Restaurant de Put in Berg en Dal

1387520522 86
1420965923 76
1588192929 87

1. Roelofs

Altijd met veel plezier bij de Put gegeten bij de oude eigenaars.
    Bij nieuwe eigenaar 4 diner cheques gekocht, maar nu de zaak voorlopig dicht is geeft hij niet thuis om een regeling te treffen wat de cheques betreft.
    Jammer dat je je potentiele klanten zo behandeld!

2. gezelschap van 3 mensen

Waarschuwing! De Put is de Put niet meer! Nieuwe eigenaar komt niet uit boven het niveau van een eenvoudig eetcafé. Daar staat dan wel weer tegenover dat een 3 gangen menu maar 30 euro kost. Erg weinig keus. Maar zelfs dat vonden wij teveel.
    Eens per jaar gunden wij ons een rijk diner bij bistro de Put, waarbij we ons lieten verwennen met gerechten als kreeft en tournedos met eendenlever en bijzonder lekkere nagerechten waarbij de chef zelfs uitsluitend op ons verzoek bereid was om een sabayon te maken. Bijpassende wijnen maakten het compleet.
    Nu in huiswijnen wit geen keus: uitsluitend een chardonnay, terwijl ik met sauvignon blanc liefhebbers aan tafel zat. Geen keus zegt de meneer van de bediening, wel per fles beginnende bij 40 euro. Er klonk geen enkele compassie met onze teleurstelling in zijn stem. Veel later komt hij met een halve fles witte macon aandragen met de mededeling dat als die op was, er geen alternatief meer was. Ik dronk rood, toen de huiswijnfles leeg was, was dezelfde niet meer verkrijgbaar en moest ik het doen met een veel lichtere wijn, die niet meer smaakte naast wat ik daarvoor dronk.

2,7
  3. Fred vd Eggen

Op Google staat aangegeven dat het hier om een sterrentent gaar. Echter dit restaurant heeft geen enkele vermelding in welke gids dan ook.
    Mijn ervaring was er niet één zoals hieronder beschreven. Geen idee hoe die mensen daar op komen. Ik had namelijk geen verse ingrediënten en de bediening houdt duidelijk van een sigaretje. Van mij dus geen lof!

4. Donderdag 16 maart zijn wij heerlijk in de watten gelegd. Het eten was meer dan alleen prima, de steak tartaar zoals ik hem maar zelden heb gegeten, de tournedos heerlijk gebakken evenals de rogvleugel. Alles verzorgd, vers en huisgemaakt, ook de huisgemaakte zoethouders onweerstaanbaar. Een klein minpuntje was dat het moeilijk te belopen was voor de gastheer die het uitermate goed heeft gedaan en ons de jas nog netjes aanreikte en ons een fijne avond heeft bezorgd, dan hadden wij maar moeten reserveren denk ik dan. Wij komen gegarandeerd terug bij jullie.

5. John en Anja

Donderdag 2 maart heerlijk gegeten. Beiden het 3 gangen menu, de een vis en de ander vlees. Sfeer, bediening en natuurlijk het eten in een woord geweldig. Tot gauw.

6. R.A.Stoker

Heerlijk met z n drieën gegeten. Alles verzorgd en vers. In de aanloop wordt er goed gevraagd hoe alles is. Niet vervelend sympathiek. Absolute aanrader. Fijn dat er plaats is ook zonder reserveren. Wordt straks wel anders als ze dit niveau vasthouden.

7. In een gezellige en intieme ambiance genoten van uitstekende gerechten. De kaart was voldoende gevarieerd om aan ieders smaak te kunnen voldoen. De met zorg uitgezochte wijnen harmonieerden uitstekend.
    Wat mij betreft is restaurant De Put in Berg en Dal een aanrader.

8. Henny en Jeannette

Heerlijk eten ,leuke ambiance prima service,gezellige gastvrouw,een echte aanrader.

9. m. Kuipers

Voor 11 personen een goed compleet menu. Warm was warm en koud was koud en alles zeer smaakvol. Bij hoofdgerecht had een salade gekund. Verder was de familie zeer te spreken over het geheel. Alleen dit nog: Radler 0% op voorraad nemen.

Een aanrader!

10. Jonckheere

11. De moeite waard om voor om te rijden. Oog voor details en eten zeer warm opgediend. Ervaren personeel!

12. Verrassend lekker. Lekkere groenten. Extra groenten is bij te bestellen voor een meerprijs. De borden blijven heel lang warm waardoor het eten niet afkoelt.

