PUUR M in Berg en Dal

De PUUR M formule: kleine gerechten, grootse smaken.

Eigen parkeerplaats met ruimte voor 15 auto's.

Per bus; lijn 8 naar Berg en Dal stopt tegenover PUUR M en vertrekt elk half uur vanaf station Nijmegen.

Chef-kok Maarten de Jong: "In onze keuken werken we met dagverse, veelal lokale producten. Alles van de beste kwaliteit, van topleveranciers en lokale producenten. Uiteenlopend bereid, van vernieuwend tot traditioneel, van kop tot staart. Alles huisgemaakt, van het eerste brood tot de laatste bonbon".

Voor alle liefhebbers van (h)eerlijk eten en goede wijnen.

5. Betalen Diners Club American Express Visa pin Master Card

1296119626 94
1301937015 93
1319389184 88
1325206574 85
1389197860 87
1429919587 88

1. G. Wessel

Wel lekker gegeten. Artistiek gezien mooie hapjes. Persoonlijk vind ik dat er te veel verschillende ingrediënten in één gerecht zaten.

2. Fantastisch gegeten. Elk gerechtje is een kunstwerkje op zich en smaakt ook nog heerlijk.
    Ook de bediening is prima, vriendelijk en met kennis van zaken. Kortom GENOTEN!

3. Uitstekend en gevarieerd eten, in een prachtige omgeving en perfecte bediening. Een genot om te "onthaasten" en culinair te genieten van de mooie en pure gerechten.

4. Yvonne Roelofs

Eerste keer en super lekker gegeten. Heel ervaren en vriendelijk personeel. Echt een aanrader en komen zeker terug. XXX 10!

5. Dat dit restaurant nog geen michelinster heeft verbaasd me! Ik hou niet van uiteten gaan omdat na mijn mening het eten vaak van armzalige kwaliteit is. Hier niet, het eten is zo mooi dat eten zonde is maar ja, het is toch eten dus we vielen aan. Orgastronomisch is ons oordeel. Elke hap is perfect op elkaar afgestemd. En ja wachten duurt wel even maar het is het zeker waard. We hadden het idee na het hoofdgerecht dat het niet heel erg vulde, toen kwam het dessert en het is precies genoeg! Kon geen hap meer bij. Oftewel, porties en wachttijden horen bij deze gastronomische ervaring en laat je proeven hoe eten hoort te zijn!

7. piet en ineke hendriks

Maandagavond 19 januari zijn wij geweest. Er was een kleine groep gasten aanwezig. We hadden het 4 gangen menu met de wijn genomen. Heerlijk gegeten en geserveerd als een waar kunstwerk! Uitstekende smaak, je kan proeven dat er kwaliteit is gebruikt en zo is bereid! De wijnen waren passend en verrassend van smaak. Heerlijke combinatie. Tja, het lijken kleine porties, maar omdat er goede producten zijn gebruikt en goede smaak is het voldoende. Vet of suikers die niet nodig zijn zitten er niet in. De bediening is prima en de tijd tussen de gerechten is ruim voldoende. Dus die opmerkingen zijn ons niet opgevallen. Een echte aanrader voor een heerlijk avondje uit!! Maarten en Tessie, hou vol want op dit niveau is het topsport!! Succes, Piet en Ineke

