De Pilaren in Bergen

parkeergarage onder Deen supermarkt op 100 meter.
    voldoende parkeer gelegenheid in de omgeving.

5. Betalen pin Visa Master Card American Express

1317208668 79
1419294013 78
1449919617 76

Annie Kroon

1 punt
  1. Hans Brouwers

Bergen heeft veel bijzonders te bieden waaronder zeker ook het authentieke, bijzondere restaurant De Pilaren. Altijd vaste prik voor ons als we in Bergen zijn. We genieten van super terras achter de pilaren, vriendelijke bediening, heerlijk eten in unieke ambiance. Top ervaring, iedere keer.
    Weer!

2. piet vermuë

Heerlijke zeeuwse mosselen gegeten, perfect bereid.

3. Heerlijke geitenkaas salade gegeten bij de Pilaren. De kaas was gegrild en werd lauwwarm geserveerd, ik hou niet van honing dus die hebben ze weggelaten. De salade met stukjes walnoot en pitjes, was besprenkeld met lichte dressing. Heerlijk!

4. Monique Staps

Wij gaan altijd naar het Huis met de Pilaren als we in Bergen zijn omdat de sfeer relaxed is en er aan je tafeltje gekookt wordt. Ook serveren ze daar het lievelingsgerecht van mijn man: paling in 't groen. De eigenaar maakt het restaurant, met zijn typisch noordholandse manier van benaderen. Koemelkallergie... " Oh... jah! Alles is gebonden... behalve de ossenstaartsoep dan" (....)... verder niets... hilarisch... geen enkele poging tot het zoeken van een oplossing, gewoon kiezen uit wat er is..."maar kan de gevulde paprika dan zonder room en kaas?" "Nee!" ( zeer verbaasd). Dat zit echt overal doorheen" Ik vind het prachtig, maar dan blijft de kaart voor de koemelkallergischen in deze Franse keuken wel beperkt tot ossenstaartsoep en salade met geitenkaas.... toch gaan we de volgende keer weer gewoon terug...ik voor de lol dan... 😉

5. Altijd een feestje om daar te eten, helemaal top. Het is gewoon een ouderwets gezellig en smaakvol restaurant, iets wat je bijna niet meer ziet, met nette bediening en voor een redelijke prijs.

6. Caroline

Misschien wel een beetje ouderwets, maar wel lekker gegeten.
    Prijs beetje aan de hoge kant voor wat je ervoor krijgt.

7. Anja van Santen

Slechte ervaring, ze hadden eigenlijk geen tijd voor ons viertjes. Duurde heel lang voor dat we wat te drinken krijgen fles water is nooit gearriveerd. Stroganoff werd achter de rug van tafelpartner bereid, smaakte nergens naar zoete saus klein stukje vlees met zeentjes in de tournedos en dat voor 32,50 p.p. Toen we er wat van zeiden konden ze er niks aan doen. Prijs kwaliteit is ver te zoeken. Beetje achter haal dit restaurant !

8. Loeke Robbesom

Uitstekend adres om heerlijk te eten. Alleen positieve ervaringen. Vriendelijke bediening. Heerlijke plek bij het raam en de open haard. Alles top!

9. Mirjam Over de Vest

Super lekker gegeten, leuke bediening!

10. Heerlijk gegeten. Lekkere vegetarische keuzes op het menu. Met bewondering gekeken hoe de serveerster naast ons en andere gasten uitstekend te bedienen, ook gerechten aan tafel klaarmaakte. Gezellige sfeer! Aanrader!

11. Een restaurant met middelmatig eten, niet wat je zou verwachten voor de prijzen die er worden gevraagd, prijzen van een chiquer restaurant. Weinig klantgericht personeel. Vrijwel alle gasten waren echtparen van 55+; je voelt je als jongere gast enigszins 'out of place'. Wat ook komt door de bakjes met o.a. - ongevraagd geserveerde papperige witlof en slappe gebakken krielaardappeltjes. Iets waar andere gasten heerlijk van smulden overigens. Diverse oudere stellen rondom ons vonden het ook geen enkel probleem om luid te telefoneren of zelfs de telefoon met speaker op tafel te leggen. Niemand van het personeel die ook maar op het idee kwam dat dit storend kan zijn voor andere gasten.