13. Wij gaan vaak met z'n zessen uit eten, maar nog nooit zo lekker en apart. Elk gerecht is heerlijk en prachtig opgemaakt. Vriendelijke bediening en gezellig. Maar over het eten zijn we nog niet uitgepraat en komen zeker weer terug. Volgens ons kun je het niet beter hebben. Bedankt voor alles.

14. R. Zwinkels

Wij hebben hier een 3-gangen menu gegeten en het eten was overheerlijk en betaalbaar. In jaren niet zo lekker gegeten. Absoluut aan te raden om hier eens te gaan eten.

15. Arnold Janssen

Het menu doet zijn naam geen eer aan. Het is werkelijk een Diner van de de bovenste plank.

Arnold

16. leo van de Kreeke

Heel lekker gegeten in ontspannen sfeer. Je hoeft er echt niet in de put te zitten. Perfect restaurant voor een normale prijs. Een echte aanrader!! Helemaal top.

17. Erik en Liesbeth

Met twee personen het 3 gangen menu gegeten. Alle gerechten smaakten uitstekend. Er was een vlotte, prettige bediening. Een lekkere amuse tussendoor en bij de capucinno een lekker borreltje. Goede prijs/kwaliteitverhouding.

18. Mark Kemps

Wij werden hartelijk ontvangen door het vriendelijke personeel, waarbij direct onze jassen werden aangenomen en we zelf een tafel mochten kiezen. Het diner was heerlijk voor een normale prijs, waarbij een tussengerecht gratis werd geserveerd. Bij de koffie nadien werd ook een zelfgemaakte 'bonbon' geserveerd.

19. Een geweldige ervaring. Voor openingstijd liepen we langs. De deur werd geopend, "en het feest kon beginnen". Een bijzonder vriendelijke ontvangst, gezellig en heerlijk eten. Als verrassing een tussendoortje in de vorm van een mango sorbet met rabarber schuim. Heel verfrissend. Het hoofdgerecht en het toetje, "Jammie, jammie!" zou mijn kleinzoon zeggen! En dan bij de koffie een heerlijke "bonbon" toe in de vorm van een glaasje, gevuld met o.a. hazelnootcrème, een witte chocolade bonbon. Heerlijk. Een aanrader! Komen beslist een keer terug.

20. Paul en Marianne Schuerman

Wij hebben vandaag 6 april, onze trouwdag gedineerd bij restaurant de Put. Het was een geweldige avond.

Het diner was voor de prijs niet te overtreffen. Chapeau voor de koks. De ambiance was geweldig en er werd veel aandacht aan de gasten gericht. Dus zeer servicegericht.

Waar maak je nog mee, dat je een mooi wit boeketje krijgt aangeboden voor je 47ste trouwdag, terwijl ze dit niet van te voren wisten. Alleen naderhand uit ons gesprek.

Dit restaurant verdient een 10. Zij verdienen een Michelinster.

Paul en Marianne Schuerman

21. Beledigd door personeel, voor schut gezet bij tafel genoten, zelf geen excuus. Je krijgt niet wat je besteld hebt, je moet maar eten wat er gebracht wordt. Geen moeite gedaan om het op te lossen

1,8
  22. 3 daags verblijf in hotel in de buurt. 1e dag was alles volgeboekt dus meteen gereserveerd voor de volgende dag. 3 gangen menu erg lekker met als verrassing een gratis amuse en gratis een lekker tussengerechtje. Heerlijk gegeten, prettige hartelijke bediening en leuk geprijsd. Echte aanrader!!

23. Hele prettige ervaring! Service was bijzonder vriendelijk en attent. Leuke verrassing bij ons 3-gangen keuzemenu waren een onverwacht (gratis) aperitiefje en tussendoortje.

Prijs-kwaliteitsverhouding was in orde. Het eten was over het algemeen erg smakelijk. De sfeer was erg warm binnen, het is leuk ingericht.

Aanrader!

24. Zaterdag 29-3-2014 meer dan heerlijk gegeten in dit restaurant kwaliteit en smaak meer dan voortreffelijk. We waren met 6 personen, ieder van ons was meer dan aangenaam verrast door de verfijnde smaken. Ik kan een ieder aanraden hier eens te gaan eten, wij gaan zeker nog eens terug. Ps. Ik persoonlijk vind het wel jammer dat er ganzenlever op de kaart staat, we weten wat de ganzen word aangedaan dit gerecht heeft een top restaurant echt niet nodig.