8. A. de Wolf

Eind oktober 2014 met echtgenote, dochter en kleinzoon gegeten bij restaurant PUUR. Gekozen was voor een vier gangen verrassing menu waarbij de voorkeur voor vlees, vis of gemixt kan worden aangegeven. Voorts een bijpassend wijn arrangement. Voor de kleinzoon 13 jaar enige aanpassingen aan zijn voorkeur en smaak. Geweldige lekkere onderdelen met soms aparte smaken. Zeer tevreden naar huis. Echter s ’nachts werd ik wakker met forse buik krampen en even later was het heerlijke diner na het kennelijk supersnel afleggen van de gebruikelijke weg vertrokken in het daarvoor bestemde kamertje. Noch geen uur later was het menu van mijn echtgenote via de terugweg ook vertrokken.
    De volgende dag kwam mijn dochter en die vertelde dat bij haar thuis zich hetzelfde had afgespeeld. Dit vonden wij toch wel opmerkelijk en namen contact op met PUUR om hen te informeren, zodat zij konden nagaan of er bij hun onopgemerkt misschien per ongeluk iets niet goed was en zo konden zij voorkomen dat daardoor meer mensen geraakt zouden kunnen worden. Zij zouden het nagaan. Na enige tijd werd er teruggebeld en verteld dat zij ter zekerheid alles grondig hadden nagegaan, maar niets konden vinden dat onze ervaring kon verklaren Zij wilden ons toch tegemoetkomen en boden aan nogmaals te komen dineren op hun kosten. Dat was niet de bedoeling waarom wij hadden gebeld. Wij wilden slechts voorkomen dat buiten hun schuld er iets gebeurde waar een restaurant niet op zit te wachten. Iedere tegenspraak of kosten besparende tegenoplossing werd niet aanvaard. We moesten opnieuw komen.
    Met het idee dat op 5 december het wel rustig zou zijn in het restaurant hebben wij voor deze datum een afspraak gemaakt. We zijn geweldig ontvangen en hebben weer overheerlijk gegeten en gedronken nu zonder naweeën.
    Tot onze verrassing zat het restaurant ook op deze dag vol. Dit zegt toch meer dan genoeg over de geboden kwaliteit van het eten.
    We kregen geen enkele kans om zelfs maar iets van het genuttigde zelf te betalen.
    Natuurlijk hebben wel iets gedaan waar het hele personeel uiteindelijk plezier zal hebben.
    Gelet op het overheerlijke eten en de meer dan geweldige service verdient dit restaurant niet één maar een bos pluimen.
    Wij bevelen u dit restaurant van harte echt aan.
    Als u daar niet minstens een keer gaat eten, doet u uw smaakpapillen absoluut tekort.
    Fam: de Wolf Nijmegen december 2014

9. Toornend

10. Gezellig uit met enkele vrienden. Wat een kwaliteit wordt hier geboden, niet voor niets zoveel lovende recensies door o.a. Trip advisor en Iens. Het 4 gangen menu dat we hadden gekozen werd vergezeld door bijzondere bijpassende wijnen. Al met al een zeer geslaagde avond.

11. Diverse keren hier de avond doorgebracht. Hier kan je pas echt tafelen. Leuke bediening en een prima chef. Wijnarrangementen zijn altijd prima gekozen.

12. Ik durf het bijna niet op te schrijven maar na al die lovende recensies dan toch een negatieve.
    Een voor ons onduidelijk concept dat niet werd uitgelegd. Erg lang wachten en dan komen er glaasjes met muizenhapjes. De smaken zijn heerlijk maar alles past in een holle kies.
    Personeel dat allemaal alle tafels aan het bedienen is, erg onrustig voor de gasten. Na het hoofd gerecht zijn we weggegaan en hebben om de hoek nog een patatje gehaald. Verlangend hebben we gekeken naar de overkant, daar zit het restaurant waar we de avond ervoor hadden gegeten, spijt hadden we!

13. Pauline

We hebben heerlijk gegeten, we komen zeker terug.

14. Marianne schuurmans

Deze week twee keer gegeten bij Puur. Elk hapje, zeker van de voorgerechtjes, is een smaaksensatie. Kunstwerkjes op je bord, die verrassen in smaak en samenspel. Eerlijke smaken, pure produkten, smaakvol en met liefde voor het vak geproduceerd.
    Vriendelijke service, aangename omgeving. Ik miste alleen een muziekje voor meer privacy, maar dat is echt het enige minpuntje. Uitstekende prijs prestatieverhouding. Zeer aan te bevelen! Michelinster waardig!

15. Wij hebben pasgeleden genoten van een heerlijk avondje uit bij Puur. Kunstwerkjes op je bord, heerlijke wijnen en een mooi interieur. Echt onze complimenten!

16. Gisteren gegeten en wederom niet teleurgesteld, sterker nog opnieuw aangenaam verrast door eten en bediening. Dit is voor mij een blijvertje. Tessie weet waar ze het over heeft met de wijn en overige dranken, en maarten is een zeer creative chef.

