De Dikke Prins in Bergen

Betaald parkeren op verschillende locaties op loopafstand binnen 2 minuten ook parkeergarage onder Deen binnen 2 minuten.

Stop bij Bergen (nh) centrum ( 2 Minuten )

Bezorgrestaurants in de buurt van De Dikke Prins

1419167538 70
1451918953 70
1464200733 69

1. astriddijkman@hotmail.com

Kwamen binnen met twee man om te vragen of er plek was voor ons, was prima. Nadat we met de rest met kinderwagen binnen kwamen mochten we niet meer... Nee dat was niet zo handig... Niet gegeten, dus niet te beoordelen op een aantal punten. Maar service dus erg slecht! Daarvoor een 1! Jammer!!!

2. Wat ontzettend jammer dat zowel de serveerster als eigenaar meer bezig waren met hun vrienden op het terras, dan met ons, hun enige eters binnen. Beiden zeiden weinig tegen ons en deden wat kortaf. Zodra ze buiten kwamen, lachten ze met hun vrienden en kregen zij alle aandacht. De saté die we alle 4 kregen was werkelijk voortreffelijk. Jammer dat we dit niet van het personeel kunnen zeggen. We zouden ivm het lekkere eten en de leuke inrichting graag zijn terug gekomen, maar alleen al bij het idee weer zo vervelend te worden behandeld, haken wij helaas af.

3. Ellen en Irene

Ontzettend leuke sfeer, gezellige mensen en een hele grappige accordeonist. Ook het eten en de rosé waren heerlijk. Wij hebben een superavond gehad.

Nogmaals bedankt.

4. Wij kwamen van hotel blooming en werden op de dikke prins gewezen na een paar borreltjes buiten vonden wij het zo gezellig dat wij besloten te eten! Tot onze verbazing kwam en een accordeonist super sfeer een jonge vlotte meid die ons perfect had geholpen en de eigenaar die iedereen het op hun gemak wilde laten voelen, super eten en een top gastvrouw. We hebben sinds tijden niet zo lekker gegeten!! Top avond.

5. Heerlijk gegeten. Lamsbout en stoofpotje waren super. Zeker een aanrader.

6. Wij hebben een héérlijke biefstuk gegeten. De sfeer was zeer ontspannen. De entourage is heel erg gezellig, knus en lekker warm.

Dus al met al zeker voor herhaling vatbaar! Ons punt: een hele dikke 8.

7. Tom Kuypere

Heerlijk gegeten, leuke ambiance en goede Muziek! We waren op de bonnefooi, kregen een mooi plekje bij de open haard. Leuk contact met de eigenaar, goed gelachen. Eten was ruim voldoende qua hoeveelheid en zeer lekker. Zeker een aanrader!

8. Lekker gegeten op het terras, heerlijke malse biefstuk gehad.

9. Onlangs gegeten in de Dikke Prins. Eten prima, maar service niet zoals het vroeger was in de tijd dat het nog de Kleine Prins heette: de bediening heeft meer oog en oor voor langsfietsende vrienden, nogal popie jopie in het contact. Ergerlijk was dat de rekening niet klopte: te veel gerekend. Nauwelijks excuses, want er kwam weer een vriend langs, die gezoend moest worden.

10. Gisteren een avond bij de dikke prins. Grote kaart met veel leuke gerechten. Begonnen met een tapas plate, heerlijk. Hoofdgerecht ribeye; uitstekend stuk vlees van de grill. Service was snel en goed. Ik raad de dikke prins aan.

11. kees van der wel

Leuke tent, werden leuk ontvangen. Goed gegeten, gingen als laatste weg. Aanrader.

12. Bij binnenkomst werden we niet meteen opgemerkt maar na enig wachten werd ons een tafeltje toegewezen. De bediening is chaotisch en loopt kris/kras door elkaar. Na ons eten besteld te hebben kregen we na een half uur te horen dat het voorgerecht helaas op was. Een alternatief werd niet aangeboden. Noodgedwongen moesten we het voorgerecht dus laten vallen. Excuses werden niet gemaakt. Hoofdgerecht was goed maar werd niet gemaakt zoals op de kaard beloofd werd. Wij voelden ons niet als gast!! Als ze zo doorgaan is het snel gedaan bij "De dikke Prins", onbegrijpelijk.

13. Rommelige service, veel gebakken lucht. We hadden Tapas besteld op zo'n schaal voor 4 personen, kregen we uiteindelijk na veel gevraag, een schaal voor hooguit 2 personen, maar ze hielden vol dat het voor 4 personen was. Het duurde uren voordat je wat te drinken kreeg. Mijnheer dikke prins haalde steeds meer "vrienden" van hem naar binnen die zaten te joelen en te schreeuwen, maar het personeel had geen aandacht meer voor ons. Er kon geen bedankje van af. Een dikke 5 voor de service, voor het eten een 7, voor de hoeveelheid en de prijs een 4. Echt een afrader dit, bah.

14. Koen Verweij

1 punt
  15. Matige stoelenentafels. Goedkope inrichting wat zgn als hip verkocht wordt. Matige service en het eten ontstijgt het niveau van de verbeterde snackbar niet. Geen wijnkaart!!

16. Vriendinnengroepje

Ik heb gegeten bij de dikke prins met een paar vriendinnen, dat doen we dus niet meer. Het personeel vond zichzelf belangrijker dan de gasten, we moesten lang wachten op de menukaart, de drankjes en het eten, we zaten blijkbaar niet aan het goede tafeltje. Als we hier wat van zeiden wat dat niet in dank afgenomen. De eigenaar had hier geen aandacht voor en zat zelf met een glas op het terras of aan de bar interressant te doen. Zelfs bij het afrekenen werden wij niet bedankt en werd er geen gedag gezegd. Het enige pluspunt was de keuken, het eten was heerlijk maar de rest....
    Wij wonen al ons hele leven in Bergen, hebben hier nu 2 keer gegeten en werden beide keren op dezelfde manier behandeld, daarom zijn wij niet van plan hier ooit nog naar toe te gaan!