25. Zondag 13 december 2013 met 10 personen hier overheerlijk gegegeten. Mooie gerechten. Smaakvol interieur en ontzettend aardige gastvrouw(en).

26. Onlangs hebben we hier voor de 2e x gegeten tijdens een korte vakantie in Berg en Dal. Vorig jaar was dit een pure smaak beleving en vol goede moed streken we neer op het terras. Het was prachtig weer. Uitstekende bediening, aardig maar met de gepaste afstand. We zijn niet teleurgesteld, wat was het lekker.
    Ook de kleine hapjes en de spoom tussendoor, mijn hemel wat kan die man koken. En dan die asperges...fantastisch. Zeer zeker een dikke aanrader. Vooral omdat dit een familie bedrijf is en meneer al jaren in de keuken staat, weet je, constante kwaliteit. Aanrader!!! Wel vooraf reserveren!

27. Ad en Angela Van Strien

Wat hebben wij heerlijk gegeten bij jullie, en wat ons opviel waren de opgewekte gezichten die er alles voor over hadden om het hun gasten naar hun zin te maken!
    Toen alle gasten weg waren hebben wij nog heel fijn met jullie gepraat!
    Ik raad iedereen aan om zeker bij restaurant de put te gaan eten,want niet alleen het eten is verrukkelijk,maar de manier waarop je in de watten word gelegd als gast staat bij ons op nummer één !
    Hartelijke groeten van Fam.Van Strien uit Brabant!

28. Al vele malen gegeten bij "de Put". Echter de laatste drie maal een neerwaartse tendens te bemerken. Erg jammer. Porties worden kleiner, ineens veel stokbrood om toch een vol gevoel te hebben. Na bestellen van rode wijn werd er pas na inschenken tussen neus en lippen door verteld dat het Merlot was. Waarom niet vooraf zoals voorheen? Ook het eten zelf vond ik minder. Naast een zeer klein portie groentes op je bord (lees 1 witlofstronkje, een spruit en spinaziestamp in een vleesrolletje) slechts een klein bakje aardappelen. Niet eens wat rauwkost, zoals voorheen wel altijd. Dan het nagerecht. Ik nam tiramisu. Dat hebben de jongens zelf gemaakt zei de serveerster. Waarna ik dacht als dit zelf gemaakt is, komt de rest dan kant en klaar van de groothandel. Mijn vrees werd bevestigd toen mijn tafelgenoot de notenparfait voorgeschoteld kreeg. Kei hard en een totaal andere smaak dan voorheen. Nogmaals erg jammer. Volgende keer toch maar naar de overkant van de straat.

5,7
  29. Zondagavond zonder reservering gegeten. Super bediening, goede smaken, wild goed bereid, borden een mooi plaatje. Vis met zuurkool ongebruikelijk. Veel verrassende hapjes tussendoor. Eten voor kinderen zeer goed, ze kunnen alles maken naar wens! 43 euro per persoon voor 3 gangen met koffie en drankjes zeker niet duur! Wij bevelen het iedereen aan. Vakantiegangers uit drenthe

30. Heerlijk gegeten!! We kozen voor het 4-gangenmenu, 1x in vegetarische versie en 1x gewoon. Het was echt ontzettend lekker, zeer verrassend, originele combinaties. Moesten we niet in België wonen we zouden zeer regelmatig terugkomen!!! Zeer gezellige omkadering ook. Een aanrader.

31. vera hoekman

27 november samen met partner bij de Put gegeten tijdens onze korte vakantie. We namen het jubileum menu 5 gangen voor € 35,- en hebben geweldig gegeten. Alles paste perfect bij elkaar, goede porties, spoom tussendoor. In lange tijd niet zo lekker uit eten geweest.
    Ondanks het feit dat we ver weg wonen zullen we hier zeker terug komen.
    Complimenten!

32. Ingrid en Teun

Vorige week zaterdag een spontane actie. We werden aangetrokken door een sfeervolle ruimte van buitenaf. Achteraf bleek dit de aperitiefruimte te zijn, maar op dat moment ingericht om te dineren. We werden hartelijk ontvangen en kozen voor het 5-verrassingsmenu. Elke gang was inderdaad een genot om te zien en te proeven, geserveerd door een zéér goede bediening.