17. Een keer gegeten. Lekker. Helaas duurt het allemaal veel te lang. De bediening vult de leegte niet door wat extra aandacht bijvoorbeeld. Jammer want het was lekker. Er wordt tenminste echt en goed gekookt. Komt het door het proeverij-concept misschien, omdat er zo voor iedereen dubbel gekookt moet worden? Ik weet niet of ik nog een keer ga en dat terwijl het zo goed smaakte.

18. Nu twee keer bij Puur gegeten met mijn vriend.. het eten en de wijnen zijn heerlijk. De prijs/kwalitiet is niks van te zeggen.. inderdaad klopt het dat het wat lang duurt voordat de lege borden worden weggehaald, maar dit was niet storend. Het enige wat voor ons wel storend was is de verlichting! Veel te fel en daardoor mist de sfeer.. ook een muziekje op de achtergrond zou leuk zijn.. als ze dit aanpassen komen we zeker nog terug!!

19. Heb nu drie keer bij Puur gegeten en ze stellen gewoon niet teleur. De gerechten zijn subliem in balans qua smaak, ook de opmaak van de borden is goed. Bij de gerechten serveren ze fantastische wijnen die erg goed aansluiten bij de gerechten. Echt een aanrader, want elke avond is fantastisch geweest.

20. ED 757 punten

Gisteren hebben we voor het eerst gegeten bij Puur. Het concept met het eten is inderdaad sensationeel, maar wel "te hoog op smaak". De bediening was vriendelijk, maar klaarblijkelijk onderbezet. Een half uur met een leeg bord voor je neus is niet goed, maar bovendien werd de meer dan goede drank niet aangevuld. Uiteindelijk hebben we tenminste drie uur (inclusief enorme pauzes) gegeten.

21. Zondagavond voor het eerst bij dit restaurant gegeten, een 4 gangen menu met een wijnarrangement, en het is absoluut top. Ieder gerecht zo smaakvol, bijzondere combinaties en de borden worden als kleine schilderijtjes opgemaakt. Het personeel heeft veel kennis en is heel aardig. En zelfs adhoc veranderingen werden heel professioneel en klantvriendelijk opgelost. Dit restaurant is een echte aanrader!!!

22. Ik ben nu 2 keer bij Puur gaan eten, op aanraden van vrienden.

Het voorgerecht bestaat uit een proeverij van kleine gerechtjes, voor mij zijn alle gerechtjes een smaaksensatie.

Heerlijke gerechten, mooie produkten, goed bereid, schitterend opgemaakte borden. Elk bord is een ontdekkingstocht.

Enige "nadeel" is dat de gerechten vrij lang na elkaar worden geserveerd. Je moet wel rekenen op een avondje uit, wij waren om 19.30 aan tafel en om 23.15 thuis!

Bediening is vriendelijk en enthousiast, huiselijke sfeer, leuke wijnen op de kaart.

Zonder meer één van de beste restaurants in Nijmegen e.o.

23. Meer dan Michelin ster waardig. Heerlijk eten en mooie wijnen.

24. Gisteren voor het eerst hier gegeten. Hoewel het vlak bij mijn werk ligt, nog niet eerder bij mij opgekomen om hier te eten. Jammer genoeg!!
    Zeer goed eten, de juiste hoeveelheden en de juiste timing tussen de gerechten.
    Als enig klein minpuntje, de serveerster heeft iets te weinig kennis van zaken.
    Dit heeft voor mij geen invloed gehad op de avond, een prima restaurant met een goede ambiance, keuken, bediening.
    Zeker een retour bezoek waard.

25. Gisteravond heerlijk gegeten bij puur, een heel goed concept als je kiest voor de proeverijen.
    Voorgerecht in de vorm van appetizers die door de kok gekozen word, heerlijke hoofdgerechten vis en vlees die je zelf kiest, en keuze uit de nagerechten.
    Je kan natuurlijk ook zelf uit de kaart kiezen, maar wat je ook kiest alles is van top kwaliteit en ziet er uit als een klein schilderijtje.
    De bediening heeft kennis van zake is erg vriendelijk en behulpzaam je voelt je er echt welkom.
    Hier komen wij zeker terug

