van een non-ster restaurant mag je een bepaald level aan service verwachten.

8. Alfred de Bood

Het eten is goed! Maar de bediening zit in een harnas... Als je een likeurtje besteld, krijg je een hele kleine hoeveelheid (waar je een enorm bedrag voor betaald)! Het personeel geeft aan (na aanspreken) dat ze het ook weinig vinden... maatbekertjes... Ik ga het regelen zei de bedienende! Dus NIET!
    Heel jammer, wij zijn erg teleurgesteld en gaan de volgende keer wel elders! Veel succes! De sfeer is een fabriek... Niet persoonlijk.

9. Heel gezellig, vriendelijk personeel, heerlijk eten, mijn schoonzus en mijn persoontje komen regelmatig eten. Heerlijk ontspannen.

10. Ellen Geurts

Op 16 juli j.l. bij Loetje Bergen gegeten. Raar dat je voor bijgerechten extra moet betalen.

We werden aardig bediend door een leuk meisje. Toen we af wilden rekenen kwam er een man. Hij vroeg €38,55 zonder bonnetje. Omdat wij twijfelden aan het bedrag vroegen we alsnog om het bonnetjes. Na een hele tijd wachten kwam het meisje met het bonnetje. Daar stond als eindbedrag €35,55 op. We voelden ons zwaar bedonderd maar wilden ter plaatse geen stampij gaan maken. We zijn zwaar teleurgesteld vertrokken. Het gaat dan om maar €3,- maar het klopt voor geen meter.

Ik zal dan ook nooit meer teruggaan en het zeker niet aanbevelen

11. Twee weken van tevoren hadden we een tafel gereserveerd. Afgelopen zaterdag op de afgesproken tijd aangekomen. De ingang/ruimte bij de ingang stond vol met mensen leunend tegen de bar, tegen de muur met de jas over de arm. Een erg chaotische indruk.

Gelukkig hadden wij gereserveerd! Toen we bij de medewerkster waar je je diende te melden kwamen, werd ons gezegd dat het erg druk was en dat er na een half uur tot drie kwartier een tafeltje vrij zou komen. We mochten wat gaan drinken aan de bar waar het al vol stond met wachtende mensen en überhaupt geen plaats meer was om te zitten. Daarbij kregen we een pieper mee en zodra deze zou gaan trillen zou er een plaats voor ons vrij zijn.

Een reservering betekent bij Loetje blijkbaar niet dat er rekening met je komst wordt gehouden.

Na een zeer korte overweging hebben we de onpersoonlijke pieper ingeleverd en zijn ergens anders gaan eten.

Wat ons betreft was dit de eerste en tevens laatste keer dat we geprobeerd hebben om bij Loetje te gaan eten.

12. Gehaktbak met brood...wat moet ik zeggen? Heb het de eerste keer terug gestuurd, was lauw van binnen. Tweede keer te lang in de oven, want was veel te hard aan de buitenkant gewoon verdroogd. Vanuit de plek waar ik zat kon ik goed zien hoe de kok 't bereidt, in folie verpakt wordt de ingevroren bal in een soort oven of magnetron gelegd. Ze wilde zeker zijn bij de tweede keer dat het niet weer te lauw was, daarom waarschijnlijk mijn bal verpest. De twee sneden brood erbij en de zwarte jus was helemaal belachelijk.

De bediening gewoon slecht en de man achter de bar gewoon vreselijk, moest drie keer vragen om thee. De vrouwen die rondlopen snappen niks van sfeer maken. Twee zaten er zelf te eten op de hoek van de bar en te appen, de barman had meer met hun dan met zijn gasten.

Al met al wat een vreselijke zaak, kom er nooit meer, zeker omdat ik een week ervoor de ossenhaas had geprobeerd en vond dat ook gewoon standaard. Wat kun je er ook fout aandoen aan een mooi stukje vlees. Ik kom er niet meer.

13. De ontvangst was uiterst vriendelijk, je werd goed begroet. Helaas was dit alleen bij binnenkomst. Toen wij weg gingen nam niemand (er waren veel obers/serveersters die ons zagen toen wij weg gingen) de moeite om gedag of tot ziens te zeggen. De buit was binnen dus waarom zouden ze?

Nu over het eten: de gehaktbal met jus (jus? Zwart verbrand vet zonder smaak) was hard en aangebrand. Het balgehakt had een zwart en hard korstje. Dat het verbrand was, was ook goed te zien aan de zogenaamde jus, het had helemaal niets met jus te maken. Het smaakte echt naar verbrand vet en het bestond ook enkel uit onsmakelijke verbrand vet/boter. Ik had dit natuurlijk gezegd tegen de serveerster, ze zei dat het normaal was; volgens haar hoort een gehaktbal en jus zo te zijn. Ik kan zelf heel goed koken en heb zo vaak balgehakt (zowel thuis als in vele restaurants/eetcafe's) gegeten, maar zo erg als dit had ik nog nooit (!!) meegemaakt. Hoe had een "eenvoudige" kok dit kunnen serveren, onbegrijpelijk gewoon. Bij ons 1ste bezoek in dit eetcafe hadden wij ook geen goede ervaring met Loetje. Vorige week wilden wij Loetje een 2de kans geven. Nu weten wij het zeker: wij gaan hier nooit meer heen.