33. Niet gereserveerd op zondagavond met tweeën binnengegaan. Er was gelukkig nog één tafel vrij. Wij nemen overal het verrassingsmenu en wat we hier voorgeschoteld kregen was van een ongekende klasse: oesterzwammen en fijne salade met Parmezaanse kaas in truffelsaus, een heerlijke scholfilet met fijne aardappeltjes en als groente courgette, sperzieboontjes, tomaat en gemixte paddenstoelen. Een tussendoortje van citroenijs. Daarna in fijne reepjes gesneden reebiefstuk met cantharellen en cranberry's in rode wijnsaus, puree van bietjes, andijvie en met sauercrème en bieslook gevulde aardappel-in-de-schil. En tot slot een parfait van citronellalikeur op een flensje, omzoomd met heerlijk vers fruit.

Wij zijn nog nooit zo voldaan van tafel gestapt en gaan zeker terug. Verder: smaakvolle inrichting, scherpe messen, geen achtergrondmuziek, geen rokers maar je kon rustig met elkaar een verstaanbaar gesprek voeren onder het diner.

34. Tijdens de Paasdagen in Berg en Dal verbleven en Restaurant de Put bezocht hetgeen voor ons een bijzonder prettige ervaring was.

De bediening is zeer correct en vriendelijk, de gerechten zien er fantastisch uit en smaken voortreffelijk, het bijzondere van dit restaurant is dat zowel bij voor-, hoofd- en nagerecht een amuse gepresenteerd wordt die ook nog eens zeer goed smaken en erg origeel zijn.

Een regelrechte aanrader!

35. Jessica Ruseler

Wij hebben hier met een grote groep van 27 personen gegeten en iedereen was erg enthousiast. We hebben erg goed gegeten.

Goede ambiance, vriendelijke bediening. Kortom top!

36. Heeerlijk gegeten, goede kaart, ontzettende aardige bediening, ronduit top!

37. Met de familie uit eten bij de Put.

Zeer vriendelijk ontvangst, na een drankje en wat lekkers erbij.

Het vier gangen menu uitgezocht.

Het zag eruit als een plaatje en de smaak perfect.

Mijn compliment aan de keuken en het vriendelijke personeel.

We komen zeker nog een keer.

38. Zeer goed eten, goede ambiance en prettig personeel. Ruime opzet, eigenlijk niets wat niet goed is toen wij er waren.

39. Goh wat ben ik blij hier die positieve recensies gelezen te hebben. Gisteren met 9 man hier gegeten, 3 amuses gehad, brood tussendoor. Heerlijk menu hebben ze samengesteld, alles enorm mooi opgemaakt, aardige mensen die er werken. Toen mijn zussen wilden weten hoe een gerecht gemaakt werd mochten ze in de keuken komen kijken. En het restaurant is rustig, sfeervol, kortom een aanrader. Ik ga hier vaker naartoe, wie zegt dat je sterren moet hebben om goed te zijn moet hier maar een keer gaan eten om zijn mening te veranderen. Geweldige avond dus.

40. Ted Verspyck

Bijzonder goed en geraffineerd. Vriendelijk en een uitzondering in vergelijking met andere restaurants in Nederland die over het algemeen maar zeer matig zijn.

41. We hebben gisteravond met 4 personen heerlijk gegeten in De Put, we kregen 3x een lekkere amuse, de bediening was heel vriendelijk, en de ontvangst heel gastvrij. De inrichting is heel warm en sfeervol. Hier komen we zeker terug!

42. Afgelopen zaterdag heb ik met mijn man en tante heerlijk gegeten bij de Put, het was uitmuntend, het eten exclusief. Verder was de bediening perfect, niet zo'n bediening wilt u nog wat drinken, nee we konden gewoon ons zelf zijn daar. Mensen ga zo door en we komen zeker nog eens terug, Geweldig.

43. Op 29 augustus tijdens de restaurantweek een geweldig 3-gangendiner voor 25 euro genoten bij De Put. Sfeervolle en behaaglijke omgeving. Alle gangen waren gevarieerd, heerlijk en verfijnd. De amuse en het tussendoortje van het huis maakten het diner helemaal compleet. Hoewel het restaurant helemaal vol zat liep de bediening op rolletjes. Gastvrij, vriendelijk, snel en efficiënt.