17. Aalt en Eefje Vos

Wij verbleven een paar dagen in bergen en kregen een tip van een hotelgast om hier te gaan eten, het was in één woord geweldig,vriendelijke bediening en heerlijk eten, we zijn twee avonden op maandag 13 en omdat het zo lekker was dinsdag 14 mei weer geweest. Toppie !!!!

18. De cijfers en aanbevelingen in ons hotel hebben ons in de Dikke Prins gebracht. Dit liep uit op een grote teleurstelling. Lang wachten op eerste drankje en vervolgens een stokbroodje krijgen die in een gemiddelde snackbar nog beter is, je mag toch vers gebakken brood verwachten ipv een droog afgebakt supermarkt broodje.. Husiwijn die werkelijk nergens naar smaakte en echt in het allergoedkoopste segment valt. Maar de grootste irritatiefactor was wel het personeel. De jonge heren waren duidelijk dat zij zichzelf vele malen belangrijker vonden dan hun klanten en dat de aandacht die er al was, uitging naar bekenden in de zaak. Lange wachttijden, lege glazen en nul alertheid waren het gevolg. De eigenaar schonk er geheel geen aandacht aan en vond zijn borrel op het terras belangrijker. Kortom een grote teleurstelling in een zaak waar wel een goede sfeer hangt, maar moet worden geinvesteerd in gastheerschap, assortiment en actieve verkoop. Er zijn vele betere alternatieven te vinden in Bergen e/o.

19. Johan & Lydia

We hebben heerlijke tournedos gegeten.
    Heerlijk eten en sfeervol restaurant, ik zeg een aanrader!

20. Fantastisch eten, goede sfeer, erg gastvrij.

21. Het eten was heerlijk goede kwaliteit. Service was matig. Teveel bediening die niet afgestemd is op elkaar. Je moest ook wel absurd lang wachten voordat je eten arriveerde. Verder prima tent om te eten.

22. Jordi Schouten

Top gastvrouw en gastheer! Heerlijk gegeten en gedronken, ik kom er graag nog een keer!!!

23. Wildseizoen is begonnen. Bij de Dikke Prins geweldig wild gegeten. Lekker oerhollands klaar gemaakt. Been echte aanrader. Gezellige sfeer, leuke bediening in heerlijke wijn.

24. Wij hebben tijdens de kunsttiendaagse twee glazen heerlijke wijn gedronken met een portie goede bitterballen voor 10.00 euro. We zaten op verwarmd terras met zeer vriendelijke bediening. Wanneer we weer in Bergen zijn gaan we voor het diner!

25. Eten & drinken is super. De huiswijnen, geschonken in mooie grote glazen, zijn top, heerlijk!

Voldoende keus te maken op de kaart zowel vlees en vis of een combinatie hiervan en bovendien lekker en met veel zorg bereid.

De sfeer is fantastich. Omdat het zo knus is hebben we die avond gezellig gekeuveld met onze "buren"

De service is vriendelijk maar regelmatig moesten wij vragen naar drinken, nu drinken we ook wel snel en veel maar dan toch...

Prijs / kwaliteit verhouding is goed

26. piet de groot

Heerlijk gegeten met zijn 4en, top sfeer, leuke bediening en het eten was uitmuntend. Ik ga snel weer terug.

27. Bij een verblijf van 2 dagen in Bergen en de eerder geschreven recensies, hier de eerste dag gaan eten. Ik wilde gewoon niet dat er een einde kwam aan mijn tournedos ;-) er staat altijd een fles water op tafel en ook stokbrood met (zelfgemaakte) kruidenboter hoef je niet te betalen. Mijn partner is een echte vleeseter en had de big ribster van 400 gr ook deze was uitmuntend. De 2de dag twijfelden we over waar te eten en eigenlijk was de keuze snel gemaakt. Wederom bij de dikke prins geweest de sate is ruim voldoende en ook de mixed grill was heerlijk!! Wij komen vanuit Zuid-Holland maar zullen in de zomer zeker eens een dagje uit naar Bergen doen en dan wederom bij de dikke prins gaan genieten van het heerlijke eten. Een echte aanrader dus.

28. rieneke en bob

Prima gegeten en gedronken. Alles was van zeer goede kwaliteit en een erg attente en vriendelijke bediening. Jammer dat de garderobe een "puinhoop"was. Het duurde erg lang voordat de jassen gevonden waren.

29. De Vries

30. Laatst heerlijk gegeten bij dit kleine, gezellige restaurantje bij de Ruïnekerk. Goed gevuld bord en vriendelijke bediening. Goede prijzen.

31. Vandaag gelunched bij de Dikke Prins, pas geopend in Bergen en qua ambiance doet het leuk aan (beetje lounge achtig). Ook de lokatie is top, t.o. Ruïnekerk. Maar dan de lunch en bediening: we bestelden een waldkorn met filet americain en een broodje warm vlees plus twee koffie verkeerd. Het broodje warm vlees bestond uit wat snippers fricandeau met saté saus en de bestelde waldkorn is nooit gearriveerd. Lag zeker aan de bediening: een oudere dame die zich na de bestelling voegde bij een bevriend stel en een sigaretje zat te roken. Dat geeft een verkeerd beeld bij de gasten, zeker als je zit te wachten op je waldkorn die niet komt opdagen. We kregen wel een stukje stokbrood gratis voor onze jongste dochter, maar pas nadat de gerant was gearriveerd. Hopelijk zijn het opstartproblemen, maar de indruk kan beter!