26. 2 zusjes

Wij zijn op aanraden van kennissen bij Puur gaan eten. Erg leuk dat je kleine gerechten (tapas) kan bestellen en ze dan met z'n allen kunt delen. De kleine gerechten zijn super van smaak en exclusief. Het was niet erg druk, maar ondanks dat erg gezellig, leuke sfeer/inrichting. De bediening was heel vriendelijk en had veel kennis van o.a. de wijnen. Het zou wel prettiger zijn als er een persoon per tafel zou bedienen i.p.v. 3, wat wij hadden. De porties zijn klein, maar groot genoeg en alles is erg goed van smaak. Ruime keus aan gerechten en alle gerechten bevatten verse ingrediënten, een echte plus. Toiletten zijn ook schoon.

27. Wil je echt genieten van verfijnde hapjes, ga dan naar dit heerlijke restaurant! Wij aten voor dezelfde prijs in een
    bekend hotel, en dat is niet te vergelijken, daar ga je nooit meer eten. De kwaliteit is superbe, heerlijk, heerlijk.

Zelfs manlief die van groot en veel houdt verlangt ernaar terug, het was voldoende, echt niet te weinig.

Zoiets krijg ik zelf echt niet op tafel!!!

28. Wouter en Dianne

Heerlijke gerechten met veel variatie, leuk en gezellig personeel met verstand van eten en lekkere wijnen, mooie lokatie, in de zomer lekker buiten zitten, echt een aanrader! Als je lekker en gezellig uiteten wilt gaan, ga dan naar puur!
    Wij gaan er zeker nog vaak heen!

29. Wij eten hier altijd prima!
    Een 4 gangen menu is altijd voldoende. Heerlijk al die proeverijtjes vooraf, een feestje om 2 hoofdgerechten daarna te kunnen kiezen, en nog een heerlijk dessert na.

30. Heerlijk gegeten, hele aparte gerechten, inderdaad kleine porties maar met 4 gangen menu beslist genoeg. Eten is een michelin ster waard qua originaliteit en smaak. De prijs is echter veel lager. De wijnen zijn ook erg lekker en heel betaalbaar. Voor ons een van de beste restaurants van Nijmegen en omgeving.

31. Op aanraden van familie een bijzondere gelegenheid gevierd bij PUUR! Wat een ervaring, warm gastvrij ontvangst, fijne sfeer en het eten was een ware smaaksensatie. Porties waren groot genoeg en voor de wat grotere fijnproevers is de prijs per gerecht zo dat het uitnodigt tot nog een gang. Ik zie net dat ze een nieuwe kaart hebben, ik kijk uit naar de volgende bijzondere gelegenheid! Team PUUR: Bedankt!

32. Rommelige ontvangst, geen menukaart gezien, wel een verrassing menu met 3 gangen. Voorafje zeer wisselend van kwaliteit, hoofdgerecht past op 2 eetlepels. Het was wel redelijk op smaak, kaasplankje met Nederlandse kaas was zeer simpel en zeer klein. De wijn/spijs combinatie was matig, bediening slecht, open keuken met wat je niet wil zien.
    Achteraf naar de Mcdonalds gegaan, Prijs/Kwaliteitsverhouding onder de maat.

33. Hele leuke ontvangst en uitleg over het eetconcept. Kleine hapjes, een soort tapas idee. Erg lekker allemaal en er werd steeds verteld wat er geserveerd werd. Dit was PUUR genieten.

34. Lieve mensen,
    27 oktober heb ik mijn lieve man verrast met een verjaardagsdiner bij Puur. Uiteraard wilde ik alleen het beste voor deze avond. Aan het hele team van Puur een enorm dankjulliewel, want het was "het beste",super !
    Jullie pure passie is voor ons het pure genieten !

35. Wat een prima restaurant, fijne bediening, gezellige sfeer. Tot laat genoten van de prachtig geserveerde en zeer goed smakende gerechten. Kunstwerkjes! Een aanrader.

36. Heerlijk gegeten in dit restaurant, de gerechten zijn spannend en verfijnd. Het is ook leuk dat de keuken open is en zichtbaar voor iedereen. Een tip: de toiletten zijn schoon maar ietwat gedateerd. Maar verder top

37. Ongezellig interieur, slechte verlichting. We hebben 45 minuten moeten wachten op ons tweede "hoofdgerecht", we werden door 4 mensen wel of niet bediend. We kregen steeds meer het gevoel niet welkom meer te zijn, 1 toilet voor de dames en 2 voor de heren.
    Een hoop poeha met een slechte prijs/kwaliteitsverhouding.