Als wij mensen echt iets feestelijks willen 'aandoen' op culinair gebied, dan hoeven we niet lang te twijfelen. Dat wordt zeker De Put in Berg en Dal.

Niek en Ciska Muller uit Nijmegen.

44. Heerlijk gegeten! We voelde ons echt verwent.

Jammer dat we zover weg wonen om regelmatig langs te gaan.

45. Ron en partner

Op 25-06-2010 hebben we genoten van het 4 gangen Gelderlander menu en kregen daar 3 amuses bij geserveerd.

Al het eten smaakte heerlijk en was goed bereid.

Omdat het een warme dag was hebben we gekozen om op het terras te gaan eten, maar door het toch wel drukke verkeer was het soms moeilijk om je verstaanbaar te maken.

Binnen zag het er overigens stijlvol uit.

De bediening was goed en gemoedelijk.

De prijs/kwaliteit was prima in orde, 180 euro voor 4 personen inclusief 2 flessen wijn en koffie/thee. Een aanrader!

46. Zaterdag 13/02/2010 gaan eten met ons twee.

Heel gezellig, heel vriendelijke bediening.

Hebben een 3 gangen menu à-la-carte gegeten en het was heel lekker. Ook telkens een lekker tussengerechtje van het huis gekregen, alles prima verzorgd.

Prijs/kwaliteit valt goed mee, wij kwamen aan ongeveer 50 euro per persoon (drank inbegrepen, maar geen fles wijn)

47. We hebben gekozen voor de aanbieding. Echt heel erg lekker. Smaakvol. In alle opzichten prima.

48. Vanwege een verjaardag aten we met onze kinderen in De Put.

Onze ervaring is zeer positief. Vooral het feit dat onze 2 dochters -in verwachting- niet het uitgestippelde Gelderlander-menu konden mee-eten en toch tegelijkertijd hun a la carte menu bediend kregen, heeft op ons indruk gemaakt.

Een fantastische gelegenheid!

49. Op 30 April hier gegeten met familie.

Wat was het lekker, bijzonder en goed verzorgd!

Zeer gastvrij ontvangen en met een zeer voldaan gevoel huiswaarts gegaan!

50. Ik heb nog nooit zo verrukkelijk gegeten als hier!! De bediening is uitermate vriendelijk! Een echte aanrader dus!!

51. Afgelopen zaterdag tijdens ons vierde familieweekend met 19 personen voortreffelijk bij de Put gegeten Van alle weekenden scoorde dit restaurant het hoogst. Vooral de z.g. "tussendoortjes"waren bijzonder Vriendelijke en goede bediening. Gerechten smaalvol en apart klaargemaakt. Kortom in alle opzichten heel goed.

52. Heerlijk eten. Wijn is prima. Heel vriendelijke en attente bediening. Echt een aanrader (met bob service)

53. Bart en Anita, Delft

Vrijdag 18 april 2008 in uitstekende ambiance gedineerd. Buitengewoon vriendelijke bediening en heerlijk eten. De chef kok demonstreerde ons de girolle, wat we zeer op prijs stelde.
    Kort om, dit restaurant is een aanrader als je in de buurt bent!

54. heerlijk eten vriendelijke en deskundige bediening. Een aanrader !!

55. Lekker, uitgebreid, ontspannen en gezellig.

56. Weer heerlijk gegeten in een prettige omgeving met erg vriendelijke bediening.
    (in welke Put is Reinier op 26-11-06 eigenlijk geweest?)

57. Heerlijk gegeten, goede wijn, prettige, attente bediening en hier eens genoeg groenten. Dat is tegenwoordig vaak bijzaak. Voor herhaling vatbaar!

58. Ik heb hele fijne ervaring, vriendelijk, heerlijk eten en zeer leuke ambiance.

59. Wij vonden het een matig restaurant, de bediening was onvriendelijk (met name één specifieke dame maakte het erg bont), het eten was ook niet bijzonder, het lijkt erop dat men hier bij de inkoop kiest voor het gemak van de groothandel i.p.v. het genot van goede kwaliteit. Voor ons niet voor herhaling vatbaar, dit restaurant maakt zijn pretenties absoluut niet waar!

60. Mirjam de Louw

Gezellig en erg verassend gegeten bij de aanbieding van het feestelijke bestaan AAnrader