Personeel laat gebruikte borden eindeloos lang staan en pleurt een besteld drankje gewoon op tafel tussen borden en bakjes die overduidelijk horen te worden afgeruimd. Bij het afrekenen ronduit onbeschoft behandeld, toen gevraagd werd of voor het pinnen moest worden meegelopen of dat bij de tafel het pinapparaat kon worden gebruikt. 'Ik ben geen buschauffeur, dat zou wel erg onhandig zijn voor ons,' was het bizarre antwoord van de meneer die ons hielp. Voor alle duidelijkheid: we stellen - volgens mij - geen bizarre eisen, maar verwachten normale klantvriendelijkheid en een betere prijs-kwalitiet verhouding. Al met al is dit restaurant met een hoog 'ons kent ons-sfeertje' geen aanrader. Tenzij je er geen bezwaar tegen maakt om ruim 100 euro neer te tellen voor een gemiddelde maaltijd voor twee.

12. Vanavond weer heerlijk uiteten geweest in Het Huis met de Pilaren. Wij komen er al jaren en het is altijd geweldig.

Groeten Jan Bakker

13. Super tent! Nostalgisch, warm, thuiskomen. Er zijn nog maar weinig tenten zoals deze tent. De mensen die hier aan het werk zijn verstaan hun vak! En hoe mooi zijn hun gerechten die aan tafel bereid zijn, strogenoff tot crêpe suzette!

Ik kom hier graag terug als ik weer eens in de buurt ben.

14. Piet Otjes

Men had geen tijd voor ons.
    Half uur wachten om een voorgerecht voor 2. Bediening is slecht,want alles duurt veel te lang. Tournedos met stroganoff saus is veel te duur en kan veel beter smaken. Ik proef niet omdat ik weet dat het goed is. Een antwoord van een lief meisje die thuis beter pannenkoeken kan gaan bakken. Honger als een paard en kreeg een klein stukje vlees. Was u uit gegeten... Gauw naar de kas gerend en betaald. Verloren tijd en verspild geld. Jammer, maar kom nooit meer.

15. M.J. Bouwman

Wij hebben er in het weekend voortreffelijk gegeten. De lamshaasjes Honing-Tijm en de gebakken zalm waren geweldig. Wanneer we weer een paar dagen in Bergen verblijven, gaan we er zeker weer eten.
    De bediening hebben we ook als uitstekend ervaren. Alles was precies zoals wij dat graag zien.

16. Wat een pareltje van een zaak in de categorie: nostalgische sferen!! Het is overal uitvergroot genieten waar je ook bent in deze zaak... Op het prachtige terras, in het café gedeelte of in het stijlvolle, tijdloze restaurant. Met een goed glas wijn genoten op het terras, daarna in het restaurant. Genoten van de gastvrije bediening en het pure eten. Zalige asperges en de terecht beroemde tourdenos stroganoff. Aan tafel klaargemaakt met aandacht voor het gerecht en de gast. Dat proef je!! We zijn in Bergen spontaan nog een nacht gebleven om wederom hier te dineren en ook de tweede keer was de smaak en de ambiance perfect. We kijken alweer naar een volgende keer uit... Dan beginnen we weer met een goed glas M.I.P. rose op het terras met uitzicht op de Ruinekerk...

17. ilse voren

Eten bij de pilaren is een ervaring die je zo'n 50 jaar terug in de tijd doet belanden. Als je houdt van een bijzonder kalssieke kaart zonder enige fantasie en van eten zoals dat vroeger bij je moeder thuis werd geserveerd dan vind je het wel oké. Ik vond het echt te veel geld voor wat ik kreeg.

18. Met mijn vrouw hebben wij hier fantastisch gegeten in een leuke ambiance met een uitstekende service. Vooraf namen we Scampi's met provencaalse saus. Heerlijke smaak en de saus erbij was om te smullen. Hierna samen de Tournedos 'Stroganoff' genomen waarbij de saus aan tafel bereid werd. Ik ben geen vleeseter maar deze Tournedos is zacht en mals en met de saus erbij is dit genieten, zo lekker van smaak. Hulde voor de kok die dit bereid heeft. Bij het eten hebben we een lekkere fles Elzas Pinot Blanc gedronken. We werden bediend door gastheer/eigenaar Ad die zeer vriendelijk en plezierig overkomt en zijn vak op een uitstekende manier uitdraagt. Deze man is een voorbeeld hoe je als gastheer voor de klanten in een restaurant moet fungeren. Een aanrader om hier te gaan eten en wij komen zeker terug bij dit uitstekende restaurant. We hebben een geweldige en plezierige avond hier gehad.