14. Astrid marras

Hoewel we gereserveerd hadden hebben we nog 20 minuten staand moeten wachten. Eenmaal aan tafel duurde het nog een uur voordat we ons eten hadden, veel te lang voor een simpele biefstuk. Patat en sla zien ze als bijgerecht en moet je apart voor betalen! De ruimte zat afgeladen vol en was super rumoerig. Prijs kwaliteit absoluut niet in verhouding. Jammer voor ons eens maar nooit meer!

15. A.Veltkamp

Er zijn voor mij drie dingen belangrijk als ik uit eten ga:
    1 wat ik eet, en dat is bij Loetj altijd heerlijk, vers, zowel het voorgerecht, hoofdgerecht als de heerlijke nagerechten.
    2 het personeel, en die zijn super gastvrij en professioneel.
    3 de inrichting. Ieder hoekje in het pand is met smaak aangekleed en verzorgd.
    Loetje Bergen, I love you.

16. Afgelopen avond heerlijk gegeten bij Loetje Bergen. Mijn vriend had biefstuk Bali(pittig) en ik had de hamburger. De friet moesten we bijbestellen maar de vriendelijke dame aan onze tafel adviseerde ons 1 portie om te delen. Dit bleek inderdaad ruim voldoende. Voor het dessert hadden wij chocolademousse en crème brûlée. Chocolademousse was huisgemaakt en was heerlijk, crèmebrûlée had wat warmer gemogen. Wij komen zeker nog eens terug!

17. De veel aangeprezen biefstuk besteld, die jammer genoeg dreef in de jus. Ik heb hem terug gestuurd en kreeg hem daarna netjes terug op een bord zonder de jus. Die werd er bijgeleverd in een jus kom, zoals het hoort. De smaak vond ik niet bijzonder, normaal zelfs. Bediening slecht dat liep door elkaar. En voor alles bijbetalen, dat ben ik alleen gewend in een Argentijns restaurant. Dit is weer een groots opgezette formule, nee geef mij maar de specialiteiten restaurants. Daar krijg je voor je geld meer waar. Voor een ander misschien goed voor mij geen eetschuren meer, te duur en te oppervlakkig.

18. Mooi en strak ingericht. Heerlijk gegeten. Kwaliteit is erg goed en ambiance erg gezellig.

Wij komen zeker terug.

19. Vanavond gegeten bij Loetje. Natuurlijk de biefstuk gegeten, heerlijk! Ouderwets met jus en brood! Ik heb eens geïnformeerd bij de medewerkers waar dit vandaan komt, ik had er zoveel over gehoord! "Dat is zoals het echt hoort, de Loetje-kenners weten dat," werd mij verteld door de attente bediening, "dit is al zo'n 40 jaar het recept". Leuk om de gedachte hierachter te kennen en bijzonder verhaal zeg. Het smaakt dan nog beter :-)

Jammer het dat nog geen terrasweer was, snel een reden om terug te komen!! En wat Bergen de moeite waard maakt om te bezoeken zeg!

20. Han Grimas

Vanwege de naam en faam wilden we een keer bij Loetje eten. Nou, we zijn een ervaring rijker.. De biefstuk zelf was van goede kwaliteit. Maar de rest was een aanfluiting. Wat is in vredesnaam de bedoeling van zo'n vette plas jus? En wat voor jus is dit? Geen boter in ieder geval. Inderdaad, bij navraag bleek de biefstuk in Blue Band te zijn gebakken. Blue Band! Blijkt het unieke concept van Loetje te zijn. Ik word er niet blij van. Voor zover ik weet bakt elke gerespecteerde kok biefstuk in boter. Maar goed. En dan de rest. De grote lappen sla met onduidelijke dressing waren slordig in een bak gemikt. De friet samen met een flinke klodder mayonaise eveneens. De zaal is rumoerig, de bediening niet bijzonder servicegericht (zo werd ons niet gevraagd hoe we onze biefstuk gebakken wilden hebben), En tot slot: Loetje is niet goedkoop, want voor alles moet je bijbetalen.

Ondanks bovenstaande lijkt Loetje een succesformule te zijn. Hoe dan ook: wij zullen er niet meer komen.

21. Op vakantie in Noord-Holland, zelf woonachtig in Limburg, van vrienden gehoord dat we per se naar Loetje moesten gaan om daar te eten. We kunnen zeggen meer dan voortreffelijk, uiteraard de biefstuk, maar zeker ook de uitmuntende service, een must!

22. Carlijn schopman

Wij hebben een paar weken geleden heerlijk gegeten bij Loetje in Bergen. De biefstuk was top alsook de Tonijn. Super vriendelijk en behulpzaam personeel. Wij komen zeker terug.