38. Anne 30 punten

Wij eten regelmatig bij Puur en het is altijd fantastisch. Het eten is goed, de bediening leuk en met veel kennis van zaken. Bij Puur weten wij dat we altijd een leuke avond hebben met zeer goed eten!

39. Wij hebben twee keer per jaar met ons clubje ( 6 personen ) een culinair etentje in een voor ons nieuw restaurant. Vooraf hebben we jullie site bekeken maar wij vonden de uitstraling van de foto's niet uitnodigend.

Daarentegen hebben we erg goed gegeten en ook erg gezellig gezeten. De mensen waren super vriendelijk.

Ons advies was om de site aantrekkelijker te maken want dat verdient het restaurant zeker wel.

Voor herhaling vatbaar zou ik zeggen.

40. Chrisja

41. 1e Kerstdag 2010 hier gegeten. Een prima zet, want ook met Kerst is Puur weer uitzonderlijk in zijn klasse! Heerlijke, fantasievolle gerechten met zoals altijd uitstekende wijnen, met zorg uitgekozen en met een prima presentatie door de uiterst charmante gastvrouw!

Een aanrader voor iedereen die een culinaire avond wil hebben, voorzien van heerlijke wijnen. Zorg dat u vantevoren een taxi regelt, want na zo'n avond moet je niet meer zelf hoeven terug rijden (al gaat de service soms wel heel erg ver!).

42. Gezellig restaurant met een vriendelijke bediening!

4-gangen proeverij was heerlijk.

Een goede combnatie van gerechten en bijpassende wijnen.

Hier komen we zeker nog eens.

43. Peter Thijssen

Een avond "Puur" genieten in een voortreffelijk restaurant.

Als culnair verwend mannetje uit Maastricht, dineerde ik zaterdag 4 September in deze mooie zaak.

Het restaurant ademt een bijzondere ambiance, de ontvangst is zeer hartelijk en het verrassingsmenu is een ware voltreffer.

Wij werden voorzien van nuttige en kundige informatie door een ware gastvrouw. Chapeau!

Nogal laat (gezelligheid kent geen tijd) vertroken wij weer richting Nijmegen. Een avond die ons nog lang zal heugen.

Tot spoedig.

Peter Thijssen.

Dick Arts.

44. Wat mij het meest aansprak was het gebruik van biologische producten. Een restaurant die zo'n keuze maakt verdient lof.

De meerwaarde: beter welzijn voor dieren en een betere smaak van de gebruikte ingredienten.

Het was een aangename avond, met aardige bediening, heerlijk eten, fantasievol en duidelijk met liefde gemaakt, waar vind je dat nog.

De prijzen waren zeer schappelijk.

Ik wens restaurant "Puur"een mooi lang bestaan.

Margreet Steendijk.

45. Erg leuk restaurant! Het eten is zeer goed. Er worden kleinere porties voorgeschoteld, maar dat komt omdat het chique is. Maar heel goed klaargemaakt. Ik heb een 7 gegeven voor de service. De bediening was gewoon in orde, maar erg strak en netjes. Ik hou van een wat 'lossere' bediening, maar dat is subjectief. Het restaurant is vaak wat leeg, er zijn niet zoveel mensen.

46. De goed uitgebalanceerde gerechten zijn stuk voor stuk zeer smakelijk en zien er prachtig uit.

Prima wijn en prettige en deskundige bediening.

Een echte aanrader!

47. We hebben met 4 personen heerlijk gegeten. Een proeverij van voorgerechtjes, een lust voor het oog en de smaakpapillen. De rest van het menu en de bediening was prima.

48. Erg leuk en lekker gegeten. Goede, gezellige bediening met verstand van hun gerechten. Lekker dingen door elkaar proberen. Wij hebben genoten!

49. Boekhoorn-Peeters

Heerlijk gegeten met m'n kleinkinderen. Voor herhaling vatbaar !