19. Vanavond weer heerlijk gegeten in Bergen. We konden zelfs lekker buiten eten en de Tournedos met stroganoff werd buiten aan tafel bereidt.

20. Rick Den Dulk

21. Gisteravond weer van een diner genoten in De Pilaren! Wat een voortreffelijke bediening, dat mag best een keer hardop gezegd worden. Het liep net als voorgaande keren als een geoliede machine: vriendelijke dames en heer met een zeer dienstverlenende en gastvrije instelling én met aandacht voor detail. Een aanrader voor iedereen die in Bergen wil genieten van heerlijk eten in een gezellige en rustige ambiance!

22. Voor wie thuis niet veel gewend is valt het misschien wel mee, maar wij vonden het beneden de maat. De bediening was wel vriendelijk maar nonchalant, het eten stelde niet veel voor. Al met al gold dat eigenlijk voor het geheel. Dat is jammer, want de locatie is bijzonder en daar moet toch iets moois van te maken zijn.

23. Wolfgang

Teuer, mittlere Qualität, kleine Fleischportionen, freundlicher Service, angenehme Atmosphäre.

24. VanLoon

Eten is prima, wel redelijk aan de prijs. Sfeer is redelijk, vrij grote ruimte welke slechts deels gevuld is voor restaurant gedeelte.

26. Qua uitstraling "terug in de tijd" - eten erg lekker & de bediening zeer vriendelijk!

27. Hugo&Trijntje

Op een winterse zaterdagavond, voor het eerst in Bergen, zomaar binnengestapt om iets te eten. Keurige ontvangst met zitplaatsopties voor restaurant- of cafégedeelte. We kozen voor het laatste en zaten naast de houtkachel, er lag een ouderwets kleed op tafel, zaten aan het raam en hadden een feeëriek uitzicht op de verlichte kerk. Geweldige ambiance maar het beste komt nog, de bediening, een alleraardigst meisje, Suzanne, hield ons de hele avond vanuit haar ooghoeken in de gaten en bediende ons op een voortreffelijke wijze. En het eten was lekker, entrecote en kalfsvlees waren goed bereid, lekker spruitjes en aardappeltjes erbij, wat kan een mens nog meer wensen? Smaken verschillen natuurlijk maar voor ons was het een uitstekende keuze. Fotografie:Suzanne

28. Wij houden van het huis van De Pilaren. Regelmatig zijn we er te gast voor een wijntje op het terras en een portie bitterallen. De erwtensoep in de winter is er onvolprezen. Gisteren hadden we iets te vieren en reserveerden een tafel. We kozen de ribeye van de gril en de kalfslever met ui en spek. Jammer genoeg was de ribeye geprikt, en droog doorbakken in plaats van, als verzocht, medium. De wijze van serveren was bovendien bijzonder kaal. De kalfslever was hard en smakeloos. Het garnituur - kennelijk fabrieks voorgekookte gebakken aardappeltjes, eveneens smakeloos, de (uit diepvries?) gekookte snijbonen smaakten naar niets, op het bakje gemenge sla prijkte oude taugé in een zoetige saus. We hebben gelogen dat het smaakte, zoveel commentaar heb ik, ik moet het bekennen, niet durven uiten. Zooo jammer van de lokatie! Ons advies: vraag aan Den Blijker hoe je vlees inkoopt en hoe je een eenvoudige goede kaart opzet. Raak het interieur niet (verder) aan.

29. Corrie en Kees

Tjonge jonge
    Biefstuk stroganoff gegeten gisteren, lekker joh.