23. Paar weken terug op zaterdagavond met groepje heerlijk gegeten. Gezonde rumoer in het pand wat gezellig aandoet. Hebben eerst geborreld in het voorcafe, ook al een aanrader om daar alleen al lekker te gaan zitten. Daarna heerlijk gegeten, uiteraard de biefstuk. Was prima. Personeel was zeer vriendelijk en gezellig in de omgang. Kortom een topavond.

24. Van het weekend geweest. Enorme drukke, grote eetzaal. Geen sfeer, veel lawaai. Zaten in voorcafe, was beter te doen.
    Biefstuk Bali, erg scherp, moet je van houden. Wij vonden hem lekker. Heel veel jus op je bord. Patat met z'n allen van het bordje prikken. Sla op veel te klein bordje geserveerd. Erg scherpe dressing erop. Moesten vragen om sideplate voor de sla. Geen wit brood om de jus te dopen. Toetje was sticky toffee. Geen echte. Gewoon chocoladetaart overgoten met toffeesaus. Wel heerlijke slagroom.
    Voor hetgeen je krijgt, duur betaald. Biefstuk is duur maar zo duur? Zit niks bij, alleen biefstukje voor 20 euro! Een keertje geweest, was genoeg!

25. Met z'n 4en vanavond bij Loetje gegeten, en het was fantastisch! Heerlijk gegeten en zeer attente bedoening. Biefstuk Bali een echte aanrader! Loetje, jullie zijn een aanwinst voor bergen!

26. Dirk jan

Heerlijke biefstuk! Van het huis vers wit brood gekregen om heerlijk in de jus te dopen. Zelden zo'n lekkere biefstuk gegeten. Personeel fantastisch. Goed advies van de wijn bij mijn gerecht. Kom zeker snel weer terug!

27. Loetje Amsterdam kenden we al en altijd gezellig en lekker eten. Dit keer met vrienden in Bergen. Erg gezellig, vriendelijk personeel en het biefstuk als altijd lekker. loetje in bergen is goede aanwinst tevens mooi terras dus ik kijk uit naar de zomer:)

28. Super lekker gegeten met mijn vrienden. Biefstuk was natuurlijk super lekker!! We zaten aan een bartafel deze keer, net weer wat anders! Bediening erg attent en vriendelijk. Jong en oud zitten lekker door elkaar. Aanwinst voor Bergen!

29. an 30 punten

We hadden een ossenhaas. Was heel goed vlees maar zo zout. Veel te zout. Voor het eerst in mijn leven eten teruggestuurd. Kreeg een nieuwe die ietsje minder zout was maar ook nu weer veel te zout. Patat was wel lekker maar kreeg gewoon sla in plaats van wat andere groenten. Al bij al veel te gewoon en dus niet lekker. Ook zat het niet gezellig want het was veel te luidruchtig.

30. s. alkema

Erg teleurgesteld in zowel eten als bediening. Salade was voor mijn smaak te zout door de droge spekjes bovenop, dit kwam de smaak van de patatjes niet ten goede. Het ontbreekt de menukaart aan enkele creativiteit.

Toetje sticky toffee niet aan te bevelen, zoet en smaakloos en dat kleine beetje saus eroverheen maakte het ook niet beter. De bediening vroeg niet eens waarom het toetje nauwelijks aan was geraakt. Naar uitleg van mijn kant kwam enkel een "helaas" en mevrouw vertrok met opgetrokken schouders.

Jammer!

31. Viel ons erg tegen. Biefstuk was goed maar prijzig. Friet met klodder mayonaise in het bord. Verlepte sla, erg onverzorgd voor 4.75 euro. Geen bestek bij friet/salade. Nagerecht dame blanche met gestolde chocolade.

Sfeer is gezellig maar erg veel tafels en lawaaierig.

32. Rob 13 punten

Loetje heeft een bepaalde naam hoog te houden, dus gingen we er volverwachting naar toe. We zijn van een koude kermis thuis gekomen. Personeel is zeer vriendelijk en is gezellig ingericht, maar het eten was slecht. Biefstuk dreef in de jus en de champignons waren zwart en dreven ook in het vet. Normale conversatie kan je niet houden, aangezien het een groot kippenhok is. Binnen 1 uur stonden we buiten en allebei hadden we later 'klachten' van het vette eten. Dezelfde klachten hoor je inderdaad ook van andere dorpsbewoners. Voor ons geen Loetje meer!

33. Eten is gewoon slecht, ossenhaas zelf is prima maar drijft werkelijk in de jus die vet is. Bijbestelde champignons waren zwart en dreven letterlijk in het vet, salade was redelijk. Personeel is bijzonder vriendelijk. Entourage is gezellig maar vreselijk vol en een normaal gesprek is bijna niet mogelijk door het vele lawaai. Meerdere dorpsbewoners gesproken die dezelfde ervaring hadden.

34. Prijs/kwaliteit is vrij slecht, bv ~ 24 Euro voor een stuk vlees uit Zuid America, op de menukaart ontbreekt info zoals prijs van het bier, gewicht van het vlees. Het is te groot en noisy.