30. 22 Juni met vrienden wezen eten. Uitstekende bediening door Rick en de baas Ad.
    De Scampi's als voorgerecht was heel lekker.
    Ik hou van vis maar als ik bij het Huis met de Pilaren ga eten neem ik Tournedos Stroganoff als hoofdgerecht.
    Dit de specialiteit van het huis.
    Het vlees is heel zacht en smaakvol en de saus verrukkelijk om je vingers erbij af te likken. Super gewoon.
    Bij het eten heerlijke wijn, voldoende groente, frietjes en gebakken aardappelen.
    Wij komen zeker terug in dit restaurant.

31. Voorheen kwamen mijn man en ik hier wekelijks lunchen vanwege de fijne bediening. Helaas is de bediening de laatste tijd een stuk minder goed. Bij het wegruimen van de borden werd ons gevraagd 'of het lekker was'. Deze vraag verwacht ik bij Mc Donalds, niet in een restaurant. Ook een keer een witte baquette gekregen, terwijl ik uitdrukkelijk een bruine had besteld. Nadat ik hier iets van zei, werd de fout hersteld. Omdat mijn man een warme lunch had, at hij door terwijl ik op mijn bruine baquette zat te wachten. Toen mijn lunch werd gebracht, was mijn man inmiddels klaar met eten. Dus aten we die keer na elkaar. Een poosje niet geweest, toen maar weer eens geprobeerd. Vaste ober serveerde op het terras. Wij bestelden 2 koffie. Er werd 2 cappucino besteld. Hier maar niets van gezegd, ik wil geen zeurpiet zijn. Omdat wij koffie zonder melk drinken, vonden mijn man en ik dit echt niet lekker. Wij komen maar niet meer, jammer.

32. Sehr schönes Ambiente mit freundlichen Kellnern.
    Das Essen, na ja. Schleimige Fertigsaucen und vorgekochte Fillets. Da gibt es besseres in Bergen.

33. Vandaag met vrienden uit Venray wezen eten in de Pilaren. Heerlijk gegeten in een super sfeer. De asperge soep is top en de boef stroganoff als hoofdgerecht was zoals altijd super op smaak. Kinderen hebben ook heerlijk buiten gespeeld. En natuurlijk ideaal met de wifi in huis!

34. Sil 14 punten

Heerlijk sfeervol restaurant waar je zowel smiddags als in de avond altijd terecht kan voor een lekkere hap of een heerlijk uitgebreid diner. Ik denk dat dit restaurant een van de weinigen is waar je nog zo'n professionele bediening kan vinden! Zeker weten een aanrader!

35. Wederom lekker gegeten. 's middags met de kinderen tomatensoep en mandje stokbrood. Tevens nog een paling met toast erbij. Super klaargemaakt met lekkere dressing.

36. J.Lankhoorn

9 dec met de familie wezen eten, zes personen in totaal. Bijna iedereen had iets anders besteld en een ieder was zeer te spreken over de smaak van het eten. Persoonlijk heb ik nog nooit zo genoten van de Tournedos 'Stroganoff' zoals hij bij hun werd opgediend. Met andere woorden. Kom ik in de buurt dan ga ik zeker weer. Klasse.
    J.Lankhoorn.

37. Vorige week met vrienden wezen eten. Super avond. Alle gerechten waren weer super bereidt en ook de wijn was zeer goed. Op dit moment is het wild tijd en is de fazant de grote aanrader. Bediening is professioneel.

38. van Lindenboom

Zeer goede tent, leuk personeel goed eten! En een goede mooie sfeer!! Gegroet familie Lindenboom

39. Klassiek restaurant - klassieke inrichting. Vegetarisch menu was minimaal. 2 kaaskroketten (prima van smaak!) met een bedje.

Van aardappelpuree en gebakken aardappeltjes, boontjes, worteltjes/peultjes voor € 17,50 is redelijk aan prijs. Gebakken brie met dezelfde bijlage was iets beter.

Professionele bediening!

40. Afgelopen zondag in de Pilaren wezen eten. Gezellige sfeervolle tent met een goede kaart. Als voorgerecht tomaten soep. Heerlijk, een echte aanrader. M'n vriendin nam de carpaccio van ossenhaas en salade, ook deze was zeer lekker.

Als hoofdgerecht namen we samen de tournedos stroganoff aan tafel bereid. Was ook helemaal top en zeker niet weinig.

Bedankt voor deze heerlijke avond en we komen zeker nog eens terug.

41. Vorig weekend weer even gezellig naar de Pilaren geweest. Wederom zeer lekker gegeten. Tournedos was perfect klaargemaakt en de wijn was ook erg lekker. We komen hier zeker weer terug. De wifi voor de klanten is ook een welkome aanvulling. Top.

42. Zaterdag 11 dec. hebben wij in de Pilaren gegeten. Ik was er al heel lang niet meer geweest en ik kan zeggen dat het eten en de bediening uitstekend was. Qua sfeer was het geweldig, mede door de prachtige kerstversiering. Ik kan iedereen aanbevelen om daar eens naar binnen te lopen.

43. Ga maandelijks uit eten in de Pilaren. Wat een goede tent. Super eten en goede bediening. Aanrader is het broodje Vitello Tonato en de Varkenshaas Saté met kroepoek en atjar. Als je hier eenmaal gegeten hebt kom je zeker nog eens terug.

44. Vandaag wezen eten in de Pilaren. Wat een toptent. Echt geweldig. Goede bediening en top koks. Kom zeker nog een keer langs.

45. Weer wezen eten bij de Pilaren in Bergen (NH), maar dit keer viel het ons erg tegen.

We kregen p/p 6 spruitjes en ca. 12 frietjes en de helft van het vlees bij het gerecht. Ook waren ze onze "3 jarige attentie" vergeten. Het was lekker, maar erg weinig, kortom het viel ons dit jaar erg tegen! Recessie is duidelijk toegeslagen! Voortaan zoeken we een ander restaurant voor ons "feestje".

Reactie van restaurant De Pilaren:

Bedankt voor de opbouwende kritiek, we hadden bij de bakker een marsepeinen schildje willen bestellen met 3 jaar erop, maar de bakker was zaterdag 2 jan. dicht. Pech, we konden u dat niet melden omdat u steeds samen aan tafel zat en het een verrassing moest zijn, vandaar, met de garnituren is het even fout gegaan, we serveren altijd gebakken aardappeltjes en warme groenten, daarvoor onze excuses, sla doen we nu alleen zomers, want in de winter werd het steeds niet opgegeten, en dat is zonde.

Ik vind het jammer als ik vriendelijk vraag of u nog ver weg moet met dat rot weer,u deze teleurstelling niet even aan mij meldt, dan kunnen we het altijd nog herstellen.

Vriendelijke groeten.

Ad Besseling.

Pilaren Bergen.

46. Cher 188 punten

Cher - Tweede Kerstdag voor het eerst in het restaurant met de pilaren in Bergen gegeten. Het meest saaie en karige Kerstdiner dat wij ooit buiten de deur kregen voorgeschoteld: een stukje vlees-een bakje aardappeltjes en een bakje groente. Hier wordt niet met liefde gekookt en de prijs staat totaal niet in verhouding met hetgeen ons werd geserveerd. Voor ons dus de eerste, maar gelijk ook de laatste keer dat wij hier waren.

47. Dit is het restaurant waar wij samen heerlijk hebben opgewarmd en gegeten, na onze eerste wandeling samen op het strand in de stromende regen en harde wind........ verliefd......... netjes arm in arm.

We zijn die dag smoorverliefd, via het strand, in de stromende regen naar Egmond aan Zee gelopen en weer terug en kwamen zo drijfnat en koud aan in het restaurant De Pilaren. We kregen er een heerlijk tafeltje achterin het restaurant bij de open haard.

Later heeft de ober rondom onze tafel wat branders neergezet om ons lekker op te warmen. We hebben er heerlijk en natuurlijk onvergetelijk gegeten en doen dat nu elk jaar op deze dag! En elk jaar is elke keer weer heerlijk en gezellig!

Tot ca. 6 januari, dan lopen wij weer smoorverliefd binnen en vragen weer om ons tafeltje achterin bij de open haard en zitten weer verliefd te mijmeren en te smikkelen en te smullen.

48. Een restaurant waar nooit meer iets mag veranderen. Ik kom er al sinds mijn vierde jaar (met mijn ouders natuurlijk) en het is gelukkig steeds zo gebleven. De keuken is eveneens heerlijk traditioneel en eerlijk. Legendarisch is de Boeff Stroganof.